اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش پانزدهم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش پانزدهم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش پانزدهم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش پانزدهم - گیمفا

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش پانزدهم

سعید آقابابایی
۱۷:۳۰ ۱۳۹۷/۰۲/۰۸
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش پانزدهم - گیمفا

Resident Evil 7: Biohazard یک بازی شگفت انگیز بود. عنوانی که در حال بازی کردن آن، دقیقا به حال و هوای زمان بازی کردن نسخه دوم و سوم این سری رفتم و بدون وقفه پشت سر هم ۳ بار آن را به پایان رساندم تا تمام رازها و تک تک آیتم ها و تمام نوارهای ویدئو و همه ارتقاها و سلاح ها و .. را کاملا به صورت ۱۰۰ درصد جمع کنم و باید بگویم این یکی از بی نظیرترین و جذاب ترین تجربه های من در سال ۲۰۱۷ بود و کاملا اعتقاد دارم که بازی Resident Evil 7: Biohazard می توانست کاندید بازی سال هم باشد. در واقع کپکام دوباره این سری را احیا کرد و همان حسی را به ما برگرداند که از کمبود مهمات می ترسیم، از بازی و راه رفتن در محیط و راهروهای آن می ترسیم، بار ها و بارها باید بازگردیم تا فلان کلید فلان اتاق را که درب آن قفل بود پیدا کنیم و از آنجا آیتمی را برداریم که بعدا در جایی از بازی به دردمان خواهد خورد. باید معما و پازل حل کنیم و محیط مخوف بازی را بگردیم. وقتی به اتاق سیو می رسیم همان نفس راحتی را می کشیم که زمان بازی کردن عناوین نخست سری می کشیدیم و با شنیدن موسیقی آرامش بخش اتاق سیو روحمان شاد می شود! Resident Evil 7: Biohazard بازی تقریبا پیچیده ای هم هست. نه به مانند دارک سولز و .. ولی بازی در سبک خود یک عنوان پیچیده و پر از رمز و راز و آیتم مخفی و .. است که ممکن است خیلی از آن ها را در زمان بازی کردن رد کنید و متوجهشان نشوید. کاربران خارجی که در این مورد راحتند و صدها راهنمای بی نظیر به زبان مادری در اختیارشان است ولی بازیبازان کشورمان مخصوصا کسانی که زبان انگلیسی مناسبی ندارند اگر بخواهند این بازی را به صورت ۱۰۰ درصد و کاملا به اتمام برسانند به مشکل خواهند خورد.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش پانزدهم - گیمفا

در این راهنما هیچ آیتمی، هیچ رازی، هیچ نوار ویدئویی، هیچ صندوق قفلی، هیچ سکه خرید ارتقایی و هیچ سلاحی پنهان نمی ماند و حتی خیلی از تروفی ها را نیز خواهید گرفت.

به همین دلیل هم احساس کردم که با توجه به تسلط بالایی که به این بازی بی نظیر پیدا کرده ام، راهنمای آن را برای شما عزیزان بنویسم تا شما نیز در صورت تمایل، بازی را مو به مو کامل کنید و حس لذتبخش قدرت و پز دادن با کلی گلوله جلوی باس ها را حس کنید و ذره ای از بازی برایتان گنگ نماند. علاوه بر کسانی که می خواهند بار اول این بازی را تجربه کنند، افرادی هم که این بازی را شاید یکی دو بار به صورت سریع تجربه کرده اند، گاها نیاز دارند تا به راهنما مراجعه کنند تا تمام رازهای بازی را بفهمند و احساس یک گیمر هاردکور حرفه ای بودن در یک عنوان وحشت بقای خوفناک را حس کنید. به همین دلیل هم چه برای بازیبازان حرفه ای تر و چه برای مبتدی ها که می خواهند اولین بار به استقبال Resident Evil 7: Biohazard بروند و یا برخی کسانی که می ترسند بازی را شروع کنند و می خواهند قدم به قدم از خطرات جلوتر آگاه شوند، وجود یک راهنمای فارسی که به راحتی آن ها را در بازی پیش ببرد و تمامی رازهای بازی را برای آن ها باز کند می تواند خیلی مفید باشد. بعد از استقبال بسیار خوب از راهنمای جامع بازی Bloodborne و دارک سولز ۳ تصمیم گرفتم تا با توجه به شناخت و تسلط کاملی که بر عنوان Resident Evil 7: Biohazard پیدا کرده ام و ترجمه مطالب و راهنماهای خارجی، یک راهنمای قدم به قدم فارسی در مورد تمامی مراحل این عنوان و نحوه پیشروی در آن ها و مبازه با باس ها و …. به صورت جامع و به زبان فارسی برای شما عزیزان تهیه کنم.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش پانزدهم - گیمفا

یک بازی دردناک که واقعا شگفت زده تان می کند. مخصوصا در این بخشی که تصویرش را می بینید و واقعا خوفناک و غم انگیز است و قلبتان را به درد می آورد.

 لازم به ذکر است که این مطالب از آن جهت اختصاصی گبمفا هستند که مانند آن ها به زبان فارسی و به صورت یک راهنمای کامل نوشتاری وجود ندارد وگرنه قطعا بخش های زیادی از این مطالب با توجه به اطلاعات و نوشته های انگلیسی و راهنماهای این بازی نوشته و ترجمه شده اند، اما در ایران این راهنمای فارسی نوشتاری و قدم به قدم Resident Evil 7: Biohazard برای اولین بار تاکنون توسط گیمفا انجام شده است. قصد داریم تا این راهنما را با فاصله زمانی کم برای شما قرار دهیم و انشالله به پایان برسانیم که البته راهنمای این بازی قطعا به اندازه سولز و بلادبورن نخواهد بود. در این راهنما هیچ آیتمی، هیچ رازی، هیچ نوار ویدئویی، هیچ صندوق قفلی، هیچ سکه خرید ارتقایی و هیچ سلاحی پنهان نمی ماند و حتی خیلی از تروفی ها را نیز خواهید گرفت. در ابن راهنما از شروع بازی به صورت مرحله به مرحله تمامی بخش های بازی کاملا قدم به قدم شرح داده خواهند شد تا در نهایت کاملترین راهنمای نوشتاری جامع فارسی برای Resident Evil 7: Biohazard اختصاصا توسط گیمفا به شما تقدیم گردد. امیدوارم که این راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard که برای اولین بار توسط گیمفا به زبان فارسی تهیه می شود نیز به مانند راهنمای جامع Bloodborne و دارک سولز ۳ مورد رضایت و توجه شما عزیزان قرار بگیرد و این مقالات راهنما بتوانند گاهی به کمک شما بیایند. پیشنهاد می کنم با دهمین قسمت سری مقالات راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard با بنده و وبسایت تحلیلی خبری گیمفا همراه شوید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش پانزدهم - گیمفا

کپکام دوباره این سری را احیا کرد و همان حسی را به ما برگرداند که از کمبود مهمات می ترسیم، از بازی و راه رفتن در محیط و راهروهای آن می ترسیم، بار ها و بارها باید بازگردیم تا فلان کلید فلان اتاق را که درب آن قفل بود پیدا کنیم و از آنجا ایتمی را برداریم که بعدا در جایی از بازی به دردمان خواهد خورد. باید معما و پازل حل کنیم و محیط مخوف بازی را بگردیم.

این راهنما بر اساس درجه سختی نرمال بازی نگارش شده است که بالاترین درجه سختی موجود برای اولین بار بازی کردن است.

  • THE TANKER

چه زوئی را انتخاب کرده باشید و چه میا، شما در نقش میا بیدار خواهید شد و تنها نیز هستید. پس باید اتان را پیدا کنیم.

  • ماموریت: اتان را پیدا کنید

مسیر شیب دار را بالا بروید و سپس بپرید پایین به درون کشتی. جلوتر یک فرد را می بینید که وقتی جلو می روید می بینید اتان است و سعی می کنید که او را به هوش آورید ولی زود بدن ناپدید می شود. جلو بروید و سمت چپ از شیب بالا رفته و به سمت درب بروید. درب را باز کرده و جلوتر پایین به داخل کشتی بپرید. وقتی وارد کشتی می شوید یک مقدار حس و حال “Resident Evil Revelations” به شما دست می دهد. این طور نیست؟ به سمت جلو بروید و خیلی زود یک فلش بک خواهید دید. از پله ها بالا بروید و وارد یک اتاق بزرگ شوید. کشوی سمت چپ اینجا خالی است. به سمت درب دیگر بروید و یک فلش بک دیگر خواهید دید. همان طور که در فلش بک دید به مانند خدمه کشتی به درون دریچه بپرید. مسیر را دنبال کنید تا به یک تقاطع برسید. به سمت راست بروید و در انتتهای بن بست به سمت چپ نگاه کنید تا ANTIQUE COIN 15/18 را بردارید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش پانزدهم - گیمفا

این دخترک شرور را دنبال کنید…

حالا برگردید و مسیر دیگر را بروید و بپرید پایین. اینجا سمت راستتان بن بست است. مسیر را ادامه دهید تا وقتی که یک درب ببینید. وارد شوید و داخل کمد این اتاق را بررسی کنید. بخش اول لیست کارکنان کشتی و یک پیام روی دیوار می بینید. اتاق بعدی هم یک کمد دارد که می توانید باز کنید ولی خالی است. یک پیام ترسناک دیگر روی دیوار می بینید. خارج شوید و مسیر را ادامه دهید و سمت چپ از پله ها بالا بروید تا یک فلش بک دیگر ببینید. دخترک را دنبال کنید و نهایتا باید از یک نردبان بالا بروید و بپرید درون بخشی آب گرفته. تا پریدید پایین باستید و به سمت چپتان نگاه کنید و نزدیک دیوار و کمی عقب تر می توانید ANTIQUE COIN 16/18 را بردارید که مخفی ترین سکه بازی است. از نردبان دیگر بالا بروید تا یک صحنه دیگر از دختربچه ببینید. او را دنبال کنید تا جایی که می بینید او درب را پشت سرش می بندد و آن را فاسد می کند تا نتوانید واردش شوید. سمت چپ درب یک جعبه فیوز است ولی باید فیوز را پیدا کنیم.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش پانزدهم - گیمفا

واقعا قیافه این eveline خیلی روی مغز و اعصابه و کاملا مشخصه مریض و دیوانه ا

یک Molded چهار پا در این منطقه پرسه می زند و حواستان باشد. اوضاع دارد جدی می شود. وارد درب نزدیکتان در سمت راست پله ها شوید و یک جعبه می بینید که نمی توانیم بازش کنیم و نزدیکش هم HERB را بردارید. به سمت شرق رفته و وارد دیگر اتاق شوید. سمت راستتان CHEM FLUID را بردارید و توجهتان در عقب اتاق به یک نقطه درخشان روی دیوار جلب می شود. اگر به سمت آن بروید یک Molded بیرون خواهد آمد. می توانید برگردید عقب و دشمن را دنبال خود دور میز بکشید تا بچرخد و شما بدوید به سمت دیوار و GENERAL PURPOSE FUSE را بردارید. برگردید و بیرون بروید و زود درب را ببینید تا دشمن در اتاق گیر بیافتد. از فیوز روی دربی که لازم بود استفاده کنید تا به دنبال Evie برویم. حالا در راه پله های طبقاتی کشتی هستیم. به طبقه سوم بروید و مسیر را دنبال کنید. دخترک شما را به یک اتاق مانند اتاق کنترل می برد و می خواهد بنشینید روی صندلی و نواری را تماشا کنید. نوار OLD VIDEOTAPE را بردارید و اجرا کنید.

  • در اینجا اگر طبق راهنما آمده باشید تروفی برنز “Be Kind, Please Rewind” را برای تماشا کردن همه نوارهای بازی در یک بار بازی کردن دریافت می کنید. یعنی ۳ نوار.
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش پانزدهم - گیمفا

از فیوز روی دربی که لازم بود استفاده کنید و از راه پله های طبقاتی کشتی به طبقه سوم بروید و مسیر را دنبال کنید. دخترک شما را به یک اتاق، مانند اتاق کنترل می برد و می خواهد بنشینید روی صندلی و نواری را تماشا کنید. نوار OLD VIDEOTAPE را بردارید و اجرا کنید. در اینجا اگر طبق راهنما آمده باشید تروفی برنز “Be Kind, Please Rewind” را برای تماشا کردن همه نوارهای بازی در یک بار بازی کردن دریافت می کنید. یعنی ۳ نوار.

نوار OLD VIDEOTAPE

در نوار ویدئویی هم در نقش میا هستید که اکنون سر کار است و دارد با همکارش آلن صحبت می کند. گویا Evie به شکلی آزاد شده است و باید او را پیدا کنند.

  • ماموریت: Eveline را پیدا کنید. 

وقتی کنترل میا را دست گرفتید اتاقی که در آن هستید را بگردید تا ORDERS و MACHINE GUN AMMO x60 را پیدا کنید. در این ویدئو و در مبارزاتش معمولا خیلی بیشتر از حد نیاز تیر و مهمات داریم. از درب خارج شوید و به سمت جنوب بروید. در این راهروی جنوبی آسانسور را می بینید که بعدا از آن استفاده خواهیم کرد. وارد درب بعدی شوید و SUPPLEMENTS و HERB را در “Crew Room” بردارید. یک جعبه هم اینجاست که قفل است و یادتان باشد. از اتاق بیرون بروید  دربی که در شمال اینجاست قفل است و بغلش هم یک جعبه قفل دیگر است که باز هم به خاطر داشته باشید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش پانزدهم - گیمفا

در نوار ویدئویی در نقش میا هستید که اکنون سر کار است و دارد با همکارش آلن صحبت می کند. گویا Evie به شکلی آزاد شده است و باید او را پیدا کنند.

حالا وارد دیگر درب های شمالی شوید و وقتی وارد می شوید بازی به شما می گوید که او نزدیک است. اینجا می توانید از سمت چپ MACHINE GUN AMMO x40 را بردارید. حالا به جای این که خم شوید و از دریچه اینجا وارد اتاق بعدی شوید به سمت راست همین اتاق بروید و SUPPLEMENTS را بردارید و سپس از دربی که اینجاست وارد اتاق دیگر شوید و MACHINE GUN AMMO x60 را بردارید. برگردید به اتاق قبل و از دریچه ای که گفتیم خم شوید و وارد اتاق بعدی شوید تا مقداری از قدرت Evie را ببینید. میا به آلن گزارش می دهد و جستجو ادامه می یابد. از درون سینک HERB را بردارید و برگردید عقب درون راهروی اصلی. به سمت چپ بپیچید و Molded را بکشید و سپس برگردید به کنار آسانسوری که قبل تر گفتیم. آسانسور را بزنید ولی مراقب باشید زیرا تا وارد شوید یک Molded از سقف می افتد. او را بکشید و به طبقه “S2” بروید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش پانزدهم - گیمفا

جعبه ای قفل با محتوایی ارزشمند. بعدا خدمتش خواهیم رسید

مسیر را دنبال کنید و یک Molded را از پای در اورید و بعد از او در بخشی که تانکر آب است HERB را بردارید و از روی پالت ها هم MACHINE GUN AMMO x40 را بردارید. یک دشمن دست تیغه ای در اتاق بعدی است. پس مراقب باشید و وارد شوید و کارش را بسازید. به درب سمت راست که ققل است توجه کنید و به سمت انتهای راهرو بروید تا یک تجهیزات جدید پیدا کنید به نام REMOTE BOMB x2 که آن را بردارید. حالا با این ها یک تروفی هست که می توانید بگیرید.

  • شما می توانید تروفی برنز “That’s a Spicy Meat-a-ball” را دریافت نمایید اگر بتوانید یک ریموت بمب را به یک دشمن وصل کنید. می توانید بلافاصله بعد از گرفتن این بمب ها این کار را در اتاق بعدی انجام دهید. به اتاق وارد شوید و بگذارید تا Molded پایین بیاید. صبر کنید تا او ناگهان به سمت شما بدود و اجازه دهید شما را بگیرد. شما به زمین می افتید ولی در همین حال اگر خیلی سریع ریموت بمب را مجهز کنید می توانید آن را به صورت هیولا بچسبانید تا بترکد و چند ثانیه بعد تروفی را بگیرید.
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش پانزدهم - گیمفا

با REMOTE BOMB تروفی”That’s a Spicy Meat-a-ball” را می توانید بگیرید اگر بتوانید یکی از این ها را به یک دشمن وصل کنید. می توانید بلافاصله بعد از گرفتن این بمب ها این کار را در اتاق بعدی انجام دهید. به اتاق وارد شوید و بگذارید تا Molded پایین بیاید. صبر کنید تا او ناگهان به سمت شما بدود و اجازه دهید شما را بگیرد. شما به زمین می افتید ولی در همین حال اگر خیلی سریع ریموت بمب را مجهز کنید می توانید آن را به صورت هیولا بچسبانید تا بترکد و چند ثانیه بعد تروفی را بگیرید.

بعد از کشتن این دشمن در سمت چپ دنبال MACHINE GUN AMMO x40 بگردید و تنها مسیری را که هست دنبال کنید تا به یک درب قفل در سمت راست برسید. از اینجا به آلن زنگ می زنید و بعد از آن در گوشه انتهایی این بخش CHEM FLUID را بردارید و وارد تنها اتاق غیر از اتاق قفل شوید. در اینجا می توانید یک درب را باز کنید و از آن CORROSIVE x3 را بردارید. می دانید اینها به چه درد می خورند؟ اینها خورنده هستند و تمام آن قفل هایی که قبلا روی جعبه ها و درب ها دیده ایم باز می کنند.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش پانزدهم - گیمفا

می دانید CORROSIVE ها به چه درد می خورند؟ اینها خورنده هستند و تمام آن قفل هایی که قبلا روی جعبه ها و درب ها دیده ایم باز می کنند.

پس چند قدم برگردید عقب و از یکی از این ها روی درب استفاده کنید. دقت کنید که اکنون اگر می خواهید می توانید به اتاق قفل قبلی که کمی عقب تر بود برگشته و آن را باز نمایید و MACHINE GUN AMMO x60 و HERB و REMOTE BOMB x2 و تازه یک CORROSIVE دیگر را بردارید. برگردید به اتاق اصلی که بازش کردیم و وارد شوید و به سمت جلو بروید. در اینجا چندین سکانس از صداها می شنوید. دور اتاق را بزنید و خارج شوید. Evie دارد با ما بازی می کند. وقتی خارج می شوید به آلن زنگ می زنید و حالا باید مسیری که آمده بودیم را برگردیم ولی چند نبرد در راه است.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش پانزدهم - گیمفا

وقتی که از صحنه قبلی به هوش آمدید جلو بروید و با کامپیوتر تعامل کنید تا یک پیام بفرستید. می دانید کدام پیام؟ همان پیامی که اتان در ابتدا از میا دید و دنبالش آمد.

در اتاقی که پله دارد دو عدد Molded نزدیک هم هستند که از ریموت بمب استفاده کنید. در راهرر یک عدد Molded دیگر می بینید که آن را نیز بکشید. بعد از آن ۲ عدد Molded دیگر می بینید که باز هم از بمب استفاده کنید تا ضعیف شوند و کارشان را بسازید. در آسانسور Evie باز هم ما را مجبور می کند صبر کنیم ولی بالاخره آسانسور آزاد می شود و با آن قرار است به طبقه سوم بروید. اما به آنجا نمی رسیم! وقتی کنترل میا را دوباره به دست گرفتید از لبه آسانسور بالا بروید و می توانید بروید به اتاق آلن سری بزنید ولی او رفته است. در اتاق Crew Room که قبلا بودیم از corrosive روی جعبه قفل استفاده کنید و REMOTE BOMB x2 را بردارید. بیرون بروید و یک Molded می بینید که با بمب ضعیفش کنید و او را با شلیک بترکانید. در شمال راهرو که قبلا گفته بودیم یک درب قفل و کنارش هم یک جعبه قفل است می توانید از یک corrosive دیگر روی جعبه قفل استفاده کنید و REMOTE BOMB x2 را بردارید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش پانزدهم - گیمفا

داره میگه اگر منو دوست داری باید ۳۰ بار سولوی قشنگ برای من بزنی و فیلمش رو بفرستی!!

واراد اتاق بالاتر در راهروی شمالی شوید و سپس وارد اتاق سمت راست شوید و در گوشه راست این اتاق می توانید خودتان را بالا بکشید و از محل پنجره مانند، بپرید پایین تا درب قفل راهرو را رد کرده باشید. حالا جلوتر وارد درب راه پله های کشتی شوید و از پله به طبقه سوم بروید. جلو بروید تا صحنه ای را با آلن ببینید. وقتی که از صحنه قبلی به هوش آمدید جلو بروید و با کامپیوتر تعامل کنید تا یک پیام بفرستید. می دانید کدام پیام؟ همان پیامی که اتان در ابتدا از میا دید و دنبالش آمد. کمی جلو بروید تا صحنه ای ببینید و ویدئو تمام شود.

  • ادامه بازی: 

بعد از تمام شدن نوار ویدئو یک صحنه می بینید. بعد از آن می توانید اینجا بازی را سیو کنید. پس حتما این کار را انجام دهید تا در قسمت بعد ادامه مسیر را برویم.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش پانزدهم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش پانزدهم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش پانزدهم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش پانزدهم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش پانزدهم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش پانزدهم - گیمفا