اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش بیست و یکم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش بیست و یکم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش بیست و یکم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش بیست و یکم - گیمفا

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش بیست و یکم

سعید آقابابایی
۱۸:۰۰ ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش بیست و یکم - گیمفا

بازی های هیدتا میازاکی هر کدام برای خود یک دنیای بسیار بسیار پیچیده با کلی قوانین نانوشته و شخصیت های عجیب و وقایع غیر منتظره هستند و گاهی حتی کوچکترین حرکات بازیباز و یا حتی گذشتن از کنار یک صدا یا یک چاه بدون توجه به آن بعدا منجر به عواقبی جذاب یا از بین رفتن شانس اتمام خط داستانی یک شخصیت و … خواهد شد. بازی های میازاکی فارغ از این که نامشان Demon’s Souls است یا Dark souls  و یا Bloodborne همگی دنیایی خیلی خیلی پیچیده تر از چیزی که به نظر می رسد دارند و پیچیدگی مراحل بازی حتی نصف آن پیچیدگی کلی و رمز و رازهایی که در پس تمامی بخش های دنیای این بازی ها خوابیده و مخفی شده اند را نیز ندارند و در این بازی ها مهم بخش هایی نیست که می بینید بلکه مهم تر مواردی است که نمی بینید. رازهایی که وقتی آن ها را در می یابید تازه می فهمید که فقط و فقط یک نابغه می تواند چنین پیچ و تاب و عواقب و روابط شخصیت ها و … را در یک بازی بگنجاند آن هم با درصد خطای تقریبا صفر. در واقع باید گفت یکی دو بار اولی که خودتان این بازی های را تجربه می کنید به کنار، ولی مهم تر دفعاتی است که باید به راهنماهای بازی و … مراجعه کنید و تازه در می یابید که “عجب!! پس اینجا این بود قضیه اش!! پس این شخصیته واسه این بود که دیگه پیداش نشد!!” و بسیاری “آهان!!” های دیگر که به شما می گویند هنوز در نیمی از عمق دنیای بازی هم فرو نرفته اید. به واقع بدون راهنما و گشت و گذار در اینترنت تقریبا محال است که بتوانید سری سولز و بلادبورن را صد در صد کنید و کل رمز و رازهای آن را بفهمید. به همین دلیل هم نیاز خیلی زیادی در این بازی ها به یک راهنمای جامع حس می شود. کاربران خارجی که در این مورد راحتند و صدها راهنمای بی نظیر به زبان مادری در اختیارشان است ولی بازیبازان کشورمان مخصوصا کسانی که با این سری بیگانه هستند و یا زبان انگلیسی مناسبی ندارند اگر بخواهند این بازی ها را کاملا به اتمام برسانند به مشکل خواهند خورد.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش بیست و یکم - گیمفا

برخیز و آتش بیافروز مبارز خاکستر…

 افرادی نیز که در این بازی ها حرفه ای هستند هم بالاخره نیاز دارند تا به راهنما مراجعه کنند تا تمام رازهای بازی را بفهمند و حتی خود بنده مثلا در بار چهارم که سراغ دارک سولز ۳ رفتم و راهنماها را چک کردم تازه فهمیدم کلی از موارد بازی بوده که من نمی دانسته ام و پایان مخفی و … برای خودشان داستان و خطی مخصوص دارند. به همین دلیل هم چه برای بازیبازان حرفه ای سری سولز چه برای مبتدی ها که می خواهند اولین بار به استقبال این سری بروند، وجود یک راهنمای فارسی که به راحتی آن ها را در بازی پیش ببرد و تمامی رازهای بازی را برای آنها باز کند می تواند خیلی مفید باشد. بعد از استقبال بسیار خوب از راهنمای جامع بازی Bloodborne و درخواست های شما عزیزان، تصمیم گرفتم تا با توحه به شناخت و تسلط کاملی که بر عنوان Dark Souls III دارم و ترجمه مطالب و راهنماهای خارجی، یک راهنمای قدم به قدم فارسی در مورد تمامی مراحل این عنوان و نحوه پیشروی در آن ها و مبازه با باس ها و …. به صورت جامع و به زبان فارسی برای شما عزیزان تهیه کنم. لازم به ذکر است که این مطالب از آن جهت اختصاصی گبمفا هستند که مانند آن ها به زبان فارسی و به صورت یک راهنمای کامل نوشتاری وجود ندارد وگرنه قطعا بخش های زیادی از این مطالب با توجه به اطلاعات و نوشته های انگلیسی و راهنماهای این بازی نوشته و ترجمه شده اند، اما در ایران این راهنمای فارسی نوشتاری و قدم به قدم Dark Souls III برای اولین بار تاکنون توسط گیمفا انجام شده است.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش بیست و یکم - گیمفا

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III

 قصد داریم تا این راهنما را که به دلیل درخواست های مکرر شما نگارش می گردد با فاصله زمانی کم و به صورت هفته ای دو قسمت برای شما قرار دهیم و انشالله به پایان برسانیم که البته راهنمای این بازی قطعا بسیار حجم و مطلب بیشتری نسبت به بلادبورن خواهد داشت زیرا بسیار طولانی تر است و دی ال سی های بازی را هم در بر خواهد گرفت. در این راهنما هیچ هیچ سنگ و آیتم ارتقایی پنهان نمی ماند، هیچ منطقه مخفی پنهان نخواهد ماند و هیچ باس مخفی زنده نمی ماند، تمامی گنج های ارزشمند و سلاح ها و زره ها و شخصیت ها و… کشف می شوند و حتی در انتها به دی ال سی های بازی نیز خواهیم پرداخت. Dark Souls III در ابتدا نسبت به بازی های قبلی کمی آسان تر شروع می شود ولی درجه سختی ناگهان با صورت تصاعدی در بازی بالا می رود و دنیای در ابتدا خطی بازی، چندین و چند شاخه می شود. به کدام مسیر باید بروید؟ چطور باید بروید؟ کجا می توانید یک شمشیر بی نظیر پیدا کنید؟ اون چه موجودیه که مدام داره شما رو میکشه؟ اون باس لعنتی رو چطوری بکشم؟ حلقه های قدرتمند بازی کجا هستن؟ پاسخ های شما همگی اینجاست. در ابن راهنما از شروع بازی به صورت مرحله به مرحله تمامی بخش های بازی کاملا قدم به قدم شرح داده خواهند شد تا در نهایت کاملترین راهنمای نوشتاری جامع فارسی برای این بازی به دست اید و اختصاصا توسط گیمفا به شما تقدیم گردد. امیدوارم که این راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III که برای اولین بار توسط گیمفا به زبان فارسی تهیه می شود نیز به مانند راهنمای جامع Bloodborne مورد رضایت و توجه شما عزیزان قرار بگیرد و این مقالات راهنما بتوانند گاهی به کمک شما بیایند. پیشنهاد می کنم با شانزدهمین قسمت سری مقالات راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III  با بنده و وبسایت تحلیلی خبری گیمفا همراه شوید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش بیست و یکم - گیمفا

یک نقشه خلاصه ولی بسیار گویا و مفید از مسیر پیشروی در بازی و مناطق مهم

  • ادامه بازی

در همین راهروی سمت چپ جایی که توپ غلتان می اید ۳ خروجی دیگر هم غیر از این که وارد شدیم و امیر را برداشتیم هم وجود دارد. البته درون این راهروی اصلی باید یک shotel skeletal knight را ابتدا بکشید و بعد می توانید آیتم های Titanite Shard که در راهرو هستند را بردارید. این اسکلت ها را بهتر است با یک چماق در ابتدا بهشان بکوبید تا زمین بیافتند و بعد آنها را بکشید زیرا خیلی سریع حرکت می کنند. یکی از ۳ خروجی که گفتیم پشت یک دیوار مخفی است اما دو خروجی اول که بعد از پله هایی که از آنجا امیر را برداشتیم قرار دارند هر دو بعد از بالا رفتن از چند پله به یک ناحیه بسیار آزار دهنده که چندین دشمن لعنتی شامل دو عدد shotel skeletal knight و یک skeletal mage و یک skeletal archer وجود دارند که کارتان را خیلی سخت می کنند.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش بیست و یکم - گیمفا

درون این راهروی اصلی باید یک shotel skeletal knight را ابتدا بکشید و بعد می توانید آیتم های Titanite Shard که در راهرو هستند را بردارید. این اسکلت ها را بهتر است با یک چماق در ابتدا بهشان بکوبید تا زمین بیافتند و بعد آنها را بکشید زیرا خیلی سریع حرکت می کنند!

بعد از کشتن اینها می توانید چند Titanite Shard و Grave Warden’s Pyromancy Tome (این آیتم را بعدا به Karla بدهید که در ادامه او را خواهیم یافت) و Grave Warden’s Ashes (این را به Shrine Handmaid بدهید تا فروشگاهش گسترده تر شود) را بردارید. آخرین مسیر هم که به یک کریستال لیزارد می رسد که Fire Gem دارد و بعد هم به یک شوالیه اسکلتی غول پیکر. در نزدیک اینجا Yellow Bug Pellets را بردارید. حالا خوب دقت کنید که میگویم چکاری انجام دهید. هدف ما این است که در اتاق بعدی با سرعت زیاد به سمت دیگر اتاق بدویم و از روی پل سریعا رد شویم و طناب آن را قطع نماییم تا پل بیافتد و سیل اسکلت هایی که اینجا هستند نتوانند به ما برسند.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش بیست و یکم - گیمفا

در طبقه دوم راهرو که از دو پله های چپ و راست به آنجا می رسیم بعد از کشتن چندین اسکلت بسیار روی مخ و سخت شامل شامل دو عدد shotel skeletal knight و یک skeletal mage و یک skeletal archer می توانید چند Titanite Shard و Grave Warden’s Pyromancy Tome (این آیتم را بعدا به Karla بدهید که در ادامه او را خواهیم یافت) و Grave Warden’s Ashes (این را به Shrine Handmaid بدهید تا فروشگاهش گسترده تر شود) را بردارید.

نگران نباشید که Black Bug Pellets و soul را برنداشتیم. بعدا به اینجا بر می گردیم. حالا در اینجا می توانیم از پلی که بریدیم و انداختیم پایین مثل یک نردبان بالا و پایین برویم. پایین این نردبان که از پل درست شده است و کمی جلوتر یک Demon آتشین غول پیکر است که البته دیگر باس حساب نمی شود ولی از کشتن آن یک Soul of a Demon می گیرید که می توانید با Ludleth معامله کنید! به شخصه من دیمون را به دم وزودی نزدیک نردبان که نمی تواند از آن رد شود می کشیدم و با تیرکمان آن را می زدم اما مراقب باشید زیرا برخی حملات او در ورودی جلوتر می آیند و به شما برخورد می کنند و دامنه زیادی هم دارند.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش بیست و یکم - گیمفا

از آپدیت ۱٫۰۳ بازی به بعد شما می توانید کاری کنید که دیمون آتشین و میمیک به جان هم بیافتند!! اگر وقتی وارد این بخش شدید سریعا نزدیک صندوق بروید و صبر کنید تا دیمون با نفس آتشینش به صندوق ضربه بزند و میمیک برخیزد شو ما نیز سریعا فرار کنید و به سمت نزدبان بروید این دو هیولا با هم به مبارزه مشغول می شوند و کلی از جان هم را می گیرند و شما می توانید راحت تر از شر هر دو راحت شوید!! دوستان عاشق سولز که خیلی خیلی خیلی بازی کردید این سری رو. چند نفرتون این رو می دونستید؟!

در منطقه ای که دیمون قرار داشت چندین اسکلت معمولی و اسکلت یک دستی وجود دارند که بر می خیزند و باید با احتیاط آن ها را بکشید و سپس می توانید یک  Titanite Shard و یک soul را بردارید. اگر دور لبه بالایی این بخش که دیمون در آنجا بود را دور بزنید و تا انتها بروید یک صندوق در اینجا می بینید که مراقب باشی زیرا یک میمیک است که با کشتن آن سلاح Black Blade را به دست خواهید آورد.

  • نکته جالب: از آپدیت ۱٫۰۳ بازی به بعد شما می توانید کاری کنید که دیمون آتشین و میمیک به جان هم بیافتند!! اگر وقتی وارد این بخش شدید سریعا نزدیک صندوق بروید و صبر کنید تا دیمون با نفس آتشینش به صندوق ضربه بزند و میمیک برخیزد شو ما نیز سریعا فرار کنید و به سمت نزدبان بروید این دو هیولا با هم به مبارزه مشغول می شوند و کلی از جان هم را می گیرند و شما می توانید راحت تر از شر هر دو راحت شوید!! دوستان عاشق سولز که خیلی خیلی خیلی بازی کردید این سری رو. چند نفرتون این رو می دونستید؟!
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش بیست و یکم - گیمفا

به شخصه من دیمون را به دم وزودی نزدیک نردبان که نمی تواند از آن رد شود می کشیدم و با تیرکمان آن را می زدم اما مراقب باشید زیرا برخی حملات او در ورودی جلوتر می آیند و به شما برخورد می کنند و دامنه زیادی هم دارند.

بعد از این بخش وارد یک تونل می شوید که کاملا امن است و از اینجا Old Sage’s Blindfold و the Witch’s Ring را بردارید. سپس به تنها ورودی که می بینید بروید و بونفایر Abandoned Tomb را روشن نمایید.

  • از Abandoned Tomb به سمت Smouldering Lake

شاید خیلی ها این بخش را انتخابی بدانند ولی مطمئن باشید که به خاطر ارتباط با یک NPC خاص، باس فایت و آیتم هایی که وجود دارد، این بخش بسیار ارزشش را دارد که آن را تجربه نمایید. از بونفایر مسیر را به جلو بروید و به یک دریاچه خیلی بزرگ می رسید. در دور دست این دریاچه ballista یی وجود دارد که به طور مداوم با سمت شما شلیک می کند و واقعا روی مخ است. شلیک آن به این شکل است که ۳ بار تیر می زند و کمی بین آن ها تا شلیک بعدی برای ریلود زمان می برد. پس بهتر است که در این بخش از کاور به کاور حرکت کنید تا آسب نبینید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش بیست و یکم - گیمفا

بعد از کشتن دیمون و میمیک، وارد یک تونل می شوید که کاملا امن است و از اینجا Old Sage’s Blindfold و the Witch’s Ring را بردارید. سپس به تنها ورودی که می بینید بروید و بونفایر Abandoned Tomb را روشن نمایید.

کلی آیتم درخشان در جاهای مختلف این دریاچه می بینید که اغلب آن ها هم Large Titanite Shard هستند. ۳ تا از اینها که از همان قبل دریاچه دیده می شوند و نزدیک هستند را می توانید زود بروید و بردارید ولی آنهایی که دور هستند و نزدیک بالیستا قرار دارند توسط خرچنگ های بزرگ محافظت می شوند و در حال حاضر ارزشش را ندارند که بروید و بردارید. از ورودی دریاچه به مسیر مستقیم که به یک کرم خیلی بزرگ می رسد نروید و در ابتدا در بخش ورودی دریاچه به دیوار سمت راست بچسبید و مسیر را به صورت کاور به کاور پیش ببرید تا به یک راه خیلی کوچک و باریک در دیوار برسید که خیلی ارزشمند است. در این تونل دو عدد کریستال لیزارد وجود دارند که  Twinkling Titanite و یک Titanite Chunk می اندازند. همچنین بعد از تونل در بخشی که به آن می رسید می توانید شخصیت Horace of the Hushed را ببینید.

  • نکته: شخصیت های Horace و Anri از مهمترین شخصیت های دارک سولز ۳ هستند که سرنوشت و خط داستانی آنها حتی به خط داستانی یکی از مهم ترین شخصیت های بازی نیز مرتبط است و نقش خیلی مهمی در پیشبرد و کامل کردن خط داستانی و رسیدن به پایان سوم و.. در بازی برعهده دارند. بنابراین جا دارد که در اینجا ه بهانه رسیدن به شخصیت هوراس و تصمیم گرفتن در مورد این که در داستان آنها چطور رفتار کنید، مروری دوباره و کوتاه بر روند داستانی این دو نفر داشته باشیم.
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش بیست و یکم - گیمفا

در دور دست این دریاچه ballista یی وجود دارد که به طور مداوم با سمت شما شلیک می کند و واقعا روی مخ است. شلیک آن به این شکل است که ۳ بار تیر می زند و کمی بین آن ها تا شلیک بعدی برای ریلود زمان می برد. پس بهتر است که در این بخش از کاور به کاور حرکت کنید تا آسب نبینید.

بخشی از خط داستانی Horace و Anri که به Horace ربط دارد و در بخش مربوط به  Anri در قسمت های بعدی راهنما نیز ادامه سرنوشت وی را بسته به تصمیمی که در مورد Horace گرفته اید برای شما شرح خواهیم داد.

   شما اولین بار  Anri را به همراه Horace the Hushed در نزدیکی بونفایر Halfway Fortress می بینید. با هر دوی آن ها صحبت کنید تا هم حضورشان در ادامه بازی را قطعی کنید و هم آیتم مربوط به کاوننت Blue Sentinels را دریافت نمایید. اگر این آیتم را تجهیز  نمایید در واقع انگار داوطلب می شوید که در مواقعی که به دنیای دیگر بازیبازان که عضو کاوننت شما هستند حمله شود، شما برای کمک به آن ها به صورت خودکار در دنیایشان ظاهر شوید. و این اجازه را به بازی می دهید تا شما را هر کجا خواست در دنیای “هم کاوننتی هایتان” ظاهر کند.

بعد از شکست باس Deacons of the Deep به فایرلینک شراین بازگشته و صحبت دوباره ای با Anri of Astora داشته باشید. بعد از صحبت در فایرلینک شراین، شما در منطقه Catacombs of Carthus شخصیت Anri را خواهید دید  و متوجه می شوید که Horace گم شده است. سپس در ادامه بازی شما Horace را در منطقه Smouldering Lake از طریق Abandoned Tomb پیدا خواهید کرد  و سپس بعد از آن دوباره باید Anri of Astora را در بخشی دیگر از Catacombs of Carthus که قبل از مبارزه با باس High Lord Wolnir است پیدا کنید و با او صحبت نمایید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش بیست و یکم - گیمفا

بعد از صحبت در فایرلینک شراین شما در منطقه Catacombs of Carthus شخصیت Anri را خواهید دید و متوجه می شوید که Horace گم شده است. سپس در ادامه بازی شما Horace را در منطقه Smouldering Lake از طریق Abandoned Tomb پیدا خواهید کرد و سپس بعد از آن دوباره باید Anri of Astora را در بخشی دیگر از Catacombs of Carthus که قبل از مبارزه با باس High Lord Wolnir است پیدا کنید و با او صحبت نمایید.

صحبتی که ابنجا با Anri of Astora انجام می دهید عواقب مهمی دارد و بسیار تاثیرگذار است که اکنون آن ها را خدمت شما عرض می کنیم. در واقع این ها گزینه هایی است که بعد از یافتن Horace و کشتن یا نکشتن او، در مورد صحبت با Anri of Astora پیش روی شما قرار دارد و می توانید یکی از این کارها را انجام دهید.

  • Horace را زنده بگذارید و قبل از مبارزه با باس High Lord Wolnir اصلا سراغ صحبت با Anri of Astora نروید. در این حالت بعد از شکست دادن باس High Lord Wolnir، شخصیت Anri of Astora در Catacombs of Carthus خواهد مرد. این بدترین حالت است و خط داستانی هر دو شخصیت Horace و Anri of Astora تمام می شود و هیچ آیتم خاصی هم نمی گیرید و شرایط دستیابی به پایان سوم کلا از بین می رود.
  • Horace را زنده بگذارید ولی قبل از مبارزه با باس High Lord Wolnir با Anri of Astora صحبت کنید. در این حالت Anri of Astora منطقه Catacombs را ترک می کند و داستان دو شخصیت ادامه می یابد ولی به جای آن، شخصیت خیلی خیلی مهم Yuria دیگر فایرلینک شراین را ترک می کند و شرایط دستیابی به پایان سوم کلا از بین می رود.
  • Horace را بکشید و قبل از مبارزه با باس High Lord Wolnir با Anri of Astora صحبت کنید. در این حالت Anri of Astora به شما حلقه Ring of the Evil Eye را می دهد و منطقه Catacombs را ترک می کند و داستان دو شخصیت ادامه می یابد و همچنین شرایط دستیابی به پایان سوم نیز وجود دارد. لازم به ذکر است که حلقه Ring of the Evil Eye باعث می شود تا از هر دشمنی که شکست می دهید  +۳۰ HP دریافت نمایید که البته ۳ ورژن مختلف قوی تر نیز دارد و لول ۱ این حلقه +۳۳ HP، لول ۲ این حلقه +۳۵ HP و لول ۳ این حلقه +۳۷ HP را در ازای کشتن هر دشمن به شما می دهد.
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش بیست و یکم - گیمفا

از ورودی دریاچه دیوار سمت چپ را دنبال کنید تا یک کرم خیلی بزرگ لعنتی می بینید که به شما با lightning شلیک می کند و با حرکاتش هم اگر نزدیکش باشید ضربه می زند و مخصوصا کار با وجود بالیستا هم بسیار سخت تر می شود. هر چند که بالیستا هم می تواند به کرم ضربه بزند و او را بکشد ولی احتمال کشته شدن شما با بالیستا خیلی بیشتر از کرم است!

ادامه راهنما:

مبارزه با Horace کار آسانی نیست و باید این نبرد را جدی بگیرید. او از یک halberd استفاده می کند و با توجه به دامنه اثر حملاتش شما حتی در پشت او نیز زیاد در امان نیستید. او زیاد سریع نیست ولی بسیار مرگبار است. بعد از کشتن وی شما می توانید Llewlyn Shield و دو Large Titanite Shard و Yellow Bug Pellets را از این منطقه بردارید. حالا برگردید به دریاچه و این بار از ورودی دریاچه دیوار سمت چپ را دنبال کنید تا یک کرم خیلی بزرگ لعنتی می بینید که به شما با lightning شلیک می کند و با حرکاتش هم اگر نزدیکش باشید ضربه می زند و مخصوصا کار با وجود بالیستا هم بسیار سخت تر می شود. هر چند که بالیستا هم می تواند به کرم ضربه بزند و او را بکشد ولی احتمال کشته شدن شما با بالیستا خیلی بیشتر از کرم است! مگر این که یه جای امن و یک نقطه صحیح پیدا کنید. بهتر است خودتان را اذیت نکنید و کاری که می گویم را انجام دهید زیرا بهترین راه است. سریعا بی توجه به کرم از دیوار سمت چپ دریاچه مسیر را ادامه دهید و به سمت چپ کرم که به خشکی می رسد بروید و در اینجا دیگر نه بالیستا به شما ضربه می زند و نه کرم می تواند به این بخش خشکی بیاید. پس تیر کمانتان را آماده کنید و شروع به ضربه زدن به کرم نمایید تا کازش نهایتا ساخته شود.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش بیست و یکم - گیمفا

بهتر است خودتان را اذیت نکنید و کاری که می گویم را انجام دهید زیرا بهترین راه است. سریعا بی توجه به کرم از دیوار سمت چپ دریاچه مسیر را ادامه دهید و به سمت چپ کرم که به خشکی می رسد بروید و در اینجا دیگر نه بالیستا به شما ضربه می زند و نه کرم می تواند به این بخش خشکی بیاید. پس تیر کمانتان را آماده کنید و شروع به ضربه زدن به کرم نمایید تا کازش نهایتا ساخته شود.

این را هم بدانید که اصلا کلا می توانید کرم را نادیده بگیرید و از کنار او به خشکی بدوید و به سمت محل باس بروید ولی خب می دانید که ما از چیزی در این بازی نمی گذریم! سپس می توانید اسپل Lightning Stake و یک Undead Bone Shard را بردارید و به سمت منطقه باس که می بینید بروید. البته بعد از کشتن کرم برداشتن آیتم هایی که اطراف دریاچه هستند خیلی آسان تر می شود ولی بدانید که بیشتر آنها Titanite Shard و فقط یک Shield of Want غیر از اینها وجود دارد که البته اعداد خیلی بالایی برای این که قابلیت استفاده از آن را داشته باشید از شما می خواهد ولی به جایش در ازای کشتن دشمنان وقتی آن را در دست ادارید روح بیشتری به شما تعلق می گیرد که مگر چیزی از این مهم تر هم در بازی که همه چیزش روح است هم داریم؟! می توانید هم بعدا وقتی بالیستا را از کار انداختیم بیایید و اینها را جمع نمایید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش بیست و یکم - گیمفا

بعد از کشتن کرم برداشتن آیتم هایی که اطراف دریاچه هستند و خرچنگ های بزرگ از آنها محافظت می کنند خیلی آسان تر می شود ولی بدانید که بیشتر آنها Titanite Shard و فقط یک Shield of Want غیر از اینها وجود دارد که البته اعداد خیلی بالایی برای این که قابلیت استفاده از آن را داشته باشید از شما می خواهد ولی به جایش در ازای کشتن دشمنان وقتی آن را در دست ادارید روح بیشتری به شما تعلق می گیرد که مگر چیزی از این مهم تر هم در بازی که همه چیزش روح است هم داریم؟! می توانید هم بعدا وقتی بالیستا را از کار انداختیم بیایید و اینها را جمع نمایید.

وقتی که بعد از منطقه کرم وارد دروازه باس شدید مقداری وقت دارید تا قبل از این که به باس برسید بتوانید کسی را احضار کنید که هم بیرون دروازه و هم داخل این منطقه می توانید افرادی را مانند Knight Slayer Tsorig (اگر قبل تر وی را در Catacombs of Carthus شکست داده باشید) احضار نمایید. وقتی آماده بودید به سمت وسط این منطقه بروید تا نبرد آغاز شود. دقت کنید که هر کی را که احضار کرده اید می تواند تا وقتی شما نبرد را در این بخش آغاز کرده باشید وارد دروازه مه گرفته شود پس زود مبارزه را آغاز کنید تا بتوانند داخل بیایند و در معرض بالیستا و کرم قرار نگیرند.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش بیست و یکم - گیمفا

با توجه به دو بخش بزرگ از احساد که مثل یک سنگ بزرگ در این منطقه قرار دارند و می توانید دورشان بچرخید، مبارزه برای شخصیت های جادوگر و دورزن خیلی راحت از مبارزین نزدیک زن است. باید باس را به دنبال خود دور این ها بکشید و وقتی ایستاد که ضربه بزند یا دارد دنبالتان می اید از او فاصله بگیرید و با تیر یا جادو به او ضربه بزنید و دوباره سروع به چرخیدن دور این بخش کنید.

  • باس فایت Old Demon King

این باس خط سلامتی زیادی دارد و ضرباتی مرگبار با دامنه اثر بالا نیز به شما می زند و همچنین چندین حمله جادوی اتشین نیز دارد که از دور جاخالی دادنشان زیاد سخت نیست ولی دامنه اثر طولانی دارند و در مبارزات نزدیک هم فرار کردن از آنها سخت است. با توجه به دو بخش بزرگ از احساد که مثل یک سنگ بزرگ در این منطقه قرار دارند و می توانید دورشان بچرخید، مبارزه برای شخصیت های جادوگر و دورزن خیلی راحت از مبارزین نزدیک زن است. باید باس را به دنبال خود دور این ها بکشید و وقتی ایستاد که ضربه بزند یا دارد دنبالتان می اید از او فاصله بگیرید و با تیر یا جادو به او ضربه بزنید و دوباره سروع به چرخیدن دور این بخش کنید. بهتر است که دقیقا وقتی او می خواهد ضربه بزند شما همزمان با او نزنید زیرا ممکن است به شما برخورد کند و این که وقتی او دارد دنبالتان می دود از وی دور شوید و ضربه بزنید و مجددا شروع به چرخیدن کنید بسیار مناسب تر است.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش بیست و یکم - گیمفا

اگر بخواهید در بخش باز و بزرگ منطقه با باس بجنگید چنین حملات وحشتناکی با دامنه اثر بالا در انتظارتان است. به شخصه من با این که شخصیت نزدیک زن هم داشتم باز دور دو بخش بزرگ اجساد می چرخیدم و با ترکیبی از تیرکمان و ضربات نزدیک باس را چندین بار شکست دادم، البته سلاح من هم بزرگ بود و مخصوصا حالت ضربه قدرتی دودستی آن دامنه اثر بالایی داشت که باعث می شد خیلی خیلی به باس مجبور نباشم بچسبم. شاید در ویدئوهایی که قبلا از بخش Catacombs of Carthus  برای شما در حال بازی کردن قرار داده ام بدانید کدام شمشیر را می گویم.

البته به شخصه من با این که شخصیت نزدیک زن هم داشتم همین کار را انجام می دادم و با ترکیبی از تیرکمان و ضربات نزدیک با همین روش چرخیدن دور این بخش ها، باس را چندین بار شکست دادم، البته سلاح من هم بزرگ بود و مخصوصا حالت ضربه قدرتی دودستی آن دامنه اثر بالایی داشت که باعث می شد خیلی خیلی به باس مجبور نباشم بچسبم. شاید در ویدئوهایی که قبلا از بخش Catacombs of Carthus  برای شما در حال بازی کردن قرار داده ام بدانید کدام شمشیر را می گویم.  توجه داشته باشید که در فاز دوم مبارزه که تقریبا بعد از رفتن نصف خط سلامتی باس شروع می شود او عصبی تر و وحشی تر می شود و یک جادوی جدید چندتایی از گلوله های آتشی عظیم که دنبالتان می ایند نیز به سمت شما شلیک می کند. وقتی باس را شکست دادید Soul of Old Demon King را دریافت می کنید و بونفایر Old Demon King bonfire را نیز فعال نمایید.

در قسمت بعدی راهنما ادامه مسیر و گشت و گذار در دریاچه Smouldering Lake را برای شما شرح خواهیم داد.

Overlord

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش بیست و یکم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش بیست و یکم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش بیست و یکم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش بیست و یکم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش بیست و یکم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • s.a.m گفت:

    چقدر جالب همین الان داشتم قسمت قبلی رو میخوندم
    تشکر میکنم از آقای بابایی عزیز برای مقاله
    خسته نباشید
    حالا برم سراغ قسمت ۲۱

  • ALIREZA.PC گفت:

    به به ! بالاخره چیزی که منتظرش بودیم اومد :blush:
    ایشالا اخر شبی میرم سراغ ادامه بازی :yes:
    بازم ازتون تشکر میکنم بخاطر این لطفتون که با این راهنمای پر جزعیات و کامل باعث شدین تا من از همچین شاهکاری لذت ببرم
    باورتون نمیشه از تقریبا دوماه پیش که اخرین قسمت راهنما منتشر شد من از اول بازی تا همون بخش رو چندین بار از اول رفتم که حس بازی برام از بین نره ولی حتی یک متر هم از راهنمای شما جلوتر نرفتم چرا که برای من این بازی با راهنمای شما بسیار لذت بخش تر هست
    خب خدارو شکر حالا که راهنمای ایول تموم شد یه خواهش دارم ازتون که قسمتای بعدی رو با فاصله زمانی کمتری نسبت به قبلا (مثلا هفته ای ۳ قسمت ) بنویسید تا هر چه زودتر تمومش کنیم 🙂
    بازم میگم که ما شاهد زحمات شما تو این سایت هستیم و از حجم کاری شما خبر داریم

    • علی رضا جان پیشنهاد میکنم بازی پیش ببرید چون بازی خیلی حالا ادامه داره تازه بدونDLC.
      من خودم حتی وقتی بازی رو شروع کردم برای اینکه لذت بازی از بین نره و شگفتی های بازی بی معنی نشه، هر منطقه رو انجام میدادم بعد برای بار دوم با راهنمای آقا سعید پیش می رفتم و بعضی نکات بسیار کاربردی بودند.

  • pouinky گفت:

    بالاخره قسمت جدید هم اومد و خسته نباشید میگم به آقا سعید که حقیقتا کارش فوق العاده ست و به جرئت میتونم بگم راهنماشون از راهنمای فکسترا لایف هم یه سر و گردن بالاتره. ^__^

  • paydin گفت:

    با سلام و خسته نباشید خدمت آقای آقابابایی و تشکر بابت این راهنمای جالب . واقعا دارم لذت می برم از بازی با استفاده از راهنمای جامع شما. یه سوال داشتم جناب آقابابایی. برای شروع dlc شماره ۱ این بازی چه موقع موقع مناسبی هستش؟ بهتر هستش بازی رو بصورت کامل تمام کنیم و روی NG+ انجام بدیم یا نه می تونیم از همین الان و در همین بخش ۲۱ با مثلا لول ۹۰ بریم برای dlc نظر شما چیه . ممنونم از راهنماییتون.

  • mehrdadPS گفت:

    ممنون سعید جان دستت درد نکنه
    نمی دونم یکی از گلیچ های بازی همین مبارزه با دیمون بود وقتی رو پله ها می اومد و آتیش می ریخت وقتی می رفت پایین هیچ کاری نمی کرد و به راحتی می شد ۲ ، ۳ تا ضربه بهش زد

  • Alireza.sh17 گفت:

    اقا سعید دمت گرم.
    بازی رو قبلا خریدم با کمک راهنمات خیلی خوب رفتم. اما به ی باس سخت رسیدم دیگه نتونستم برم اسمش یک god داشت و همش از اسمون تیر میزد.
    این باس اجباریه؟

  • fbjg گفت:

    به به چه عالی بعد چند وقت دوباره مقاله دارک سولز از شما میبینیم آقای اقابابایی
    یکم درگیر e3 و…. شدید ولی فراموش نکردید .
    یکی از رو اعصاب ترین بخش های بازی همین جاست که اون تیر و کمان رو اعصاب بزرگ هم شلیک میکنه
    البته سعید جان اون کرم بزرگ رو میشه خیلی راحت تر زد!
    کافیه دورش بزنی و بری پشتش یه قسمت تپه مانند کوچک هست میری پشتش و با یکی از gesture هات میشینی و منتظر میشی و میبینی که اون تیر و کمان بزرگ خودشه دخل کرمه رو میاره و تیرش هم بهمون نمیخوره و کرمه هم که اصلا پشتش رو نگاه نمیکنه و فقط اینقدر دور خودش میچرخه تا بمیره
    دعوای بین اون میمیک و دیمون هم جالبه ولی معمولا دیمون پیروزه ولی یکبار شناسی میمیک برد!

  • ali ghorbany گفت:

    مقاله عالی بود دستتون درد نکنه من تو nameless king موندم لا مصب نمیمیره

  • سلام خدمت سعید جان و خوشحالیم که دوباره استارت زدید مطالب دارک سولز رو.
    من با دور زن و نزدیک زن اصلا از این باس کشته نشدم .ودرمورد کرم هم یه پیشنهاد دارم که به سرعت از کرم رد بشید و از سنگ های سمت راست بالا برید میتونید بونفایر رو روشن کنید و برگردید کنار همون سنگ ها و کرم رو به راحتی بزنید .ولی عجب کشفی کردید نمیدونستم میمیک رو میشه جنگ داد حتی دوبار اول هم که اون منطقه رفتم اصلاندیدمش.
    و به نظر من با چند کلاس بازی رو پایان بردم ولی payromancerواقعا عالی
    چون جادو های آتش و دارک تقریبا نقطه ضعف تمام باس های بازی هست و به نظرم اگه کسی با این کلاس نرفته حتما امتحانش کنه.
    خسته نباشید

  • سلام.
    من تقریبا ۲۰ روز پیش دارک سولز ۲ رو نصب کردم.
    شروعم با بلادبورن بود ولی الان که دارک سولز ۲ رو نصب کردم واقعا عاشقش شدم،واقعا سری سولز شاهکار به تمام معنا هستند.

    • pezhvak گفت:

      من اقرار میکنم که تو دارک سولز ۲ کم اوردم. تو اون منطقه که سوار تابوت میشی میری از یه جای سرد سر درمیاری همونجا موندم. یه وقت فکر نکنین که تلاش نکردم. تا همونجا از اول بازی کل دشمنارو در هر مرحله ۱۳ بار کشتم رسیدم اونجا. فقط این مرحله که میگم تا خود باس یه بونفایر نیست اصلا. میرسم باس ببره یه پنجه میزنه خونم به اون درازی یباره خالی میشه. نمیدونم چکار کنم

  • فقط من نمیدونم چرا گرافیک فنی سری سولز همیشه پایین تر از بازی های بزرگ زمان خودشه؟

  • اینها همه رو ول کن سعید اقا خواهش دارم بگو بهترین وسریع ترین راه برای زدن باس slave knight geal چیست

  • سلام و خسته نباشید به دوست و داداش گل خودم آقا سعید عزیز …
    واقعا سخته مقاله بنویسی همه ازش تعریف کنند بگن عالیه ولی راهنمای ds 3 کو ؟ شاید من جای شما بودم اعصابم خورد میشد یکی مثل خود من بیاد توی همه نظراتش بگه عالیه مقاله داداش سعید ولی راهنما … اما واقعا دست گلت درد نکنه که راهنما رو گذاشتی همت میخواد این کار و با شناختی که من از شما داشتم مطئمن بودم خیلی زود پاسخ میدید به این سئوالات و با این همه مشکل و شلوغی و … باز هم میزارید راهنمارو و این واقعا قابل تقدیره …
    قابل تقدیره که هیچ وقت نه نگفتین به درخواست دوستان خودمون در گیمفا …
    قابل تقدیره که اهمیت میدید به همه ی ما و این قابل تقدیره که بدون ذره ایی چشم داشت این راهنما ها رو میزارید …
    من هم از اون یتیکه ی قبلی بیشتر نرفتم چون واقعا منتظر بودم راهنما بیاد خب بازی رو که رفتیم منتها با راهنما ی شما اوضاع خیلی فرق میکنه حس نوستالژی خوبیه به آدم میده …
    ممنونتم داداش سعید …
    توی” کامنت قبلی در جوابتون دیدم نوشتید که منتظر کامنت همه از جمله من هستید توی مقالتون و این خیلی خوشحالم کرد که چقدر خوب میشه فروتنی رو در این جواب صادقانه دید و خیلی لذت بردم من هم همیشه منتظر جواب های محبت آمیر شما هستم و میتونم بگم هستیم تا ببینند و بعضیا در سایت های مختلف و … یاد بگیرند چطور میشه به تک تک کامنت ها پاسخ داد … چطور میشه اعتماد رو بدست اورد و چطور میشه توی یه سایت یه فضای “خوب همدلی مثل یک خانواده ” بین مدیر تحریریه سایت و دیگر عضو ها به وجود بیاد ”
    در پناه حق یاعلی :rose:

  • froozanian2 گفت:

    سلام دوستان. بازی فیفا ۱۸ رو چه طوری آنلاین بازی کنم؟؟ راهی جز خریدن cd key اوریجینال نداره؟؟؟
    چند وقت دیگه فیفا ۱۹ میاد و ارزش نداره این همه پول بدیم. چطوری آنلاین بازی کنم؟؟؟

  • FOR HONOR گفت:

    آقا سعید آیا درسته که dragonslayer greataxe بهترین سلاح بازیه؟
    نظر خودتون در مورد بهترین سلاح بازی چیه؟

  • سلام یک سوال داشتم من سنگ ازدها رو دارم اما تبدیل نمیشم به ازدها خاهشا راهنمایی کنیین چه کار کنم ممنون

  • Kiss you گفت:

    سلام به همگی
    فعلا کامنت ها رو نخوندم ولی زدن کرم با تیرکمون خیلی لغمه دور سر چرخوندنه. نمیدونم خودم کشف کردم یا خیر ولی یه قسمت روبروی پله های ورودی باس فایت هست که حالت برامدگی داره، برید پشتش، از اونجا نه کرم شما رو میزنه نه بالستا، بلکه بالستا کرم رو میزنه

  • Amir_7_75 گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید
    ببخشید چگونه می توان لول حلقه ها را افزایش داد؟؟
    و یک سوال دیگه اینکه من حلقه مخفی موجود در فایرشرانگ را گرفتم که افزایش روح میدهد.ولی اکنون در مجموعه حلقه هایم نیست!اصلا دیگر در جعبه که نیست در آیتم هایم هم نیست.حالا چه کنم؟؟ آیا باید از اول بازی کنم؟؟

  • mjrostami گفت:

    سلام خسته نباشید.
    ببخشید من بعد از کشتن horace نمی تونم anri رو پیدا کنم . به جاش یه دونه سنگ رنگی هست.

  • arashalavi47 گفت:

    با سپاس فراوان از راهنمایی های عالیتون.
    نظر من اینه که شخصیت horace و اکثر npc های قبلش رو به راحتی هر چه تمام تر میشه با نیزه کشت که حتا یک ضربه هم دریافت نکرد.
    پشت همین کرم که قبل از پله‌ی باس هست، یه قسمت تپه مانند وجود داره که اگر اونجا ثابت وایسه آدم، نیزه ها نه تنها به خودت نمیخوره بلکه به کرم میخوره و طی ۳۰ ثانیه میمیره.
    در رابطه با باس هم واقعا نشد با کمان بکشمش چون خیلی طول میکشید. اما کلا چند تا ضربه داره که راحت میشه جاخالی داد و لباس و سپر با مقاومت آتش تجهیز کرد. یکی دو تا از حرکات آتشی رو میشه سپر گرفت و در فاز دوم هم که دیگه میشه تا اون میاد آتیش بریزه سرت ۳ ضربه بزنیش و همون استراتژی فاز اول رو ادامه بدی.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش بیست و یکم - گیمفا