کوچک اما جذاب | نقد و بررسی بازی Genetic Disaster - گیمفا
کوچک اما جذاب | نقد و بررسی بازی Genetic Disaster - گیمفا
کوچک اما جذاب | نقد و بررسی بازی Genetic Disaster - گیمفا
کوچک اما جذاب | نقد و بررسی بازی Genetic Disaster - گیمفا

کوچک اما جذاب | نقد و بررسی بازی Genetic Disaster

محمد آریامقدم
۰۹:۰۰ ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
کوچک اما جذاب | نقد و بررسی بازی Genetic Disaster - گیمفا

گاهی اوقات برای سرگرم شدن با بازی‌های ویدئویی لازم نیست هزینه‌های هنگفتی را متحمل شویم و بهترین بازی‌های بازار روز را تجربه کنیم. البته تجربه بازی‌های روز و خصوصا شاهکارهایی که این روزها منتشر شده و یا در حال انتشار هستند برای هر بازیکنی واجب است. اما با توجه به شرایط اقتصادی این روزها طبیعتا هر کسی نمی‌تواند همه بازی‌های روز را تجربه کند و خصوصا اگر کاربر یکی از کنسول‌های نسل هشتمی باشید که وضع خیلی وخیم‌تر است. برای کنسول‌های نسل قبل هم که دیگر بازی جدیدی پیدا نمی‌شود و PC‌بازها نیز خیلی از بازی‌های بزرگ را به خاطر انحصاری بودن از دست می‌دهند. خلاصه دلایل زیادی دست به دست هم می‌دهند تا شما نتوانید همه بازی‌ها را به روز تجربه کنید و مجبور هستید یک سری عناوین را قربانی بازی‌های دیگر کنید، کاری که همه ما خوب می‌دانیم چقدر سخت و دشوار است. از طرفی دیگر شاید دلتان هوای کمی تنوع کرده باشد و بخواهید بازی‌های دیگر را هم تست کنید. افرادی هم هستند که کلا به بازی‌های گمنام علاقه دارند و از تجربه این عناوین لذت می‌برند. به هر صورت در چنین شرایطی بازی‌های نسبتا زیادی هستند که به کمک بازیکن خواهند آمد. این گونه عناوین معمولا عمر طولانی مدتی ندارند و شاید حتی در کمتر از ۲۴ ساعت به پایان برسند. بازی Genetic Disaster یکی از همین بازی‌هاست. یک بازی خوش‌ساخت برای کاربران PC که می‌توانند آن‌را از استیم تهیه کنند. یکی از آن بازی‌هایی که پیر و جوان می‌توانند آن‌را تجربه کنند. دختر و پسر ندارد، کودک و بزرگ نمی‌شناسد. یک بازی نه چندان مطرح که می‌تواند چند ساعتی بازیکن را سرگرم کند.

کاربران استیم بازی‌های مشابه را تجربه کرده‌اند و به خوبی می‌دانند در چنین شرایطی یک بازی مثل Genetic Disaster چه نعمتی می‌تواند باشد. البته مطمئنا افرادی هم پیدا می‌شوند که هیچ رغبتی به تجربه بازی‌های این‌چنینی ندارند و فقط می‌خواهند خود را با GTA و Call of Duty و Assassin’s Creed و غیره سرگرم کنند. مشکلی نیست، هرکس برای خود سلیقه‌ای دارد و محترم است منتهی این چنین بازیکنان تجربه‌های خوب زیادی را از دست می‌دهند. بازی‌هایی مثل Genetic Disaster قرار نیست برای مدتی طولانی فضای هارد بازیکن را بگیرند. همان‌طور که گفتیم عمر چنین بازی‌هایی خیلی زیاد نیست و به علاوه بازی‌های نسبتا ارزانی هستند. روی هر کامپیوتری اجرا می‌شوند و فضای مورد نیاز آن‌ها اصلا چشمگیر نیست. با این اوصاف چه ضرری دارد که برای یک‌بار هم که شده از عادت همیشگی خود دست برداریم و به بازی‌های کوچک‌تر بپردازیم؟ البته هنوز درمورد Genetic Disaster چیزی نمی‌دانید و قرار هم نیست بدون داشتن اطلاعات کافی راجع به آن، این بازی را دانلود کنید. در ادامه مطلب همه‌چیز در مورد این بازی دوست‌داشتنی را خدمتتان توضیح خواهیم داد و به بررسی ابعاد مختلف بازی خواهیم پرداخت.

با وجود این‌که از بازی‌های مستقل انتظار زیادی نمی‌رود اما بعضی از این عناوین واقعا فراتر از تصورات ظاهر می‌شوند. بعضی از بازی‌های مستقل آن‌قدر خوب هستند که توان مبارزه و مقایسه شدن با بازی‌های بزرگ‌تر هم دارند. خب بگذارید در همین ابتدا خیالتان را راحت کنیم; Genetic Disaster چنین عنوانی نیست! این بازی اگرچه توانایی سرگرم کردن بازیکن را دارد ولی در حد یک بازی مستقل جذاب می‌تواند ظاهر شود نه بیشتر و نه کمتر. این بازی فاقد هرگونه داستان مشخصی است، در واقع بازی اصلا داستان ندارد و این بازی اولین بازی مستقلی نیست که فاقد داستان است. بازی کلا از چهار کاراکتر تشکیل می‌شود که شما همان ابتدا یکی را انتخاب می‌کنید و تا پایان هم باید با همان شخصیت به بازی کردن بپردازید. زمانی که شما بازی را اجرا می‌کنید سه گزینه مقابل خود می‌بینید، Play، Options و Quit که طبیعتا باید گزینه اول را انتخاب کنید و به صفحه انتخاب کاراکتر هدایت شوید. در این صفحه شما چهار انتخاب دارید که هر کدام ویژگی‌های خاص خودشان را دارند. این ۴ شخصیت البته آدم نیستند! Bunker یک لاک‌پشت است که توانایی خاصش ایجاد یک لایه حفاظتی در مقابل حملات دشمنان است. البته شما چند نوع دشمن متفاوت در بازی دارید که در ادامه بیشتر راجع به آن‌ها صحبت می‌کنیم. لایه حفاظتی که Bunker برای خود ایجاد می‌کند تنها می‌تواند جلوی شلیک دشمنان را بگیرد. در ضمن Bunker تنها کاراکتری بازی بوده که از ۴ قلب برخوردار است. هر قلب یک سلامتی محسوب می‌شود و دیگر شخصیت‌های بازی تنها سه قلب دارند. بنابراین مقاومت Bunker در مقایسه با دیگر شخصیت‌ها بیشتر است اما سرعت پایینی دارد. کاراکتر دیگر بازی Panic نام دارد. Panic در واقع یک ماهی داخل تنگ بوده که بسیار سریع است. Panic سه قلب دارد و توانایی خاصش فرار از مهلکه است. Panic می‌تواند با سرعت بالای خود خیلی سریع از یک محاصره خود را خارج کند. همچنین این توانایی او برای جاخالی دادن تیر دشمنان نیز کاربردی است. مارمولک بازی Sneaky نام دارد و از موهبت Teleport شدن برخوردار است. Sneaky نیز شخصیتی دوست‌داشتنی است. آخرین کاراکتری که می‌خواهیم آن را معرفی کنیم Devil است. این کاراکتر همان‌طور که از اسمش پیداست یک شیطان است! البته در سایز خیلی کوچک! Devil که باز هم مثل بقیه از سه سلامتی یا قلب برخوردار است با کشتن هر دشمن درجه خشمش افزایش پیدا می‌کند و در نهایت با یک حمله ویران‌کننده خشم خود را تخلیه می‌کند.

کوچک اما جذاب | نقد و بررسی بازی Genetic Disaster - گیمفا

۴ شخصیت اصلی بازی را مشاهده می‌کنید که هر کدام توانایی‌های خاص خود را دارند.

این‌که در بازی Genetic Disaster شاهد حضور ۴ شخصیت متفاوت هستیم را می‌توان جزو نکات مثبت بازی برشمرد. به این دلیل که اولا اگر شما از نحوه مبارزه و یا استایل یک شخصیت لذت نبردید انتخاب‌های دیگری هم دارید و ثانیا اگر احیانا بخواهید بازی را بیش از یک بار به پایان برسانید – که البته بنا به دلایلی که در ادامه توضیح خواهیم داد احتمالش زیاد نیست – می‌توانید این کار را با یک شخصیت دیگر انجام دهید. اساس گیم پلی بازی با تغییر شخصیت عوض نمی‌شود اما در جزئیات تغییرات کوچکی حس خواهید کرد. وجود چهار شخصیت در بازی Genetic Disaster می‌تواند تا حد کمی بازی را از حالت یکنواختی هم خارج کند، معضلی که امروزه گریبان بسیاری از بازی‌های AAA را می‌گیرد. البته این نکته هم لازم است ذکر شود که اگر بتوانید با یکی از شخصیت‌ها بازی را تا پایان ادامه دهید مطمئنا قادر به انجام این کار با سه شخصیت دیگر هم هستید. با این‌که کاراکترها با هم متفاوت هستند اما متاسفانه هیچ‌کدام نسبت به دیگری امتیاز خاصی ندارند. درست است که هر کدام توانایی‌های منحصر به فرد خود را دارند اما این توانایی‌ها سبب ایجاد برتری نمی‌شوند. در این میان فقط Bunker است که به خاطر داشتن یک قلب بیشتر خصوصیتی خاص دارد و بقیه از جهات مختلف شبیه به هم هستند. شاید شما هم موافق باشید که اگر هر کدام از این شخصیت‌ها امتیازی نسبت به دیگری داشتند می‌توانستیم شاهد بازی بهتری باشیم ولی با عدم وجود چنین چیزی، اکنون عملا رقابتی بین کاراکترها وجود ندارد.

بازی Genetic Disaster می‌تواند یک بازی سرگرم‌کننده باشد. در واقع شما می‌توانید در عین حال هم از این بازی لذت ببرید و اوقات فراغت خود را با آن پر کنید و هم پای آن اعصابتان را خورد کنید! بازی Genetic Disaster شاید در ابتدا یک بازی آسان به نظر برسد که هر کودکی می‌تواند آن را تا انتها پیش ببرد اما پس از رد شدن از مرحله اول تازه متوجه می‌شوید که این موضوع اصلا درست نیست! با این وجود نمی‎‌توان Genetic Disaster را یک بازی چالش برانگیز دانست. سختی‌هایی که در بازی وجود دارند بیشتر از ضعف بازی ناشی می‌شوند. برای مثال در بازی مثل Dark Souls از همان ابتدا می‌دانید که کار سختی در پیش دارید و سختی بازی از سبک آن سرچشمه می‌گیرد. سازندگان می‌خواستند یک بازی سخت را تحویل جامعه دهند و موفق نیز بوده‌اند. شما از سختی Dark Souls لذت می‌برید و آن‌را دوست دارید. اشتباه برداشت نکنید! منظور این نیست که Genetic Disaster باید عناوینی مثل Dark Souls مقایسه شود! حتی شوخی خنده‌داری هم نیست. صرفا خواستیم منظور را به شما برسانیم و حالا برگردیم سر بحث اصلی و بررسی نقاط قوت و ضعف Genetic Disaster. اول این نکته را بدانید که در همان ابتدا شما باید بین دو اسلحه، یکی را انتخاب کنید. بسته به کاراکتری که انتخاب می‌کنید سلاح‌ها متفاوت هستند. مثلا Bunker دو سلاح خودش را دارد و Devil هم دو سلاح دیگر. شخصیت‌های بعدی هم به همین ترتیب و شما فقط یکی را می‌توانید انتخاب کنید. می‌توانید جهت تست، ابتدا یکی را برداشته و با آن شلیک کنید و سپس تفنگ بعدی را امتحان کنید، اما به محض این‌که از آن محدوده خارج شوید دیگر نمی‌توانید تغییر سلاح دهید و آن اسلحه دست‌کم تا پایان مرحله همراه شما خواهد بود. تیرهای سلاح شما نامحدود نیستند اما به مشکل کمبود مهمات نیز برخورد نخواهید کرد مگر در موارد استثنا. اگر با همان سلاح اول خود بازی را ادامه دهید محال است تیرهایتان تا قبل از پیدا کردن مهمات جدید به پایان برسند اما اگر در ادامه راه آن را مثلا با یک شات‌گان عوض کنید، شاید چنین اتفاقی رخ دهد. در چنین شرایطی می‌توانید از وسایلی مثل میز و صندلی استفاده کنید و یا مواد منفجره را برداشته و دشمنان را هدف قرار دهید که البته در مبارزه با هیولاهای قوی‌تر چندان کارامد نخواهند بود.

مهمات داشته باشید یا نداشته باشید – که البته همان‌طور که گفته شد حالت دوم خیلی بعید است – می‌توانید از میز و مواد منفجره برای از بین بردن دشمنان استفاده کنید. استفاده از میزهای چوبی اغلب وقت تلف کردن است مگر این‌که مقابل ضعیف‌ترین مدل هیولاها مورد استفاده قرار گیرند. مواد منفجره نیز در مراحل بعدی کمکی به شما نخواهند کرد و بهتر است فقط روی تفنگ خود حساب باز کنید. به طور متوسط به ازای هر دو یا سه دشمنی که می‌کشید یک بسته مهمات ظاهر خواهد شد. دشمنان شما چند نوع هستند. انواع اول اصلا اهل آتش و شلیک نیستند و فقط به سمت شما می‌آیند و ضربه وارد می‌کنند. هر ضربه‌ای که از این مدل هیولاها دریافت کنید معادل یک گلوله است. نکته این‌جاست که اگر شخصیت Bunker را انتخاب کنید و از لایه حفاظتی وی استفاده کنید برای چند ثانیه‌ای از گلوله‌های دشمن در امان خواهید بود اما آن‌هایی که به شما ضربه وارد می‌کنند بدون هیچ مشکلی به لایه حفاظتی نفوذ کرده و زهر خود را می‌ریزند. برای این‌که از گلوله‌های دشمن در امان باشید می‌توانید پشت اجزای محیط سنگر بگیرید. علاوه بر این، از آن‌جایی که سرعت گلوله‌ها پایین است شما خیلی راحت می‌توانید جاخالی دهید. البته نوعی از دشمنان که سر و کله‌شان از مرحله دوم پیدا می‌شود تیرهایی دارند که شما را شناسایی کرده و تعقیبتان می‌کنند. رهایی از این نوع گلوله‌ها هم کار چندان سختی نیست اما به سادگی گلوله‌های معمولی هم نخواهد بود. برخی دیگر نیز دقیقا شبیه به تک‌تیراندازها عمل می‌کنند و نشانه خود را روی شما قفل می‌کنند. تنها راه فرار از این گلوله‌ها سنگر گرفتن است. با توجه به این‌که داریم در مورد بازی Genetic Disaster صحبت می‌کنیم نمی‌توان در مورد تنوع دشمنان به بازی ایراد گرفت. هر کدام ویژگی‌های خود را دارند و می‌توانند بازیکن را به نوبه خود اذیت کنند. دشمنانی که شما در بازی دارید کار شما را خیلی سخت نخواهند کرد و با کمی دقت و حوصله می‌توانید از شر آن‌ها خلاص شوید. در پایان هر مرحله نیز یک جایزه ویژه خواهید داشت که معمولا تفنگ است. به عنوان مثال، آخرین باری که این بازی را انجام دادم یک شات‌گان هدیه گرفتم! معمولا آیتم‌هایی که در پایان مرحله به شما داده می‌شوند آیتم‌های کاربردی هستند به ویژه اگر سلاح باشند.

کوچک اما جذاب | نقد و بررسی بازی Genetic Disaster - گیمفا

Bunker این توانایی را دارد که برای مدت محدودی دور خود و هم‌تیمی‌هایش یک لایه محافظتی ایجاد کند. در این حالت آتش دشمنان قبل از برخورد به شما و دوستانتان خنثی خواهد شد.

دشمنانی که می‌کشید هم باعث می‌شوند سکه‌ بیشتری دریافت کنید و هم با مرگشان شما مهمات بیشتری خواهید داشت. سکه‌ها شاید در اوایل بازی چندان کاربردی به نظر نرسند اما در ادامه با همین سکه‌ها آیتم‌های فوق‌العاده مهمی خواهید خرید. دقت کنید که در Genetic Disaster خبری از فروشگاه‌هایی که در دیگر بازی‌ها می‌بینیم نخواهد بود. خرید در این بازی کمی متفاوت با بازی‌های دیگر است. اما مشکلی که با آن دست و پنجه نرم خواهید کرد و کار را کمی سخت و طاقت‌فرسا می‌کند کمبود بسته سلامتی در محیط بازی است. قبل‌تر ذکر کردیم که هر ضربه و یا گلوله‌ای که از دشمنان دریافت می‌کنید باعث می‌شود که شما نصف یک قلب را از دست بدهید. بدین ترتیب اگر هر کاراکتری جز Bunker را انتخاب کنید نهایتا ۶ آسیب می‌توانید متحمل شوید و سپس Game Over! بازی هم از اول شروع می‌شود و خبری از Checkpoint نخواهد بود. اهمیتی ندارد که شما تا مرحله سوم بازی پیش رفته‌اید و به رئیس آخر باخته‌اید، حتی در این صورت هم شما باید از اول مرحله اول کار را از سر بگیرید، موضوعی که شدیدا می‌تواند شما را ناامید کند. البته بازیکنانی که زیاد با بازی‌های مستقل سر و کار داشته‌اند می‌توانند با چنین قضیه‌ای کنار بیایند. اگر شما از آن دسته از بازیکنانی باشید که تازه می‌خواهید به سمت بازی‌های مستقل مهاجرت کنید شاید این موضوع کمی برایتان آزاردهنده باشد ولی برای بازیکنان ثابت این نوع بازی‌ها این قضیه یک عادت به شمار می‌رود. با این وجود اگر بازی را گروهی پیش ببرید شانس خیلی بیشتری دارید. به صورت تک‌نفره، از آن‌جایی که ممکن است بازی کمی حالت یکنواختی پیدا کند و همچنین بسته‌های سلامتی خیلی نادر هستند بازی در دفعات بعدی جذابیت قبل را ندارد. در مورد سلامتی باید گفت که اگر به صورت تک‌نفره بازی را بخواهید پیش ببرید، نادر بودن سلامتی از بزرگترین مشکلات بازی است. علاوه بر موارد بالا، افتادن در دره‌ها را نیز در نظر بگیرید که در ازای هر بار افتادن نیز نصف قلب از دست خواهید داد. هر بسته یا بطری سلامتی که پیدا می‌کنید یک قلب به شما می‌بخشد، یعنی می‌توانید دو بار به هر شکلی آسیب ببینید. عجیب این‌جاست که اگر مثلا تنها یک نصف قلب لازم داشته باشید قادر به برداشتن بطری سلامتی نیستید! شما حتما باید به یک قلب کامل احتیاج داشته باشید که این بطری‌ها قابل برداشتن باشند. در ابتدای هر مرحله شما می‌توانید از بین سه قابلیت، یکی را انتخاب کنید. بعضی اوقات یکی از این سه قابلیت مربوط به اضافه شدن یک قلب دیگر است. این قابلیت را البته شخصا فقط در Bunker، همان لاک‌پشت بازی دیده‌ام. پس با این حساب می‌توان با Bunker به ۵ قلب هم رسید! در مورد بقیه هم غالبا باید با همان ۳ قلب بازی را پیش ببرید. به غیر از یک قلب اضافه، چیزهای دیگری هم هستند که به شما پیشنهاد می‌شوند. همان‌طور که گفته شد شما سه انتخاب خواهید داشت. گزینه‌های دیگر شما شامل مواردی مثل از دست ندادن قلب هنگام سقوط، درمان شدن در ازای کشتن بعضی از دشمنان به صورت تصادفی و مواردی مثل این. در پایان هر مرحله آماری هم به شما نمایش داده می‌شود که تعداد خودکشی‌ها ( همان سقوط )، دقت شلیک و درصد طمع ( همان سکه بدست آوردن ) در آن نوشته شده است. این آمار تاثیری روی روند بازی ندارد. چنین آمارهایی در بازی‌های دیگر شاید برای بازیکن مهم باشد اما در عنوانی مثل Genetic Disaster بعید می‌دانم کسی به چنین چیزهایی اهمیت بدهد.

کلا اگر می‌خواهید در بازی Genetic Disaster یک بازیکن موفق باشید باید همواره حرکت کنید! به هیچ وجه توقف در بازی معنا ندارد و باید همیشه دستتان روی کلیدهای حرکت باشد. سرعت شلیک شما و دشمنانتان نسبتا کم است و خیلی راحت می‌توانید جاخالی دهید و برای همین هم سعی کنید یک جا نباشید. سرعت تیرهای شما هم زیاد نیست اما از آنجا که دشمنانتان ساکن هستند و عموما از سر جایشان تکان نمی‌خورند کار چندان سختی در پیش ندارید. البته از این نکته که بعضی‌هایشان بیش از حد سخت‌جان هستند هم صرف نظر می‌کنیم. محیط بازی، محیطی نیست که فقط یک راه داشته باشد! گاهی اوقات به دو راهی‌های مختلفی برخورد می‌کنید و می‌توانید انتخاب کنید که کدام راه را در پیش بگیرید. مفهوم explore یا همان کاوش در عناوینی مثل Genetic Disaster شاید خیلی ملموس نباشد اما وجود دارد. شما می‌توانید اتاق‌های مختلف را جست و جو کنید و جعبه‌های محیط را با تیرهایتان نابود کنید. این امکان در بازی وجود دارد ولی مشکل این‌جاست که به هیچ وجه این کار به شما کمکی نخواهد کرد. در جعبه‌ها معمولا هیچ چیز خاصی پیدا نمی‌کنید که بتواند برای ادامه کار به شما کمک کند و در اتاق‌ها نیز به جز اضافه شدن چند دشمن به دشمنانتان چیز جدیدی پیدا نخواهید کرد. شاید بهتر بود سازندگان آیتم‌های مختلفی را در نقاط مختلف بازی می‌گنجاندند تا بازیکن برای گشتن در محیط تشویق شود. با وضعیت فعلی شما شاید تنها چند بار اولی که بازی را تجربه می‌کنید دست به چنین کارهایی بزنید و بعد از آن دیگر به هیچ وجه رغبتی به این‌کار نخواهید داشت، مگر در شرایطی که بخواهید با دوستانتان بازی را تجربه کنید و همه محیط‌ها را پاکسازی کنید. با تمام این تفاسیر محیط بازی به خودی خود محیط جالبی است و بازیکن را خسته نمی‌کند. در ضمن اگر دوست دارید هنگام بازی کردن صدای موسیقی بشنوید هم Genetic Disaster این قابلیت را در خود دارد. علاوه بر این، صدای شلیک گلوله‌ها و صداهای ریز دیگری هم که در بازی شنیده می‌شوند می‌توانند تا حد زیادی بازی را از یکنواختی نجات دهند.

کوچک اما جذاب | نقد و بررسی بازی Genetic Disaster - گیمفا

فروشگاه‌های بازی ( اگر بتوان آن‌ها را فروشگاه نامید! ) چنین حالتی دارند.

برای بازیکنانی که طرفدار بازی‌های مستقل هستند Genetic Disaster یک بازی ایده‌ال است. برای بازیکنانی که تازه می‌خواهند به سمت چنین بازی‌های مهاجرت کنند نیز این عنوان یک استارت عالی خواهد بود. Genetic Disaster سوای مشکلات نسبتا کوچکی که دارد، یک بازی فوق‌العاده جذاب و دوست‌داشتنی است، خصوصا اگر این فرصت را پیدا کنید که با دوستان واقعیتان این بازی را تجربه کنید. احتمالا بالای ۹۰ درصد کاربران استیم با چنین بازی‌هایی آشنایی دارند و تنها دیدن یک تریلر از Genetic Disaster کافی است تا این بازی را خریداری کنند. با توجه به قیمت فعلی دلار، حتی ۱۵ دلار هم چیز کمی نیست و نمی‌توان با خیال راحت بازی خرید. همه ما این موضوع را درک می‌کنیم اما چاره چیست؟ با توجه به قیمت فعلی Genetic Disaster از این بازی می‌توان به عنوان یک بازی ارزان و به صرفه یاد کرد، عنوانی که برخلاف بسیاری از بازی‌های روز، ارزش قیمتش را دارد و خصوصا اگر بتوانید به همراه چند نفر از دوستانتان این بازی را تهیه کنید به احتمال بسیار بالا از هزینه‌ای که کرده‌اید نهایت رضایت را خواهید داشت. Genetic Disaster عنوانی است که در قیاس با بازی‌های مشابه خود می‌تواند بالاتر از بسیاری از آن‌ها قرار بگیرد.

کوچک اما جذاب | نقد و بررسی بازی Genetic Disaster - گیمفا

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

کوچک اما جذاب | نقد و بررسی بازی Genetic Disaster - گیمفا
کوچک اما جذاب | نقد و بررسی بازی Genetic Disaster - گیمفا
کوچک اما جذاب | نقد و بررسی بازی Genetic Disaster - گیمفا
کوچک اما جذاب | نقد و بررسی بازی Genetic Disaster - گیمفا
کوچک اما جذاب | نقد و بررسی بازی Genetic Disaster - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

کوچک اما جذاب | نقد و بررسی بازی Genetic Disaster - گیمفا
کوچک اما جذاب | نقد و بررسی بازی Genetic Disaster - گیمفا