پیش به سوی E3 2018 | انتظاراتمان از بازی Anthem - گیمفا
پیش به سوی E3 2018 | انتظاراتمان از بازی Anthem - گیمفا
پیش به سوی E3 2018 | انتظاراتمان از بازی Anthem - گیمفا
پیش به سوی E3 2018 | انتظاراتمان از بازی Anthem - گیمفا

پیش به سوی E3 2018 | انتظاراتمان از بازی Anthem

truth seeker
۲۱:۰۰ ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
پیش به سوی E3 2018 | انتظاراتمان از بازی Anthem - گیمفا

در جدیدترین شماره از سلسله مقالات «پیش به سوی E3 2018»، نگاهی به انتظاراتمان از نمایش عنوان Anthem در نمایشگاه بزرگ E3 امسال انداخته‌ایم؛ با گیمفا همراه باشید.

با نزدیک شدن به مراسم E3 2018، بازی جدید و بزرگ استودیو بایوور هیجان طرفدارن را به اوج خود رسانده است. سطح توقع تمامی طرفداران و منتقدان از این بازی بسیار بالا است از آن جهت که سازنده‌ی بازی همان تیمی است که بازی‌های بزرگی چون Star Wars: Knights of Old Republic و سری Mass Effect را برای ما به ارمغان آورده‌ است. اگر شما هم بی صبرانه منتظر انتشار اطلاعات بیشتر از این بازی هستید، با ما همراه باشد تا تمام آن‌چه که تا به امروز از این بازی می‌دانیم و همچنین آن چیزهایی که امیدواریم در مراسم E3 امسال در نمایش این بازی مشاهده کنیم را با شما در میان بگذاریم.

تا به این لحظه از بازی Anthem چه می‌دانیم؟

در حال حاظر می‌دانیم که این عنوان شبیه به بازی‌های نقش‌آفرینی و داستان محور همیشگی این استودیو نبوده بلکه به مانند بازی‌هایی چون The Division و Destiny، یک بازی آنلاین بر پایه‌ی به دست آوردن پاداش در طول ماموریت‌ها خواهد بود. مدیر استودیوی بایوور، آقای کیسی هادسون (Casey Hudson) گفته است که این بازی ” به شدت حال و هوای آثار BioWare را خواهد داشت” و آن را با واژه‌ی “فانتزی علمی” توصیف کرده است. در چند دقیقه‌ی ابتدایی تریلر معرفی این بازی در مراسم E3 سال ۲۰۱۷ ما شاهد محیط شهری و جهان بازی بودیم. سپس این تریلر دو بازی‌باز را به نمایش گذاشت که این دو به مبارزه با دشمنان کوچک و بزرگ ربات گونه‌ی بازی در یک محیط جنگلی پرداختند. در انتهای این ویدئو وضعیت آب و هوا شروع به وخیم شدن کرد و در این لحظه دو نفر به تیم اضافه شده و یک تیم چهار نفره را تشکیل دادند. با وجود این‌که به نظر می‌رسد بازی محوریتی کاملا چند نفره داشته باشد اما اخیراً تایید شده است که بازی Anthem به صورت تک نفره نیز قابل تجربه خواهد بود.

حال بگذارید کمی در رابطه با دنیای بازی Anthem صحبت کنیم. می‌دانیم که بازی‌بازان به گروهی با نام Freelancers تعلق دارند که لباس‌ها و زره‌های آهنی و مکانیزه شده‌ای به نام Javelin (چیزی مانند زره موجود در بازی Fallout) می‌پوشند. این زره‌ها بسیار انعطاف‌پذیر بوده و به کوله پشتی پروازی (Jetpack) مجهز هستند. در تریلر نمایش داده شده در مراسم رونمایی، قابلیت مانور دادن و عبور از موانع همراه با پرواز در محیط جنگلی و بکر بازی به نمایش گذاشته شد. در مبارزات، زره شما توانایی قفل کردن برروی یک هدف مشخص و شلیک تعداد زیادی موشک به سمت هدف مشخص شده را دارد (این قابلیت پس از استفاده وارد حالت آماده سازی شد). همچنین در طول این تریلر، یکی از همراهان شما قابلیتی داشت که به او اجازه می‌داد با ضربه زدن به زمین به دشمنان در یک محدوده آسیب وارد کند.

با توجه به سبک بازی Anthem پاداش‌های به دست آمده در پایان هر مبارزه و ماموریت، بهترین راه برای ارتقا و بهبود شخصیت شما در جریان بازی خواهد بود. در تریلر نمایش داده شده در پایان درگیری یک اسلحه‌ی سطح ۳۵ با کیفیت Legendary با نام Jarra’s Wrath به بازی‌باز داده شد. با توجه به اطلاعات نمایش داده شده برروی صفحه نمایش، هر اسلحه ویژگی‌های منحصر به فردی از قبیل میزان برد، میزان آسیب، نرخ آتش و تعداد مهمات در هر خشاب خواهد داشت.

استودیوی بایوور زمانی که اعلام کرد دیگر محتوای داستانی و بسته‌ی الحاقی جدیدی برای Mass Effect Andromeda منتشر نخواهد شد، بر این نکته تاکید داشت که تمام تمرکز این استودیو برروی توسعه‌ی بازی Anthem خواهد بود. اما با وجود اختصاص تمام منابع و اعضای این استودیو به پروژه‌ی Anthem، این بازی که قرار بود پاییز سال ۲۰۱۸ عرضه شود، تا ابتدای سال ۲۰۱۹ تاخیر خورد. با توجه به سیاست‌های شرکت الکترونیک آرتس، معمولا دارندگان اشتراک EA Access می‌تواند مدتی زودتر از دیگران به یک بازی تازه عرضه شده دسترسی داشته باشند. با این وجود آقای اندرو ویلسون (Andrew Wilson)، مدیر ارشد اجرایی الکترونیک آرتس، در این رابطه گفت:

Anthem اساساً یک بازی گروهی و یک تجربه‎ی اجتماعی است، و ما راه‎های جدیدی را برای ایجاد دسترسی زودهنگام بازی‎بازان به این بازی برای تجربه‎ی آن ایجاد خواهیم کرد تا بتوانیم بازی را بر اساس بازخوردها و نظرات آن‌ها شکل داده و بهینه کنیم.

با توجه به صحبت‌های آقای ویلسون، باید انتظار عرضه‎ی یک بتای عمومی را برای این عنوان داشته باشیم که معمولا این موضوع برای بازی‌های چند نفره یک اتفاق طبیعی است.

اگرچه عنوان Anthem به صورت اختصاصی در کنفرانس شرکت مایکروسافت نمایش داده شد، ولی این عنوان برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد.

چه مواردی برای E3 تایید شده است؟

در طول مراسم EA Play که مراسم اختصاصی شرکت الکترونیک آرتس بوده و در کنار مراسم E3 از تاریخ نهم تا یازدهم ژوئن برگزار می‌شود، به طور مفصل به بازی Anthem پرداخته خواهد شد. الکترونیک آرتس اعلام کرده است که در کنار نسخه‎ی بعدی سری Battlefield بازی Anthem نیز یکی از نقاط تمرکز و توجه این شرکت خواهد بود. اگرچه هنوز رسماً تایید نشده است که Anthem توسط شرکت کنندگان در این مراسم نیز قابل بازی خواهد بود یا خیر اما الکترونیک آرتس بیان کرده است که نگاهی دقیق‌تر و نزدیک‌تر به بازی خواهد داشت. همان‌طور که اشاره کرده‌ایم، عنوان Anthem در رویداد E3  سال گذشته در طول مراسم مایکروسافت معرفی شد با این حال هنوز مشخص نیست که آیا الکترونیک آرتس امسال نیز کنفرانس مایکروسافت را برای نمایش این عنوان انتخاب خواهد کرد یا خیر.

چه انتظاراتی از نمایش این بازی در E3 داریم؟

با توجه به این‌که عنوان Anthem یک سری کاملا جدید از استودیوی BioWare است باید دید که توانایی این استودیو در داستان سرایی تا چه حد بر یک بازی چندنفره تاثیر می‌گذارد و این المان چگونه وارد این بازی خواهد شد. ممکن است المان داستان را به اشکال مختلف در این بازی ببینیم. شاید شاهد روایت داستان در قالب ماموریت‌ها بوده و یا شاهد شخصیت‌پردازی و تاریخچه‌ای عمیق با جزییاتی وسیع در ارتباط با جهانِ بازی و گروه Freelancer باشیم به خصوص این‌که این گروه برای چه تشکیل شده و با چه هدفی مبارزه می‌کند؟ استودیوی بایوور با چنین چالشی غریبه نبوده و توانایی‌های خود را با ساخت بازی Star Wars: The Old Republic به همه نشان داده است. با این وجود ساختن یک بازی جدید و یک دنیای متفاوت از پایه کاری دشوار و چالش برانگیز خواهد بود.

نکته‎ی مهم دیگری که امیدواریم طی این رویداد به آن اشاره شود، میزان محتوایی است که برای این بازی عرضه می‌شود. امیدواریم که استودیوی بایوور از مشکلات و انتقادات وارد شده به عناوینی هم‌چون Destiny 2 درس گرفته و آن‌ها را تکرار نکند. منصفانه است که بگوییم بسیاری از بازی‌بازان نگران داشتن یک هدف ارزشمند در این بازی هستند تا بتوانند برای رسیدن به این هدف تلاش کنند. تقریبا تمام طرفداران عنوان Anthem که در مراسم E3 امسال شرکت کرده و آن‌هایی که این مراسم را دنبال می‌کنند، دوست دارند از ساختار بازی، نوع ماموریت‌ها و سیستم پیشرفت در بازی اطلاعات بیشتری کسب کرده و بدانند که آیا قرار است تمامی محتویات بازی به درگیری‌ها و مبارزاتی مانند آن‌چه در مراسم سال گذشته نمایش داده شد، خلاصه شود یا خیر. همچنین امیدواریم اطلاعاتی از سیستم پاداش و همچنین انواع سلاح‌های موجود و سیستم شخصی سازی زره Javelin، قابلیت‌ها و توانایی‌های آن در دسترس قرار گیرد. به نظر می‌رسد قرار است انواع مختلفی از این زره در بازی حضور داشته باشد که هر زره با توانایی‌های منحصر به فرد خود سیستم مبارزات را پیچیده‌تر و عمیق‌تر خواهد کرد. با توجه به تمرکز نمایش سال گذشته‌ی عنوان Anthem برروی این زره‌ها، احتمال می‌رود که سیستم پیشرفت در بازی قرار است حول ساخت، بهبود و شخصی سازی توانایی‌های این زره تمرکز داشته باشد.

سال گذشته استودیوی بایوور با نمایش خیره کننده از دنیای Anthem و نمایش قابلیت‌های این بازی همانند پرواز برروی جنگل‌های زیبا و انبوه بازی، همه را شگفت‌زده کرد. طرفداران این عنوان باید کمی دیگر منتظر مانده تا ببینند استودیوی بایوور امسال چه چیزهایی را برای آن‌ها از جهان Anthem به ارمغان خواهد آورد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

پیش به سوی E3 2018 | انتظاراتمان از بازی Anthem - گیمفا
پیش به سوی E3 2018 | انتظاراتمان از بازی Anthem - گیمفا
پیش به سوی E3 2018 | انتظاراتمان از بازی Anthem - گیمفا
پیش به سوی E3 2018 | انتظاراتمان از بازی Anthem - گیمفا
پیش به سوی E3 2018 | انتظاراتمان از بازی Anthem - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

پیش به سوی E3 2018 | انتظاراتمان از بازی Anthem - گیمفا