مرگ اول به از صلح آخر! | نقد و بررسی بازی Dark Souls Remastered - گیمفا
مرگ اول به از صلح آخر! | نقد و بررسی بازی Dark Souls Remastered - گیمفا
مرگ اول به از صلح آخر! | نقد و بررسی بازی Dark Souls Remastered - گیمفا
مرگ اول به از صلح آخر! | نقد و بررسی بازی Dark Souls Remastered - گیمفا

مرگ اول به از صلح آخر! | نقد و بررسی بازی Dark Souls Remastered

سعید آقابابایی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
مرگ اول به از صلح آخر! | نقد و بررسی بازی Dark Souls Remastered - گیمفا

در نسلی که سیل ریمسترهای عجیب و غریب از بازی های نسل هفتمی و قدیمی تر و حتی ریمسترهای بازی های ضعیف و خیلی کوچک مدام دارد بر سر ما می ریزد و انگار که از آغاز نسل، بیشتر بازی ریمستر داشته ایم تا بازی جدید، چه چیزی بهتر از این که بدانیم یکی از تحسین شده ترین و بهترین بازی های نسل هفتم و یکی از بهترین اکشن نقش آفرینی های تاریخ قرار است به نسل هشتم بیاید. در واقع بازی Dark Souls Remastered یکی از مورد انتظارترین بازی های ریمستر شده ای است که همه در نسل هشتم منتظرش بودیم و حتی قبل از معرفی آن، آرزو داشتیم که آن را نیز در نسل هشتم ببینیم. مخصوصا با تجربه بی نظیری که از نسخه نسل هشتمی و ریمستر شده دارک سولز ۲ داشته و داریم و دیده ایم که تجربه یک عنوان سری سولز با نرخ فریم ریت ۶۰، چقدر می تواند معرکه باشد و جذاب و لذتبخش. سال ۲۰۱۱ و در نسل هفتم بود که آقای هیدتا میازاکی و استودیو فرام سافتور عنوانی با نام Dark Souls  را منتشر کردند و این گونه یک فرنچایز جدید و شاهکار خلق شد تا یکی از برترین برگ های تاریخ بازی های رایانه ای برای علاقمندان به بازی های نقش آفرینی هاردکور ورق بخورد و عنوانی خلق شود که بعد از ۷ سال وقتی ریمسترش منتشر می شود کلی ذوق و شوق برایش داریم و یکی از مورد انتظارترین بازی ها محسوب می شود. بازی اصلی Dark Souls بعد از عرضه موفق گردید انواع و اقسام موفقیت ها را کسب کرده و تمامی دست اندرکاران و بازیبازان و منتقدان صنعت گیم آن را تحسین کرده و ستودند و این آغاز راه برای فرنچایزی بود که اکنون به عنوان یکی از برترین ۳ گانه های تاریخ بازی های رایانه ای شناخته شده و طرفداران وفادار و بسیار پر شماری در سراسر دنیا دارد که همیشه منتظر شنیدن نامی از دارک سولز هستند و حتی وقتی نامی از آن نیست به دنبال بازی هایی شبیه آن می گردیم!

مرگ اول به از صلح آخر! | نقد و بررسی بازی Dark Souls Remastered - گیمفا

مرگ اول به از صلح آخر! | نقد و بررسی بازی Dark Souls Remastered… با نخستین نقد و بررسی Dark Souls Remastered در کشور همراه گیمفا شوید..

طرفدارانی که انگار Dark Souls تبدیل به جزوی از وجودشان شده و این نام هرگز برایشان تنها و تنها یک بازی نبوده است. افرادی که وقتی Dark Souls را برای اولین بار بازی کردند انگار که همان گمشده ای را یافتند که بعد از سال ها بازی کردن عناوین مختلف منتظرش بوده اند. در واقع این نام در تار و پود روحمان تنیده شد و خاطراتی بیشمار با عناوین مختلف آن تا به امروز برایمان رقم خورده است و زمانی که فهمیدیم قرار است بازی نخست این سری ریمستر شود دوباره مثل کودکان ذوق داشتیم و روز شماری کردیم. به هر شکل، زمان از چندین ماه پیش که Dark Souls Remastered معرفی شد گذشت و سرانجام روز موعود رسید و این بازی روز گذشته در ۲۵ می ۲۰۱۸ برای نسل هشتم در دسترس علاقمندان قرار گرفت و از چند روز قبل عرضه نیز نامکوباندای آن را در اختیار ما قرار داد تا بتوانیم به موقع نقد و بررسی آن را برای شما عزیزان به رشته تحریر در آوریم و اکنون بعد از چند روز تجربه این بازی بی نظیر قصد داریم تا در مورد این عنوان با شما صحبت کرده و آن را از زوایای مختلف با شما عزیزان بررسی کنیم. قطعا بسیاری از طرفداران بازی در پی این هستند که بدانند این نسخه دقیقا چه تفاوت هایی با عنوان اصلی دارد تا بر این اساس تصمیم بگیرند که آیا Dark Souls Remastered را خریداری نمایند یا خیر. در این مطلب سعی شده تا تمامی بهبودهای انجام شده در نسخه Remastered را به همراه خود بازی برای شما عزیزان بررسی کنیم تا بیشتر در جریان محتویات آن قرار بگیرید و اگر می خواهید بدانید که “این نسخه نسبت به بازی اصلی چه تغییراتی داشته و آیا ارزش دارد که دوباره آن را خریده و تجربه نمایید”، بتوانید راحت تر تصمیم گیری کنید. پس اگر به هر دلیلی به این سری علاقمند هستید در ادامه مطلب “نقد و بررسی بازی  Dark Souls Remastered” با بنده و وبسایت تحلیلی خبری گیمفا همراه شوید.

مرگ اول به از صلح آخر! | نقد و بررسی بازی Dark Souls Remastered - گیمفا

Praise the Myiazaki…. Praise the Sun !!!

 داستان، بخشی است که چه یک بازی ریمستر شود و چه ریمیک شود، در هر حال همواره کاملا ثابت باقی می ماند و هیچ فرقی بین بررسی داستان یک بازی چه در نسخه اصلی آن در چندین سال قبل و چه در نسخه ریمستر آن در زمان کنونی وجود ندارد و همه چیز ثابت است. موضوعی که در مورد بازی Dark Souls Remastered نیز صادق است و خوب می دانید که شاهد تفاوتی بین داستان و شخصیت ها و… در این نسخه ریمستر شده از بازی نیستیم، اما به هر حالا به رسم هر نقد و بررسی دیگری و برای افرادی که شاید اولین بار است می خواهند این بازی را تجربه کنند، به صحبت و بررسی بخش داستانی این عنوان شاهکار نیز می پردازیم. نکته ثابت در مورد داستان، روایت و روند پیشروی قصه در بازی های آقای میازاکی آن است که این عناوین همواره از لحاظ داستان و مخصوصا روایت، بسیار یونیک و وابسته به دنیای بازی بوده و هستند، حال این وابستگی به دنیای بازی می خواهد خواندن توضیحات یک ایتم برای فهمیدن بخشی از داستان بازی باشد و یا صحبت کردن چند باره با یک شخصیت برای روشن شدن برخی از رازهای داستانی مهم بازی که در کل می توانیم همان طور که همیشه گفته ام به این نوع روند روایت داستانی، لقب “داستان گویی محیطی” بدهیم.

مرگ اول به از صلح آخر! | نقد و بررسی بازی Dark Souls Remastered - گیمفا

از قدیم گفتن داداش برای قارچ شاخ نشو!! مخحصوصا برای قارچ از نوع والدین!!

در واقع میازاکی همیشه شما را به نوعی در دنیای بازی هایش رها می کند و می گوید خودتان بروید و هر کس هر چقدر که دوست دارد در مورد داستان بفهمد و هر کس هر طور دوست دارد آن را برای خودش برداشت کند و به نوعی هر کس بیشتر تلاش کند و بیشتر بخواهد، بازی هم بیشتر به او داستانش را می گوید و وقایعش را برای وی رو می کند. در Dark Souls نیز ابدا داستان خیلی واضح، ثابت و سر راستی در اختیار ما قرار نمی گیرد و  تنها یک تم و فضای کلی از عصر آتش و سرنوشت لردها و جنگ با اژدها را با صدای یک راوی بی نظیر و یک کات سین فوق العاده زیبا به ما می دهد تا برای شروع بازی کافی باشد و دیگر باقی آن برعهده خود ماست که با گشت و گذار در دنیای بازی و صحبت با شخصیت های مختلف آن، از وقایع دنیای بازی و داستان آن هر چه بیشتر آگاه شویم. در طول پیشروی در بازی با تعداد خیلی زیادی از شخصیت های مختلف برخورد می کنید که هر کدام برای خود داستان و برخی ماموریت هایی دارند و اطلاعاتی را از دنیای بازی می توانند در اختیارتان بگذرانند که البته هر چقدر بیشتر گوشه و کنار بازی را بگردید شخصیت های بیشتری هم پیدا می کنید که با آن ها صحبت کنید و هر چقدر هم که با شخصیت‌های بیشتری صحبت کنید برداشت کامل‌ تر و بهتری را از داستان و وقایع و تاریخچه دنیای سیاه بازی کسب خواهند کرد و بخش های بیشتری از  داستان آن برایتان رو خواهد شد.

مرگ اول به از صلح آخر! | نقد و بررسی بازی Dark Souls Remastered - گیمفا

میگه خدایا شکرت که داری میری بمیری!!

در صحبت با شخصیت‌های مختلف بازی می‌توانید از سرنوشت افراد و حتی باس‌های مختلف بازی اطلاعات کسب کنید و متوجه شوید که چگونه شده که این دنیا به این روز افتاده است. جالب اینجاست که شاید اگر این نوع روایت داستان در بازی وجود نداشت و شاهد یک داستان گویی خطی و واضح بودیم، بازی به هیچ وجه چنین حالت مرموز و مبهم و حتی گاها مخوفی را با این سطح از جذابیت پیدا نمی کرد ولی سازندگان نابغه بازی، مخصوصا با بازخوردهای عالی و تجربه خوبی که از دیمونز سولز گرفته بوده اند، خوب می دانسته اند که با این نوع روایت خاص که حتی خیلی وقت ها وابسته به برداشت شخصی بازیباز است، می توانند داستان و روند قصه گویی و Narration بازی را تبدیل به یکی نقاط عطف و اتکای Dark Souls نمایند. از آن جایی که داستان، مرموز و مبهم است و حتی بازی ادبیات سنگینی هم در نگارشش دارد، برای فهمیدن کامل داستان باید اولا صبر و حوصله خیلی بالا داشته باشید و ثانیا تا حدود خیلی خوبی به زبان انگلیسی مسلط باشید تا هم نوشته های درون بازی و هم صحبت های مختلف با شخصیت های بازی را کاملا متوجه شوید و با کنار هم قرار دادن این تکه های مختلف، پازل داستانی بازی را تکمیل کنید. شخصیت پردازی ها در Dark Souls بسیار خاص و عالی انجام شده است و مانند همه چیز بازی، یونیک است.

مرگ اول به از صلح آخر! | نقد و بررسی بازی Dark Souls Remastered - گیمفا

تفاوت از آسمان تا زیر زمین است!!

هر کدام از شخصیت هایی که با آن ها در بازی آشنا می شوید، انگیزه و نیت خاصی دارند و هدفی را در دنیای بازی دنبال می کنند و در واقع باید گفت صحبت با آن ها و سر در آوردن از هدف و پیشینه آن ها در مجموع می شود داستان بازی Dark Souls Remastered. یک موضوع جالب که در مورد داستان عناوین آقای میازاکی (که Dark Souls را نیز شامل می شود) وجود دارد این است که با وجود این که این همه می گوییم داستان بازی مرموز و گنگ و مبهم است و سرراست روایت نمی شود و گاها بسیار به برداشت شخصی وابسته است، ولی در طول روند بازی کردن از آغاز تا پایان، به هیچ وجه حس نمی کنید که در دنیایی گنگ و بی داستان و بی هدف رها شده اید و دقیقا با انگیزه زیاد و هدف داشتن در دنیای بازی و داستان آن پیشروی می کنید که این موضوع از هر سازنده و هر عنوانی ساخته نیست و باید خیلی از موارد ریز و جزئی و مرزهای نامرئی رعایت شوند که در عین گنگ بودن و سرراست نبودن داستان، بازیباز کاملا آن را بپذیرد و به دنبال کشف آن باشد و هدف داستانی را کاملا در بازی حس کند.

مرگ اول به از صلح آخر! | نقد و بررسی بازی Dark Souls Remastered - گیمفا

Dark Souls Remastered  به قدری بهبودهای عالی گرافیکی از نظر ارتقای تکسچرها و بافت ها و افرایش نرخ فریم ریت به خود دیده است که کسانی که مثل من حتی بازی اصلی را بالای ۱۰۰۰ ساعت هم تجربه کرده اند، وقتی وارد بازی می شوند و اولین غلت ها و ضربه ها را می زنند، بلافاصله می فهمند که این بار قرار است تجربه جدیدی داشته باشند، آن هم کلی جذاب تر و لذتبخش تر و با فریم ریت بی نظیر ۶۰ که خوراک دنیای دارک سولز است!

داستان بازی به حدی عمیق و بهتر است بگوییم وسیع است که اجازه هر گونه فلسفه بافی و برداشت های مختلف را به بازیباز و مخاطب می دهد و آن قدر گسترده است که می بینیم صدها فلسفه و برداشت مختلف در دنیا در مورد داستان این سری وجود دارند که هیچ یک هم رد نمی شوند و هر کدام کاملا دلیل دارند که این نشان از گستردگی و عمق خیلی بالای داستان دارد که به مخاطبش اجازه رویا پردازی و فلسفه بافی را می دهد، آن هم به صدها شکل مختلف. در واقع شاید شما و دوستتان که هر دو بازی Dark Souls را به پایان رسانده اید برداشت داستانیتان با یگدیگر متفاوت باشد و هر کدام دیدگاه های مختلفی را نسبت به داستان بازی داشته باشید که این موضوع مجال بحث و صحبت را به وجود می آورد و واقعا فوق العاده است که یک بازی این قدر عمیق باشد که بتوان ساعت ها و حتی هفته ها و ماه ها در مورد فلسفه و منطق دنیا و داستان آن بحث کرد.

مرگ اول به از صلح آخر! | نقد و بررسی بازی Dark Souls Remastered - گیمفا

یک تصویر فوق العاده حجیم و با کیفیت که وقتی در آن دقت کنید و کامل تماشایش کنید هنر طراحی بازی را در همین محیط ساده درخواهید یافت..

می رسیم به بخشی که همواره در یک نسخه ریمستر شده، مخصوصا اگر ریمستر یک بازی شاهکار باشد، بیشتر از تمام بخش ها زیر ذره بین می رود و در واقع در این شاخه است که انتظار دیدن بیشترین تغییرات و بهبودها را در یک بازی ریمستر شده داریم. صحبت از گرافیک و جلوه های بصری است که از دو شاخه و زمینه مختلف به آن نگاه کرده و می پردازیم: گرافیک فنی و طراحی هنری. همگی شما خیلی خوب و خیلی بهتر از من می دانید که گرافیک و طراحی هنری عناوین سری Dark Souls همواره جزو  هنرمندانه ترین، زیباترین و با کیفیت ترین ها قلمداد می شوند و آن هم نه فقط در دوره انتشار بازی، بلکه در تاریخ بازی های رایانه ای. طراحی دشمنان و به خصوص باس های بازی که دیگر خوب می دانید اصلا نیاز به حرف و توضیحی ندارند زیرا عناوین Dark Souls و آقای میازاکی همیشه جزو Icon ها و مقیاس های سنجش در زمینه “کیفیت طراحی دشمنان و باس ها” در صنعت بازی های رایانه ای بوده و هستند و بازی Dark Souls Remastered نیز از این قائده مستثنی نیست و شاهد شاهکاری در این حوزه هستیم که تازه اکنون با بالاتر رفتن گرافیک بازی و ارتقای برخی تکسچرها و افازیش نرخ فریم ریت آن به ۶۰، بسیار جذاب تر هم به چشم می آیند، البته منظور از جذاب تر در مورد دشمنان و باس های بازی، همان مخوف تر و مرگبارتر است!

مرگ اول به از صلح آخر! | نقد و بررسی بازی Dark Souls Remastered - گیمفا

تو نسخه ریمستر اینجا وقتی کلاغه می گیره می بردتون بیشتر دردتون می گیره چون کیفیت بافت ها بالاتر رفته پنجه های کلاغه تیزتر شده!! چی گفتم خدایی!! خودم خنده م گرفت از سطح نرشحات مغزم!!

باید اعتراف کرد که این سطح از کیفیت در طراحی محیط و مراحل و دنیای بازی و از آن مهم‌ تر طراحی دشمنان و باس‌ های بی‌ نظیر بازی، به هیچ عنوان از یک ذهن سالم و معمولی بر‌نمی‌ آید و زاییده یک ذهن مریض از نبوغ و جنون است که می‌ تواند چنین موجودات دفرمه و مخوفی را حتی تصور کند. علاوه بر کیفیت طراحی، کمیت نیز بیشتر از هر بازی دیگری در Dark Souls Remastered اهمیت دارد و تنوع در بازی و در زمینه طراحی دشمنان و محیط ها و باس ها به حدی بالاست که حتی لحظه ای احساس تکراری شدن به شما دست نخواهد داد و این طراحی های شاهکار و تنوع بالا، با انیمیشن هایی روان و بی نقص ترکیب شده اند تا هم خود دشمنان و باس ها از نظر طراحی ظاهری و هم حملاتشان بی نهایت مخوف و قدرتمند باشند. رنگ پردازی دنیای بازی بسیار مرده است و اغلب اجزایی که در محیط می بینید کهنه و رنگ و رو رفته هستند و   شاهد هیچ شادابی در بازی نیستیم که البته نباید هم باشیم و دقیقا دنیای بازی همان طوری است که باید باشد. دیوارهای پوسیده و فرسوده، دالان های تو در تو و مخوف و دنیایی تاریک و سیاه، همه و همه دست به دست هم می دهند تا گیمر کاملا با جو محیط و بازی همراه شود و حس اضطراب و مرگ را در لحظه لحظه بازی با تمام وجودش حس کند. طراحان هنری بازی به معنای واقعی سنگ تمام گذاشته اند و Dark Souls Remastered مانند بازی اصلی و هر بازی دیگری در این سری، در بخش گرافیک هنری غوغا می کند و بایستی به احترام طراحان نابغه بازی بایستیم و کلاه از سر برداریم.

مرگ اول به از صلح آخر! | نقد و بررسی بازی Dark Souls Remastered - گیمفا

کیفیت طراخی باس ها و دشمان بیداد می کند.. حتی گاها خیلی هم داد و بیداد می کند… حتی نصف شب!!

برویم به سراغ بحث فنی و تکنیکی بازی. نسخه اصلی Dark Souls در نسل هفتم از منظر گرافیک فنی یک بازی کم نقص و عالی بود و کمتر در بازی با باگ مواجه می شدیم و یا اتفاقاتی رخ می داد که سطح گرافیک بازی و ثبات فنی آن را پایین بیاورد و به تجربه ما لطمه ای جدی وارد کند. اما در نسخه ریمستر شده همان “اندک باگ ها و افت فریم ها” هم تقریبا به صفر رسیده اند. فریم ریت بازی در نسخه اصلی Dark Souls گاها در مکان های شلوغ و یا مکان هایی که افکت آتش داشت مقداری دچار افت می شد، اما حالا در Dark Souls Remastered همیشه ثابت است و بازی هرگز دچار افت فریم نمی شود. در واقع کاملا مشخص است که سازندگان بازی، گرافیک را تا حد ممکن ارتقا داده و همچنین با انجام بهبودهایی باعث روان تر شدن اجرای بازی شده اند و اندک افت فریم هایی که در بازی اصلی Dark Souls می دیدیم را نیز اکنون مشاهده نمی کنیم تا انشالله با فریم ریت ۶۰ بمیریم! نور پردازی بازی نیز واقعا زیبا و حرفه ای اعمال شده است و باعث خیلی جذاب تر شدن دنیای مرگبار، مرموز و غم زده بازی می شود. عمق و افق دید بازی نیز بسیار عالی و چشم‌نواز است و ایستادن در مناطقی از بازی و خیره شدن به دوردست‌ها، مناظر و بناهای عظیمی که خیلی دورتر دیده می‌شوند بسیار هیجان انگیز است.

مرگ اول به از صلح آخر! | نقد و بررسی بازی Dark Souls Remastered - گیمفا

توی برخی بازی ها خداوکیلی این تصویرای مقایسه رو که می ذارن و می بینم، یعنی هیچ فرقی نمی تونم پیدا کنم توشون ولی می بینم ملت هزار تا کامنت در مورد جزییاتش هم حرف می زنن!! بعد می گم اینا چه فرقی می بینن خدایی؟ اصلا چیزی می بینن یا خودشونو می زنن به دیدن؟!! اما در مورد این بازی واقعا تفاوت ها واضح است و حتی من (دقت کنید.. حتی من!!) هم می بینم!!

کسانی که هم نسخه نسل هفتمی Dark Souls را بازی کرده اند و هم عنوان ریمستر آن را تحربه کنند، کاملا این موضوع را تایید خواهند کرد که گرافیک فنی بازی نسبت به نسخه اصلی پیشرفت چشمگیری داشته و بهبودها و ارتقاهای گرافیکی مفیدی به خود دیده است. در مجموع در خصوص بخش گرافیکی و جلوه های بصری Dark Souls Remastered بگذارید این طور بگویم که کسانی که کلا طرفدار این سری بوده و هستند و بازی اصلی را تجربه کرده اند وقتی وارد نسخه ریمستر شده می شوند با خود می گویند “وای چقدر خفن، چقدر سریع و معرکه شده، چقدر کیفیتش بالا رفته، چقدر خوبه روی فریم ریت ۶۰” و کلا همه چیز بر وفق مرادشان است. اما بازیباز جدید و نسل هشتمی که کلا فقط آنچارتد و بازی هایی با بالاترین سطح گرافیک ممکن را دیده و اصلا دارک سولز بازی نکرده و آن را نمی شناسد ممکن است وقتی وارد بازی شود توی ذوقش بخورد زیرا می خواهد در ذهنش ناخودآگاه بازی که برای چندین سال قبل است و فقط ریمستر شده است را با بازی های روز دنیا و نسل هشتمی مقایسه کند که خب قاعدتا مشخص است نتیجه چه می شود.

مرگ اول به از صلح آخر! | نقد و بررسی بازی Dark Souls Remastered - گیمفا

پلی استیشن کم رو در مقاییسه با پلی استیشن پررو!!

Dark Souls Remastered عنوانیست که در جای جای آن “زیبایی و نبوغ در طراحی تمامی محتویات دنیای بازی” با “کیفیت فنی بالا”، ترکیبی شاهکار را شکل داده که هر مخاطبی را محو در قدرت و عظمت این بازی می‌کند و اجازه نمی‌دهد تا لحظه‌ای از دنیای بازی چشم بردارید. ببینید دوستان! Dark Souls Remastered یکی از فوق العاده ترین ریمسترهایی است که در این نسل که سیل ریمسترها جاری شده است تاکنون از نظر پیشرفت گرافیکی دیده ایم و دقیقا مانند دارک سولز ۲ که وقتی ریمستر شده و به نسل هشتم آمد با ارتقاهای گرافیکی عالی و فریم ریت ۶۰، یک تجربه معرکه و جدید را برای دوست داران سری به نمایش گذاشت، Dark Souls Remastered نیز همین کار را می کند و به قدری بهبودهای عالی گرافیکی از نظر ارتقای تکسچرها و بافت ها و افرایش نرخ فریم ریت به خود دیده است که کسانی که مثل من حتی بازی اصلی را بالای ۱۰۰۰ ساعت هم تجربه کرده اند، وقتی وارد بازی می شوند و اولین غلت ها و ضربه ها را می زنند، بلافاصله می فهمند که این بار قرار است تجربه جدیدی داشته باشند، آن هم کلی جذاب تر و لذتبخش تر و با فریم ریت بی نظیر ۶۰ که خوراک دنیای دارک سولز است!

مرگ اول به از صلح آخر! | نقد و بررسی بازی Dark Souls Remastered - گیمفا

کاملا تفاوت در شارپ بودن محیط و دنیای بازی محسوس است.

می رسیم به نقطه عطف هر عنوانی که نام سولز یا آقای میازاکی را به عنوان سازنده در خود می بیند، یعنی گیم پلی. سیستم گیم‌پلی و مبارزات در Dark Souls Remastered  به مانند سایر بازی های سری عناوین سولز به معنای واقعی کلمه “شاهکار” است. در Dark Souls Remastered  این گیم پلی است که حرف اول و آخر را می زند و در کنار طراحی هنری خیره کننده بازی، نقاط عطف و ستون های اتکای اصلی بازی محسوب می شوند و کاملا شرایط را به بهترین شکل برای ما فراهم می کنند تا جان به جان آفرین تسلیم کنیم!! جادوی اصلی گیم پلی این فرنچایز در آن است که با این که شما در حال تجربه یک بازی بسیار بسیار سخت و بی رحم هستید که در آن بارها می میرید، ولی از طرفی دیگر با هر بار مردن انگار بیشتر هم به بازی وابسته می شوید و عاشق می شوید و درس می گیرید و در نهایت هم بازی جواب این درس گرفتن و صبر شما را با بهترین پاداش ها می دهد که این موضوع سبب می شود که هر بار انگیزه تان برای پیشروی در بازی بیشتر از قبل باشد و به این شکل یکی از اعتیاد آورترین و در عین حال دشوارترین سیستم های مبارزات در تاریخ بازی‌های رایانه ای خلق شده است که واقعا باید گفت جادویی است و با مکانیسم‌ها و نوع مبارزات خاص خود و سیستم پاداش و جزای بالانس شده، توانسته است تا نوع جدیدی از سیستم درجه سختی را به دنیای بازی‌ها معرفی کند. در اصل همین سیستم پاداش و جزای عالی بازی است که آن را اعتیاد آور می کند زیرا در عین این که بسیار بی رحم است، بسیار نیز بخشنده عمل می کند و پاداش های بی نظیری به شما پس از گذراندن چالش های مرگبار می دهد.

مرگ اول به از صلح آخر! | نقد و بررسی بازی Dark Souls Remastered - گیمفا

اول بازی در این صحنه دقیقا بی عدالتی بیداد میکنه!!

در بازی و در همان ابتدای کار باید شخصیت خود را از بین کلاس های مختلفی مانند مبارز و شوالیه و جادوگر و تیرانداز و.. انتخاب نمایید که هر کدام در بخش هایی قوی تر و در زمینه هایی ضعیف تر از بقیه هستند اما موضوع مهم اینجاست که تمامی این کلاس‌های مختلف بازی به خوبی بالانس شده‌اند و بازی کاملا شما را در مسیر خلق و پیشبرد مراحل با کلاس و استایل مورد علاقه‌تان یاری می‌کند و هیچ برتری یا اجباری در روند ارتقای شخصیت خود مشاهده نخواهید کرد. به طوری که مثلا می توانید در حالی که ابتدا شخصیت خود را در کلاس مبارز انتخاب کرده اید، ولی در ادامه بازی و وقتی که می بینید جادو برایتان جذاب تر است، کاملا روند ارتقای وی را به سمت جادوگر شدن پیش ببرید و یا اصلا به نوعی شخصیتتان را تبدیل به یک مبارز و یک جادوگر در ترکیب با هم کنید که هر چقدر بیشتر بازی کنید و بیشتر لول بزنید شرایط برای انجام این کار بیشتر فراهم خواهد شد. همیشه در عناوین آقای میازاکی شاهد دنیایی بوده ایم که در ابتدا با راه هایی متفاوت و مسیرهای مختلف ما را به جلو هدایت می کند اما بعدا در بازی با هوشمندی هر چه تمام تر و مثلا از طریق یک درب که قبلا قفل بوده است ناگهان یک میانبر بی نظیر برای ما درست می کند تا مقدار بسیار زیادی در طی مسافت ها در بازی صرفه جویی شود و مثلا از ابتدای یک مرحله به انتهای آن برویم (البته باید یک بار این راه را کامل رفته تا آن را باز کنیم). بازی اصلی Dark Souls  به نوعی پایه گذار این سیستم “دنیایی بسیار بسیار عظیم ولی کاملا پیوسته و مربوط به هم” بود که البته از بازی Demon’s Souls  آغاز شده و در Dark Souls به نوعی بلوغ رسیده بود.

مرگ اول به از صلح آخر! | نقد و بررسی بازی Dark Souls Remastered - گیمفا

در نسخه ریمسترد، بسته الحاقی بی نظیر Artorias of the Abyss نیز وجود دارد که خودش شامل چندین ساعت گیم پلی و چند باس فایت جدید و منطقه جدید و دشمنان متنوع است که ارزش این نسخه را باز هم بالاتر می برد… همین باس آرتوریاس خودش زندگیه اصلا و داستانش بسیار غمناکه…

در واقع روند طراحی مراحل و مسیر های مختلف و راه‌ هایی که به بخش های گوناگون می روند، به این شکل است که در نهایت می بینید که همگی به یکدیگر متصل خواهند شد و ناگهان از انتهای بازی دربی به ابتدای آن باز خواهد شد که شما را شگفت زده می کند و تازه تک تک این میانبرها و مسیرهای متصل به هم، همگی منطق و دلیل پشتشان است و به دلیل خاصی طراحی شده و قرار گرفته اند که مثلا روند رسیدن شما به یک باس را کوتاه تر کنند و یا کلی دلیل دیگر. Dark Souls Remastered نیز به مانند بازی اصلی از طراحی مراحل بی نظیری برخوردار است و لحظه لحظه حضور شما در دنیای این بازی همراه با لذت دیدن طراحی شاهکار مراحل و محیط های آن است و همین طور تنوع خیره کننده ای که سبب می شود هرگز مراحل مختلف و بخش های گوناگون دنیای بازی حس و حال تکرار به خود نگرفته و مدام شما را شگفت زده نمایند. گیم پلی و مبارزات در Dark Souls Remastered بسیار سخت، دشوار و نفس گیر بوده و شما هرگز نمی توانید به سبک یک بازی اکشن و هک اند اسلش، کار خود را با دکمه زنی مداوم و بی توجه به دشمنان پیش ببرید زیرا درجه سختی بازی بسیار بالاست و مهم ترین نکته در گیم پلی بازی “توجه به الگوی حرکات و حملات دشمنان و باس ها و طرح ریزی ضد حملاتی مبتنی بر این الگوها” است و باید بسیار در زمینه جاخالی دادن یا دفاع کردن و همین طور مدیریت نوار قدرت بدنی یا Stamina (که برای ضربه زدن و دویدن و غلت زدن و دفاع کردن کاملا به آن نیاز دارید) در کنار مدیریت خط سلامتی، تبحر پیدا کنید. هرگز نباید بی پروا و پشت سر هم ضربه بزنید، زیرا کارتان خیلی زود ساخته است. چرا؟ چون نوار قدرت بدنی سبز رنگ شما به پایان می رسد و وقتی که نوبت ضربه مرگبار دشمن می رسد شما مثل مجسمه باید بایستید و نه می توانید غلت بزنید و نه قادر به دفاع کردن هستید!

مرگ اول به از صلح آخر! | نقد و بررسی بازی Dark Souls Remastered - گیمفا

نداریم… نمی خوام… نمیخوام بگم کپشن!!

شاید برای کسانی که برای نخستین بار است که به سراغ این سری آمده اند و در واقع کار را با Dark Souls Remastered آغاز کرده اند این طور به نظرشان برسد که گیم پلی بازی نسبت به سایر بازی ها کمی کندتر است ولی باید بدانید که این جزو خاصیت های Dark Souls است که مبارزات کمی آهسته تر ولی بسیار بسیار استراتژیک دنبال می شوند و تازه جالب است بدانید که اکنون در این نسخه چون با ۶۰ فریم بر ثانیه بازی می کنید، مبارزات نسبت به بازی اصلی سریع تر هم شده اند و این موضوع را بازیبازانی که عنوان اصلی را در نسل هفتم تجربه کرده اند بلافاصله و در همان دقایق آغازین بازی درک خواهند کرد. شما باید در طول روند پیشروی در بازی و در لحظه لحظه آن، کاملا به حملات و ضربات هر دشمن دقت کنید و الگوی خاص حملات وی را یاد بگیرید تا متوجه شوید که چه زمانی برای فرود آوردن ضربه به آن ها مناسب تر است. مثلا شاید یک دشمن از یک کمبوی ۳ ضرب استفاده کند ولی ۲ ثانیه بعد از اتمام این کمبو، زمان در دسترس شماست تا قبل از این که وی دوباره خود را برای حمله بعدی جمع و جور کند، به وی ضربه بزنید که این مسئله البته در مورد باس فایت های بازی نیز صادق است و بسیار مهم تر نیز می شود زیرا باس ها بسیار قوی تر و بسیار باهوش تر از دشمنان معمولی بازی هستند.

مرگ اول به از صلح آخر! | نقد و بررسی بازی Dark Souls Remastered - گیمفا

همیشه در عناوین آقای میازاکی شاهد دنیایی بوده ایم که در ابتدا با راه هایی متفاوت و مسیرهای مختلف ما را به جلو هدایت می کند اما بعدا در بازی با هوشمندی هر چه تمام تر و مثلا از طریق یک درب که قبلا قفل بوده است ناگهان یک میانبر بی نظیر برای ما درست می کند تا مقدار بسیار زیادی در طی مسافت ها در بازی صرفه جویی شود و مثلا از ابتدای یک مرحله به انتهای آن برویم . بازی اصلیDark Souls  به نوعی پایه گذار این سیستم “دنیایی بسیار بسیار عظیم ولی کاملا پیوسته و مربوط به هم” بود که البته از بازی Demon’s Souls  آغاز شده و در Dark Souls به نوعی بلوغ رسیده بود.

در واقع هنر اصلی بازی Dark Souls Remastered و دیگر عناوین این سری در آن است که در آن ها سخت بودن بازی فقط وابسته به زیاد بودن تعداد دشمنان کم عقل و بیشتر شدن خط سلامتی آن ها نیست، بلکه هوش مصنوعی بسیار بالا و کاملا تاکتیکی مبارزه کردن دشمنان و باس هاست که باعث می شود حتی مبارزه با یک دشمن حتی معمولی در بازی نیز زیاد آسان نباشد و کافی است تا چند ثانیه دقت نکنید تا همان یک دشمن شما را بکشد زیرا چیزی به اسم دشمن ضعیف در بازی وجود ندارد. سرعت حرکات شما و در واقع چابکی شخصیت شما در بازی کاملا به وزن کوله پشتی و تجهیزات شما وابسته است. در واقع هر چقدر که زره ها و سلاح های سنگین تری در اختیار داشته باشید، دویدن و چابکی شما و سرعت جاخالی دادن و غلت زدنتان کاهش می یابد و حتی مقدار بیشتری قدرت بدنی برای ضربه زدن استفاده می کنید که همین موضوع شالوده و اساس مبارزات و گیم پلی بازی و حتی روند رشد و ارتقای شخصیت شما را شکل می دهد.

مرگ اول به از صلح آخر! | نقد و بررسی بازی Dark Souls Remastered - گیمفا

Dark Souls Remastered مثل یک طعنه سنگین به خیلی از بازی های نسل هشتم است. دقیقا مثل طعنه ای که اخیرا شاهکار دیگری به نام Remake  Shadow of the Colossus نیز به نسل هشتم بازی ها زد. طعنه ای که می گوید ببینید چطور یک بازی متعلق به چندین سال قبل وقتی فقط کمی ارتقای گرافیکی به خود می بیند و به نسل هشتم می آید، هنوز هم از ۹۰ درصد بازی های روز دنیا جذاب تر و با کیفیت تر است

همان طور که همیشه گفته ایم و دیگر تمامی دنیا این موضوع را به خوبی می دانند، باس فایت های سری سولز از برترین های تاریخ بازی های رایانه ای هستند و این مبارزات در اوج هیجان و سختی و اضطراب دنبال می شود و تازه اکنون در Dark Souls Remastered این مبارزات نفس گیر با باس ها بسیار جذاب تر هم شده اند زیرا حس لذت بازی بر روی ۶۰ فریم را نیز لمس می کنیم. در Dark Souls نیز به مانند تمامی عناوین آقای میازاکی، شاهد تغییر فاز باس فایت ها در میانه نبرد هستیم  و باس های گوناگون و مخوف بازی، برحسب میزانی که از خط سلامتی شان کاسته ایم تغییر عملکرد می دهند و معمولا بسیار تهاجمی تر و اصطلاحا aggressive تر می شوند و حملات جدید و مرگبارتری را نیز به لیست حملاتشان اضافه می کنند به طوری که گاها در باس فایت ها با این صحنه مواجه می شویم که تنها مقدار کمی از خط سلامتی یک باس باقی مانده است و شاید با یک ضربه بمیرد، ولی وی آن قدر وحشی شده است که حتی نمی گذارد یک ضربه به او بزنید و مدام باید در بروید و جاخالی بدهید و آیتم سلامتی مصرف کنید و آخرش هم باس شما را می کشد!!

مرگ اول به از صلح آخر! | نقد و بررسی بازی Dark Souls Remastered - گیمفا

هنر اصلی بازی Dark Souls Remastered و دیگر عناوین این سری در آن است که در آن ها سخت بودن بازی فقط وابسته به زیاد بودن تعداد دشمنان کم عقل و بیشتر شدن خط سلامتی آن ها نیست، بلکه هوش مصنوعی بسیار بالا و کاملا تاکتیکی مبارزه کردن دشمنان و باس هاست که باعث می شود حتی مبارزه با یک دشمن حتی معمولی در بازی نیز زیاد آسان نباشد

این تغییر الگوی حملات باس ها کاملا در راستای سخت تر کردن بازی موثر واقع شده و باس فایت ها را بسیار جذاب تر و نفس گیرتر کرده و استرس بیشتری را به ما منتقل کرده به طوری که بعد از شکست هر باس واقعا حس موفقیت در انجام یک کار بسیار سخت را داریم و دوست داریم که از خوشحالی فریاد بکشیم، مخصوصا اگر باس فایتی مثل Ornstein and Smough باشد که می توان گفت سخت ترین باس تاریخ این سری و بازی های آقای میازاکی است. همچنین باید به این موضوع  نیز اشاره کرد که در نسخه ریمسترد، بسته الحاقی بی نظیر Artorias of the Abyss نیز وجود دارد که خودش شامل چندین ساعت گیم پلی و چند باس فایت جدید و منطقه جدید و دشمنان متنوع است که ارزش این نسخه را باز هم بالاتر می برد. خالی از لطف نیست که در این بخش کمی نیز در مورد بخش آنلاین بازی صحبت کنیم، مخصوصا با توجه به وضعیت کشورمان و پیشرفت هایی که از ۷ سال پیش تاکنون در زمینه اینترنت و کنسول های کپی خور و .. داشته ایم. به طور قطع اکنون و در نسل هشتم شرایط برای تجربه آنلاین با دوستان بسیار فراهم تر و بهتر از ۷ سال قبل است و همه چیز کلی پیشرفت کرده است، مخصوصا در کشور ما اکنون وضعیت اینترنت خیلی بهتر از زمان نسخه اصلی این عنوان است و حالا راحت تر می توانیم این شاهکار را با دوستان بازی کنیم.

مرگ اول به از صلح آخر! | نقد و بررسی بازی Dark Souls Remastered - گیمفا

داداش به امام من کاری نکردم.. ظهری ها بودن!!

یک دلیل خیلی مهم دیگر هم برای کشور ما این است که در نسل قبل و زمان تجربه بازی اصلی، ۹۰ درصد ما پلتفرم های هک شده و کپی خور داشتیم و اصلا نتوانسته ایم هیچ گاه دارک سولز را با دوستانمان به صورت آنلاین تجربه کنیم و به دیگران حمله کنیم و … اما حالا این شرایط برایمان فراهم است که لذت بازی آنلاین را نیز با Dark Souls Remastered مثل تمام دنیا تجربه نماییم. البته من که هنوز نتوانسته ام این کار را بکنم چون بازی تازه منتشر شده و از چند روز قبل که من بازی را تجربه می کردم کسی اصلا این بازی را نداشت که بخواهم با او آنلاین بازی کنم مگر این که با منتقدان سایت های گیم اسپات و … که آن ها هم داشته اند بازی را برای نقد تجربه می کرده اند بازی می کردم!!! این طور به نظر می رسد که سازندگان در این نسخه تعداد بازیکنانی که می توانند به صورت آنلاین بازی کنند را افزایش داده اند و احتمال حمله به دنیای شما و همچنین هجوم به دنیای دیگران افزایش یافته است، البته طرفدارارن بازی می دانند که این موضوع خیلی هم بستگی به آیتم های مجهز شده دارد و برخی آیتم ها دشمنان را بیشتر به حمله کردن به دنیای شما ترغیب می کنند و یا برعکس. در نهایت و همان گونه که قبلا نیز در مورد گیم پلی عناوین این سری خدمت شما عرض کرده ام ” گیم پلی در این سری، بخشی است که یا گیمر را عاشق خود می کند و یا وی همان ابتدا فرار را بر قرار ترجیح می دهد.” گیم پلی Dark Souls Remastered کاملا تاکتیکی و بر پایه هوش و توان گیمر، تشخیص زمان درست حمله، به موقع دفاع کردن و صبر و حوصله زیاد داشتن است. بله… فقط کافی است که مقداری صبر داشته باشید و بعد از آن است که جادوی گیم پلی بازی رخ می نماید.

مرگ اول به از صلح آخر! | نقد و بررسی بازی Dark Souls Remastered - گیمفا

مهم ترین نکته در گیم پلی بازی “توجه به الگوی حرکات و حملات دشمنان و باس ها و طرح ریزی ضد حملاتی مبتنی بر این الگوها” است و باید بسیار در زمینه جاخالی دادن یا دفاع کردن و همین طور مدیریت نوار قدرت بدنی یا Stamina در کنار مدیریت خط سلامتی، تبحر پیدا کنید. هرگز نباید بی پروا و پشت سر هم ضربه بزنید، زیرا کارتان خیلی زود ساخته است. چرا؟ چون نوار قدرت بدنی سبز رنگ شما به پایان می رسد و وقتی که نوبت ضربه مرگبار دشمن می رسد شما مثل مجسمه باید بایستید و نه می توانید غلت بزنید و نه قادر به دفاع کردن هستید!

گیم پلی و مبارزات در Dark Souls Remastered کاملا بر اساس درک الگوی حملات دشمنان است و این مهم ترین نکته در مبارزات فوق العاده نفس گیر و بالانس شده بازی است و سبب شده است تا عمق مبارزات بسیار بالا بوده و حس رضایت عمیق و لذت سرشاری را در کنار استرس به شما منتقل می کند که این هنر و جادوی این فرنچایز و بازی های استاد میازاکی است. در واقع باید بگویم این گیم پلی و مبارزات بازی Dark Souls Remastered و دیگر عناوین این سری هستند که نقطه برتری این فرنچایز بر رقبا محسوب می شوند و شاهد سیستم گیم پلی و مبارزات عمیق و شدیدا بر پایه سیستم پاداش و جزا هستیم که حداکثر حس لذت و هیجان یک بازی اکشن نقش آفرینی هاردکور را به مخاطبش منتقل می کند و خیلی خیلی راحت و با جرات می گویم که Dark Souls Remastered کاملا و کاملا در بخش گیم پلی “بی نقص” و عاری از هر گونه اشکال و ایرادی است. در حقیقت باید اذعان داشت که گیم پلی از این عمیق تر و کامل تر در این سبک نمی شود و همین گیم پلی بود که سبب خلق زیرژانر جدیدی از بازی ها به نام Souls-Like شده است که یکی دو روز قبل در موردش با شما صحبت کردیم و حتی کلی از بازیسازان هم، اکنون طرفدار آقای میازاکی و عناوینش هستند!

مرگ اول به از صلح آخر! | نقد و بررسی بازی Dark Souls Remastered - گیمفا

به طور قطع اکنون و در نسل هشتم شرایط برای تجربه آنلاین با دوستان بسیار محیاتر از ۷ سال قبل است و همه چیز کلی پیشرفت کرده است، مخصوصا در کشور ما اکنون وضعیت اینترنت خیلی بهتر از زمان نسخه اصلی این عنوان است و حالا راحت تر می توانیم این شاهکار را با دوستان بازی کنیم. یک دلیل خیلی مهم دیگر هم برای کشور ما این است که در نسل قبل و زمان تجربه بازی اصلی، ۹۰ درصد ما پلتفرم های هک شده و کپی خور داشتیم و اصلا نتوانسته ایم هیچ گاه دارک سولز را با دوستانمان به صورت آنلاین تجربه کنیم و به دیگران حمله کنیم و … اما حالا این شرایط برایمان فراهم است که لذت بازی آنلاین را نیز با Dark Souls Remastered تجربه نماییم.

صداگذاری در Dark Souls Remastered یکی از نقاط قوت بازیست که کاملا عالی و حرفه ای انجام شده است و اکنون در نسخه ریمسترد کیفیت پخش صداها و سیستم صوتی بازی نیز بهبودهایی به خود دیده است تا کار نسبت به نسخه اصلی نیز که البته مشکلی در این بخش نداشت، بهتر شود. صداگذاری های محیطی بازی کیفیت مناسبی دارد و حتی با این که برای عنوانی متعلق به نسل قبل و ۷ سال پیش هستند باز هم از کیفیت استانداردی برخوردار هستند. صدای دشمنان و هیولاهای بازی و همین طور ضربات مختلف با سلاح های گوناگون به خوبی کار شده اند و بی نقص هستند و به خوبی حس ضربه زدن و وزن سلاح های مختلف را انتقال می دهند. دربازی چندین شخصیت مختلف حضور دارند که علاوه بر تعداد بالا و خاص یونشان هر کدام نیز تا آخر بازی در صورتی که با آن ها صحبت کنید، دیالوگ های زیادی دارند و با حالتی مرموز و عجیب صحبت می کنند که گاها ترسناک و شبیه به حرف زدن دیوانه هاست! صدای هر شخص به درستی و متناسب با چهره اوست و صدا پیشگان به خوبی از پس اجرا در قالب این شخصیت های مرموز با ظاهرهایی عجیب و اهداف و نیت هایی بعضا پلید که در این عنوان حضور دارند، بر آمده اند و کاملا حال و هوای دنیای مرموز و مخوف بازی را به بازیباز نیز انتقال داده اند. از مهمترین و برجسته ترین نکات در مورد صداگذاری شخصیت ها مربوط صدای راوی مرموز بازیست که واقعا در همان کات سین آغازین بازی کاملا شما را تحت تاثیر خود قرار می دهد و جذب صدای نافذ و مرموز وی می شوید که کمی هم شبیه به صدای پیرزنی است که قبلا در بازی های نسل قبلی گاد او وار، داستان کریتوس را برای ما روایت می کرد.

مرگ اول به از صلح آخر! | نقد و بررسی بازی Dark Souls Remastered - گیمفا

شمشیر بردارید، عزم کنید، اراده را بر تیغه شمشیر خود ارزانی دارید و قدم بردارید. سرخوشانه نغمه مرگ بخوانید و به اغوش Dark Souls بروید… هر بار شکستم دهی قویتر باز می گردم… آنقدر شکستم بده تا پولادین شوم و غیر قابل کشته شدن… می میرم… چه خیال… باز می گردم، بار دیگر قدرتمندتر، بعد از آن هم قدرتمند تر تا زمانی که افسانه را کامل کنم… ّبه آغوشت می آیم مرگ… آغوش بگشا که برای کشتنت می آیم… برای کشتن مرگ… من مبارز تاریکی هستم و مرا از مرگ هراسی نیست که جان خویش را هر روز در رودخانه مرگ می شویم… من خود مرگم… از من بترس مرگ… به دنیای ارواح تاریک آمده ام… به میعادگاه مرگ… به دنیای زاده نبوغ و جون…

در بخش موسیقی شاید کامل ترین نکات و توضیحات، همان مواردی است که قبلا در نقد و بررسی نسخه نسل هفتمی این بازی مطرح کرده ایم و بد نیست که در این قسمت گریزی به آن بزنیم زیرا کاملا در مورد نیز Dark Souls Remastered صدق می کند و گویای همه چیز است. “در متن بازی و در محیط آن موسیقی خاصی به گوش می رسد و یا با حالتی بسیار محو در پس زمینه به گوش می رسد که اتفاقا اصلا هم ایرادی به این امر وارد نیست زیرا که حال و هوا و طراحی دنیای بازی طوری است که باید حس تعلیق به شما دست بدهد و این نبود موسیقی و صدای خاصی در متن بازی به القای بیشتر این حس تعلیق کمک بسیاری می کند و تنهایی و مخوف بودن در این دنیای بی رحم را هر چه بیشتر در وجود شما نهادینه می کند. در زمان باس فایت ها اما موضوع کمی فرق می کند و هنگام مبارزه با آن ها شنوای موسیقی هایی حماسی هستیم که هیجان شما را بیشتر می کنند و باعث می شوند نبرد، بسیار بزرگتر و دشمن بسیار قدرتمندتر در نظر شما جلوه کند، البته بدون موسیقی هم باس به اندازه کافی قدرتمند هست ولی خب این را هم اضافه کرده اند تا بیشتر استرس بگیریم! تصور کنید که یک باس عظیم الجثه در محیط، در حال حرکتی آرام به سمت شماست و با ابهتی خاص خود را برای حمله ای برق آسا به شما اماده می کند و در همین حال هم موسیقی حماسی با حالتی مرموز که گویی منتظر یک انفجار است در حال پخش شدن است و این استرس شما را چند برابر می کند و باس را بسیار مخوف تر در نظر شما نشان می دهد.”در مجموع باید گفت Dark Souls Remastered در قسمت صداگذاری و موسیقی نه تنها هیج مشکل خاصی ندارد بلکه این بخش ها نیز جزو نقاط قوت بازی محسوب می شوند و نقش خود را در زمینه بالا کشیدن بازی به خوبی ایفا کرده اند، مخصوصا با توجه به این که اکنون کیفیت پخش صدا در نسخه نسل هشتمی تا حدودی بالاتر رفته است.

مرگ اول به از صلح آخر! | نقد و بررسی بازی Dark Souls Remastered - گیمفا

همین که بازی بر روی ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا می شود یک دلیل کامل برای خرید مجدد این عنوان است. بهبودهای گرافیکی و حضور بسته الحاقی Artorias of the Abyss و … را نیز وقتی به آن اضافه کنیم می بینیم که Dark Souls Remastered در نسل هشتم کاملا ارزش خرید دوباره را دارد. اگر هم از کسانی هستید که اصلا بازی اصلی را تجربه نکرده اید ولی به سبک نقش آفرینی هاردکور علاقمند هستید نباید حتی ذره ای در خریدن شاهکاری به نام Dark Souls Remastered شک و تردید داشته باشید چون از همان اول می توانید بهترین و کامل ترین و ارتقایافته ترین نسخه بازی را تجربه کنید!

به مانند همیشه و در انتهای نقد و بررسی هر نسخه ای از دارک سولز باید بگوییم اگر اهل بازی آسان و پیشروی راحت هستید و زیاد حال و حوصله و صبر سختی و مرگ و درس گرفتن از شکست ها و .. را ندارید، Dark Souls Remastered بازی شما نیست و بیهوده پولتان را صرفش نکنید، مگر این که قصد داشته باشید که تغییر کنید و با این دنیای بی نظیر برای نخستین بار آشنا شوید.Dark Souls Remastered  اصطلاحا “گاو نر می‌خواهد و مرد کهن و بازیباز هاردکور!” عنوانی که وقتی خودتان را به دستش بسپارید و صبر داشته باشید، بی نهایت سخاوتمندانه پاداش صبر و یادگیری شما را می دهد. Dark Souls Remastered مثل یک طعنه سنگین به خیلی از بازی های نسل هشتم است. دقیقا مثل طعنه ای که اخیرا شاهکار دیگری به نام Remake  Shadow of the Colossus نیز به نسل هشتم بازی ها زد. طعنه ای که می گوید ببینید چطور یک بازی متعلق به چندین سال قبل وقتی فقط کمی ارتقای گرافیکی به خود می بیند و به نسل هشتم می آید، هنوز هم از ۹۰ درصد بازی های روز دنیا جذاب تر و با کیفیت تر است و از آن مهم تر این که طرفداران زیادتری دارد و تازه جزو مورد انتظارترین ها هم به حساب می آید! Dark Souls Remastered  بهبودهای مناسبی را نسبت به بازی اصلی از نظر گرافیکی و نرخ فریم ریت به خود دیده است و با توجه به این که بسته الحاقی نیز اکنون از ابتدا در این نسخه موجود است و نیازی به دانلود جداگانه ندارد، دلایل خوبی برای تجربه آن در نسل هشتم وجود دارد، هر چند که از نظر من تنها و تنها همان تجربه بازی با ۶۰ فریم بر ثانیه آن قدر بی نظیر است که خودش به تنهایی کافی است که تجربه دوباره بازی برای همه لازم شود. اگر از طرفداران سری سولز هستید و حتی مثل من نسخه اصلیDark Souls  را در نسل هفتم جویده اید، باید بگویم باز هم Dark Souls Remastered کاملا ارزش خرید دارد زیرا تجربه بازی با نرخ فریم ریت ۶۰ و با کنترلرهای نسل هشتم واقعا حس جدید و بی نظیری است که نباید خودتان را از آن محروم کنید.

مرگ اول به از صلح آخر! | نقد و بررسی بازی Dark Souls Remastered - گیمفا

گاها در باس فایت ها با این صحنه مواجه می شویم که تنها مقدار کمی از خط سلامتی یک باس باقی مانده است و شاید با یک ضربه بمیرد، ولی وی آن قدر وحشی شده است که حتی نمی گذارد یک ضربه به او بزنید و مدام باید در بروید و جاخالی بدهید و آیتم سلامتی مصرف کنید و آخرش هم باس شما را می کشد!!

حتی بهتر است بگویم این نسخه برای کسانی مثل ما که بازی اول را در نسل هفتم تجربه کرده اند حتی جذاب تر از کسانی است که تازه آن را می بینند زیرا ما سریعا متوجه می شویم که بازی چقدر تغییر کرده است و چقدر جذاب تر شده است. همین که بازی بر روی ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا می شود به قدری لذت بخش است که یک دلیل کامل برای خرید مجدد این عنوان است. بهبودهای گرافیکی و حضور بسته الحاقی Artorias of the Abyss و … را نیز وقتی به آن اضافه کنیم می بینیم که Dark Souls Remastered در نسل هشتم کاملا ارزش خرید دوباره را دارد. اگر هم از کسانی هستید که اصلا بازی اصلی را تجربه نکرده اید ولی به سبک نقش آفرینی هاردکور علاقمند هستید هم که دیگر اصلا فکر کردن نیاز ندارد و نباید حتی ذره ای در خریدن شاهکاری به نام Dark Souls Remastered شک و تردید داشته باشید، چون انسان خوش شانسی هم هستید که از همان اول می توانید بهترین و کامل ترین و ارتقایافته ترین نسخه بازی را تجربه کنید! جا دارد تا در انتهای این نقد و بررسی به چند خطی از نوشته ای که قبلا در مقالات دیگر دارک سولز تقدیمتان کرده بودم رجوع کنم و با این چند خط تقریبا حماسی، شما را دعوت می کنم که به دنیای زاده نبوغ و جنون پای بگذارید و به میعاد گاه مرگ رفته و دروازه ای به دنیای ارواح تاریک باز کنید.

“شمشیر بردارید، عزم کنید، اراده را بر تیغه شمشیر خود ارزانی دارید و قدم بردارید. سرخوشانه نغمه مرگ بخوانید و به اغوش Dark Souls بروید… هر بار شکستم دهی قویتر باز می گردم… آنقدر شکستم بده تا پولادین شوم و غیر قابل کشته شدن… می میرم… چه خیال… باز می گردم، بار دیگر قدرتمندتر، بعد از آن هم قدرتمند تر تا زمانی که افسانه را کامل کنم… ّبه آغوشت می آیم مرگ… آغوش بگشا که برای کشتنت می آیم… برای کشتن مرگ… من مبارز تاریکی هستم و مرا از مرگ هراسی نیست که جان خویش را هر روز در رودخانه مرگ می شویم… من خود مرگم… از من بترس مرگ… به دنیای ارواح تاریک آمده ام… به میعادگاه مرگ… به دنیای زاده نبوغ و جون…”

مرگ اول به از صلح آخر! | نقد و بررسی بازی Dark Souls Remastered - گیمفا

Review Copy Provided By the Publisher

Mohsen bakhtiariSMarioman

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مرگ اول به از صلح آخر! | نقد و بررسی بازی Dark Souls Remastered - گیمفا
مرگ اول به از صلح آخر! | نقد و بررسی بازی Dark Souls Remastered - گیمفا
مرگ اول به از صلح آخر! | نقد و بررسی بازی Dark Souls Remastered - گیمفا
مرگ اول به از صلح آخر! | نقد و بررسی بازی Dark Souls Remastered - گیمفا
مرگ اول به از صلح آخر! | نقد و بررسی بازی Dark Souls Remastered - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • ممنون از نقد عالیتون سعید خان ، حتما تهیش میکنم و باز هم ساعت ها خودم رو سرگرم دنیای وصف ناپذیر سولز خواهم کرد ، بازی که به گیم سبک زیبای souls رو عطا کرد باید اگرم چندین بار تجربش کردی باز هم به پاش بشینی و لذت ببری :inlove:

  • Golden_Sauber گفت:

    خدارو شکر این نسخه هم با کیفیت عالی تونستیم تجربه کنیم. به راستی میازاکی جز اسطوره های دنیای گیمه با این بازی که خلق کرد
    از آقا سعید هم کمال تشکر رو برای نقد این عنوان زیبا دارم

  • shadowwarior گفت:

    خسته نباشید جناب بابایی عزیز واقعا شما جزو افتخارات سایت گیمفا هستید و یکی از پایه های این سایت بدون اغراق شمایید……..
    خوشبختانه یه امتحان دیگه مونده که انشالا بزودی اونم میوفتم و تجدیدام به عدد ۷ نزدیک تر میشه 🙂
    بعد از این قراره تابستون بترکونم با یه عالمه سریال و فیلم و بازیهای شاهکاری مثله witcher 3 و همین بازی ذکر شده و hitman و اساسین اوریجین و فارکرای ۵ به به 🙂
    امیدوارم تابستون به همه دوستان خوش بگذره

    • درود بر شما. بسیار بسیار ارزشمنده برام این نظرتون و لطف و محبتی که دارید به بنده. انشالله بتونم همیشه رضایتتون رو جلب کنم. بسیار متشکرم از شما که مطالعه می فرمایید مقالات رو نظر میذارید و انگیزه میدین به من.
      انشالله که لذت ببرید تابستون از کلی بازی های معرکه.
      https://t.me/Gametal

      Marioman
  • Dirtyomnic گفت:

    سلام اقا سعید حقیقتش من نسخه پی سی شو نصب کردم و همون اوایل بازی تو همون محلی که اسکلتا هستن گیر کردم و نمیدونم چرا خورد تو ذوقم! حالا به خاطر پورت بد پی سی بود یا بی حوصلگی من ولی با خوندن نقد شما دوباره تو فکرم افتاد که برا پلی ۴ بگیرمش و بازیش کنم خیلی ممنون که اینقدر سریع نقد رو بیرون دادید و خیلی ممنون که اینقدر بی وقفه زحمت میکشید :rose:
    در ضمن سعید جان یه سوال داشتم خیلی دوست داشتم جوابتونو بشنوم بابت سوالم عذر میخوام 😀
    ویچر ۳ یا گاد اف وار جدید؟ خیلی خیلی سخته نه؟ :devil:

    • ........ گفت:

      بنظدم اول ویچرو تجربه کنید بعداً گاد رو.
      دو دلیل داره.
      ۱. گاد بازی کنید گرافیکش بقدری بالاست که گرافیک ویچر‌شاید تو ذوقتون بزنه
      ۲. ویچر الآن ارزونه میشه راحت خرید. بعد از ۱۸۰ ساعت گیم پلی (با دی ال سی ها) یکی دو ماه گذشته و قیمت گاد میاد پایینتر.
      گیم پلی گاد رو بازی کنید شاید ویچر تو ذوق بزنه برای همین برای هرچه شگفت زده تر شدن بهتره اول ویچرو بزنید.

      • Mikasa گفت:

        گیم پلی گاد کلا کاری میکنه مبارزات تو بازیای دیگه چرت به نظر بیان
        از بس پولیش شدست !
        راستی نظرت در مورد گاد جدید چیه
        چه نمره ای میدی پویا جان

        • ........ گفت:

          میکاسا جان فعلاً مونده تمومش کنم اما نمره من به گاد جدید ۹.۵ هستش. دو دلیل داره‌. یکی زاویه دوربینش کمی اشکال داره و یکی اینکه سیستم مارک کردنش گاهی وقت ها واقعاً مشکل میشه باهاش کار کرد. مخصوصاً وقتی روی حالت آخرین درجه سختی بازی می‌کردم

          • Godofwar0385 گفت:

            داداش من به گاد ده میدم به خاطر ریسک خیلی بزرگش که کلا ۹۵درصد بازی تفاوت پیدا کرد و در مورد دوربینم بگم خودت حساب کن ببین دوربین روی شانه واسه این سبک چقدر خوب ساختند که بازم جواب داد من خودم تریلر اول و که دیدم گفتم با این زاویه دوربین امکان نداره ولی سانتا کارشو درست انجام داد و بازم وقتی زنجیرها رو بر میداری حتی میشه با همین زاویه بیشتر فن های قدیمیشم زد دیگه حسابشو بکن ببین چقدر سخته با این زاویه تو این سبک همچین چیزی بسازی اینا شاهکارند که حقشون ده کامله کلا ساخته ی دست بشر بی نقص نمیشه ولی انقدر بازی افتضاح بازی کردم و دیدم که اسم اینارو عیب نمیزارم
            نمرات من به گادها
            گاد یک ده کامل
            گاد دو ده کامل
            گاد سه ده کامل
            گاد زنجیرهای المپ ۹
            گاد گوست اسپارتا ده کامل
            گاد اسنشن ۸
            گاد جدید ده کامل

      • Dirtyomnic گفت:

        پوریا جان من خودم هردو رو پلات کردم و میتونم بگم هردوتاشون اون بالا بالاها تو قلبم بهترین بازی های عمرم هستن چون واقعا یه چیزی فراتر از کامل بودن و بهت پیشنهاد میکنم حتما اهنگ های ashes و memories of mother رو دانلود کنی و گوش بدی تا بیشتر بفهمی گاد اف وار چه شاهکاریه الانم بعد تموم کردن گاد دارم بلاد اند واین و بلاد بورنو بازی میکنم و هیچ مشکلی ندارم البته ویچر اوایلش یکم دکمه هاش اذیتم کرد 😀 😉

    • نظر شخصیمه ها دقت کنید کاملا شخصیه و ممکنه تماما حرف غلطی باشه ولی بنظرم گیم پلی ویچر تنها چیزی که داره گونت هستش و شاهکار بودن این اثر بخاطر خوش ساخت بودن بخش های هنری و صد البته داستان بسیار بسیار گسترده و پیچیدشه چون کامبت بازی دقیقا نقطه ی مقابل اسکایریمه؛ اسکایریم مبارزات خشک اما گسترده ای داشت که هر کسی میتونست سبک مبارزشو تو بازی پیدا کنه اما خشک بودنش باعث میشد وسط مبارزه یهو راهتو بکشی بری بازیم هیچ کاری واسه نگه داشتنت نکنه مگه اینکه دوتا دشمن بفرسته دنبالت؛ از اونور ویچر مبارزاتش بیشتر شبیه بتمن و ac هست و سرعت و کشش داره اما ۵۰ درصدشو فقط شمشیر زدن خالی تشکیل میده بقیش رو هم جاخالی دادن و موارد فرعی مثل اسپلای ویچرها و یکی دوتا ایتم. گیم پلی ویچر ۳ هم تا جایی که من میدونم توی کاراگاه بازی خلاصه میشه یعنی من بازی رو تموم نکردم ولی تا جایی که بازی کردم معمولا تو کوئستا داشتم دنبال ایتم و رد پا و آدم میگشتم و هیچ چیز خاص دیگه ای ندیدم بجز گونت که بهترین بازی کارتی تاریخ بازی های ویدئوییه. در نتیجه اگه دنبال گرافیک و گیم پلی هستی قطعا گاد تجربه ی خیلی خیلی بهتریه ولی اگه دنبال یه تجربه ی طولانی مدت هستی که داستان بازی بتونه کاری کنه که توش به معنای واقعی غرق شی (اونم توی یه دنیای گسترده با موسیقی های شاهکار و صحنه های مختلف و زیبا که گاها اشکتو در میارن) برو سراغ ویچر ۳ به حرف پوریا گوش کن که گاد رو بعدا هم میتونی بگیری.

    • با چیزی که من از گاد دیدم کاملا لیاقت برابری با ویچر ۳ رو داره و قطعا جزو بهترین بازی های تاریخ هست

    • dadash eshtebah nkn housele be kharj bede beza befahmi bazi chi be chie asheghesh mishi bezar beresi firelink shrine

    • vergil2max گفت:

      اریک کارتمن
      ویچر ۳ یا گاد اف وار جدید؟
      سوال سختیه ولی منم دوست دارم بدونم اقای اقابابایی چی میگه.
      با توجه به شناخت اندکی که من از اقای اقابابایی دارم بنظرم هنوز ویچر ۳ بهترین بازی عمرشون ولی از اونجایی که گاد جدید یکجورایی حکم یک دارک سولز سریع با ترکیبی از برخی ارمان ویچر ۳ دار(این برداشت من و هر گیمری نظر متفاوتی دار) بنظرم گاد جز سه یا پنج بازی برتر حال حاضر ایشون.تا جایی که یادمه ۵ بازی برتر اقای اقابابایی تا قبل از گاد این بود.
      ویچر۳ – دارک سولز ۲ و بایوشاک با هم دوم-بلادبورن و احتمالا دارک سولز ۳

      • Dirtyomnic گفت:

        داداش یه بازی هایی هستن میرن تو روح و روانت میرن تو زندگیت اونقدر بزرگن که تاثیر بسزایی روی نحوه زندگیت میذارن و از همه مهم تر تو رو تو زندگی شادت میکنن و کاری میکنن که دیگه توقعی نداری هیچ ارزویی نداری هیچ خواسته بزرگی نداری وقتی داری تجربشون میکنی و یجورایی تو رو یه مدت هرچند محدود از زندگی واقعیت بیرون میارن و پرتت میکنن تو دنیای خودشون و روح و روانتو جلا میدن! گاد اف وار جدید ویچر ۳ بایوشاک یک بایوشاک اینفینیتی دارک سولز ۳ بلاد بورن اسکایریم و خیلی بازیای دیگه که همشون همشون میتونن بهترین بازی های عمرت باشن و اصلا نمیشه گفت کدوم بهترن چون هر گلی یک بویی داره 😉 😉

      • درود بر شما. باعث افتخار هست که هنوز یادتون مونده تا حدودی بازی های مورد علاقه من رو و بسیار متشکرم ازتون به خاطر دقت و حافظه خوبتون.
        بله هنوز ویچر برای من اول هست ولی الان دیگه گاد او وار جدید هم جزو ۵ بازی برتر زندگیم به حساب میاد چون شاهکار بی نقص و بی نظیریه.
        یک دنیا ممنون تز توجهتون

    • سلام و درود خدمت شما. من باید از شما تشکر کنم که این قدر لطف دارید و همیشه انگیزه میدین به بنده و حمایت می کنید و مقالات رو می خونید و نظر میذارید. واقعا باعث افتخارم هست که برای شما می نویسم. انشااله لایق لطف و محبتتون باشم.
      والا سوال خیلی سختیه و واقعا جوابش سخته برام اما اکر در نهایت مجبور باشم یکی رو انتخاب کنم ویچر ۳ انتخابم هست چون محبوبترین بازی کل زندگیمه هنوز.
      https://t.me/Gametal

  • مرسی از مقاله واقعا dark souls هر چی بیشتر بهتر خسته نباشی
    راستی به اقای مهدی رضایی بگید که یه هفتس منتظر قسمت دوم تحلیل اثار دیوید کیج هستیم پس چی شد؟؟؟

  • sahba.sh گفت:

    از بس این عنوان خوبه واقعا نمیشه در مورد نکات منفیش صحبت کرد چون اگرهم ضعفهایی وجود داشته باشه به چشم مخاطب نمیاد
    مثلا من اوایل بازی میگفتم این بازی چرا یه لیپ سینک ساده نداره !؟ کرکتر صحبت میکنه اما دهن تکون نمیخوره!! یا چرا انقدر دیالوگهاش کمه!؟ بازی نقش آفرینی باشه اما دیالوگاش کم باشه مگه میشه!؟
    اما وقتی تموم شد واقعا حس کردم این بازی یه ژانر جدیده،ژانر سولز،ژانر میازاکی!!! متفاوت ترین بازی عمرم بود!!! سخت بینهایت سخت ولی جادویی داره که ولش نمیکنید!!!
    با اینکه اذیت شدم تو این بازی ولی تمام gif ها خاطراتم رو زنده کردن و البته یاد عذابهاشون افتادم!!
    واقعا عالی بود جناب آقا بابایی
    مثل همیشه

  • omiddmc5 گفت:

    سلام آقا سعید دستت درد نکنه, وقت می ذاری مطلب می نویسی. من تاحالا بازیه سری دارک سولز یا بلابورن بازی نکردم. البته دارک سولز بازی کردم ولی همون اول رهاش کردم. الان با خوندن مطالب شما دلم می خواد برم با یه نگاه دیگه بازیو بازی کنم. ولی تا جایی که من فهمیدم این بازی سیستم خاصی تو مبارزات داره و مثل Devil May Cry یا God of War نیست که بزنی به دل دشمن و بکشی. میشه درباره استراتژی های مبارزه صحبت کنید؟ و اینکه برای شروع دارک سولز آیا باید از شماره اول شروع کنم؟ یعنی پیوستگی داستانی داره؟… دوستان دیگه هم دوست داشتن کمک کنن. ممنون

    • Godofwar0385 گفت:

      ببخشید از نظر من اول بلادبورن و برو بعد برو سر وقت سولز

    • سلام خدمت شما امید عزیز. دست شما درد نکنه که وقت ارزشمندتون رو میذارید و مطالب رو می خونید و نظر می ذارید. یک دنیا ممنون ازتون.
      ببینید این بازی کاملا سیستم مبارزاتش مال خودشه و توی بخش گیم پلی اگر بخوند همه چیز رو گفتم. ضربه سبک و ضربه سنگین و سلاح یک دستی و دو دستی و سپر و غلت زدن و .. چیزایی هست که توی مبارزات باید انتخاب کنید بینشون و مدام تغییر بدین بینشون بسته به دشمن و شرایط بازی. مهم ترین موضوع توجه به حمله های دشمنان هست و باید اول یاد بگیرید ضربه نخورید و بعد به فکر زدن باشید. اگر فقط مبارزات هک اند اسلش سریع مثل گاد و دویل می کرای دوست دارید این بازی نمیتونه جذبتون کنه.
      https://t.me/Gametal

  • TF-141 گفت:

    چند سال پیش که فکر می کردم دنیای بازی دیگه چیز جدیدی برای ارائه نداره و فقط بازیارو بخاطر سرگرمی بازی می کردم تصمیم گرفتم دارک سولز رو بازی کنم. اولین بار که توی اتمسفر و فضای دارک سولز قرار گرفتم احساس جدیدی از گیم رو تجربه کردم و متحیر بودم که چقدر این بازی از همه نظر زیباست.
    ممنون آقای آقابابایی. نقد شما هم مثل خود بازی زیبا بود.

  • teimor گفت:

    درود و خدا قوت جناب آقابابایی . سری بازی های سولز واقعا یه انقلاب هستن در این صنعت و یه سبک خاص رو به وجود آوردن که منبع الهام خیلی بازی ها شدن و این کار خیلی ارزشمند هست درست مثل ایول ۴. یعنی امثال استاد میکامی و آقای میازاکی ریسک کردن و این ریسکشون منجر به خلق بهترین عناوین تاریخ شد. نقد رو که خوندم و با توجه به عکس ها انگار این نسخه بهترین باس ها رو بین سه نسخه ی دارک سولز داره و طراحی‌ شون حرف نداشت. یه نکته ی بی نظیری که تو نقد هم بهش اشاره کردین این میانبر های بازی است که به بهترین نحو پیاده سازی میشه تو بازی های آقای میازاکی. بازم خسته نباشید آقا سعید.

    • سلام و عرض ادب خدمت شما. خیلی متشکرم از این که خستگی رو در میارید از تن نویسنده با این نظرات خوب و پر از لطفتون. یک دنیا ممنون.
      بسیار نظرتون صحبح و درست هست و ممنونم که توجه کردید دقیقا به نقد و کامل مطالعه فرمودید. سلامت باشید انشالله.
      https://t.me/Gametal

  • ممنون از نقد زیباتون آقای آقا بابایی مث همیشه عالی هم نقد هم گیفا و کپشناش ایشالا به زودی ریمسترشو تجربه کنم

  • Su35.Flanker گفت:

    با تشکر سعید جان ما که جز اینکه بگیم خدا خیرت بده راه دیگه رو نداریم از زحمات شما داداش گلم تشکر کنیم. واقعا سری بازی های سولز چنین وسواسی برای من ایجاد کرد که یک بخش رو چندبار زیر و رو میکردم, ساعت روی تجهیزات صرف میکردم و هر یک ربع تجهیزات خودم رو چک میکردم. انصافا لحظه که اون پرنده بزرگ ما رو بلند میکنه و میبره در اون زمان من رو از هنون اول میخکوب کرد و فهمیدم بعد از دیمن سولز نوبت شاهکار دوباره ای هست. امیدوارم دیمن سولز هم ریمستر بشه. اقا سعید در اخر یک سوال نا مرتبط داشتم که با عرض پوزش امیدوارم پاسخ بدید. بخش تایید نظرات در هر پست بر عهده شماست یا نویسنده؟ حقیقتا بعضی مواقع تعجب میکنم که نظرات مودبانه و معمولی تایید نمیشن و خیلی برام سوال هست که روند تایید نظرات به چه صورت هیت ممنون از شما داداش گلم.

    • سلام عرض میکنم حضور شما. بسیار بسیار ممنونم و باور کنید که همین خدا قوت گفتن شما تمام خستگی رو از تن ادم در میاره چون می بینم که برای کسانی می نویسم که ارزش قائل میشن برای کار ادم و بهش توجه میکنن برای همن هم انگیزه بیشتر می گیرم که سعی کنم همیشه بهتر و بهتر بنویسم براتون و دقیق تر باشم چون میدونم که دقت می کنید به مطالب. یک دنیا ممنون ازتون.
      منم دقیقا مثل شما واقعا گاهی یه ساعت توی همون منوی تجهیزات و .. می چرخم و عوض میکنم و همه لباس ها رو چک میکنم و.. واقعاکاش دیمونز سولز هم ریمستر بشه.
      نه تایید نظرات برعهده من نیست و من معمولا فقط نظرات مقالات رو می رسم چک کنم و بقیه دیگه از دستم ساخته نیست واقعا. ولی میدونم که افراد بسیار خوب و با دقتی تایید میکنن و نظارت دارن بر نظرت و نویسنده های خود پست ها و .. حواشون هست معمولا. در مورد برخی نظرات عجیب که تایید می شن و یا نظرات خوب که تایید نمی شن و .. ممکنه گاها مشکلاتی پیش بیاد و یهویی یه نظر از زیر دست در بره و یا دیده نشه و .. که بارها برای خود منم این اتفاق افتاده و این به خاطر عدم نظارت ناظران و نویسنده های پست ها نیست واقعا گاهی به خاطر زیادی نظرات پیش میاد و اشتباه میشه. من عذر میخوام اگر این موضوع باعث اذیتتون شده و مشکلی پیش اورده براتون. سعی میکنیم که بیشتر دقت کنیم.
      بسیار بسیار هم ممنون در نهایت ازتون.
      https://t.me/Gametal

  • ممنون بابت نقد ولی یه چیزی توی چندت از عکسای مقایسه بنظرم کیفیت نسخه ی اورجینال خیلی بهتر از ریمستر بودا 😀 یا من فکر میکنم اون کیفیت بهتره؟
    من نسخه ی یک سری رو به همراه دیمن سولز وقتی بازی کردم که نمیتونستم هیچ لذتی از این عناوین ببرم. دیمن سولز که به کنار ولی چند ماهی برام طول کشید که بتونم سولز ۱ رو تموم کنم و متأسفانه چون خیلی خیلی میترسیدم از موجودات بازی و به هیچ وجه هم از دیالوگا سر در نمیاوردم و درجه ی سختی بازیم کشنده بود واقعا هیچ لذتی نتونستم از همچین شاهکاری ببرم و دیگه هم به هیچ وجه نمیخوام به فکر دوباره بازی کردنش باشم. میازاکی واقعا یکی از بزرگترین هنرمندای جهانه اونم نه بخاطر سخت کردن یه سرگرمی بلکه بخاطر اینکه تونسته استعاره ای از جهان رو توی دارک سولز ۱ به صورت خلاصه در معرض دید مخاطبش قرار بده (درسته هیچی ازش نفهمیدم موقع بازی ولی بعدا تو نت ته و توشو دراوردم کف کردم 😀 ) بنظرم اگه بخوایم از دید ادبی تو دنیای بازی های ویدئویی برترین بازی رو انتخاب کنیم بدون هیچ شکی دارک سولز یک کاملا برازنده ی چنین عنوانیه. مطمئنا اگه میازاکی قرار بود بجای دارک سولز ۱ شروع به رمان نوشتن کنه رمانی رو مینوشت که این بازی دقیقا مفاهیم اون رو توی خودش قرار داده.
    کسایی که بازیش نکردن برن بازیش کنن درسته این سری بخاطر گیم پلی سختش معروفه اما داستانش به قدری گسترده و عمیقه که اگه گیم پلی بازی در این سطح نبود برگ برنده ی بازی قطعا همین داستان زیباش می بود.

    • LordMercy گفت:

      نسخه ی ریمستر بعضی چیز ا رو نسبت به دارک سولز ماد شده رو PC بدتر کار کرده

      ولی نورپردازی ش واقعاً بهتر ه

    • سلام عرض میکنم خدمت شما. خیلی متشکرم از لطفتون و نظر بسیار بسیار زیبایی که نوشتید و واقعا این که عمیق بودن داستان و خاص بودن اون رو کاملا درک کردید بسیار تحسین برانگیزه چون خیلی ها فکر میکنن که سولز داستان نداره اصلا در حالی که وقتی برید توی عمیق داستان و شخصیت ها و صحبت ها رو گوش کنید و توضیحات ایتم ها رو بخونید واقعا می یبینید که چقدر زیبا و جالبته و چه سرگذشت های تلخی داشتن خیلی از حتی باس های بازی.
      در مورد کیفیت عکس ها که والا من فکر میکنم خیلی واضحه که نسخه ریمستر بالاتره و شارپ تره. نمیدونم شما چطور فکر میکنید برعکسه ولی خب به هر حال دیدتونه دیگه. بسیار ممنونم از نظرتون و لذت بردم از خوندنش.
      https://t.me/Gametal

  • God of gears گفت:

    چطوری خودتون حرفه ای میدونید وقتی ی تصویر از بازی در حال انجام خودتونم نمیزارید

    Marioman
  • Senatorbigy گفت:

    دستتون درد نکن آقای بابایی واقعا نقدهاتون عالین مرسی بابت نقد این عنوان :inlove: امیدوارم یه پولی بمونه دستمون و این رو بخریم و تجربه اش کنیم :inlove:

  • aliT گفت:

    شما بین دارک سولز ١ و٢ و٣ کدومو انتخاب میکنید؟من میخوام بعد بلادبورن شروع به دارک سولز کنم ولی نمیدونم کدوم نسخه ش قوی تره

  • LordMercy گفت:

    نیمه ی اوّل این بازی واقعاً از بهترین چیزایی ه که تو کلّ صنعت گیم دیدم

    برخلاف بازی ا یی مثل Horizon Zero Dawn یا GoW 2018 این بازی از اوّل تو ش هیجان هست

    اوّلین بازی از این فرنچایز برای من بود و یادم هست چقدر برام سخت بود و بدون هیچ راهنمایی اینور و اونور بازی رو میگشتم و از اتمسفر ش فر خورده بودم… این بازی اونقدر خوبه که خود From Software نتونست بهتر ش رو بسازه

    ولی انصافاً اگر بخوایم از نکات منفی این بازی بگیم، نیمه ی دوم ش (بعد از قرار دادن Lord Vessel) جای کار داشت

    Lost Izalith م که از نظر من و خیلی ا ی دیگه بدترین مکان این بازی ه…. Vatiivyda میگفت دیگه وقت نداشتن رو ش کار کنن و همون باعث شد با یه چیز نه چندان دل چسب مواجه بشیم

  • Alireza_yoo گفت:

    نقدتون عالی بود اقای اقابابایی هر چیزی رو که ذکر کردید عینا عالیه مخصوصا فریم گرافیکش و هم جایی فهمیدم خداست که با باس butterfly درگیر شدم واقعا گرافیکش هوش از سرم برد همون ثانیه اول ک بازی اومد ریمسترش رو گرفتم به بخاطر تجربم توی بلادبورن و دارک سولز سه بازی رو راحت تر میرم ولی بازم وقتی میخوام برم محیط های جدید مغزم سوت میکشه اگه شما یا کسی میدونه چجوری باید به depths برم لطفا ذکر کنه همه جای مپو گشتم حتی باسای دارک روت هم زدم ولی نمیدونم چجوری بهش برسم

  • مرسی بابت نقد جامع و کامل ، من که به زودی می افتم روش و ولش نمی کنم :yes:

  • fbjg گفت:

    چه سریع آماده کردید . دمت گرم البته عشق و علاقت به این سری بی تاثیر نیست
    خودم دیروز رفتمش واقعا تفاوت حس میشه
    راجب مقاله فقط :heart: :heart:

    • سلام و عرض ادب خدمتتون. خیلی متشکرم از لطفتونه. باور بفرمایید که احترام و علاقه به شما خیلی بیشتر نقش داشت در اماده کردن سریع این نقد نسبت به علاقه خودم به سولز چون در درجه اول میخواستم که همزمان با دنیا نقد این بازی رو بریم براتون و در مورد هر بازی دیگه ای هم همینقدر دوست دارم که زود براتون نقد کنیم چون شما مهم ترین و ارزشمندترین دلیل موفقیت گیمفا هستید. یک دنیا ممنونم از این بزرگواری و محبتتون.
      https://t.me/Gametal

  • HamiDecaY گفت:

    فقط اونجاش که باس رو میبینه فرار میکنه :rotfl:

  • pcmaster گفت:

    تو استیم که نوشتن فقط باگه /:

  • mehrdadPS گفت:

    سعید جان ممنون واقعا که عالی بود – مثل همیشه
    خدایش Ornstein & Smough و Knight Artorias تو این سری جزو سخت ترین باس های سری سولز بودن و اشک من یکی رو در آوردن

  • vergil2max گفت:

    خسته نباشید اقای اقابابایی مقاله تپل و مثل همیشه عالی بودش.بنظرم تصاویر و مطالب زیرش حکم خلاصه نقد داشت.
    میخواستم بگم بهتر بود به بازی نمره کامل بدید اما با دلیلی که شما اوردید دیگه نمیشه بحث کرد و حق با شماست.
    اما بازیباز جدید و نسل هشتمی که کلا فقط آنچارتد و بازی هایی با بالاترین سطح گرافیک ممکن را دیده و….
    گرچه از نظر منکه گرافیک فنی نسخه اصلی را دیدم اینبازی لایق نمره کامل.
    چند وقتی بود نظر نداد بودم ولی مثل همیشه مقالاتتون را دنبال میکردم اقای اقابابایی.نقد ویدویی گاد هم عالی بود گرچه یک کوچولو اسپویل داشت.با اجازه دوتا درخواست هم داشتم

    • vergil2max گفت:

      از اونجایی که یک ویدئو درباره برترین بازیهای نقش افرینی ها قرار دادید اقای اقابابایی بد نیست یک مقاله هم درباره ۱۰ بازی برتر سبک اکشن ماجراجویی در نسل ۸ بنویسید جایی که رقبایی اصلی گاد جدید و زلدایی جدید ظاهرا.
      حالا که دیگه سه نسخه اصلی دارک سولز برای این نسل منتشر شدن و بازی های سختی مثل Nioh و بلادبورن و غیره هم منتشر شده جای یک مقاله جدید درباره ۱۰ یا ۱۵ باس سخت نسل ۸ بدجور خالیه.دوست دارم بدونم ملکه والکری جای توی این لیست داره و یا ایا Darkeater Midir که بنظرم سختترین باس سه نسل اخیر میشه نفر اول.خیلیا به ویژه شما میگید Dragon Slayer Ornstein and Executioner Smough سختترین باس سری سولز گرچه بنظر منکه این باس از Knight Artorias ضعیفتر بود ولی هر کی یکنظری دار قابل احترام.ولی بنظرم دلیل اصلی که خیلیا Ornstein & Smough را سختترین میدونن اینکه اول دارک سولز ۱ و ۲ رفته بودن و موقع دارک ۳ تجربه بیشتری داشتن.
      فوم نایت و نملیس کینگ بنظرم دومی و سومی بودن.

      • درود مجدد بر شما.
        بله پیشنهاد خیلی خوبیه و موضوع خیلی خوبی هم هست. چشم حتما این کارو هم در اینده انجام میدم می سازیم این ویدئو رو براتون. منرسی از پیشنهاد خوبتون.
        موضوع خوبی هست ولی فکر کنم برای نوشتن سخت تر ین باس ها باید مقداری زمان بگذره چون این مدت برترین بازی های سولز لایک و نقد سولز و برترین نقش افرینی ها و… رو نوشتیم، یه کم که زمان بگذره میشه که این موضوع سخت ترین باس ها رو نوشت.
        ببینید دلیل اصلی که باس ارنستین رو تقریبا همه دنیا میگن سخت ترین باسه اینه که دو تا هستنو اینه که خیلی سخت میکنه کارو. در حال حاضر از نظر من دارک ایتر و باس ارنستین در یک سطح سختی قرار دارن و دارک ایتر هم مرگباره به معنای واقعی . فکر میکنم دارک ایتیر چیزی در حدود ۶۰ باری من رو کشت تا کشتمش و اصلا نا امید شده بودم تقریبا از کشتنش تا حدودی. خیلی خیلی سخته دارک ایتر واقعا. انشالله این موضوع رو هم می نویسم حتما براتون. خیلی متشکرم از پیشنهادت خوبتون.
        https://t.me/Gametal

    • سلام عرض میکنم خدمتتون. سلامت باشید انشالله. یک دنیا منون از لطفتون. باعث افتخارم هست که مطالعه فرمودید و رضایت داشتید. همین که دنبال می کنید مقالات رو من هستم که باید قدردانتون باشم حالا چه زحمت بکشید نظر بنویسید و چه خیر. در هر حال ازتون خیلی خیلی ممنونم.
      والا دیگه خودتون هم می دونید که نمره ۹٫۶ یعنی دیگه همون ۱۰ و فرقی نداره جدا اما خب چون به بازی اصلی ۹٫۶ داده بودمو این بازی هم بالاخره کلی مخاطب جدید نسل هشتمی داره تبه نظرم صحیح اومد که همن ۹٫۶ بدم. خوشحالم که شما هم قبول دارید این موضوع رو. بسیار متشکرم از نظرتون. در مورد ویدئوی گاد هم خیلی خیلی متشکر که مشاهده فرمودید . خیلی عذر میخوام اگر اسپویل داشت. باور کنید خیلی خیلی سعی کردم که در نقد متنیش و ویدئوش اصلا اسپویل نباشه.
      https://t.me/Gametal

  • ممنون از اقا سعید ایا با سیستم دارک سولز ۳ اجرا میشه ؟

  • ممنون مثل همیشه عالی عجب مقاله ای

  • کافیه آقای آقا بابایی از یه بازی لذت کامل رو ببره دیگه اون نقد تبدیل میشه به ستایش نامه بنظر من این برای شما که یکی از بهترین منتقدین ما هستید ضعف حساب میشه
    به عنوان مثال دقیقا مثل نقد شاهکارgod of war که نمره کامل گرفت اما واقعا میشد توجه کرد که تنوع دشمنان بازی واقعا کم بود

    • درود بر شما. دوست من شما اصلا کلا من رو بذارید کنار و بنده اصلا هم از بهترین منتقدها نیستم و یه بازیبازم فقط. اصلا من رو در نظر نگیرید. ایا ای جی ان و ۱۰۰ تا سایت جهانی معتبر دیگه که به گاد ۱۰ دادن و فقط تحسین و تمجید کردن ازش لابد ستایش نامه نوشتن و اونا غلط میگن و شما خیلی درسته کارتون و از همه بهتر میدونید!!! نه؟ عزیز من جوری حرف میزنی انگار بازی رو همه دنیا کوبیدن و کلی ایراد گرفتن بعد من دادم ۱۰؟ شما مثل این که خصومت شخصی داری دوست من بیشتر و تحت تاثیر یه جو قرار گرفتید که این حرف رو میزنی. اگر ناراحت هستید که چر ا ۱۰ گرفته گاد او وار برید نقدی ر. بخونید که بهش داد۰ ۷ تا کیف کنید!! اما لطفا به این وضوح خصومتتون رو نشون ندین. تشریف ببرید نقدهای دنیا رو بخونید ببینید چی گفتن در مورد گاد!! در ضمن تک تک بخش های بازی به صورت ریز ریز ریز توضیح و شرح داده شدن . هیچی از قلم نیافتاده.. ریزترین جزییات بازی هم بررسی شدن و حالا این که اشکال نداشته بازی دیگه تقصیر من نیست. فکر کنم همون جمله “شما از بهترین منتقدهای ما هستید” رو هم برای رد گم کنی فرمودید وگرنه مشخصه که هدف و قصدتون غیر تخریب چیزی نیست. معمولا یه کسانی هستن که ۱۰۰ سال یه بار پیدا میشن و یه نظر میدن و میخوان تخریب کنن و بعد هم میرن باز تا ۰۰ سال دیگه. اگر کاربرمون بودین که هر روز اینجا بودین و میدیدیم نظراتتون رو باز خیلی فرق داشت قضیه ولی الان دیگه همه چیز واضحه. لطفا فکر کنید و حرف بزنید و همینجوری یه چیزی را برای تخریب و دشمنی پرتاب نکنید. شما به راحتی می تونید که نخونید مقالات من رو و اونایی رو بخونید که مثلا به گاد میدن ۷٫ البته باید برید سراغ سایت های درپیت چون سایت های معتبر همشون بالای ۹ و ۹٫۵ دادن و یا ۱۰ دادن. فکر کنم بهتره برگردید به سایت خودتون.
      واقعا متاسفم خیلی از این نظرتون.
      https://t.me/Gametal

      • نمیفهمم واقعا این حرفو
        اولا بچه هفت ساله نیستیم که بخوابیم تخریب کنیم و این حرفا
        دوما برید سایت خودتون ینی چی ٬ یه ایرادی بود که بنظرم باید وارد میشد تو هیچ سایت گیم دیگه ای هم عضو نیستم واقعا
        سوما من خدمتتون گفتم که این یک ایراده بله حق با شماست گاد آف وار دارک سولز بایو شاک و… شاهکار هستند
        اما وقتی نمره کامل رو یک منتقد به یه بازی میده خیلی تعاریف مختلف میشه ازش کرد ؛ در صورتی من گفتم این بازی ها مشکل دارن و این عادیه هیچ بازی کامل کامل نیست هیچ بازی
        مورد چهارم بله بنظر من شما منتقد خوبی هستید دلیلشم قلم شماست که تو نقد به نویسندگی خیلی نزدیکه و مورد دوم تجربه خیلی زیاد شما
        مورد پنجم کسی که انتقادی مطرح میکنه دشمن شما نیست …

        • امیدوارم این طور که می گید باشه.نکاتی که باید می گفتم رو گفتم در مورد نقد گاد و دیگه نیازی به پیچیده کردن نیست. بنده بازی که ۱۰ باشه ۱۰ میدم و بازی که کمتر باشه کمتر میدم. این که نظر کسی دیگه این نیست دیگه به من ارتباط نداره. نه منتقد هستم و نه نویسنده و نه چیز دیگه. یه بازیبازم که تجربه م رو می نویسم از بازی.
          https://t.me/Gametal

      • saeedgreat گفت:

        اقای اقابابایی بنظرم یخورده انتقاد پذیریتونو ببرید بالا.شمام مثل ما انسانین.عشق نسبت به هرچیزی نمیزاره عیباشون رو کامل ببینیم.بنظرم مثلا بازی های سولز رو به‌عنوان سردبیر باید به منتقدی بدین نقد کنه که انقد عاشق بازی نباشه و نظربیطرفی داشته باشه.گاد بنظرم حقشه نه تا ده ولی مثلا شما تو‌دی ال سی های سولز سه عیبی نمیدیدین ولی خیلی منتقدا میدیدن.این یه نمونشه.خواهشا یخورده تنوع مطالبی که مینویسیننم بیشتر کنین قلم خوبی دارین همونطور که دوستمون گفتن ولی زیاد راجب سولز مینویسین.والا منم عاشق سری سولزم شما هر سوالی از هر سوراخ سمبه ایش بپرسی خودم بدون راهنما میتونم بهتون بگم.درسته این مطالب بازدید دارن ولی خیلی از اعضای سایتم زده میکنه وقتی راجب به چیزی زیاد بنویسین.کسیم مخالف باشه با این جواب های کوبنده بنظرم جرئت نمیکنه چیزی بنویسه.

        • سلام. باور بفرمایید که اصلا نیازی به توضیه شما ندارم و بنده همیشه چه کسی که انتقاد کنه و چه هر چیز دیگه پاسخش رو میدم. شما محبت کنید که مقداری یاد بگیرید که انتقاد توهین کردن نیست و هر چی شما می فرمایید ایه خدا نیست و صحیبح نیست. حق ندارید به نظر کس دیگه بی احترامی کنید. خیلی راحت میگم که اگر ناراحت هستید اصلا مطالعه نکنید. بازخوردها رو بنده می بینم نه جنابعالی و مطمئن باشید که اگر بدونم طرفدار نداره و بازدیدش بالا نیست اصلا نوشته نمیشه.و در ضمن این اصلا به شما الرتباطی نداره که کی چه نقدی رو می نویسه. این تصمیم ما هست دیگه و شما میتونید بخونید و میتونید نخونید. این ها مسائل تصمیم گیری سایته. من توی هر چیزی که عیبی بیبینم میگم و توی هر چی که نبینم نمیگم. این دیگه به شما مربوط نمیشه که بگین من باید عیب بذارم یا نه. به بنده چه ارتباطی داره که یکی عیب دیده و یکی عیب ندیده و متاش چنده و … همینه دیگه؟ دوست دارید مثل متا نمره بدم؟ هرگز اینطور نمیشه و ناامید خواهید شد. نقد من و نمره من مال بنده هست. اگر اشتباه میگم و قبول ندارید لطف کنیدنخونید خب. اجبارتون نکردیم که بخونید مقاله من رو دوست عزیز. در ضمن بهتره تشریف ببرید و ۱۰۰ تا نظر رو بخونید تا ببینید چرا نوشته میشه و چطوریه بازخوردش.برای من نظر اکثریت کاربرامون مهمه نه یک یا دو نفر.
          https://t.me/Gametal

          • farhad357 گفت:

            سلام جناب اقا بابایی عزیز . میخواستم ازتون تشکر کنم که اینقدر جالب و پر جزئیات در مورد بازیهای سری سولز مینویسید . دوستان گله میکنن که شما زیاد در مورد سری سولز مینویسید بعلت اینکه عاشق این سری هستید . به نظر من شما بعد از اینهمه زحمت و نگارش در مورد این بازی ابر شاهکار هنوز حدود ۱۰ درصد از حق مطلب رو نیز ادا نکردید . من سولز ۱ رو تازه شروع کردم و با ترس و لرز دارم میرم جلو واصلا نمیدونم میتونم تا اخر برم یا نه . اما اونقدر مفاهیم و نکات فلسفی و انسانی و غیره در بازی حس کردم که به نظرم سالها میشه در موردش قلم زد . بشخصه فکر میکنم علت اینکه ما هیچ وقت مثل ممالک پیشرفته جلو نمیریم این هست که نگاه ما به پدیده های اطراف عمقی نیست و سرسری میباشد بر عکس انها که عمیقا وارد موضوعات میشوند و سالها در موردی تحقیق میکنن . نمونه بازیها و فیلمهایی که سالیان سال فیلمنامه و داستان انها طول کشیده . تحقیق شده تخیل شده بازنگری شده و هزار داستان دیگه .برای مثال در دارک سولز از اتش به عنوان عنصر مهم و در بازی salt and sanctuary از نمک به عنوان عنصر مهم نام برده شده . چرا نمک ؟؟ نمک و اتش طبق تحقیق دانشمندان دو عامل مهم در تمدن انسان بوده . لطفا به نوشتن در مورد این سه گانه ابر شاهکار ادامه دهید و خلا های موجود در فهم انرا بیشتر پر کنید . با تشکر از جنابعالی .

  • Nima.1371 گفت:

    سلام به آقا سعید گل و دوست داشتنی که مثل من عاشق سولزه.من دارک سولز ۱ رو روی پیسی دارم لولم ۲۰۰ و خرده ایه.اما به عشق این نقد و این تغییر گرافیکی فردا اریجینال ریمستر رو میگیرم.الانم دارم دارک ۲ رو میزنم بعد چندسال.۵ تا SOUL OF GIANT رو گرفتم ترتیب وندریکو هم دادم الانم دارم میرم سراغ ناشاندرا بعدم ۳ تا dlc عالی بازی.آقا سعید کارت حرف نداره خدایی رو دس نقدات نقد نیس.ممنونم.

  • MS GAMER گفت:

    با تشکر از آقا سعید گل،سری دارک سولز بی نظیره اما من بیشتر از همه دارک سولز ۱ رو دوست دارم شاهکاره ،حالا این شاهکارو با کیفیت بهتر و فریم ۶۰ بازی کنیم واااای چه حالی میده.راستی کاربران حرفه ایه زومجی :rotfl: میگفتن این نقد مشکل داره فقط نمیدونم چرا به نقدهایه حرفه ایه خودشون گیر نمیدن قیمت ۴۰ دلاری رو گذاشته تو نکات منفی بعد بخاطره دوتا ایراد که یکیشم من درآوردیه ۸٫۵ داده خدایی نقدهاشون رو بخونید یه مدت که نمراتشون نمرات متا بود از بازی نمیتونستن ایراد بگیرن ولی ۹ میدادن حالا هم به اساسینز ۷ داده طرف وقتی میگن این چه نمره ایه طرف میگه هر منتقدی یه نظری داره ولی وقتی آقا سعید نمره میده میشه نظره شخصی،هی خدا یه عده آدم حرفه ای پندار به ما تیکه میندازن.من نمیگم حرفه ای هستما نه اصلا نه تنها حرفه ای نیستم بلکه تو خیلی از سبکها تازه کارم هستم ولی این کار برای زومجی هم که ادعاشون میشه حرفه این حرفه ای نیستن

    • MS GAMER گفت:

      دوستان کامنت بالا رو به عده ای فن بوی گفتم که کلا دوست دارن بکوبن و منظورم به تمام دوستان خوبم تو سایت زومجی نبود.در کل دوستان والا ما با هم دشمن نیستیم تو زومجی بعضی ها حرف هایی میزنن که آدم تعجب میکنه و قصد تخریب بقیه سایت هارو دارن والا بچه ها این نظره شما نه سایت زومجی رو بالا میبره نه گیمفا رو پایین میاره در کل خواستم اگر به کسی ناخواسته توهینی کردم عذر بخوام

    • سلام و عرض ادب و احترام دارم خدمت محمد عزیز و گل. خیلی خیلی متشکرم محمد جان که لطف کردید و مطالعه فرمودید مقاله رو باعث افتخاره که از نظرتون خوب بوده و رضایت داشتید.
      محمد جان راستش من اصلا حتی یه صفحه دیگه رو هم غیر گیمفا باز نمیکنم و نمی بینم چون اصلا غیر کاربرای عزیز خودمون و سایت خودمون اصلا چیز دیگه برام مهم نیست. من نسبت به شما مسئولیت و تعهد دارم که تجربه ام از بازی رو بگم و راست هم بگم چون موضوع ۳۰۰ تومن پوله که شما بخواید بازی رو با نقد یا نمره ما بخرید یا نخرید. پس نمیام خودمو خراب کنم الکی بگم فلان بازی خوبه که شما برید تجربه کنید و بعد بیاید بگید چرا گفتی خوبه و پول الکی دادیم و اشغال بود. همیشه راست و عین واقعیت رو بدون توجه به متا و .. میگم چون خیلی خیلی براتون احترام و ارزش قائل هستم. گیمفا همیشه افتخارش اینه که هرگز یه جای دیگه توهین نمی کنه و همیشه کار خودش رو میکنه چون نیاز نداره به این کارا. خوبیش اینه که همون هایی که این حرفایی که شما می گیدئ رو میزنن هم باز خودشون معلومه که دارن مدام مقالات من و ما رو میخون و دنبال می کنن و از ریزش با خبر هستن پس این خودش خیلی مثبته برای ما که حواسشون به تک تک مقالات من هست!!! کلا محمد جان کاری به حرف کسانی که مغرض هستن و خصومت و دشمنی دارن نداشته باشید و لذت ببرید از دنیای بازی ها و … دیگه کاملا میدونید که من بازی رو فقط ارپز روی واقعیت و تجربه ای که دارم نقد می کنم و می نویسم واسه همین هم هست که حتی مغرضین هم باز مدام توی سایت ما هستن و مقالات ما رو میخونن!! یک دنیا ممنونم ازتون. اینقدر بهم هر روز انرژی و انگیزه میرسه که اصلا به خودم اجازه نمیدم بخوام غیر واقعی یه چیزی رو بگم و نمره بدم. نمره گیمفا نه متاس و نه نمره ای که بخوایم الکی چرت بگیم تا خودمون رو گنده کنیم چون ما گیمفاییم و همینجوریش هم معتبر ترین وبسایت تخصصی گیم ایران هستیم. یک دینا ممنونم محمد عزیز و گل.
      https://t.me/Gametal

      • MS GAMER گفت:

        والا واسه من که از متا هم مهمتره،در کل ما شما رو دوست داریم و حمایتتون میکنیم البته تو همون سایت هم کم خاطر خواه نداشتید.در کل خارج از اینجور بحث ها خداروشکر که سه گانه دارک سولز تو نسل ۸ اومد حالا میتونیم حالشو ببریم

  • الهی بار خدایا میازاکی به زمین گرم بخوری که تو سه نسخه بازی به این شاهکاری رو تموم کردی اگه دستم بهت میرسید میازاکی مثل باس پرسلار میزاشتمت جلوی همون تیر کمون بزرگه انچنان دو تا بهت میزدم که بمیری واقعا حیف از این بازی شاهکار خیلی زود بود تمومش کنن

  • RAZIEL گفت:

    ممنون خسته نباشید خدا قوت :yes: :rose:

  • MetallicA گفت:

    زیبا، حماسه ای و باشکوه
    خیلی ممنون سعیدجان

  • aliT گفت:

    یک سوال من الان میخوام بعد از بلادبورن شروع به سه گانه سولز کنم ولی نمیدونم از کدوم نسخه بهتره شروع کنم.اگه میشه یک راهنمایی بکنین

  • biosoroushock گفت:

    ممنون از آقا سعید با نقد عالیشون واقعا حیفم میاد که چرا برای ریمستر این بازی های شاهکار بیشتر وقت و هزینه نمی کنن شاید فکر میکنن فروش نمیکنه ولی بازم جا داشت بهتر باشه به هر حال دارک سولزه و تجربش واجب!

  • فرشاد گفت:

    درود و عرض ادب سعید جان آقا با این مقاله به طور کامل حست رو نسبت به سری سولز فهمیدم یعنی یه جورایی مثل جوکر که عاشق هرج و مرج هستش توام عاشق سری سولز و گیمپلی و خلاصه بقیه چیزاشی و این حس دقیقا یه حس گیمری یه علاقه است که آدم هرچقدر هم سنش بالا بره بازم نمیتونه ازش دست بکشه به شخصه همیچین حسی من به یه سری عناوین خاص دارم و سبک مورد علاقه ام مثل خودت نقش آفرینی ولی نه مثل سولز چیزی شبیه به آنچارتد و تامب رایدر و از این دست بازی ها بعد از اون اکشن اول و سوم شخص حالا چه شوتر باشه یا هک اند اسلش راستش البته سلیقه من در زمینه گیم یکم شبیه فیلم دیدنم هستش هیچ موقع روی یه سری خاص تمرکز نداشتم همیشه سعی کردم هر عنوانی رو جدا از مقوله نقد و بررسی و نمراتش تجربه اش چون برام مهم اینه که از اون عنوان خوشم بیاد مهم نیست که بقیه چی بگن در دنیای فیلم هم همینجوری هستم به غیر از سبک وحشت هر نوع فیلم دیگه ای رو میبینم میخواد کلیشه ای باشه میخواد رتبه یک باکس آفیس باشه اما در دنیای گیم تنها عنوانی که هنوز بعد سالها همچنان در حال بازی کردنش هستم و فکر هم نمیکنم ازش خسته بشم دوتا هستش راستش یه دنیای خاص به نظرم انتخاب یک هیرو از بین ۳ دسته خاص با قدرت های و جادو های مختلف و ارتقا دادنشون برام واقعا جالبه جدا از دوتا من همیشه سعی کردم از زمانی که بازی رو شروع کردم تقریبا ۳ یا ۴ سالگی با آتاری تا به امروز که نسل هشتم کنسول های بازی اومده با بازی ها خاطره برای خودم بسازم و یجورایی حس همزاد پنداری با شخصیت هایی که دوستشون دارم داشته باشم هنوز که هنوز بعد اندی سال هنوزم تو بعضی جا ها به عنوان اسم مستعار از اسم کرش بندیکوت استفاده میکنم و به شخصه کرش و ریمن بهترین شخصیت های دنیای گیم هستن ارتباطی که من با سری کرش و ریمن (از نسخه اوریجینز به بعد) دارم یجورایی شبیه ارتباط و حس خودت با سری سولز در کل مقاله فوق العاده بود و اینجور که تعریف و تمجید کردی باید سری سولز رو برای یه بارم شده تجربه کنم ممنوم ازت به خاطر مقاله های نابت خسته نباشی

    • فرشاد گفت:

      خط سوم منظورم از نقش آفرینی ماجراجویی هستش اشتباه نوشتم

    • سلام عرض میکنم خدمت دوست خوبم فرشاد عزیز و دوست داشتنی. بسیار بسیار ممنونم از شما که مقاله رو مطالعه فرمودید و از صمیم قلب میگم باعث افتخارم هست که رضایت داشتی از مقاله و یک دنیا ارزش داره برام که وقت ارزشمندتون رو میذاریود و می خونید مقالاتم رو و این قدر لطف و محبت هم دارید همیشه به من و انگیزه میدن بهم و حمایت میکنید. یحک دنیا ممنونم از شما فرشااد جان.
      و.اقعا واقعا واقعا از خوندن نظراتت خیلی خیلی لذت می برم چون دقیقا مشخصه که مثل نوشتن خودم از صمیم قلبه و با احساسه و کلی خاطره و تجربه پشتش هست و این رو کاملا درک میکنم در نظر اتت فرشاد جان و به همین خاطر با لذت می خونم همیشه. خیلی خیلی ممنونم ازتون به خاطر این نظر زیبا و واقعا سبک اکشن ماجرایی هم شاهکارهایی داره که جزو برترین های تاریخ هستن. انشالله که یه روز سولز رو بتجربه کنید و لذت ببرید. باز هم ممنونم

  • Hamed78 گفت:

    slam Aghaye Saeed babaiee
    اگه ممکنه جواب بدین :snicker:
    من کلا در زندگی گیمر خودم تا حالا سمت بازی های مثل souls و bloodborn و… نرفتم؛ جز dark siders 2 که خدایی حال کردم و قشنگ بود اونم به خاطر کاریزمای «مرگ» و شخصیت ها و داستان و موسیقی های زیباش که آدم رو به وجد می آورد. از اون ده بازی «روح تاریک» هم که به قول مقالتون مثل ایناس که هیچی…
    ولی میگم بدمم نمیومده یعنی مثلا رزیدنت ۷ رو تموم کردم سایلنت هیل چند نسخش… و خوب عشقم هم که ویچر و شخصیت پردازیای معرکش و دنیای عالی و بی نقص و داستان احساسیش و همچنین الدر اسکرولز ۴ و ۵ هست… حالا اگه کسی مثلا شما یا دوستان که زندگی کردین با هردو اینها (میدونم عاشق ویچرم هستید) به خواین نظر بدین میگید از کجا شروع کنیم بهتره؟!
    واقعا حال و حوصله کشت و کشتار و اکشن بیخودی بی داستان و اینارو حقیقتا ندارم یا اینکه ده ساعت بشینم تا به قول گفتنی یک غول رو فقط بکشم؛ اماشخصیت پردازی، موسیقی و داستان صد البته اولویات هستند و برا همینم گفتم بپرسم دوستان کسی میتونه کمک کنه که از کجا شروع کنیم خوبه؟
    یا علی دمتون قیژ :evilgrin:

    • از دم در شروع کن تا بیرون در اشتباه اومدی استاد داستان پرداز

    • سلام عرض میکنم حضورتون. بسیار ممنون از نظرتون و متشکرم که نظر من رو خواستید.
      راستش من دقیقا متوجه نشدم که شما منظورتون این هست که از کدوم نسخه سولز شروع کنید یا این که کلا در همه سبک های مختلف میخواین بهتون بازی های خوب رو پیشنهاد بدم؟ سولز ۲ برای بهترین نسخه در ۳ گانه اس ولی ۱و و ۳ هم ذره ای کمتر از اون دارن و اگر از ۲ خوشتون اومده حتما از ۱ و ۳ هم خوشتون میاد ولی خب این با این حرفتون که گفتید حوصله ندارم ۱۰ ساعت غول بکشم در تضادهچون سولزها اینجورین دیگه و خیلی سخت هستن. پس چطور حوصله ندارین ولی از سولز ۲ خوشتون اومده؟
      ویچر و اسکاریم و .. رو که بازی کردید پس بهترین ها رو تجربه کردید. اما پیشنهاد میکنم بلادبورن رو حتما بازی کنید. سولز ۱و ۳٫ دراگون ایج اینکوئزیشن. هورایزن زیرو دارون. اینا همه چیزایی که می خواید رو دارن کاملا

      • Hamed78 گفت:

        آخه یه عده خوب میگن اصلا سولز دوست نداشتن، و گرافیکش پایین بوده و رو اعصابه و… ولی ویچر و اسکایریمم تموم کردن…
        من از پاسخ شما ممنونم و دیگه الان اوکی شد با حرف شما
        چاکر بچه های گیمفا که همیشه دردسترسن مخصوصا خود آقای آقابابایی که فک کنم زندگیشون تو همین گیمفا فقط مقاله میزارن و جوابای ما رو میدن
        خدا قوت همگی 🙂

  • TERIXA گفت:

    اون زمان وضعیت اینترنتمون خوب نبود الانم وضع دلارمون خوب نیست زیاد فرقی نکرده.

  • مازیار گفت:

    به به یک مقاله زیبای دیگر از جناب آقابابایی،دیگه با خوندن این نقد دیگه واجب شد که دارک سولز۱ریمستر رو رویxbox one sبزنم تو رگ،فقط نمیدونم دارک سولز۲برای نسل هشت اومده یا نه؟

  • mo1234 گفت:

    واقعا در حق این بازی ظلم شده بود این بازی تمام معیار ها و پتانسیل های گرفتن جایزه بزرگ مراسم گوتی رو دارا بود ولی صد حیف که حقشو خوردن در اینجا بد نیست یک غزل جاری کنم بلکه مرهمی باشه برروح و جسم دوستداران این مجموعه با اجازه :
    هرچند فراق، پشت امید شکست

    هرچند جفا دو دست آمال ببست

    نومید نمی شود دل عاشق مست

    هر دم برسد به هر چه همت، دربست
    باتشکر

  • Farzin moradi گفت:

    واقعا نقد عالی بود به نظر من سه گانه های دارک سولز در تاریخ تکرار نخواهند شد

  • Hoower گفت:

    درود بر شما آقای آقابابایی
    سپاس از بررسیتون
    از دید شما برای نخستین تجربه از سری هم ارزش داره؟

  • Green souls گفت:

    بازیش تازه اومده با چه سرعتی تمومش کردین و جزییاتشو بررسی کردین که نقدشو دادین!!!! 😯

  • Gerdoo365 گفت:

    با سلام خدمت شما و تشکر از این نقد کامل و با دقت.
    من از شما دو درخواست دارم :
    ۱) لطفا سیو نهایی بازیهایی که انجام میدهید برای دانلود قرار دهید.
    ۲) در صورت امکان از گیم پلی کامل بازیهایی که انجام میدهید فیلم برای دانلود قرار دهید.
    با تشکر دوباره از شما که سایت کم فروغ گیمفا را رونق دادید.
    واقعا این سایت یک سردبیر با حوصله و صبور و البته حاضر جواب نیاز داشت که با وجود شما کامل شد.

  • Ascent گفت:

    من علاقه زیادی به بازی های سخت ندارم و بازی های داستان محور مانند witcher که روایت داستانشون و شخصیت پردازی شون بسیار بالاتر از این عنوان و بسیاری از عنوان های دیگه است رو می پسندم.فقط میخواستم بپرسم که آیا فهمیدن داستان بازی کار سختیه یا خیر؟و آیا شخصیت پردازی کاراکتر اصلی قابل قبول هست؟

  • کاش به دارک سولز ۲ هم همینطوری نمره میدادید ولی بهش کم دادید

مرگ اول به از صلح آخر! | نقد و بررسی بازی Dark Souls Remastered - گیمفا
مرگ اول به از صلح آخر! | نقد و بررسی بازی Dark Souls Remastered - گیمفا