سیستم ذخیره ابری ممکن است برای همه بازیهای سوییچ در دسترس نباشد
بدون شک ادامه موفقیتهای کنسول ترکیبی نینتندو سوییچ در دومین سال عرضه، فقط محدود به ارائه بازیهای انحصاری و فرست پارتی نیست. این روندی بود که این کنسول در اولین سال عرضه خود شروع کرد اما برای ادامه موفقیتهای آن کافی نیست. از این روی نینتندو با ارائه خدماتی جدید قصد دارد پا به پای نیازهای روز کنسول ترکیبی خود را ارتقاء دهد.
این روزها بحث ارائه عناوین با کیفیت انحصاری و فرست پارتی فقط بخشی از ماجرا است. بخش دیگری از آن که شاید از بخش اول هم مهمتر باشد، ارائه خدماتی است که همگام با نیازهای روز باشند. به همین جهت هم نینتندو برای آن چارهای اندیشیده که شاید بتواند موفقیت کنسول خود در دومین سال عرضهاش را بیشتر تضمین کند.
نینتندو سرانجام نوعی از مدیریت فایلهای ذخیره را با سرویس آنلاین نینتندو سوییچ (Nintendo Switch Online service) به این کنسول خواهد آورد. این سرویس به مشترکین خود اجازه میدهد که از فایلهای ذخیره خود نسخهای پشتیبان تهیه کنند و در فضای ابری قرار دهند. با این حال برخی از منابع آگاه اعلام کردهاند که این سرویس برای همه بازیهای نینتندو سوییچ در دسترس قرار نخواهد گرفت.
در حال حاضر شاید بتوان این ادعا را یک سلب مسئولیت از جانب نینتندو دانست اما زمانی که به تولیداتی مانند نسخه آزمایشی بازیها و یا نرمافزارهای رسانهای نگاه کنیم، میبینیم که برای چنین تولیداتی شاید سیستم ذخیره ابری زیاد کارآمد نباشد. در حال حاضر هم میتوان این طور برداشت کرد که منظور نینتندو از این که این سیستم همه بازیهای سوییچ را پشتیبانی نخواهد کرد، همین است که چنین محصولاتی عملا به سیستم فضای ابری نیاز ندارند. علاوه بر این، بازیهایی نظیر Animal Crossing و همینطور Pokemon را میتوان فرض کرد که از این سرویس پشتیبانی نخواهند کرد چرا که در عناوین این چنینی هم چنین عملکردی زیاد کارآمد نیست. اما اگر فرض کنیم که یک بازیباز بازی خود را روی سیستم ابری ذخیره سازی کند و سپس یک Pokemon را جابجا کند و دوباره از ذخیره خود استفاده کند، دیگر هیچ وقت آن Pokemon را گم نخواهد کرد. شاید اگر چنین نگاهی به این سیستم داشته باشیم، بتوانیم آن را بسیار لازم و ضروری بدانیم. به هر حال نگاهها متفاوت است و هر کسی میتواند دیدگاه متفاوتی به این سیستم داشته باشد. باید منتظر باشیم و ببینیم نظر خود نینتندو نسبت به این سیستم چیست و آن را در چه بازیهایی به کار خواهد گرفت.
اما به طور کلی اگر بخواهیم عملکرد این سیستم را بسنجیم، میبینیم که سیستم بسیار کارآمدی را در مقابل خود داریم. داشتن یک فضای امن برای استفاده کاربران نینتندو سوییچ از فایلهای ذخیره خود، میتواند بسیار مفید واقع شود. سیستم ذخیره ابری یکی از تحولاتی است که نینتندو برای ادامه بقای خود در بازار بدان نیازمند است تا بتواند پا به پای نیازهای روز حرکت کند.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
«بازیهایی نظیر Animal Crossing و همینطور Pokemon را میتوان فرض کرد که از این سرویس پشتیبانی نخواهند کرد چرا که در عناوین این چنینی هم چنین عملکردی زیاد کارآمد نیست»
برای تموم کردن این بازی ها باید بیشتر از ۳۰۰ ساعت وقت بزاری، چرا ذخیره ی ابری کارآمد نیست؟؟؟
بابا AC که اصلاً تموم نمیشه!
در حال حاضر علاقه ای به این اشتراک ندارم. اما اگر بازیهای SNES و کنسولهای بعدش رو بزاره، اونموقع قضیه فرق میکنه.