نسل شیطان مقیم در خطر منقرض شدن | نگاهی کوتاه و خلاصه به دلیل ناکامی های اخیر Resident evil

۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۴

هر گیمری در این دوران با بازی Resident evil آشنایی دارد، بازی که پستی و ناهمواری های زیادی دارد. داستانی بسیار گیرا ، شخصیت هایی جذاب ، چاشنی ترس، گیم پلی چالش برانگیز و… همگی دست به دست هم داده بودند و بازی ساخته بودند که رضایت بخش همه و همه بود. رزیدنت اویل بازی بود که بی شک همه گیمر ها آن را می شناختند و از آن لذت می برند ، آلمان های جذاب آن هنگام ترکیب شدن با عناصری هم چون ترس و صداگذاری زیبا بازی می شد که زمانی جزء یکی از برترین بازی ها بود. رزیدنت اویل در مدت کمی چنان خوش درخشید که خود کپکام نیز باورش می شد و این موفقیت چشمگیر را مدیون شخصی که پدر سری بازی های رزیدنت اویل نیز نامیده می شد بود و آن شخص کسی نبود جزشینجی میکامی!

 تا نسخه ی چهارم در هر نسخه ویژگی های جدید فراوانی به کاربرده می شد ولی این موضوع کمی نگران کننده بود{ بهتر است برای درک این مساله مثالی بزنم: فرض کنید 3000 اسم دارید در بین این اسم ها  2000 تای آن ها برتراز دیگری ها است و از شما انتظار انشایی زیبا دارند ، شما باید در بین انشا ها میانه روی کنید ولی اگر همه ی کلمه های خوب را در انشا ها اول به کار ببرید برای انشا های بعدی چیزی نمی ماند!}عاقبت کپکام نیز همین گونه است ، آنقدر از ویژگی های خوب استفاده کردند که دیگر برای نسخه های بعدی چیزی نماند! در این بین مشکل دیگر وداع پدر با پسر بود که لطمه ی دیگری به بازی وارد کرد، سازندگان برای جبران این لطمه ها نسخه های زیادی وارد بازار کردند ولی انتظار مردم غیر قابل انجام بود. مردم به داشتن ویژگی ها فراوان رزیدنت اویل عادت کرده بودند و انتظاراتشان بسیار بیشتر بود ولی کپکام دیگر ویژگی جدیدی نداشت! از همان موقع کابوس های کپکام شروع شد. کپکام به سرعت شروع به ساختن نسخه های دیگری کرد ولی بازهم … {برای درک این موضوع بهتر است مثالی بزنم: فرض کنید غذایی بسیار خوشمزه و خوش طمع دارید در روز های اول از خوردن آن بسیار لذت می برید اما پس از مدتی مسلم است از خوردن آن صرف نظر می کنید!} ماجرای رزیدنت اویل نیز همین گونه است کپکام به سرعت نسخه های یکسانی عرضه می کرد و با این کار نامش را کم رنگ تر می کرد. در نسخه ی ششم کپکام تمام سعی خودش را کرد تا به دوران اوجش بازگردد و از 600 نفر دست اندر کار استفاده کرد ، نسخه ی ششم بسیار بهتر شده بود ولی باز هم ضعف های زیادی داشت . کپکام هنوز سعی دارد پایه های بازی اش مانند گذشته باشد ولی دنیای مدرن چاره جویی های تازه ای می طلبد! اگر کپکام سعی کند المان های ترس را بیشتر و سکانس های سینمایی و ترسناک را بیشتر کند با بازی مانند رزیدنت اویل 4 روبرو می شویم، این هم کافی نیست و کپکام باید به فکر صداگذاری و نورپردازی های ترسناک باشد و از همه مهم تر باید گیم پلی خط یکنواختی نداشته باشد! فرضیه های برای بهتر کردن رزیدنت اویل زیاد است ولی بهتر از دیگر از مانند گذشته به رزیدنت اویل ننگریم و انتظارات زیادی نداشته باشیم تا بازی برای ما جالب تر باشد! رزیدت اویل 6 اگر به جای سکانس های سینمایی سکانس های ترسناک می داشت و به جای صحنه های اکشن فراوان صحنه های ترسناک می داشت مسلما به دل همه می نشست! این موضوع ها بسیار ساده هستند ولی همیشه همین موضوعات ساده باعث چه چیز ها که نشود! به طور کل نباید دیگر از رزیدنت اویل انتظار رزیدنت اویل داشتن داشت! ( توضیحات و پیشنهادات کامل کامل طی روز های آینده)

0
0

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید