ایدوس مونترال: به ساخت بازی‌های داستان محور ادامه می‌دهیم - گیمفا
ایدوس مونترال: به ساخت بازی‌های داستان محور ادامه می‌دهیم - گیمفا
ایدوس مونترال: به ساخت بازی‌های داستان محور ادامه می‌دهیم - گیمفا
ایدوس مونترال: به ساخت بازی‌های داستان محور ادامه می‌دهیم - گیمفا
ایدوس مونترال: به ساخت بازی‌های داستان محور ادامه می‌دهیم - گیمفا
ایدوس مونترال: به ساخت بازی‌های داستان محور ادامه می‌دهیم - گیمفا

ایدوس مونترال: به ساخت بازی‌های داستان محور ادامه می‌دهیم

سعید حلاجیان
۱۳:۴۹ ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
ایدوس مونترال: به ساخت بازی‌های داستان محور ادامه می‌دهیم - گیمفا

این روز‌ها اخبار زیادی در رابطه با محبوبیت عناوین چند نفره و رقابتی شنیده می‌شود. به خصوص این‌که با موفقیت عناوینی چون Fortnite و PUBG، بسیاری از سازندگان از برنامه‌ی خود برای توسعه‌ی چنین عناوینی خبر داده‌اند. اما جالب است بدانید مدیر استودیوی ایدوس مونترال که به خلق عناوین داستان محور شهرت بسیاری دارد، به تازگی اعلام کرده است که آن‌ها همچنان به ساخت بازی‌های داستان محور ادامه خواهند داد.

طی یک سال گذشته، عرضه‌ی عناوینی به مانند fortnite و PUBG که به محبوبیت فراوانی نیز دست یافته اند و مضاف بر آن علاقه‌ی بسیاری از توسعه دهنگان به توسعه‌ی چنین بازی‌هایی، سوالات بسیاری را به وجود آورده است. آیا عناوین داستان‌محور می‌توانند در آینده به مانند عناوین چند نفره در بازار موفق ظاهر شوند یا این‌که به زودی زود دیگر شاهد مرگ بازی‌های داستان محور خواهیم بود. علاوه بر کوری بارلوگ، بسیاری دیگر از سارندگان نیز با چنین عقیده‌ای کاملا مخالف هستند. یکی از همین سازندگان استودیوی ایدوس مونترال است که به ساخت عناوین داستانی تک نفره بسیار شهرت دارد.

آقای دیوید آنفوسی، مدیر استودیوی ایدوس مونترال، طی مصاحبه‌ای با وب‌سایت GamesIndustry اظهار داشته است که این استودیو در آینده به ساخت بازی‌های داستان محور ادامه داده و از نظر آن‌ها این عناوین در آینده نیز بقا خواهند یافت اما برای این‌ کار نیاز به تغییر و پیشرفت دارند:

دو بحث کلی مطرح است: علاقه و زمان. هر سال علاقه و گرایش‌های متفاوتی میان کاربران بازی‌های ویدیویی وجود دارد. در سال جاری Fortnite به عنوان مورد علاقه‌ی کاربران تبدیل شد و تمام توجهات را به خود و بازی‌های این سبک جلب کرد. اما ما باید صبر کنیم زیرا من نمی‌خواهم تجربه‌ی عناوینی به مانند Deus Ex را تغییر دهم بلکه ما قصد داریم تا همچنان به این سبک احترام بگذاریم.

آقای آنفوسی ادامه داد:

چنین گرایش‌ و علاقه‌هایی هر ساله وجود دارند. اگر شما محتویات مناسب و با کیفیتی را ارائه دهید، مطمئنا مخاطبان خود را خواهید داشت؛ حال می‌خواهد بازی‌های چند نفره و کو آپ باشد یا حتی بازی‌های داستان محور.

من معتقد هستم بازی‌های داستان محور، طی نسل آینده متحول می‌شوند؛ به خصوص برای افرادی به مانند من ( منظور کاربران قدیمی بازی‌های ویدیویی). به عنوان مثال بازی God Of War نمونه بسیار فوق العاده‌ای از یک تجربه‌ی داستانی است. من این بازی را خیلی دوست دارم اما شاید نتوانم آن را به راحتی به اتمام برسانم؛ در این صورت چنین تجربه‌ای برای من بسیار نا امید کننده است زیرا هنگامی که شما یک بازی داستانی را آغاز می‌کنید تمایل داشته تا پایان آن و نتیجه‌گیری داستان را نیز مشاهده کنید. پس ما باید روش‌ یا مدل‌های جدید را یافته و آن‌ها را آزمایش کنیم.

از آقای آنفوسی پرسیده شد پس از نظر شما راه حل این موضوع این است که بازی‌های تک نفره تجربه‌ی داستانی کوتاه‌تری را ارائه دهند؟ وی پاسخ داد:

این تنها نظر من است و من چنین کاری را الزاماً انجام نمی‌دهم. بیایید این‌گونه فرض کنیم ما یک بازی داستان محور خوب با جهانی پیچیده و شخصیت‌های قدرتمند را ساخته‌ایم و هنگامی که شما بازی را آغاز کنید، در عرض سه ساعت آن را به اتمام رسانده و به جای ۶۰ دلار تنها ۳۰ دلار در ازای آن پرداخت خواهید کرد. از نظر من این موضوع، روشی است که بازی‌های داستان محور می‌توانند در پیش بگیرند. شما تجربه‌ای فوق العاده را رقم می‌زنید که بازی‌باز به آن علاقه داشته و می‌تواند آن را به اتمام برساند.

ما همیشه چنین سوالاتی را در ذهن خود مرور می‌کنیم اما از نظر من بازی‌های تک نفره‌ی داستان محور همچنان به مانند گذشته قدرتمند بوده و باید توسعه‌ی چنین بازی‌هایی ادامه یابد.

البته صحبت‌های آقای آنفوسی به عنوان مدیر یک استودیوی ترد پارتی تا حدودی منطقی است و آن‌ها حق دارند که در توسعه‌ی بازی‌های خود چنین موضوعاتی را در نظر گرفته تا نسبت به فروش بازی‌های خود اطمینان حاصل کنند. از طرف دیگر این موضوع در ارتباط با شرکت‌هایی به مانند سونی و نینتندو که استودیوهای فرست پارتی را در اختیار دارند، کمی متفاوت است زیرا آن‌ها می دانند حمایت مالی در ساخت بازی‌های داستان محور، فروش کنسول‌های این شرکت‌ها را افزایش خواهد داد. اما استودیو‌هایی به مانند ایدوس مونترال از چنین حمایت های مالی برخوردار نبوده و چنین بودجه‌ای را نیز در اختیار ندارند. در نهایت آینده‌ی پیش روی بازی‌های داستان محور و این‌که این بازی‌ها در آینده به چه شکل توسعه می‌یابند بسیار جالب خواهد بود.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

ایدوس مونترال: به ساخت بازی‌های داستان محور ادامه می‌دهیم - گیمفا
ایدوس مونترال: به ساخت بازی‌های داستان محور ادامه می‌دهیم - گیمفا
ایدوس مونترال: به ساخت بازی‌های داستان محور ادامه می‌دهیم - گیمفا
ایدوس مونترال: به ساخت بازی‌های داستان محور ادامه می‌دهیم - گیمفا
ایدوس مونترال: به ساخت بازی‌های داستان محور ادامه می‌دهیم - گیمفا
ایدوس مونترال: به ساخت بازی‌های داستان محور ادامه می‌دهیم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

ایدوس مونترال: به ساخت بازی‌های داستان محور ادامه می‌دهیم - گیمفا