پیش به سوی E3 2018 | انتظاراتمان از بازی Splinter Cell - گیمفا
پیش به سوی E3 2018 | انتظاراتمان از بازی Splinter Cell - گیمفا
پیش به سوی E3 2018 | انتظاراتمان از بازی Splinter Cell - گیمفا
پیش به سوی E3 2018 | انتظاراتمان از بازی Splinter Cell - گیمفا

پیش به سوی E3 2018 | انتظاراتمان از بازی Splinter Cell

هادی اسماعیل‌زاده
۲۱:۰۰ ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
پیش به سوی E3 2018 | انتظاراتمان از بازی Splinter Cell - گیمفا

در جدیدترین شماره از سلسه مقالات «پیش به سوی E3 2018»، نگاهی به انتظارتمان از نمایش بازی Splinter Cell جدید در نمایشگاه بزرگ E3 امسال انداخته‌ایم؛ با گیمفا همراه باشید.

سری Splinter Cell مدتی می‌شود که در خاموشی به سر می‌برد. نزدیک به پنج سال است که یوبی‌سافت (Ubisoft) اخبار چندانی از این بازی اکشن مخفی کاری منتشر نکرده است؛ با این وجود مدارک محکمی وجود دارد که خبر از ساخت نسخه جدید Splinter Cell می‌دهد. مخصوصا حالا که رقیب دیرینه این بازی یعنی Metal Gear Solid بعد از جدا شدن هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) از کونامی (Konami) در شرایط خوبی به سر نمی‌برد.

در این مقاله سعی داریم به بررسی این بازی و اطلاعاتی که تا کنون از آن منتشر شده است بپردازیم. همچنین مروری بر لیست انتظارات‌مان از بازی در E3 2018 خواهیم داشت؛ البته در صورتی که یوبی‌سافت قصد سوپرایز کردن ما را داشته باشد و بازی را در E3 معرفی کند.

تا به این لحظه از Splinter Cell جدید چه می‌دانیم؟

بازی هنوز معرفی نشده است؛ بنابراین نمی‌توان در مورد اطلاعاتی که از بازی داریم با اطمینان سخن بگوییم. آخرین نسخه از این فرنچایز، بازی Splinter Cell: Blacklist است که در سال ۲۰۱۳ منتشر شد و تا کنون هیچ منبع رسمی‌ای در مورد عنوان بعدی این سری حرفی به میان نیاورده است. یویس گیلموت (Yves Guillemot) مدیر اجرایی یوبی‌سافت، سال گذشته با انتشار پستی در Reddit طرفداران را به آینده این سری امیدوارتر کرد. در ادامه صحبت‌های او را در پاسخ به سوالات طرفداران در مورد آینده این سری می‌خوانیم:

Splinter Cell برندی است که بسیار در مورد آن صحبت کرده‌ایم. من شخصا یکی از علاقه مندان به این بازی می باشم. ما فعلا اطلاعات موثق و دقیقی برای به اشتراک گذاشتن در اختیار نداریم ولی تیم ما در حال کار بر روی موارد مختلفی است؛ پس منتظر خبرهای بیشتری باشید.

وی در ادامه این صحبت‌ها پستی را در وبلاگ یوبی‌سافت منتشر کرد که به ما اطمینان می‌دهد که Splinter Cell جدید قطعا ساخته خواهد شد و مساله اصلی‌تر تاریخ انتشار آن است. صحبت‌های او در پست موردنظر را می‌خوانید:

ما اهداف و ایده‌های اولیه بسیاری در مورد این عنوان دریافت کرده‌ایم و در نظر داریم که یکی از آنها را انتخاب کنیم. من فکر می‌کنم که عنوان بعدی را شاهد خواهید بود ولی باید صبر بیشتری به خرج بدهید.

پیش به سوی E3 2018 | انتظاراتمان از بازی Splinter Cell - گیمفا

یویس گیلموت: Splinter Cell برندی است که بسیار در مورد آن صحبت کرده‌ایم. من شخصا یکی از علاقه مندان به این بازی می باشم

آخرین نشانه‌ها از این عنوان به بازی Ghost Recon Wildlands بر می‌گردد. یوبی‌سافت یک به‌روز رسان با زمینه Splinter Cell برای این بازی اکشن جهان باز منتشر کرده است که در یکی از ماموریت‌های آن با پروتاگونیست و قهرمان اصلی Splinter Cell یعنی سم فیشر (Sam Fisher) دیدار خواهید کرد. موضوع جالب‌تر این که صداپیشه این شخصیت در این به‌روز رسان مایکل آیرون ساید (Michael Ironside) می‌باشد. صداپیشه قدیمی سم فیشر که در Splinter Cell: Blacklist با شخص دیگری جایگزین شد. استفاده از مایکل آیرون ساید به عنوان صداپیشه سم فیشر در یک به روزرسان جزئی آن هم در یک بازی دیگر، کمی عجیب است و می تواند نشانه‌ای از ساخت عنوانی جدید برای Splinter Cell باشد. هشدار اسپویل!!– در واقع سرانجام داستان سم فیشر در Ghost Recon Wildlands می‌تواند به طرحی اولیه برای Splinter Cell جدید تبدیل شود؛ جایی که سم فیشر به این نکته اشاره می‌کند که سلاح هسته‌ای گم شده یا دزدیده شده است.–پایان اسپویل

چه مواردی برای E3 تائید شده است؟

همانطور که قبلا نیز اشاره شد، بازی هنوز معرفی نشده است. در نتیجه حضور آن در مراسم E3 تائید نشده و در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. اخیرا وب‌سایت والمارت (Walmart) که یک خرده فروشی کانادایی می‌باشد، لیستی را منتشر کرده که در آن اسامی تعدادی از عناوین معرفی نشده به چشم می‌خورد که یکی از آنها “Splinter Cell” است. Rage 2 نیز در این لیست قرار داشت که ظاهرا بتزدا (Bethesda) به جای انکار آن، ترجیح داد با این موضوع شوخی بکند. البته این به آن معنی نیست که لیست مورد نظر صحت داشته باشد اما می‌توان گفت که حضور Splinter Cell در این لیست می‌تواند به مراسم معرفی آن در E3 ارتباط داشته باشد.

پیش به سوی E3 2018 | انتظاراتمان از بازی Splinter Cell - گیمفا

یوبی‌سافت یک به‌روز رسان با زمینه Splinter Cell برای Ghost Recon Wildlands منتشر کرده است که در یکی از ماموریت‌های آن با پروتاگونیست و قهرمان اصلی Splinter Cell یعنی سم فیشر دیدار خواهید کرد

چه انتظاراتی از نمایش بازی در E3 داریم؟

خبر تائید ساخت Splinter Cell می‌تواند به راحتی کنفرانس یوبی‌سافت در E3 را به اوج خود برساند؛ اما بیایید بزرگ‌تر فکر کنیم، اگر یوبی‌سافت از این عنوان رونمایی کند، اولین چیزی که دوست داریم ببینیم بازسازی کامل بخش مخفی‌کاری بازی خواهد بود. Splinter Cell: Blacklist یک بازی فوق‌العاده بود و بخش اکشن آن بسیار خوب از آب در آمده بود. اما با کناره‌گیری موقت Metal Gear از دنیای بازی‌های مخفی‌کاری، فرصت خوبی برای ‌یوبی‌سافت پیش آمده تا این جای خالی را پر کند و Splinter Cell را به عنوان یک بازی اکشن و مخفی‌کاری به دنیای گیم معرفی کند. حتی بازی می‌تواند مانند Metal Gear Solid V: The Phantom Pain بر روی عناصر جهان باز کار کند و یا ساختار ماموریت‌های خود را تغییر دهد (شاید چیزی در مایه‌های ماموریت‌های Dishonored انتخاب بدی نباشد.)

در هر صورت ماموریت‌های ساختاریافته می‌توانند ارزش تکرار بازی را بالا ببرند. بازی Hitman را در نظر بگیرید. این بازی توانسته است با ارائه راهکارهای مختلف و چالش‌های گوناگون برای مقابله با آن‌ها در هر یک از مراحل بازی، بسیار خوب عمل کند. Splinter Cell  جدید نیز می‌تواند از چیزی مشابه این استفاده کند؛ به گونه‌ای که راه‌های مختلفی برای کامل کردن هر یک از ماموریت‌ها وجود داشته که هر کدام از آنها عواقب مخصوص به خود را داشته باشند.

برای بسیاری از طرفداران کنار آمدن با جای خالی او در splinter cell blacklist کاری سخت بود

برای بسیاری از طرفداران کنار آمدن با جای خالی او در Splinter Cell: Blacklist کار سختی بود

می‌شود گفت که بازگشت مایکل آیرون ساید به بازی نیز به اجباری برای یوبی‌سافت تبدیل شده است. برای بسیاری از طرفداران کنار آمدن با جای خالی او در Splinter Cell: Blacklist کار سختی بود. حال که مایکل صداپیشگی سم فیشر در Wildlands را بر عهده داشته، بسیار غیرمنطقی و ناامیدکننده خواهد بود که در نسخه جدید Splinter Cell حضور نداشته باشد. این موضوع از آن دست جزئیاتی است که یوبی‌سافت می‌تواند آن را برای سوپرایز کردن طرفداران در مراسم رونمایی بازی در E3 نگه دارد؛ ولی خوب تنها چیزی که طرفداران را راضی خواهد کرد، بازگشت آیرون ساید به بازی به عنوان صداپیشه سم فیشر خواهد بود.

یکی دیگر از افرادی که طرفداران با او آشنایی کامل دارند نیز باید به بازی بازگردد: آمون توبین (Amon Tobin)، آهنگساز ساندتراک بسیار عالی Chaos Theory. بازگشت او به بازی می‌تواند مزه موسیقی تکنو و هیجان‌انگیز را دوباره به بازی تزریق کند.

پیش به سوی E3 2018 | انتظاراتمان از بازی Splinter Cell - گیمفا

منظور از بخش چند نفره هم حالت co-op و هم حالت PvP منحصربه فرد و نامتقارن بازی به نام Spies vs. Mercs خواهد بود

تمرکز اصلی Splinter Cell همواره بر روی بخش یک نفره بازی بوده است، با این وجود اضافه کردن یک بخش چند نفره به بازی نیز در لیست انتظارات ما جای خواهد داشت. و منظورمان از بخش چند نفره هم حالت co-op و هم حالت PvP منحصربه فرد و نامتقارن بازی به نام Spies vs. Mercs خواهد بود. یوبی‌سافت می‌تواند با پشتیبانی از بازی بعد از انتشار آن، به خوبی تلاش‌های خود را پر رنگ‌تر کند. در این زمینه می‌تواند از کمپین دوستانه Hitman الهام بگیرد و یا می‌تواند از تجارب خود در Rainbow Six Siege در این بازی نیز استفاده کند. حضور اپراتورها و ابزارهای متنوع به همراه ارائه محیطی تخریب‌پذیر می‌تواند بخش چند نفره Splinter Cell را نیز مهیج‌تر کند.

چیزی به مراسم E3 نمانده است. حال باید دید که یوبی‌سافت تا چه حد انتظارات ما را برآورده خواهد ساخت. نظر شما در این‌باره چیست؟

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

پیش به سوی E3 2018 | انتظاراتمان از بازی Splinter Cell - گیمفا
پیش به سوی E3 2018 | انتظاراتمان از بازی Splinter Cell - گیمفا
پیش به سوی E3 2018 | انتظاراتمان از بازی Splinter Cell - گیمفا
پیش به سوی E3 2018 | انتظاراتمان از بازی Splinter Cell - گیمفا
پیش به سوی E3 2018 | انتظاراتمان از بازی Splinter Cell - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Senatorbigy گفت:

    به به من که تنها انتظاری که ازش دارم اینه که مثل بقیه بازی های یوبیسافت خلاقانه باشه :inlove:

  • ممنون بابت متن اما به نظرم اسپلینتر سل و متال گیر فقط از روی اسم شبیه به همن اما متال بیشتر مخفی کاری با پیشبرد داستان میره جلو اسپلینتر سل بیشتر گیمپلی رو با مخفی کاری مخلوط کرده که مسلما هرکدوم خوبی یا بدی خودشو داره
    اسپویل:
    جالب ترین اسپلینتر سل بلک لیست بود مخصوصا اونجایی که میرفتی تو ویلای یه دلالی وقتی گیرش میاوردی به فارسی داد میزد:من پول دارم :rotfl:

    • Last Of Us گفت:

      اسپیلنتر سل پشم متال گیرم نیست بابا
      هم از نظر قدیمی بودن هم از نظر گیم پلی و خلاقیت و داستان متال گیر سر هستش
      اونایی که متال گیر سالید رو روی پلی ۱ بازی کردن میدونن من چی میگم
      من هردو بازی رو بازی کردم
      اسپلینتر قشنگ هست ولی مقایسه اش با متال گیر مثل جوکه جوک
      مثل مقایسه مموتی با پوتین میمونه

      • all pacino گفت:

        اسپلینتر باز خیلی خوبیه ولی خیلی خنده داره با متالگیر مقایسه بشه هرچقد دوست دارید منفی بدید ولی متالگیر یه شاهکار تکرار نشدنیه ولی اسپلینتر فقط یه بازی خوبه شاید تعداد خیلی کمی تو ایران بدونن که متالگیر چیه و اون حس و حال منو درک کنن

      • God of Wars11 گفت:

        زمان metal gear solid ps1 شما اصن وجود خارجی نداشتی :rotfl: :rotfl: :no:

      • Wheelchair 3 گفت:

        حالا اگه بحث سیفون فیلتر بود علی خان شما طرف سیفون رو میگرفتی کوجیما و متال گیر این وسط بهانه هستن.همین کوجیما اگر طرف مایکروسافت بود نه تنها استاد نبود بلکه دیپلم و سیکل ردیم حسابش نمی کردید.مثل سم لیک که کم شخصیتی نیست ولی چون چندین پروژه مشترک با مایکروسافت انجام داده کارگردان معمولی به حساب میاد.
        اسپریترسل نه تنها از متاگیر چیزی کم و کسر نداره به سبب نویسنده فقیدی چون تام کلنسی نابغه رمان های سیاسی و جاسوسی از لحاظ تم و پیچیدگی های داستان جاسوسی اکشن و مخفی کار بسیار به واقعیت نزدیک تره.

        • all pacino گفت:

          آخه چه ربطی به سونی داشت الان؟ قسمت گرند زیرو و فانتوم پین که مولتی پلتفرم بود چرا چرت میگی اسپلینتر سل داستانش خوبه و قابل قبوله ولی در مقابل متالگیر با اون همه پیچش داستانی و شخصیت های ماندگار و پر ابهت که به جرئت میگم تک تک شخصیت هایی که داره منحصر به فرده و هرکدوم پیش زمینه ایی داره از لحاظ گیم پلی متالگیر یه چیز ناب متالگیر خداوکیلی فراتر از یه بازیه من هیچوقت منکر این نمیشم که اسپلینتر سل بازی فوقالعاده ایه ولی در مقابل متالگیر یه شوخیه کوجیما تو این صنعت ثابت شده است در ضمن سم لیک هم در جای خودش بازیساز فوقالعاده اییه ولی هنر کوجیما رو میشه تو شخصیت های دو بعدیش چه منفی چه مثبت دید به همراه صحنه های سینماتیک فوقالعاده که بدون هیچ کاتی تصویر برداری شده متاگیر در مورد اثرات و خطرات سلاح های اتمیه و اینکه سیاست به راحتی میتونه یه قهرمان میهن پرست رو به یه مزدور تبدیل کنه ولی اسپلینتر بیشتر شبیه فیلم های هالیوودیه و یه قهرمان آمریکایی رو به تصویر میکشه که به داد مردم دنیا میرسه ولی تو متالگیر به آمریکا و روسیه یا همون شوروی سابق طعنه میزنه که دارن دنیا رو به سمت نابودی و استفاده از سلاح های اتمی میبرن و اینکه شخصیت اصلی بازی همون بیگ باس خوب مطلق نیست و مثل هر انسان دیگه یی دچار اشتباهات زیادی میشه همیشه بازیچه سیاست میشه و تو ماموریت هاش گاها شکست میخوره…. بخوام در مورد متالگیر حرف بزنم یه ۱۰۰ صفحه ایی میشه خلاصه کلام هم کوجیما هم متالگیر تو صنعت گیم تکرار نشدنی هستن

  • all pacino گفت:

    بلک لیست بازی خیلی خوبی بود ولی بزرگترین مشکلش این بود که سم فیشر جدید اصلا شباهتی به سم فیشر قدیمی نداشت هم صداش هم اینکه خیلی شخصیت خشک و مصنوعی داشت کاش تو این نسخه یه کم بیشتر رو داستانش کارکنن کلا گیم پلی اسپلینتر همیشه لذت بخش بوده و بابت این بخش به هیچ وجه نگرانی ندارم فقط اکشنش رو کمتر کنن و بیشتر رو مخفی کاریش کار کنن اسپلینتر به اندازه ایی متالگیر قدمت نداره ولی هر وقت اومده رقیب خیلی خوبی واسه متالگیر بوده هر چند متالگیر یه جوریه که هیچ بازی در سبک مخفی کاری به هیچ وجه باهاش قابل مقایسه نیست به چند علت که عرض میکنم اول اینکه متاگیر داستان خیلی پیچیده و قوی داره و اینکه از شخصیت پردازی فوقالعاده ایی بهره میبره همینطور کارگردانی مهشر کوجیما به همراه غافلگیری های عجیب و غریب و صحنه های سینماتیک شاهکار یه کم سخته که بازی در حد و اندازه متالگیر پیدا بشه ولی اسپلینتر سل در جایگاه خودش میتونه بازی فوقالعاده ایی باشه اگر این مشکلات اخیرش رو حل کرده باشن البته تمام اینا نظر شخصی بود.

  • JETRANG گفت:

    هر چقدرم که خوب بسازنش باز هم توان مقابله با متال‌گیر های استاد کوجیمای افسانه‌ای رو نداره .

  • mo1234 گفت:

    اگر اجازه بدین من انتظاراتم رو بعد از مراسم E3 اعلام میکنم چون بررسی های من بیشتر حول محور مراسم بزرگ گوتی سال ۲۰۱۸ میچرخه و متعاقبا بعد از مراسم e3 همه انتظاراتم رو اعلام میکنم با تشکر از سایت خیلی خوبتون مرسی در ضمن قطعا و عملا این بازی در مراسم گوتی هم حضور خواهد داشت بررسی هایی انجام دادم که خدمتتون در آینده اعلام میکنم

  • به دو نکته اصلی اشاره کردین. بازگشت ایرون ساید و آمون توبین . اگه این اتفاق ها بیافته واقعا لذت بخش میشه . اصلا ادم با شنیدن صدای ایرون ساید محو بازی میشه . تازه صدای پخته تری هم پیدا کرده و احتمالا با یه سم فیشر پیر طرف خواهیم بود .

  • JJSTYLE36 گفت:

    تنها انتظاری ک ازش دارم اینه ک معرفی بشه :dazed:

  • نسخه قبلیش که شاهکار بود
    خدای مخفی کاری
    ولی حیف یه نمه ضد ایرانی بود ولی از این قصش بگذزیم عالی و بی نظیر بود

  • Pazikon گفت:

    انتظارم اینه که مشخص بشه بلاخره سم فیشر چکاره ی النا فیشر میشه؟

  • White Beard گفت:

    به نظر من این هم مانند نسخه های پیشین خود درخششی عالی خواهد داشت. 😎 :yes:

    BE THE UNKNOWN MAN# 😀

  • Vito Scaletta گفت:

    فقط کاش اوپن ورلدش نکنن سری ghost recon رو با اوپن ورلد کردن نابود کردن و wildlands خیلی بازی ضعیفی بود

  • ایها الگیمرون !!!
    جدال بین اسپلینتر و متال گیر مثل رقابت غرب و شرقه اکثر طرفداران متال گیر انیمه فنن ….داستان و دنیا متال گیر پیچیدگى هاى منحصر به فرد خودشو داره ولى دنیا اسپلینترم خاص و زیباس و به شخصه هم بیگ باس و هم سم فیشر به نظرم شخصیت پردازى بالایى دارن ..
    ———————————————
    کوجیما ذهن قادر و توانمندى است اما به نظر من فقط حاشیه هایى که ایجاد کرده پیاز داغ معروفیتشو زیاد کرده ما اساتید و ذهن هاى خلاق تر از کوجیما هم داریم که خود به شخصه شینجى میکامى رو انتخاب میکنم یا استاد کن لوین…..سم لیک خلاق و استاد بودنشو اثبات کرده و تونسته به نظر من از دیوید کیج هم بالاتر بره اما باس منتظر ماند و دید P7 استاد چى خواهد بود
    #افلاین_قدیم
    #از_گیم_لذت_ببریم

پیش به سوی E3 2018 | انتظاراتمان از بازی Splinter Cell - گیمفا