اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – قسمت آخر - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – قسمت آخر - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – قسمت آخر - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – قسمت آخر - گیمفا

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – قسمت آخر

سعید آقابابایی
۱۸:۰۰ ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – قسمت آخر - گیمفا

از قدیم گفته اند “کار را که کرد؟ آن که تمام کرد.” وقتی قرار باشد کاری را در اواسط راه رها کنی بهتر است که اصلا آن را انجام ندهی. حدود ۴ ماه قبل بود که اولین قسمت از راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard را برای شما عزیزان آغاز کردم و به معنای واقعی کلمه “قدم به قدم” بازی را برای شما دوستان به همراه تمامی جزییات شرح داده و سعی کردم تا هیچ نکته ای از قلم نیافتد تا سرانجام امروز به قسمت هفدهم و پایانی این راهنما برسیم  و پرونده اولین راهنمای جامع قدم به قدم و فارسی Resident Evil 7: Biohazard را ببندیم.

Resident Evil 7: Biohazard یک بازی شگفت انگیز بود. عنوانی که در حال بازی کردن آن، دقیقا به حال و هوای زمان بازی کردن نسخه دوم و سوم این سری رفتم و بدون وقفه پشت سر هم ۳ بار آن را به پایان رساندم تا تمام رازها و تک تک آیتم ها و تمام نوارهای ویدئو و همه ارتقاها و سلاح ها و .. را کاملا به صورت ۱۰۰ درصد جمع کنم و باید بگویم این یکی از بی نظیرترین و جذاب ترین تجربه های من در سال ۲۰۱۷ بود و کاملا اعتقاد دارم که بازی Resident Evil 7: Biohazard می توانست کاندید بازی سال هم باشد. در واقع کپکام دوباره این سری را احیا کرد و همان حسی را به ما برگرداند که از کمبود مهمات می ترسیم، از بازی و راه رفتن در محیط و راهروهای آن می ترسیم، بار ها و بارها باید بازگردیم تا فلان کلید فلان اتاق را که درب آن قفل بود پیدا کنیم و از آنجا آیتمی را برداریم که بعدا در جایی از بازی به دردمان خواهد خورد. باید معما و پازل حل کنیم و محیط مخوف بازی را بگردیم. وقتی به اتاق سیو می رسیم همان نفس راحتی را می کشیم که زمان بازی کردن عناوین نخست سری می کشیدیم و با شنیدن موسیقی آرامش بخش اتاق سیو روحمان شاد می شود! Resident Evil 7: Biohazard بازی تقریبا پیچیده ای هم هست. نه به مانند دارک سولز و .. ولی بازی در سبک خود یک عنوان پیچیده و پر از رمز و راز و آیتم مخفی و .. است که ممکن است خیلی از آن ها را در زمان بازی کردن رد کنید و متوجهشان نشوید. کاربران خارجی که در این مورد راحتند و صدها راهنمای بی نظیر به زبان مادری در اختیارشان است ولی بازیبازان کشورمان مخصوصا کسانی که زبان انگلیسی مناسبی ندارند اگر بخواهند این بازی را به صورت ۱۰۰ درصد و کاملا به اتمام برسانند به مشکل خواهند خورد.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – قسمت آخر - گیمفا

در این راهنما هیچ آیتمی، هیچ رازی، هیچ نوار ویدئویی، هیچ صندوق قفلی، هیچ سکه خرید ارتقایی و هیچ سلاحی پنهان نمی ماند و حتی خیلی از تروفی ها را نیز خواهید گرفت.

به همین دلیل هم احساس کردم که با توجه به تسلط بالایی که به این بازی بی نظیر پیدا کرده ام، راهنمای آن را برای شما عزیزان بنویسم تا شما نیز در صورت تمایل، بازی را مو به مو کامل کنید و حس لذتبخش قدرت و پز دادن با کلی گلوله جلوی باس ها را حس کنید و ذره ای از بازی برایتان گنگ نماند. علاوه بر کسانی که می خواهند بار اول این بازی را تجربه کنند، افرادی هم که این بازی را شاید یکی دو بار به صورت سریع تجربه کرده اند، گاها نیاز دارند تا به راهنما مراجعه کنند تا تمام رازهای بازی را بفهمند و احساس یک گیمر هاردکور حرفه ای بودن در یک عنوان وحشت بقای خوفناک را حس کنید. به همین دلیل هم چه برای بازیبازان حرفه ای تر و چه برای مبتدی ها که می خواهند اولین بار به استقبال Resident Evil 7: Biohazard بروند و یا برخی کسانی که می ترسند بازی را شروع کنند و می خواهند قدم به قدم از خطرات جلوتر آگاه شوند، وجود یک راهنمای فارسی که به راحتی آن ها را در بازی پیش ببرد و تمامی رازهای بازی را برای آن ها باز کند می تواند خیلی مفید باشد. بعد از استقبال بسیار خوب از راهنمای جامع بازی Bloodborne و دارک سولز ۳ تصمیم گرفتم تا با توجه به شناخت و تسلط کاملی که بر عنوان Resident Evil 7: Biohazard پیدا کرده ام و ترجمه مطالب و راهنماهای خارجی، یک راهنمای قدم به قدم فارسی در مورد تمامی مراحل این عنوان و نحوه پیشروی در آن ها و مبازه با باس ها و …. به صورت جامع و به زبان فارسی برای شما عزیزان تهیه کنم.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – قسمت آخر - گیمفا

یک بازی دردناک که واقعا شگفت زده تان می کند. مخصوصا در این بخشی که تصویرش را می بینید و واقعا خوفناک و غم انگیز است و قلبتان را به درد می آورد.

 لازم به ذکر است که این مطالب از آن جهت اختصاصی گبمفا هستند که مانند آن ها به زبان فارسی و به صورت یک راهنمای کامل نوشتاری وجود ندارد وگرنه قطعا بخش های زیادی از این مطالب با توجه به اطلاعات و نوشته های انگلیسی و راهنماهای این بازی نوشته و ترجمه شده اند، اما در ایران این راهنمای فارسی نوشتاری و قدم به قدم Resident Evil 7: Biohazard برای اولین بار تاکنون توسط گیمفا انجام شده است. قصد داریم تا این راهنما را با فاصله زمانی کم برای شما قرار دهیم و انشالله به پایان برسانیم که البته راهنمای این بازی قطعا به اندازه سولز و بلادبورن نخواهد بود. در این راهنما هیچ آیتمی، هیچ رازی، هیچ نوار ویدئویی، هیچ صندوق قفلی، هیچ سکه خرید ارتقایی و هیچ سلاحی پنهان نمی ماند و حتی خیلی از تروفی ها را نیز خواهید گرفت. در ابن راهنما از شروع بازی به صورت مرحله به مرحله تمامی بخش های بازی کاملا قدم به قدم شرح داده خواهند شد تا در نهایت کاملترین راهنمای نوشتاری جامع فارسی برای Resident Evil 7: Biohazard اختصاصا توسط گیمفا به شما تقدیم گردد. امیدوارم که این راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard که برای اولین بار توسط گیمفا به زبان فارسی تهیه می شود نیز به مانند راهنمای جامع Bloodborne و دارک سولز ۳ مورد رضایت و توجه شما عزیزان قرار بگیرد و این مقالات راهنما بتوانند گاهی به کمک شما بیایند. پیشنهاد می کنم با دهمین قسمت سری مقالات راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard با بنده و وبسایت تحلیلی خبری گیمفا همراه شوید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – قسمت آخر - گیمفا

کپکام دوباره این سری را احیا کرد و همان حسی را به ما برگرداند که از کمبود مهمات می ترسیم، از بازی و راه رفتن در محیط و راهروهای آن می ترسیم، بار ها و بارها باید بازگردیم تا فلان کلید فلان اتاق را که درب آن قفل بود پیدا کنیم و از آنجا ایتمی را برداریم که بعدا در جایی از بازی به دردمان خواهد خورد. باید معما و پازل حل کنیم و محیط مخوف بازی را بگردیم.

این راهنما بر اساس درجه سختی نرمال بازی نگارش شده است که بالاترین درجه سختی موجود برای اولین بار بازی کردن است.

بعد از ذخیره بازی در آخرین دستگاه سیو بازی، درب چوبی را بشکنید و حالا خود را در منطقه آشنایی می یابید. در انبار Guest House خانه ابتدای بازی!! باید کار را همان جایی که همه چیز شروع شد تمام کنیم. ابتدا دور بخش قفسه مانندی که وسط این اتاق است بچرخید و بایستید. اینجا روبرویتان روی قفسه MR. EVERYWHERE 20/20 قرار دارد که آخرین آیتم جمع کردنی بازی است و آن را بشکنید تا دیگر مرتیکه هر جایی به هر جایی نرود!! البته این آیتم در اول بازی که اینجا بودیم، نبود.

  • اینجا اگر طبق راهنما آمده باشید تروفی نقره “Mr. Nowhere” را برای شکستن تمام این مجسمه های “مرد هرجایی” در بازی می گیرید که در واقع حالا تبدیل به “مرد هیچ جایی” شده است! 

مسیر را به اتاق بالا ادامه دهید تا یک توهم ببینید. قرار است از اینجا به بعد چندتایی از این توهم ها ببینیم. در این بخش سالن به سمت پله ها بروید تا یک صحنه خیلی خیلی خفن و آزار دهنده ببینید. حالا به آشپزخانه بروید. به سمت درب پشتی اینجا بروید تا یک توهم دیگر ببینید. از درون آشپزخانه رد شده و از پله ها بالا بروید. مسیر را دنبال کنید تا Evie را در یک حالت شناور در هوا بیابید. حالا باید به سمت او برویم ولی او می خواهد نگذارد به او برسیم و فریادهای خوفناکی می زند. اینجا باید با دستان خود در برابر انرژی این فریاد که شما را به عقب هل می دهد دفاع کنید و همین طور به سمت وی قدم بردارید. باید این کار را ادامه دهید تا سرانجام به او برسید و سپس اتان سرم را به Evie تزریق می کند. این کار منتهی می شود یه باس فایت EVELINE.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – قسمت آخر - گیمفا

بعد از ذخیره بازی در آخرین دستگاه سیو بازی، درب چوبی را بشکنید و حالا خود را در منطقه آشنایی می یابید. در انبار Guest House خانه ابتدای بازی!! باید کار را همان جایی که همه چیز شروع شد تمام کنیم. ابتدا دور بخش قفسه مانندی که وسط این اتاق است بچرخید و بایستید. اینجا روبرویتان روی قفسه MR. EVERYWHERE 20/20 قرار دارد که آخرین آیتم جمع کردنی بازی است و آن را بشکنید. البته این آیتم در اول بازی که اینجا بودیم، نبود. اگر طبق راهنما آمده باشید تروفی نقره “Mr. Nowhere” را برای شکستن تمام این مجسمه های “مرد هرجایی” در بازی می گیرید که در واقع حالا تبدیل به “مرد هیچ جایی” شده است!

  • باس فایت EVELINE

باید بگویم این مبارزه در واقع باس فایت خاصی نیست و اگر هست بسیار مسخره و بدترین در بازی است، آن هم به عنوان باس آخر. EVELINE شروع به ذوب شدن در اینجا می کند و یک صورت بزرگ و غول پیکر زا شکل می دهد. اینجا شما باید به این صورت شلیک کنید. شلیک را ادامه دهید تا وارد فاز نهایی باس شوید!!

ذر این بخش شما به خارج از خانه پرت می شوید. شلیک را ادامه دهید تا وقتی که دوباره به زمین بیافتید. صحنه را دنبال کنید و سپس وقتی می توانید اسلحه را از سمت راستتان بردارید (یک هدیه از طرف کسی که داخل هلیکوپتر است) و چند بار به صورت EVELINE شلیک کنید تا نهایتا مبارزه تمام شود..

  • پایان بازی و حالت های آن

بخش نهایی بازی بستگی به این دارد که چند مرحله قبل شما زویی را نجات داده باشید یا میا را. انتخاب  میا در واقع پایان خوب بازی حساب می شود و انتخاب زویی پایان بد بازی. به شما تبریک میگم.. شما یک وحشت بقای فوق العاده به نام Resident Evil 7: Biohazard رو به پایان رسوندید.

  • نکته: اینجا تروفی برنز “Playing it Safe” را برای تمام کردن بازی در حالت آسان می گیرید.
  • -نکته: اینجا تروفی برنز “The Nightmare’s Finally Over” را برای تمام کردن بازی در حالت نرمال می گیرید.
  • نکته: اینجا تروفی نقره “End of the Night” را برای انتخاب کردن میا می گیرید.
  • نکته: اینجا تروفی نقره “Just A Memory Now” را برای انتخاب کردن زویی می گیرید.
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – قسمت آخر - گیمفا

مسیر را دنبال کنید تا Evie را در یک حالت شناور در هوا بیابید. حالا باید به سمت او برویم ولی او می خواهد نگذارد به او برسیم و فریادهای خوفناکی می زند. اینجا باید با دستان خود در برابر انرژی این فریاد که شما را به عقب هل می دهد دفاع کنید و همین طور به سمت وی قدم بردارید. باید این کار را ادامه دهید تا سرانجام به او برسید و سپس اتان سرم را به Evie تزریق می کند. این کار منتهی می شود یه باس فایت EVELINE.

New Game Plus

آیتم هایی که بعد از پایان بازی می گیرید کاملا بسته به نوع تمام کردن بازی توسط شما دارند و آیتم هایی که ازاد می کنید در بازی جدید درون صندوق اتاق سیو خواهند بود. مواردی که ازاد می شوند یه شرح زیر هستند:

  • درجه سختی MADHOUSE DIFFICULTY (برای تمام کردن بازی در حالت نرمال)
  • ALBERT-01R (برای تمام کردن بازی در حالت نرمال)
  • THE SECRETS OF DEFENSE  (برای تمام کردن بازی در حالت نرمال)
  • WALKING SHOES (برای یافتن و شکستن تمامی Mr. Everywhere ها و تمام کردن بازی)
  • ESSENCE OF DEFENSE (برای یافتن و شکستن تمامی Mr. Everywhere ها و تمام کردن بازی)
  • می توانید بسته رایگان “Not a Hero” را دانلود و بازی کنید.
  • تیر بی نهایت (تمام کردن بازی در حالت MADHOUSE )
  • “X-Ray Glasses” که تمام آیتم های بازی را نشان می دهد (برای تمام کردن بازی به صورت speedrun زیر ۴ ساعت)
  • Circular Saw که یک سلاح Mele جدید است (برای تمام کردن بازی به صورت speedrun زیر ۴ ساعت)
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – قسمت آخر - گیمفا

باید بگویم این مبارزه در واقع باس فایت خاصی نیست و اگر هست بسیار مسخره و بدترین در بازی است، آن هم به عنوان باس آخر. EVELINE شروع به ذوب شدن در اینجا می کند و یک صورت بزرگ و غول پیکر زا شکل می دهد. اینجا شما باید به این صورت شلیک کنید. شلیک را ادامه دهید تا وارد فاز نهایی باس شوید!!

به این ترتیب است که داستان و پرونده راهنمای Resident Evil 7: Biohazard برای همیشه به پایان می رسد تا یک مرجع فارسی و کامل، با کل آیتم ها و ارتقاها و انتخاب ها و پایان های بازی و توضیح قدم به قدم، برای بازیبازان عزیز و کاربران دوست داشتنی گیمفا وجود داشته باشد و بتوانند برای دفعات بعدی بازی کردنشان برای کشف تمام رازهای بازی از آن استفاده کرده و یا اگر تازه می خواهند سراغ بازی بیایند، بتوانند با استرس کمتری جلو بروند. در پایان امیدوار هستم که از این راهنما راضی بوده باشید و گاهی به کارتان آمده باشد یا بیاید. به زودی کل راهنما را در قالب یک پی دی اف اختصاصی گیمفا برای شما عزیزان قرار خواهیم داد تا مانند یک کتاب راهنما برای شما عمل کند و کل آن را در یکجا با هم داشته باشید.

در قسمت آینده راهنمای Resident Evil 7: Biohazard هیچ چیز خاصی را توضیح نخواهیم داد!! 

شما می توانید تمامی بخش های این راهنما را در این قسمت مشاهده نمایید.

با تشکر از حمایت های همیشگی شما

WalleR MaN

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – قسمت آخر - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – قسمت آخر - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – قسمت آخر - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – قسمت آخر - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – قسمت آخر - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – قسمت آخر - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – قسمت آخر - گیمفا