مایکروسافت قصد ریسک پذیری در مجموعه‌های Forza, Halo و Minecraft را دارد - گیمفا
مایکروسافت قصد ریسک پذیری در مجموعه‌های Forza, Halo و Minecraft را دارد - گیمفا
مایکروسافت قصد ریسک پذیری در مجموعه‌های Forza, Halo و Minecraft را دارد - گیمفا
مایکروسافت قصد ریسک پذیری در مجموعه‌های Forza, Halo و Minecraft را دارد - گیمفا

مایکروسافت قصد ریسک پذیری در مجموعه‌های Forza, Halo و Minecraft را دارد

امیرحسین نصرتی
۱۰:۳۰ ۱۳۹۷/۰۳/۱۵
مایکروسافت قصد ریسک پذیری در مجموعه‌های Forza, Halo و Minecraft را دارد - گیمفا

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات شرکت مایکروسافت در زمینه‌ی بازی‌های فرست پارتی این است که اگرچه این شرکت دارای بازی‌های انحصاری بزرگ و متنوعی‌ است اما مانند دیگر رقبای خود یعنی سونی و نینتندو حاضر به ریسک کردن برای ایجاد تغیرات اساسی در این بازی‌ها نیست. به عقیده‌ی بسیاری از افراد همین ریسک نکردن و ساخته شدن بازی‌ها با همان فرمول قدیمی باعث شده است که این بازی‌ها پس از انتشار چند نسخه، یک‌نواخت و تکراری به‌نظر برسند.

اما به‌نظر می‌رسد مایکروسافت بالاخره تصمیم به تغیر نگرش خود در این زمینه گرفته است چراکه آقای مت بوتی (Matt Booty) رئیس جدید بخش بازی‌های فرست پارتی مایکروسافت در مصاحبه با MCVUK تائید کرده‌اند که مایکروسافت می‌خواهد نحوه‌ی جدیدی در رابطه با بازی‌های انحصاری مهم خود در پیش بگیرد اما باید این کار را با احتیاط انجام دهد:

ما بسیار خوش‌شانس هستیم که عناوین بزرگ متعددی در اختیار داریم. هنگامی که شما درباره‌ی Minecraft, Halo و Forza فکر می‌کنید، هرکدام از آن‌ها دارای شالوده‌ای بیش از ده یا حداقل نزدیک ده ساله هستند. ما نیاز داریم که این عناوین را گسترش دهیم تا بتوانیم از آن‌ها به عنوان پایگاه خانگی خود استفاده کنیم. همین به ما اجازه می‌دهد که نحوه‌ی برخورد با آن‌ها را عوض کنیم و کمی درباره‌شان ریسک کنیم.

درباره‌ی بازی‌هایی به بزرگی آن‌ها، بازی‌هایی به عنوان سرویسِ‌های درحال پیشرفت . . . این که به سرعت تغیر کنیم و در تلاش برای دنبال کردن مسیرهایی باشیم که ممکن است در عرض یک سال اتفاق بیافتند کار دشواری است. در شرایط کسب و کار یک سال می‌تواند بسیار طولانی باشد، اما این روزها مدت زمان توسعه‌ی بازی‌ها می‌تواند سه الی چهار سال طول بکشد و این چیزی است که باید در مورد آن فکر کنیم. ما باید شرط‌های استراتژیک بلند مدت خود درباره‌ی چرخه‌ی توسعه‌ی بازی‌ها و چیزهایی که بازی‌بازانمان دوست دارند انجام دهند را به‌دست آوریم. این ما را برای موفقیت آماده خواهد کرد.

سخنان آقای بوتی امیدوار کننده به‌نظر می‌رسند چراکه دقیقاً چیزی است که بسیاری از هواداران پلتفرم ایکس‌باکس مدت‌ها است انتظار آن را می‌کشند، اما از طرفی دیگر افرادی هستند که موافق به تغیر نیستند و ترجیح می‌دهند بازی‌های مورد علاقه‌شان مانند قبل توسعه یابند و به ریشه‌های خود پایبند باشند، این دقیقاً مانند بحث‌هایی است که میان هواداران بازی God of War درباره‌ی تغیرات اساسی این بازی به‌وجود آمده است. به هر صورت بازی‌های بسیاری در طول تاریخِ این صنعت نشان داده‌اند که با ریسک پذیری و تغیرات درست و هوشمندانه می‌توانند به چیزی فراتر از حد انتظار و حتی عنوانی انقلابی تبدیل شوند. نظر شما در این‌باره چیست؟ آیا از موافقان ریسک پذیری هستید یا از مخالفان آن؟ با ما درمیان بگذارید.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مایکروسافت قصد ریسک پذیری در مجموعه‌های Forza, Halo و Minecraft را دارد - گیمفا
مایکروسافت قصد ریسک پذیری در مجموعه‌های Forza, Halo و Minecraft را دارد - گیمفا
مایکروسافت قصد ریسک پذیری در مجموعه‌های Forza, Halo و Minecraft را دارد - گیمفا
مایکروسافت قصد ریسک پذیری در مجموعه‌های Forza, Halo و Minecraft را دارد - گیمفا
مایکروسافت قصد ریسک پذیری در مجموعه‌های Forza, Halo و Minecraft را دارد - گیمفا
مایکروسافت قصد ریسک پذیری در مجموعه‌های Forza, Halo و Minecraft را دارد - گیمفا
مایکروسافت قصد ریسک پذیری در مجموعه‌های Forza, Halo و Minecraft را دارد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • shadowwarior گفت:

    اسپم : نمرات بازی vampyr تا به الان ۷۴ شده !
    اسپم دوم : یکروز قبل ازا نتشار کرک شد ! :rotfl:

  • General raam گفت:

    هرچى مایکرو کبیر صلاح بدونه :inlove: مایکرو خوب سلیقه مخاطباشو میدونه و قطعا تغییرات درستى تو بازیا میده :yes:
    مطمئنا مثل قضیه god of beard نمیشه :rotfl:
    FEEL TRUE SONY KILLER
    FEEL TRUE GAMING
    FEEL TRUE EXCLUSIVES
    FEEL TRUE E3
    FEEL TRUE POWER

  • همون طور که در کنار هیلو های اول شخص یک هیلو با سبک RTS خلق شد میتونه با گیرز هم همین طور برخورد کنه یعنی ما در کنار گیرز همیشگی یه گیرز با حالا المان های نقش افرینی هم داشته باشیم ولی تغییر در نسخه های اصلی و شماره دار به هیچ وجه قابل قبول نیست
    دیشب هم گفتم اگر گیرز و هیلو کمپین محور بودن اره ولی گیرز و هیلو کمپین/مولتی محور هستن تغییر در گیم پلی یعنی تغییر در مولتی همیشگی بنابراین مورد قبول نیست
    به جای تغییر در نسخه های اصلی برو یه نسخه فرعی بساز هرچقدر دلت میخواد ریسک کن
    البته گیرز یکسری مشخصه ها داره که اصلا قابل تغییر نیست یک عنوان شوتینگ کاور گیری جای تغییر نداره مثلا میخوان چکار کنن میخوان بیان اول شخص کنن میخوان بیان نمیدونم زاویه دوربین عوض کنن میخوان بیان نقش افرینی کنن شاید توی هیلو بشه یکسری المان جدید اضافه کرد ولی توی گیرز فکر نمیکنم

    • Cuphead گفت:

      یه گرز با سبک survival horror 😀

      • :rotfl: اره بدم نیست ایده ای هست برای خودش حیف محیط های گیرز وسیع نیست وگرنه بتل رویال هم میچسبید توش از طرفی کارکترهای گیرز سنگینن به درد بتل رویال نمیخورن ولی survival horror اره چیز بدی نباید بشه
        روی هیلو هم میتونن یکسری المان نقش افرینی بیارن ولی فکر نکنم جواب بده

    • Aiden گفت:

      به گیرز میشه سیستم کرفتینگ و اسکیل اضافه کرد و گیم پلی رو تاکتیکی کرد.یا اینکه مثل ونکوییش گیم پلی رو سرعتی کنن.
      بازی رو سندباکس کنن و وسایل نقلیه بهش اضافه کنن به طوری که بشه از اون وسیله نقلیه به عنوان سلاح هم استفاده کرد.درست مثل هیلو.
      میتونن برای تنوع بخش کوچکی از بازی رو مخفیکاری کنن مثل Cod و Far Cry و بازیکن رو مجبور کنن (یا بهش قدرت انتخاب بدن) با سلاح های سرد مرحله رو پیش ببره.
      اینطوری میتونن هم یک تکون اساسی به بخش سینگل پلیر بدن و هم مولتی پلیر رو بهبود بدن

      • علی جان پشنهادهای خوبیه ولی با ذات گیرز مغایرت داره گیرز با کارکتر و گیم پلی سنگین شناخته میشه اگر بخوان گیم پلی رو سرعتی کنن که دیگه گیرز نیست باید اسمش رو بذارن ونکوییش۲
        هر بازی ذات خودش رو داره اما با تاکتیکی کردن گیم پلی موافقم
        از اون طرف دوباره مخفی کاری باز به گیرز نمیاد اخه شوتینگ کاور گیری اسمش روشه کاور بگیر شلیک کن این ذاته گیرزه ما لنسر بر میداریم که بریم شکم طرف رو سفره کنیم عشقه گیرز به همین هاش هست
        من میگم گیم پلی فعلی رو کمی تاکتیکال پذیر کنن ولی ذات گیم پلی و اون خشکی و سنگینی حفظ بشه در عوض همون طور که توی گیرز۴ مثلا طوفان ها اضافه شد یا اکشن بیشتر مثل بخش موتور یا بالابرها بیان اکشن بازی رو بیشتر کنن و محیط ها هم کمی وسیع تر که نبرد ها کسترده تر بشه ولی عناصری مثل مخفی کاری حتی محدود یا سریع شدن گیم پلی به گیرز نمیاد محیط سند باکس هم اگر هدفمند باشه خوبه

        • Aiden گفت:

          منظورم این بود بخشی از یک مرحله در حد ربع ساعت طبق داستان مخفیکاری بشه.مثلا کاراکتر های اصلی به پایگاه عظیمی از دشمنا برسن و تعداد دشمن ها باعث بشه نتونن با کشتار پیش برن یا اینکه شخصیت اصلی از بقیه گروه جدا بیفته و سلاح هاش رو از دست بده و مجبور به مخفیکاری بشه.با اتمسفری که گیرز داره خطر گیر افتادن میتونه به اندازه یک بازی ترسناک هیجان انگیز باشه.
          از ایده گیم پلی سرعتی هم میشه در یک اسپین آف استفاده کنن

          • اره اگر این طور باشه ایده خوبیه که در یکی از اکت ها چند پارت این طور پیش بره قطعا اگر راد فرگوسن بتونه پیاده اش کنه ایده خوبیه :yes: :yes:
            کلا اگر در کنار نسخه شماره دار یک نسخه فرعی بدن و تمام این ایده ها رو توش پیاده کنن و عکس العمل طرفدارها رو بسنجن خیلی خوب میشه

      • Last Of Us گفت:

        آیدین جون عشقم چند وقت بود نبودی؟

  • cv گفت:

    مشکل مایکروسافت این که دنبال ساخت شاهکار نیست
    دنبال درامد بیشتر
    اگه gears of war با داستان شاهکار و متای بالا ی نود امکان ۷ میلیون فروش داشته باشه
    نسخه دیگه با مولتی خفن و داستان معمولی و متای ۸۰ فروش ۱۵ میلیونی برسه
    مایکروسافت قطعا نسخه مولتی رو می سازه

  • PSFAN@COD گفت:

    ماینکرفت و فورزا و ریسک پذیری؟
    ظاهرا معنای کلمه ریسک کردن در صنعت گیم برای مایکرو معناش با ذهنیت سونی زمین تا اسمون تفاوت داره
    الان از همه بیشتر هیلو به ریسک نیاز داره که اگه قرار باشه مثل نسخه های قبلیش باشه شکست میخوره و لازمه یه عنوان کاملا متفاوت بشه

    • ریسک پذیری همیشه جواب نمیده دوست عزیز آخرش میشه مثله یه بازی که عکسش رو روی آواتارت گذاشتی 😉

    • 2B گفت:

      ببخشید برای اسپم
      اسکرین جمله معروف ” با اینکه رسما انحصاری وان نیست ولی عملا انحصاری وان هست” اورجینالش رو میخواما..دور همی با رفقا یکم بخندیم طرف باورش نمیشه هر چی میگم ،اینطوری الان 😮
      داری شما لینکش رو بدی ممنون
      همون جمله رو میخوام عینا احتمال دادم داشته باشی

    • P30PlayBox گفت:

      احتمالا بزرگترین ریسک ماینکرافت پشتیبانی از رزولوشن ۸k native خواهد بود!!! :evilgrin: 😐 :evilgrin:

    • Sinser گفت:

      تو تا حالا از کنار halo رد شدی که حرف از شکست خوردنش میزنی

    • Sinser گفت:

      این بازیا شکست نمیخورن شکست میدن بله

    • allfreegamer گفت:

      خوب مثلا گرن توریسمو هم نیاز به تغییرات و ریسک بیشتر داره فورزا هورایزن بزرگترین تغییر و ریسک مایکروسافت بود که جواب داد ولی گرن توریسمو همون عنوان خواب آور بدون ایجاد جذابیت های جدید البته سونی هم اگه عنوان خوبی داشته باشه و موفق تغییرش نمیده مثلا اگه دقت کنید میبینید از بعد اینکه گادآف وار اسنشن عرضه شد و مورد انتقاد قرار گرفت تغییر کرد سبک و دوربینش و الان با یک گاد جدید روبرو هستیم

      • Last Of Us گفت:

        تو که میای میگی بازی ریسینگ کم فروش نیست و این حرفها
        همون گرن خوب آلود روی یک پلتفرم از فروش فورتزا ۷ که روی ۲ پلتفرم هستش بیشتر بوده
        سنگ پا قزوین پیش تو کم میاره بشر
        چقدر متعصب و نوبی آخه
        خدایا

        • allfreegamer گفت:

          خوب دلیلش اینه که سونی فن ها یک انتخاب بیشتر ندارند اونم اسمش گرن توریسمو اسپورته مثل xbox نیست که ۵ عدد ریسینگ انحصاری ناب توی دو تا سبک داشته باشند که بعدشم فورزا هر سال یک شمارش عرضه میشه با این حال فروش خوبی داره نه اینکه بعد چهار سال یه گرن توریسموی جدید بیاد فروش کنه تازه تعداد ps4 ها دو برابره از وان هستش و pc هم اکثرا کرکی بازی میکنند اگه اینطور نبود بجای اینکه بازیهای یوبیسافت رو pc بازها کمتر از فور و وان خریده باشند باید نسخه ی پی سی بازی پر فروش ترین باشه از اون طرفم که درایو کلاپ ناامید کننده و افتضاح بود فکر کردی اگه مثلا سالی یه گادآف وار عرضه بشه انقدر فروش میکنه شاه نوب

          • Last Of Us گفت:

            کرکی؟ پی سی؟ شما غیر از ایران و چند کشور دیگه نمیتونی کرکی بزنی گلم
            چرا نمیخوای قبول کنی بازی ریسینگ کم طرفدارترین سبکه
            تو همین سایت غیر از تو و چند نفره دیگه کیا بازی میکنند؟
            اگر سبک ریسینگ پرطرفدار هستش؟ چرا پس بازی های آر پی جی و شوتر و ادونچر بیشتر تو بازاره؟
            الان چه ربطی به درایو کلوپ داشت؟ خوب رایز و کوانتوم بریک و … هم نا امید کننده بود
            شاه نوب رو خوب اومدی ولی به خودت باید بگی
            من بهت یکبار گفتم کم فروش ترین بازی سبک ریسینگ هستش ولی من نمیگیم
            یک سایت خارجی با آمار های فروش گفته بود
            باز حرف خودت رو میزنی
            در مورد کنسول سونی انتخاب دارن ندارن هم خدمتت بگم که الان ملت پولشون رو بابت شاهکار هایی مثل گاد و آنچارتد و … میدن
            اگر ریسینگ زیاد طرفدار داشت سونی هم سالی یکبار یک گرن میداد. به نظرت نمیتونه؟
            برو بخواب

            • allfreegamer گفت:

              باز شروع کرد اولا فقط فورزا هورایزن ۳ چهار میلیون نسخه فروش کرد منم از سایت خارجی میگم و چهار میلیون اصلا کم نیست دوما کی گفته ریسینگ سه نفر طرفدار داره وقتی فورزا یا یه ریسینگ عرضه میشه دیدم که خیلی ها میاند میگند طرفدارشند در ضمن توی یک ماه فقط سه تا ریسینگ شبیه ساز عرضه شد بعد میگی نمیاد زیاد بازی ریسینگ من میدونم دردت چیه شاه نوب بخاطر اینگه توی این نسل ریسینگ سونی موفق نبوده اومدی میگی این سبک طرفدار نداره اصلا خود گرن هم زیاد فروخت شاه نوب

    • General raam گفت:

      اول وضو بگیر بعد اسم هیلو مقدس رو بیار نوب کبیر :reallyangry:

    • :| گفت:

      فورتزا هورازن نتیجه ریسک سازندگان فورتزا هست که الان بهترین ریسینگ هست 😐
      و همین طور ماینکرفت استوری و vr 😐
      البته در سطح تفاوت ریسک ها شکی نیست ولکن برا شروع ، ریسک های کاملا مناسبیه

  • P30PlayBox گفت:

    تغییرات عالیه در صورتی که با آپگرید همراه باشه نه دانگرید!
    برای مثال اگر سبک h&s به اکشن-ادونچر تبدیل بشه یک آپگرید بزرگ هست و نتیجش هم پیروزی بزرگی خواهد بود مثل بازی gow که نتیجش شد شاهکاری با متای ۹۵!
    ولی اگر بازی با سبک شوتر به استراتژیک تبدیل بشه میشه یک دانگرید بزرگ و نتیجش شکست بزرگی هستش.

  • Uncle Broom گفت:

    ماینکرفت که خوبه مشکلی نداره و سری فورزا هم همیشه عالی بوده باید اولویتش ساخت ipهای جدید با کیفیت باشه و تغییراتی توی هیلو و گیرز ایجاد کنه.

  • Y PS گفت:

    به نظر من قدم خوبی برداشتن
    تغییر اگر مثبت باشه نتیجه خوبی هم تو بحث متا و هم کیفیت بازی و فروشش خواهد داشت…نتیجش هم رضایت بیشتر طرفدارها و رقابت داغ تر هستش :yes:

  • majidam گفت:

    من نه مایکرو دارم نه سونی نه طرفدار سونی و نه هم مایکرو پی سی گیمرم اما مایکرو تو این چند سال فقط پز میده و حرفهای گنده میزنه اما در عمل هیچ کاری نکرده بازی انحصاری نداشته و اگه داشته بسیار بی ارزش بودن و نمره ی پایینی گرفتن و از لحاظ فروش هم با شکست مواجه شدن اما سونی واقعا روز به روز داره همون انحصاریای قبلیش رو ارتقا میده و ادامه میده و انحصاریای شاهکار جدید میسازه و انتشار میده و به نظرم ارزوی هر ادمی تو این دنیا یه ps4 داشته باشه و صددرصد تو خونه ی اکثر مردم حالا اگه ps4 نباشه در کل یه کنسول سونی دیده میشه و دارن زنده باد سونی واقعا بهش مدیونیم اگر چه انحصاریاشو تجربه نکردم اما اینو به جرات میتونم بگم که باعث پیشرفت صنعت گیم شد اگه ps1 نبود صددرصد حالا بازی نبود یا اصلا کنسولی نبود یا اگه کنسولی بود در حد اتاری بود

  • Last Of Us گفت:

    یعنی همش شعار و وعده
    خسته نشدن فناش؟

  • mas گفت:

    چقدر سهام دار مایکروسافتو سونی داریم تو این سایت 😀 😀
    لامصب همش سر اینکه شرکت کدوم شاخ تره دعوا دارن
    یکی میگه FEEL TRUE SONY KILLER
    اون یکی FEEL TRUE microsoft KILLER
    یکی دیگه میگه FEEL TRUE pc KILLER
    واقعا کلمه ragekid مناسب این سهام داری بزرگه :reallypissed: :reallypissed: :rotfl: :rotfl:

  • یه بازی دست و حسابی تو این چند سال اخیر واس ایکس باکس ندیدم افسوس :no: :yes: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no:

  • sajaddidas گفت:

    فکر کنم مثلا میخواد تو بازیاش تغییر بده جای نارگیل چیدن انبه ای چیزی بچینن یا مثلا ماینکرافت ۸ کی بدن 😀 😀 😀

مایکروسافت قصد ریسک پذیری در مجموعه‌های Forza, Halo و Minecraft را دارد - گیمفا