فیل اسپنسر: گسترش عناوین فرست پارتی به زمان بیشتری نیاز دارد - گیمفا
فیل اسپنسر: گسترش عناوین فرست پارتی به زمان بیشتری نیاز دارد - گیمفا
فیل اسپنسر: گسترش عناوین فرست پارتی به زمان بیشتری نیاز دارد - گیمفا
فیل اسپنسر: گسترش عناوین فرست پارتی به زمان بیشتری نیاز دارد - گیمفا

فیل اسپنسر: گسترش عناوین فرست پارتی به زمان بیشتری نیاز دارد

رسول امینی
۱۴:۱۹ ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
فیل اسپنسر: گسترش عناوین فرست پارتی به زمان بیشتری نیاز دارد - گیمفا

آقای فیل اسپنسر (Phil Spencer)، رئیس بخش ایکس‌باکس شرکت مایکروسافت، اخیراً درباره گسترش عناوین فرست پارتی (AAA) صحبت‌هایی ارائه داده است.

تنها جایی که شرکت مایکروسافت در طی این چند سال نسبت به آن بی‌توجه بوده و در آن ضعیف عمل کرده، ساخت و جذب استودیوهای بازی سازی برای گسترش عناوین فرست پارتی بوده است. این کمبود و بی‌توجهی زمانی احساس می‌شود که شرکت‌های رقیب (سونی و نینتندو)، عناوین فرست پارتی بزرگ خود همچون بازی‌های Horizon Zero Dawn، The Legend of Zelda Breath of the Wild، Super Mario Odyssey و God of War را منتشر کرده‌اند.

با منتشر شدن نمرات بازی God of War طرفداران ایکس‌باکس نگرانی خود را در خصوص ناتوان بودن شرکت مایکروسافت در ارائه عناوین انحصاری باکیفیت ابراز کرده‌اند. آقای فیل اسپنسر، رئیس بخش ایکس‌باکس مایکروسافت، در پاسخ به این احساسات در صفحه رسمی توییتر خود اظهار داشت: «شرکت مایکروسافت برای گسترش عناوین فرست پارتی برای کنسول نسل هشتمی خود یعنی کنسول ایکس‌باکس وان، به زمان بیشتری نیاز دارد تا عناوینی فرست پارتی «کاربر پسند» و لایق طرفداران بسازد. مایکروسافت به این نکته نیز اشاره می‌کند که آن‌ها برای تحقق این امر، ابتدا باید تمرکز روی استودیوهای فرست پارتی را زیاد کرده و همچنین خدمات و سخت‌افزار خود را مدیریت کنند تا بتوانند عناوین سطح بالای بیشتری را بسازند.

صحبت‌های آقای فیل اسپنسر در این باره به این شرح است:

تکمیل شدن بخش سخت‌افزاری، خدمات رسانی، پلتفرم (ایکس‌باکس وان ایکس) و قابلیت پشتیبانی از نسل قبل (Backward Compatibility) زمان بسیاری از ما گرفت. خوب منطقی است که گسترش عناوین فرست پارتی نیز به زمان زیادی نیاز داشته باشد. هدف ما ساخت یک عنوان با کیفیتِ فرست پارتی یا حتی سِکُند پارتی است که کاربر پسند و لایق طرفداران باشد. با داشتن زمان کافی می‌توانیم موفقیت سخت‌افزاری (ایکس‌باکس وان ایکس) را دوباره در عناوین فرست پارتی تجربه کنیم.

شرکت مایکروسافت این حقیقت را که ۱۷ سال در حوزه سرگرمی و بازی‌های ویدیویی فعالیت داشته‌ است را نادیده می‌گیرد چراکه در طی این چند سال می‌توانست عناوین فرست پارتی خود را بسیار زیادتر کند. این که آن‌ها از دیگر رقبای خود بسیار عقب‌تر هستند، مشکلی است که خودشان ایجاد کرده‌اند، بنابراین مقصر اصلی شکایات و گله‌های طرفداران نیز خود شرکت مایکروسافت محسوب می‌شود.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

فیل اسپنسر: گسترش عناوین فرست پارتی به زمان بیشتری نیاز دارد - گیمفا
فیل اسپنسر: گسترش عناوین فرست پارتی به زمان بیشتری نیاز دارد - گیمفا
فیل اسپنسر: گسترش عناوین فرست پارتی به زمان بیشتری نیاز دارد - گیمفا
فیل اسپنسر: گسترش عناوین فرست پارتی به زمان بیشتری نیاز دارد - گیمفا
فیل اسپنسر: گسترش عناوین فرست پارتی به زمان بیشتری نیاز دارد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • .Murder Inc گفت:

    خوب شد گفتی اگرنه من فکز میکردم در یک روز ساخته میشن.

    • goldberg68 گفت:

      “با داشتن زمان کافی می‌توانیم موفقیت سخت‌افزاری (HW)(ایکس‌باکس وان ایکس) را دوباره در عناوین فرست پارتی تجربه کنیم”
      همون حرفی که من زدم

      • mahdi.r گفت:

        ببین xbox1x اگه ۲۰ ترافلاپس هم قدرت داشته باشه به دلیل محدودیت هایی نمیتونه از همه قدرتش استفاده کنه چون هر بازی که بسازه باید توانایی اجرا شدن رو xbox one orginal رو داشته باشه چون هنوز خیلیا هستن که اون کنسولو دارن و نهایت تفاوتشون باید تو رزولوشن و فریم ریت باشه و این یعنی نمیتون از قدرت سخت افزاری این دستگاه برای گرافیک بالاتر بهره ببرن ولی سونی هم از این قضیه آگاه بود و کنسول میان نسلیشو جوری ساخت که از تمام قدرتش فقط برای فریم ریت بهتر و رزولوشن بالاتر با قیمت بهتر استفاده کنه الان نسل بعد از ۲۰۲۰ شروع میشه و این همه قدرت ایکس که ازش استفاده نشده فقط به عنوان یه ضرر بزرگ برای مایکرو سافت یاد میشه مگر اینکه مایکرو مفهوم نسلو از بین ببره و از ۲۰۲۰ به بعد از کنسول پایه و اس پشتیبانی نکنه و بازی هاشو برای ایکس و کنسول جدیدش که رقیبه ps5 بسازه که این قضیه هم اصلا بعید نیست

        • goldberg68 گفت:

          چه ربطی به جملم داشت
          اصلا چههع ربطیییی داشت
          من میگم همانطور که ایکس باکس ضعیف بود با وان ایکس قدرتمند وارد شد همین اتفاق برای انحصاری که الان ضعیفه میوفته
          دوما آنقدر اطلاعاتت کمه که نمیدونی بازیی که برای وان و وان ایکس می‌سازند تو سطح گرافیک متفاوت توسعه می‌دهد مثل انتم اگه جمله تو درست باشه پس رسماً ۱۰۸۰ti کاملا بی مصرف هست چون باید توانایی اجرا رو ps4 باشد

          • mahdi.r گفت:

            من نگفتم نمیشه من گفتم خودشون اینکارو نمیکنن چون هنوز خیلیا xbox one orginal دارن و اگه ببینن مایکرو این کارو کرده بیشتر از مایکرو ناراحت میشن
            من خودم با اینکه عاشق سونی ام ولی از اینکه پرو اومده ناراحتم چون من موقعی که ps4 خریدم همون قدر پول دادم که الان هرکی میخواد کنسول بخره برای پرو میدهو این درست نیست که بازیا خیلی بهتر رو کنسولی اجرا بشن که اکثر کسایی که بخاطر عشقشون به سونی اول نسل کنسول گرفتن نداشته باشنش

        • مهدی جان این که گفتین از قدرت بالای X استفاده نمیشه کاملا اشتباه هست چرا چون همین بازی اخیر فارکرای۵ کاملا از این قدرت استفاده شده و بازی native 4k داره روی X اجرا میشه شما مقاله دیجیتال فاندری رو مطالعه کن اگر این استفاده از قدرت X نیست پس چی هست؟؟ بازی داره ۴ برابر کیفیت بهتر نسبت به کنسول های معمولی میده و در کنار نرخ فریم با ثبات تر دیگه باید چکار کنن تا از قدرتش استفاده کنن؟؟

          • mahdi.r گفت:

            خودت حرف منو تایید کردی تو گرافیک تاثیری نداره ولی رو رزولوشن خیلی تاثیر داره

            • همون گرافیک هم تغییرات داره مهدی جان شما تا خودت تجربه نکنی که نمیتونی ببینی من هم وان دارم هم X خیلی راحت تر تفاوت رو میبینم بازی ها علاوه بر رزولوشن چه در نور پردازی چه در سایه زنی ها و کیفیت تکسچر ها کلی تغییر دارن عنوان گیرز۴ روی کنسول معمولی و X یک دنیا تفاوته میگم باید خودت از نزدیک ببینی تا تغییرات رو درک کنی

              • mahdi.r گفت:

                اگه اینطوریه که حتما حق با شماست
                شاید منم یه روزی این کنسول خریدم ولی با این قیمت دلار و فروشنده های مهربان چشمم آب نمیخوره

                • :yes: :yes:
                  اره الان که خیلی گرون شده تا قبل از تعطیلات عید به ۲/۴۰۰ هم رسیده بوده ولی الان که بالای ۲/۷۰۰ شده من خودم البته دوم بهمن به همون ۲/۷۰۰ گرفتم ولی توی عید قیمت ها خوب کشیده بود پایین که گند زدن به بازار

        • goldberg68 گفت:

          این تصویر نشون میده پرو تا وان ایکس خودش یک نسل تو گرافیک فرق داره منتظر نسل بعد نباش عزیز ( ازین عکسا چند میلیون تا دارم بگو تا بدم )
          https://cdn.wccftech.com/wp-content/uploads/2017/10/sow_xb1x_ps4pro.jpg

  • بارها گفتم و بازم میگم مایکروسافت روی سبک هایی که همیشه سرمایه گذاری کرده و طی این نسل ها تجربه کسب کرده باید بیشترین سرمایه رو بذاره شما ببینید چرا در این سال ها هر عشقه ریسینگی یه کنسول XBOX ONE داره؟ چرا هرجا صحبت از ریسینگ میشه نام XBOX میاد دلیلش ۲ استودیو کاربلده ترن۱۰ و پلی گروند هست که دارن اختصاصی برای این برند ریسینگ ارکید و شبیه ساز میسازن مایکروسافت همون طور که سبک ریسینگ رو توی این برند جا انداخته باید طی این سال ها اقداماتی برای شوتر هم میکرد چرا وقتی ۴۵۰ کارمند توی ۳۴۳ دارن کار میکنن فقط باید یک شوتر اول شخص توسعه بدن؟؟؟؟؟ چرا نمیاد در کنار هیلو یک شوتر مدرن امروزی توسعه بده؟؟؟ چرا کوالیشن نیروی جدید برای ساخت یک شوتر کاملا جدید استخدادم نمیکنه؟؟؟
    اخیرا خبرهای خوبی از vanquish 2 و perfect dark شنیدیم که هر دو در حال ساخت برای XBOX ONE هست اما کافی نیست همون طور که سبک ریسینگ با اکس باکس امیخته شده باید درباره شوتر هم همین اتفاق بیفته
    سایر سبک ها هم مقصرش باز مایکروسافت هست وقتی اینسامنیاک داره داد میزنه یکی بیاد به داد سانست برسه چرا اسپنسر بیکار نشسته من نمیدونم وقتی کرایتک الان نیاز مالی داره و یه ندا کافیه تا ساخت رایز جدید کلید بخوره باز حرکتی نمیبینیم در هر حال من به برند XBOX در طی این نسل ها اعتماد کامل دارم و موفقیتش برای منه طرفدار مطمئنن خوشحال کننده خواهد بود

    • اینسامنیاک گیمز درگیر مرد عنکبوتی هست و تعهد کاری سرش میشه
      نظرش رو دباره انتشار بروزرسانی پرسیدن و گفت برنامه ای فعلا نداریم

    • اگه توجه کنی تو خبر گفته که مایکروسافت ۱۷ سال تجربه داره دقیقا مشکل همینه، مایکروسافت ۱۷ سال تجربه و دستاوردش رو تو نسل ۸ دور ریخت و الان از صفر شروع کرده تمام استودیوهاش رو از دست داد برخلاف سونی که تمام دستاوردهاش رو داره گسترش میده. مایکروسافت تمامیه دستاوردهاش در نسل ۶ و ۷ رو از دست داد. علاوه بر این اکس باکس در نسل ۸ با مشکلات زیادی روبه رو شد و تیم اکس باکس مجبور شد الویت اولش رو برای حل این مشکلات بذاره در حالی که سونی در نسل ۸ هیچ مشکل خاصی نداشت و با خیال راحت تمرکزش روی انحصاری هاش بود.

  • اگه میخوان زودتر بازی بسازن بهتره یک سری هم به ip های کنسل شده یا متوقف شده بزنن و امتیازشون رو بخرن.مثلا من خیلی دلم میخواست یک استودیو پیدا بشه امتیاز سری Mercenaries رو از EA بخره.

  • Cuphead گفت:

    احسنت واقعن بهترین مدیر صنعت گیم هست :inlove: :yes:

  • head of demon گفت:

    به نظرم alan wake جدید
    نسخه جدید ninja gaiden اگ انحصاری بشه
    یا biochock جدید
    اینا در کنار gears و halo و forza میتونن کمک زیادی کنن
    من الان چند ماهه اصلا روشن نکردم xbox رو، ps داره غوغا میکنه

  • بالاخره فهمید دو دو تا میشه چند تا
    قبلا میگفت کنسول ما انحصاری لازم نداره

  • ragnaros گفت:

    “شرکت مایکروسافت برای گسترش عناوین فرست پارتی برای کنسول نسل هشتمی خود یعنی کنسول ایکس‌باکس وان به زمان بیشتری نیاز دارد”
    همچین میگه عناوین عناوین حالا هر کی ندونه فکر میکنه چه عناوینی هستن اینا . همش هیلو ، فورتزا
    من فن سونی نیستم ولی این اسپنسر هم خدای زبون بازیه. ته عناوینتون همون Gears ه که آخرین ورژنش گویای همه چیزه. sea of theivs تون هم که چپو راست هی تبلیغ میکردین اونم اومد همه دیدن چیه .
    مشکل اینجاس که اینا اصلا content ساز نیستن . مایکروسافت هیچ وقت علاقه ای به تولید محتوای با کیفیت بصورت انحصاری نداشته . اینا به کنسول و کل صنعت گیم به چشم یه سرویس نگاه میکنن مثل فیسبوک یا مثل توئیتر . فلسفشون اینکه جماعت ما کنسول ۴K ساختیم شماها باید بیاین واسش بازی بسازین. اینا بعد از ۳ نسل از ظهور برند XBOX هنوز فهم درستی از تفاوت فیسبوک با صنعت بازی رو درک نکردن.
    اینا هیچی ندارن واسه ارزه اندام . هنوز که هنوزه ایکس باکس شخصیت یونیک خودشو به عنوان یه برند گیمینگ رو بدست نیاورده . نسل داره تموم میشه تازه آقا داره میگه : آره کار زیاد میبره باید صبر کنید”
    مسخرس

  • باید از سونی ممنون باشیم با گاد او وار تیر خلاصی رو به ایکس باکس ایکس زد که دیگه خود اسپنسر به خودش اومد :دید راست میگن اوضاع انحصاری ایکس باکس خرابه
    از این حرفشم که میگه به زمان نیاز داره با اینکه کاملا درست میگه اما نتیجه حرفش اینه که ما برای e3 چیزی نداریم منتظر نباشید تا سال بعد :struggle:

  • mbox گفت:

    امیدوارم زودتر هیلو منتشر شه

  • نخیر داداش به پول بیشتری نیاز دارد اینو خودتم میدونی اما چون فقط میخوای پول جمع کنی کمتر خرج کنی و سر مردمو شیره بمالی واسه همین میگی زمان بیشتری میخواد چون بودجه ی کمتری میذاری پس نیا بگی که بزرگترین شرکت دنیام اما پول کمتری داری صرف این بخشت میکنی

  • John Linneman گفت:

    آره این همون مایکروسافته . همون مایکروسافتی که دوتا سه گانه فرا شاهکار هیلو و گیرز رو ساخت بدون اینکه یک بار بیان کنه ما به زمان احتیاج داریم . بدون اینکه بگه کار سختیه . بدون وعده وعید . این همون مایکروسافتیه که الن ویک تحویل داد . این همون مایکروسافته که با فورتزا موتور اسپورت ۳ و ۴ و فورتزا هرایزن ۱ اون غوغا رو به پا کرد . همون مایکروسافت که نینجا گیدن (گایدن) ۲ رو داشت فیبل رو داشت . حالا همون مایکروسافت داره میگه زمان لازم داریم . چی این وسط گم شد واقعا ؟
    با اینکه فن سونیم ولی واقعا از دیدن موفقیت مایکروسافت هم لذت میبرم ولی این نسل متاسفانه شاهدش نبودیم .
    پ.ن : ملاک بنده از موفقیت عناوین انحصاری AAA دارای تمرکز ویژه روی بخش داستانی هست.

  • Luckyluck گفت:

    چشماش میبینن ولی دلش باور نمیکنه…

  • Y PS گفت:

    امیدوارم طرفدارای ایکس باکس فاصله کمی تا انتشار بازی های خوب برای کنسولشون داشته باشن ولی این حرف اسپنسر که میگه زمان کافی لازم داریم کمی نگران کنندست!
    یعنی برای معرفی چندتا بازی بزرگ توی E3 و انتشارشون تو سال ۲۰۱۸ برنامه ای ندارن؟!
    حداکثر دو سال دیگه نسل جدید شروع میشه و تا حالا باید یه کارایی میکردن!

  • majidam گفت:

    اقای فیل همه چیز برای تو زمان بر هست همه چیز برای تو سخت هست تو همیشه فعال هستی اما کارهات به جایی نمیرسن از دیدگاه خودت عناوینی که میسازی عالی هستن اما از دید منتقدها پر از ایراد و مشکل هستن اقای فیل تو فقط بلدی از عناوین سونی تعریف کنی اما هیچوقت نتونستی یک عنوان شاهکاری بسازی که سازنده ی سونی مجبور شه از بازیهات تعریف کنه همش حرف میزنی جز دو انحصاری بیشتر نداری یکیش گیرز و دومی فورزا این دوتا نبودن حالا کنسولت خاک میخورد و از این به بعد با این اوضاع واقعا کاملا اکس باکس به کما میرود اگه این روند کم تحرکی رو ادامه بدن زمین میخورن

  • Witcher گفت:

    تکمیل شدن بخش سخت‌افزاری، خدمات رسانی، پلتفرم (ایکس‌باکس وان ایکس) و قابلیت پشتیبانی از نسل قبل (Backward Compatibility) زمان بسیاری از ما گرفت. ………..تا بازی نباشه هیچکدوم از اینا به درد نمیخوره.سونی اینو خوب فهمیده و با اینکه همین الانشم تو زمینه انحصاری عالی عمل کرده بازم داره استودیو هاشو افزایش میده. گاهی اوقات با خودم فکر میکنم فیل اسپنسر اصلا نمیدونه تو چه عرصه ای قدم گذاشته

  • browneagle گفت:

    با اینکه این نسل خیلی بازی مفت و رایگان با توجه به سرویسای عالی که xbox داشت بازی کردم.اما نسل بعد سمت ps میرم من فقط بازی ژاپنی دوست دارم که همش برا ps میاد 😥

  • من قبلا یه مقاله خونده بودم که گفته بود مایکروسافت قصد داره راه نینتندو رو بره.
    راستش یه جورایی موافقم. الان کمتر کسی هست که اسم ماریو رو نشنیده باشه. نینتندو این برند رو به حدی گسترش داده که یکی از با ارزش ترین IP ها به حساب میاد. به نظرم مایکروسافت هم قصد داره به همین موضوع نزدیک بشه.
    من وقتی اسم نینتندو رو میارم، اولین چیزایی که به ذهنم میرسه پوکمان، ماریو و زلدا است. فورزا، گیرز و هیلو هم حکم همونا رو برای مایکروسافت دارن. اما اگر بخواد مردم برند مایکروسافت رو با اینا به یاد بیارن، باید برای این بازی ها به شدت زمان و هزیه صرف کنه. البته نینتندو در کنار بازی های قدیمی، IP های جدید و موفقی مثل اسپلاتون هم داره.
    در کل اگر واقعا میخواد راه نینتی رو دنبال کنه باید خیلی هزینه کنه.

  • نسل ۸ تموم شد داداشمون تازه زمان میخواد.

فیل اسپنسر: گسترش عناوین فرست پارتی به زمان بیشتری نیاز دارد - گیمفا
فیل اسپنسر: گسترش عناوین فرست پارتی به زمان بیشتری نیاز دارد - گیمفا