گیرباکس هیچگونه قرداد بازاریابی انحصاری با مایکروسافت برای Borderlands 3 ندارد
اخیراً پس از پخش شایعهای مبنی بر خرید امتیاز بازاریابی Borderlands 3 توسط مایکروسافت، مدیر استودیوی گیرباکس سافتور یعنی رندی پیچفورد (Randy Pitchford)، در این خصوص شفافسازی کرده و اعلام نمود که اطلاعاتی راجع به این موضوع ندارد. با این وجود، طرفداران و بازیبازان مختلف همچنان به پخش و ترویج این شایعه ادامه دادهاند تا جایی که حال، پیچفورد باری دیگر این موضوع را رد کرده و جوابی قاطع دربارهاش داده است.
بهتازگی رندی پیچفورد طی دو توئیت مختلف در پاسخ به یکی از طرفداران توئیتری، اظهار داشته است که این شایعات بدون شک بیاساس بوده و منابعی که آنها را منتشر کردهاند، نامعتبر هستند زیرا چیزی را گزارش میدهند که در واقع صحت ندارد.
از کجا این اخبار را دریافت میکنید؟ گیرباکس چنین قراردادی با مایکروسافت امضا نکرده است. چگونه این شایعات به عنوان اخبار واقعی پخش میشوند درحالی که به هیچ وجه واقعیت ندارند؟
به وضوح این موضوع توسط منابعی نامعتبر گزارش شده است. به عقیدهی من برای معتبر و مطمئن بودن باید به واقعیت اهمیت داد و آن را دنبال کرد. انتشار دوبارهی اخبار از دیگران بدون بررسی منبع، یکی از اشتباهات و بدیهای روزنامهنگاری و خبرنگاری دیجیتال است.
قطعاً پیچفورد با صحبتهای جدیدش دیگر پروندهی قرداد انحصاری بازاریابی و تبلیغ مایکروسافت با گیرباکس را بسته است و امیدواریم که حواشی بیشتری را شاهد نباشیم. گرچه هنوز Borderlands 3 بهصورت رسمی رونمایی نشده است و اطلاعاتی از تاریخ انتشار و پلتفرمهای آن در دست نداریم، اما به نظر میرسد که در آیندهی نزدیک نهایتاً معرفی شود و به انتظار طرفداران پایان دهد.
پر بحثترینها
- رسمی: Death Stranding Director’s Cut برای ایکس باکس عرضه شد
- گپفا ۲۴؛ امتیاز شما به نیمۀ اول نسل نهم پلی استیشن
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- آیپی Death Stranding دیگر متعلق به سونی نیست
- دیجیتال فاندری: پلی استیشن ۵ پرو نمیتواند برخی بازیها را با نرخ فریم ۶۰ اجرا کند
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- پلی استیشن ۵ پرو با قیمت نجومی وارد ایران شد
- دیجیتال فاندری: کیفیت Horizon Forbidden West روی PS5 Pro معادل با قویترین رایانههای شخصی است
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
نظرات
دوباره امید فنای جعبه به باد رفت 🙁
پارسالم یه ۱۰ ۲۰ تا بازیو میگفتن انحصاری !(XBOX_PC)! هستن که آخر مشخص شد اصلا وجود خارجی ندارن امسال هم همینطوره احتمالا اوج کنفرانس رونمایی از Super Lucky’s Tale 4k و Cuphead 4K و Minecraft 4K باشه :rotfl: :rotfl: :rotfl:
تقصیر خودشون نه دار نه به بار هر شایعه ای رو میشنون میبرن تو لیست خودشون. از borderlands گرفته تا نینجا گاییدن و ونکویش و… ?:-)
کلا همش شایعه پراکنیه
سال قبل شایعه اول عناوین کنسل شده ساخته می شوند
شایعه دوم فلان و فلان انحصاری کامله
شایعه سوم حجم عظیمی انحصاری زمانیه
عموفیل:۴۲ تا انحصاری داریم که معرفی کنیم
حالا این موارد رو بزار کنار هم یه نتیجه گیری بکن
همه می گفتن مایکرو،سونی رو له میکنه
فن های سونی بعد e3: برای تجربه ۳۸ عنوان از ۴۲ انحصاری پیکسلی یک کافه بازار نصب کنید
وجدانا یادتونه؟همه بازیا پیکسلی بود به جز سه چهار تا همه هم مشابه کافه بازاری روی اندروید داشتند
مترو هم که مولتی پلتفرم بود
بقیه هم روی پیسی میومدن
قضاوت با شما!!!!
انحصاری با سونی معنا پیدا کرد. چه در نسل پیش و چه در نسل حاضر.
استاد میدونه ضربه رو کی وارد کنه.
سلیقه ها رو با هم مد نظر قرار میده.
راه روشن است. ماکرو باید پنجره ای جدید با جمع اوری نخبگان بازی سازی به عمل بیاره.
به نظر من ماکرو در سیاه چاله کر گیر کرده. میتونه رد بشه ولی باید از اشتباه درس بگیره.
یعنی خوشم میاد جعبه سافت همینجوری پشت هم هی شایعه در مورد خرید این کمپانی اون بازی میده
که دل طرفداراش خوش بشه
آخرش هم مشخص میشه الکیه
خداییش خسته نشید از این همه تحقیر از طرف ماکروسافت؟
موضوع خیلی ساده و مسخرس…
۲K Games به عنوان ناشر…. باید خیلی احمق باشه… که بیاد از سود چندبرابری بازیش روی کنسول های سونی رد بشه…
از اونور Borderlands یه بازی پر طرفدار هست… اگه یک درصد این اتفاق بیوفته.. ۳ نکته به وجود میاد…
۲K Games قطعا بین گیمرها منفور میشه همونطور که Crystal Dynamics شد!
فروش بازی به شدت افت میکنه…. به طوری که بعد از یه سال از انحصاری درمیادوو
نکته اخر مربوط میشه به کمپانی مایکروسافت… که با این کار نشون میده هنوز بعد از این همه سال که از نسل هشت کذشته عرضه ساختن یه عنوان AAA نداره.. و این باعث خجالته!!
امیدوارم این اتفاق نیوفته
فیل اسپنسر :به زمان نیاز داریم
ساخت یه عنوان درجه یک حداقل سه یا چهار سال طول میکشه
اخرین بار اسپنسر سال قبل گفت که ما انحصاری نمی خواهیم و نیاز نداریم
اگه معنی حرفش این بوده باشه که استارت ساخت انحصاری در سال قبل زده نشده پس سه سال دیگه احتمالا انحصاری های مایکرو به شرطی که ساختشون از امسال کلید خورده باشه تموم میشه و وقتیه که نسل هشتم دیگه تموم شده
نوش دارو پس از مرگ سهراب
اگرم بخوان سریع السیر بازی بدن بیرون شک دارم با عجله و سر سری کار کردن موفقیت نسخه چهار هیلو و سوم گیرز تکرار بشه میشه مثل نسخه های قبل
باید توجه کنید از قدیم تعداد انحصاری های سونی خیلی بیشتر از انحصاری های مایکرو بوده و هرچی سونی از زمان اولین کنسولش بازی ساخته الان روی هم انباشته شده و تبدیل به تعداد زیادی بازی انحصاری شده اشتباه بزرگ مایکرو تو این نسل رفتن به سمت بازی های انحصاری زمانی بود که نه تنها سودمند نبود بلکه ضرر هم به شرکت وارد کرد به جای انحصاری زمانی کردن بازی های مثل تامب ریدر و دد رایزنیگ و اصرار به نمایش بعضی بازی های E3 توی کنفرانس خودش بهتر بود حداقل دوتا استدیو تاسیس میکرد مورد بعدی هم کنسل کردن بعضی عناوین بود که جای تعجب داشت خود من واقعا عاشق بازی کامیا شده بودم که مطمئنن اگه اوضاعش خیلی ناجور بود تو بدترین حالت متاش زیر ۸۰ نمیشد چون بازیهای کامیا همه بالا ۹۰ هستن حتی فیبل لجند هم واقعا بازی خوبی بود که حیف شد کنسر شد و این کارا باعث دل سردی هوادارا شد این E3 2018 شانس آخر مایکرو سونی قطعا با دست پر میاد و با نمایش گیم پلی جدید از عنوان spider man نمایش گیم پلی بازی های the last of us و ghost of tsushima و نمایش جدید از بازی days gone و medi evil و بازی استدیو هنرمند مدیا یعنی dream بهترین E3 رو رقم میزنه حتی ممکنه به نظر من استدیو بلو… که کار بازسازی shadow of the colossus رو بر عهده داشت و واقعا گل کاشته بود بره سراغ باز سازی بازی ICO که اونم شاهکاره و ادامه داستان شادو او کاووس هست درسته قبل شادو اومده ICO ولی دنباله شادو کولوسی حساب میشه اونم با گرافیک نسل هشت و میتونه سونی با نمایش بازی جدید استدیو گوریلا گیمز که یا هورایزون ۲ هست یاکیلزون ۴ ضربه سختی بزنه حالا بریم سراغ نینتندو :rotfl: :rotfl: :rotfl: نینتندو هم با دست پر میاد یعنی میتونه با معرفی بازی super smash boss و نمایش گیم پلی بایونیتا ۳ و متروید پایم ۴ و چند انحصاری جدید شاهکار کنن از اون طرف مایکرو برای مقابله با سونی و نینتندو باید شعار بیخود feel true power رو کنار بزاره و فقط به معرفی فورزا هورایزون ۴ اکتفا نکنه و باید با دست پر به میدان بیاد باید نمایشی از Gears of war 5 با توجه به پایان بازی در نسخه ۴ و اشاره به نسخه بعد و دشمن جدید اما با بازگشت مارکوس به عنوان شخصیت اصلی نمایش halo 6 و باز هم بازگشت مستر چیف به عنوان شخصیت اصلی نمایش بازی جدید fable 5 اگه هم بتونه perfect dark و نسخه جدید alan wake چون واقعا جای خالیشون احساس میشه میتونه فروش کنسولش رو بهبود ببخشه ای خِدا :rotfl: :rotfl: :rotfl:
اتفاقا موفقیت این نسل سونی و محبوبیتش برای ساخت انحصاری های ادامه ی گذشته نیست بلکه ساخت محتوا و ایپی جدیده
مایکرو اگه بخواد همش روی گیرز و هیلو سرمایه گذاری کنه شکست میخوره
خصوصا سر هیلو , با این همه شوتر مود روزی و مدرن و اینده نگر دیگه واقعا هیلو حس قدیمی رو نداره ، قدیما توی فقط دو سه تا بازی دابل جامپ بود الان دیگه کلی بازی این مورد رو دارن
حرفم اینه که هیلو و شوتر های اینده نگر به شدت اشباع شدند،الان بلک اپس سه چیزی نمونده که اضافه نکرده باشه،دلیل اصلی این که هیلو ۵ حس خوب نسخه های قبل رو منتقل نکرد همین بود و بس
:yes: :yes:
اتفاقا ربطی به این موارد که شما گفتی نداره هیلو ۵ به چند دلیل موفق نشد یکیش داستان خیلی کوتاهش بود دوم نبود هوش مصنوعی خوب چه دشمنا چه یارای خودی بود سوم اسلحه های جدید اضافه نکرده بودن چهارم بازی داستانش بی هدف بود نسبت به چهار هیلوی شماره اصلی گذشته پنجم نبود شخصیت منفی درست حسابی شیش و از همه مهم تر کنار گذاشتن مستر چی از من که تمومش کردم بپرس الکس یه چی نگید
عزیز کاری با داستان ندارم،من کلا یه هیلو ۴ بازی کردم با یه هیلو ۵
هیلو ۴ اون موقع که بازی می کردم این همه بازی شوتر اینده نگر نبود بیشتر زمان حال و گذشته بودن و به این دلیل بسیار تازگی داشت
کریسیس هم همین شکل رو داره وقتی نسخه اولش قابلیت هایی مثل نامرئی شدن رو به نمایش گذاشت همه می گفتن خدای من محشره
ولی به مرور این ایتم اونقدر توی صنعت گیم اضافه شد که کال اف هم ازش استفاده کرد و دیگه حذابیتی برای من گیمر توی نامرئی شدن نیست
همین وضع برای گیمپلی هیلو۵ هم صدق می کنه،هیچ چیز اون کشش و جذبه عالی رو نداشت،انگار همه چیز تکراری بود و حتی از بقیه عناوین یه رده پایین تر بود
درباره داستان نظر نمیدم بحثم گیمپلی هست چون همینطور که گفتم فقط نسخه های۴ و ۵ رو بازی کردم،هیلو ۶ اگه قرار باشه روزی ساخته بشه مطمئنا بخواد با فرمول ۵, نسخه قبل پا به میدان بگذاره به دلیل اشباع بودن شکست وحشتناک می خوره
شما فک می کنی چرا سازندگان گاد بازی رو از نو با کلی تغییر جدید درست کردن؟ چون توی سه گانه و اسنشن هر چیزی که ممکن بود رو با اون استایل خدای جنگ پیاده کرده بودن و واقعا به محلولی فراسیر شده رسیده بودن
من واقعا این “بازاریابی انحصاری”و درک نمیکنم . به نظرم خیلی کار مسخره ایه .
مثلا AC : origins که همه تبلیغاتش واسه ماکرو بود چه نفعی براش داشت؟ (جز پر کردن تایم کنفرانس هایی مثل E3) . یا حتی Cod ww2 واسه سونی .
انحصاری زمانی که از اونم مسخره تره . قشنگ علناً ناشر باید قید فروش یه طرفو بزنه . نمونه بارزش هم که میشه مثال زد Dead rising یا حتی Rise of the Tomb Raider . مطمئنا اگه از اول روی کنسول سونی هم منتشر میشد آمار فروشش به مراتب بیشتر می بود.
حتی اگه مثلاً ماکرو سیبیل Crystal Dynamics و Square Enix رو هم چرب کرده باشه باز هم به خراب شدن وجهه بازی نمی اَرزه .
سودش شکار نوب هاست،واقعا همینه سودش،فنای مایکروی سایت رو ببین
فک می کنن بتلفیلد،مترو،انتم انحصاریشونه!!
همه ی طرفدارا که نه ولی در کل درستِ
با این سیاست ها بخواد پیش بره آینده ی جالبی نداره این صنعت
کاش co op افلاین داشته باشه