گینوکیو: اولویت کنسول‌های بعدی سونی و مایکروسافت نباید نرخ فریم ۶۰ باشد - گیمفا
گینوکیو: اولویت کنسول‌های بعدی سونی و مایکروسافت نباید نرخ فریم ۶۰ باشد - گیمفا
گینوکیو: اولویت کنسول‌های بعدی سونی و مایکروسافت نباید نرخ فریم ۶۰ باشد - گیمفا
گینوکیو: اولویت کنسول‌های بعدی سونی و مایکروسافت نباید نرخ فریم ۶۰ باشد - گیمفا
گینوکیو: اولویت کنسول‌های بعدی سونی و مایکروسافت نباید نرخ فریم ۶۰ باشد - گیمفا
گینوکیو: اولویت کنسول‌های بعدی سونی و مایکروسافت نباید نرخ فریم ۶۰ باشد - گیمفا

گینوکیو: اولویت کنسول‌های بعدی سونی و مایکروسافت نباید نرخ فریم ۶۰ باشد

هادی اسماعیل‌زاده
۱۴:۳۰ ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
گینوکیو: اولویت کنسول‌های بعدی سونی و مایکروسافت نباید نرخ فریم ۶۰ باشد - گیمفا

مسئله‌ای که در مورد کنسول‌های خانگی وجود دارد این است که این کنسول‌ها مدام از یک چرخه تکراری پیروی می‌کنند و این موضوع می‌تواند بسیار خسته‌کننده و حوصله‌سربر شود. منظور از این چرخه تکراری این است که شما همیشه می‌دانید ایکس باکس یا پلی‌استیشن بعدی چه چیزهایی در چنته خواهند داشت.

آن‌ها دقیقا همان کنسول‌هایی خواهند بود که الان داریم، با این تفاوت که سخت‌افزاری قدرتمندتر و بازی‌هایی با گرافیک بیشتر را شامل می‌شوند. اینجا است که نوآوری‌های نینتندو ( و زمانی سگا) بیشتر به چشم می‌آید. آن‌ها همیشه تلاش کرده‌اند تا چیزی جدید و غیرقابل پیش‌بینی را امتحان کنند که آخرین نمونه آن را با سوییچ تجربه کردیم و در گذشته نیز کنسول Wii U میزبان این خلاقیت‌ها بوده است.

اما هیچ موفقیتی بدون پذیرش ریسک شکست، دست یافتنی نیست و نینتندو به خوبی مفهوم این جمله را درک کرده است. رومین گینوکیو (Romain Ginocchio) تولیدکننده بازی Tennis World Tour نیز در این زمینه با ما هم‌عقیده است. وی در مصاحبه‌ای با گیمینگ بولت گفته است که امیدوار است کنسول‌های بعدی پلی‌استیشن و ایکس ‌باکس نوآوری‌هایی مشابه سوییچ داشته باشند. در ادامه صحبت‌های او را در این مورد می‌خوانیم:

محتمل‌ترین تغییراتی که شاهد خواهیم بود افزایش قدرت گرافیکی و مموری خواهد بود؛ ولی از دیدگاه شخصی من انتظار دارم که نوآوری‌های بیشتری را شاهد باشم به گونه‌ای که پارامترهایی مانند نحوه بازی کردن و اینکه در چه جاهایی بتوانیم بازی کنیم را تغییر دهد. امیدوارم سونی و مایکروسافت پیشگامان جدید این تغییرات باشند.

وی همچنین معتقد است که مسئله‌ی نرخ فریم نباید به مهمترین موضوع تبدیل شود و سازندگان باید قادر باشند که اضافه کردن ویژگی‌های جالب را به نرخ فریم ترجیح دهند:

من فکر می‌کنم که نرخ فریم ۶۰ نباید به هدف نهایی تبدیل شود. اگر مجبور باشم برای استفاده از قدرت بیشتر و اضافه کردن ویژگی‌های جالب، نرخ فریم را کاهش دهم، مشکلی با این موضوع نخواهم داشت. در مورد وضوح ۴k نیز همین نظر را دارم؛ هرچند که اگر تلویزیونی بزرگ داشته باشید مزیت بزرگی به شمار می‌رود.

هرچند شاید عده‌ای با این حرف‌ها مخالف باشند ولی از طرفی موافقان این موضوع نیز کم نیستند. در واقع افزایش تمایل مخاطبان به بازی‌های ویدئویی به بازی‌بازان اجازه خواهد داد که اولویت‌ها را خودشان مشخص کنند: این که نرخ فریم بالاتر می‌خواهند یا گرافیک بیشتر. این انتخاب به ما اجازه خواهد داد که تجربه‌ای که خودمان می‌خواهیم را داشته باشیم.

عنوان Tennis World Tour در حال حاضر بر روی پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس باکس وان و رایانه‌های شخصی در دسترس قرار گرفته است.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

گینوکیو: اولویت کنسول‌های بعدی سونی و مایکروسافت نباید نرخ فریم ۶۰ باشد - گیمفا
گینوکیو: اولویت کنسول‌های بعدی سونی و مایکروسافت نباید نرخ فریم ۶۰ باشد - گیمفا
گینوکیو: اولویت کنسول‌های بعدی سونی و مایکروسافت نباید نرخ فریم ۶۰ باشد - گیمفا
گینوکیو: اولویت کنسول‌های بعدی سونی و مایکروسافت نباید نرخ فریم ۶۰ باشد - گیمفا
گینوکیو: اولویت کنسول‌های بعدی سونی و مایکروسافت نباید نرخ فریم ۶۰ باشد - گیمفا
گینوکیو: اولویت کنسول‌های بعدی سونی و مایکروسافت نباید نرخ فریم ۶۰ باشد - گیمفا
گینوکیو: اولویت کنسول‌های بعدی سونی و مایکروسافت نباید نرخ فریم ۶۰ باشد - گیمفا
گینوکیو: اولویت کنسول‌های بعدی سونی و مایکروسافت نباید نرخ فریم ۶۰ باشد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • General raam گفت:

    از طرف مایکروسافت خیالت راحت ما قدرت و فریم رو باهم داریم و نسل بعدم همینطوره حتى بهتر از الان 🙂 جناب ومین گینوکیو شما فقط نگران آپارتمان سوسک ها باش که سخت افزارش ضعیفه :rotfl: :yes:

  • Last Of Us گفت:

    والا بازی قشنگ باشه با گرافیک پیکسلی هم حال میده نمونش شول نایت استارده ولی و خیلی های دیگه که حتی نمره بالای ۹۰ دارن
    در مورد فریم چرت میگه. فریم ریت ۶۰ باید دقیقا هدف نسل بعد باشه. مخصوصا برای بازی های ریسینگ و هک اند اسلش و شوتر
    کلا همه بازی ها با ۶۰ فریم خیلی بیشتر حال میده. تازه اینجوری خیلی ها بیخیال خرید یک کامپیوتر میشن و یک پلی ۴ میخرن هم انحصاری های شاهکارو میزنند به بدن هم مولتی پلتفرم ها رو ۶۰ فریم میزنند
    البته انتخاب هم بدن خوبه
    مثل بازی نی اه و گاد و تام رایدر و … تو پرو میتونی ۱۰۸۰ و ۶۰ فریم باشه
    یا رزولوشن بالاتر و ۳۰ فریم
    ولی ۶۰ فریم خیلی بهتره تا ۴تا پیکسل بیشتر

    • Last Of Us گفت:

      البته اینم بگم
      خودم بازی بلاد و فاینال فانتیزی و… رو همین ۳۰ فریم روی پلی ۴ زدم و از خیلی بازی های ۶۰ فریمش هم بیشتر حال داد
      حتی بازی بتمن آرخام نایت رو با فریم ۱۵ تا ۲۵ زدم روی کامپیوتر قدیمیم و یکی از بهترین بازی های عمرم شده :rotfl:
      بازی قشنگ باشه گرافیک و فریم اینا مهم نیست
      گیم پلی + داستان ( حالا موزیک و گرافیکم خوب باشن که دیگه بهتر )
      #پیکسل پرست نباشیم
      #گرافیک پرست نباشیم
      #با ۷۲۰ و ۹۰۰ پی قانع باشیم
      #پلی ۴ بخریم
      # من سهامدار سونیم
      # نمکدون

      • allfreegamer گفت:

        من خیلی وقته اینهارو تموم کردم تازه حالا اومدی میگی بلادبورن حالا اگه قدرت وان ایکس و پرو برعکس بود میگفتی فقط قدرت سخت افزاری ولی حالا که میبینی وان ایکس قویتره میگی پیکسل پرست نباشیم حالا خوبه تو این نسل یه ps4 خریدی یهویی از طرفدار دوآتیشه ی pc شدی ps فن

      • منم دقیقا بتمنو با همین فریم زدم چون پروفایل اس ال ای کار نمیکرد بدون هیچ اپدیتی ۲۶ فریم کل بازیرو رفتم کلی بهم حال داد جفت پایان بازی رو رفتم ولی مثلا کرایسیس ۳ با گرافیک خارق العاده کلا ۲ ساعت بازیش کردم هوی رین دیوید کیج ریمسترش واقعا گرافیک نداشت من بازی کردم کیفم کردم دو سال پیش دوباره سه گانه اتزیو رو رفتم انصافا خاطراتم زنده شد من حتی کالاف یک رو هم دوباره بازی کردم اونوقت حالا در تفاوت ۱۴۴۰ با فورکی شیخ ما جنرال رام میفرماید

    • De Samurai گفت:

      Lastofus
      بعضی اوقات یسری اتک به چند نفر و مایکرو فنا میزنی میسوزونیشون منفی میگیری ولی حقیقتا بیشتر جاها درسته حرفت :yes:

    • من گیم رو با بازی شروع کردم که خیلیا اصن امکان نداره برن سمتش ولفنشتاین ۳d یعنی کلا یه بافت پیکسلی واسه کل بازی گرفته بودن همه جا کپی پیست کردن ولی لذتی که داشت توصیف ناپذیر بود……بعدشم اگه یادتون باشه بازی ولفنشتاین نسخه return to castle گرافیکش افتضاح بود ولی من عاشقش بودم یا مثلا فیفا ۹۸ یادمه پیکسل بود وقتی گل میزدی اصن تور دروازه تکون نمیخورد ولی من تا چند سال بعدش بازی کردم…..

  • goldberg68 گفت:

    نسل بعد مایکرو تو قدرت کنسول جلوتره ولی احتمال داره گرون تر از سونی هم بده

  • سونی ک گفت دگه پلی استیشن بی خیالش می شه

  • Xbox Life گفت:

    والا ما به نرخ فریم ۳۰ هم راضی هستیم… چون تو بازی های داستان محور و افلاین نرخ فریم ۳۰ چندان هم بد نمیشه و با لذت میتونیم بازی کنیم… ولی تو بازی های شوتر و انلاین باید فریم رو شصت بمونه

  • legendboy گفت:

    مطمئنا هر گیمری که فریم ۶۰ رو تجربه کرده باشه قبول داره که فریم ریت مهم تر از رزولیشن هست و لذت ۶۰ فریم واقعا یه چیز دیگس
    pc بازا از قدیم این قضیه رو با تمام وجود تجربه کردن و همیشه رزولیشن و تکسچر ها رو کاهش میدادن تا به فریم بالاتر برسند !

  • PARSARAD777 گفت:

    از نظر من اولویت یک کنسول عناوین انحصاری هستند که یک کنسول را متمایز میکنند.

  • VMahdi گفت:

    نظرش در مورد نرخ فریم رو قبول ندارم ولی در مورد رزولیشن ۴k را بله .
    بر اساس این حرف اگر بخوان پیش برن باید ماکروسافت کنسول دستی ارائه بده که یک نوع سنت شکنی حساب میشه و احتمال شکست داره به دلیل بی تجربه بودن در این زمینه
    و سونی هم که بی شک بازار کنسول خانگی را رها نخواهد کرد و طبق هر دو نسل گزشته کنسول دستی در کنار خانگی چون.
    نینتندو سونی و ماکروسافت رو در رقابت مثل دوتا بچه میبینه و بدون شک هر کدوم این دو کمپانی بازار کنسول خانگی رو به کلی رها و به سمت دستی و یا تلفیقی برن بدون شک بازار رو به رقیب دودستی تقدیم کردند حتی اگر رقیب حرفی برای گتن نداشته باشه

  • بله درسته ، نوآوری تو نحوه بازی کردن خیلی میتونه جالب باشه ولی قطعا چنین ریسکی رو نمیکن که باعث افزایش قیمت دستگاه بشه ، با توجه به تجربه شکست خورده کینکت.

گینوکیو: اولویت کنسول‌های بعدی سونی و مایکروسافت نباید نرخ فریم ۶۰ باشد - گیمفا