جید ریموند: واقعا دوست دارم داستانی مثبت درمورد بشریت بسازم - گیمفا
جید ریموند: واقعا دوست دارم داستانی مثبت درمورد بشریت بسازم - گیمفا
جید ریموند: واقعا دوست دارم داستانی مثبت درمورد بشریت بسازم - گیمفا
جید ریموند: واقعا دوست دارم داستانی مثبت درمورد بشریت بسازم - گیمفا
جید ریموند: واقعا دوست دارم داستانی مثبت درمورد بشریت بسازم - گیمفا
جید ریموند: واقعا دوست دارم داستانی مثبت درمورد بشریت بسازم - گیمفا

جید ریموند: واقعا دوست دارم داستانی مثبت درمورد بشریت بسازم

عرفان رحیمی صادق
۱۶:۳۰ ۱۳۹۷/۰۳/۱۸
جید ریموند: واقعا دوست دارم داستانی مثبت درمورد بشریت بسازم - گیمفا

جید ریموند (Jade Raymond) اخیرا در مصاحبه‌ای جدید در خصوص آی‌پی جدید EA Motive اظهار کرده که واقعا دوست دارد داستانی مثبت در خصوص بشتریت خلق کند.

قطعا جید ریموند یکی از معروف‌ترین تهیه کنندگان حاضر در صنعت بازی‌های ویدئویی است. او را بیشتر با تجربه کارش روی نسخه‌های اولیه سری Assassin’s Creed می‌شناسیم. علاوه بر این، وی قبل از خروچ از شرکت یوبیسافت، روی عناوینی نظیر Tom Clancy’s Splinter Cell: Blacklist و همینطور نسخه اول سری Watch Dogs نیز به عنوان تهیه کننده اجرایی کار کرده است. چند ماه بعد او به عنوان موسس EA Motive که یکی از استودیوهای بزرگ الکترونیک آرتز واقع در مونترال کانادا است، معرفی شد. پس وی از آوازه زیادی در این صعنت برخوردار است و اگر تا به حال نامش را نشنیده بودید، از همین الان به بعد دیگر شناخت خوبی از او و کارنامه درخشانش دارید.

پس از این که او EA Motive را تاسیس کرد، کار اصلی این استودیو ساخت یک آی‌پی جهان آزاد جدید در سبک اکشن بود که جای خالی چنین عنوانی در لاین آپ الکترونیک آرتز به شدت احساس می‌شد. با این حال چند سال از آن زمان می‌گذرد و ما هنوز چیزی در رابطه با این آی‌پی ندیده‌ایم و هیچ خبری از آن در دست نیست. البته این در حالی است که این استودیو در این بین بیکار نبوده و روی بخش داستانی و تک نفره Star Wars Battlefront II نیز کار کرده است. در آخرین شماره از مجله MCV که شماره ۹۳۶ آن است، با جید ریموند مصاحبه‌ای اختصاصی انجام شده و او در این مصاحبه از چیزهایی که دوست دارد با ساخت این آی‌پی جدید به دست بیاورد، صحبت کرده است. در بخشی از این مصاحبه آمده:

موضوع دیگری که برای من اهمیت دارد این است که من به ساخت آ‌ی‌پی‌های اصلی و بزرگ علاقه دارم چرا که عقیده‌ام بر این است که این یک فرصتی برای ساخت یک بازی جدید و خلق ایده‌هایی است که در صنعت بازی‌های ویدئویی معنایی خاص دارند. و اکنون این علاقه بیشتر هم شده است. چطور باید اطمینان حاصل کنیم که جای این که فقط سرگرم کننده باشیم، روی زندگی مردم تاثیر گذار هم باشیم و بتوانیم آن‌ها را از نیازهای مختلف خود غنی کنیم؟ سرگرم شدن عالی است اما چطور می‌توانیم تاثیری مثبت از خود به جای بگذاریم؟ من واقعا باور دارم که دیگر زمان آن رسیده که به عنوان توسعه دهنده بازی‌های ویدئویی این موضوع را جدی بگیریم و نگاهی جدی‌تر بدان داشته باشیم. و من فکر می‌کنم که یک عنوان جدید راه بسیار خوبی برای انجام این کار است چرا که موضوع فقط انتخاب محتوا نیست بلکه موضوع مهم‌تر مکانیک‌هایی است که در این عنوان جدید به کار می‌روند تا بتوانید به تقویت آن‌ها بپردازید و خود را کاملا آماده کنید.

من همیشه ژانر علمی تخیلی را دوست داشتم چرا که فکر می‌کنم ژانر برجسته کننده بزرگی برای شرایط و خصوصیات انسانی است. این ژانر باعث می‌شود که مردم به سرنوشت انسانیت بیشتر فکر کنند و همینطور به این که چرا ما دست به کارهای مختلف می‌زنیم و این که اساسا چه چیزهایی برای انسانیت و آینده آن درست و صحیح است. من فکر می‌کنم که ما می‌توانیم، و باید برخی از این نکات را در بازی‌های ویدئویی به کار ببریم چرا که این موضوعات می‌توانند به طور معنی دارتر در بازی‌ها به کار برده شوند که ویژگی‌های گیم‌پلی بازی‌ها نیز می‌توانند به تقویت این ویژگی‌های انسانی و همینطور داستان آن کمک زیادی کنند. بنابراین من واقعا مشتاق رخ دادن چنین اتفاق‌هایی هستم.

ما سعی کردیم که با سری Assassin’s Creed زندگی مردم را غنی کنیم و آن را پرمایه بسازیم و یک پیام مخصوص داشته باشیم. این که بتوانیم برای مردم الهام بخش باشیم تا آن‌ها مقداری بیشتر به داستان‌های تاریخی فکر کنند و این که شاید در این مورد هیجان زده شوند، تا به [تاریخ] کشورهای مختلف نگاه کنند و شاید کمی در این زمینه به درجات والایی برسند، از مهم‌ترین نکاتی هستند که در ساخت این سری بدان توجه کردیم و همواره در نظر داشتیم. علاوه بر آن پیام‌هایی در مورد قاتل‌ها (اساسین‌های) واقعی و باورهای آن‌ها نیز وجود داشت که به جمله معروف “هیچ چیز درست نیست، همه چیز آزاد است” اشاره می‌کرد. ما در این مرحله به ایدئولوژی‌های مختلفی رسیدیم. در ساخت Watch Dogs نیز زمانی را برای فکر کردن به این موضوع سپری کردیم اما برای این عنوان جدید، من واقعا دوست دارم یک داستان مثبت در مورد بشریت خلق کنم. این برای من واقعا مهم است.

در حالی که رویداد EA Play که شنبه شب برگزار خواهد شد، تمرکز زیادی روی عناوین Battlefield V و Anthem و همچنین عناوین ورزشی الکترونیک آرتز خواهد داشت، شانس این هست که شاهد انتشار تریلر یا تیزری جدید از آی‌پی جدید EA Motive نیز باشیم. که در صورت وقوع این اتفاق ما می‌توانیم اطلاعات بیشتری از این عنوان به دست بیاوریم و با طرز تفکر جید ریموند بیشتر آشنا شویم. در اخبار مشابه برای الکترونیک آرتز اعلام شده است که این استودیو اخیرا دست به تاسیس دو شعبه جدید نیز زده است که در ادامه می‌توانید جزئیات بیشتری در این زمینه به دست بیاورید.

واقعا هیجان انگیز است. Motive به طور رسمی دو دفتر جدید تاسیس کرده است. مونترال و ونکوور برای ساخت عناوین Star Wars, Plants vs. Zombies و همینطور آی‌پی جدید، افراد جدیدی استخدام می‌کند.

همانطور که اشاره شد شنبه شب شاهد برگزاری رویداد اخصاصی شرکت الکترونیک آرتز تحت عنوان EA Play خواهیم بود که راس ساعت ۲۲:۳۰ به وقت ایران آغاز خواهد شد. شما می‌توانید به محض آغاز این مراسم آن را از طریق وبسایت خودتان، گیمفا دنبال کنید و از آخرین رخداد‌های آن باخبر شوید. علاوه بر آن در روزهای آتی نیز با شروع رویداد E3 2018 در خدمت شما خواهیم بود و تمام کنفرانس های آن را نیز برای شما به صورت همزمان پوشش خواهیم داد. پس در طول زمان برگزاری E3 ما را فراموش نکنید.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

جید ریموند: واقعا دوست دارم داستانی مثبت درمورد بشریت بسازم - گیمفا
جید ریموند: واقعا دوست دارم داستانی مثبت درمورد بشریت بسازم - گیمفا
جید ریموند: واقعا دوست دارم داستانی مثبت درمورد بشریت بسازم - گیمفا
جید ریموند: واقعا دوست دارم داستانی مثبت درمورد بشریت بسازم - گیمفا
جید ریموند: واقعا دوست دارم داستانی مثبت درمورد بشریت بسازم - گیمفا
جید ریموند: واقعا دوست دارم داستانی مثبت درمورد بشریت بسازم - گیمفا
جید ریموند: واقعا دوست دارم داستانی مثبت درمورد بشریت بسازم - گیمفا
جید ریموند: واقعا دوست دارم داستانی مثبت درمورد بشریت بسازم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

جید ریموند: واقعا دوست دارم داستانی مثبت درمورد بشریت بسازم - گیمفا