نقدها و نمرات عنوان Vampyr منتشر شد - گیمفا
نقدها و نمرات عنوان Vampyr منتشر شد - گیمفا
نقدها و نمرات عنوان Vampyr منتشر شد - گیمفا
نقدها و نمرات عنوان Vampyr منتشر شد - گیمفا

نقدها و نمرات عنوان Vampyr منتشر شد

هادی اسماعیل‌زاده
۰۸:۰۰ ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
نقدها و نمرات عنوان Vampyr منتشر شد - گیمفا

Vampyr یک بازی اکشن نقش آفرینی است که توسط  استودیو دونت‌ناد اینترتیمنت (Dontnod Entertainment) توسعه داده شده و ناشر آن شرکت فوکوس هوم اینترکتیو (Focus Home Interactive) می‌باشد. این بازی ۵ ژوئن ۲۰۱۸ (۱۵ خرداد ۹۷) بر روی پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر شده است. حال به تازگی نقدها و نمرات این بازی منتشر شده که نشان از موفقیت نسبی بازی دارد.

داستان بازی در مورد پزشکی با نام جاناتان رِید (Jonathan Reid) می‌باشد که به یک خون‌آشام تبدیل شده و حالا باید به شرایط نامیرایی خود  عادت کند و بین تمایل خود به مکیدن خون و سوگند طبابتی که خورده است یکی را برگزیند. هرچند نبرد با برخی از باس‌های بازی اجباری است، با این وجود بازی‌باز می‌تواند از بیشتر نبردها پرهیز کند و هیچ اجباری برای کشتن جهت پایان بردن بازی وجود ندارد. گزینه‌هایی در گفتگو وجود دارد که می‌توانید برای تغذیه خون از آن‌ها استفاده کنید تا قدرت خود را بازیابی کنید و سطح شخصیت اصلی را بالا ببرید. در هنگام مبارزات می‌توانید از اسلحه‌ها و قابلیت‌های مافوق طبیعی برای شکست دادن دشمنان استفاده کنید. بازی در دنیایی  جهان باز و در لندنی خیالی دنبال می‌شود که از چهار ناحیه مختلف تشکیل می‌شود که تمام این مناطق بسته به عملکرد و اقدامات بازی‌باز امکان نابودی و با خاک یکسان شدن را دارند.

بازی در سال ۱۹۱۸ جریان دارد، زمانی که آنفولانزای اسپانیایی لندن را دربر گرفته بود. سازندگان جهان بازی را با مطالعه کتاب‌ها و مستندات تاریخی و سفر به لندن طراحی کرده‌اند. برای طراحی وسایل نقلیه، هم از منابع واقعی و هم تخیلی استفاده شده است. موسیقی بازی نیز بر عهده اولیور درایویر (Olivier Deriviere) می‌باشد که او را با عناوینی همچون Alone in the Dark، Obscure  و Remember Me به یاد داریم.

استودیو دونت‌ناد علاوه بر بازی داستان محور Life is Strange، عنوان Remember Me را نیز در کارنامه خود دارد که در سال ۲۰۱۳ منتشر شد و نتوانست آنگونه که باید به وعده‌های زیادی که داده بود عمل کند و حال این استودیو بار دیگر با بازی Vampyr، به سبک اکشن بازگشته است. نقدها و نمرات بازی به تازگی منتشر شده که نشان می‌دهد Vampyr یکی از بازی‌های جالب امسال است. در ادامه مروری بر این نقدها خواهیم داشت:

 

GameCritics 9/10

با مبارزات عالی، شخصیت‌های جالب و ساختاری که مراحل بازی دارد و به بازی‌باز اجازه می‌دهد تا عواقب اعمال خود را ببیند، Vampyr یک از بهترین بازی‌های نقش‌آفرینی اکشنی است که تا به حال بازی کرده‌ام. داستان بازی شاید عظمت عناوینی همچون Witcher و Fallout را نداشته باشد، با این وجود روایتی طنین‌انداز و هدفمند را دنبال می‌کند که با یکی از بهترین طراحی‌های مراحل جهان باز ترکیب شده است. این عنوان یکی از بازی‌هایی است که حتما باید تجربه کنید.

RPG Fan 8.9/10

در بازاری که توسط عناوین AAA اشباع شده است، Vampyr یکی از عناوینی است که به ما می‌گوید چرا به بازی‌های AA احتیاج داریم. شاید بازی زیباترین یا روان‌ترین تجربه را به ارمغان نداشته باشد، با این وجود ادعایی هم در این مورد ندارد. کاری که Vampyr می‌خواهد انجام دهد این است که داستان خون‌آشامی را روایت کند که سرنوشت لندنِ بعد از جنگ جهانی اول در دستان او قرار دارد، تمرکز بازی بر روی داستان، اتمفسر و تصمیمات سختی است که عواقب سختی نیز به دنبال دارند.

PlayStation LifeStyle 8.5/10

علاوه بر مبارزات انعطاف‌پذیر، Vampyr عنوانی است که می‌تواند ساعت‌ها شما را با مکیدن خون سرگرم کند. شما می‌توانید خون‌آشامی باشید که آرزوی آن را دارید: یک خون‌آشام بی‌رحم یا یک خون‌آشام خیرخواه. تصمیمات مرگ و زندگی مهمی که در بازی وجود دارد که بازی‌بازان را مجاب می‌کند تا چندین بار کمپین بازی را دوباره تجربه کنند و تغییراتی که با کشتن یا نجات دادن شخصیتی خاص در بازی ایجاد می‌شود را مشاهده کنند. Vampyr یک تجربه یک-نفره و سینماتیک است که کاملا ارزش پول و وقت شما را دارد. یک ماجراجویی هولناک  در انتظار کسانی است که می‌خواهند در نقش یک ومپایر غرق شوند.

GameSpew 8/10

جستجو در لندن و کشف اسرار آن همیشه هیجان خود را حفظ می‌کند و مبارزات بازی نیز هیچگاه در تزریق آدرنالین به رگ‌های شما کم نمی‌آورند. اما مهم‌تر از این موارد، آزادی‌ عملی است که Vampyr به شما می‌دهد تا در یک نقش مامور تبه‌کار نامیرا ظاهر شوید یا یک پزشک متعهد. گاهی اوقات تصمیماتی که می‌گیرید چندان روشن نیستند ولی همین موضوع باعث جذابیت Vampyr شده است. تصمیمات بازی سیاه و سفید مطلق نیستند بلکه اکثرا به صورت خاکستری دنبال می‌شوند.

IGN 7/10

Vampyr یک بازی نقش آفرینی با ریتمی کند است و در ساختن معجون جذاب خود از علم و مسائل ماورایی در لندنی غم‌انگیز و پیچیده عجله‌ای ندارد. وقتی که این مرحله را گذراندید بازی پتانسیل کسب قدرت بیشتر، از طریق مکیدن خون شهروندان جالب خود را به شما نشان می‌دهد. Vampyr گاهی اوقات شما را مجبور می‌کند برای موفق شدن در نبردهای نسبتا آسان خود ناچار به فداکاری‌هایی خاص شوید و علیرغم داستان درگیر‌کننده‌ای که دارد، مشکلات فنی ضربه‌ی بزرگی به سرگرم‌کننده بودن بازی زده است.

VideoGamer 7/10

Vampyr را می‌توان ترکیبی شگفت‌انگیز از ترس و درام با برش‌های احساسی عالی دانست که با سیستم انتخاب‌های خاکستری خود شما را شگفت‌زده خواهد کرد و همه این اتفاقات در لندنی غم‌انگیز و شگفت‌آور دنبال می‌شود. با این وجود باعث تاسف است که مبارزات بازی بعد از مدتی تکراری می‌شود.

GameSpot 7/10

Vampyr باعث می‌شود که متوجه این نکته شویم که تا چه اندازه در نقش‌آفرینی‌های جهان باز از این دست، کمبود بازی داریم. جایی که شما در نقش یک شهروند بازی می‌کنید که نسبت به محل زندگی خود و افراد آن احساس مسئولیت دارد، هرچند شاید این احساس مسئولیت شب‌ها جای خود را با عطش خون عوض کند. Vampyr مشکلاتی در بخش فنی دارد با این وجود موفقیت بازی در روایت داستان، آن را به تجربه‌ای تاثیرگذار و ارزشمند تبدیل کرده است.

USgamer 6/10

اگرچه این موضوع باعث می‌شود که تصویری واضح از شخصیت رِید داشته باشیم ولی گاهی اوقات باعث می‌شود که بازی خسته‌کننده و ناقص به نظر برسد. Vampyr پر از مفاهیم امیدوارانه، شخصیت پردازی عالی و جوامعی نزدیک به زندگی واقعی است با این وجود عطش شدیدی که رِید به خون دارد نه تنها به بازی کمک نمی‌کند بلکه گاهی سد راه آن نیز می‌شود.

Destructoid 6/10

شاید داستان بازی تاریک و مبارزات آن شبیه به یک کابوس باشد، با این وجود Vampyr می‌تواند تجربه یک ماجراجویی قانع‌کننده برای آن دسته از افرادی که به دنبال سرگرم کردم خود با مکیدن خون هستند را به ارمغان آورد.

Game Revolution 5/10

با این نقد من اهداف خودم را به چالش کشیدم. آیا می‌توانم لندن را نجات داده و در عین حال عطش خود به خون را کنترل کنم؟ در طول مدتی که Vampyr را تجربه کردم سوال اساسی‌تری به وجود آمد و آن این بود که “وقتی همه در این شهر عوضی هستند مگر فرقی هم دارد؟!”

 

نقدها و نمرات عنوان Vampyr منتشر شد - گیمفا

نقدها و نمرات عنوان Vampyr منتشر شد - گیمفا

نقدها و نمرات عنوان Vampyr منتشر شد - گیمفا

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نقدها و نمرات عنوان Vampyr منتشر شد - گیمفا
نقدها و نمرات عنوان Vampyr منتشر شد - گیمفا
نقدها و نمرات عنوان Vampyr منتشر شد - گیمفا
نقدها و نمرات عنوان Vampyr منتشر شد - گیمفا
نقدها و نمرات عنوان Vampyr منتشر شد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نقدها و نمرات عنوان Vampyr منتشر شد - گیمفا
نقدها و نمرات عنوان Vampyr منتشر شد - گیمفا