مصاحبه با Alex Jones تهیه کننده ی بازی DMC
زمانی که Capcom از نسخه ی جدید سری بازی Devil May Cry با عنوان DMC رونمایی کرد به خاطر تغییرات اساسی که در شکل و طراحی کاراکتر محبوب و اصلی این عنوان Dante داده بود با واکنش های بسیار بد از جهت طرفداران روبرو شد .اما با گذشت زمان و اشتراک گذاشتن خبرهای جدید ، DMC جانی دوباره گرفت و در حال حاضر نیز یکی از مورد اعتبارترین بازی های Capcom می باشد.به تازگی خبرگزاری VG247 مصاحبه با آقای Alex Jones تهیه کننده ی بازی ترتیب داده است که شما کاربران محترم گیمفا می توانید در ادامه ترجمه ی این مصاحبه را مورد مطالعه قرار دهید.
VG247 : ابتدا در مورد سلاح های Dante صحبت کنید
Alex Jones : کاراکتر Dante دارای دو سلاح Ebony و Ivory می باشد که هر کدام قدرت شلیک متفاوتی دارد همچنین شمشیر معروف خود را نیز در دست خواهد داشت.تیم ما تغییرات زیادی در بازی بوجود آورده و به جرات می توانم بگویم که هنوز هم در حال بازنگری و ادیت هستیم ! تمام سعی مان بر آن است که در کنار حفظ المان های قبلی یک سری تغییرات جدید نیز بوجود آوریم.
VG247 : در خبرهای اخیر شما از حضور Vergil برادر Dante در عنوان جدید Devil May Cry خبر داده اید؛ توضیحاتی در مورد خط داستانی و دلیل فراخواندن Vergil در این نسخه را بازگو کنید.
Alex Jones : شخصیت Vergil تا حد زیادی در نسخه ی سوم سری بازی Devil May Cry شکل گرفت.اگر او شخصیتی به ظاهر منفی داشته باشد اما در باطن خیلی هم مثبت است.هرچی باشد Vergil برادر Dante محسوب میشود و حضور او در این نسخه می تواند الهام بخش بسیاری از آرمان ها باشد و به بازی جلوه ای حماسی تر بدهد.او ریاست یک گروه متشکل از خیر و شر را در دست دارد و طبع قدرت طلبی او باعث درگیری هایی شود.البته با تغییراتی که ما بوجود آورده ایم تا حدودی رابطه ی او با برادرش نسبت به نسخه های قبل متفاوت است و شاهد بعد دیگری از برادری این دو شخصیت هستیم.
VG247 : اطلاعات خوبی از Vergil به ما دادید، حال نیز می توانید در مورد تصاویر و تریلر هایی که از Dante در مناطق جدید منتشر کردید برای ما بگویید که نقش اصلی او چیست ؟
Alex Jones : چرا که نه،حتما.در این نسخه Dante مورد هجوم رسانه ها قرار میگیرد.Bob Barbas یکی از رئیس های بازی هست که Dante باید به جنگ او برود.در مورد مشکل و اختلافات این دو و جریاناتی که این بین رخ میدهد نمی توانم صحبتی بکنم اما این را بدانید که Bob Barbas هیچ ارزشی برای Dante قائل نیست و او را جاهل می خواند.او حتی از طریق یک برنامه ی تلوزیونی به تخریب شخصیتی Dante می پردازد و او را همانند ‘’ قصابی در حال سلاخی کردن مردم ‘’ توصیف میکند.
VG247 : تمامی سری Devil May Cry در محیط هایی بسته و کم فضا بوده اند.اما شما کاری کردید که بازیباز از فضای نسبتا بیشتر و آزادتری برخوردار باشد و مبارزات دیگر در یک منطقه ی بسته شده با دیوارهای بلند صورت نگیرد،چرا این کار را کردید ؟
Alex Jones : درسته،این موضوع از نظر ما بسیار نوید بخش است.در نسخه های قبلی مبارزات در یک محدوده ی کوچیک انجام می شد که بازیباز را در مواقعی با مشکل روبرو می ساخت. شرکت کاپکم چیز بزرگ تری از ما می خواست و ما این کار را نیز انجام دادیم و محیطی بزرگتر را ساختیم تا بازیباز آزادانه در آن چرخ بخورد یا مبارزاتی وسیع تر داشته باشد. البته ما این کار را طوری انجام داده ایم که ریشه ی اصلی بازی حفظ بشود.
VG247 : هر ۴ نسخه ی منتشر شده Devil May Cry یک یگانگی واحد در سبک داشتند و بازیبازها به آن عادت کرده بودند، چطور توانستید حس قبلی را به DMC القا کنید ؟
Alex Jones : ما تا حد زیادی از تجربه مان در بازی هایی همچون Street Fighte یا Dragon’s Dogma و همچنین تیم Ninja Theory استفاده کرده ایم.سعی بر این داشتیم که به نوعی با استفاده از تجربیه قبلی،صداهای زیادی برای هر یک از ضربات یا حتی محیط بازی تولید کنیم.به طوری که سکوت کمتری در بازی داشته باشیم.در نسخه های قبلی ضربات ترکیبی بخش موثری در روند گیم پلی داشت که در این نسخه نیز خالی از لطف نیست !
VG247 : در ویدئو و تصاویر منتشر شده از Dante ما شاهد آن بودیم که امکانات مبارزه بسیار گسترده تر شده است و از ابزار گوناگونی استفاده میکند.وسعت مبارزات بازی تا چه اندازه بوده و چه پیشرفت هایی در آن ایجاد کرده اید ؟
Alex Jones : همانند نسخه های قبل با جمع آوری امتیاز می توانید سطح سلاح های خود را بالا ببرید و حرکات ترکیبی زیادی را در اختیار بگیرید.به طور ساده بگویم که روش و راه های مبارزه بی شمار هستند و امکان اجرای ضربه های ترکیبی مختلف در هوا و زمین را دارید که با هم متفاوت هستند.
VG247 : مبارزات به خوبی از آب در آمده اند اما چه چیز دیگری سبب شده DMC جزو خانواده ی Devil May Cry محسوب بشود ؟ آیا DMC به قدری سخت است که به یاد CheckPoint های نسخه ی قبل بیافتیم ؟
Alex Jones : در پاسخ باید بگویم خیر،یکی از رکن های اصلی DMC این است که دیگر از شر CheckPoint های دیوانه کننده راحت شده ایم . همه ی Checkpoint ها عادلانه بوده و زیاد سخت نیست و ۱۰۰ البته آسان هم نخواهد بود.بنده در اجرای یکی از Checkpoint ها نزدیک به هشت بار کشته شدم ! در کل ما یک سبک متعادل را ایجاد کرده ایم.
VG247 : پس شما در مورد دشواری بازی می گویید که بازی روند دشواری نخواهد داشت. آیا به این معناست که DMC ساده تر از نسخه های قبلی است ؟
Alex Jones : عنوان DMC نسبت به نسخه های قبلی خود آن قدر ها هم سخت نیست اما شما را درگیر چالش هایی میکند که جلوه ی جدیدی به دشواری بازی می بخشد.در نسخه های قبلی ما با سطر دشواری بالایی روبرو بودیم به عنوان مثال Devil May Cry 3 با دشواری بیش از حد خودش،در بعضی مواقع بازیباز را کلافه می کرد.
VG247 : آیا منوی پایانی بازی همانند نسخه های قبلی دارای امار و ارقام و امتیازات گوناگون می باشد ؟
Alex Jones : بله،همانند نسخه های قبل Orb هایی در بازی وجود دارد که شما با کشتن دشمنان می توانید بدست آورید و با استفاده از آن سلاح هایتان را قوی تر کنید و آیتم های جدیدی به دست بیاورید.Orb ها تنها با کشتن دشمنان بدست نمی ایند و با تخریب محیط نیز می توانید آنها را بدست بیاورید.البته منظور از این جمله این نیست که با محیطی Open – World روبرو هستید بلکه همانند نسخه های پیشین با تخریب جعبه ها و دیگر وسایلی که در سر راهتان قرار گرفته Orb بدست بیاورید.در آخر نیز منوی بازی آمده و تعداد Orb های بدست آمده را نشان خواهد داد.
VG247 : ایجاد چالش در کنار دشواری متوسط بازی فکری هوش مندانه است ، چرا که به این طریق می توانید طرفداران بیشتری برای خود جذب کنید.
Alex Jones : طبیعتا همین طور است.تیم ما نمی خواست یک بازی تکراری را بسازد.بعضی از چالش ها راحت و آسان هستند و برخی دیگر دشوار و متناسب با خوی Old Classic های Devil May Cry . ما با انجام این کار سبب شده ایم که همه از بازی لذت ببرند.
VG247 : بابت وقتی که به ما دادید،سپاس گذاریم و برای شما آرزوی موفقیت می کنیم.
DMC برای سه پلتفرم Xbox 360 ، PS3 و PC در سال ۲۰۱۳ توسط کمپانی Capcom منتشر میشود.
متجرم : حامد زاهدی
باتشکر
پر بحثترینها
- واکنش ایلان ماسک به اظهارات نژادپرستانه کارگردان Avowed
- نقد و بررسی بازی STALKER 2: Heart of Chornobyl
- مدیرعامل ناتی داگ: بازی بعدی هیجانانگیزترین پروژهای است که روی آن کار کردهایم
- شایعه: پورت PS5 بازی Forza Horizon 5 آماده است اما تاریخ عرضه مشخصی ندارد
- مشکلات متعدد بهینهسازی STALKER 2 روی ایکس باکس سری ایکس؛ رسیدن به نرخ فریم صفر در مکانهای شلوغ
- اطلاعات جدیدی از مذاکره میان سونی و شرکت مادر FromSoftware منتشر شد
- تحقیقات جدید FTC علیه مایکروسافت آغاز شده است
- رسمی: فروش پلی استیشن ۲ از ۱۶۰ میلیون واحد عبور کرد
- سهگانه Batman Arkham؛ آغاز، اوج و پایان یک افسانه
- تماشا کنید: Light of Motiram معرفی شد، کپی بیشرمانه از Horizon Zero Dawn
نظرات
من که به این بازی خیلی امیدوارم.
نمایش هاش هم که تا الان خوب بوده. ممنون بابت ترجمه ی خوبی که کردی. 🙂
تشکر از شما آقای جیریایی عزیز.
دمو ی بازی که زیاد جالب نبود امیدوارم در کل بازی خوبی بشه .
فوق العاده بود.
TNX A LOT/BE HEALTHY
مرسی
Me Too :giggle:
من که خیلی ازش راضی بودم .مخصوصا شخصیت بازی.دیالوگاش که فوق العاده بودن.
خود شخصیتم خیلی تو دل برو بود.
باس فایت بازیم خوب طراحی شده بود.
زیاد اهل هک اند اسلش نیستم ولی در کل خیلی از این خوشم اومد.
پس شما در مورد دشواری بازی می گویید که بازی روند دشواری نخواهد داشت.
در جواب به این عاقا .
.
.
.
.
دووشواری؟دووشواری نداریم ما اینجا اینجا یکیه. عالیه :rotfl: :rotfl:
عالی بود :yes:
ممنون
:inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:
مرسی
سپاس حامد
کارت خیلی درسته
دمت آتشفشان :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
بعضی ئقتا زیادی …می زد :reallypissed:
این یک بازی فوق العاده است اما به نظر شما دانته شبیه رونالدو نیست
مرسی حامد جان :-* 😉
یکی از بهترین بازی های سال ۲۰۱۳ :laugh: