بیوگرافی اختصاصی گیمفا: Sam Fisher - گیمفا
بیوگرافی اختصاصی گیمفا: Sam Fisher - گیمفا
بیوگرافی اختصاصی گیمفا: Sam Fisher - گیمفا
بیوگرافی اختصاصی گیمفا: Sam Fisher - گیمفا

بیوگرافی اختصاصی گیمفا: Sam Fisher

رسول خردمندی
۱۵:۵۹ ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
بیوگرافی اختصاصی گیمفا: Sam Fisher - گیمفا

سم فیشر یکی از محبوب ترین کاراکترهای دنیای بازی است. صرف نظر از فراز و نشیب های سری بازی های Splinter Cell ، سم فیشر در یاد و خاطره بسیاری از بازیبازهای علاقه مند به سبک مخفی کاری قرار گرفته است. هر چند با مدرن شدن بازی ، شخصیت سم فیشر نیز تغییراتی بنیادی داشته ولی خواندن این بیوگرافی می تواند خاطرات سم فیشر را زنده کند.

سم فیشر یکی از سربازان کارکشته رده بالای سازمان CIA در ایالات متحده و عضو تیم شماره ۳ گروه navy SEAL است.

قد:  ۱۷۷.۸ سانتی متر

 وزن: ۷۷ کیلوگرم

رنگ چشم: سبز

تاریخ تولد: ۱۹۵۷ ، محل تولد (مشخص نشده)

وی سابقا جزوی از Third Echelon بوده است. Third Echelon یکی از بخش های ویژه و پنهانی آژانس امنیت ملی بود. چابکی و مهارت کامل سم فیشر در استفاده از تکنیک های مخفی کاری تنها گوشه ایی از توانایی های این فرد است. فیشر اولین فردی بود که به تنهایی برای برنامه های مخفیانه Third Echelon به عملیات های میدانی فرستاده می شد. البته سم فیشر به پیشبرد ماموریت ها به صورت انفرادی علاقه مند است. فیشر زمانی که ماموریتی از سوی سازمان ندارد در Towson واقع در Maryland ساکن می شد.

در سال ۱۹۸۰ ، فیشر در پایگاه آمریکایی ها در کشور آلمان مشغول به کار می شود. ۴ سال بعد با Regan Burns آشنا شده و با وی ازدواج می کند. نتیجه این ازدواج ، دختری به نام Sarah است که در ۱۶ ژانویه سال ۱۹۸۵ به دنیا آمد. فیشر و ریگان پس از مدتی از هم طلاق گرفته و نام خانوادگی “سارا” نیز به همین علت تغییر می کند. در سال ۱۹۸۹ “ریگان”  به علت سرطان تخمدان فوت می کند و “سارا” در سپتامبر سال ۲۰۰۷ توسط یک راننده مست در یک سانحه رانندگی کشته می شود. اگر چه پس از مدتی سم فیشر در میابد که مرگ دخترش یک دروغ بوده و در نسخه Conviction ، سم فیشر تلاش می کند تا پرده از این راز بردارد و به جوابی برای قتل صحنه سازی شده دخترش برسد. همچنین  وی تلاش می کند تا ارتباط این قضیه را با سازمان Third Echelon کشف کند.

نماد سری بازی های Splinter Cell

مافوق و ناظر سم فیشر ، Irving Lambert نام دارد که نژادی آمریکایی دارد. لمبرت در ماموریت ها توسط کارکنان NSA نظیر William Redding ( معرفی شده در Chaos Theory) و Anna Grimsdottir حمایت می شد.  یکی از همراهان وی ،  D.P.Brunton گروهی به نام  SHADONET را تاسیس کرد. SHADOWNET همانند Third Echelon افرادی را برای ماموریت های مخفی و سری همانند سم فیشر تربیت کرده و به ماموریت ها می فرستد.

اسامی مکان ها و کشورهایی که سم فیشر در آنجا ماموریتی داشته به شرح زیر است:

کانادا ، جمهوری دموکراتیک کنگو ، چین ، ایسلند ، اسرائیل ، تیمور شرقی ، اندونزی ، ژاپن ، قرقیزستان ، روسیه ، اوکراین ، ترکیه ، آذربایجان ، ایران ، کره شمالی و جنوبی ، مکزیک ، پاناما ، کلمبیا ، پرو ، میانمار ، صربستان ، جورجیا ، فرانسه.

اسامی مناطقی که سم فیشر در ایالات متحده حضور داشته است:

فرودگاه بین المللی لس آنجلس ، کالیفرنیا ، نیویورک ، نیو اورلئان ، زندان Ellsworth و مقرر CIA واقع در Langley ، ویرجینیا.

آقای Martin Caya طراح ارشد کاراکتر سم فیشر ، در گزارش های خود با سایت های خبری بیان کرده است که سم فیشر در حین انجام وظیفه در افغانستان مجبور بوده است که برای زنده ماندن خود در اجساد مرده پنهان شود. وی همچنین اظهار داشته است که سم فیشر در شرق کشور آلمان نیز ماموریتی داشته است. هدف این ماموریت منجر به سقوط USSR (اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی) شده است.

سیر تکاملی سم فیشر

سم فیشر از ماموریت های CIA متنفر بود و به همین علت بیشتر در نقش نیروی کمکی و پشتیبانی ظاهر می شد. از ماموریت “بانک” در بازی Chaos theory نتیجه می توان گرفت که سم فیشر در کویت نیز حضور فعال داشته است.  وی می گوید که بیشتر اوقات خود را در سال ۱۹۸۹ بین خندق های بغداد و کویت به سر می برد. از همین عملیات ” بانک” می توان دریافت که وی در پاناما زمانی که ایالات متحده Manuel Noriega  را سرنگون کرده ، نیز حضور داشته است. سم فیشر در جنگ اول خلیج نیز حضور داشته است.  در اولین ماموریت تمرینی بازی Splinter Cell لمبرت به Vermon Wilkes این نکته را گوشزد می کند که وی در این جنگ خدمت کرده است.

سم فیشر همانند فولاد ، سرد و تنومند است. وی می تواند از در و دیوار به راحتی بالا برود و مانورهایی را انجام دهد که یک فرد جوان از انجام آن هراس دارد. به هر حال سم فیشر می تواند در هر شرایطی از خود مراقبت کند.  البته همانگونه که در ابتدای بیوگرافی ذکر شد ، سم فیشر به عملیات های انفرادی علاقه مند است. ماموریت های انفرادی نیازمند مخفی کاری است. وی می تواند دشمنان خود را به صورت کاملا مخفیانه غافلگیر کرده و آنها را خلع سلاح  و یا نابود سازد.

بیوگرافی اختصاصی گیمفا: Sam Fisher - گیمفا

سم فیشر ورژن جدید

فیشر به زبان های روسی ، کره ایی ، عربی ، چینی ، فارسی و اسپانیایی تسلط کامل دارد. این مورد به صراحت در کتاب ها و شواهدی همانند بازجویی سم فیشر از گاردها و مکالمات رد و بدل شده بین دشمنان و وی استخراج شده است.  مسلما همه افراد دنیا به زبان انگلیسی مسلط نیستند و در بازی نیز این نکته رعایت شده است ولی با این حال گفت و گوها به زبان انگلیسی دوبله شده تا بازیباز متوجه گفت و شنودها شود.

و در پایان توجه شما را به این دیالوگ زیبا و ماندگار جلب می کنم:

Lambert:  به نظر می رسه که سیستم آژیر فعال شده..

سم فیشر: بذار حدس بزنم ، ۳ تا آژیر می کشه و بعدش همه چی درست میشه؟

Lambert: البته که نه! این که بازی ویدئویی نیست فیشر!

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بیوگرافی اختصاصی گیمفا: Sam Fisher - گیمفا
بیوگرافی اختصاصی گیمفا: Sam Fisher - گیمفا
بیوگرافی اختصاصی گیمفا: Sam Fisher - گیمفا
بیوگرافی اختصاصی گیمفا: Sam Fisher - گیمفا
بیوگرافی اختصاصی گیمفا: Sam Fisher - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بیوگرافی اختصاصی گیمفا: Sam Fisher - گیمفا