اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش هفدهم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش هفدهم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش هفدهم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش هفدهم - گیمفا

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش هفدهم

سعید آقابابایی
۱۸:۳۹ ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش هفدهم - گیمفا

Resident Evil 7: Biohazard یک بازی شگفت انگیز بود. عنوانی که در حال بازی کردن آن، دقیقا به حال و هوای زمان بازی کردن نسخه دوم و سوم این سری رفتم و بدون وقفه پشت سر هم ۳ بار آن را به پایان رساندم تا تمام رازها و تک تک آیتم ها و تمام نوارهای ویدئو و همه ارتقاها و سلاح ها و .. را کاملا به صورت ۱۰۰ درصد جمع کنم و باید بگویم این یکی از بی نظیرترین و جذاب ترین تجربه های من در سال ۲۰۱۷ بود و کاملا اعتقاد دارم که بازی Resident Evil 7: Biohazard می توانست کاندید بازی سال هم باشد. در واقع کپکام دوباره این سری را احیا کرد و همان حسی را به ما برگرداند که از کمبود مهمات می ترسیم، از بازی و راه رفتن در محیط و راهروهای آن می ترسیم، بار ها و بارها باید بازگردیم تا فلان کلید فلان اتاق را که درب آن قفل بود پیدا کنیم و از آنجا آیتمی را برداریم که بعدا در جایی از بازی به دردمان خواهد خورد. باید معما و پازل حل کنیم و محیط مخوف بازی را بگردیم. وقتی به اتاق سیو می رسیم همان نفس راحتی را می کشیم که زمان بازی کردن عناوین نخست سری می کشیدیم و با شنیدن موسیقی آرامش بخش اتاق سیو روحمان شاد می شود! Resident Evil 7: Biohazard بازی تقریبا پیچیده ای هم هست. نه به مانند دارک سولز و .. ولی بازی در سبک خود یک عنوان پیچیده و پر از رمز و راز و آیتم مخفی و .. است که ممکن است خیلی از آن ها را در زمان بازی کردن رد کنید و متوجهشان نشوید. کاربران خارجی که در این مورد راحتند و صدها راهنمای بی نظیر به زبان مادری در اختیارشان است ولی بازیبازان کشورمان مخصوصا کسانی که زبان انگلیسی مناسبی ندارند اگر بخواهند این بازی را به صورت ۱۰۰ درصد و کاملا به اتمام برسانند به مشکل خواهند خورد.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش هفدهم - گیمفا

در این راهنما هیچ آیتمی، هیچ رازی، هیچ نوار ویدئویی، هیچ صندوق قفلی، هیچ سکه خرید ارتقایی و هیچ سلاحی پنهان نمی ماند و حتی خیلی از تروفی ها را نیز خواهید گرفت.

به همین دلیل هم احساس کردم که با توجه به تسلط بالایی که به این بازی بی نظیر پیدا کرده ام، راهنمای آن را برای شما عزیزان بنویسم تا شما نیز در صورت تمایل، بازی را مو به مو کامل کنید و حس لذتبخش قدرت و پز دادن با کلی گلوله جلوی باس ها را حس کنید و ذره ای از بازی برایتان گنگ نماند. علاوه بر کسانی که می خواهند بار اول این بازی را تجربه کنند، افرادی هم که این بازی را شاید یکی دو بار به صورت سریع تجربه کرده اند، گاها نیاز دارند تا به راهنما مراجعه کنند تا تمام رازهای بازی را بفهمند و احساس یک گیمر هاردکور حرفه ای بودن در یک عنوان وحشت بقای خوفناک را حس کنید. به همین دلیل هم چه برای بازیبازان حرفه ای تر و چه برای مبتدی ها که می خواهند اولین بار به استقبال Resident Evil 7: Biohazard بروند و یا برخی کسانی که می ترسند بازی را شروع کنند و می خواهند قدم به قدم از خطرات جلوتر آگاه شوند، وجود یک راهنمای فارسی که به راحتی آن ها را در بازی پیش ببرد و تمامی رازهای بازی را برای آن ها باز کند می تواند خیلی مفید باشد. بعد از استقبال بسیار خوب از راهنمای جامع بازی Bloodborne و دارک سولز ۳ تصمیم گرفتم تا با توجه به شناخت و تسلط کاملی که بر عنوان Resident Evil 7: Biohazard پیدا کرده ام و ترجمه مطالب و راهنماهای خارجی، یک راهنمای قدم به قدم فارسی در مورد تمامی مراحل این عنوان و نحوه پیشروی در آن ها و مبازه با باس ها و …. به صورت جامع و به زبان فارسی برای شما عزیزان تهیه کنم.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش هفدهم - گیمفا

یک بازی دردناک که واقعا شگفت زده تان می کند. مخصوصا در این بخشی که تصویرش را می بینید و واقعا خوفناک و غم انگیز است و قلبتان را به درد می آورد.

 لازم به ذکر است که این مطالب از آن جهت اختصاصی گبمفا هستند که مانند آن ها به زبان فارسی و به صورت یک راهنمای کامل نوشتاری وجود ندارد وگرنه قطعا بخش های زیادی از این مطالب با توجه به اطلاعات و نوشته های انگلیسی و راهنماهای این بازی نوشته و ترجمه شده اند، اما در ایران این راهنمای فارسی نوشتاری و قدم به قدم Resident Evil 7: Biohazard برای اولین بار تاکنون توسط گیمفا انجام شده است. قصد داریم تا این راهنما را با فاصله زمانی کم برای شما قرار دهیم و انشالله به پایان برسانیم که البته راهنمای این بازی قطعا به اندازه سولز و بلادبورن نخواهد بود. در این راهنما هیچ آیتمی، هیچ رازی، هیچ نوار ویدئویی، هیچ صندوق قفلی، هیچ سکه خرید ارتقایی و هیچ سلاحی پنهان نمی ماند و حتی خیلی از تروفی ها را نیز خواهید گرفت. در ابن راهنما از شروع بازی به صورت مرحله به مرحله تمامی بخش های بازی کاملا قدم به قدم شرح داده خواهند شد تا در نهایت کاملترین راهنمای نوشتاری جامع فارسی برای Resident Evil 7: Biohazard اختصاصا توسط گیمفا به شما تقدیم گردد. امیدوارم که این راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard که برای اولین بار توسط گیمفا به زبان فارسی تهیه می شود نیز به مانند راهنمای جامع Bloodborne و دارک سولز ۳ مورد رضایت و توجه شما عزیزان قرار بگیرد و این مقالات راهنما بتوانند گاهی به کمک شما بیایند. پیشنهاد می کنم با هفدهمین قسمت سری مقالات راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard با بنده و وبسایت تحلیلی خبری گیمفا همراه شوید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش هفدهم - گیمفا

کپکام دوباره این سری را احیا کرد و همان حسی را به ما برگرداند که از کمبود مهمات می ترسیم، از بازی و راه رفتن در محیط و راهروهای آن می ترسیم، بار ها و بارها باید بازگردیم تا فلان کلید فلان اتاق را که درب آن قفل بود پیدا کنیم و از آنجا ایتمی را برداریم که بعدا در جایی از بازی به دردمان خواهد خورد. باید معما و پازل حل کنیم و محیط مخوف بازی را بگردیم.

این راهنما بر اساس درجه سختی نرمال بازی نگارش شده است که بالاترین درجه سختی موجود برای اولین بار بازی کردن است.

حتما دیده اید که در این اتاق قفس های آیتم های فروشی که درون تریلر بودند به اینجا منتقل شده اند و می توانید با سکه آن ها را بخرید. زیر قفس ها را نگاه کنید و MACHINE GUN AMMO x120 را بردارید. صندوق ایتم ها که اینجاست خبرهای خوبی برایتان دارد زیرا که آیتم های میا هم اکنون در آن اضافه شده اند و حالا ماشین گان داریم. اینجا دیگر آخرهای بازی است و کل سکه ها را هم که جمع کرده ایم، پس پیشنهاد می کنم که با آن ها کل آیتم های ۳ قفس را خریداری کنید (اگر هنوز خریداری نکرده اید) تا مگنوم را هم به دست آورید. البته فعلا مگنوم را بگذارید در جعبه و بازی را سیو نمایید.  گلوله و آیتم سلامتی کافی با خود بردارید. می توانید روی شات گان و تیرهای قدرتمندتر کلت تمرکز کنید و این ها را با خود بیاورید. از درب خارج شوید و به راست بپیچید و BURNER FUEL x170 را بردارید. چقدر مهمات دارند می دهند! حالا به سمت چپ درب از کنار دیوار خانه جلو بروید تا به بخش پشتی آن برسید که اینجا می توانید از روی لبه ۴۴ MAG AMMO x1 را بردارید. بایستید و با دقت به بخش دیوار و قسمت پنجره مانند پشت خانه نگاه کنید تا MR. EVERYWHERE 18/20 را بببینید و بشکنید. کمی جلوتر از روی گاری CHEM FLUID و STRONG CHEM FLUID را نیز بردارید. مسیری که وجود دارد را ادامه دهید. اینجا به یک بخش باز و بزرگ خواهید رسید که آسانسور دارد و ۵ تا هم  Molded. سعی کنید همه اینها را بکشید (اگر خراب کاری کردید و کلی تیر هدر کردید و .. می توانید از سیو برگردید) تا بعد با خیال راحت بتوانیم منطقه را بگردیم.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش هفدهم - گیمفا

سوار آسانسور شوید با آن پایین بروید تا به معدن نمک برسید. جلو بروید و یک دشمن چهارپا که سمتتان می اید را بکشید. اینجا مراقب ۳ تله انفجاری در منطقه باشید که یکی جلوی شما در ورودی منطقه بعدی و دوتای دیگری در منطفه بعدی هستند و می توانید با شلیک آن ها را از بین ببرید.

بعد از کشتن اینها در سمت راست این منطقه CHEM FLUID و کمی جلوتر از آن روی بشکه ها STRONG CHEM FLUID را بردارید. دو جعبه هم در این منطقه هستند که می توانید بشکنید و همچنین از درون یک جعبه در اینجا HERB را بردارید. حالا سوار آسانسور شوید با آن پایین بروید تا به معدن نمک برسید. جلو بروید و یک دشمن چهارپا که سمتتان می آید را بکشید. اینجا مراقب ۳ تله انفجاری در منطقه باشید که یکی جلوی شما در ورودی منطقه بعدی و دوتای دیگری در منطفه بعدی هستند و می توانید با شلیک آن ها را از بین ببرید. وارد تونلی که می یینید شوید و اینجا دو Strong Arm Molded را باید بکشید که بهتر است با شاتگان این کار را انجام دهید. دو جعبه که اینجا می بینید را بشکنید و مسیر تونل را ادامه دهید. جلوتر باید پایین بپرید و اینجا یک مسیر ۳ راهی می بینید. تونل سمت چپی بن بست است و از انتهای آن ۴۴ MAG AMMO x1 را بردارید. تونلی که مستقیم روبریتان است نیز بن بست است ولی آنجا نیز می توانید REMOTE BOMB x2 را بردارید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش هفدهم - گیمفا

وقتی وارد تونلی که اینجاست شوید و کمی جلو بروید دو عدد دشمن دیگر باز هم از پشت سرتان ظاهر می شوند که باید سریع برگردید و آن ها را نیز بکشید. راهنما به درد اینجاها می خورد نه؟!!

حالا به مسیر راست بروید اما مراقب باشید زیرا یک دشمن چهارپا و یک Strong Arm Molded پشت سرتان ظاهر شده اند که سریع برگردید و هر دو را بکشید. وقتی وارد تونلی که اینجاست شوید و کمی جلو بروید دو عدد دشمن دیگر باز هم از پشت سرتان ظاهر می شوند که برگردید و آنها را نیز بکشید. راهنما به درد اینجاها می خورد نه؟!! در منطقه بعدی باید یک minecart را هل دهیم تا سرعت بگیرد و بخشی که سد شده است را بشکند و راه را باز نماید. مسیر باز شده را ادامه دهید. اینجا و در این منطقه بزرگ دشمنی وجود ندارد!! در انتهای این بخش یک جعبه را بشکنید و آیتم تصادفی را بردارید. اما از آن مهم تر این که همین جا بایستید و به بالا نگاه کنید تا MR. EVERYWHERE 19/20 را ببینید و به آن شلیک نمایید. سپس از پله هایی که اینجاست بالا بروید. جعبه بالای پله ها را نشکنید زیرا تله است. کاش یکی هم به من می گفت!! مسیر را ادامه دهید و وارد اتاق شوید. اینجا یک لپ تاب سمت چپتان است که از آن فایل EMAIL LOG را بخوانید. حالا HERB x2 را از روی میز بردارید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش هفدهم - گیمفا

اینجا و در این منطقه بزرگ دشمنی وجود ندارد!! در انتهای این بخش یک جعبه را بشکنید و آیتم تصادفی را بردارید. اما از آن مهم تر این که همین جا بایستید و به بالا نگاه کنید تا MR. EVERYWHERE 19/20 را ببینید و به آن شلیک نمایید.

جلو بروید و دقیقا قبل از درب بایستید و خم شوید و زیر وان های سمت راستتان را نگاه کنید.. وای خدای من!! یک STEROIDS اینجاست که آن را بردارید. از درب رد شوید و روبرویتان فایل را بخوانید. مطمئن شوید که روی فایل ضربدر را بزنید تا INFECTION REPORT برایتان ثبت شوید. سمت چپتان یک آزمایشگاه است که کلی عکس و .. در اینجا می بینید. چمدانی که اینجا در بخش مکانیسم سرمایی است را چک کنید تا متوجه شوید که این “E-Necrotoxin” است. این احتمالا یک فرم جدید از سلاح زیستی است که آمبرلا یا حتی نیو آمبرلا روی آن کار می کرده اند. شاید هم حتی Tricell؟ کسی پشت این قضایاست. کیفی که اینجاست را باز کنید و E-NECROTOXIN DOCUMENT را بخوانید. سپس با همان بخش مکانیسم تعامل کنید و ایتم “Evelin Tissue Samples” را آنجا بگذارید و وقتی روند طی شد E-Necrotoxin را بردارید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش هفدهم - گیمفا

وارد اتاق شوید. اینجا یک لپ تاب سمت چپتان است که از آن فایل EMAIL LOG را بخوانید.

  • ماموریت اصلی: Evelin را با E-Necrotoxin بکشید

فایلی که بعد از کیف روی میز سمت چپ است را بخوانید تا [R&D REPORT [1 OF 2 ثبت شود و سپس آن را برگردانید و بخش دیگر فایل را بخوانید تا [R&D REPORT [2 OF 2  نیز برایتان ثبت شود (حتما ضربدر را بزنید).

  • نکته: اینجا اگر بر طبق راهنما از ابتدا آمده باشید تروفی نقره “The Devil Is in the Details” را برای خواندن کل فایل های بازی دریافت می کنید.

وارد اتاق بعدی شوید و می بینید که اتاق ذخیره است. FLAME ROUND x2 را از قفسه سمت چپ و NEURO ROUND x1 را از روی میز بردارید. کوله پشتی و ایتم هایتان را مرتب کنید و فضا را خالی کنید و سپس بازی را ذخیره نمایید. اینجا  آخرین بخش آماده سازی برای قسمت نهایی بازی است. به شخصه پیشنهاد می کنم ENHANCED HANDGUN AMMO و Remote Bomb و شات گان و کلت را حتما بردارید. همچنین آیتم سلامتی نیز بردارید. می توانید اینجا کلی آیتم سلامتی و تیر تقویت شده بسازید با ایتم هایی که جمع کرده ایم. اگر می خواهید خیلی هم خفن تر باشید مگنوم را هم بیاورید و به شما می گویم کجا استفاده کنید. اگر مگنوم ندارید هم می توانید نارنجک انداز را با ۵-۶ تیر بردارید. ماشین گانتان را هم بردارید ولی از آن استفاده نمی کنیم تا باس نهایی که آنجا خوب به درد می خورد.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش هفدهم - گیمفا

بعد از لپ تاب دقیقا قبل از درب اتاق بعدی بایستید و خم شوید و زیر وان های سمت راستتان را نگاه کنید.. وای خدای من!! یک STEROIDS اینجاست که آن را بردارید.

بعد از ذخیره بازی از اتاق خارج شوید و از روی بشکه ENHANCED HANDGUN AMMO x12 را بردارید. از پله ها پایین بروید. به راست بروید و از اینجا REMOTE BOMB و CHEM FLUID را بردارید. حالا به تونل سمت چپ که راه اصلی است بروید. در بخش بعدی که به آن می رسید می توانید از سمت چپ و پشت یک سنگ ۴۴ MAG AMMO x2 بردارید. سمت راست این منطقه هم NEURO ROUND x1 وجود دارد که بردارید. جلو بروید و از زیر بخشی که راه را گرفته خم شده و رد شوید. اینجا تقریبا بخش نهایی مبارزات بازی است. می توانید از برخی دشمنان فرار کنید و رد شوید اما پیشنهاد می کنم این کار را انجام ندهید و دشمنان را بکشید. در بخشی که از تونل وارد یک منطقه بزرگتر می شوید در همین بخش پایینی ۳ عدد Molded حمله می کنند که آن ها را بکشید. هدشات کلت عالی است برای اینها. سپس بالا بروید و از بخش بالایی HERB را بردارید. مستقیم بروید و یک دشمن معمولی و یک نوع چهارپا را از بین ببرید. جعبه را بشکنید و ایتم رندوم را بردارید. در تونل بعدی یک Strong Arm Molded است که با ریموت بمب کارش را بسازید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش هفدهم - گیمفا

چمدانی که اینجا در بخش مکانیسم سرمایی است را چک کنید تا متوجه شوید که “E-Necrotoxin” است. این احتمالا یک فرم جدید از سلاح زیستی است که آمبرلا یا حتی نیو آمبرلا روی آن کار می کرده اند. شاید هم حتی Tricell؟ به هر حال قطعا کسی پشت این قضایاست. از درون چمدان E-NECROTOXIN DOCUMENT را بخوانید. سپس با همین قسمت تعامل کنید و ایتم “Evelin Tissue Samples” را آنجا بگذارید و وقتی روند طی شد، E-Necrotoxin را بردارید.

جلوتر، از سمت چپ REMOTE BOMB را بردارید. مسیر را ادامه دهید تا به یک اتاق کوچک در چپ برسید و دو جعبه اینجا هستند که بشکنید. نفس عمیق بکشید و ریلود کنید. در بخش بعدی باید یک دشمن چهارپا و دو نوع معمولی و یک Strong Arm Molded را بکشید. با شات گان چهارپا را بکشید و بقیه را با ریموت بمب. جلو رفته و از پله ها بالا بروید و وقتی که می توانید از سمت چپ به بخش پایین بپرید. جلو بروید و به یک منطقه بزرگ می رسید که معلوم است اینجا مبارزه داریم. اگر مگنوم دارید اکنون دقیقا زمان استفاده از آن است. در این منطقه دو عدد FAT MOLDED به شما حمله می کنند که با هد شات مگنوم و شات گان و … باید آنها را بکشید. اول روی یکی تمرکز کنید و بکشید و سپس دومی را از بین ببرید. نارنجک انداز هم اینجا به دردتان می خورد. به هر شکل بعد از کشتن آنها به هر روشی که می خواهید، می توانیم منطقه را بگردیم. سمت راست این منطقه FIRST AID MED را بردارید و جعبه را بشکنید. ۳ جعبه دیگر هم در این منطقه وجود دارند. از نردبان بالا بروید و به بخش باریکی که در سمت راست می بینید بروید. اینجا دو جعبه دیگر می بیینید و MINES MAP را بردارید و آخرین دستگاه سیو بازی نیز اینجاست که بازی را ذخیره کنید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش هفدهم - گیمفا

دیگر نیازی به صرفه جویی خاصی ندارید. بازی دارد تمام می شود و شما هم اگر طبق راهنما آمده باشید الان یک خروار تیر و مهمات دارید!!

در بخش بعدی که قسمت پایانی خواهد بود منطقه نهایی بازی و باس فایت و پایان های بازی .و ایتم هایی که برای NG+ دریافت می کنید را توضیح خواهیم داد و پرونده این راهنما را خواهیم بست.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش هفدهم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش هفدهم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش هفدهم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش هفدهم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش هفدهم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش هفدهم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش هفدهم - گیمفا