جان کندن در بیابان های سوزان بقا… | نقد و بررسی بازی Conan Exiles - گیمفا
جان کندن در بیابان های سوزان بقا… | نقد و بررسی بازی Conan Exiles - گیمفا
جان کندن در بیابان های سوزان بقا… | نقد و بررسی بازی Conan Exiles - گیمفا
جان کندن در بیابان های سوزان بقا… | نقد و بررسی بازی Conan Exiles - گیمفا

جان کندن در بیابان های سوزان بقا… | نقد و بررسی بازی Conan Exiles

سعید آقابابایی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
جان کندن در بیابان های سوزان بقا… | نقد و بررسی بازی Conan Exiles - گیمفا

بازی های سبک بقا یا Survival حتی در ساده ترین حالتشان هم معمولا سخت و پیچیده هستند و از همه مهم تر این که اصلا و ابدا مناسب همه قشرهای بازیبازان نیستند، مخصوصا آن هایی که به اکشن ساده تر عادت کرده اند اصلا نباید سراغ این بازی ها بروند. به اعتقاد من بازی های این سبک بهترین انتخاب برای استراتژی بازها هستند زیرا که در اصل شما باید کاملا یک استراتژی صحیح برای بقا داشته باشید. حالا خود این بازی های بقا درجه بندی هایی از آسان تر و سطحی تر تا سخت تر و پیچیده تر دارند که عناوین پیچیده این سبک دقیقا منوهایی مثل بازی های استراتژی و همان قدر گزینه مختلف و همان قدر عمق و پیچیدگی وحشتناک دارند. عنوان جدید Conan Exiles که امروز قصد داریم نقد و بررسی آن را برای شما عزیزان انجام دهیم، از آن بازی هایی است که حتی در حالت درجه آسانش هم مناسب هر بازیبازی نیست و بسیار پیچیده و دشوار است. یعنی آن قدر المان زیاد دارد و آن قدر به واقعیت شبیه است که اکشن بازها را آزار می دهد و شما می روید و می زنید به دل دو نفر دشمن و می بینید که در ۱۵ ثانیه کشته شده اید! بله.. از این خبرها نیست.

جان کندن در بیابان های سوزان بقا… | نقد و بررسی بازی Conan Exiles - گیمفا

جان کندن در بیابان های سوزان بقا… | نقد و بررسی بازی Conan Exiles

باید مواد مختلف جمع کنید و معجون بسازید و غذا بخورید و مایعات بنوشید و لباس و زره های مختلف در بخش های گوناگون بدن بپوشید و پایگاه بنا کنید و از آن محافظت کنید و سلاح بسازید و به نبرد انواع دشمنان و هیولاها بروید و همه چیز خود را مدیریت کنید تا مثلا آب بدنتان خشک نشود و یا از گرسنگی نمیرید! Conan Exiles که در سبک اکشن ماجرایی – بقا قرار دارد، عنوانیست که توسط استودیو Funcom ساخته شده است، هر چند بیشتر به جای این که در بازی Fun سرغتان بیاید، بدبختی برایتان می آید که البته بدبختی در بازی سبک بقا یعنی همان Fun! این بازی زیبا از سال ۲۰۱۷ در حالت Early Access قرار داشته و سرانجام ۱۱ روز قبل در تاریخ ۸ می ۲۰۱۸، به صورت رسمی و کامل برای پلتفرم های Microsoft Windows و PlayStation 4 و Xbox One توسط Funcom متشر گردید. در این مطلب قصد داریم که به بررسی زوایای گوناگون این بازی زیبا بپردازیم و بخش های مختلف آن را همراه شما عزیزان بررسی نماییم. پس اگر به هر دلیلی به عناوین سبک اکشن ماجرایی و بقا و بازی های هاردکور مبتنی بر ساخت و ساز و پیشروی قدم به قدم، علاقمند هستید پیشنهاد می کنم در ادامه مطلب نقد و بررسی بازی Conan Exiles با بنده و وبسایت تحلیلی خبری گیمفا همراه شوید.

جان کندن در بیابان های سوزان بقا… | نقد و بررسی بازی Conan Exiles - گیمفا

شمایید و یک دنیای خیلی خیلی خیلی عظیم برای اکتشاف… البته اگر بتوانید اکتشاف کنید!!

Conan Exiles در ابتدا داستان سر راست و ساده ای دارد که البته هر چه جلو بروید دارای شاخه های بیشتر (مخصوصا شاخه های داستانی فرعی) می شود که اگر دلتان بخواهد به سراغشان می روید و اگر نه می توانید آن ها را رها کنید، اما برای این که قوی تر شوید و تجهیزات بهتر بگیرید و لول بزنید و … به نفعتان است که همه این داستان ها را به وقت خودش و زمانی که از لحاظ لول به سطح آن بخش رسیده اید، اکتشاف و پیگیری کنید. شما بازی را به این شکل آغاز می کنید که ابتدا باید جنسیت شخصیتان را انتخاب کنید و وقتی انتخاب کردید مردی (یا خانمی) را می بینید که وسط بیابان به صلیب کشیده شده است (این شخصیت شماست) و حالا باید انواع و اقسام آپشن ها را از صورت و بدن و مو و ریش و صدا و نژاد و مدهب و حتی درجه Nudity بازی را انتخاب کنید و شخصیتتان را هر شکلی که دوست دارید بسازید. پس از این کار در واقع روایت داستان بازی آغاز شده و بازی دمو می شود و می بینید که شما را در واقع وسط بیابان به صلیب کشیده و رها کرده اند تا خوراک لاشخورها شوید و مثل خیلی از جنازه ها و استخوان هایی که کنارتان است کشته شوید. اما به قول خود بازی بعضی مواقع قرار است سرنوشت مداخله کند. وقتی یک کرکس می آید و می نشیند که پروسه خوردن شما را شروع کند ناگهان مردی می آید و شما را نجات می دهد و او کسی نیست جز مبارز مشهور و نامی بربر، یعنی Conan the Barbarian که شما را آزاد کرده و می گوید باید راه و روش بقا در این جا را بیاموزید و دیگر نمی توانید برگردید به جایی که بودید، زیرا بلافاصله شما را دوباره می گیرند و می کشند.

جان کندن در بیابان های سوزان بقا… | نقد و بررسی بازی Conan Exiles - گیمفا

باید بگویم که تمام این مواردی که در این مقاله مطرح کرده ام شاید نصف محتوای بازی را نیز در بر نمی گیرد و بازی خیلی خیلی از لحاظ محتوا عظیم تر از چیزی است که تصورش را می کنید و مخصوصا به صورت چند نفره دنیایی از گیم پلی و جنگ و تاکتیک و نبرد برای بقا و هیولاکشی و کشف رازهای پنهان و جنگ های عظیم با منجنیق و برده داری و… است که تا واردش نشوید نمی توانید حجم عظمت آن را درک نمایید.

حالا شما هستید و شخصیتی لخت و بدون تجهیزات وسط بیابان بی آب و علف که باید یک مسیر را انتخاب کنید و بروید و شرایط خود برای بقا را بهتر کنید و سپس کلی داستان اصلی و فرعی وجود دارند که باید کشف کنید و هر کدام جذابیت خاص خود را دارند. خود منوی بازی یک بخش به نام Journey دارد که به نوعی روند پیشروی داستان را به شما می گوید و بهتر است طبق آن و چپترهایی که مشخص کرده است عمل کرده و پیش بروید. مثلا اگر در اوایل بازی بروید به یک منطقه خیلی سخت، به احتمال قریب به یقین بلافاصله شکست می خورید، زیرا داستان این بخش مثلا در شاخه Journey، برای چپتر ۵ بازی در نظر گرفته شده است ولی شما هنوز کارهایی که در چپتر ۲ گفته شده است را انجام نداده اید. در نهایت باید بگویم از لحاظ داستان و روایت، بازی Conan Exiles از لحاظ کلی وضعیت خوبی دارد و از خیلی از عناوین هم سبک خودش شاخه های داستانی بیشتر و جذاب تری دارد که هر کدام منتظر هستند تا توسط شما کشف شده و تعریف شوند.

جان کندن در بیابان های سوزان بقا… | نقد و بررسی بازی Conan Exiles - گیمفا

دنیای بازی آن قدر سوراخ سنبه دارد که خدا می داند!! در هر سوراخی هم ناگهان یک هیولای عظیم چند ده متری می زند بیرون و دخلتان را می آورد.. احتمالا دارید می گویید پس دیگر این ها سوراخ سنبه نیستند، سیاهچال هستند!!

از لحاظ گرافیکی، بازی Conan Exiles با در نظر گرفتن عظمت دنیا و محتوای بی پایانش و همین طور بازی آنلاین، وضعیت مناسبی دارد و مخصوصا از گرافیک هنری خیلی خوبی برخوردار است و دنیای بازی و طراحی مراحل و معابد و ساختمان ها و همین طور انواع هیولاهای عجیب و شگفت انگیز بازی همگی در سطح بالایی قرار دارند و از لحاظ هنری کاملا شما را راضی خواهند کرد. اما از لحاظ فنی و تکنیکی در بازی بارها مشکلاتی خواهید دید و باگ و افت فریم در بخش های مختلف آن مشاهده می شود که البته این موارد برای چنین عنوان عظیمی که تازه از حالت Early Access بیرون آمده و در ابتدای انتشار است، تقریبا طبیعی بوده و قطعا با عرضه آپدیت ها وضعیت فنی بازی بسیار بهتر و با ثبات تر خواهد شد. همچنین نکته دیگری که به شخصه در مورد گرافیک بازی حس کردم و کلا هم این موضوع در همه بازی ها برایم مهم است و به چشمم می آید، موضوع رنگ بندی بازی است که مقداری زیاد از حد زرد و قهوه ای است و مقداری در ذوق می زند.

جان کندن در بیابان های سوزان بقا… | نقد و بررسی بازی Conan Exiles - گیمفا

سازندگان بازی یک حیات وحش فوق العاده عالی و متنوع و پویا خلق کرده اند..

درست است که بازی در بیایان است و این نوع رنگ بندی طبیعی و واقعی محسوب می شود ولی به هر شکل به نظر من می شد که مقداری حالت زیباتری به رنگ بندی بازی بدهند تا زرد بودن شدید آن در ذوق بازیباز نزند. اما همین جا هم اعلام می کنم که این موضوع را برای بازی یک ضعف و دلیلی برای کاهش نمره نمی بینم و به نظرم وضعیت استانداردی را در این زمینه دارد و بنده به شخصه مقداری زیادی بر روی رنگ بندی حساس هستم و حتی در مورد شاهکاری مثل نایر اتوماتا هم در بخش هایی این موضوع در ذوقم می زد. نورپردازی در بازی عالی انجام شده است و شما کاملا حس و حال حضور در یک بیایان سوزان و بی رحم با تایبش مرگبار آفتاب و خورشیدی بی رحم را حس می کنید و دقیقا این نورپردازی در انتقال بیشتر حس بقا به بازیباز کمک می کند و به خوبی در بازی اعمال شده است.

جان کندن در بیابان های سوزان بقا… | نقد و بررسی بازی Conan Exiles - گیمفا

بیراه نیست اگر بگوییم بازی Conan Exiles یکی از ۲-۳ بازی برتر سبک بقاست که تا به امروز منتشر شده است و از لحاظ عظمت و کمیت و کیفیت محتوا به معنای واقعی کلمه “شگفت انگیز” است و باور کنید که حتی خیلی از نقش آفرینی های جهان آزاد هم از نظر محتوا پیش آن مثل یک شوخی هستند!

می رسیم به گیم پلی. به بخشی که همه چیز در Conan Exiles حول محور آن می چرخد. از همان شروع بازی و نجات دادن شما توسط Conan و وقتی که کنترل شخصیت را دستتان می گیرید، می بینید که کلی علامت و .. روی صفحه بازی می آید و مقدار آب بدنتان و مقدار گرسنگی و … همه مشخص شده است و وقتی وارد منو می شوید که می بینید دیگر اینجا خیلی هم پیچیده تر است و کلی گزینه و آیتم مختلف دارید که هنوز اصلا نمی دانید باید با این ها چکار کنید. کمی جلو می روید و به هر سنگ و علفی که می رسید دکمه تعامل را می زنید و می بینید که شخصیت شما در این بازی خیلی شدیدتر از اسکایریم هر چیزی که در دنیا وجود دارد از علف تا تکه سنگ را هم بر می دارد و می فهمیم که پس اینها بعدا برای ساخت و ساز به درد خواهند خورد (بالاخره بازی بقا است دیگر) و البته وزن قابل حمل و قدرت بدنی و .. هم دارید که باید مدیریت کنید. راه می افتید و در بیایان و جلو می روید و مقداری جلوتر یک هیولای پرنده را می بینید که یک نفر را می کشد و می رود. می گویید خب پس بروم مثل اسکایریم، لباس ها و .. را بردارم و بپوشم. اما می روید و می بینید که اصلا این بازی آن طور نیست و هیچ چیزی نمی توانید از شخصیت های دیگر بردارید و خود بازی به صورت رندوم به شما آیتم هایی از شخصیت های مختلف می دهد. کمی جلوتر منطقه سرسبزی می بینید که می روید جلو و می بینید که رودخانه ای است و می گویید به به، پس اینجا می توانم آدم پیدا کنم. می روید و می بینید دو نفر دور یک آتش نشسته اند. می خواهید بروید و با آن ها حرف بزنید که هر دو بر می خیزند و مسلح به سمت شما که هیچ ندارید حمله می کنند و اگر ذره ای بایستید کارتان را خواهند ساخت و تازه دور هم که شوید کلی دنبالتان می آیند و تیر می زنند و خلاصه خیلی خیلی مشکل است که همین ابتدا از دستشان جان سالم به در ببرید. دقیقا همین جاست که اکشن بازان و بازیبازان بی حوصله تر بازی را بی خیال می شوند و می گویند “این چیه بابا دو نفر رو هم نمی تونه بزنه بکشه.”

جان کندن در بیابان های سوزان بقا… | نقد و بررسی بازی Conan Exiles - گیمفا

بر و بچ ومپ هستن!!

تازه تمام این هایی که گفتم در حالت آسان یا نرمال بازی است و خدا می داند که در حالت سخت تر چگونه است. یکی از نکاتی که در مورد گیم پلی بازی وجود دارد این است که بازی شما را شدیدا تشویق به بازی کردن Co-op می کند و انگار که اصلا نمی خواهد شما تک نفره بازی کنید. این را به شخصه کاملا در زمان تجربه این عنوان حس کردم زیرا که مقدار آیتم های لازم برای مثلا ساخت یک خانه به طرز عجیب و غریبی زیاد هستند و مثلا شما کلی سنگ و آهنی را که با زحمت و کلی تیشه زدن به درختان و سنگ های بزرگ جمع کرده اید را می دهید و در مقابل تنها یک عدد دیوار از یک خانه ساخته می شود!! دوباره باید بروید کلی آیتم جمع کنید تا یک دیوار دیگر بسازید که این واقعا طاقت فرسا و حوصله سر بر است. درست است که بازی در سبک بقا است و این ها طبیعی است ولی دیگر نه تا این حد وحشتناک. در واقع اگر نمی خواهید کسی تک نفره بازی کند خب اصلا این حالت را نگذارید تا شخص عذاب نکشد. شما باید در بازی چند نفر باشید و هر کدام به سراغ جمع کردن آیتم های مختلف و سنگ و چوب و .. بروید تا کار آسان تر شود و بتوانید زود تر یک خانه بسازید و به سراغ پیشروی و ماموریت های بازی بروید نه این که ۳ روز را فقط در حال تیشه زدن به سنگ و درخت باشید! این مورد واقعا در بازی تک نفره آزار دهنده بود و راستش باعث شد یک بار کلا بازی را بی خیال شوم و دوباره به آن بازگشتم و ادامه دادم چون انصافا بازی جذابی است. گیم پلی بازی شدیدا و شدیدا سخت است و کاملا باید برای بقا جان بکنید و زجر بکشید و بارها و بارها کشته شوید و یاد بگیرید و ذره ذره آیتم جمع کنید و نیازهای اولیه خود برای بقا را فراهم سازید.

جان کندن در بیابان های سوزان بقا… | نقد و بررسی بازی Conan Exiles - گیمفا

یعنی هر چه که در این گیف می بینید را می توانید در بازی بسازید اما معمولا نه یک نفره، زیرا فکر کنم ۱۰۰ سال طول می کشد!!

در حالت نرمال و بالاتر، هر بار شما کشته می شوید به سبک سولز آیتم هایتان در همان محل باقی می ماند و باید برگردید و بردارید و اگر بمیرید کلا از دست می روند. همچنین در حالت آنلاین، دیگر بازیبازان هر لحظه ممکن است سرتان بریزند و شما را بکشند و هر چه دارید و ندارید را ببرند که واقعا استرس زا است و باید حتما جایی خوب برای پناه گرفتن و خوابیدن در آنجا داشته باشید تا از شر خطرات مرگبار دنیای بازی در امان بمانید. اگر زیاد اهل بازی های بقا نیستید پیشنهاد می کنم بازی را روی درجه آسان بازی کنید که خیلی از این موارد وجود ندارند و لااقل بازی مقداری برایتان آسان تر می شود تا با آن اخت بگیرید و راه روشش را بیاموزید، زیرا بازی Conan Exiles واقعا عنوانی است که ارزشش را دارد که سراغش بروید و آن را یاد بگیرید و مقداری صبر کنید و استقامت داشته باشید تا بر آن سوار شوید و سپس بعد از آن است که تازه لذت بازی را حس خواهید کرد و به سراغ یافتن صدها رمز و راز پنهان در دل دنیای بازی خواهید رفت و معابد مختلف و هیولاهای افسانه ای را خواهید دید که واقعا شما را شگفت زده می کنند و باعث می شوند که دیگر اصلا و ابدا نتوانید بازی را رها کنید. در واقع بگذارید اینطور بگویم. Conan Exiles بازی است که یا شما آن را در همان ۲-۳ ساعت اول رها می کنید و دیگر سراغش نخواهید رفت و یا این که ۷-۸ ساعتی را پای آن صبر می کنید و می آموزید و آن وقت است که دیگر چندین ماه پای آن خواهید بود و لذت بی نظیری را از تجربه این بازی پرمحتوا و عظیم خواهید برد.

جان کندن در بیابان های سوزان بقا… | نقد و بررسی بازی Conan Exiles - گیمفا

مبارزات بازی فوق العاده عالی، سخت، متنوع و خشن هستند و هر سلاح، فنون و تمام کننده های خود را دارد و به سبک سولز، ضربات سبک و سنگین و دفاع و سلاح یک دستی و دو دستی و .. در بازی وجود دارد که واقعا برای عنوانی در این سبک شگفت انگیز است.

بیراه نیست اگر بگوییم شاید بازی Conan Exiles برترین و یا یکی از ۲-۳ بازی برتر سبک “بقا”ست که تا به امروز منتشر شده است و از لحاظ عظمت و کمیت و کیفیت محتوا به معنای واقعی کلمه “شگفت انگیز” است و باور کنید که حتی خیلی از نقش آفرینی های جهان آزاد هم از نظر محتوا پیش آن مثل یک شوخی هستند! از لحاظ دوربین بازی شما می توانید هم به صورت اول شخص و هم سوم شخص بازی را دنبال کنید که به شخصه همواره در این جور بازی ها دوربین سوم شخص مورد علاقه من است زیرا علاقه دارم که زره و تجهیزات شخصیت اصلی را ببینم و در اسکایریم و فال اوت نیز برایم همین طور بوده است. خوشبختانه چه در حالت اول شخص و چه در زاویه سوم شخص بازی به خوبی عمل می کند و مشکل خاصی در هیچ کدام از این زوایا ندارد و در واقع شما را مجبور نمی کند که به خاطر بهتر بودن یکی از این حالت ها، اجبارا بازی را در آن دوربین خاص دنبال نمایید و بسته به سلیقه تان می توانید به صورت سوم شخص یا اول شخص بازیتان را پیش ببرید. البته از لحاظ مبارزه با دشمنان حالت اول شخص مقداری کار آمدتر است زیرا راحت تر می توانید نقطه هدف را روی دشمن قرار دهید و به آن ضربه بزنید ولی در حالت سوم شخص این کار مقداری سخت تر است و گاها دارید ضربه می زنید ولی می بینید به دشمن نمی خورد و متوجه می شوید که نقطه هدف بازی روی وی نیست و او هم دارد وحشتناک و بی رحمانه شما را می زند! مبارزات بازی فوق العاده عالی، سخت، متنوع و خشن هستند و هر سلاح فنون و تمام کننده های خود را دارد و به سبک سولز، ضربات سبک و سنگین و دفاع و سلاح یک دستی و دو دستی و .. در بازی وجود دارد که واقعا برای عنوانی در این سبک شگفت انگیز است. دنیای بازی و بخش های مختلف آن از درجات سختی مختلفی برخوردارند و البته خیالتان راحت باشد که بخش های آسان آن هم سخت هستند!

جان کندن در بیابان های سوزان بقا… | نقد و بررسی بازی Conan Exiles - گیمفا

مثلا برای ساختن حتی یک تکه از یک زره (مثلا کفش ها) باید ابتدا زیر ساخت زره را بسازید که هر تکه از زره، خودش یک بخش زیرساخت دارد که همان بخش زیرساخت، اندازه خود زره، پوست و چرم و… می خواهد و وقتی آن را ساختیم تازه باید دوباره کلی پوست و چرم و … جمع کنیم تا به همراه بخش زیرساخت، خود “بخش قابل پوشیدن” زره را بسازیم که واقعا مسیر طاقت فرسایی است و به معنای واقعی باید برای بقا جان بکنید. تازه این ها را هم که نمی توانید هر جا خواستید انجام دهید و باید در میز کار مخصوص لباس ها بسازید که خود ساخت این میز کار داستانی دارد. خیلی بی رحمانه است نه؟ بقا است دیگر. باید یاد بگیرید که بقای خود را در این دنیای درنده حفظ کنید.

شما ار بخش جنوب نقشه بازی، کار را آغاز می کنید و هر چه که به سمت شمال نقشه بازی پیش بروید خطرات بسیار مرگبارتر و دشمنان مخوف تر و دنیای بی رحم تری در انتظارتان است که البته حتما می دانید وقتی که چنین است قاعدتا پاداش های بهتر و آیتم های کمیاب تری هم انتظارتان را می کشد و وقتی که حسابی قدرتمند شدید و بازی را یاد گرفتید و لول شخصیتتان بالا رفت باید کم کم به آن بخش ها بروید تا بتوانید برخی آیتم های مورد نیاز برای ساخت برخی تجهیزات قدرتمند بازی را به دست بیاورید که آن آیتم ها تنها در آن بخش های نقشه هستند. با انجام هر کاری در بازی حتی دویدن و پریدن و .. هم در واقع شخصیت شما دارد پیشرفت می کند و لول می زند و با هر لول به شما یک امتیاز تجربه تعلق می گیرد که باید آن را در بخش های مختلف مثل قدرت و چابکی و اندازه خط سلامتی و .. خرج نمایید (چیزی مانند اسکایریم ولی پیچیده تر و عمیق تر) و شخصیت خود را جوری که علاقه دارید پیشرفت دهید. برای بازیبازان کم تجربه این سبک و کسانی که تازه برای اولین بار دارند چنین عنوانی را تجربه می کنند بهتر است که ۳ شاخصه ای که در ادامه عرض می کنم را در نظر داشته باشند و بیشتر از همه این ۳ مورد را ارتقا دهند تا زودتر بازی برایشان جا بیافتد و بیشتر بتوانند دوام بیاورند.

جان کندن در بیابان های سوزان بقا… | نقد و بررسی بازی Conan Exiles - گیمفا

در بازی شما باید قدم به قدم راه بروید و روی هر نقطه زمین و در و دیوار کلیک کنید تا آیتم بردارید و به هر سنگی می رسید با تیشه به آن بزنید و خرد کنید و به هر درختی می رسید با تبر آن را بشکنید (تازه بعد از آن خود تبر و تیشه تان هم می شکند و باید برای آن هم باز آیتم جمع کنید تا تبر و تیشه را تعمیر کنید) و خلاصه این که مدام در حال جمع کردن آیتم باشید و تازه می بینید که این همه جمع کردید و همه این ها فقط شد یک عدد دیوار خانه!! اما بالاخره اگر صبر داشته باشید حتی شهر هم می توانید بسازید آن هم با حداکثر زیبایی و لاکچری بودن!!

این ۳ شاخصه شامل قدرت، خط سلامتی و قابلیت حمل وزن بیشتر است که بسیار بسیار برای شما مهم هستند مخصوصا قابلیت سوم آن هم در عنوانی که همه چیزش جمع کردن آیتم هاست. در واقع باید این طور بگویم که در بازی شما باید قدم به قدم راه بروید و روی هر نقطه زمین و در و دیوار کلیک کنید تا آیتم بردارید و به هر سنگی می رسید با تیشه به آن بزنید و خرد کنید و به هر درختی می رسید با تبر آن را بشکنید (تازه بعد از آن، خود تبرتان هم می شکند و باید برای آن هم باز آیتم جمع کنید تا تبر و تیشه را تعمیر کنید) و خلاصه این که مدام در حال جمع کردن آیتم باشید و تازه می بینید که این همه جمع کردید و همه این ها فقط شد یک عدد دیوار خانه!! یا مثلا برای ساختن حتی یک تکه از یک زره (مثلا کفش ها) باید ابتدا زیر ساخت زره را بسازید که هر تکه از زره خودش یک بخش زیرساخت دارد که همان بخش زیرساخت، اندازه خود زره، پوست و چرم و… می خواهد و وقتی آن را ساختیم تازه باید دوباره کلی پوست و چرم و … جمع کنیم تا به همراه بخش زیرساخت، خود “بخش قابل پوشیدن” زره را بسازیم که واقعا مسیر طاقت فرسایی است و به معنای واقعی باید برای بقا جان بکنید. تازه این ها را هم که نمی توانید هر جا خواستید انجام دهید و باید در میز کار مخصوص لباس ها بسازید که خود ساخت این میز کار داستانی دارد. خیلی بیرحمانه است نه؟ بقا است دیگر. باید یاد بگیرید که بقای خود را در این دنیای درنده حفظ کنید.

جان کندن در بیابان های سوزان بقا… | نقد و بررسی بازی Conan Exiles - گیمفا

با انواع و اقسام موجودات واقعی و غیر واقعی و افسانه ای و خدایان و.. باید بجنگید.

 برای ساخت هر چیزی در بازی باید دستور ساخت آن را ابتدا کسب کنید که این ها را با پیشروی در نقشه بازی و ملاقات با انسان های مختلف و صحبت با آن ها و برخی را با خرج کردن امتیاز “دانش” کسب می کنید و هر چه جلوتر بروید دستور العمل های بهتر برای ساخت آیتم های بهتر و مهم تر را به دست خواهید آورد و کم کم یک قابلیت مانند سفر سریع را باز خواهید کرد تا کارتان آسان تر شود و خلاصه باید مدام جان بکنید و پیشروی کنید تا چیزهایی را پیدا کنید که کار را برای بقای شما در دنیا آسان تر کنند، اما اصلا و هرگز تصور نکنید که حتی یک عدد آیتم یا تجهیزات یا دستور العمل با ارزش را بازی راحت به شما می دهد و برای تک تک اینها باید جان بکنید و کم کم قوی تر شوید و زندگی خود را راحت تر کنید. کم کم می توانید خانه اصلی خود را ارتقا دهید و بزرگ تر کنید و سر و شکل لاکچری تری به آن بدهید و از در و دیوارش حیوانات تاکسیدرمی شده آویزان کنید و انواع وسایل و لوازم راحتی را در آن بسازید و در باغچه گیاه و بذر پرورش دهید و خلاصه همه جوره زندگی تبعیدی خود را لاکچری کنید!

جان کندن در بیابان های سوزان بقا… | نقد و بررسی بازی Conan Exiles - گیمفا

هر چیزی که در تصورتان است در این بازی عظیم وجود دارد و هیولاها و دشمنانی می بینید که واقعا شگفت زده می شوید و منجنیق های عظیم هم فقط “شاید” بتوانند آن ها را از بین ببرند.

در زمینه صداگذاری و موسیقی بازی دو روی متفاوت دارد. یعنی موسیقی معرکه و صداگذاری پر از مشکل. موسیقی های بازی بی نهایت زیبا و شنیدنی هستند و حتی در خارج از بازی هم دوست دارید آن ها را گوش بدهید. گاها در منوی بازی مدت ها می ایستید تا موسیقی حماسی آن را بشنوید و واقعا از شنیدن آن کیف می کنید و دوست دارید که وقتی دارید حتی کار دیگری هم انجام می دهید این موسیقی زیبا در کنارتان پخش شود و آن را بشنوید زیرا واقعا عالی، جذاب و حماسی کار شده است و موسیقی متن بازی نیز زمانی که در بیایان های سوزان در حال جان کندن برای بقا هستید، موسیقی های زیبا، عاملی پیش برنده و انگیزه دهنده برای شما هستند.

جان کندن در بیابان های سوزان بقا… | نقد و بررسی بازی Conan Exiles - گیمفا

Conan Exiles ابدا مناسب هر بازیبازی نیست و به هیچ وجه اگر صبر و حوصله ندارید حتی سمتش هم نروید چون قطعا رهایش می کنید و دیگر آن را بازی نخواهید کرد. تازه منظور من اصلا صبر  و حوصله از نوع سری سولز نیست بلکه صبر و حوصله برای جمع کردن ذره ذره و قطره ای و بسیار آرام یک تن تجهیزات برای ساخت تنها یک عدد لباس و خیلی خیلی آرام پیشرفت کردن و قوی شدن است

اما در زمینه صداگذاری، مخصوصا صداگذاری محیطی و صدای هنگام مبارزات، مشکلات زیادی وجود دارند و شاهد جابجایی صدا و پخش شدن با حتی چند ثانیه تاخیر در زمان مبارزات هستیم، به شکلی که مثلا در مبارزات سخت بازی وقتی چند دشمن را کشته اید و می خواهید نفس راحتی بکشید ناگهان یکی شدیدا بغل گوشتان فریاد می زند و فکر می کنید یک نفر دیگر حمله کرده و دوربین را کلی با ترس و استرس می چرخانید ولی بعد می فهمید که همان فریاد دشمن اولی بوده است که مثلا وقتی داشته نصف می شده داد زده است!! اما در زمینه صداگذرای شخصیت ها وضعیت بهتر است و صداگداری شخصیت ها در حد استانداردی قرار دارد و نه خیلی عالی و بی نظیر است و نه مشکل خیلی بزرگ و شدیدی دارد.

جان کندن در بیابان های سوزان بقا… | نقد و بررسی بازی Conan Exiles - گیمفا

اگر این صبر و حوصله کردید و چندین ساعتی را پای بازی گذراندید، آن وقت است که دیگر جادوی بازی زمین گیرتان می کند و یکی از بهترین و لذتبخش ترین تجربه های سبک اکشن ماجرایی و بقا را خواهید داشت و بازی تمام موارد لازم برای شگفت زده کردنتان را کم کم در اختیارتان قرار خواهد داد و خیلی رک می گویم که بعد از مثلا ۷-۸ ساعت بازی کردن با خود می گویید “خوب شد که پای بازی ایستادم و ولش نکردم چون داره خیلی باحال میشه.”

Conan Exiles بازی خیلی خیلی عمیق و پیچیده و باکیفیتی در سبک بقا محسوب می شود و بدون شک می توان آن را در زمره برترین بازی های این سبک که تاکنون خلق شده اند قرار داد. البته بازی مشکلاتی هم دارد که مطمئن هستم خیلی از این مشکلات چون فنی هستند و هنوز اول عرضه رسمی بازی است بعدا با عرضه آپدیت ها رفع می شوند و دیگر شاهد همین موارد افت فریم و باگ هم نخواهیم بود. باید حتما در بخش نتیجه گیری این مطلب به این نکته اشاره کنم که Conan Exiles ابدا مناسب هر بازیبازی نیست و به هیچ وجه اگر صبر و حوصله ندارید حتی سمتش هم نروید چون قطعا رهایش می کنید و دیگر آن را بازی نخواهید کرد. تازه منظور من اصلا صبر  و حوصله از نوع سری سولز نیست بلکه صبر و حوصله برای جمع کردن ذره ذره و قطره ای و بسیار آرام یک تن تجهیزات برای ساخت یک عدد لباس و خیلی خیلی آرام پیشرفت کردن و قوی شدن است.

جان کندن در بیابان های سوزان بقا… | نقد و بررسی بازی Conan Exiles - گیمفا

اگر به عناوین سبک اکشن ماجرایی و بقا با گم پلی هاردکور مبتنی بر ساخت و ساز و پیشروی بسیار ارام و قدم به قدم علاقمند هستید (اگر این طور نیستید ابدا حتی بازی را آغاز نیز نکنید) مطمئن باشید که Conan Exiles یکی از بهترین تجربه های ممکن را برایتان به ارمغان خواهد آورد و چندین برابر پولی که برای آن داده اید محتوای عالی و جذاب دریافت خواهید نمود.

اما… اما اگر صبر و حوصله کردید و چندین ساعتی را پای بازی گذراندید، آن وقت است که دیگر جادوی بازی زمین گیرتان می کند و یکی از بهترین و لذت بخش ترین تجربه های سبک اکشن ماجرایی و بقا را خواهید داشت و بازی تمام موارد لازم برای شگفت زده کردنتان را کم کم در اختیارتان قرار خواهد داد و خیلی رک می گویم که بعد از مثلا ۷-۸ ساعت بازی کردن با خود می گویید “خوب شد که پای بازی ایستادم و ولش نکردم چون داره خیلی باحال میشه.” پس اگر به عناوین سبک اکشن ماجرایی و بقا با گم پلی هاردکور مبتنی بر ساخت و ساز و پیشروی بسیار ارام و قدم به قدم علاقمند هستید (اگر این طور نیستید ابدا حتی بازی را آغاز نیز نکنید) مطمئن باشید که Conan Exiles یکی از بهترین تجربه های ممکن را برایتان به ارمغان خواهد آورد و چندین برابر پولی که برای آن داده اید محتوای عالی و جذاب دریافت خواهید نمود. دوستان در انتها باید بگویم که تمام این مواردی که در خصوص بازی در این مقاله مطرح کردم شاید نصف محتوای بازی را نیز در بر نمی گیرد و بازی خیلی خیلی از لحاظ محتوا عظیم تر از چیزی است که تصورش را می کنید و مخصوصا به صورت چند نفره دنیایی از گیم پلی و جنگ و تاکتیک و نبرد برای بقا و هیولاکشی و کشف رازهای پنهان و جنگ های عظیم با منجنیق و برده داری و… است که تا واردش نشوید نمی توانید حجم عظمت آن را درک نمایید.

جان کندن در بیابان های سوزان بقا… | نقد و بررسی بازی Conan Exiles - گیمفا

Porfosor

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

جان کندن در بیابان های سوزان بقا… | نقد و بررسی بازی Conan Exiles - گیمفا
جان کندن در بیابان های سوزان بقا… | نقد و بررسی بازی Conan Exiles - گیمفا
جان کندن در بیابان های سوزان بقا… | نقد و بررسی بازی Conan Exiles - گیمفا
جان کندن در بیابان های سوزان بقا… | نقد و بررسی بازی Conan Exiles - گیمفا
جان کندن در بیابان های سوزان بقا… | نقد و بررسی بازی Conan Exiles - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Hodd Toward گفت:

    واقعا فکر نمیکردم اینهمه خوب باشه. سازنده هاش حق داشتن قفل دنوو بذارن روش!

    • alpha300011 گفت:

      دشواری نداره :sidefrown:
      برادران CPY اینو هم درست میکنن 😀 😀

      Porfosor
    • hadi gamer 77 گفت:

      نقد جالبی بود ولی انصافا یکم زیادی از بازی تعریف کردید من گیمپلی های بازی رو دیدم و بنظرم اون حرف شما که گفتین گیمپلی مبارزات مثل سری سولز و بلاد بورنه خیلی مضحک و خنده داره چون گیم پلی مبارزات حتی نزدیک اونا هم نمیتونه باشه و بیشتر شبیه اسکایریمه گیمپلی مبارزات تا سری سولز و کلا من گیمپلی رو دیدم یاد اسکایریم افتادم ولی اسکایریم کجا و این کجا !!متااسکور و یوزراسکور فاجعش نشون میده بازی فوق العاده بی ارزشیه !

      • سلام و درود خدمت شما. ممنونم از نظرتون. قطعا عقیده تون محترمه برام اما باید بگم که این بازی به اندازه هزاران کیلومتر از “بی ارزش” فاصله داره و من هم اگر دو ساعت اول بازی رو بی خیال می شدم الان همینی که شما گفتید رو می گفتم. در ضمن لطفا دقت کنید که بنده گفتم نوع سیستم ضربه سبک و ضربه سنگین و سپر گرفتن و سلاح های یک دستی و دو دستی مثل سولز هست و نه حس و حال مبارزه اش. معلومه که کلا هیچی رو نخوندید و همینجوری سطحی میگید. میدونید چرا؟ چون میگید مبارزات مثل اسکایریمه یعنی دقیقا فقط تریلر و ویدئو از بازی دیدید. چون دقیقا در نگاه اول و وقتی بازی نکردین همینه. لطفا دقت کنید که چی نوشتم و بعد در مورد مضحک بودن یا نبودن نوشته م نظر بدین. واقعا که نمی دونم چطوری به خودتون اجازه میدین یه چیزی رو نصفه نیمه یه خطش رو بخونید و کاملا هم غلط برداشت کنید که من گفتم حس و حال مبارزات مثل سولزه و بعدش هم بیاین بگین یه نفر مضحک و خنده دار نوشته. بنده نه کاری به متا دارم و نه چیز دیگه. تجربه خودم از بازی رو می نویسم که حدود ۶۰ تا ۷۰ ساعته و نه بر اساس دیدن تریلر. حالا اگه از نظر شما مضحکه دیگه ببخشید.

    • راستش من هم اصلا فکر نمی کردم وقتی بازی رو شروع کردم. حتی یه بارم ولش کردم و می خواستم پاک کنم ولی برگشتم و بعد از ۷-۸ ساعت بود که دیگه بازی شد اون چیزی که باید بشه و پشت سر هم منو شگفت زده کرد.

  • ممنون
    واقعا فراتر از انتظارات عمل کرد بنظرم

  • shadowwarior گفت:

    خسته نباشید قربان بررسی کامل و جامعی بود و مشخصه که خیلی روی بازی وقت گذاشتید
    روضه و عباداتتون قبول در گاه حق :heart:

  • HQ.PC گفت:

    سلام اقای بابایی سایت رو گشتم ولی نقد و برسی از elder scrolls online پیدا نکرد……..این خیلی خوبه که از بازیای کوچیک و بزرگ نقدهاش نوشته میشه و تو سایت هست ولی جای خالی eso حس میشه ………..مخصوصا اینکه با dlc ها و اپدیت هایی که هنوزم داره منتشر میشه براش در واقع ساپورت میشه از تیم سازندش جای یک نقد و برسی دقیق براش حس میشه اونم برای نام اشنایی مثل elder scrolls
    ممنون از زحماتتون :rose:

  • Hamed777 گفت:

    خیلی دلم میخواد تجربه ش کنم
    ولی با این وضع دلار هنوز گاد رو نتونستم بازی کنم
    هفته دیگه هم بازی دیوید کیج میاد
    دو هفته بعدشم ومپایر
    و من هنوز گاد هم نزدنم

  • Farzin moradi گفت:

    کرک و پرم ریخت فکر نمیکردم اینقدر قشنگ باشه منم از بازی های بقا خیلی خوشم میاد و خسته نباشی اقا سعید

  • r_313 گفت:

    باید بازی خوبی باشه. ما که طرفدار ماینکرافتیم و حوصلشو داریم فکر کنم ازش خوشمون بیاد. یه سوال از آقای آقا بابایی داشتم این که به نظرتون بهترین بازی سبک بقا چیه؟ البته به جز لست آو آس اگه لست آو آس سبک بقا هست.

  • r_313 گفت:

    فکر می کنم یه جورایی شبیه بازی rust باشه که فقط برا پیسی اومده.

  • mohammad1380n گفت:

    دوستان شرمنده بابت اسپم
    من میخوام استار وارزمو تو ps4 اپدیت کنم ولی هی ارور connot download میده برا بازیا دیگمم همینطور چیکار کنم؟

  • aliT گفت:

    دوستان یک سوال داشتم که توی یک مقاله دیگه هم پرسیدم ولی کسی جواب نداد.چه طوری باید توی بلادبورن به شمشیرمون افکتی مثل آتیش بزنیم یا چه طور باید به زره مون مصونیت در برابر سم بزنیم؟

  • آقا سعید خسته نباشید نمره بازی که قبل نقد شما تو سایت metacritic دیدم گفتم اینم یه بازی مضخرف دیگست ولی با خوندن نقد شما متوجه شدم به این بازی هم مثل خیلی بازی های دیگه کم لطفی شده اتفاقا من هم عاشق این سبک بازی هام که باید ذره ذره پیشرفت کنی و بازی رو پیش ببرید تا تبدیل به پادشاه بازی بشید

    • سلام و درود خدمت شما. خیلی ممنونم از شما. سلامت باشید انشالله. راستش من رو که می شناسید که حتی ذره ای به متا کاری ندارم و خودم بازی می کنم و تجربه م رو براتون میگم از بازی. اگر بازی رو با اون دو ساعت اول که بازی کردم و ولش کردم و اومدم بیرون نقد می کردم بهش ۵ تا ۶ داده بودم ولی وقتی که نشستم چند ساعتی اونوقت بود که بازی کم کم دنیای بی نظیرش رو نشون داد بهم. توی متن هم گفتم به معنای واقعی خیلی از نقش افرینی های جهان ازاد از نظر محتوا پیش این بازی مثل شوخی هستند. یعنی یه بازی ساخت و ساز کامل اکشن کامل نقش افرینی کامل و همه چیز داره. خودتون تصاویر و گیف ها و هیولاها رو ببینید و یا ساختمون ها و شهرهایی که ساختن بازیبازها واقعا شگفت انگیز هستن. اما باز هم میگم خیلی خیلی خیلی باید صبر داشته باشید و دونه دونه سنگ وچوب و پوست و.. جمع کنید تا ذره ذره قوی بشید و بقای واقعیه این بازی. دقیقا بازی هست که باید ذره ذره بری جلو و مخصوصا کواپ بازی کنی تا پادشاه بازی بشی.

  • zireael گفت:

    بسیار ممنون از سعید آقا بابایی عزیز بابت نقد خیلی خوبشون . دوستان من وقتی این بازی در حالت دسترسی اولیه بود خریدمش در استیم تقریبا در مهر ۹۶ بود . حالا بماند که از اون اول تا الان که به صورت رسمی ریلیز شده چقدر دنیای بازی بزرگ تر شده و ایتم ها و دشمن ها و خیلی چیز ها بیشتر شده و همچنین اون اوایل خیلی خوب هم بهینه نبود اما الان یه بازی کامل و خیلی عالیه شده . همون طور هم که سعید جان گفتند بازی به شدت به حوصله و علاقه به این سبک نیاز داره . به این صورت که ابتدا در یک بیابان بدون هیچی هستید و با چند آشنایی اولیه از یک سری لوازم شروع به ساخت لوازم سنگی (مانند تیشه و تبر و یه شمشیر سنگی) و لباس از علف ها کرده و همین طور شروع مکنید و تجربه کسب میکنید و میتونید لوازم بهتر و متنوع تر بسازید و به قدری در این بازی ایتم برای ساخت و ساز هست که میتونید یه قصر بسازید با کلی لوازم جانبی (که صد البته نیاز به حوصله و علاقه داره ) یه چیز دیگه در مورد این بازی اینه که خلاقیت شما رو زیاد میکنه (در مورد ساخت خونه و لباس ها تون این مورد بیشتر احساس میشه) . گیم پلی بازی هم خیلی خوبه (حتی گیم پلی معتاد کننده ای هم داره اگه علاقه مند بشید به این بازی) موسیقی های خیلی زیبایی داره دشمنان سر سخت و حیوانات عظیم الجثه هم از ویژگی های این بازیه . کلا اگه علاقه به این سبک دارید اصلا از دست ندید. البیه الان با این وضع دلار یه کم شاید گرون تر شده باشه من اون موقع که تو حالت دسرسی اولیه بود با ۷۰ خریدم کدش رو برای استیم .

  • Alireza-spv گفت:

    دوستان ی بازی شوتر اول شخص آنلاین زیبا واسه pc بگید بخرم

  • 2K.Firaxis گفت:

    جالبه باریش، اصلا در موردش تحقیق نکرده بودم و یا چیز خاصی نمیدونستم، فقط میدونستم همینطور پشت سر هم داره تاخیر میخوره!
    امیدوارم بتونم تجربه ش کنم!
    ممنون بابت این نقد عالی، واقعا برای تجربه بازی ترغیب شدم! تشکر از اقای اقابابایی بابت این نقد زیبا!
    من معمولا اون تصویر مزایا-معایب و نمره از هر بازی که تو گیمفا نقدش رو میخونم، سیو میکنم، ولی این یکی؛ DAMN, خیلی کوچیکه :laugh: :laugh:

    • سلام و درود خدمت شما. خیلی متشکرم ازتون. باعث افتخاره که رضایت داشتید از مقاله. انشالل بازیش کنید و خوشتون بیاد اما فراموش نکنید که باید خیلی خیلی خیلی صبور باشید. بعد از دو ساعت بازی کردن و خارج شدن که می خواستم بازی رو پاک کنم و بگم به درد نمی خوره، دوباره وارد بازی شدم و حالا به حدود ۶۰-۷۰ ساعت بازی رسیدم تقریبا و واقعا هر چی بیشتر میرم جلو بیشتر شگفت زده میشم.
      دیگه به بزرگی خودتون ببخشید که این یکی نکات منفی و مثبت طولانی شد

  • عجب چقدر تعریف کردی اقا سعید خسته باشی. واقعا تلاش شماها رو میبینم سریع بازی نقد میکنید تازه تک تک جاهای بازی رو میگردید ایراد ها رو مینویسید واقعا دمتون گرم. احساس میکنم این بازی شبیه بقا مثل بازی fallout هستش ولی به سبک اسکایریم و انلاین. ولی یه سوال این بازی بخش داستانی داره یا همش انلاینه و quest انجام میدین منظورم مثل بازی world of warcraft؟

    • سلام خدمت شما محمد علی جان. سلامت باشید. خیلی ممنونم ازتون. همه سعیمون بر اینه که بازی رو زود نقد کنیم براتون. ممنون از توجهتون.
      محمد علی جان این بازی هیچ گونه ربطی به اسکایریم و فال اوت و .. نداره چون خیلی خیلی خیلی بزرگتره از نظر میزان محتوا و کارهایی که میشه انجام داد و شهرهای عظیمی که میشه ساخت و.. ببینید این بازی ماین کرفته با گرافیک بالا و مبارزات اکشن خیلی خوب و هیولاهای افسانه ای و خدایان و حیات وحش کامل و ساخت و ساز تا حد زیباتر ین شهرهایی که می تونید تصور کنید و کلی کار دیگه که باید یه کتاب در موردش نوشت. واقعا فقط این که شما پایگاه بسازید و شهر بسازید و بعد دشمنان یا هیولاهای مخوف و تایتان گونه و یا بازیبازهای دیگه به اون حمله کنن و شما با منجنیق و .. اونا رو بزنید و استراتژی نبرد بچینید و … خیلی خیلی عمیق تر از هر بازی که فکر ش رو بکنید هست. این که گفتم خیلی از نقش افرینی های جهان ازدد از نظر مقدار محتوا پیش این بازی شوخی هستن دقیقا و کاملا در بازی می بینید وقتی چندین ساعت بازی کنید و واقعا محمد علی جان بعد از ۶۰ تا ۷۰ ساعت بازی هنوز حسم بر اینه که با کارهایی که می دونم میشه انجام داد هنوز ۵ درصد بازی رو هم نرفتم. این بازی رو هم میشه تکی کامل رفت و هم کواپ ولی خب تکی طاقت فرساست به معنای واقعی و اصل لذت و اصل ساخت این بازی برای همکاری و کواپ بوده. اما میتونید کامل تکی بازی کنید و اصلا افلاین باشید.

    • اگر حوصله و صبر دارید و بازی بقا و ساخت و ساز و ذره ذره قوی شدن رو دوست دارید باید بگم از این انتخاب بهتر نمیتونید بکنید. واقعا فوق العاده اس. منی که زیاد سبک بقای صرف بازی نمی کنم و زیاد حوصله ندارم رو به طرز عجیبی میخکوب کرد پای خودش چه برسه کسی که وست داره بازی هایی مثل ماین کرفت و …

  • pro gamer2017 گفت:

    اونایی که موقع منتشر شدن تریلرا بازی مسخرش میکردن کجان الان.عاشق این مدل بازیام :inlove: :inlove:

  • این از اون بازی هاست که حال میده با رفیقت بازی کنی عالی

  • awmin گفت:

    حرف از Conan شد یاد conan o’brien افتادم … قبلنا یبار یادمه گیمفا برای گیرز آو وار clueless gamer از همین کونان اوبراین گذاشته بود … یه سری بزنید به کلولس گیمر جدیده که گاد او وار جدیدیو بازی میکنن … اگه هم بتونین زیرنویس بزنین براش محشره

  • Hunter گفت:

    آقا سعید خسته نباشید نقد فوقولاده ای بود
    امسال فکر میکنم برام تابستون فوقولاده ای باشه از لحاظ گیم و بازیای زیادی هستند که باید تجربشون کنم از شما کمک میخوام که کدومو زود تر تجربه کنم؟
    شادو آف د کلوسوس،بایوشاک،فالوت،اویل ویدین،هل بلید،لست گاردین،

    • درود بر شما. خیلی ممنونم ازتون. سلامت باشید انشالله. خیلی ممنونم.
      به به چه تابستونی بشه براتون با این بازیا.
      به نظر شخصی من اگر بخوام به ترتیب اینا رو بازی کنم به این شکل میشه که اول بایوشاک (بازی دیگه ای در تاریخ با این بازی قابل مقایسه نیست) بعدش میرم شدو او کلوسوس، بعدش هل بلید، اویل ویتین، فال اوت، لست گاردین.
      البته این فقط بر اساس ارزش بازی ها نیست ها. بلکه خیلی بر اساس سلیقه منه . اما فکر میکنم ترتیب خوبیه که اینجوری برین سراغ این بازی ها. دو بازی اول قطعا ارزششون خیلی بیشتره از بقیه

      • Hunter گفت:

        حدس میزدم بایوشاکو اول پیشنهاد بدید به این دلیل نظر شمارو خواستم چون حس میکنم سلیقمون نزدیکه بازیای دیگه ایم هست که حتما اگه زمان و جیبم اجازه داد باید بازی کنم مثل دووم،ولفانیشتین،میدل ارثو…
        بازم خیلی ازتون ممنونم

  • یه خورده دیگه شرایط به همین منوال پیش بره کشور خودمون هم تقریبا به این بازی شبیه میشه کار زیاد برای بقا

  • تشکر وسپاس فراوان آقا سعید.بر عکس انتظاری که داشتم بازی خوبی شده

  • سلام خسته نباشید فروان
    عذر خواهی بابت این اننتقاد که واقعا جاش زیر این موضوع نیست
    اما خب تقریبا چاره ای هم نیست
    تیم pc گیمفا (( اگر هست )) واقعا ضعیف داره عمل می‌کنه
    بازی انحصاری مهمی مثل total war thrones of brotonia
    از عرضش مدت زیادی میگذره ولی واقعا هیچ واکنشی گیمفا نسیت بهش نداشته تقریبا
    ببخشید بازم بابت بی ربط بودن این مسأله به این صفحه
    موفق باشید

  • khandee گفت:

    سلام عالی بود
    این نسخه که اومده دیگه کامل شده یا بازم اپدیت و دی ال سی میاد براش.

  • Metal snake گفت:

    سلام
    بچه ها کسی تو پلی استیشن خواست اد کنه بازی کنیم my psn: hamed-alaee

  • arastoo گفت:

    سلام بازی خیلی خوبی هستش ولی من اورجینال خریدم و ایرانی نیست که باهاش هم تیمی بشم، اگه کسی هست از استیم بازی رو خریده باشه پیام بده هم تیمی بشیم ممنون تلگرامم @arastoo08

    mrpooriy
  • matinbiglary گفت:

    آیا تحت شبکه lan میشه بازی کرد و مراحل co-op رو انجام داد

    mrpooriy
  • mrpooriy گفت:

    برادر همه اینا گفتی وقت گذاشتی نوشتی دمت گرم فقط اصل کاری رو ننوشتی داستان بازی چی بوده خودم الان که بازیو تموم کردم میدونم ولی در کل ننوشتیش که الانم داره چپتر دو میاد ولی من داستا مپ دوم ک چپتر دو رو نمیدونم چیه!

جان کندن در بیابان های سوزان بقا… | نقد و بررسی بازی Conan Exiles - گیمفا
جان کندن در بیابان های سوزان بقا… | نقد و بررسی بازی Conan Exiles - گیمفا