سازندگان PUBG از اپیک گیمز برای دزدیدن ایده بتل رویال شکایت کردند
بهتازگی پابجی کورپ (PUBG Corp) شکایتی مبنی بر نقض حقوق کپی رایت علیه استودیو اپیک گیمز (Epic Games) مطرح کرده است.
هنگامی که برای اولین بار بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds فرمول سبک بتل رویال را به محبوبیت رساند، استودیو اپیک گیمز به طور کامل این ایده را دزدید و در بازی Fortnite از آن استفاده کرد. تصمیمات هوشمندانهی اپیک گمیز مانند رایگان بودن بازی، در دسترس بودن بازی برای تمامی پلتفرمها و بهینه سازی ثابت آن، سبک هنری عالی و پشتیبانی بدون نقص بازی باعث شدند که Fortnite تبدیل به محبوب ترین بازی جهان شود، در حالی که این PUBG بود که ایده بتل رویال را پایه گذاری کرد و شاید حق این بازی است تا درجایگاه فعلی Fortnite قرار گیرد.
شرکت پابچی کورپ (PUBG Corp) قبلا اعلام کرده بود که از شرکتهای دیگری که ایدهی بازی آنها را دزدیدهاند شکایت خواهد کرد که البته اپیک گیمز نیز یکی از این شرکتها است. حال اما، طبق گزارش Korea Times به نظر میرسد پابچی کورپ تهدید خود را عملی کرده است. پابچی کورپ اعلام کرده که این شرکت روز جمعه شکایت خود مبنی بر نقض حقوق کپی رایت توسط شعبه کرهای شرکت اپیک گیمز را به دادگاه مرکزی سئول ارائه داده است. این شرکت اعلام کرده که دادخواست خود را ماه ژانویه ثبت کرده بود.
اگر شکایت انجام شده به موفقیت برسد، بازی Fortnite دیگر قادر به عرضه در کرهی جنوبی نخواهد بود که این اتفاق موجب از دست دادن بازار بزرگی برای اپیک گیمز میشود.
به هرصورت، چه این دادخواست به نتیجه برسد یا نه، شاید بتوان گفت حرکت پابجی کورپ بسیار کوتهنظرانه است چراکه رشد و گسترش صنعت بازیهای ویدئویی به دلیل استفادهی سازندگان دیگر از ایدههای محبوب و پیاده کردن آن ایدهها به شکل مخصوص خودشان بوده است. به عنوان مثال اگر اید سافتور برای ایدهی تیراندازی اول شخص خود در بازی DOOM، کپکام برای ایدهی سبک مبارزهای در بازی Street Fighter II و نینتندو برای بازیهای زیادی که پس از عرضهی Mario و Zelda روی کنسولهای NES و N64 ساخته شدند شکایتنامه تنظیم میکردند، آیا صنعت بازیهای ویدئویی در جایگاهی قرار داشت که امروز قرار دارد؟ قضاوت با شما.
پر بحثترینها
- مایکروسافت هماکنون روی پلی استیشن بازیهای پرفروش بیشتری نسبت به سونی دارد
- شایعه: احتمال عرضه Helldivers 2 روی Xbox Series X|S وجود دارد
- خالق Nier: استودیوهای ژاپنی نمیتوانند با تکنولوژی غربیها رقابت کنند
- بازی هایی که مورد بیمهری مخاطبین قرار گرفتند (قسمت دوم)
- دنیاهای آخرالزمانی که اگر در واقعیت رخ بدهند بقاء در آنها دشوار خواهد بود (قسمت اول)
- رتبهبندی شخصیتهای اصلی سری GTA
- نسخه PS5 بازی Starfield به مدت ۴ سال در دست توسعه بود
- Fallout 4 پرفروشترین بازی هفته گذشته در اروپا
- انتقاد EA از ممنوعیت فروش Dead Space در ژاپن اما صدور اجازه انتشار به Stellar Blade
- آیا Final Fantasy 7 Rebirth فروش کمی داشته است؟ تحلیلگران پاسخ میدهند
نظرات