بازگشت غرور آمیز رومیان|پیشنمایش Rome II Total War - گیمفا
بازگشت غرور آمیز رومیان|پیشنمایش Rome II Total War - گیمفا
بازگشت غرور آمیز رومیان|پیشنمایش Rome II Total War - گیمفا
بازگشت غرور آمیز رومیان|پیشنمایش Rome II Total War - گیمفا

بازگشت غرور آمیز رومیان|پیشنمایش Rome II Total War

امیر هادی پور
۱۷:۳۱ ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
بازگشت غرور آمیز رومیان|پیشنمایش Rome II Total War - گیمفا

جنگی عظیم در راه است،باران گلوله های آتش دشمن از هر سو به سمت قلعه شما میاید…اکنون زمان نبردی خونین بین امپراطوری های بزرگ تاریخ فرا رسیده. سرنوشت چندین انسان و یک امپراطوری در دستان شماست. هر تصمیم شما عواقبی به دنبال دارد…اکنون همان زمانیست که باید توانایی فکری خود را نشان دهید.

اطلاعات بازی:
نام: Rome II Total War
سازنده: The Creative Assembly
ناشر: Sega
سبک: Turn-based Strategy
پلتفرم: PC
تاریخ انتشار:Q3 2013

 

خودتان را برای نبردی سخت آماده کنید!

آنچه تا اکنون میدانیم:
سری بازی های Total Warکه سالهاست توسط دستان توانای بازیسازان استدیوی The Creative Assembly انحصارا برای PC ساخته می شود از جمله بازی های Turn-based strategy خوبیست که در شماره قبلی خود به ادامه ساخت Shogun توجه داشت که تبدیل به برگ برنده ی PCبازان در مقابل دارندگان کنسولهای خانگی، گشته بود. به طوری که سالهاست این عنوان یکی از بهترین عنوان های انحصاری PC بوده و همینطور سالهاست که لقب برترین بازی استراتژیک را در کنار نام خود میبیند.بازیبازها نسخه ی Rome Total War را بدون شک به یاد دارند، یک بازی فوق العاده جذاب و موفق که در سال ۲۰۰۴ منتشر شد و با دریافت نمرات بالا توانست خود را به عنوان یکی از بهترین نسخه های سری Total War معرفی کند. به طوری که امتیاز meta برای این بازی ۹۲ بود!
چندی پیش ناشر پرآوازه ی این باز ی یعنی Sega ساخت ادامه Rome را تایید کرد و بعد از ان ساخت بازی توسط Creative Assembly نیز تایید شد. در همان طور که انتظار میرفت شماره جدید از این سری Rome 2 هست که با تغییرات جدید همینطور جزئیات سری قبل که همه برای طرفدار ها در نظر گرفته شده است. گفته های سازندگان اشاره به بزرگ تر و بهتر بودن بازی نسبت به قبل است، قرار گرفتن در نقش رهبر امپراطوری عظیمی همچون روم شاید ایده ای باشد که خیلی ها را به سمت این بازی بکشاند. با سابقه و تجربه ای که سازندگان این بازی در ساخت بازیهای استراتژیک دارند، از همین حالا میتوان Rome II Total War را نامزد دریافت بهترین بازی سال یا به طور اختصار GoTY (Game of The Year) دانست.

منطقه ی امن هرگز وجود ندارد!

گیم پلی:
حوادث و جنگ ها در Rome 2 در جزایر و دریا ها و در مکان هایی که کشتی ها در حال عبور از منطقه و نزدیک ساحل هستند، رخ خواهد داد.Al Bickham -مدیر عامل کمپانی مشهور Sega- نشان داد ناو های جنگی از قسمت های مختلف شروع به حمله میکنند که همان طور که از تریلر های منتشر شده از این بازی مشاهده شد، بسیار جالب و زیبا به آنها پرداخته شده که جای تشکر بسیار دارد. فرمانده ها به سرباز ها فرمان حمله می دهند، در این بین، جنگی عظیم و نفس گیر در سرزمین های امپراتوری روم و اطراف رخ می دهد، خون و صدای شمشیر ها و نیزه ها و گلوله های آتش همه جا را فرا گرفته، جایی برای پنهان شدن نیست، قسمتی از ارتش در محاصره دشمن هستند و گروهی در حال مبارزه برای زنده ماندن! این تصویری کلی از محیط بازی است که بارها و بارها به ارزش تکرار بازی میفزاید…
در Rome II Total war میتوانید بسیاری از نمونه های یک جنگ خونین و بزرگ و نفس گیر را مشاهده کنید که سراسر امپراطوری را فرا گرفته است. چیزی که سازندگان می خواهند نمایش دهند یک جنگ بین سلسله Rome نیست بلکه بزرگ تر، عظیم تر و چندین برابر واقعی تر از آن و بهتر از آخرین بازی از این سری یعنی Shogun 2. سازندگان بازی در این باره می گویند که در بازی Shogun 2 به دنبال یک فرهنگ خاص بودند. آنها درباره ی بزرگی این عنوان به این نکته اشاره میکنند که محیط بازی Shogun II Total War تنها قسمتی کوچک بود، حال برای درک بزرگی و زیبایی کافی است که میخواهیم دوباره به مقیاس ها و جزئیات بزرگ تری بپردازیم و در این بازی به فرهنگ ملت ها پرداخته خواهد شد و در طول بازی شاهد انواع تناقض و تنوع و جزئیات فرهنگ ها در این بازی کاملا می توان مشاهده کرد که شامل مردم و ریشه های مختلف می باشد. وقتی که از طراح این بازی James Russell سوال شد که دنیای Rome 2 چقدر گسترده تر و متفاوت تر آنچه هست که قبلا در بازی های قبلی این سری شاهد بودیم و جزئیاتی که به آن اضافه شده تنها در یک کلام می گوید بسیار بزرگ و ما درباره یک نقشه بزرگ و جزئیات زیاد صحبت میکنیم و قطعا این شماره تنوع های زیادی نسبت به بازیهای قبلی دارد.

اسکرین شات تازه منتشر شده…دو بنای تاریخی در پشت این سپاه شما را به یاد کدام بازی می اندازد؟

در ادامه صحبت های طراح بازی یعنی جیمز روسل، وی در صحبت های خود توجه زیادی روی جزئیات بازی داشت و تاکید می کرد روی جزئیاتی که جهان این بازی را تشکیل می دهد، بسیار پرداخته شده و این جزئیات در سبک مبارزه سرباز ها در میدان جنگ هم تاثیر به سزایی دارد، به طوری که سبک های متنوعی از مبارزات را در این بازی شاهد خواهیم بود. برای هر نوع مبارزه و تاکتیک روش های خاصی در نظر گرفته شده است و از نظر تعداد قبایل، گروه ها و اینگونه موارد نقشه های بزرگ تری را در بازی قرار داده ایم که مبارزه در آن شامل چند جناح و سپاه مختلف می شود و باید در میدان نبرد به طور کامل حواستان را جمع کنید چون هیچ وقت در این بازی از پیش برنده نیستید، هزاران نظامی و سرباز شما می توانند توسط حتی یک گروه ۱۰ نفری از دشمن به طور کامل نابود گردند که در ادامه مقاله به جزئیات این ادعا پرداخته خواهد شد. همینطور جزئیات بیشتر این بازی به ما این امکان را داده است تا از شخصیت های بزرگ تاریخی به خوبی استفاده کنیم و این چیزی هست که طراح بازی بسیار روی آن تاکید می کند و به جد هم واقعا عالی هست!
وی در ادامه اشاره میکند که امپراطور ها می توانند در جهان خود دنیای خوب و بد را به وجود آوردند، در تریلر های این بازی به وضوح خیانت و خشونت و استبداد حاکمین مشاهده شد، شما در این بازی می توانید پادشاهی محبوب شوید یا پادشاهی که مردمش هر روز با امید مرگ او از خواب بلند می شوند و آرزوی هر کس کشتن او هست. تغییر شکل و روش کلی مناطق تحت سلطه امپراطوران در کنار آشوب و جنگ داخلی نوعی و شورش افرادی که مخالف حکومت شما هستند،چالشی بزرگ است!
از دیگر نکات اضافه شده و تغییرات بازی می توان به محاصره شدن توسط گروهی از سربازان دشمن و مشکلات مختلف که باید برای از دست ندادن اراضی خود راهی پیدا کنید، اشاره کرد. نقشه های Rome II شامل جزئیات بسیاری هست، استدیوی سازنده یعنی Creative Assembly نقشه های بازی را بسیار بزرگ تر و پر جزئیات تر نمایش داده و حتی قول بهتر شدن آن را تا زمان عرضه بازی در سال ۲۰۱۳ را هم داده اند(!) در قسمتی از میدان جنگ برج های دفاعی بلند و قسمتی برای آتش توپ های جنگی و مکانی برای مبارزه سرباز ها موجود است که تمام این موارد در هر قسمت از نقشه تغییر میکند، اگر در یک برج باشید امکان محاصره شدن شما هست اگر در کنار این برج نیرو دفاعی داشته باشید آسیب زیادی به آن نخواهد رسید و مانند این در سایر موارد نیز ممکن است.
بعد از انتخاب کشور مورد فرماندهی خود باید به فدرال ها و گروه های دیگر توجه ویژه ای داشته باشید که می توانید با آن ها همگروه شوید یا حتی به آن ها حمله کنید و دست به غارت بزنید اما باید جنگ های داخلی را در نظر داشته باشید و آنها رو سرکوب کنید به طوری که مردم از شما کمتر ناراضی شوند و به حکومت شما اعتماد کنند تا منطقه شما نابود نشود البته تنوع بالایی در این قسمت ها با توجه به گفته های سازندگان وجود دارد.
در Rome II شما انتخاب های زیاد و جالب و در خور توجهی خواهید داشت، باید هر منطقه را جدا اداره کرد و افزایش قدرت ارتش با تولید سلاح های بیشتر نیز باید همراه با پیشرفت منطقه های مورد نظر شما باشد! به عنوان یک امپراطور رومی باید یک لژیون بزرگ را اداره کنید و هر کدام جزئیاتی جدا از یکدیگر و ویژگی های خاص خودش را دارد. گروهی از کمانداران می توانند اداره قسمت های مختلفی را در مناطق مختلف شهر های شما بر عهده داشته باشند و در کنار گرفتن مالیات از هر منطقه و بالا بردن قدرت نیرو خود از موارد خوب در بازی هست.
جنگ ها بزرگ تر و خونین تر و نفس گیر تر شده است، به عبارتی دیگر مقیاس همه چیز در بازی بیش تر گشته است. تریلری که از محاصره Carthage به نمایش درآمد واقعا بی نظیر بود،به طوری که منتقد گیم اسپات که پشت درهای بسته نسخه ی بتا را امتحان کرد با اختلاف بسیار این بازی را بهترین عنوان معرفی شده ی E3 دانست و از این بازی به عنوان بهترین بازی استراتژیک تاریخ نام برد! نیرو های دریایی و ارتش به طور همزمان با دشمنان وارد جنگ شده اند و هر دو ارتش خود را باید همزمان رهبری کنید. تمام زحمات شما همانطور که گفته شد می تواند بر باد برود، و هزاران نیروی شما با غرق شدن کشتی حامل به اعماق زباله دان تاریخ بروند اما با عبور سالم و صحیح از دریا و انتقال سرباز ها به خشکی، بدون کشتار و ریختن خونی، می توانید جنگ را تمام کنید و منطقه را نیز بدست آورید! با توجه به این که حرکت ارتش بهتر صورت می گیرد و از دو طرف دشمن محاصره می شود. چالش هایی که در نسخه آزمایشی دیده شد، هوش مصنوعی به مراتب بهتری را نمایش داد. رفتار سربازان در سپاه خود و سپاه دشمن نسبت به قبل پیشرفت چشمگیری داشت. دوربین بازی هم دچار تغییراتی شده است، این تغییرات باعث می شود تا بر افراد و نظامیان خود کنترل کافی را داشته باشید و تاکتیک مورد نظر خود را محیط بازی بهتر پیاده کنید و دقیقا کاری که مد نظرتان است را انجام دهید.

استراتژی شما برای رهایی از این پیکار چیست؟

در یک مصاحبه وقتی درباره ی کنترل همزمان نیروهای دریایی و زمینی از سازندگان سوال شد،آنها اینگونه پاسخ دادند: « برای ساخت یک عمارت بر روی زمین ، شما باید از راه دریایی نیز امنیت خود را تامین کنید. تمام قدرت های برتر دوران ساختمان ها و عمارت هایشان در اطراف شهرهای خلیجی ساخته شده بود. در نقشه جنگ ، کاملا حس مقیاس به شما دست می دهد. همچنین ما کشتی های جنگی متعدد برای هر نیروی دریایی می سازیم. قبل از این همیشه یک کشتی وجود داشت. اما دنیای جنگ های باستانی با ۸ کشتی نبود بلکه به مراتب تعداد کشتی ها بیشتر بوده است. با این حال شما با تعداد کمتری در بازی رو به رو خواهید بود. ار لحاظ طراحی ساختارها شما می توانید ساحل های آسیب پذیری با نقاط دفاعی ببینید. از لحاظ تاکتیکی کارهای زیادی می توان در این زمینه انجام داد. به نظر می رسد که نیروهای دریایی بیشتر تحرک دارند و می توانند به ساحل نقطه ی دیگر ساحل حرکت کنند و در کل دریانوردان نسبت به پیاده نظام سریع تر حرکت می کنند. شما میتوانید شهرها را به وسیله توپخانه های کشتی های مهاجم بمباران کنید و هزاران امکان دیگر. »
به گفته ی سازندگان، آنها سعی ندارند که بازی را به گونه ای بسازند که مدیریت نیروهای خودی برای بازیباز ها سخت تر شود، نقشه تاکتیکی تنها به عنوان یک کمک کننده است. سازندگان کنترل هوش مصنوعی را به عهده می گیرند، بازیبازان تنها کافی است که نیروهایی برای کنترل هوش مصنوعی بسازند. کافی است به آن نیرو ها بگویید که از یک منطقه دفاع کنند یا به یک منطقه حمله کنند. آنها همچنین سیستمی به نام میراث سپاه(Legion Legacy) در بازی قرار داده اند که این اختیار را به بازیباز می دهد که با استفاده از هر نیرو آنها را در صحنه جنگ مشاهده کند. سپاه کارکتر خود را پیش می برد. درست است این نوع سپاه کمتر دیده می شود ولی جنگ هایی به مراتب مهم تر و درخشان تر انجام خواهد شد. سیستم جدید دیگر در بخش داستانی ،سیستم ایالتی (Province) می باشد. بنابراین با اینکه صدها سپاه در بازی وجود دارد ، این سپاه ها می توانند به گروه های کوچکتری تقسیم شوند. با اینکار بازی ساده تر شده و روند بازی عمیق تر خواهد شد. شما انتخاب های جالبی پیش رو دارید ولی این اتفاقات به مراتب رخ نمی دهند.
برای درک تعداد به مراتب بیشتر سرباز ها بهتر است اینگونه مسئله را توضیح دهم: برای مثال در empire اگر ۱۰ عدد کشتی در داخل map نمایش داده می شد، در جنگ هم همان ۱۰ عدد کشتی را می توانستید مشاهده کنید. اما در این بازی برای مثال اگر تعداد ۱۰ عدد unit در map برای یک ناوگان موجود باشد، و در هر ناوگان هر Unit ،۵ عدد کشتی داشته باشد، تعداد کل ناوگان در هنگام جنگ، به عبارتی ۵۰ عدد کشتی خواهد شد!
جیمز روسل در مورد این بازی به خبرنگار IGN توضیح داد که کشتی ها علاوه بر حمل و نقل سربازان، در حمله به شهر هم نقش هایی بزرگ تر این دارند. مانند محاصره کردن نیرو های دشمن و رساندن نیروهای اضافه و ده ها کار دیگر. با استفاده از کشتی ها تجهیزات لازمه را می توانید برای حمله به نقاط دفاعی شهر یا دیوار مراکز دفاعی داخل شهر را در اختیار سربازان خود بگذارید. البته باید حمله ی کورکورانه و اتکا به تعداد بیشتری سرباز نسبت به دشمن داشتن، را به فراموشی بسپارید. قبل از حمله باید نقاط ضعف و قوت شهر و نقاط دفاعی دشمن را کامل بررسی کنید، حتی باید مناطقی که باید سربازان خود را در آن منطقه قرار دهید را از قبل بدانید تا دچار مشکل نشوید.

هر سپاه ویژگی خاص خودش را دارد

امکان حمله غافل گیر کننده هم به این بازی افزوده شده است. بیش تر جنگ ها در آن زمان و دوران به صورت زمینی و جنگ رو در رو بوده. برای همین در جنگ های دریایی مشاهده خواهید کرد که کشتی ها بیشتر سعی می کنند به کشتی های شما نزدیک گشته و به صورت رو در رو با یکدیگر نبرد کنند. جنگ ها نحوه ی جنگیدن هر ارتش بر اساس تاریخ طراحی شده برای مثال روم استراتژی ۷ مانند را برای جنگ بیش تر می پسندد و اسپارت ها نیز تشکل منحصر خودشان که مانند یک مربع ۱۶ ردیفی است را دارند.
یکی دیگر تغییرات در کنترل دوربین بازی این است که می توانید دوربین بازی را به حالت اول شخص ( First Person ) از دید یکی از سربازان سپاه خود قرار دهید البته در این حالت هیچ کنترلی روی سرباز خود ندارید بلکه فقط این موضوع برای درک بهتر مفهوم جنگ در دوران روم باستان و هر چه تاثیر گذار تر شدن این بازی خواهد بود. در نمایش های اولیه مشاهده شد که در صحنه های کشت و کشتار و خون و خونریزی و آمدن سواره نظام، در صورت سربازان خود یا حریف، ترس و قدرت و …. را به طور کامل حس می کنید. یکی دیگر از تغییرات این است که حملات کمینی ، دفاعی و همچنین نبردهای دریایی در بازی بیشتر شود. در کل ایده های جدیدی در بازی قرار است انجام شود.
در مصاحبه ای که با کارگردان بازی یعنی Rob Bartholomew انجام شده وی درباره ی جو حاکم بر جنگهای بازی گفت: « وقتی می گوییم نجات سرباز رایان ؛ همان چیزی است که هر روز در دفتر کار بارها به یکدیگر می گوییم و سعی ما در این است که همان احساس واقع گرایانه و تاثیر گذار آن را در نشان دادن زشتی جنگ ها به دست آوریم. آن تاثیری که فیلم نجات سرباز رایان بر روی شما گذاشته را در این بازی تکرار کنیم. یک تجربه و تاثیری به مراتب عمیق تر. »

گرافیکی وصف ناپذیر

گرافیک:
Carthage به مانند یک شهر است، یک پایتخت مدیترانه ای ؛ جاده هایی برای رفت و آمد ساکنین شهر ،مکانی باشکوه و به زیبایی یک معبد عظیم که بدست معمارانی بزرگ از گذشته طراحی شده و شاید میلیون ها لیتر عرق برای ساخت آن ریخته شده و همینطور مناطق مسکونی زیبایی برای زندگی ساکنین شهر در کنار معابد بزرگ و باشکوه که در هر روز در آن شاهد حضور هزاران فرد هستیم که خدایان خویش را می پرستند و از آنها طلب چیزهای نداشته ی خود را می کنند، خانه هایی که جلوه خاصی به منطقه داده و بر بالای یک تپه بنا شده است. بله این است معنای واقعی گرافیک هنری. در این لحظه دیدگان ما به قسمت دیگر جلب میشود، جایی که در آن کشتار و جنگ صورت میگیرد و کسی دوست ندارد در این میدان شکست بخورد چون یا باید مرد یا باید پیروز شد و زنده ماند، مدافعان سعی میکنند سرعت دشمن را کم کنند و به آن ها صدمه بزنند به امید آنکه شاید از پیشروی دشمن جلوگیری کنند. ساختمان در حال فروپاشی و اتش سوزی است و اجساد و سرباز ها در خیابان ها همه یک جنگ بزرگ را به تصویر میکشند، چیزی که همه ی ما را یاد فیلمهای قدیمی دوران روم می اندازد. این تنها یک روز از جمهوری Rome هست!
در مصاحبه ای سازندگان گفته اند: شهرهای بزرگی در بازی وجود دارد و علاوه بر آن روستاهای کوچکتر بربریان نیز در بازی به وفور دیده می شود. هر فرهنگ دید و احساسات خود را دارد. شما شاهد جنگل ها ، مزرعه ها ، کوه ها ، زیستگاه ها و مناطق جذاب تر دیگر هستید. ما می خواهیم که زمینه هایی زیباتر از قبل در بازی ایجاد کنیم. همچنین قصد بر این است که تعداد نقشه های بخش داستانی به مراتب بیش تر و در عین حال وسیع تر از قبل باشد.
سیستم روشنایی به کل تغییر پیدا کرده است، بخش های اضافه شده در اجرای بهتر سایه ها و نورپردازی کمک می کند. در کل موتور پایه ی این بازی یک ارتقای اساسی نسبت به نسخه قبلی پیدا کرده است ولی هنوز این تغییرات و برنامه نویسی ها کامل نشده است. به گفته ی بازیسازان آنها اکنون بر روی قسمت های تخریب پذیری، انیمیشن و مبارزات کار می کنند. آنها سخت مشغول رندر کردن نقشه های داستانی با استفاده از موتورپایه جنگ هستند. سازندگان گفته اند که می خواهند که با زوم کردن بر روی صحنه های نبرد این حس را درک کنند. و گفته اند می خواهیم که بازی Rome2 برای افرادی هم که با سیستم های ضعیف تر سر و کار دارند به راحتی اجرا شود

جزئیات فوق العاده

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بازگشت غرور آمیز رومیان|پیشنمایش Rome II Total War - گیمفا
بازگشت غرور آمیز رومیان|پیشنمایش Rome II Total War - گیمفا
بازگشت غرور آمیز رومیان|پیشنمایش Rome II Total War - گیمفا
بازگشت غرور آمیز رومیان|پیشنمایش Rome II Total War - گیمفا
بازگشت غرور آمیز رومیان|پیشنمایش Rome II Total War - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بازگشت غرور آمیز رومیان|پیشنمایش Rome II Total War - گیمفا