پروژهی فوق محرمانهی استودیوی پلاتینیوم گیمز بازیهای اکشن را متحول خواهد کرد
به تازگی و در جریان رویداد بازیهای مستقل ژاپن (Bitsummit)، عوامل استودیوی پلاتینیوم گیمز یعنی آقایان هیدکی کامیا و آتسوشی اینابا در رابطه با موضوعات مختلفی از جمله ساخت یک بازی اکشن جدید و همچنین پورت عنوان The Wonderful 101 به کنسول نینتندو سوییچ صحبتهایی ارائه دادهاند. به گفتهی آقای اینابا، استودیوی پلاتینیوم گیمز در حال حاضر مشغول توسعهی عنوان فوق محرمانهای است که ژانر بازیهای اکشن را متحول خواهد کرد.
Bitsummit نام رویداد بزرگ بازیهای مستقل کشور ژاپن است که هر ساله در این کشور برگزار شده و شاهد معرفی بازیهای مستقل بسیاری از سوی توسعه دهندگان ژاپنی هستیم. استودیوی پلاتینیوم گیمز نیز یکی از حاضرین مراسم Bitsummit 2018 بود که اخیرا برگزار شد. طی این رویداد و در پنل استودیوی پلاتنیوم گیمز ، آقایان هیدکی کامیا و آتسوشی اینابا حضور داشته و در رابطه با موضوعات مختلفی به گفتگو پرداختهاند.
ابتدا در ارتباط با بازیهای مورد علاقهی آنها پرسیده شد. آقای اینابا پاسخ داد که وی به بازیهایی که دارای داستان عمیقی هستند علاقه داشته و از این روی، وقتی صحبت از بازیهای اکشن مبارزهای میشود، کمتر بازیای وجود دارد که وی به آن علاقهمند باشد. آقای کامیا نیز اشاره کرد که بسیاری از مردم گمان میکنند وی تنها طرفدار بازیهای اکشن است اما آقای کامیا نظر دیگری داشته و میگوید او در مجموع به تمام بازیها علاقهمند است؛ حال میخواهد بازی اکشن، تیراندازی یا ماجراجویی باشد. وی حتی بازی Call of Duty را برروی کنسول Nintendo DS تجربه کرده و آن را به اتمام رسانده است.
هنگامی که پرسیده شد بهترین بازی اکشن از دیدگاه آنها چیست، آقای اینابا پاسخ داد که وی بعید میداند که عنوانی در این سبک بهترین باشد اما پاسخ آقای کامیا متفاوت بود و وی اشاره کرد اولین بازیای که به ذهنش میرسد عنوان Castlevania است. به گفتهی آقای کامیا، هدف اصلی ساخت کمبوهای(حرکات مبارزهای ترکیبی) مختلف برای بازیهای مبارزهای این است که به بازیبازان اجازه دهید شخصیتهای بازی را به گونهای کنترل کنند که به آنها احساس خوبی میدهد.
آقای اینابا صحبتهای خود را اینگونه ادامه میدهد که بسیاری از مردم گمان میکنند استودیوی پلاتینیوم گیمز بازی های اکشن مبارزه ای بسیار خوبی می سازد. اما واقعا اینگونه نیست یعنی اینطور نیست که آنها با سایر اعضای تیم جلسهای بگذارند و در ارتباط با حرکات و کمبوهای مختلف تصمیم گرفته و سپس آنها را در بازی اعمال کنند؛ خیر بلکه همهی این موارد به طور طبیعی انجام میشود.
به گفتهی آقای کامیا، این موضوع در ارتباط با ساخت سایر بازی های اکشن نیز صدق می کند. بسیاری از مردم گمان میکنند استودیوی پلاتنیوم گیمز استودیویی است که منحصراً بازیهای اکشن میسازد؛ این در حالی است که ما فقط بازیهایی را میسازیم که به آنها علاقه داشته و این بازیها نیز کاملاً اتفاقی و به صورت طبیعی در میان بازیبازان محبوب میشوند. بنابراین اگرچه چیزی که مردم فکر میکنند با چیزی که آنها(پلاتینیوم گیمز) انجام میدهند، کاملا متفاوت است اما همین موضوع باعث شده تا بسیاری از بازیبازان بازیهای ساخته شده توسط استودیوی پلاتینیوم گیمز را به دلیل وجود کمبوها و همچنین محتویات اکشن زیاد آنها دوست داشته باشند. به بیان ساده تر از نظر آقای کامیا، محبوبیت بازیهای این استودیو کاملا اتفاقی است و آنها فقط به ساخت بازیهای سرگرم کننده علاقه دارند.
آقای اینابا در ادامه توضیح میدهد هنگامی که وی لوگوی مربوط به ششمین رویداد Bitsummit را مشاهده کرد، این لوگو وی را یاد عنوان The Wonderful 101 انداخت که در واقع ششمین پروژهی استودیوی پلاتینیوم گیمز به شمار میرفت. وی اشاره میکند که کار کردن برروی این عنوان بسیار لذت بخش بود. آقای کامیا در ادامه به شوخی گفت اگرچه نام این عنوان دارای عدد ۱۰۱ را یدک میباشد اما فروش جهانی آن بیشتر به به عدد ۱۳ نزدیک بوده و بنابراین بهتر است نام این عنوان را The Unwonderful 13 میگذاشتند. اما همچنان سازندگان به این بازی علاقهمند بوده و انتشار آن برروی کنسول نینتندو سوییچ از نظر آنها بسیار شگفت انگیز خواهد بود.
سپس آقای کامیا خطاب به حاضرین این رویداد گفت: اگر The Wonderful 101 برروی کنسول نینتندو سوییچ منتشر شود، شما آن را تجربه خواهید کرد؟ این سوال با واکنش مثبت بسیاری از طرفداران روبرو شد.
از آقای اینابا به عنوان یکی از موسسان استودیوی پلاتینیوم گیمز پرسیده شد این استودیو چگونه با بازیهای غربی و بودجههای هنگفت آنها رقابت میکند که وی پاسخ داد از نظر او بودجهی این استودیو بسیار منطقی بوده و بودجهای که برروی توسعه ی بازیهای غربی سرمایه گذاری می شود بسیار پر ریسک و وحشتناک است زیرا احتمال دارد حتی استودیویی که میلیونها نسخه از بازی آن به فروش میرود نیز دچار ورشکستگی شود. استودیوی پلاتینیوم گیمز سعی میکند تا پروژههای متفاوت با بودجههای متفاوتی را داشته باشد؛ به خصوص بازیهایی که توسط این استودیو در آینده عرضه خواهند شد. این موضوع باعث میشود تا آنها بتوانند در کورس رقابت باقی مانده و سبک خاص و محبوب بازیهای این استودیو نیز همچنان حفظ شود.
آقای کامیا نیز در رابطه با این موضوع میگوید بحث بودجه مطرح نیست زیرا که شما میتوانید بودجهی هنگفتی خرج کرده و یک فیلم ضعیف به مانند Pacific Rim 2 را بسازید ( او اشاره میکند که اینابا وی را مجبور کرد تا نام این فیلم را بگوید، سپس هر دو خندیده و کامیا میگوید که این فیلم واقعا ضعیف بود). اینکه شما پول زیادی در اختیار دارید به این معنی نیست که حتما بازی خوبی خواهید ساخت. به عنوان یک سازنده گاهی اوقات تمایل دارید بازیهای کوچک و گاهی نیز بازیهای بزرگ بسازید اما هیچکدام از این دو به میزان بودجهی شما ارتباطی ندارند بلکه شما بازیای را توسعه میدهید که به ساخت آن علاقهمند بوده و مهم این است که شما قادر به انجام چنین کاری باشید.
آقای کامیا در حال حاضر به عنوان کارگردان استودیوی پلاتینیوم گیمز برروی توسعهی عنوان Bayonetta 3 کار میکند که در آینده اطلاعات و جزییات بیشتری از این عنوان را به اشتراک خواهد گذاشت و از این بابت نیز بسیار هیجان زده است. همچنین آقای اینابا نیز اشاره میکند نه تنها Bayonetta 3، بلکه در حال حاضر استودیوی پلاتینیوم گیمز برروی توسعهی بازیهای زیادی کار میکند. به گفتهی وی، یکی از این عناوین، پروژهی معرفی نشدهو یک تجربه جدید و نوآورانه است که بازیبازان هرگز مشابه آن را تجربه نکرده و این عنوان سبک بازیهای اکشن را متحول خواهد کرد؛ این یک پروژهی فوق سری است که حتی بسیاری از کارمندان استودیوی پلاتینیوم گیمز نیز از آن اطلاعی ندارند.
آقای اینابا در نهایت کنفرانس خبری خود در رویداد Bitsummit را با این صحبتها خاتمه داده و میگوید هدف استودیو پلاتینیوم گیمز این است که به خلاق بودن و کارهای نوآورانه ادامه دهد. از نظر وی حضور بازیهای مستقل دیگر سازندگان در رویداد Bitsummit باعث میشود انگیزهی آنها برای رقابت افزایش یابد، برای موفقیت تلاش کرده و به نوآوریهای خود ادامه دهند.
پر بحثترینها
- مدیرعامل پلی استیشن: Uncharted برای همیشه صنعت گیمینگ را دگرگون کرد
- چرا GTA IV بهترین ساخته راکستار است؟
- مروری بر عملکرد محتوایی ایکس باکس و پلی استیشن در سال ۲۰۲۴
- گزارش: Intergalactic: The Heretic Prophet شامل عناصر وحشت خواهد بود
- برخی توسعهدهندگان معتقدند که دنبال کردن گرافیک پیشرفته در بازیهای AAA دیگر امکانپذیر نیست
- تعجب تهیهکننده Gears of War نسبت به رویکرد Assassin’s Creed حول روایت در ژاپن
- دیجیتال فاندری ۳ بازی برتر سال ۲۰۲۴ از نظر گرافیک بصری را مشخص کرد
- گپفا ۲۷؛ پنج بازی برتر شما در سال ۲۰۲۴
- ۱۰ بازی برتر سال ۲۰۲۴ به انتخاب آرمین مُکاری، نویسنده
- ۱۰ بازی برتر سال ۲۰۲۴ از دید تیم تحریریه گیمفا
نظرات
Vanquish 2
همان طور که قسمت اول هم ژانر شوتر سوم شخص را متحول کرد :inlove: :inlove: :inlove:
یــــــــــــــآ خدا :pain: :pain: (جمله سنگینی بود کمر درد گرفتم :doctor: )
استاد کامیا ثابت کرد اگر دانته رو از روی حماقت از او بگیرن با خلق بایونتا میتونه دوباره به بازی برگرده.
بایونتا خیلی جذابه چه از لحاظ گرافیک و چه از لحاظ گیم پلی و خود شخصیت بازی که خیلی طرفدار داره 😀
هسته اصلی یک بازی گیم پلی اعتیاد گونه ان و خلق اتمسفر جدیده به خصوص در بازی های داستان محور.
بودجه مهم است ولی خلاقیت مهم تر است.
نمونه اون هم ماریو. درسته با کریتوس قابل مقایسه نیست ولی به نظر من اصالت بیشتری داره. و نماد بازی های کامپیوتری حساب میشه.
احتمالا که طبق شایعات چند ماهه گذشته vanquish 2 هست و برای XBOX ONE هم در حال ساخته
ان شا الله محمد رضای عزیز.محمد رضا بهترین گیم دیزاینر یا بازیساز تاریخ را چه کسی میدانی?!
اقا تلگرام داری?!
داداش اسم شما رو متاسفانه نمیدونم
ولا بازیساز خوب زیاد داریم من شینجی میکامی و بازی هاش رو واقعا دوست دارم کارگردانی هست که ژانر وحشت رو در این صنعت تعریف کرد عناوینش تماما انقلابی هستن و الهام بخش خیلی از بازی های بزرگ
یا سم لیک که من مکس پین و الن ویک رو واقعا دوست داشتم ببین چقدر یک بازیساز باید چیره دست باشه که تمام گیمرها رو با یک بازی کم هزینه مثل مکس پین درگیر کنه یا الن ویک که توی روایت داستانی رو دست نداره
تاد هاوارد هم خیلی قبولش دارم توی ساخت عناوین RPG رو دست نداره بسیار خبره هست
کوجیما هم سبک خاص خودش رو داره و صاحب سبک هست
کلا بازی ساز خوب زیاد داریم حتی کن لوین رو یادم رفت بالا بگم که چقدر این بایوشاک رو معرکه ساخت
اما خب به طور کلی شینجی میکامی برای من بازیساز بسیار خاصی هست
من بهزاد هستم.برای من هم میکامی بزرگترین گیم دیزاینر تاریخ هست
امیدوارم مایکروسافت قسمت دوم ونکوییش را معرفی کنه
:yes: :yes:
نظرت راجع به ونکوییش چیه?! :inlove:
ونکوییش بعد از گیرز خداوکیلی سالار شوتر سوم شخص هست توی ۳۶۰ حرف نداشت لامصب
چقدر توی بازی من لیز خوردم :rotfl: :rotfl:
باس هاش هم همشون فوق العاده ان اما خب بازی کوتاهه ولی به هر جهت سریع ترین شوتر سوم شخص هست
اره واقعا.معرکه بود
Vanquish 2
آیا حقیقت دارد؟آیا بعضی از کارمندان شرکتشان هم نمی دانستند؟ :inlove: 😐 shet
مایکروسافت عزیز
ونکوییش دو را E3 امسال معرفی کن.دیگه طاقت من و طرفداران ونکوییش تموم شده
این پروژه سری همین پروژه هست.امیدوارم رو کنسول قدرتمند مایکروسافت معرفیش را شاهد باشیم
ای کاش Metal Gear Rising 2 باشه :chic: :chic: :inlove: :inlove:
مثل اینکه نباید منتظر Metal Gear Rising 2 باشیم
دلتون رو صابون گلنار بزنید…کیف می کنم تهش حالتون رو ببینم
DMC, vanquish در حد شایعه هست …GT 7 شایعه هست…بلدبورن ۲ شایعه هست…شایعه..حرفام رو میفهمیدا منتها کمبود بازی بدجور فشار اورده یسری خوراک میخوان برا کل کل ..
باشه استاد فهمیدیم.
من که از حرفاشون چیزی دسگیرم نشد معلوم نی چی میگن
شاید خیلیا مخالف باشن اما بازیای پلاتنیوم رو دوتاشو بازی کردم بایونیتا و ونکوییش
این دوتا که خیلی بازیهای شخصی نبودن بقیشو نمیدونم البته بیشتر مشکلشون رو داستان و طراحی مراحل بود ب نظرم مخصوصا بایونیتا که واقعا داستان ضعیفی داره و بدتر از اون روایت افتضاحی داره
باز ونکوییش بهتره
فوق محرمانه
خنده داره انگار اورانیوم غنی میکنن
واقعاً این هایپ کردنشون هم مسخره هست.
این پلاتنیوم گیمز هم بازیاش بد نیستن اما هیچ کدوم شاهکارم نبودن
تجربه ثابت کرده هایپهای این چنینی به بدترین عناوین سال تبدیل میشن مثل واچ داگز یک که مثلا میگفت ما با این سری به سلطه gta v در این سبک پایان میدیم 😀