توسعه دهندگان Horizon Zero Dawn: ما برای توسعه این بازی بسیار ترسیده بودیم - گیمفا
توسعه دهندگان Horizon Zero Dawn: ما برای توسعه این بازی بسیار ترسیده بودیم - گیمفا
توسعه دهندگان Horizon Zero Dawn: ما برای توسعه این بازی بسیار ترسیده بودیم - گیمفا
توسعه دهندگان Horizon Zero Dawn: ما برای توسعه این بازی بسیار ترسیده بودیم - گیمفا

توسعه دهندگان Horizon Zero Dawn: ما برای توسعه این بازی بسیار ترسیده بودیم

رسول امینی
۲۰:۰۳ ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
توسعه دهندگان Horizon Zero Dawn: ما برای توسعه این بازی بسیار ترسیده بودیم - گیمفا

امروز توسعه دهندگان بازی بسیار موفق و محبوب Horizon Zero Dawn درباره روند توسعه و ایده ساخت آن اطلاعاتی منتشر کردند.

یک از قابل ستایش‌ترین و موفق‌ترین تغییر سبکی که یک توسعه دهنده در ساخت عناوین خود در حوزه سرگرمی داده، استودیو گوریلا گیمز (Guerrilla Games) بوده است. استودیو گوریلا گیمز بعد از چند سال به مجموعه تیراندازی اول شخص نه چندان موفق خود یعنی Killzone استراحت داد و یکی از موفق‌ترین عناوین تاریخ بازی‌های ویدیویی یعنی عنوان اکشن نقش آفرینی جهان باز Horizon Zero Dawn را ساخت. این تغییر در سبک و عنوان بسیار قابل توجه‌تر می‌شود زمانی که می‌بینید بازی Horizon Zero Dawn تقریبا در همه موارد از قبیل گیم‌پلی، داستان سرایی، جلوه‌های بصری، گرافیک و موسیقی متن بی‌نقص عمل کرده است.

بر اساس گزارش‌های به‌دست آمده، آقای میشل وان (Michiel van) کارشناس فنی استودیو گوریلا گیمز، طی صحبت‌های ایشان که در مجله Edge (شماره ۳۱۸) منتشر شد، گفته این سختی ممکن است از یک ترس ساده به‌وجود آمده باشد. وی همچنین اضافه کرد که آن‌ها در اوایل توسعه این بازی، از ایده یک عنوان جدید با سبک و نسلی کاملا جدید در مقایسه با عنوان پیشین خود ( مجموعه Killzone) خیلی ترسیده‌اند. ایشان در این باره این‌گونه گفته‌اند:

ما خیلی ترسیده بودیم، اما تغییر در نسل (عنوان) همزمان با تغییر در سبک حتی ترسناک‌تر نیز بود.

هنگامی که پیش تولید بازی Horizon Zero Dawn شروع شد، تنها ۱۴ نفر روی آن کار می‌کردند زیراکه تیم اصلی مشغول توسعه بازی Killzone Shadow Fall بود.  چالش‌های پیش‌رو باعث شد تیم توسعه دهنده قابلیت‌های منحصربه‌فردی از بازی Horizon Zero Dawn را به موتور بازی سازی دسیما (Decima) اضافه کند؛ استودیو گوریلا گیمز برای ساخت عنوان Killzone Shadow Fall نیز از موتور بازی سازی دسیما استفاده کرد.

او همچنین ادامه داد:

ما عمدتا از آنچه که در آینده  اتفاق می‌افتاد، می‌ترسیدیم. با وجود اینکه با بازی Killzone Shadow Fall در عناوین غیر خطی تجربه کافی به‌دست آوردیم اما سبک جهان باز بسیار چالش برانگیزتر از عناوینی بود که قبلا با آن‌ها سروکار داشتیم. ما اصلا نمی‌دانستیم چگونه بازی‌نامه (داستان) یک عنوان جهان باز را بنویسیم؛ در واقع ما نظری درباره اینکه بازی‌نامه را چگونه بنویسیم و طراحی کنیم که منطقی به نظر برسه نداشتیم. در عناوین غیر خطی، شما می‌توانید یک ماموریت انتخاب کنید و آن را به پایان برسانید یا اینکه در جهان وسیع آن ماجراجویی کنید.

این امر کاملا منطقی است، توسعه و ساخت عناوین سبک‌های جهان باز بسیار سخت‌تر و پیچیده‌تر از سبک‌های دیگر است. استودیوهای بازی سازی برای ساخت چنین عناوینی باید توجه بیشتری به جزئیات و مراحل توسعه آن کنند.

بازی Horizon Zero Dawn در زمان انتشار با تحسین منتقدان و طرفداران روبه‌رو شد و استودیو گوریلا گیمز برای این بازی جایزه‌های متعددی را از مراسمات مختلف دریافت کرد.

عنوان Horizon Zero Dawn در سال ۱۳۹۶ (۲۰۱۷ میلادی) به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن ۴ عرضه شد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

توسعه دهندگان Horizon Zero Dawn: ما برای توسعه این بازی بسیار ترسیده بودیم - گیمفا
توسعه دهندگان Horizon Zero Dawn: ما برای توسعه این بازی بسیار ترسیده بودیم - گیمفا
توسعه دهندگان Horizon Zero Dawn: ما برای توسعه این بازی بسیار ترسیده بودیم - گیمفا
توسعه دهندگان Horizon Zero Dawn: ما برای توسعه این بازی بسیار ترسیده بودیم - گیمفا
توسعه دهندگان Horizon Zero Dawn: ما برای توسعه این بازی بسیار ترسیده بودیم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

توسعه دهندگان Horizon Zero Dawn: ما برای توسعه این بازی بسیار ترسیده بودیم - گیمفا