Metro: Exodus با استفاده از تکنیک رهگیری پرتو توسعه مییابد
در ماه گذشته و طی کنفرانس سازندگان بازیهای ویدیویی، تکنیک رهگیری پرتو (ray tracing) به بحث بسیار داغی میان توسعهدهنگان تبدیل شد. بسیاری از توسعهدهنگان معتقد بودهاند که این تکنیک مزایای بسیاری به همراه داشته و حتی سازندگان Metro: Exodus نیز طی این کنفرانس اعلام کردهاند که در ساخت این عنوان استفاده از تکنیک رهگیری پرتو را هدف قرار میدهند.
تکنیک رهگیری پرتو (ray tracing) روشی است که امروزه در تولید تصاویر با کیفیت بالا در صنعت سینما استفاده شده ولی به دلیل زمان طولانی رندرینگ آن نسبت به رندرینگ خطی در صنعت بازیهای ویدیویی به ندرت مورد استفاده قرار میگیرد.
جالب است بدانید طی کنفرانس ماه گذشته، تکنیک رهگیری پرتو (ray tracing) به بحث داغی میان توسعهدهنگان تبدیل شده بود. طی این کنفرانس اعلام شد که کارت های گرافیک سری Volta شرکت Nvidia، ابزار برنامهنویسی دایرکت ایکس مایکروسافت و حتی بازی Metro Exodus که توسط استودیوی ۴A Games ساخته میشود، استفاده از این تکنیک را هدف قرار میدهند.
تیم سوئینی، موسس استودیوی اپیک گیمز و خالق موتور گرافیکی آنریل انجین معتقد است که بازیهای AAA و کنسولهای نسل آینده باید از تکنیک رهگیری پرتو استفاده کنند.
مشخص شده است که این تکنیک قدرتی معادل ۲۵ ترافلاپس داشته و روش بسیار خوبی است تا پیکسلهای واقعگرایانه و با کیفیت خلق کنیم. دمویی که با همکاری ILMxLab نمایش داده شد، اولین قدم در استفاده از این تکنیک است. بخشی از آن سکانس به روش عادی و بخشی دیکر توسط تکنیک رهگیری پرتو رندر شده و تمام سایهها و انعکاسها نیز توسط این تکنیک خلق شدهاند. به مانند فیلمهای سینمایی، موتورهای بازی سازی نیز با این تکنیک سازگار میشوند و شما در سکانسهای مربوط به بازیهای ویدیویی، عناصر بیشتری از این تکنینک را مشاهده خواهید کرد. از نظر من تا ۱۰ سال آینده موتورهای بازی سازی به صورت کاملا کاربردی از این تکنیک بهره میبرند. هر شخصی که به فکر ساخت یک بازی رده بالا است، حتما باید تکنیک رهگیری پرتو را هدف قرار دهد.
از نظر آقای سوئینی استفاده از این تکنیک در عرض دو سال آینده بسیار رواج یافته و شاید در آیندهای نزدیک پردازندههای گرافیکی را شاهد باشیم که دارای چنین قدرت پردازشی باشند:
این تکنیک به این زودی برای گوشیهای هوشمند در دسترس نخواهد بود اما کارتهای گرافیک بسیار سریع پیشرفت میکنند. شاید در آیندهای نزدیک و به طور کاملا ناگهانی شاهد عرضه پردازندههای گرافیکی باشیم که دارای چنین قدرت پردازشی باشند.
نظر شما در رابطه با این موضوع چیست؟ به نظر شما آیا چنین موضوعی تا زمان عرضه کنسولهای نسل نهم (که احتمالا تا سال ۲۰۲۱ و یا نهایتا ۲۰۲۲ عرضه میشوند) امکانپذیر خواهد بود؟ نظرات خود را با ما حتما به اشتراک بگذارید.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
واقعا چیز خوبیه ولی رو این نسل فکر نکنم به خوبی عملی بشه ولی واسه نسل بعد باید خوب باشه :-/
باریکلا تو این نسلم شاهکار گرافیکی کم نداشتیم،مترو لست لایتم گرافیکش عالی بود
….
تصور نسل بعد برام سخته
گرونی وحشتناککنسول از یه طرف
احتمالا ۸کی و ۶۰فریم یا ۴کی و ۶۰فریم از یه طرف
پول جمع کنید که الان ایکسباکسعادی هم نمیشه خرید
۸K 60fps رو فک نکنم بتونن ولی ۴K و ۶۰fps میشه.اخه طرف دوتا GTX1080TIبه صورت SLI
انداخته بود که هر کدوم ۱۱ گیگابایت حافظه داشتن که مجموعا میشه ۲۲ گیگ با یه i7 نسل ۸ اورکلاک شده که که نزدیک ۳۰ ترافلاپس قدرت خامش بود ولی هنوز نمیتونست ۸K 60Fps ثابت بگیره.قیمت اینا هم بدون حساب رم ddr4 وhdd وsdd و واترکولینگو….،دو هزار دلار میشه شرکتا هم باید قیمت کنسول رو معقول نگه دارن.مگه اینکه AMD و nvidia معجزه کنن و یه کارت گرافیک قوی با قیمت کم بدن بیرون تا اونموقع.
اینکه این میگه برای نسل بعدم بعیده اتفاق بیفته چون سنگینه
در مورد ۴کی و ۶۰ فریم هم باز بعیده چون گرافیک بازی ها و هوش مصنوعی و جزئیات بازی و … میره بالاتر بازی خیلی سنگین میشه و نسل بعد ۱۰۸۰ و ۶۰ فریم میشن همه بازی ها انشاالله چون این نسل فقط تعداد کمی اینجوری بود و ۴کی و ۳۰ فریم هم حالت دوم. ولی ۶۰ فریم یک چیز دیگس
در مورد دلار هم امروز بالای ۷ و نزدیک به ۸ هستش تا نسل بعد اگر بعضی ها باشند هنوز که بعیده انشاالله دلار میرسه به ۱۵ تومان چیزی فکر کنم و کلا باید تو اینترنت برید بازی ها رو ببینید
الان اسلیم حدود ۲۲۰۰ شده
یک کنسول ۳۰۰ دلاری
حالا نسل بعد احتمالا کنسول ها ۵۰۰ دلار هستند و با دلار ۱۵۰۰۰ توان میشه ۷٫۵ و با توجه به سود گمرک و دلال غیره
خوب نسل بعد یک ۱۰ میلیونی بزارید کنار. البته خیلی بخوایم خوشبینانه هم نگاه کنیم بازم نسل بعد باید بالای ۶ ۷ میلیون کنار بزارید
از الان برید یک کاری چیزی پیدا کنید پول جمع کنید
تو تلگرام من بودم که راهنمایی ات کردم :rotfl:
کلا باید خرید کنسول و بازی رو تحریم کرد تا قیمتا متعادل بشه .
شما هم که صحبت از تحریم میکنید. بابا دشمنی فقط باید تو فیلم و بازی باشه. همش میگند کوورکین، همکاری، دوستی و و و؛ موقع عمل؛ در دنیایه واقعی؛ هی دشمنی؛ هی تحریم؛ هی بدخواهی. بابا فرن ۲۱٫ ۲۰ قرن ملت زدن کشتن، تحریم کردن آخرش هم همشون پشیمون شدند. anyway…
۸K و ۶۰ فریم !!!!!! تا یک دهه دیگه هم ۸K مد نمیشه.مگه شوخیه.تلویزیون های ۴K هنوز همه گیر نشدن.بعلاوه این وسط ۵K و ۶K چی میشن پس ؟ هنوز قویترین کارتهای گرافیک هم کاملا بر ۴K و ۶۰ فریم تسلط پیدا نکردن.از طرفی بازیها هم پیشرفت گرافیکی دارن.
——
من تو فکرم یک سیستم دست دوم بخرم کلا یکجا.دیگه نمیشه سیستم نو خرید. اگه دست دوم بگیرم میتونم سیستم ۶ تومنی رو ۴ تومن بگیرم.راه دیگه ای بنظرم نمیرسه.نمیدونم چرا همه چی گرون میشه ولی دستمزد ما کارگرها بالا نمیره.
بنظرم ۴k و ۶۰ فریم یا ۸k و ۳۰ فریم میتونه اتفاق بیفته اگه نسل بعد ۲۰۲۱ یا نهایتا ۲۰۲۲ عرضه بشه ولی اگه ۲۰۲۰ بیادش فکر کنم ۴k 60 فریم بگیریم حتی ۹۰ فریم :cute:
اساتید،این حرف و پیش بینی من نیست
فریم.فریم.فریم.فریم بابا بیخیال شما برای اینکه از یه بازی لذت ببری و توش دچار افت فریم و اگ نشی اول بستگی به شرکت سازنده داره که چقد روش کار میکنه و اگر تو این زمینه ضعیف باشه دوم بستگی به جیب مبارک شما که سیستم تون چقد قوی باشه به ریشای کریتوس قسم اکثر pc بازای گیمفا رو ۱۰۸۰ ۳۰ فریم مدیوم باز بازی براشون مشکل داره و جیب مبارکشون هم نمیرسه که ۴k ببندن و کلا فقط در حد یه کل کل با کنسول گیمرا این بحث ۴k 60 فریم راه میندازه وگرنه شما برید نتایج میزان فروش پلتفرما رو تو امریکا ببینید….در کل بازیای خوب سازنده خوب دارن یکیش همین مترو البته نمیدونم با این فناوری که هنوز پشتیبانی نمیشه دقیقا میخواد تو این نسل چیکار کنه :-/
dadash fram kheyli moheme…
میدونم داداش ولی حتی یه سیستم خیلی قوی pc 4k 60. نمیده به صورت ثابت و پایدار مام که پولشو نداریم تو یه کشوری هم زندگی میکنیم که کلا صاحاب نداره!
درود بر شرف سازنده هایى که به سنت هایه قدیمشون پایبند هستن و به فکر ایده هایه جاه طلبانه هستن و به شدت بقیه سازنده ها باس یاد بگیرن و دین و سنت خودشون را نبازن و جا داره یادى هم کنیم به سرگذشت آرتیوم دوست داشتنى که به شدت نسل هفت در زمینه داستان به وى بدهکار هست اینقد که این شخصیت پتانسیل داستانیک بالایى داشت