اعمال ردهبندی سنی از مهمترین بخش تولید بازی رایانهای است
تولیدکننده بازی رایانهای موتوریس گفت: تولیدکنندگان باید محتوای بازی رایانهای و اعمال رده بندی سنی را در تولیدات گیم مورد توجه قرار دهند.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، صادق گهرشناسان به اعمال رده بندی سنی بازی های رایانه ای اشاره کرد و افزود: کنترل محتوای بازی های رایانه ای و اعمال رده بندی سنی از مهمترین بخش های تولید بازی رایانه ای بوده که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: بازی رایانه ای با محتوای مناسب می تواند برای همه گروه های سنی مورد استفاده قرار گیرد و در عین حال سبب تقویت رشد ذهنی و فکری کودکان و نوجوانان شود.
به عقیده این بازی ساز اطلاع رسانی، ارتقای فرهنگی و علمی خانواده ها در زمینه رده بندی سنی بازی های رایانه ای می تواند عامل مهم در پیشگیری از آسیب های احتمالی بازی های رایانه ای باشد.
گهرشناسان به بازی های رایانه ای آنلاین اشاره کرد و گفت: خانواده ها اطلاع دقیقی از بازی های آنلاین ندارند و تصور می کنند کودکان تنها از رایانه برای بازی های گیم که خانواده ها از بازار خریداری کرده اند، استفاده می کنند، باید در زمینه شناخت فضای مجازی و خطرات آن با بهره گیری از رسانه های دیداری و شنیداری اطلاع رسانی شود.
تولید کننده بازی رایانه ای موتوریس به ایجاد انگیزه در کاربران برای استفاده از بازی های رایانه ای ایرانی با محتوای مناسب در فضای مجازی اشاره کرد و توضیح داد: تولید کنندگان بازی های آنلاین با اختصاص هدایا برای کاربران می توانند آنها را با تولیدات داخلی مناسب آشنا کنند.
وی توجه تولید کنندگان به علاقه مخاطبان گیم را در رونق بازار این عرصه مهم ارزیابی کرد و افزود: تولید کنندگان گیم تنها به برگشت سرمایه توجه می کنند و همین امر سبب شده تا کمتر علاقه مخاطبان را در تولید بازی مدنظر داشته باشند.
به عقیده این تولید کننده بازی رایانه ای، تولید کنندگان برای جذب مخاطب باید علاقه مخاطبان را در اولویت ساخت قرار دهند تا بازار گیم داخلی به سمت رشد اقتصادی سوق یابد.
گهرشناسان ورود بخش خصوصی به عرصه گیم را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در صورت کنترل و نظارت بر عملکرد این بخش می توان از ظرفیت فعالان حوزه یاد شده در تولید بازی رایانه ای استفاده کرد.
وی به نقش نهاد های فرهنگی و حمایتی در عرصه تولیدات گیم اشاره کرد و توضیح داد: با اجرای برنامه های فرهنگی در رسانه های مکتوب ،دیداری و شنیداری می توان در آگاهی بخشی به احاد جامعه در زمینه گیم موفق بود.
پر بحثترینها
- بازی های جذابی که مورد بیمهری مخاطبین قرار گرفتند (قسمت اول)
- طرفداران GTA 6 حاضرند حتی بیشتر از ۷۰ دلار برای این بازی بپردازند
- سونی ممکن است اجرای بازیها با نرخ فریم ۳۰ روی PS5 Pro را قبول کند
- سیستم مورد نیاز Ghost of Tsushima مشخص شد؛ اولین بازی که روی PC از تروفیها پشتیبانی میکند
- چطور میتوان Starfield را به بازی بهتری تبدیل کرد؟
- خالق Nier: استودیوهای ژاپنی نمیتوانند با تکنولوژی غربیها رقابت کنند
- شایعه: رئسای سابق استودیوی ۳۴۳ کمپین Halo Infinite را نابود کردند
- کنسول یا PC؟ مقایسه تجربه بازی و قیمت
- پیشنهاد رئیس سابق Blizzard به بازیکنان: پس از به پایان رساندن یک بازی به توسعهدهندگان انعام دهید
- محبوبیت بتای Sea of Thieves روی PS5 سرورها را مختل کرده است
نظرات
اون که بله مهم هست :cute: اما زیاد توجه نمیکنند والدین :heh: میبینی یه بچه چوچولو اومده بازی هیتمن رو بازی میکنه که روش زده بالای ۱۸ سال 😮 :snicker: :laugh:
مرسی کسری جان دست وپنجت درد نکنه :-* 😀