جزییات و تغییرات مهم بخش‌ چندنفره عنوان Call of Duty Black Ops 4

۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰

تری‌آرک (Treyarch) برای تاکتیکی‌تر کردن بخش چندنفره عنوان Black Ops 4 تغییرات مهم و بنیادی در این بخش ایجاد کرده است. در این مطلب به بررسی این تغییرات خواهیم پرداخت.

Black Ops 4 جاه طلبانه‌‌ترین بخش چندنفره‌ی تری‌آرک تا به امروز می‌باشد و در بازه زمانی بین Black Ops 2 و Black Op 3 در جریان است. به گفته‌ آن‌ها بخش چندنفره Black Ops 4 شامل نبردهایی نفس‌گیر و هیجان انگیز خواهد بود که تمام بخش‌های مورد علاقه بازیکنان را به این عنوان اضافه خواهد کرد. دیگر مانند Black Ops 3 نمی‌توان از روی دیوار راه رفت و یا به وسیله‌ی Thrust Jump پرواز کرد. تری‌آرک قول داده که ۱۰۰ درصد نبرد‌ها بر روی زمین باشد. حال سوالی که پیش می‌آید این است که چطور می‌شود تجربه‌‌ایی تاکتیکی روی زمین ایجاد کرد، بدون آن که سرعت بازیکنان کم شود؟ تری‌آرک در جواب این سوال به سیستم Guns Up اشاره کرد، به وسیله‌ی این سیستم زمانی که شما در حال پرتاب نارنجک و استفاده از تجهیزات هستید، می‌توانید به طور همزمان با اسلحه خود شلیک کنید. بنابراین شما هنوز هم می‌توانید با سرعت زیادی با دنیای Black Ops 4 در تعامل باشید.

شخصیت Ruin به بازی برمیگردد و اینبار سلاح مخصوص خود، Grapple Gun را به همراه دارد. او می‌تواند با توانایی منحصر به فرد خود، زودتر به دشمن برسد و فاصله بازی را کم کند. دسته‌ی Specialist به بازی برگشته‌اند، که هم شخصیت‌های جدید و هم چهره‌های آشنای قدیمی در آن به چشم می‌خورند. هر عضو دسته‌ی Specialist تجهیزات و توانایی‌های منحصر به فرد خود را حمل می‌کند که به تیم شما این توانایی را می‌دهد تا بازی تاکتیکی خود را تقویت کنید. تری‌آرک جزییات بیشتری به اسلحه‌های بازی اضافه کرده است، به عنوان مثال برای اولین بار آتش گلوله‌ها به صورت سه‌ بعدی طراحی شده‌ است و به شما این امکان را می‌دهد تا جهت شلیک گلوله را تشخیص دهید. برای اینکه بازیکنان بتوانند عکس‌العمل بهتری نشان دهند، تمام انیمیشن‌های بازی دوباره طراحی شده‌اند. Black Ops 4 در زمینه طراحی سنت شکنی کرده و هر اسلحه با آیتم منحصر به فرد خود قابل شخصی‌سازی است. در گذشته این آیتم‌ها بین اسلحه‌های مختلف مشترک بود. ولی از نظر تری‌آرک یکی از عوامل تفاوت تجربه هر بازیکن از بازیکن دیگر، اسلحه‌ی مورد استفاده آن‌ها می‌باشد.

Black Ops 4 تغییرات تاکتیکی زیادی به سیستم نوار سلامت بازی اضافه می‌کند، از این پس دیگر نوار سلامت شما به طور خودکار پر نخواهد شد و بازیکنان باید به صورت دستی با استفاده از کلید در نظر گرفته شده نوار سلامت خود را رو پر کنند. درست مانند عوض کردن خشاب بعد از یک درگیری، پرکردن نوار سلامت هم به موردی ضروری در چرخه‌ی گیم پلی شما تبدیل خواهد شد. بنابراین شما می‌توانید از مبارزه خودداری کنید و نوار سلامت خود را پر کنید یا به دشمن حمله کنید. این تغییرات سرعت تاکتیکی بازی را عوض می‌کنند و به جای باختن به کسی که زودتر شلیک میکند می‌توانید با یک حرکت زیرکانه از این نبرد جان سالم به در ببرید. بنابراین یک بازیکن تهاجمی هنوز هم مزد تهاجمی بودن خود را می‌گیرید و یک بازیکن تاکتیکی می‌تواند تصمیم بگیرد که آیا وارد نبرد شود یا منتظر یک موقعیت بهتر برای حمله باشد.

Crach عضو جدید دسته‌ی Specialist می‌باشد، او یک پزشک است و این یعنی اینکه هر زمان که توانایی او آماده باشد، می‌تواند نوار سلامت بازیکنان را پر کند. او همچنین می‌تواند به هم تیمی‌های خود مهمات دهد. Recon دیگر عضو این دسته می‌باشد، او وسیله خاصی به نام Sensor Dart با خود حمل میکند، وقتی که Sensor Dart شلیک می‌شود، دایره‌ی بزرگی دور او و هم تیمی‌هاش ایجاد می‌کند که کمک میکند موقعیت دشمن را پیدا کنند. اون همچنین به Vision Pulse مجهز است، این ویژگی از Black Ops 3 به این عنوان راه پیدا کرده است. بر خلاف Black Ops 3، در ‌Black Ops 4 کل تیم می‌توانند از این مزیت سود ببرند.

Torque استاد ایجاد مانع است، او می‌تواند با انداختن سیم‌خاردار و گذاشتن سپر از تیمش دفاع کند. اضافه شدن او به Black Ops 4، به هرچه تاکتیکی‌تر شدن این عنوان کمک می‌کند. شخصیت Fire Break به بازی برمیگردد و سلاح‌های بازدارنده را به بخشی از چرخه‌ی گیم پلی تبدیل می‌کند. سلاح منحصر به فرد Fire Break به نام Reactor Core به او اجازه می‌دهد تا به خوبی این کار را انجام دهد.

برای هرکدام از افراد دسته‌‌ی Specialist مراحل تک‌ نفره‌ایی تعبیه شده است. این مراحل تک‌ نفره، شامل آموزش‌هایی سریع برای معرفی کردن این افراد و داستان آن‌ها در دنیای Black Ops است. Call of Duty Black Ops 4 در تاریخ سه‌شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۷ (۱۲ اکتبر ۲۰۱۸) برای رایانه‌های شخصی و کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان عرضه خواهد شد.

0
0

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • ALi_O_O گفت:

    حواستون باشه شماهایی که فن این بازی هستین مخالف گیم های داستانی مخالف خوده گیم و حقوق بشر هستین
    چند باری که نظر مثبت دادم درباره bo4 اینارو شنیدم .

    0
    0
  • وقتی قرار باشه سرمایه چندانی روی بخش داستانی نباشه وقتی قرار باشه یه کمپین صرفا کوتاه و اموزشی به بازیت اختصاص بدی وقتی قرار باشه بازیت فقط اسم بخش داستانی داشته باشه ولی نه روایت درستی نه گیم پلی طولانی ای نه شخصیت های به یاد ماندنی ای داشته باشه به نظرم تصمیم درستی هست که حذفش کنی و به جاش تمام تمرکز رو بذاری روی بخشی که توش تبحر داری اگر قرار بود بخش داستانی ای مثل بتلفیلد۱ داشته باشه باید خداروشکر کرد که داستان حذف شد و تمرکز رو گذاشت روی مولتی و منم استقبال میکنم از تصمیمشون و از معرفی بازی هم خوشم امد و تری ارک بهترین در ساخت کالاف هست Yes Yes

    0
    0
    • شاون لیدن ( رییس بخش آمریکا ) گفت:

      این استدیو تو هر ساخت هر‌دو بخش داستانی و انلاین تبحر داره . نمونشو تو ورد ات وار و بلکس اپس ۱ و۲ دیدیم. شخصیت هایی مثل وودز میسن رزنو هادسن منندز رو همین افراد ساختن. از نظر گیم پلی بهترین شوتر از نظر طراحی و گان پلی هست به نظرم . به دلایلی تصمیم گرفتن یه بازی انلاین پر محتوا بسازن

      0
      0
    • amirali payne گفت:

      چه عجب یه نظر منطقی درباره بلک ۴ هم دیدیم Yes @microxboxone
      قول میدم تری آرک داره روی کالاف ۴ سال بعدش کار میکنه وگرنه حذف کمپین چیزی نیست که توی کالاف موندگار شه و گذری هست مثل اضافه کردن دیویژن ها توی وردوار۲ که امسال نیاوردن
      کلا کالاف واقعا سرگرم کننده اس چون هرسال یه نسخه اش میاد و نوآوری های هرچند کم ولی بازم قشنگه مخصوصا واسه خارجی ها که ۶۰ دلار پولی نیس واسشون نه ما که چند برابر درمیاد برامون

      0
      0
  • Smoking Alien گفت:

    ۱۰۰درصد نبرد ها رو زمین باشه.واقعا ممنونیم اکتی همین ی مشکلو فقط داشتیم.جای شکرش باقیه

    0
    0
  • OLDBOY. گفت:

    بیا که بدجور منتظرتم عجیجم In Love

    0
    0
    • mahdi.gamer77 گفت:

      کالاف هیچوقت شکست نمیخوره ۹۰ درصد همینایی که الان دارن فحش میدن به اکتی روز اول خدا تومن میرن میخرن بازیو Neutral
      از لحاظ فنی . کیفی احتمالا ولی از نظر فروش..نوچچچچچچ

      0
      0
  • KIARASHHERO گفت:

    بنظر من cod bo3 یکی از بهترین داستان ها رو تو سری کالاف داشت ولی چون پیچیده ساختنش کسی داستانشو نفهمید پیشنهاد میکنم کسانی که داستان بازی رو نفهمیدن برن تو یوتیوب ببینن داستانش چیه خیلی رو داستانش کار کردن معلومه وقتی یکی که داستانشو نفهمیده و درمورد داستان بازی چس گفته میزنه تو ذوقت و داستانو حذف میکنی

    0
    0
    • amirali payne گفت:

      به خاطر همین میگن دوست عزیز خلایق هرچه لایق
      به نظر منم بلک سه یکی از سنگین ترین کمپین های کاد بود که کم لطفی شد بهش
      من خودم یکبار رو وتران و یکبار ریالیستیک با دوستم تمومش کردم و عالی بود داستانش
      ولی خب کسی که زبانش ضعیف باشه و چیزی از داستان نفهمه و فقط دنبال کشته شدن شخصیت های بازی درون داستان باشه خب مشخصه بلک سه براش مضخرفه و مدرن دو که گوست میمیره توش واسش شاهکار ROTFL

      0
      0