تیک تو: در آینده مفهوم پلتفرمها از بین خواهد رفت
مدیر اجرایی شرکت تیک تو (Take Two)، آقای استراوس زلنیک (Strauss Zelnick) در نشست مالی این شرکت، پیرامون موضوع تغیر نسلهای کنسولی صحبتهای متفاوتی به زبان آوردند.
در طول نشست مالی شرکت تیک تو برای سال مالی گذشته، از آقای زلنیک درمورد چشم انداز شرکت در رابطه با پتانسیل عرضه کنسول پلیاستیشن ۵ در سال ۲۰۲۰ سوالاتی پرسیده شد. آقای زلنیک بیان کردند که نمیتوانند دربارهی برنامهی شرکتهای دیگر نظر دهند اما معتقدند که شرکت تیک تو بهخوبی توانسته در چرخهی تحول کنسولها از عهده خود برآید و این مایهی افتخار آنها است. دورهای که کنسولهای جدید وارد بازار میشوند چالشهایی که بر سر راه شرکتهای تولید بازی وجود دارند بسیار مهم و حیاتی هستند و شرکت تیک تو توانسته با داشتن بالاترین ویژگیهای کیفی در عناوین خود، بهخوبی این چالشها را مدیریت کند.
زلنیک بهیاد میآورد که هنگام تغیر نسل از پلیاستیشن ۳ به پلیاستیشن ۴ در بازار سر و صداهای زیادی دربارهی چالشهای موجود برای بازیهای قدیمی تر وجود داشت. اما شرکت تیک تو اصلا به دردسر نیفتاد چراکه آنها فهرستی از با کیفیت ترین عناوین را دراختیار داشتند. آقای زلنیک همچنان به سخنان خود ادامه دادند که تعدادی از با کیفیتترین عناوین را منتشر کردند و بازیهای دیگری دارند که بهخوبی آنها عمل میکنند. به عنوان مثال Grand Theft Auto V که برای نسل قبل توسعه یافته بود ولی هنوز در نسل جدید نیز حامل استانداردها باقی مانده است و شرکت تیک تو از بابت چنین کاری از شرکت راک استار (Rockstar) متشکر است و به آنها فوقالعاده افتخار میکند.
ایشان همچنین ادامه دادند که هنگامی که پلتفرم جدیدی عرضه میشود، ناشر تصمیم میگیرد میزان پشتیبانیهایی که میکند بر اساس میزان ظرفیت موفقیت آن باشد. همچنین گفتند که پلتفرم رایانههای شخصی به دلیل توزیع دیجیتالی بازیها، تبدیل به بخش بسیار بسیار مهمی برای شرکت شده است و این مورد، موضوع مهمی برای عناوین کنسولهای ۱۰ سال پیش به شمار نمیرفت، اما اکنون به شمار میرود.
آقای زلنیک در نهایت با صحبت دربارهی از بین رفتن پلتفرمها در صنعت بازیهای ویدئویی، به سخنان خود پایان دادند :
آیا این به معنی این است که تجارت ما در حال یکدست شدن است و همه چیز آزاد خواهد شد و ما اهمیتی به این نمیدهیم که نام کدام شرکت روی جعبهی بازی خورده است؟ حداقل فعلا که اینطور نیست. من نمیخواهم امکان چنین اتفاقی را رد کنم. با این حال ما درحال نزدیک شدن به نقطهای هستیم که مفهوم پلتفرمها در این صنعت از بین میرود. میخواهم بگویم اکنون در این نقطه قرار نداریم، ولی روزی در این نقطه قرار خواهیم گرفت.
نظر شما دربارهی صحبتهای آقای زلنیک چیست؟ با ما در میان بگذارید.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
از بچه های اینجا کسی آشنا به بازی سازی و موتور های بازی و برنامه نویسی و طراحی پیکسلی هستش؟ میخوام ساخت یک بازی رو شروع کنیم نیاز به همکار هستش. کسی بود بگه
مرسی
داداش اگه پیکسلی میخوای از برنامه m.u.g.e.n استفاده کن نیازی به بلد بودن آنچنانی هم نداره فقط باید یه کوچولو برنامه نویسی بلد باشی
سلام
راستشو بخای من هستم و باید بگم برای موتور بازیسازی کلا سه انتخاب داری ۱_انریل انجین ۲_کرای انجین ۳_یونیتی
که بهترین انتخاب به نظر من و خیلی های دیگه انریله چون از یونیتی قوی تره و اموزشاش هم بیشتره نسبت به اون دوتای دیگه…کلا پروسه یادگیریش زمانبر تر از پروسه ساختشه من یه سال فقط داشتم یاد میگرفتم الان هم دارم تمرین میکنم و به یادگیریم ادامه میدم…اگه تو ایرانی و میخوای تو ایران بمونی به نظرم یه لطفی به خوذت بکن و از همین الان ولش کن…باید بذونی از الان تو چه بخشی میخای فعالیت کنی کد نویسی؟؟لول دیزاین؟؟؟طراحی کاراکتر؟؟؟ نور پردازی؟؟؟ و… من خودم یه لول دیزاین کردم بخای لینکشو تو ارت استیشن بهت میدم...حتما حتما حتمااااااا سعی کن یه گروه تشکیل بدی حتی اگه گروه دو نفره باشه چون خیلی سرعت کارو جلو میبره و یه نفره بخای بازی بسازی تقریبا محاله خیلی دوس داشتم میتونستیم باهم کار کنیم ولی امکانش نیس اگه سوال بیشتری داری تو واتس اپ به این شماره مسیج بده
۰۰۹۷۱۵۵۹۵۹۵۴۹۷
همین TakeTow بی همه چیز نبود الان این همه توجه به بازی های آنلاین محور نمیشد، تیک تو پول پرست خیانت کار به صنعت گیم منفور ترین ناشر بعد EA
جالب بود نظرشون
.
#تا ۲۰۲۱ آپ اسکیل و افت فریم با ایستگاه ۴
پس فکر کنم red dead redemption 2 روی pc بیاد ولی با چقدر تاخیرش رو خدا میدونه ؟قبلا شایعه شده بود که دو ماه بعدعرضه کنسولی کاش اینطور باشه.
یعنی میشه به این حد از عرفان برسیم؟فن بوی بازیارو بزاریم کنار؟
ولی اونجا که نوشته اکنون در این نقطه که مفهوم پلتفرم ها از بین بره قرار نداریم شک به دلم انداخت ولی جای دیگه هم نوشته بازار بازی های رایانه شخصی به دلیل فروش دیجیتالی مهمه چیزی که ده سال پیش وجود اشت یعنی اگه red dead redemption نیمومد red dead 2 میاد.
من که فکر نمی کنم این اتفاق بیفته،اصلا محاله
نسل بعد چیزی از PS نمی مونه.
فکر کنم تو راس میگی.
یعنی این اتفاقم بیفته باز شما یه سری rage kid خواهید دید ه با هم دعوا دارن :reallypissed: :reallypissed:
یعنی مایکروسافت و سونی نابودم بشن هنوز یه سری از فنا با هم سری اینکه کدوم بهتره جنگ دارن :ZZZ: :yawn:
بشین تا از بین بره