مصاحبه با سازندگان Red Faction: Guerrilla | اوج نابودی مریخ در نسل هشتم…
اولین بار در سال ۲۰۰۹ میلادی بازی تحت عنوان Red Faction: Guerrilla برای کنسولهای نسل هفتم و سیستم رایانههای شخصی عرضه شد. این عنوان به خاطر سیستم تخریب پذیری بسیار عالی که داشت، توانست هم از نظر فروش موفق ظاهر شود و هم نظر منتقدان و طرفداران را به خود جلب کند و نهایتا نمره متای ۸۵ را به خود اختصاص دهد. شور و اشتیاق طرفداران باعث شد که سازندگان تصمیم بگیرند این عنوان را برای نسل هشتم بازسازی کرده و به صورت نسخه ریمستر برای کنسولهای نسل هشتم عرضه کنند تا باری دیگر طرفداران بتوانند به کره مریخ سفر کرده و تمام آن هرج و مرجها، تخریبها را با وضوع بسیار بهتر تجربه کنند.
اینبار استودیو کیاکو گیمز (Kaiko Games) وظیفه ریمستر کردن Red Faction: Guerrilla را بر عهده دارد و شرکت تی اچ کیو نوردیک (THQ Nordic) آن را در سراسر جهان منتشر میکند. اخیرا مدیر توسعه کسب و کار و تولید شرکت تی اچ کیو نوردیک، آقای رینهارد پولیس (Reinhard Pollice) مصاحبهای انجام داده که اطلاعات بسیاری در رابطه با تغییراتی که در این نسخه ایجاد شده است را در اختیار ما قرار میدهد.
در ادامه مصاحبه جالب وبسایت Gamingbolt با رینهارد پولیس را با هم مرور میکنیم؛ پس همراه ما باشید.
Red Faction: Guerrilla ویژگیهای بسیار منحصر به فردی داشت که سایر رقیبها از این ویژگیها بهره نمیبردند اما نتوانست توجه زیادی را جلب کنند. آیا فکر میکنید نسخه ریمستر شده به بازی کمک میکند تا شناختی را که شایسته آن است، به دست بیاورد؟
مطمئنا امیدواریم. ما بر این باوریم که بازی هنوز مناسب و امضای آن << تخریب پذیری >> همچنان بینظیر عمل میکند.
آیا امیدوار هستید که این بازی (نسخه ریمستر شده) به اندازه کافی به قوت بخشیدن این مجموعه کمک کند؟
ما یک نسخه استریم Red Faction: Guerrilla را در سال ۲۰۱۴ عرضه کردیم که موفقیت بسیار بزرگی را برای ما به ارمغان آورد و به ما نشان داد که این مجموعه پتانسیل بالایی دارد. ما امیدوراریم که نسخه Re-Mars-tered این موفقیتها و پتانسیلها را گسترش داده و باری دیگر بازیبازها بتوانند آن لذت را تجربه کنند.
برخی از تغییرات اصلی و بارزی که در نسخه ریمستر شده به عمل آمده، شامل چیست؟
ما در اصل بر دو چیز تمرکز کردهایم: اول تصاویر؛ ما تمام بافتها را تغییر دادهایم که تفاوت زیادی را ایجاد میکند و همچنین موتور رندر؛ در مرحله دوم، ما آن را به طریقی توسعه دادهایم که بر روی پلتفرمهای مدرن نسل هشتم یعنی پلیاستیشن ۴، ایکسباکس وان و البته سیستم رایانههایی شخصی بسیار خوب کار میکند.
چه چیزی باعث شد شما تصمیم بگیرید که این زمان مناسبی برای بازگشت دوباره Red Faction: Guerrilla است؟
هنگامی که نسخه استریم این عنوان را در سال ۲۰۱۴ عرضه کردیم، در مورد کنسولها بسیار فکر میکردیم اما در آن زمان نمیدانستیم چگونه این امر را محقق سازیم. در حال حاضر ما تجربیات زیادی را با نسخههای ریمستر شده مجموعه Darksiders جمع آوری کردهایم و احساس میکنیم اکنون زمان آن فرا رسیده است که Red Faction را دوباره برگردانیم زیراکه تا به امروز هیچ بازیای وجود ندارد که سیستم تخریب پذیری آن بهتر از Red Faction: Guerrilla باشد.
آیا در هنگام کار بر روی نسخه ریمستر شده، تیم توسعه با چالشهای خاصی رو به رو شد؟
چندین چالش فنی وجود داشت. کدنویسی کلی بسیار چالش برانگیز بود اما با گذشت زمان مشکل رفع شد زیراکه از لحاظ عملکرد، اهداف بلندی داشتیم. دوم اینکه هنر ساخته شده با تکنیکهای مدرن سازگار نبود. به عنوان مثال اکثر گرافیکها جزئیات خیره کنندهای نداشتند، بنابراین ما مجبور بودیم چند ویژگی گرافیکی را اضافه کنیم و رندر را طوری تغییر بدهیم که ارتقاء کلی پیشرفت چشمگیری داشته باشد.
به نظر شما این ارتقاءهای بصری چگونه به تجربه هر چه بهتر بازیباز کمک میکند؟
من فکر میکنم تجربه بصری بخشی از سرگرمی کلی یک بازی محسوب میشود. یک عنوان در نگاه اول باید جذاب به نظر برسد. ما احساس میکنیم تخریب پذیری بخش مهمی از تجربه لحظه به لحظه گیمپلی بازی Red Faction که ارتقاءهای بصری بسیاری به خود دیده است را تشکیل میدهد.
آیا در حال حاضر هیچ برنامهای برای ریسمتر کردن نسخههای دیگر مجموعه Red Faction وجود دارد؟
در حال حاضر ما هیچ برنامهای نداریم. اگرچه هنوز رویکرد Red Faction 1 از یک دنیای ویرانگر را دوست دارم اما آن یک ریمستر ساده نه، بلکه یک بازسازی [ریمِیک] کامل خواهد بود.
عملکرد Red Faction: Guerrilla در پلتفرمهای مختلف به چه شکل خواهد بود؟
در حال حاضر تلاش زیادی برای بهینه سازی عملکرد آن انجام میدهیم زیرا ما میخواهیم تضمین یک تجربه نرم را در همه پلتفرمها داشته باشیم. برای مثال ما در حال حاضر تغییرات بسیاری در رابطه با نحوه استفاده از ترِدها [بافتها] انجام دادهایم.
دوست دارید چه ویژگی و قابلیتهایی در نسخههای بعدی Red Faction ایجاد شود؟
<<تخریب پذیری را به سطح بالاتری برسانیم>> این هدف اصلی است. من فکر میکنم که جهتها و تنههای جالبی وجود دارد که بازی بعدی Red Faction می تواند از وجود آنها برخوردار باشد.
من بر این باورم نسخه بعدی Red Faction دارای ویژگیهای جذابی خواهد بود که تجربه جهان باز بودن آن برای مدتها در ذهن طرفداران خواهد ماند.
آیا دلیلی وجود دارد که چرا عرضه این بازی برای کنسولهای دستی مانند نینتندو سوییچ اعلام نشده است؟
نینتندو سوئیچ یک پلتفرم عالی برای تجربه بازیها است اما با توجه به سختیهایی که قبلا به آن اشاره کردیم، چالشهای بیشتری برای بهینه سازی این عنوان برای سوئیچ وجود داشت، بنابراین ما احساس کردیم که پلتفرمهای اعلام شده مقصدی نهایی Red Faction: Guerrilla باشد.
این بازی در حال حاضر برای پلتفرمهای پلیاسیشن ۴ و ایکسباکس وان تایید شده که بدین معنی است که از کنسولهای میان نسلی پلیاستیشن ۴ پرو و ایکسباکس وان ایکس نیز پشتیبانی میکند. آیا میتوانید به ما اطلاع دهید که رزولوشن و نرخ فریم ریت آن روی این این کنسولها به چه میزان خواهد بود؟
خیلی دوست داشتم بهتون بگم اما هنوز در حال بهینه سازی هستیم و کیفیت نهایی روی این کنسولها فعلا مشخص نیست.
پس وضوع تصویر و نرخ فریم ریت روی کنسولهای پلیاسیشن ۴ و ایکسباکس به چه میزان خواهد بود؟
هدف ما رزولوشن Full HD در نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه است اما هنوز در حال کار بر روی بهینه سازیها هستیم.
با توجه به اینکه در حال حاضر روی پلتفرمهای پلیاستیشن ۴ پرو و ایکسباکس وان ایکس کار میکنید، چه نوع تفاوتهای فنی بین این دو پیدا کردهاید؟
ایکسباکس وان ایکس جدیدتر و دارای سختافزاری بهتری است.
شما در رابطه با روند اخیر بازیها به عنوان یک مدل خدماتی و اقدامات سودآور احتمالی ناشی از آن، چه دیدگاهی دارید؟
این همیشه یک سوال بوده که آیا یک بازی به اندازه کافی محتویات ارزشمند ارائه میدهد یا خیر. این میتواند ارزش واقعی درک شده از یکی از این پیشنهادات باشد و یا به عنوان یک تجربه کلی مانند کل جامعه که بخشی از اکوسیستم بازی است، تلقی شود. در نهایت، حلقه اصلی بازی نیز نیاز به پشتیبانی از چنین مدلهایی دارد تا به طور غیرمنتظرهای در آن قرار نگیرد یا گیمپلی به تناسب مدل کسب درآمد کشیده شود. بازیبازها به سرعت هر دو را تشخیص میدهند و آن را به یک بازی منتقل میکنند.
نسل کنونی کنسولها احتمالا در چند سال آینده به چرخه عمر خود پایان خواهند داد. بزرگترین انتظار شما از پلیاستیشن و ایکسباکس نسل بعدی چیست؟
من فکر میکنم که این قطعات سختافزاری قویتر از قبل خواهند بود اما این چیزی جز یک استاندارد نیست. من واقعا امیدوارم که جوامع و تجربیات آنلاین بتوانند گامی بزرگ به جلو بردارند و به عنوان یک ارائه دهنده محتوا، انعطاف بیشتری در رابطه با انتشار و بهروزرسانی محصولات داشته باشند. در حال حاضر سرویس استیم در این رابطه پیشگام است.
از منظر یک توسعه دهنده، آیا شما فکر میکنید که نسل بعدی کنسولها، دوران وضوع ۴k در نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه باشد؟
در آن زمان باید محدودیتهای گرافیکی را طوری بردارید که به پایه اصلی آن وفادار بماند، بنابراین کار آسانی نخواهد بود.
چیز دیگری است که بخواهید به مخاطبانمان بگوئید؟
چکُش خود را بردارید و آن را در میدان نبرد مریخ بچرخانید. ارزشش را دارد!
نسخه ریمستر شده بازی Red Faction: Guerrilla در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ میلادی برای پلتفرمهای پلیاستیشن ۴، ایکسباکس وان و کاربران رایانههای شخصی عرضه و منتشر میشود.
پر بحثترینها
- اینترگلکتیک، کانکورد، ناتی داگ؛ در اتاق فکر سونی چه میگذرد؟
- گزارش: طراحی سختافزار پلی استیشن ۶ برخلاف نسل بعدی ایکس باکس، به پایان رسید
- حساب توییتر پلی استیشن باعث ترند شدن دوباره Bloodborne Remake شده است
- یوشیدا: Horizon Forbidden West در حد انتظارم نفروخت
- یوشیدا: اگر خواهان بازی های انحصاری جدید PS5 هستید، بهتر است از ریمسترها حمایت کنید
- شایعه: اطلاعات فاش شده از GTA 6 توسط کاربری که ادعا میکند چندین ساعت از گیمپلی را دیده است
نظرات
قبلیشو بازی نکردم متاسفانه ولی مصاحبه جذابی بود
یاد نیخه های قبلی half life افتادم 😥
ببخشید یک جا نوشتید نسخ استریم تصحیح کنید.
ممنون
آقا یه سری خبر از پروژه shadow die twice اومده که ناامید کننده اس(البته برداشت من این بود)ظاهرا بازی بلاد۲ نیست ولی شباهت داره بهش ولی نکته ی ناامید کننده اش اینه که فاقد باسه خواهشا خبرشو بزارید و شفاف سازی کنید شاید من اشتباه برداشت کردم
من که نتونستم بازی رو بازی کنم ولی مقاله ی جالب و جذابی بود 😀 مرسی از شما آقای امینی 😉 tnx
خواهش میکنم دوست گرامی، خوشحالم که مقاله به میل شما جذاب بوده است، your welcome
جالب ابنه که کمتر از یه هفته پیش نسخه نسل هفتمیشو نصب کردم منوشو که دیدم خوشم نیومد حذف کردم 😐
با این نسخه و همچنین نسخه Armageddon زندگی کردم امیدوارم این ریمستر خاطراتمو از این بازی زنده کنه