گزارش مالی شرکت Take-Two | فروش ۹۵ میلیون نسخه‌ای Grand Theft Auto V - گیمفا
گزارش مالی شرکت Take-Two | فروش ۹۵ میلیون نسخه‌ای Grand Theft Auto V - گیمفا
گزارش مالی شرکت Take-Two | فروش ۹۵ میلیون نسخه‌ای Grand Theft Auto V - گیمفا
گزارش مالی شرکت Take-Two | فروش ۹۵ میلیون نسخه‌ای Grand Theft Auto V - گیمفا

گزارش مالی شرکت Take-Two | فروش ۹۵ میلیون نسخه‌ای Grand Theft Auto V

رسول امینی
۲۲:۳۰ ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
گزارش مالی شرکت Take-Two | فروش ۹۵ میلیون نسخه‌ای Grand Theft Auto V - گیمفا

امروز شرکت Take Two کمپانی مادر Rockstar Games و ۲K Games نتایج مالی خود را برای سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۸ که در تاریخ ۳۱ مارس به پایان رسید، اعلام کرد. در ادامه برای جزئیات کامل همراه ما باشید.

در قسمت پایین می‌توانید تمام آمارهای مربوط به درآمد Take Two را برای هر سه ماهه و سال مالی کامل را ملاحظه کنید. بر اساس مطبوعات نتایج کلی عملکرد قوی از خود نشان داده‌اند.

جدول درآمد سه ماهه شرکت Take Two

گزارش مالی شرکت Take-Two | فروش ۹۵ میلیون نسخه‌ای Grand Theft Auto V - گیمفا

 

جدول درآمد سال مالی کامل شرکت Take Two

گزارش مالی شرکت Take-Two | فروش ۹۵ میلیون نسخه‌ای Grand Theft Auto V - گیمفا

مدیر اجرایی شرکت Take Two آقای استراوس زلنیک (Strauss Zelnick)، امیدوار است که با پرداخت درون برنامه‌ای و نسخه جدید بازی‌های NBA 2K ،WWE 2K و از همه مهم‌تر عنوان Red Dead Redemption 2 که در آینده عرضه می‌شوند، فروش کلی محصولات این شرکت با رشد چشمگیری مواجه شود. جالب توجه است که از موردانتظارترین عناوین شرکت ۲K که ابتدا قرار بود در سال مالی ۲۰۱۹ یعنی از آوریل ۲۰۱۸ تا مارچ ۲۰۱۹ عرضه شود، حال باید در بازه‌ی مشابه برای سال مالی ۲۰۲۰ منتظر عرضه‌ی این بازی باشیم؛ به گفته‌های Take Two این عنوان ” یکی از بازی‌های مورد انتظار از بزرگترین سری بازی‌های شرکت ۲K است “. طرفداران معتقدند این بازی که طی چند گزارش مالی به آن اشاره‌هایی شده، به احتمال بسیار زیاد نسخه سوم سری Borderlands خواهد بود زیراکه جدیدا اعلام شد عنوان Borderlands 3 هنوز معرفی نشده تاخیر خورد. بنابراین گمانه‌زنی‌ها در رابطه با نسخه‌ی جدیدی از این مجموعه بسیار به گوش می‌رسد.

در طی سه ماهه چهارم، Take-Two به لطف سرویس‌های پرداخت درون برنامه‌ای عناوین خود از جمله Grand Theft Auto Online که عملکرد بالاتر از انتظاری را از خود نشان داده، رشد خالص شرکت بسیار بیشتر بوده است. عملکرد پایدار و قوی ما، تکمیل یک سال فوق‌العاده دیگری را برای شرکت ما رقم زد که با رشد در میزان فروش در طی یک دوره، درآمد و پول خالص از طریق فعالیت‌های عملیاتی به علاوه‌ی عملکرد عالی بسته‌ها و محتواهای گسترش دهنده همراه بوده است. فروش عناوین Grand Theft Auto Online و NBA 2K کاملا طبق انتظارات ما بوده و عملکرد بسیار عالی Grand Theft Auto V و دیگر نسخه‌های این مجموعه که همچنان به فروش خود ادامه می‌دهند، برای ما بسیار سودآور بوده است.

ما انتظار داریم ۲۰۱۹ مالی یک سال سودآور برای Take-Two از لحاظ دوره‌های فروش محصولات و درآمد خالص حاصل از انتشار Red Dead Redemption 2 همراه با نسخه‌های سالانه NBA 2K و WWE 2K که توسط فعالیت‌های عملیاتی ارائه می‌شود، باشد. ما همچنان به حمایت از عناوین خود برای هدایت تعامل و هزینه‌های مصرف کننده ادامه خواهیم داد. یکی از بازی‌های مورد انتظار از بزرگترین سری بازی‌های شرکت ۲K که ابتدا قرار بود در سال مالی ۲۰۱۹ یعنی از آپریل ۲۰۱۸ تا مارچ ۲۰۱۹ عرضه شود، به دلیل نیازمند بودن زمان بیشتر برای توسعه آن برای انتشار در بازه‌ی مشابه برای سال مالی ۲۰۲۰ برنامه‌ ریزی شده است. ما در مورد این عنوان بسیار هیجان زده هستیم و امیدواریم با عرضه آن نتایج خود را در سال مالی آینده تقویت کنیم.

۲۵ سال از تاسیس Take-Two می‌گذرد. در این بازه زمانی  ما شرکتمان را به یک شرکت متنوع و سودآور تبدیل کرده‌ایم. Take-Two شرکتی با موقعیتی عالی و خلاقانه، استراتژیک و مالی است و  برای رشد مداوم و بازده سهامداران ما در دراز مدت حرف نخست را می‌زند.

ما همچنین توضیحاتی مربوط به نتایج سه ماهه در گزارش مطبوعاتی را دریافت می‌کنیم که به شرح زیر است.

درآمد خالص سه ماهه امسال ۴۵۰٫۳ میلیون دلار بوده، این در حالی است که درآمد خالص در سه ماهه چهارم مالی سال گذشته ۵۷۱٫۶ میلیون دلار بوده است. درآمد حاصل از محتوای اضافی، بسته‌های گسترش دهنده، پول مجازی و پرداخت‌های درون برنامه‌ای ۴۲ درصد نسبت به سال گذشته رشد کرده و ۴۴ درصد کل درآمد خالص را به خود اختصاص داده‌اند. بزرگ‌ترین عناوینی که در درآمد حالص سه ماهه چهارم سال مالی ۲۰۱۸ تاثیر به سرایی داشته‌اند؛  Grand Theft Auto Online ،Grand Theft Auto V ،NBA 2K18 ،Sid Meier’s Civilization VI WWE 2K18  WWE SuperCard و Dragon City and Monster Legends

درآمد خالص محتوای دیجیتالی در مقایسه با سه ماهه چهارم سال مالی گذشته (۲۷۸٫۷ میلیون دلار ) رشد ۸ درصدی داشته و به ۳۰۱٫۴ میلیون دلار رسیده است. از جمله بازی‌های مهمی که در درآمد سه ماهه چهارم سال مالی ۲۰۱۸ عملکرد درخشانی داشته‌اند؛ Grand Theft Auto Online ،Grand Theft Auto V ،NBA 2K18 ،Civilization VI، WWE 2K18 و WWE

در سه ماهه چهارم سال مالی ۲۰۱۸ درآمد خالص ۹۰٫۹ میلیون دلار، یا به عبارتی دیگر ۰٫۷۷ دلار به ازای هر سهم مشخص شده، بوده که نسبت به ۹۹٫۳ میلیون دلار، یا ۰٫۸۹ دلار برای سهم مشخص شده برای دوره سال پیشین با کاهش رو به رو شده است.

این اعلامیه همچنین شامل لیستی از دستاوردهای ناشرها از جمله شرکت‌های تابع راکستار (Rockstar) و ۲K گیمز (۲K games) در سه ماهه گذشته بود که به شرح زیر است.

Take-Two:

  • در طول سال مالی ۲۰۱۸، شرکت ۱٫۵۱ میلیون سهام مشترک خود را به ارزش ۱۵۴٫۸ میلیون دلار خریداری کرد. همچنین در طول سه ماهه اول سال مالی ۲۰۱۹ تا کنون، ۱٫۶۰ میلیون از سهام عادی خود را به ارزش ۱۵۳٫۵ میلیون دلار بازخرید کرده است.
  • ۱۹ مارس ۲۰۱۸، شرکت Take-Two به شاخص S&P 500 اضافه شد.

Rockstar Games:

  • نسخه پرمیوم آنلاین Grand Theft Auto V برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی عرضه شد. نسخه پرمیوم آنلاین شامل داستان کامل Grand Theft Auto V، داستان دنیای در حال توسعه Grand Theft Auto Online و تمام ارتقاء‌ها و محتوای گیم‌پلی‌ که تا به حال عرضه شده است، می‌شود. خریداران نسخه پرمیوم آنلاین علاوه بر موارد بالا، به محدوده وسیعی از محتوا از جمله امکانات مختلف، وسایل نقلیه، سلاح‌ها و ۲٫۰۰۰٫۰۰۰ میلیون پول رایج بازی دسترس خواهند داشت.
  • عنوان LA Noire: The VR Case Files، شامل هفت موارد انتخابی که از بازی اصلی بازسازی شده به طور خاص برای تجربه واقعیت مجازی Oculus Rift در دسترس است. عنوان LA Noire: The VR Case Files همچنین برای هدست واقعیت مجازی HTC VIVE در دسترس است.
  • جدیدترین محتواهای رایگانی که برای Grand Theft Auto Online عرضه شده‌اند:
  • محتوای The Southern San Andreas Super Sport Series که دو حالت جدید مسابقه‌ای Hot Ring Circuit و Target Assault را به بازی اضافه می‌کند. همچنین حالت‌های Transform races ،Special Vehicle races و محتوای Adversary modes که خود شامل دو حالت The Vespucci Job و Trap Door است، اضافه شده‌اند. به علاوه موارد بالا، ۱۳ خودروی جدید و ابزارهایی جدید برای سازنده مسابقات در به‌روزرسان‌های اخیر اضافه شده‌اند.
  • اضافه شدن حالت‌های The Air Quota و Hardest Target Adversary Modes
  • اضافه شدن تعداد بسیار زیادی وسایل نقلیه و هواپیماهای جدید
  • اعلام عرضه عنوان Red Dead Redemption 2 در تاریخ ۲۶ اُکتبر ۲۰۱۸ برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان

۲K:

  • تبدیل شدن بازی NBA 2K18 به پرفروش‌ترین عنوان ورزشی ما با فروش بیش از ۹ میلیون نسخه‌
  • عرضه محتوا‌ی گسترش دهنده بازی Civilization VI تحت عنوان Rise and Fall برای رایانه‌های شخصی؛ این بسته گسترش دهنده که بر تجربه‌ی گیم‌پلی Civilization VI تمرکز دارد، به بازی‌بازها دسترسی به گزینه‌ها و انتخاب‌های جدید، استراتژی‌ها و چالش‌های جدید در روند بازی را می‌دهد. محتوای Rise and Fall عصر طلایی و عصر تاریک جدید، سیستم جدید نظارت بر شهرها و یک فرماندار که می‌توان آن را در شهر‌های مختلف مستقر کرد، معرفی می‌کند. علاوه بر مواردی که به آن اشاره شد، ۹ رهبر جدید و ۸ تمدن جدید الهام گرفته شده از تمدن‌های سراسر جهان با این بسته گسترش دهنده به بازی Civilization VI اضافه شده‌اند.
  • اعلام همکاری با Tencent برای توسعه و ساخت NBA 2K Online 2 در کشور چین. این عنوان در حال حاضر در مرحله آزمایشی بتا قرار دارد و برای عرضه در پاییر سال جاری برنامه ریزی شده است. بازی NBA 2K Online 2 بر اساس نسخه کنسولی NBA 2K طراحی شده و امضای ۲K را در بخش گیم‌پلی شامل می‌شود، این عنوان شامل ۲۷ نوع موقعیت قابل تنظیم، سیستم‌های جدید فروش بازیکن، ویژگی‌های بهینه شده eSports، تفسیر محلی و چند ویژگی دیگر است.
  • اعلام اینکه استودیو بازی سازی Hangar 13 سازنده عنوان Mafia III، شعبه جدیدی در شهر برایتون سواحل جنوبی بریتانیا تاسیس کرده است. هدف از ایجاد این شعبه، گسترش یکی از با استعدادترین توسعه‌ دهندگان حال حاضر و ایجاد یک تیم متنوع در سراسر جهان است. استودیو Hangar 13 هم‌اکنون در حال توسعه یک عنوان AAA معرفی نشده است و به زودی شعبه‌های آمریکای شمالی و اروپا نیز به توسعه این عنوان ملحق می‌شوند.

بخش خصوص (Private Division):

  • نسخه کنسولی Kerbal Space Program Enhanced Edition که یک بازی شبیه سازی فضایی است، برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان نسخه دیجیتالی آن عرضه شد. Kerbal Space Program Enhanced Edition یک عنوان با طرح کنترل جدید به صورت انحصاری برای کنسول‌ها و به منظور لذت بردن بیشتر از پرتاب سفینه‌ها به فضا عرضه شده است.
  • عرضه بسته گسترش دهنده بازی Kerbal Space Program تحت عنوان Making History Expansion برای رایانه‌های شخصی. این بسته گسترش دهنده که با تحسین منتقدان رو به رو شد، محتویات مختلف و هیجان انگیزی را برای بازی اضافه می‌کند؛ یک ماموریت ساز قدرتمند (robust Mission Builder) که اجازه می‌دهد تا بازی‌بازها سناریو‌های خود را ایجاد و به اشتراک بگذارند و یک بسته تاریخی حاوی ماموریت‌هایی که از لحظات تاریخی در اکتشاف فضا الهام گرفته شده‌اند.
  • اعلام اینکه بازی Kerbal Space Program بر روی سیستم پلتفرمر شرکت Tencent یعنی WeGame برای رایانه‌های شخصی عرضه می‌شود.

 

همچنین در این گزارش مالی، Take-Two اطلاعاتی از فروش کلی بازی Grand Theft Auto V را اعلام کرد. بر اساس گفته‌های این شرکت، ۹۵ میلیون نسخه از این عنوان تا تاریخ ۳۱ مارس ۲۰۱۸ روانه بازارها و خرده فروشی‌ها شده است. توجه داشته باشید که بازی Grand Theft Auto V تا آخر ماه فوریه ۹۰ میلیون نسخه و تا آخر ماه نوامبر میلادی ۸۵ میلیون نسخه فروخته بود. این یعنی Grand Theft Auto V پس از ۵ سال از زمان عرضه (۲۰۱۳) و در هر سه ماه (در هر ۹۰ روز)، تقریبا ۵ میلیون نسخه در سراسر جهان می‌فروشد.

عنوان Grand Theft Auto V برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن ۳، ایکس‌باکس ۳۶۰ و کاربران رایانه‌های شخصی در دسترس است.

بازی Red Dead Redemption 2 روز جمعه ۴ آبان ماه (۲۶ اُکتبر ۲۰۱۸ میلادی) برای کنسول‌های نسل هشتمی پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان عرضه و منتشر خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

گزارش مالی شرکت Take-Two | فروش ۹۵ میلیون نسخه‌ای Grand Theft Auto V - گیمفا
گزارش مالی شرکت Take-Two | فروش ۹۵ میلیون نسخه‌ای Grand Theft Auto V - گیمفا
گزارش مالی شرکت Take-Two | فروش ۹۵ میلیون نسخه‌ای Grand Theft Auto V - گیمفا
گزارش مالی شرکت Take-Two | فروش ۹۵ میلیون نسخه‌ای Grand Theft Auto V - گیمفا
گزارش مالی شرکت Take-Two | فروش ۹۵ میلیون نسخه‌ای Grand Theft Auto V - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

گزارش مالی شرکت Take-Two | فروش ۹۵ میلیون نسخه‌ای Grand Theft Auto V - گیمفا