مصاحبه با طراح ارشد بازی Downward Spiral: Horus Station - گیمفا
مصاحبه با طراح ارشد بازی Downward Spiral: Horus Station - گیمفا
مصاحبه با طراح ارشد بازی Downward Spiral: Horus Station - گیمفا
مصاحبه با طراح ارشد بازی Downward Spiral: Horus Station - گیمفا

مصاحبه با طراح ارشد بازی Downward Spiral: Horus Station

شایان مددی
۱۸:۰۰ ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
مصاحبه با طراح ارشد بازی Downward Spiral: Horus Station - گیمفا

Downward Spiral: Horus Station قصد دارد با روایتی اتمسفریک، داستانی جذاب را ارائه دهد که بازی‌بازانش را کاملاً درگیر کند. گرچه تاکنون بازی‌های متعددی شبیه به این عنوان دیده‌ایم، اما Downward Spiral اثری متفاوت و کمیاب است که کل داستان را به عهده‌ی بازی‌بازان می‌گذارد تا با کشف و کاوش به رازهایش پی ببرند. اگر علاقه دارید که جزئیات بیشتری از این بازی بدانید، پیشنهاد می‌شود که مصاحبه‌ی جدید طراح ارشدش با گیمینگ بولت را از دست ندهید.

وب‌سایت گیمینگ بولت اخیراً گفت و گویی را با طراح ارشد این بازی یعنی گرگوری لودن (Gregory Louden) تدارک دیده است. در ادامه با این مصاحبه همراه گیمفا باشید.

به نظر می‌رسد Downward Spiral: Horus Station عنوان اول‌شخص اتمسفریک و ترسناکی باشد که مختص به واقعیت مجازی است. چه چیزی این بازی را از دیگر رقبای بازار متمایز می‌سازد؟

Downward Spiral: Horus Station از چندین جهت تفاوت بسیاری دارد. این بازی ترسناک نیست بلکه مهیج و دلهره‌آور است و می‌توانید آن را به‌صورت تک‌نفره یا Co-op تجربه کنید. ما همچنین رویکرد منحصر به فردی در زمینه‌ی جاذبه‌ی صفر داریم و همچنین، صرفاً یک عنوان واقعیت مجازی نساخته‌ایم. ما پورت واقعیت مجازی فوق‌العاده‌ای داریم که قابلیت استفاده از کنترلرهای حرکتی جذاب و درگیرکننده را دارد، البته این بازی برروی رایانه‌های شخصی و پلی‌استیشن ۴ با گیم‌پد یا کیبورد نیز قابل بازی است.

Horus Station بازی نو و منحصر به فردی است که پیام بزرگی را با خود به همراه دارد و ما نمی‌توانیم صبر کنیم تا بازی‌بازان بالاخره آن را تجربه کنند.

به جای کم تحرک و شناور بودن در بازی، مانند عناوین دیگر بازی‌بازان باید خودشان را از شرایط محیطی خلاص کنند تا به جلو بروند، یا اینکه از ابزار و وسایلی مانند Hand Thruster یا قلاب آهنربا برای حرکت استفاده نمایند. این به خوبی سکون و حس شناور بودن در جاذبه‌ی صفر را بر خلاف تجاربی که قبلاً داشته‌ام، به نمایش می‌گذارد.

داستان‌سرایی بازی کاملاً متمرکز بر جلوه‌های بصری است و بیشتر مشاهدات و جست و جوی بازی‌باز را می‌طلبد. می‌توانید چند نکته بگویید راجع به اینکه Horus Station از چه قرار است؟

ما داستان بزرگی برای روایت داریم ولی آن را بدون هیچ دیالوگ و صحنه‌ی سینمایی ارائه می‌دهیم. ما می‌خواستیم که داستان را بازی کنند نه اینکه نمایش داده شود و همچنین آن را کشف نمایند نه اینکه گفته بشود. ما خالصانه به صدا و تصویر تکیه کرده‌ایم. می‌توانم بگویم که داستان ما دارای نکات تفسیری بسیاری بوده و از آثار علمی تخیلی برجسته الهام گرفته است. ما هیچ نکته‌ای در خصوص معنای آن ارائه نخواهیم داد زیرا می‌خواهیم که بازی‌باز باقی بماند با تعدادی زیادی سوال‌.

مصاحبه با طراح ارشد بازی Downward Spiral: Horus Station - گیمفا

آیا شاهد مواردی در محیط بازی مانند صداهای ضبط شده، مجلات و روزنامه‌ها و امثال این‌ها خواهیم بود که بازی‌بازان با پیدا کردن آن‌ها، بیشتر از داستان آگاهی پیدا کنند؟ آیا رازهایی وجود دارد که باید کشف شوند؟ 

Horus Station رمز و رازهای فراوانی دارد و شامل مقدار کمی از موارد پیدا کردنی و مرتبط با محیط از برخی پایانه‌ها و صفحات می‌شود، گرچه همگی عینی و واقع‌گرایانه هستند. هیچ‌گونه نوشته، ایمیل یا صدای ضبط شده‌ای در بازی نیست. ما می‌خواهیم که داستان کشف و آشکار شود، از این رو پنهان و مخفی است ولی بازی‌بازان قادر به یافتن آن خواهند بود.

ما تجربه‌ی داستان‌سرایی اتمسفریک خالصانه‌ی بیشتری می‌خواستیم و نمی‌توانیم صبر کنیم تا نظرات بازی‌بازان درخصوص معانی داستانمان را بشنویم.

چه چیزی می‌توانید راجع به معماهای بازی به ما بگویید؟ حل کردن آن‌ها چقدر آسان یا دشوار است؟

ما مجموعه‌ای معما در Horus Station داریم که ساده‌اند اما با این وجود ذهن را تحریک می‌کنند. همچنین در بخش Co-op شاهد معماهای بیشتری هستیم. چون بازی در جاذبه‌ی صفر قرار دارد، شاهد معماهای فیزیکی جالبی به همراه گونه‌های دیگر معماهای مختلف هستیم. به عقیده‌ی من بازی‌بازان از آن‌ها لذت خواهند برد. علاوه بر این‌ها، ما حالت Explorer را برای بازی‌بازانی فراهم کرده‌ایم که علاقه به مبارزات ندارند ولی دوست دارند که داستان سرایی و معماهای مبتنی بر محیط ما را تجربه کنند.

این عنوان نه تنها از بخش تک‌نفره‌ای مملو از عناصر ترس اتمسفریک بهره می‌برد، بلکه از حالت Co-op ،PvE Horde و PvP نیز برخوردار است. چه چیزی این انگیزه را به شما داد که این محتویات زیاد را در یک بازی بگنجانید؟

من و تیممان در ترد آی استودیوز (۳rd Eye Studios) بسیار باتجربه و عاشق تجربه‌ی Co-op و چندنفره هستیم. به همین دلیل آن‌ها را در بازی پیاده کردیم. خوشبختانه قبلاً Downward Spiral: Prologue را که شامل این دو حالت بود، برای واقعیت مجازی ساخته بودیم و اضافه کردن آن‌ها به Horus Station نیز برای ما طبیعی و آسان بود.

با اضافه شدن یک بازی‌باز دیگر، داستان و معاماها چگونه تغییر می‌کنند؟

سوال خوبی بود. ما هنگام تست Co-op دریافتیم که برخی بازی‌بازان سریع حرکت می‌کنند و برخی می‌خواهند که داستان سرایی مبتنی بر محیط بازی را تجربه کرده و در آن کشف و کاوش کنند. پس برای فراهم کردن این، در بخش Co-op ما معماهایی اضافی را آماده کرده‌ایم که همکاری و کار گروهی را ترویج داده و باعث می‌شوند که بازی‌بازان بیشتر در تعامل باشند. ما همچنین قابلیت گرفتن و پرتاب کردن آیتم‌ها را در بازی داریم و به همین خاطر، معماهای فیزیکی ساده با دو بازیکن هم می‌توانند حتی سرگرم‌کننده‌تر باشند.

مصاحبه با طراح ارشد بازی Downward Spiral: Horus Station - گیمفا

گیم‌پلی بخش کمپین و تک‌نفره بیشتر شمرده و آرام به نظر می‌رسد. چگونه این را به حالت PvP رقابتی تبدیل کردید؟ با چه چالش‌هایی در زمینه‌ی مچ‌ میکینگ (Matchmaking) و دیگر مسائل بخش چندنفره مواجه بودید؟

کمپین ما یک بخش مهیج و دلهره‌آور با سرعت آرام است. ما صحنه‌های هیجانی بزرگ و تهدیدات بسیاری را خواهیم داشت اگر بازی‌بازان حالت Engage را انتخاب کنند. با این وجود، کل بازی سرعت آرامی ندارد. ما همچنین چند سیستم‌ دیگر را مشاهده می‌کنیم که ناشی از صفر بودن جاذبه هستند، مانند قلاب آهن‌ربا و خاصیت مقاومت جسم در برابر تغییر سرعت یا جهت حرکت. این حس متفاوتی برای بخش چندنفره دارد.

برنامه‌نویسی حالت چندنفره همیشه چالش‌برانگیز بوده و همچنین راه‌اندازی و نصب سرورهای جهانی و اطمینان یافتن از اینکه بهترین سرور در دسترس بازی‌باز قرار می‌گیرد، چالش بزرگی است. ما سخت کار می‌کنیم و این چالش بزرگی به حساب می‌آید اما همان‌طور که اشاره کردم، به نظر ما این بخش، ویژگی عالی و بزرگی برای بازی است و مشتاق تجربه‌ی آنلاین با دیگر بازی‌بازان هستیم.

حالت Explorer مخصوصاً جای تقدیر دارد، از آنجایی که به بازی‌بازان اجازه می‌دهد روی داستان و معماها تمرکز کنند. نظر شما در مورد اینکه به افراد گزینه‌ها و انتخاب‌های بیشتری بدهید درحالی که آن‌ها را به تجربه‌ی درست و واقعی سوق دهید، چیست؟

Explorer Mode برای من به شخصه چیز بزرگی است که می‌خواستم با اضافه کردنش به Horus Station، آن را حاضرتر و دست یافتنی‌تر کنم. این حالت یک تجربه‌ی هیجانی و دلهره‌آور بسیار آرام‌تر و اکتشافی‌تر را ارائه می‌دهد و مانند Engage Mode به‌صورت Co-op نیز قابل بازی است. من هر دو حالت را یک تجربه‌ی درست می‌بینم و تنها تفاوتشان در تغییرات ظریف داستانی است.

بازی‌بازان متمرکز بر PvE چه انتظاری می‌توانند از حالت Horde داشته باشند؟ آیا یک تجربه‌ی تیراندازی در برابر موجی از دشمنان را با خود به همراه دارد یا چالش‌های دیگری هم وجود خواهند داشت؟

حالت PvE Horde تجربه‌ی تیراندازی در برابر موجی از دشمنان را به همراه یک جدول امتیازات ارائه می‌دهد. بازی‌بازان با یکدیگر درگیر اکثر تهدیدات و خطرات Horus Station خواهند بود و هر کدام از تهدیدات، یک امتیاز دارد. این حالت قالباً Co-op است اما همچنان رقابتی هم به شمار می‌آید که همیشه نکته‌ی مثبتی در حالت‌های Horde است.

مصاحبه با طراح ارشد بازی Downward Spiral: Horus Station - گیمفا

چه زمانی می‌توانیم انتظار عرضه‌ی Downward Spiral: Horus Station را داشته باشیم؟ آیا برنامه‌ای برای محتویات پس از عرضه‌ی بازی وجود دارد؟

بازی در بهار پیش رو برای رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن ۴ و پلتفرم‌های واقعیت مجازی در قالب یک عنوان منتشر خواهد شد، پس بازی‌بازان هر دو تجربه‌ی معمولی و واقعیت مجازی را با قیمت یکی از آن‌ها دریافت می‌کنند. افرادی که مشتاق به دریافت اطلاعات بیشتر هستند، ابتدا ترد آی استودیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنند.

در خصوص محتویات پس از عرضه، باید بگویم که نمی‌توانیم برای دیدن بازخورد بازی‌بازان صبر کنیم و اگر آن‌ها بیشتر از Downward Spiral بخواهند، ما هم علاقه داریم که محتویات بیشتری را در اختیارشان بگذاریم.

انتشار این بازی در حال حاضر برای پلی‌استیشن تایید شده که به این معنی است از پلی‌استیشن ۴ پرو هم پشتیبانی خواهد کرد. می‌توانید از رزولوشن و نرخ فریم برروی این کنسول بگویید؟

تاکنون جزئیات و مشخصاتی از این نسخه به اشتراک نگذاشته‌ایم اما باید بگویم که از این کنسول پشتیبانی خواهیم کرد. کاربران پلی‌استیشن ۴ پرو در نتیجه‌ی سخت‌افزار قوی‌تر آن نسبت به پلی‌استیشن ۴ معمولی، تجربه‌ای باکیفیت‌تر را دریافت خواهند کرد.

با توجه به اینکه شما هم‌اکنون در حال کار برروی هر دو پلتفرم رایانه­‌های شخصی و پلی‌استیشن ۴ پرو هستید، چه تفاوت‌های فنی بین آن‌ها پیدا کردید؟ 

علاوه بر اینکه این عنوان یک بازی استاندارد است، ما همچنین از واقعیت مجازی با قیمت یکسان با دیگر نسخه‌ها پشتیبانی می‌کنیم. بزرگ‌ترین تفاوت برای ما، پلتفرم‌های متفاوت واقعیت مجازی است که روی آن‌ها کار می‌کنیم. ما از آکیولس ریفت، اچ‌تی‌سی وایو و Window Mixed Reality به همراه پلی‌استیشن وی‌آر پشتیبانی می‌کنیم. هر کدام از این پلتفرم‌ها کنترلر و تنظیمات مخصوص خود را دارند اما با این حال، ما از مجموعه‌ی ابزار (Toolset) خود با نام ۳rd Eye Core استفاده می‌کنیم که کار پشتیبانی از پلتفرم‌های متعدد را برای تیم کوچک و باتجربه‌ی ما، بسیار آسان‌تر می‌سازد.

آیا دلیل خاصی دارد که بازی خود را برروی ایکس‌باکس وان منتشر نمی‌کنید؟ شانسی برای نسخه‌ی نینتندو سوئیچ وجود دارد؟ 

ما جزو طرفداران بزرگ ایکس‌باکس و نینتندو سوئیچ هستیم. در حال حاضر از پلتفرم جدیدی خبر نداده‌ایم. ما تیم کوچکی داریم پس این امری طبیعی است که تعداد پلتفرم‌ها را محدودتر و بعضی از آن‌ها را حذف کنیم. به علاوه‌ی اینکه وجود نسخه‌ی پلی‌استیشن وی‌آر به خاطر پشتیبانی ما از واقعیت مجازی، انتخاب پلی‌استیشن ۴ را به عنوان پلتفرم دیگر آسان کرده است.

آیا بازی شامل هر گونه پرداخت‌های درون برنامه‌ای یا لوت باکس (Loot Box) می‌شود؟ 

ما هیچ پرداخت درون برنامه‌ای یا لوت باکس را به بازی اضافه نکرده‌ایم و یک داستان عالیِ تک‌نفره/Co-op، بخش چندنفره و پشتیبانی اختیاری از واقعیت مجازی را با یک قیمت ارائه می‌دهیم.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مصاحبه با طراح ارشد بازی Downward Spiral: Horus Station - گیمفا
مصاحبه با طراح ارشد بازی Downward Spiral: Horus Station - گیمفا
مصاحبه با طراح ارشد بازی Downward Spiral: Horus Station - گیمفا
مصاحبه با طراح ارشد بازی Downward Spiral: Horus Station - گیمفا
مصاحبه با طراح ارشد بازی Downward Spiral: Horus Station - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

مصاحبه با طراح ارشد بازی Downward Spiral: Horus Station - گیمفا