پیش به سوی E3 2018 | انتظاراتمان از Crackdown 3 - گیمفا
پیش به سوی E3 2018 | انتظاراتمان از Crackdown 3 - گیمفا
پیش به سوی E3 2018 | انتظاراتمان از Crackdown 3 - گیمفا
پیش به سوی E3 2018 | انتظاراتمان از Crackdown 3 - گیمفا

پیش به سوی E3 2018 | انتظاراتمان از Crackdown 3

عرفان رحیمی صادق
۲۱:۰۰ ۱۳۹۷/۰۳/۱۸
پیش به سوی E3 2018 | انتظاراتمان از Crackdown 3 - گیمفا

در جدیدترین شماره از سلسه مقالات «پیش به سوی E3 2018»، نگاهی به انتظارتمان از نمایش بازی Crackdown 3 در نمایشگاه بزرگ E3 امسال انداخته‌ایم؛ با گیمفا همراه باشید.

یکی از بزرگ‌ترین عناوین انحصاری مایکروسافت برای عرضه روی کنسول نسل هشتمی خود یعنی ایکس‌باکس وان Crackdown 3 است؛ عنوانی که سال‌ها است در جایگاه نامعلومی قرار دارد و ما اطلاعات چندان زیادی از پروسه ساخت و توسعه آن نداریم و نمی‌دانیم دقیقا در چه مرحله‌ای قرار دارد. به دنبال تاخیرهای متعددی که این بازی خورد، سرانجام مشخص شد که این بازی در سال جاری بلاخر منتشر خواهد شد که این موضوع بدین معنا است که ما حتما از این بازی در رویداد E3 2018 اطلاعات بیشتری به دست خواهیم آورد. در کنار هر سورپرایزی که مایکروسافت ممکن است در کنفرانس خبری خود از این بازی داشته باشد، ما در این جا چیزهایی که از این بازی انتظار داریم را مطرح خواهیم کرد و به بررسی اطلاعاتی که تا بدین لحظه از این بازی داریم نیز خواهیم پرداخت.

پیش به سوی E3 2018 | انتظاراتمان از Crackdown 3 - گیمفا

چقدر تاخیر! چقدر انتظار!

تا به این لحظه از Crackdown 3 چه می‌دانیم؟

Crackdown 3 در ابتدا در رویداد E3 سال ۲۰۱۴ معرفی شد که اکنون به چهارمین سالگرد آن نزدیک می‌شویم. در آن زمان اطلاعات کمی از این بازی منتشر شد که به یک بخش داستانی co-op، یک بخش چند نفره آنلاین و برخی ویژگی‌های گرافیکی به سبک سری‌های قبلی آن اشاره شد. تنها ویژگی دیگری که در زمان معرفی این بازی بدان پرداخته شد، تخریب پذیری بالای محیط‌های آن بود. کمی بعد مطلع شدیم که مایکروسافت از یک دموی منحصر به فرد برای سیستم تخریب پذیری ابری برای این بازی رو نمایی کرده تا بازی‌بازان حس تخریب پذیری اشیا و محیط بازی را به واقعی‌ترین شکل ممکن در این بازی شاهد باشند.

یکی از موارد عجیبی که در خصوص این بازی رخ داد این بود که مایکروسافت مدتی پس از معرفی این بازی ادعا کرد این بازی Crackdown 3 نام ندارد و از آن پس برنامه‌ها برای ساخت این بازی به یکباره متحول شد. از نظر بخش co-op این بازی مخلوطی از چند ویژگی مختلف تک نفره بود که بازی‌بازان می‌توانستند به آن‌ها اضافه و یا از آن‌ها خارج شوند. علاوه بر این در سال بعد اطلاعات کمی از این بازی منتشر شد و ما چیز زیادی از آن نشنیدیم. این در حالی بود که خود مایکروسافت هم اظهار کرده بود که این بازی تا سال ۲۰۱۵ از نظرها مخفی خواهد بود و به دنبال همین موضوع هم Crackdown 3 در رویداد E3 سال ۲۰۱۵ حضور نداشت.

تابستان همان سال مطلع شدیم که محیط‌های این بازی صد درصد تخریب پذیر خواهند بود اما این تخریب پذیری مختص بخش چند نفره آن خواهد بود چرا که برای این کار نیاز به اتصال به اینترنت و استفاده از سیستم تخریب پذیری ابری بود. مدتی بعد این خبر همزمان شد با برخی اطلاعات دیگر از این بازی که اظهار می‌داشت Crackdown 3 شامل یک شهر کاملا جدید خواهد بود. برخی دیگر از این اطلاعات نیز شامل مواردی نظیر قابلیت بازی کردن به عنوان یک شخصیت مونث بود که بعد از آن خبر دیگری نیز منتشر شد که اشاره می‌کرد که بخش چند نفره این بازی در تابستان ۲۰۱۶ قابل بازی خواهد بود.

اوایل سال ۲۰۱۶ اطلاعات بیشتری از نحوه تخریب پذیری در این بازی منتشر شد اما رویداد E3 سال ۲۰۱۶ شامل هیچ اطلاعاتی از این بازی نشد و ما فقط مطلع شدیم که این بازی تا سال ۲۰۱۷ تاخیر خورده است. مایکروسافت نیز سریعا به این تصمیم واکنش نشان داد و ادعا کرد که این امر به این دلیل رخ داده که آن‌ها در سال ۲۰۱۶ تعداد بازی‌های کافی به عرضه خواهند رساند و کمبودی از این نظر ندارند؛ اگر چه مدتی بعد مطلع شدیم که بخش تک نفره داستانی این بازی نیاز به کار بیشتری داشته است و در حقیقت دلیل تاخیر مجدد آن هم همین موضوع بوده است. پس از آن مایکروسافت وعده داد که این بازی را در تعطیلات سال ۲۰۱۷ منتشر خواهد کرد اما یک بار دیگر نیز مایکروسافت بدقولی کرد و نتوانست این بازی را در زمان مقرر عرضه کند و آن را به تاخیر انداخت. این بار بهار ۲۰۱۸ برای عرضه این بازی اعلام شد اما مایکروسافت باز هم دچار اشتباه شد و تاریخ عرضه این بازی را زود اعلام کرد. در جدیدترین خبری که از این عنوان به دستمان رسیده مشخص شده است که این عنوان باز هم تاخیر خورده و این بار برای آخرین بار مایکروسافت تاریخ عرضه آن را اعلام کرده است. این تاریخ فوریه سال ۲۰۱۹ اعلام شده بنابراین نباید سال ۲۰۱۸ را به انتظار برای انتشار این بازی بگذرانیم. با این حال سال گذشته اطلاعات زیادی از این بازی منتشر شد که از این جمله می‌توان به خبری اشاره کرد که حضور تری کروز (Terry Crews)‌ در نقش فرمانده ژاکسون را تایید می‌کرد.

پیش به سوی E3 2018 | انتظاراتمان از Crackdown 3 - گیمفا

۲۰۱۸ سال امید…

چه مواردی برای E3 تائید شده‌ است؟

امسال مایکروسافت برای کنفرانس خود در E3 2018 بسیار محافظه کارانه عمل کرد، بنابراین نمی‌دانیم که دقیقا چه چیزهایی از Crackdown 3 برای این رویداد تایید شده و ما باید منتظر چه اطلاعاتی از این بازی باشیم. هنوز پیش بینی می‌شود که این بازی در سال جاری عرضه شود، اگر چه پس از کنسل شدن برخی از پیش خریدهای این بازی باز هم ابهاماتی در این زمینه به وجود آمد و عرضه آن برای سال جاری باز هم گنگ و مبهم شد اما مدتی بعد مشخص شد که این مسائل فقط به دلیل ایجاد خطا و مشکلات فنی بوده و مایکروسافت هم در این زمینه اظهار کرد که تیم توسعه دهنده این بازی همچنان به سختی در حال کار روی آن است.

پیش به سوی E3 2018 | انتظاراتمان از Crackdown 3 - گیمفا

شهری بزرگ آماده تخریب پذیری کامل

چه انتظاراتی از نمایش بازی در E3 داریم؟

پس از تاخیرهای متعدد فقط دوست داریم Crackdown 3 را در مرحله قابل بازی بودن ببینیم. علاوه بر این، یکی دیگر از مهم‌ترین نکاتی که در مورد این بازی دوست داریم بدانیم تاریخ دقیق عرضه آن، این بار بدون اعلام تاخیر است. بهانه تاخیر عرضه این بازی معرفی زودهنگام این بازی باشد یا خیر، به هر حال عده زیادی منتظر عرضه این بازی هستند و نمی‌توان بیشتر از این آن‌ها منتظر گذاشت چرا که سال‌ها از معرفی این بازی می‌گذرد و ما هنوز نمی‌دانیم که Crackdown 3 در چه مرحله‌ای به سر می‌برد. بد نیست که مایکروسافت به کسانی فکر کند که تنها دلخوشیشان عرضه این بازی است.

شاید یکی از امیدوار کننده‌ترین ویژگی‌های این بازی سیستم تخریب پذیری آن باشد که در طی سال‌هایی که از معرفی آن می‌گذرد، توانسته انتظارات را همچنان بالا نگه دارد؛ قطعا این یکی از بهترین ویژگی‌های این بازی است که شور و شوق تجربه آن را بسیار بالا می‌برد. چه چیزی بهتر از تخریب پذیری صد درصدی محیط‌های بازی؟ قطعا این ویژگی به ایجاد تنوع در این بازی کمک زیادی خواهد کرد و تاثیر زیادی روی آن خواهد گذاشت. اما شاید مهم‌ترین سوالی که این جا پیش بیاید این باشد که آیا واقعا این سیستم تخریب پذیری نقش معنی داری هم در این بازی دارد یا این که فقط یک ویژگی خوب و هیجان انگیز برای ایجاد تنوع در آن است. همانطور که اشاره شد، برای تخریب پذیری کامل محیط‌های این بازی، Crackdown 3 از سیستم تخریب پذیری ابری استفاده می‌کند که نیازمند اتصال به اینترنت است. با توجه به این موضوع، آیا واقعا حیاتی است که چنین منابع عظیم و پرهزینه‌ای فقط برای تخریب پذیری محیط بازی صرف شود یا این که بهتر بود سازندگان آن به ایجاد این تنوع در گیم‌پلی بازی بپردازند و ویژگی‌های مختلف در آن به کار ببرند؟ این سوالی است که فقط با دیدن بخش‌هایی از گیم‌پلی این بازی می‌توانیم به پاسخش دست پیدا کنیم پس تا آن زمان منتظر می‌مانیم تا ببینیم سازندگان برایمان چه چیزی آماده کرده‌اند.

در یادداشتی مشابه باید به این نکته هم اشاره کنم که Crackdown 3 چطور به طور معنی داری نسبت به نسخه‌های قبلی خود بهبود پیدا کرده است و چه چیزهای متفاوتی از آن‌ها برای ارائه خواهد داشت. Crackdown 2 کار زیادی برای گسترش فرمول لذت بخش نسخه اولیه خود نکرد و تقریبا همان موارد را دوباره ارائه کرد. به جز ایجاد تغییر در ماموریت‌ها امیدواریم Crackdown 3 تنوع بیشتری به این سری وارد کند و آن را وارد دوران تازه‌ای کند تا شکوفاگر این سری به حساب بیاید. Saints Row IV یکی از معدود بازی‌هایی است که در سال‌های اخیر عرضه شده و عنوانی شبیه به Crackdown به وجود آورده است. اگر چه این بازی کم و کاستی‌های خاص خود را دارد، تجربه متنوع‌تری از Crackdown در اختیار بازی‌بازان قرار می‌دهد که این کار به لطف تنوع در ماموریت‌های داستانی و البته قدرت‌های موجود برای شخصیت قابل بازی آن به وجود آمده است.

دیگر لازم نیست که دوباره در این مقاله هم اشاره کنم که هسته اصلی Crackdown باید تغییر کند. از بین بردن دشمنان با پرت کردن خودروها به سمت آن‌ها، پریدن روی ساختمان‌ها و شکار orb ها ( که یکی از بخش‌هایی از این بازی است که نباید دستخوش تغییر بشود) هنوز از لذت بخش‌ترین کارها حتی در دهه اخیر در دنیای بازی‌های ویدئویی هستند. اما ارائه یک دنیای بزرگ‌تر، پویاتر و متنوع‌تر کاری است که باید حیاتی‌تر از “رفتن به منطقه‌ای، کشتن دشمان و یا جمع آوری ایتم‌ها” انگاشته شود چرا که اگر Crackdown 3 می‌خواهد یکی از محبوب‌ترین بازی‌های سال ۲۰۱۸ باشد (که اگر در این سال عرضه شود)، باید انجام دهد.

مایکروسافت در نسل هشتم تا به حال نتوانسته آن طور که باید عمل کند و از نظر عرضه بازی‌های انحصاری مدتی طولانی است که رقابت را به رقیب دیرینه خود واگذار کرده است. از طرفی هم آی‌پی‌هایی که این شرکت در اختیار دارد، مانند همین Crackdown 3 با تاخیرهای طولانی عرضه شده‌اند و همچنین عناوین انحصاری که تا به حال در سال ۲۰۱۸ عرضه کرده است نیز از کیفیت لازم برای رقابت با حریفان برخوردار نبوده‌اند، بنابراین رویداد E3 امسال شاید یکی از حیاتی‌ترین کنفرانس‌های این شرکت در نسل هشتم باشد چرا که کم کم در حال نزدیک شدن به پایان این نسل هستیم و شرکت‌های ناشر زمان زیادی برای عرضه بازی‌های خود در اختیار ندارند. پس E3 امسال شاید تنها فرصت مایکروسافت برای جبران اشتباهات نسل هشتم باشد و از آن جایی که هنوز برنامه‌های دقیق این شرکت برای این رویداد مشخص نشده‌اند نیز ما نمی‌توانیم به طور قطع اظهار کنیم که آیا این شرکت در این رویداد فرصت بازگشت به بازار را خواهد داشت یا خیر. پس تا زمان شروع این کنفرانس منتظر می‌مانیم تا ببینیم امسال این شرکت چه چیزهایی برای ارائه خواهد داشت.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

پیش به سوی E3 2018 | انتظاراتمان از Crackdown 3 - گیمفا
پیش به سوی E3 2018 | انتظاراتمان از Crackdown 3 - گیمفا
پیش به سوی E3 2018 | انتظاراتمان از Crackdown 3 - گیمفا
پیش به سوی E3 2018 | انتظاراتمان از Crackdown 3 - گیمفا
پیش به سوی E3 2018 | انتظاراتمان از Crackdown 3 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

پیش به سوی E3 2018 | انتظاراتمان از Crackdown 3 - گیمفا