پیش به سوی E3 2018 | انتظاراتمان از بازی Assassin’s Creed Odyssey - گیمفا
پیش به سوی E3 2018 | انتظاراتمان از بازی Assassin’s Creed Odyssey - گیمفا
پیش به سوی E3 2018 | انتظاراتمان از بازی Assassin’s Creed Odyssey - گیمفا
پیش به سوی E3 2018 | انتظاراتمان از بازی Assassin’s Creed Odyssey - گیمفا

پیش به سوی E3 2018 | انتظاراتمان از بازی Assassin’s Creed Odyssey

سعید حلاجیان
۲۱:۰۰ ۱۳۹۷/۰۳/۱۴
پیش به سوی E3 2018 | انتظاراتمان از بازی Assassin’s Creed Odyssey - گیمفا

در جدیدترین شماره از سلسله مقالات «پیش به سوی E3 2018»، نگاهی به انتظاراتمان از نمایش بازی Assassin’s Creed Odyssey در نمایشگاه بزرگ E3 امسال انداخته‌ایم؛ با گیمفا همراه باشید.

بعد از موفقیت عنوان Assassin’s Creed Origins بدیهی بود که شرکت یوبی‌سافت نسبت به معرفی عنوان جدیدی از این سری اقدام کند و به واقع دیر یا زود این اقدام صورت می‌گرفت. پس از انتشار شایعات بسیاری در رابطه با عنوان جدید سری Assassin’s Creed و فاش شدن نام آن در نهایت شرکت یوبی‌سافت به صورت رسمی از عنوان Assassin’s Creed Odyssey رونمایی کرد. حال با یکدیگر مروی خواهیم داشت بر انتظاراتی که از نمایش بازی Assassin’s Creed Odyssey در نمایشگاه بزرگ E3 امسال داریم.

تا به این لحظه از Assassin’s Creed Odyssey چه می‌دانیم؟

یوبی‌سافت اطلاعات کمی را در ارتباط با نسخه‌ی جدید Assassin’s Creed در دسترس قرار داده است. تا پیش از معرفی Assassin’s Creed Odyssey، این شرکت اعلام کرد که آن‌ها بر‌روی یک عنوان AAA معرفی نشده کار می‌کنند که در سال مالی جاری یعنی تا ماه مارس ۲۰۱۹ عرضه خواهد شد. مشخص نبود که این عنوان یک آی‌پی کاملا جدید است یا نسخه‌ی جدیدی از مجموعه‌های شرکت یوبی‌سافت. اما به نظر می‌رسید عنوان معرفی نشده‌ای که شرکت یوبی‌سافت از آن صحبت می‌کند، نسخه‌ی جدیدی از سری محبوب Assassins Creed است. اگرچه احتمال معرفی نسخه جدیدی از سری Splinter Cell نیز وجود داشت.

فروشگاه وال‌مارت در ماه گذشته از معرفی بازی‌های جدید بسیاری در E3 2018 خبر داده و نام‌های بزرگی را فاش کرده بود. از جمه بازی‌هایی که توسط فروشگاه وال‌مارت فاش شده‌اند می‌توان به نسخه‌ی جدید سری Splinter Cell ،Assassins Creed و حتی عنوان Rage 2 اشاره کرد. جالب این جا است که یپش‌بینی فروشگاه وال‌مارت در ارتباط با دو عنوان Rage 2 و Dc Super-Villains درست از آب در آمده و طی هفته‌های گذشته شاهد معرفی و رونمایی رسمی این بازی‌ها بوده‌ایم. از این روی مطمئناً هر فردی به این نتیجه می‌رسد که احتمالاً تمامی پیش بینی‌های فروشگاه وال‌مارت در E3 2018 به واقعیت تبدیل شده و چه بسا حتی شاهد معرفی نسخه‌های جدید سری Splinter Cell و یا حتی Assassins Creed طی روز‌های آینده باشیم.

همان طور که اشاره کرده ایم معرفی عنوان Assassins Creed Odyssey  قرار بود یک سوپرایز باشد اما در روزهای گذشته وب‌سایت JeuxVideo تصویری از یک جاکلیدی با طرح کلاه خود را منتشر کرد که نام Assassins Creed Odyssey بر‌روی آن به چشم می‌خورد. به نوعی، دیگر نام بازی فاش شده بود و حال که سوپرایز شرکت یوبی سافت تقریبا فاش شده بود، همین مسئله این شرکت را مجاب کرد تا هر چه سریع‌تر نسبت به معرفی و رونمایی رسمی این عنوان اقدام کند. شرکت یوبی‌سافت با انتشار تیزر کوتاهی رسماً از نسخه جدید سری Assassins با نام Assassins Creed Odyssey خبر داد و اعلام کرد که اطلاعات و جزئیات بیشتر از این عنوان طی رویداد E3 2018 در دسترس خواهند بود. تیزر منتشر شده بسیار کوتاه بود و تنها شاهد این بوده‌ایم که یک نفر با لباسی شبیه به لباس رزم یونانی از بالای صخره‌ای به پایین پرتاب شده و می‌تواند نشانی بر این باشد که احتمالاً نسخه جدید در دوران یونان باستان جریان خواهد داشت. البته گزارشات جدیدی نیز از عنوان Assassin’s Creed Odyssey منتشر شده و از این موضوع خبر می‌دهد که یوبی سافت قصد دارد با انتشار این عنوان به پیش از خط زمانی نسخه Origins بازگشته و نحو‌ه‌ی ساخت و شکل گیری اولین Hidden Blade را روایت کند. از این روی اگر این موضوع حقیقت داشته باشد، چه بسا شاهد نبرد میان ایرانیان و یونان باستان در Assassins Creed Odyssey باشیم.

چه مواردی برای E3 تائید شده است؟

همان‌طور که می‌دانید نسخه‌ی جدید Assassin’s Creed Odyssey نام دارد و فروشگاه وال‌مارت از مدت‌ها پیش اعلام کرده بود که این عنوان رسماً در E3 2018 معرفی خواهد شد و ظاهراً یوبی‌سافت نیز پس از افشای نام بازی تصمیم گرفت آن را رسماً رونمایی و اعلام کند که در E3 2018 به معرفی و رونمایی کاملی از این عنوان خواهد پرداخت.

آخرین نسخه Assassins Creed با نام Assassin’s Creed Origins سال گذشته عرضه شد و شاید از نظر بسیاری از بازی‌بازان انتشار نسخه‌ی جدید این سری در سال جاری بسیار زود باشد ولی اگر فاصله‌ی یک ساله ایجاد شده برای عرضه عنوان Assassin’s Creed Origins را در نظر نگیریم، تا پیش از این سری Assassins به صورت سالانه عرضه شده است. حال به نظر می‌رسد یوبی سافت به این نتیجه رسیده است که با انتشار عنوان Assassin’s Creed Odyssey در سال جاری، عرضه‌ی سالانه سری Assassins Creed را از سر گیرد.

چه انتظاراتی از نمایش بازی در E3 داریم؟

یکی از تغییرات مثبتی که می‌توانیم شاهد آن باشیم، تنوع ماموریت‌های بازی است. ماموریت‌های عنوان Assassin’s Creed Origins به پاک‌سازی اردوگاه دشمنان یا آزاد کردن زندانیان محدود بود. اگرچه این مواردی که از آن صحبت می‌کنیم بسیار خوب هستند اما اگر بازی دارای ماموریت‌های بیشتری بوده و بازی‌بازان در انجام آن‌ها به خصوص ماموریت‌های فرعی بازی آزادی عمل بیشتری داشته باشند، می‌تواند تجربه‌ی بازی را متنوع‌تر کرده و از تکرار جلوگیری کند.

در عنوان Assassin’s Creed Origins همچنین شاهد تحول و بهبود سیستم مبارزات این سری بوده‌ایم. اما مبارزات بازی نیز بدون اشکال نبوده و به نظر می‌رسید هنوز جای کار بسیاری دارد به خصوص اگر این نکته را در نظر بگیریم که یونان باستان در زمینه‌ی مبارزات و جنگ افزارها سابقه‌ و تاریخ بسیار غنی دارد. بنابراین بسیار علاقه مندیم تا سازندگان بر‌روی مبارزات بازی بیشتر کار کرده و شاهد مبارزات بهبود یافته‌تری باشیم.

همچنین اگر قرار است نسخه‌ی بعدی ادامه‌ای بر نسخه‌ی Origins و با محوریت تاریخ یونان باستان باشد، پس بهتر است سازندگان جهان بازی را نیز غنی‌تر سازند. شهرهای بازی در نسخه‌ی Origins بسیار با شکوه و شگفت انگیز بوده‌اند اما به محض خروج از شهر‌ها تنها چیزی که با آن روبرو می‌شوید، بیابان های بی آب و علف و سرزمین‌های بی‌سکنه بود که تنها وسعت جهان بازی را افزایش داده و عملاً داری محتوای خاصی نبوده‌اند. برای انجام این کار سازندگان راه‌های زیادی را پیش روی دارند. یکی از آن‌ها هدف‌مند کردن کاوش در دنیای بازی است. به بیان ساده‌تر جمع آوری آیتم‌ها و یا مراجعه به مکان‌های خاصی در خارج از محیط شهری بازی با هدف یا پاداش‌های خاصی همراه باشد نه این‌که صرفا به مکانی رفته و آیتم‌هایی را جمع آوری کنید که در نهایت هیچ مزایایی نداشته و قابل استفاده نخواهند بود. پیش‌بینی ما این است که بخش Discovery Tour نیز در نسخه‌ی جدید حضور خواهد داشت.

به مانند آن‌چه پیش‌تر اشاره کرده‌ایم، تا پیش از Assassins Creed Origins شاهد عرضه‌ی سالانه این سری بوده‌ایم اما سازندگان برای ساخت عنوان Origins یک سال زمان داشته تا تغییرات اساسی را در این سری ایجاد کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به  مکانیزم‌های جدید و افزوده شدن المان‌های نقش آفرینی اشاره کرد. این تحولات اگرچه شاید کامل نبوده اما بسیار مثبت واقع شده‌اند و یوبی‌سافت با Assassin’s Creed Origins یک قدم رو به جلو برداشت. اما اگر این شرکت قصد دارد تا Assassin’s Creed Odyssey این سری را در سال جاری عرضه کند باید با اضافه کردن تغییراتی مثبت به مانند آن چه اشاره کرده‌ایم نشان دهد که این نسخه یک قدم رو به جلوی دیگر برای سری Assassin’s Creed خواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

پیش به سوی E3 2018 | انتظاراتمان از بازی Assassin’s Creed Odyssey - گیمفا
پیش به سوی E3 2018 | انتظاراتمان از بازی Assassin’s Creed Odyssey - گیمفا
پیش به سوی E3 2018 | انتظاراتمان از بازی Assassin’s Creed Odyssey - گیمفا
پیش به سوی E3 2018 | انتظاراتمان از بازی Assassin’s Creed Odyssey - گیمفا
پیش به سوی E3 2018 | انتظاراتمان از بازی Assassin’s Creed Odyssey - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • مهم ترین انتظار من: اینکه ایرانیان باستان را وحشی و بد جلوه ندن

    • Mr white گفت:

      به نظرم ایرانیان باستان رو اصلا نشون ندن هنوز خیلی بهتره تا مثل فیلم ۳۰۰ نشون بدن

    • all pacino گفت:

      مهمترین انتظار من از یوبیسافت اسپلینتر سل و شاهزاده پارسی بود که فکر نکنم خبری ازشون بشه ولی آساسین کرید تو این دوره تنها بازی هست که سالانه مارو به تاریخ یه کشور میبره خدایی درست نیست این همه انتقاد به یه بازی خوب درسته نسبت به سری اول افت داشته ولی در کل بازی خوبیه و خیلی خوبه که سالی تاریخ یه کشور رو تجربه کنیم راضی باشین

    • NAVID741 گفت:

      بستگی داره به چی بگی وحشی! اگه به عربده کشیدن و به خون کشیدن سربازای دشمن یا چهارتا فحش بگی وحشی، پس همین الان بهت میگم وحشی نشون میدن!!! والا بعضی ها خیال میکنن مثلا اون موقع سربازای ایرانی با ناز و عشوه دشمنو از بین میبردن! اگه دیدید سربازای ایرانی بهتون جمله کردنو فحش دادن و یا کسیو کشتن، به این معنی نیست یوبیسافت میخواد وحشی نشون بده! همه جای دنیا همین بوده! سر بتلفیلد یه عده میگفتن چرا سربازای ایران فحش میدن!!! خب عزیز من تو جنگ که نمیان بگن کف صابون تو چشت! همین الان خودتون و دوستاتون که پیش همید چقد حرف رکیک میزنین!! انقد ایرانی جماعتو گنده نکنین! اگه میشه سربازای روسی و یونانی رو کشت، پس ایرانی ها هم باید بشه!!!

    • Mohamady گفت:

      بی شوخی اگه این کارو کردند که احتمالا نمی کنند یا اون جور که فکر می کنید نمی کنند برید سایت شرکشون اعتراض کنید حداقل کاری که می تونیم بکونیم دیگه

    • هیچ تاریخ شناسی ایران رو در دوران هخامنشیان وحشی نمیدونه
      حتی خود یونانیان اون موقع هم همینطور
      ولی از نظر تکنولوژی و پیشرفت علمی ایران باستان از یونان عقبتر بود این از زره ها و تجهیزات سربازها ادوات کشاورزی و … که اثاراشون به جا مونده معلومه
      یونان اون زمان مهد تکنولوژی و نوآوری بوده با کلی دانشمند شاخ
      حتی برای ساخت تخت جمشید از مهندسای یونانی استفاده شده
      ایران هم قدرت نظامی اول دنیا بوده و دموکراتیک ترین حکومت اون زمان

  • goldberg68 گفت:

    چی میشه یه اساسین بهسازند زمان صفویه ما یا خوارزمی ویا هخامنشی 🙁

  • General raam گفت:

    یوبیسافتم افتاده رو دور شاهکار ساختن :inlove: دمش گرم :heart: این بازى هم عالى میشه و از origins هم بهتر :yes:
    XBOX ONE X EXCLUSIVE

  • Senatorbigy گفت:

    من که انتظارات زیادی از این عنوان دارم مثل این که دنیای بهتر از origins و گیم پلی مانند Unity :inlove: خلاصه که اینم احتمالا مثل بقیه بازی های یوبیسافت خیلی سرگرم کنمده میشه :inlove: we waiting for you babe :inlove:

  • Aiden گفت:

    AC های قبلی به این شکل ساخته شدن:
    http://s9.picofile.com/file/8328087726/d1qutz7rvpqpj7zdmymz.jpg
    در این صورت اگه این نسخه مثل روگ (که اسپین آف بلک فلگ بود) ، اسپین آف اوریجینز نباشه ، از ۴ سال پیش توسط تیم اول ساخته میشه و زمان ساختش با Origins برابری میکنه.
    شایعاتی مثل تمرکز روی نبرد های دریایی ، اتفاق افتادن وقایع قبل از origins و انتخاب جنسیت کاراکتر و انتخاب دیالوگ اگه درست باشن به نظرم این نسخه فرعیه و تنها بهانه ای برای استفاده از پتانسیل فوق العلاده یونان باستانه.

  • Roman گفت:

    داستان اوریجینز بسیار سطحی بود طوری که انگار نویسنده های مبتدی نوشته بودن 😐
    مراحل اصلی هم خیلی خیلی کم بود میتونستن به جای مراحل جانبی روی مراحل اصلی کار کنن
    انشاءالله که این ضعف ها توی اودیسه جبران بشه :blush:
    و البته امیدوارم کارگردان اودیسه اشرف اسماعیل نباشه، تو دو نسخه ای که ایشون کارگردانش بودن کرکتر اصلی اصلا اساسین نبود (دزد دریایی و مدجای)

  • Ba Yek گفت:

    دوست دارم یک نسخه اش هم مربوط به وایکینگ ها باشه.خیلی حال میده.

  • michaelbn گفت:

    همه ی انتظاری که داریم و میدونیم واقعیه:
    ۱. شیردوشی پول از اوریجینز که خود اوریجینز فاجعه بود.
    ۲. ایرانیها وحشی و بربر و ک*خل هستن و اسپارتان‌ها همه خوب و خوش هیکل و فرشته نجات.

  • Hamed777 گفت:

    انتظار من اینه که مارو شبیه مغول ها نشون ندن

  • armin2100 گفت:

    به نظرم نسخه یونیتی تکامل یافته ترین نسخه ی اساسینه(اگه باگ ها رو فاکتور بگیریم که البته بعد از آپدیت هاش درست شده تقریبا)
    دیگه بعد از اون همه چیش افت کرد،از گرافیگ بگیر تا پارکور و طراحی محیط و سیستم مبارزات و نحوه ی کارگردانی
    یه زمانی اساسین ها ابهت داشتن ولی الان یه جوری شده انگار اساسین ها کل دنیا رو تسخیر کرده بودن! خب مگه تو چند تا کشور بودن اینا!مگه داری جی تی ای میسازی که هر دفعه تو یه کشور میسازیش؟

    • Dr.Gamer گفت:

      کاملا موافقم نسخه یونیتی محیطش خیلی قشنگ بود سیستم مبارزه هم بنظر من عالی ترین بود بین همه نسخه ها و چیزی به اسم چالش که توی مبارزات این سری نبود رو بوجود اورد مبارزه نسخه سیندیکیت که افتضاح بود اوریجینز باز بهتر بود ولی هنوز هم بهترین بنظر من یونیتی هست یونیتی فقط تنوع ماموریت و داستان قوی رو کم داشت برخلاف منتقدا که میگن شخصیت پردازیش سطحی بود بنظر من خوب بود و یه پسر که توی سن کم پدرشو از دست داده پتانسیل بالایی داشت ولی ازش استفاده نشد

  • انتظارم اینه که چند سال بعد اساسینز میداد بیرون 😯

  • MR-FRYE گفت:

    کی میگه سیندیکیت مبارزه بدی داشت؟ :-/ اون همه ملتی کمبو و حرکات منحصر ب فرد، بد؟
    کی میگه یونیتی داستان بدی داشت؟ 😐 اصن فازا مازا :reallypissed:

  • a.r.t گفت:

    اوریجینز یک بازی کامل از لحاظ گرافیک و گیمپلی بود اما از لحاظ داستانی بسیار مشکل داشت. اگه کسی جولیان سزار و پامپی مگنوس رو نشناسه اصلا نمیفهمه چه اتفاقاتی تو بازی رخ میده و داستان به شدت سطحیه. واقعا داستان اساسینز کردید ۱ و ۲ و ۳ و ۴ کجا این سه تای آخر کجا
    توقع ما یک داستان زیباس از اودیسه

  • Paprika گفت:

    همینطور که دوستان گفتند مهترین انتظار اینه که ایرانی ها رو وحشی جلوه ندهند ! (البته بعید میدونم یوبی سافت همچین کاری بکنه )
    دومی هم اگه سیستم جنگ و پارکور و گیمپلی شبیه یونیتی باشه خیلی میتونه به شاهکار بودن بازی کمک کنه
    باید قبول کرد در سری قبل (اریجینز ) سیستم مبارزه یکم خشک و تکراری بود
    مورد سوم هم اینکه شاهد کم شدن باگ و مشکلات گرافیکی باشیم (اگرچه جزییات و مپ های سری اسسینز بسیار بزرگ و وسیع هست و طبیعیه باگ هایی توی آن مشاهده کنیم )

پیش به سوی E3 2018 | انتظاراتمان از بازی Assassin’s Creed Odyssey - گیمفا