گزارش مالی شرکت الکترونیک آرتس| رشد قابل توجه کاربران و درآمد حاصل از فروش بازیها
شرکت الکترونیک آرتس به تازگی گزارش مالی مربوط به سه ماههی چهارم سال مالی ۲۰۱۸ را منتشر کرده است. گزارشات منتشر شده نشان میدهند که در این بازهی زمانی، درآمد الکترونیک آرتس رشد قابل توجهی داشته است.
به نظر میرسد میزان در آمد حاصل از فروش بازیهای شرکت الکترونیک آرتس در سه ماههی چهارم سال مالی ۲۰۱۸ رشد بالایی داشته است. به گفتهی اندرو ویلسون، مدیر عامل شرکت الکترونیک آرتس، تعداد کاربران عناوینی به مانند The Sims 4، FIFA و عنوان Battlefield نسبت به سه ماههی دوم و حتی سال گذشته به طور قابل توجهی افزایش یافته به طوری که تعداد کاربران عنوان Battlefield به تنهایی به ۵۴ میلیون نفر رسیده است. حال با یکدیگر مروری خواهیم داشت بر گزارش مالی شرکت الکترونیک آرتس در سال مالی ۲۰۱۸٫
- میزان فروش خالص دیجیتال شرکت الکترونیک آرتس در سال مالی ۲۰۱۸ بالغ بر ۳ میلیارد و ۵۸۰ میلیون دلار بوده است. این میزان به طور سالانه رشد ۱۷ درصدی داشته و در مجموع فروش کل دیجیتال شرکت الکترونیک آرتس ۶۸ درصد افزایش یافته است.
- تعداد کاربران عناوین ورزشی شرکت الکترونیک آرتس برروی کنسولهای نسل هشتم تاکنون به ۹۰ میلیون نفر رسیده است.
- حدود ۱۸ میلیون کاربر در بخشهای آنلاین عناوین FIFA 18 و Madden NFL 18 به رقابت با یکدیگر پرداخته که این میزان به طور سالانه رشد ۷۵ درصدی داشته است
- تعداد کاربران عنوان Battlefield برروی کنسولهای نسل هشتم و رایانههای شخصی تا کنون به ۵۴ میلیون نفر رسیده است.
- تعداد کاربران سری Sims در سال مالی ۲۰۱۸ برروی رایانههای شخصی و پلتفرم گوشیهای همراه به ۸۰ میلیون نفر رسیده است.
نکات برجستهی مالی:
- میزان وجه نقد خالص به دست آمده توسط فعالیتهای شرکت الکترونیک آرتس در سه ماههی چهارم سال مالی ۲۰۱۷ مبلغی بالغ بر ۶۱۵ میلیون دلار و به طور کلی در سال مالی ۲۰۱۸ حدود ۱ میلیارد و ۶۹۲ میلیون دلار بوده است.
- الکترونیک آرتس در سه ماههی چهارم سال مالی ۲۰۱۸ حدود ۱٫۲ میلیون از سهام این شرکت را با قیمت ۱۴۸ میلیون دلار بازخرید کرده است. اما به طور کلی در سال مالی ۲۰۱۸ الکترونیک آرتس میزان ۵٫۳ میلیون سهم را به مبلغ ۶۰۱ میلیون دلار بازخرید کرده است.
- همچنین الکترونیک آرتس از برنامهی دو سالهی خود برای بازخرید سهامهای این شرکت به مبلغ ۲٫۴ میلیارد دلار خبر داده است.
در رابطه با برنامهی دوسالهی شرکت الکترونیک آرتس برای بازخرید سهام این شرکت باید بگوییم که این برنامه جایگزین برنامهی اعلام شده در سال ۲۰۱۷ میشود و الکترونیک آرتس قصد دارد سهام موجود را یا از طریق بازار آزاد یا از طریق مذاکره و قرادادهای خصوصی به صورت کاملا قانونی بازخرید کند. زمان و میزان بازخرید سهام شرکت الکترونیک آرتس به عوامل مختلفی بستگی دارد که از میان آنها میتوان به قیمت سهام، سرمایهی موجود، ملزومات قانونی، فرصتهای سرمایه گذاری جانبی و سایر شرایط موجود در بازار اشاره کرد.
انتظارات مالی الکترونیک آرتس در سال مالی ۲۰۱۹:
- افزایش درآمد خالص شرکت الکترونیک آرتس به ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار : الکترونیک آرتس انتظار دارد درآمد حاصل از بازیهای این شرکت که دارای بخش آنلاین هستند، به ۲۵۰ میلیون دلار و درآمد حاصل از بازیهای عرضه شده برروی پلتفرم گوشیهای همراه به ۳۰۰ میلیون دلار افزایش یابد.
- افزایش سود به دست آمده از هر سهم به میزان ۳٫۵۵ میلیون دلار.
- افزایش وجه نقد ایجاد شده به مبلغی در حدود ۱ میلیارد و ۸۲۵ میلیون دلار.
- شرکت الکترونیک آرتس برآورد میکند تعداد سهام این شرکت تا پایان سال مالی ۲۰۱۹ به ۳۱۲ میلیون سهم برسد.
- شرکت الکترونیک آرتس انتظار دارد میزان فروش خالص این شرکت به ۵ میلیارد و ۵۵۰ میلیون دلار برسد.
آقای اندرو ویلسون طی گزارش مالی شرکت الکترونیک آرتس از عملکرد این شرکت در سال مالی گذشته تمجید کرده و وعدهی آیپیها و تجربههای جدیدی را در سال مالی جاری میدهد:
سال ۲۰۱۸ برای الکترونیک آرتس سالی موفق از نظر مالی بود و تعداد کاربران ما در عناوین FIFA، Battlefield و The Sims به میزان قابل توجهی افزایش یافت. در سال مالی آینده ما این جهان را( تعداد کاربران حاضر در کلیه بازیهای الکترونیک آرتس) را با معرفی تجربهها و آیپیهای جدید و برنامههای پیش روی دیگر در صنعت بازیهای ویدیویی گسترش خواهیم داد. جذب و سرگرم کردن بازیبازان پرشمار در سرتاسر جهان هیچوقت به این اندازه هیجان انگیز نبوده است.
آقای بلیک یورگنسن، مدیر مالی شرکت الکترونیک آرتس نیز در رابطه با عملکرد این شرکت در سال مالی ۲۰۱۸ بیانیهای منتشر و در صحبتهای خود برروی رواج یافتن و گسترش طرح طولانی مدت ” بازی به عنوان خدمات ” تاکید کرد:
الکترونیک آرتس یک سال شگفت انگیز و با رکورد جدید دیگری را پشت سر گذاشت. موفقیتهای ما مدیون تغییر در عملکرد و ارتباط ما با بازیبازان و تداوم این تغییرات بوده است. بازیبازان انتظار تجربهای عمیق در بازیهای مورد علاقه خود و محتویات تازهای دارند که یک سال دیگر نیز آنها را سرگرم نگه دارد. این موضوع به تجارت ما ثبات بیشتری بخشیده و باعث شده است تا بتوانیم سود قابل توجه و در حال رشدی را به سرمایه گذاران خود در صنعت بازیهای ویدیویی ارائه کنیم.
در پایان آقای بلیک یورگنسن در رابطه با میزان فروش کنسولها در سال مالی جاری معتقد است که دو کنسول اکس باکس وان و پلی استیشن ۴ به فروش قدرتمند خود ادامه میدهند و در مجموع تا پایان سال ۲۰۱۸ حدود ۱۳۰ میلیون دستگاه و به طور دقیق تر تا دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۷ (۳۱ دسامبر ۲۰۱۸ ) حدود ۱۰۳ میلیون دستگاه به فروش میرسانند. اگر محاسبات شرکت الکترونیک آرتس درست باشد، احتمالا کنسول اکس باکس وان حدود ۲۹٫۴ میلیون دستگاه به فروش خواهد رساند زیرا شرکت سونی نیز برآورد می کند کنسول پلیاستیشن ۴ تا تاریخ یاد شده حدود ۷۳٫۶ دستگاه به فروش میرساند. همچنین آقای یورگنسن در رابطه با میزان فروش کنسول نینتندو سوییچ نیز معتقد است میزان فروش این کنسول تا تاریخ جمعه ۳۰ آذر ۱۳۹۷ (۲۱ دسامبر ۲۰۱۸) از مرز ۳۰ میلیون نسخه عبور خواهد کرد.
پر بحثترینها
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- شایعات مربوط به حضور God of War در TGA 2024 قوت گرفت [تکذیب شد]
- گزارش: GTA 6 وضوح فوقالعادهای روی پلی استیشن ۵ پرو خواهد داشت
- سازنده STALKER 2 به دنبال بررسی بازخوردها و رفع سریع مشکلات بازی است
- بازی STALKER 2 در عرض دو روز بیش از ۱ میلیون نسخه فروخت
- آیا بازیهای ویدیویی به ما آسیب میرسانند؟
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
نظرات
این ارقام طمع و توهوم بعضیهـــــــا را قِل قِلک میکنه… بعدشم میگند چـــــــــرا ما نکنیم!!
از برترین کمپانی صنعت گیم جز این انتظار نمیره :yes: :yes:
یه نگاه به عناوین قدیمی بنداز ea عزیز