جدول فروش هفتگی بریتانیا | کام‌بک دوباره FIFA 18 - گیمفا
جدول فروش هفتگی بریتانیا | کام‌بک دوباره FIFA 18 - گیمفا
جدول فروش هفتگی بریتانیا | کام‌بک دوباره FIFA 18 - گیمفا
جدول فروش هفتگی بریتانیا | کام‌بک دوباره FIFA 18 - گیمفا

جدول فروش هفتگی بریتانیا | کام‌بک دوباره FIFA 18

عرفان رحیمی صادق
۱۹:۳۰ ۱۳۹۷/۰۳/۱۴
جدول فروش هفتگی بریتانیا | کام‌بک دوباره FIFA 18 - گیمفا

در هفته منتهی به دوم ژوئن ۲۰۱۸ میلادی، تب جام جهانی دلیلی شد تا بار دیگر شاهد قرار گیری FIFA 18 در صدر جدول پرفروش‌ترین بازی‌های هفته بریتانیا باشیم. این موضوع در حالی رخ داده که به دلیل عرضه بازی‌های بزرگی که در هفته‌های اخیر منتشر شدند، FIFA 18 از صدر این جدول دور مانده بود اما این هفته باز هم به این رتبه بازگشت و ما را با کام‌بک دوباره خود شگفت زده کرد.

مدتی پیش و در تاریخ ۲۹ ماه می میلادی شاهد عرضه به‌روزرسانی بزرگی برای عنوان FIFA 18 بودیم که به به‌روزرسانی جام جهانی معروف است. همین موضوع دلیلی شد تا شاهد افزایش چشمگیر فروش این بازی در هفته گذشته باشیم که به دنبال آن و با وجود عرضه بازی‌های جدید و برخی بازی‌های بزرگ دیگر، این بازی به رتبه نخست جدول فروش هفتگی بریتانیا رسید.

اما پس از آن DETROIT: BECOME HUMAN که هفته گذشته موفق به قرار گیری در رتبه اول این جدول شده بود، به رتبه دوم نزول کرد و پس از آن نیز یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های سال ۲۰۱۸ که از ساخته‌های یوبیسافت نیز هست، با سه پله صعود نسبت به هفته گذشته به جایگاه سوم این جدول رسید. این بازی چیزی نیست به جز FAR CRY 5 که یکی از بهترین و پرفروش‌ترین بازی‌های تاریخ این سری است. این بازی تا به حال توانسته رکوردهای بسیار خوبی در زمینه فروش به ثبت برساند که همین موضوعات نیز آن را تبدیل به پرفروش‌ترین نسخه این سری کرده است.

در جایگاه چهارم نیز شاهد قرار گیری یکی از پرفروش‌ترین عناوین انحصاری پلی‌استیشن ۴ هستیم که GOD OF WAR نام دارد. این بازی با قرار گیری در رتبه چهارم در این هفته، یک پله نسبت به هفته قبل صعود داشته است. اما در جایگاه پنجم این جدول، این هفته یک بازی کاملا جدید را می‌بینیم. SEGA MEGA DRIVE CLASSICS موفق شد در اولین هفته فروش خود به جایگاه پنجم دست پیدا کند که در بین این همه بازی‌ پرفروش که به سرعت در حال فروختن هستند، عملکرد قابل قبولی به حساب می‌آید. جایگاه ششم نیز به همین ترتیب به یکی از بازی‌های جدید این هفته اختصاص یافت که STREET FIGHTER: 30TH ANNIVERSARY نام دارد.

جایگاه هفتم اما بدون هیچ تغییری نسبت به هفته گذشته به OVERWATCH: GAME OF THE YEAR EDITION رسیده است و این بازی درست مانند هفته قبل که در رتبه هفتم قرار گرفته بود، این هفته هم بدون تغییر در این جایگاه قرار گرفت. همچنین رتبه هشتم نیز به STATE OF DECAY 2 رسید تا این بازی با یک سقوط ازاد، از رتبه دوم در هفته گذشته به رتبه هشتم در این جدول برسد. DARK SOULS REMASTERED نیز نماینده سری DARK SOULS در این جدول بوده که رتبه نهم را به دست آورده است. و سر انجام جایگاه دهم نیز این هفته به FALLOUT 4 رسیده تا بدین ترتیب بررسی ما از رتبه ۱۰ بازی پرفروش این هفته در بریتانیا به پایان برسد؛ از شما دعوت می کنم در ادامه با جزئیات بیشتری از این جدول با ما همراه باشید.

نکته قابل ذکر درخصوص جدول فروش این هفته این است که فروش بالای باندل‌های سخت افزاری در مجموع در هفته گذشته روی فروش ۴۰ بازی تاثیر مستقیم گذاشته است که از این جمله می‌توان به صعود بسیار خوب SEA OF THIEVES از رتبه بیست و هشتم به پانزدهم، و یا DOOM که از رتبه سی و یکم به هجدهم رسیده، اشاره کرد.

از نظر عرضه بازی‌های جدید نیز علاوه بر دو عنوانی که در بین ۱۰ بازی پرفروش هفته قرار گرفتند، دو بازی جدید دیگر نیز عرضه شد که پشت سر هم قرار گرفتند. این دو بازی عبارت‌اند از TENNIS WORLD TOUR که رتبه سی و یکم را به دست آورد و همچنین AGONY که به جایگاه سی و دوم رسید.

اما از نظر مهم‌ترین جابجایی‌های این هفته نیز ابتدا باید به بهترین عملکرد‌ها و بیشترین صعودها در این جدول بپردازیم. یکی از بهترین صعودها را این هفته بدون شک SEA OF THIEVES داشته که با صعودی سیزده پله‌ای از رتبه بیست و هشتم در هفته گذشته این هفته به رتبه پانزدهم رسید. پس از آن DOOM نیز با صعود از رتبه سی و یکم به رتبه هجدهم یکی دیگر از بهترین عملکردها را در این زمینه از خودش نشان داد. علاوه بر این‌ها NEED FOR SPEED PAYBACK نیز با صعود از رتبه سی و نهم به بیست و هفتم یکی دیگر از عملکردهای خوب هفته گذشته را به ثبت رسانده است. EA SPORTS UFC 3 رده بیست و هشتمی نیز از جمله همین بازی‌ها است که پس از قرار گرفتن در رتبه سی و ششم در هفته گذشته، این هفته به جایگاه بیست و هشتم رسیده است.

اما اگر بخواهیم بدترین عملکردها را در هفته گذشته بررسی کنیم، می‌بینیم که STATE OF DECAY 2 با جابجایی از رتبه دوم به هشتم یکی از بدترین عملکردها را داشته است. DARK SOULS REMASTERED نیز مانند آن شش پله سقوط داشته و از جایگاه سوم در هفته گذشته، این هفته به رتبه نهم رسیده است. DONKEY KONG COUNTRY: TROPICAL FREEZE نیز با سقوط از رتبه چهاردهم به بیست و سوم یکی دیگر از عملکردهای ضعیف هفته گذشته را از خود نشان داده. HYRULE WARRIORS: DEFINITIVE EDITION هم این هفته از رتبه هفدهم، به رتبه سی و سوم رسیده تا ان را هم به عنوان یکی از بدترین عملکردهای هفته گذشته بشناسیم. CRASH BANDICOOT N.SANE TRILOGY هم با سقوط از رتبه بیست و هفتم به سی و چهارم عملکرد قابل دفاعی نداشته است. WWE 2K18 به همین ترتیب با سقوط از جایگاه بیست و نهم به چهلم در آستانه خروج از جمع ۴۰ بازی پرفروش هفته قرار دارد که فعلا با خوش‌شانسی در لبه آن ایستاده است. اما نخل طلایی سقوط‌های این هفته را باید به DESTINY 2 بدهیم که با سقوطی بیست و یک پله‌ای، از رتبه هشتم در هفته گذشته، این هفته به رتبه بیست و نهم رسیده است.

اما در این بین بازی‌هایی نیز وجود داشتند که با عملکرد خوب خود پس از این که از جمع ۴۰ بازی پرفروش هفته جدا شده بودند، بار دیگر به این جمع بازگشتند. از این جمله می‌توان به PREY رده سی و ششمی و همچنین MINECRAFT: PLAYSTATION EDITION رده سی و هشتمی اشاره کرد.

در ادامه از شما دعوت می‌کنم که شاهد لیست کامل ۴۰ بازی پرفروش این هفته در بریتانیا باشید که در کنار لیست پرفروش‌ترین بازی‌های هر پلتفرم برای شما آماده شده است. این نکته را در نظر داشته باشید که نتایج به دست آمده از این جدول صرفا بر اساس میزان فروش فیزیکی بازی‌ها است و میزان فروش دیجیتالی آن‌ها محاسبه نشده است بنابراین آمار ذکر شده با نتایج کلی ممکن است متفاوت باشد.

لیست ۱۰ بازی پرفروش این هفته در بریتانیا:

هفته قبلاین هفتهنام بازیناشر
۴۱FIFA 18EA SPORTS
۱۲DETROIT: BECOME HUMANSONY COMPUTER ENT.
۶۳FAR CRY 5UBISOFT
۵۴GOD OF WARSONY COMPUTER ENT.
۵SEGA MEGA DRIVE CLASSICSSEGA
۶STREET FIGHTER: 30TH ANNIVERSARYCAPCOM
۷۷OVERWATCH: GAME OF THE YEAR EDITIONBLIZZARD
۲۸STATE OF DECAY 2MICROSOFT
۳۹DARK SOULS REMASTEREDBANDAI NAMCO ENTERTAINMENT
۹۱۰FALLOUT 4BETHESDA SOFTWORKS

 

لیست کامل ۴۰ بازی پرفروش این هفته در بریتانیا

 

جدول فروش هفتگی بریتانیا | کام‌بک دوباره FIFA 18 - گیمفا

 

لیست ۲۰ بازی پرفروش این هفته پلی‌اسیتشن ۴ در بریتانیا:

 

جدول فروش هفتگی بریتانیا | کام‌بک دوباره FIFA 18 - گیمفا

 

لیست ۲۰ بازی پرفروش این هفته ایکس‌باکس وان در بریتانیا:

 

جدول فروش هفتگی بریتانیا | کام‌بک دوباره FIFA 18 - گیمفا

 

لیست ۲۰ بازی پرفروش این هفته نینتندو سوییچ در بریتانیا:

 

جدول فروش هفتگی بریتانیا | کام‌بک دوباره FIFA 18 - گیمفا

 

لیست ۳۰ بازی پرفروش این هفته رایانه‌های شخصی در بریتانیا:

 

جدول فروش هفتگی بریتانیا | کام‌بک دوباره FIFA 18 - گیمفا

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

جدول فروش هفتگی بریتانیا | کام‌بک دوباره FIFA 18 - گیمفا
جدول فروش هفتگی بریتانیا | کام‌بک دوباره FIFA 18 - گیمفا
جدول فروش هفتگی بریتانیا | کام‌بک دوباره FIFA 18 - گیمفا
جدول فروش هفتگی بریتانیا | کام‌بک دوباره FIFA 18 - گیمفا
جدول فروش هفتگی بریتانیا | کام‌بک دوباره FIFA 18 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Paprika گفت:

    واقعا برای فارکرای خوشحالم
    فروش فوق العاده ای داشت و هر هفته هم بین رتبه های ۱تا ۵ بوده
    یوبی سافت حلالت هرچی بفروشی
    در مورد فیفا هم که طبیعیه صدر باشه (: اپدیت جام جهانی و …

  • یه بنده خدایی بود میگفت state of decay 2 در هفته قبل باعث نزول رتبه گاد شده :laugh:
    دیترویت هم که نتونست برای هفته دوم صدر نشین بمونه.
    Agony هم رتبه ۳۲٫ بدجور بازی بدی از آب در اومد.

  • Solid Snake گفت:

    فالوت ۴ هنوزم جز ۱۰تا بازی پرفروشه.واقعا فالوت و اسکایریم دو بازی تکرار نشدنی هستن

  • Darkmax204 گفت:

    از بازی های فوتبال حقیقتش خیلی خوشم نمیاد
    جی تی ای هم از ۱۰ برتر خارج شده که طبیعیه و از طرفی هم جای نگرانی نیست چون تا یه مدت دیگه رد دد۲ میاد و همه رو درو می کنه!
    پیشبینی می کنم تا یک سال اول توی همون جایگاه اصلی تمام بازی های راکستار یعنی جایگاه اول می مونه!

  • از نه قلبم دوست دارم دیترویت فروش خوبی بکنه تا بازم بازی جدید از دیوید کیج ببینیم .
    با این قیمتا ما که نمیتونیم دی ۱

  • Last Of Us گفت:

    اول بودن فیفا با توجه به محبوبیت فوتبال تو دنیا و جام جهانی و آپدیت های اخیرش و مولتی پلتفرم بودن بازی طبیعی هستش
    ولی دیتروید با اینکه سبک همه پسندی نیست و انحصاری یک کنسوله تونسته دوم باشه که عالیییییییییییییییه
    فارکرای ۵ هم عالی بود و سومه و مولتی پلتفرم
    گاد هم که ۵ هفته پشت سر هم اول بود ولی هنوز چهارمه با اینکه فقط روی یک کنسوله
    دمت گرم سونی که مثل همیشه شاهکاری

  • Mr Hill93 گفت:

    الان ی عده میان میگن گاد اف وار چهارم شد و هههه
    feel true جدول بریتانیا

    ولی تا موقعی ک این خارجیای پلشت هستن بایدم فیفا اول باشه بازی ایی ک نسبت به نسخه های پیشینش پیشرفتی نداشته این لاینسنسه که فیفا رو زنده نگه داشته ن فیزیک بازیکنا درست حسابیه ن چهره هاشون گل های اسون هم ک میشه زد نمیدونم گل عقربی گل برگردون از وسط زمین گل از رو نقطه کرنر سازنده هاشم میبینن اینا هرچی بسازن بازیشون فروش میره میگن چ نیازیه خرج بازی بکنیم هرسال ی نقل و انتقال انجام میدن دو سه تا استادیوم اضافه میکنن دو سه تا توپ و ی خورده به گرافیک بازی اضافه میکنن بعد بازیشون پر فروش هم میشه
    خدایی فنای فیفا بدون تعصب نظر بدین نگید فلان و بیسار من ن فن pes هستم ن فیفا اگرم خواستم ی زمان بازی کنم هر دو رو بازی میکنم البته نباید از ایرانی جماعت نباید توقع داشت از رو تعصب نظر ندن

    • sahba.sh گفت:

      قبول دارم که دوسالی هست فیفا پیشرفت آنچنانی نداشته ولی همچنان از pes گیمپلی روونتر و پویاتری داره
      امسال هم قراره لالیگا رو لایسنس اختصاصی کنه و تمام بازیکنها مثل پریمیر لیگ اسکن و موشن کپچر بشن
      ولی بحث فیزیک که پیش میاد باید پرسید شما از یه بازی فوتبال چی میخوای!؟ pes هنوز نتونسته گردش ٣۶٠ درجه رو توی بازیش جا بده و گردش حرکتیه بازیکنها به هشت جهت محدوده!!! همین و فقططط همین به کل سیستم فیزیک pes میارزه چون تمام دریبلینگ بازی رو تحت الشعاعه خودش قرار میده و لذتش رو دوچندان میکنه
      متاسفانه حرکت و دریبلینگ بازیکنها تو pes واقعا به ربات شبیهه تا انسان یعنی اگر به تعداد انیمیشن ها هم نگاه کنی(جدا از اینکه انیمیشنهای فیفا موشن کپچر میشه و pes دست سازه) فیفا سه برابر pes انیمیشن داره و این رقم کمی نیست
      متاسفانه فیفا ١٨ برای جذب کردن طرفداران pes سیستم شوت رو عوض کردن و راحتیه گل زدن رو توی بازی افزایش دادن که من نپسندیدم
      ولی ولی ولی با همه این نواقص و مزایا fifa کامل تر غنی تر و لذتبخش تره

      • Mr Hill93 گفت:

        خب اون موشن کپچری ک شما میگی پشت سازنده های فیفا EA هست و موتور بازیسازیشون فراست بایته معلومه ک باید بهتر باشه ینی اگه همینم نداشتن ک هیچ
        کونامی موتور بازیسازیش قدیمیه
        بعد به قول شما انیمیشن ها دست سازه
        ولی در‌ کل بیا قبول کن فیفا هرچی بسازه فروش میره عین کالاف تعارف هم نداریم من فن کالافم ولی دارم میگم کالاف هرچی بسازه طرفداراش چشم بسته میخرن فیفا هم همونجور

        • sahba.sh گفت:

          دوست عزیز همین موتور بازی سازی و موشن کپچر که میگی چیز کمی نیست که به همین سادگی ازش بگذریم
          کونامی آرزوشه بتونه به تکنولوژیه فراست بایت برسه
          موتور فاکس هم کم موتوری نیست ولی اینکه درست ازش استفاده بکنن خیلی مهمه که متاسفانه درست استفاده نمیکنن

        • sahba.sh گفت:

          همین که حرفم رو قبول کردی و دلیلم قانع کننده بود برات که فیزیک فیفا خیلی بهتر از pes هست برام یک دنیا ارزش داره
          ازت ممنونم
          و اینکه مردم چشم بسته فیفا یا کالاف میخرن صرفا بخاطر اینه که مطمئنا باهاش سرگرم میشن و طبل توخالی نمیشه بازیشون!!! این بهشون ثابت شده!!! وگرنه لایسنس با ٢ گیگ پچ به راحتی برطرف میشه
          اما کونامی خیلی وقته که امید طرفداراشو نا امید کرده !!! هنوز طرفداراش میگن pes 13 یه چیز دیگه بود!! اما کونامی میخواد از سر تا پاشو به فیفا نزدیک کنه و واقعا این راهکار غلطه!!! چون اگر نوک قله فیفا باشه و تا اون بخواد بهش برسه فیفا از اون نوک قله بالاتر رفته !!! باید سقف انتظاراتشون از pes رو فراتر از فیفا در نظر بگیرن تا به جایگاه اصلیشون برگردن

      • amir2hashmati گفت:

        کلا گیم پلی فیفا خیلی خشک نحوه شوت زدن و پاس دادن و تکل کردن همه باید از بیخ اصلاح بشه نورپردازی در شب مشکل داره تماشاچی ها مقوایی هستند شکل و شمایل داورها تکراری و داغون و چهره ها هم که داغون خیلی باید رو ۱۹ کار کنند از همه جهات چه گرافیک چه گیم پلی

        • SON OF EA گفت:

          اگه فیفا اینه پس حساب کن
          پیس چیه دیگه خخخت

        • sahba.sh گفت:

          خشک برای شماست احتمالا چون هیچ پیش زمینه ای از کارهایی که توی فیفا میشه انجام داد نداری و از pes به فیفا نقل مکان کردی !! چرا!؟ چون اون زمان که fifa 09 اومد به شکل گسترده ای فیفا بازی کردن رو به بازیباز یاد داد و در واقع با المانهای بازی مارو آشنا کرد!! اون زمان شما فیفا بازی نمیکردی مثل روز برام روشنه،واسه همین امروز میای و از فیفا ایراد میگیری چون نمیتونی جلوی یه فیفا باز قدیمی خوب بازی کنی و انتظاراتی که از pes داری رو میخوای تو فیفا داشته باشی ولی نمیشه چون فیفا خیلی گیمپلیش به واقعیت نزدیکتره تا pes !!! درکل خشک بودن فیفا از نظر شماست چون عمقی که گیمپلی و موشن کپچر توی فیفا داره به اندازه ی دریاست و pes به اندازه ی رودخونه!!!

  • Mikasa گفت:

    یه سلامم به اوناییکه میگفتنstate of decay گاد رو از صدر جدول کنار زده می کنیم

  • Senatorbigy گفت:

    ای جون مایکروسافت رتبه ۸ از ۱۰ :rotfl: ما سونی فن ها ۲,۴و فکر کنم ۵ 😎 این است قدرت سونی کبیر و بهترین کنسول تاریخ و بهترین بازی های تاریخ که بخیلی هاشون اومدن و DMC V و tlou 2 و Death strading و RDR 2(محتوای الحاقی و اضافیش) و … که الان حضور ذهن ندارم از بس که زیادن اما مایکرو چی؟halo و forza و Gears of war فقط همین اونم فقط farza horizon نمره میاره بقیه هیچی :rotfl: sony :inlove:

جدول فروش هفتگی بریتانیا | کام‌بک دوباره FIFA 18 - گیمفا
جدول فروش هفتگی بریتانیا | کام‌بک دوباره FIFA 18 - گیمفا