۶۰ به توان هزار | نقد و بررسی بازی Minit - گیمفا
۶۰ به توان هزار | نقد و بررسی بازی Minit - گیمفا
۶۰ به توان هزار | نقد و بررسی بازی Minit - گیمفا
۶۰ به توان هزار | نقد و بررسی بازی Minit - گیمفا

۶۰ به توان هزار | نقد و بررسی بازی Minit

محمد آریامقدم
۰۹:۰۰ ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
۶۰ به توان هزار | نقد و بررسی بازی Minit - گیمفا

همه قبول داریم که این روزها، روزهای خوبی برای علاقه‌مندان به بازی‌های ویدئویی است. چندی پیش یکی از مورد انتظارترین بازی‌های سال ۲۰۱۸ یعنی Far Cry 5 منتشر شد. Far Cry 5 بدون شک بهترین انتخاب این روزهای یک بازیکن می‌تواند باشد با این وجود، طرفداران مایکروسافت نیز می‌توانند زمان خود را با آخرین منتشر شده خود، Sea of Thieves بگذرانند. A Way Out را هم فراموش نکنید! یک بازی با داستان جذاب و منحصر به فرد که کمتر بازیکنی را از تجربه خود پشیمان می‌کند. طرفداران فرنچایز Assassin’s Creed نیز می‌توانند این روزها را با نسخه ریمستر Assassin’s Creed Rogue بگذرانند و تجدید خاطره کرده و یا یکی دیگر از نسخه‌های فرنچایز محبوبشان را به کالکشن ارزشمندشان اضافه کنند. طرفداران سونی هم فاصله زیادی با تجربه God of War ندارند. خلاصه هر قشر از گیمر با هر سلیقه‌ای، این روزها انتخاب‌های زیادی برای بازی کردن دارد. عناوینی که ذکر کردیم همه بازی‌های خوبی هستند و نباید آن‌ها را از دست داد. طبیعتا لذتی که در تجربه Far Cry 5 است را در هر بازی‌ای نمی‌توان یافت. چنین عنوانی باید با بازی‌های بزرگ سال ۲۰۱۸ مقایسه شود و این امری کاملا بدیهی بوده و نیاز به توضیح هم ندارد. اما همیشه، حتی در بهترین روزها و ساعات گیمریتان هم شاید برایتان پیش آمده باشد که دلتان کمی تنوع بخواهد. بخواهید از دنیای تفنگ و اسلحه و خون و خشونت برای مدتی کوتاه بیرون آمده و چیز جدیدی را تجربه کنید. در این گونه مواقع بازی‌های ریسینگ یا عناوینی چون PES و FIFA انتخاب‌های فوق‌العاده‌ای هستند اما اگر از آن‌ها هم خسته شده باشید چه؟ شاید برایتان پیش آمده باشد که ترجیح دهید یک بازی ساده را انجام دهید. بازی‌ای که هزینه‌ای هنگفت صرف ساختش نشده باشد، جلوه‌های بصری نزدیک به واقعیت نداشته باشد و اصلا به طور کلی متفاوت باشد. بازی‌هایی که بتوانند برایتان ایجاد تنوع کنند کم نیستند ولی معمولا یا آن‌ها را نمی‌شناسید و یا اصلا حاضر نیستید حتی سمتشان بروید و این درحالی است که شما نمی‌دانید که چه چیزی در چنین بازی‌هایی انتظار شما را می‌کشد.

برخی از بازی‌های مستقل برای تنوع هم که شده می‌توانند انتخاب‌های خوبی برای یک بازیکن باشند، حال آن‌که برخی از این بازی‌ها آنقدر خوب و جذاب هستند که دیگر صرفا برای تنوع و وقت‌گذرانی ساخته نشده‌اند. از آن‌جا که هنوز خیلی از سال ۲۰۱۸ نگذشته و همه ما به خوبی بازی‌های سال گذشته را به خاطر داریم می‌توان با ذکر چند مثال کمی موضوع را روشن‌تر کرد. بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice که اتفاقا از دید گیمفا نیز به عنوان بهترین بازی مستقل سال ۲۰۱۷ انتخاب شد یک نمونه بارز از قدرت برخی بازی‌های مستقل است. اگر اطلاعاتتان از بازی‌های ویدئویی خیلی زیاد نباشد و اخبار را دنبال نکنید، شاید حتی متوجه نشوید که Hellblade یک بازی مستقل است! عنوانی مثل Hellblade را دیگر نمی‌توان به عنوان یک جایگزین معرفی کرد. بازی‌هایی مثل Cuphead و Pyre نیز از جمله بازی‌های مستقل موفق سال گذشته بودند که نظر بسیاری از کاربران همین سایت را به خود جلب نمودند. اما امروز می‌خواهیم راجع به یک بازی مستقل دیگر که Minit نام دارد صحبت کنیم. اگر بخواهیم کلا بازی‌های مستقل را با توجه به توضیحات بالا به دو دسته تقسیم کنیم، Minit احتمالا در دسته اول جای می‌گیرد. یعنی جزو بازی‌هایی است که برای تنوع می‌توانند بنا به دلایلی که در ادامه مطلب ذکر خواهیم کرد جذابیت خاصی داشته باشد. Minit البته به هیچ وجه با بازی‌هایی که بالا مثال زدیم قابل مقایسه نیست، عناوین بالا جزو بهترین بازی‌های مستقل سال ۲۰۱۷ بودند و بدون شک Minit چنین درجه‌ای ندارد منتهی همان‌طور که گفتیم، می‌تواند بازی جالب و سرگرم‌کننده‌ای باشد. عنوانی که اوقات خالی خود را می‌توانید با آن پر کنید و از دنیای بازی‌های خشن کمی فاصله بگیرید. در ادامه با نقد و بررسی Minit همراه باشید.

۶۰ به توان هزار | نقد و بررسی بازی Minit - گیمفا

خیلی چیزها را از همین تصویر می‌توانید دریافت کنید. بازی همین‌قدر ساده است.

در Minit به دنبال یک داستان مشخص نگردید! بازی عملا داستانی ندارد که لازم باشد بدان بپردازیم. قهرمان بی‌نام و نشان بازی کار خود را از یک خانه شروع کرده و باید مراحل مختلف را کشف کرده و در ازای انجام آن‌ها، آیتم‌هایی را به دست خواهد آورد که پیش زمینه مراحل بعدی هستند. قسمت اول بازی را برایتان توضیح می‌دهیم تا هم بهتر منظور را متوجه شوید و هم بتوانید به عنوان یک راهنما از آن استفاده کنید. در ابتدا شما باید شمشیر نفرین شده را پیدا کنید تا با آن مانع‌های سر راهی را برداشته و به نقاط دیگر نقشه ( اگر اسمش را بتوان گذاشت نقشه! ) دسترسی پیدا کنید. به یک کافه رفته و در ازای کشتن ۵ خرچنگ، از وی یک قهره دریافت می‌کنید. این قهوه به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید جعبه‌ها را جا به جا کرده و راه خود را باز کنید. با استفاده از همین قابلیت یک چراغ قوه پیدا خواهید کرد و از آن در یک زیرزمین تاریک استفاده می‌کنید تا کلید فانوس دریایی را بیابید. به طور کلی تمام قسمت‌های بازی چنین حالتی دارند. خبری از دیالوگ خاصی نیست و چیزی به نام داستان و روایت آن هم به شکل معمول وجود ندارد. شاید بعد از مدتی بازی کردن احساس کنید که اصلا هدفی در Minit وجود ندارد و فقط دارید دور خود می‌چرخید! البته تا حدودی نیز حقیقت دارد. تقریبا دلیلی پیدا نمی‌کنید که بازی را تا پایان پیش ببرید جز جالب بودن خود بازی. از نظر داستانی، هیچ رغبتی به ادامه بازی شاید پیدا نکنید. البته این مورد اوایل بازی بیشتر محسوس است و اگر حوصله کنید و کمی بازی را جلوتر ببرید شاید دیگر چنین احساسی آزارتان ندهد. کاراکترها و شخصیت‌های جدیدی که با آن‌ها آشنا می‌شوید و ملاقاتشان می‌کنید به لحاظ خصوصیات اخلاقی با هم یکسان نیستند. برخی به شما کمک می‌کنند و برخی دیگر رفتاری نامناسب با شما دارند. مثلا در همان اوایل بازی شما شخصی گم‌شده را ملاقات خواهید کرد که از شما درخواست آب می‌کند. با دادن آب به این شخصیت وی راهی را برایتان باز کرده و سپس از شما می‌خواهد که وی را در نزدیکی قایقش دوباره ملاقات کنید. البته در این مسیر چیزهای جالب دیگری را هم خواهید یافت که بهتر است خودتان آن‌ها را تجربه کنید. شخصیت‌های مختلف به شما ماموریت‌هایی می‌دهند و یا به بیان دقیق‌تر، از شما درخواست‌هایی دارند که اگر به این درخواست‌ها احترام بگذارید و در حقشان لطف کنید، قطعا جوابش را هم خواهید گرفت. اگرچه در بعضی از موارد شما مجبور به انجام کاری هستید که از شما خواسته می‌شود، اما گاهی هم اجباری وجود ندارد و می‌توانید راه خود را ادامه دهید. البته کماکان داستان بازی قدرت جذب لازم را ندارد و این پتانسیل وجود دارد که زود خسته شوید. هر چند که با توجه به سبک بازی، با شخصیت‌های نسبتا جالبی رو به رو هستیم.

بازی خوشبختانه از گیم پلی غنی و قدرتمندی بهره می‌برد. اصلا نقطه قوت بازی هم همین است. وقتی برای اولین باز با محیط بازی مواجه می‌شوید شاید حتی فکرش را هم نکنید که همین محیط تا چه اندازه آیتم‌های کشف نشده دارد. برخلاف تصورات اولیه بازیکن، چیزهای زیادی در بازی هستند که باید آن‌ها را پیدا کنید و سوپرایزهای زیادی برایتان در Minit تدارک دیده شده است. به عنوان مثال، شما می‌توانید به گیاهان آب داده و از گیاهی که رشد می‌کند یک قلب اضافه به دست آورید. کشتن گاو وحشی که در همان اوایل بازی به شما حمله‌ور می‌شود هم چنین امتیازی برایتان دارد. رفته رفته با پیشروی در بازی به چیزهای جالب‌تری برخواهید خورد. شما پس از هر آغاز تنها ۶۰ ثانیه فرصت دارید که در بازی پیشرفت کنید و پس از این شصت ثانیه دوباره باید از خانه کار را از سر بگیرید. البته پیشرفت‌های شما پا بر جا خواهند ماند پس نگران این موضوع نباشید. با توجه به محدودیت زمان، باید سعی کنید تا جایی که ممکن است سریع کار کنید. طبیعتا استفاده از مسیرهای کوتاه‌تر و یا درگیر نشدن با بعضی از دشمنان می‌تواند به شما کمک شایانی در این امر بکند اما اگر می‌خواهید هنوز هم سریع‌تر باشید می‌توانید کفش‌های جدیدی بخرید. اولین نمونه کفشی که قابل خرید است را در منطقه دوم بازی پیدا می‌کنید که ۷ سکه قیمت دارد. پیدا کردن سکه در محیط بازی کار چندان ساده‌ای نیست و باید به خود زحمت کاوش در محیط را بدهید تا چیزی که می‌خواهید را بیابید. خیلی زود متوجه می‌شوید که آیتم‌هایی را می‌توانید در بازی پیدا کنید که قبلا حتی فکرش را هم نکرده‌اید. در همان پنج دقیقه ابتدایی بازی و یا شاید هم کمتر، منطق کلی Minit را یاد خواهید گرفت و برای ادامه بازی مشکلی نخواهید داشت. تحت هر شرایطی، شما هر ۶۰ ثانیه یک بار می‌میرید و از آخرین خانه‌ای که وارد آن شده‌اید به کار خود ادامه می‌دهید. هیچ راهی وجود ندارد که حتی ۱ ثانیه مرگ خود را به تاخیر بیندازید، این در حالی است که در رایانه‎های شخصی با فشردن دکمه C می‌میرید و وقتتان تلف نمی‌شود. صادقانه بگویم، شما در هیچ عنوانی حتی سری Dark Souls نیز شاید به این اندازه “You Died” نبینید. اگرچه شاید این موضوع آزاردهنده به نظر برسد اما وقتی وارد بازی می‌شوید خواهید دید که این‌گونه نیست و از لذت بازی احتمالا کم نخواهد شد. با این وجود همه مثل هم نیستند و شاید از آن دسته بازیکنانی باشید که نتوانید این شرایط را تحمل کنید. این قضیه ۶۰ ثانیه ایده جالبیست ولی هنوز هم جای کار دارد. اصولا بازی‌های مستقل ایده‌های جدیدی را وارد عرصه بازی‌های ویدئویی می‌کنند و Minit نیز همین کار را انجام داده است. اگرچه نمی‌توان به این شصت ثانیه انتقادی وارد کرد، اما شاید بهتر بود با اضافه کردن برخی المنت‌ها، سازندگان تنوع بیشتری به بازی بدهند. عناصری مثل فریز کردن و نگه داشتن زمان یا بیشتر کردن آن.

۶۰ به توان هزار | نقد و بررسی بازی Minit - گیمفا

شمشیر مورد استفاده‌ترین آیتم شما در طول بازی خواهد بود اما تنها وسیله موجود در Inventory نیست!

دنیای بازی برایتان سوپرایزهای زیادی تدارک دیده است به شرطی که تن به بازی کردن بدهید و از جست و جو در محیط بازی سر باز نزنید. طبیعتا هر کسی این حوصله را ندارد که پای چنین عناوینی وقت بگذارد ولی اگر طرفدار بازی‌های مستقل هستید داستان متفاوت است. ۱ دقیقه در Minit آن‌قدر که فکرش را می‌کنید هم کم نیست و به شما فرصت گشت و گذار در محیط را می‌دهد. همان‌طور که گفتیم پیشرفت‌هایی که داشته‌اید در بازی ذخیره می‌شوند و این یک مزیت بزرگ به شمار می‌رود و شما مجبور نیستید که دوباره همه چیز را از اول شروع کنید. هر چند با توجه به سبک بازی همین انتظار هم می‌رود و باید چنین باشد. خیلی از چیزهای بازی شاید برایتان تا حتی یک ساعت مبهم بمانند. مثلا شما در قسمت اول بازی اصلا متوجه نمی‌شوید که در بازی سکه چه اهمیتی دارد، حتی شاید از وجود سکه در بازی مطلع هم نشوید. به مرور با برخی از ویژگی‌های بازی آشنا می‌شوید و سپس پیدا کردن آیتم‌های مورد نظر نیز گاها زمان‌بر است. مثلا برای خرید یک جفت کفش که سرعت شما را در طول بازی افزایش می‌دهد باید ۷ سکه داشته باشید. شما در بهترین حالت شاید تا قبل از رسیدن به فروشگاه ۱ سکه پیدا کرده باشید! آشنایی با بازی زمان می‌برد و این را باید باور داشته باشید. به طور کلی هر چیزی در Minit به مانند یک راز، یک سِر مخفی است و برای فهمیدن آن یا باید معماهای بازی را حل کنید و یا باید محیط بازی را بگردید. گشت و گذار در محیط بازی شاید خسته‌کننده باشد اما جزو نقاط ضعف آن نیست. افرادی را می‌شناسم که کلا سر و کارشان با بازی‌های مستقل است و چنین افرادی مطمئنا به گشت و گذار در Minit نه نخواهند گفت. چیزی که بخواهد به عنوان یک نقطه ضعف در بازی به شمار رود وجود ندارد. محتوای بازی کم نیست، تنوع وجود دارد و خبری از خیلی از مشکلات دیگر هم نخواهد بود. حالتی در بازی خواهید دید که New Game + نام دارد و تنها زمانی فعال می‌شود که شما بازی را یک بار به پایان برسانید. البته بگذارید اصلاح کنم، این حالت تنها زمانی قابل مشاهده است که قبلا بازی را تمام کرده باشید. یعنی اگر بازی را تازه نصب کرده‌اید و یا هنوز یک بار آن را به پایان نرسانده‌اید، اصلا چنین چیزی را در منوی بازی مشاهده نخواهید کرد. حالا New Game + چه تفاوتی با همان New Game خودمان دارد؟ تقریبا هیچ! فقط چالش‌های بازی کمی بیشتر و سخت‌تر می‌شوند. هر چند این حالت شاید زیاد مورد استفاده قرار نگیرد، احتمالا افراد زیادی پیدا نخواهند شد که بخواهند Minit را بیش از یک بار به پایان برسانند!

نکته بعدی راجع به مبارزات بازی است. کلا در طول بازی شما تنها یک سلاح خواهید داشت، همان شمشیر نفرین شده‌ای که در چند ثانیه اول پیدا خواهد شد. نمی‌توان به این مسئله خُرده گرفت، Minit هیچ تمرکزی روی مبارزه ندارد. حتی مبارزاتی که باید انجام دهید نیز به ساده‌ترین شکل ممکن طراحی شده‌اند و حتی یک بچه چهار پنج ساله هم می‌تواند گلیم خود را از آب بیرون بکشد. دشمنان شما می‌توانند خرچنگ باشند، مار باشند و یا موجودات عجیب دیگری که اسمی برایشان پیدا نکردم! به این لیست گاو وحشی را هم اضافه کنید. کشتن این حیوانات همیشه الزامی نیست و گاهی اوقات بی‌تاثیر در روند بازی است مگر زمان‌هایی که کشتن تعدادی مشخص از گونه‌های خاص جزو Quest‌ها و مراحل بازی به شمار می‌رود. به غیر از این، اگر بخواهید حیوانات دیگر بازی را بکشید صرفا جهت سرگرمی بوده و هیچ نفعی برایتان در بازی ندارد. البته استثناهایی نیز وجود دارد که نباید نادیده گرفته شوند. کشتن گاو وحشی برای شما یک قلب اضافه به ارمغان خواهد آورد. بازی را با دو قلب شروع می‌کنید و عموما پس از هر ضربه‌ای که به شما وارد می‌شوید یک  قلب غیر فعال می‌شود. با این توضیحات، بدیهی است که اگر در ازای داشتن هر قلب اضافه، دشمن باید یک ضربه بیشتر به شما وارد کند تا پیروز میدان مبارزه باشد. همان‌طور که گفته شد برای موفقیت در مبارزات لازم نیست به خود کوچک‌ترین زحمتی بدهید و تنها با فشردن چند دکمه به چیزی که می‌خواهید می‌توانید برسید.

با پیشرفت در بازی خودتان متوجه گستردگی گیم پلی خواهید شد. هر چه بیشتر بازی کنید، قابلیت‌های جدیدتری به بازی برایتان اضافه می‌شود. قایق سوار شدن، بریدن درخت و غیره. گیم پلی بازی تقریبا مشکلی ندارد. با یک بازی با گیم پلی گسترده رو به رو نیستیم در حدی که Minit به ما ارائه می‌دهد نیز همه چیز قابل قبول است. در بحث گرافیکی نیز تقریبا همین‌طور است. برای بازیکنان امروزی قطعا محیط Minit یک محیط خسته‌کننده و ساده است که هیچ جذابیتی ندارد و همین هم رغبت بازیکن را برای گشت و گذار در محیط کم می‌کند. این برای افرادی که کلا میانه‌ای با بازی‌های ساده و مستقل ندارند صادق است و شاید حتی بتوان به آن‌ها حق داد. اما مجددا محیط سیاه و سفید بازی یک مشکل به حساب نمی‌آید. یکی از ویژگی‌های بازی بوده که شاید خوشتان بیاید و شاید هم نیاید. نمی‌توان بدان ایرادی وارد کرد. صفحه سیاه و سفید بازی شاید شما را به یاد دوران قدیم بیندازد، بازی‌های قدیمی زیادی را به همین شکل بازی کرده و به پایان رسانده‌ایم. انیمیشن‌های بازی و پیکسل‌های شسته و رفته ما را به یاد بازی‌های قدیمی، بازی‌های خیلی قدیمی می‌اندازد. کلا به لحاظ گرافیکی Minit با دیگر بازی‌های این دوره زمین تا آسمان متفاوت است. چیز خاصی در محیط وجود ندارد که شما را جذب کند یا بتواند شما را به حیرت وا دارد. در Minit با یک طراحی کاملا ساده رو به رو خواهید بود که به هیچ عنوان نمی‌تواند از جذابیت‌های گیم پلی بکاهد.

۶۰ به توان هزار | نقد و بررسی بازی Minit - گیمفا

دیالوگ‌های شخصیت‌ها به این ترتیب برایتان به نمایش در می‌آیند. علاوه بر زمان کمی که به شما داده می‌شود، این دیالوگ‌ها نیز وقت گیر هستند چراکه کل دیالوگ به یک باره نوشته نشده و کلمه به کلمه به نمایش در می‌آید. شاید آزاردهنده باشد

ساندترک‌های بازی آخرین مواردی خواهند بود که به آن‌ها می‌پردازیم. اصولا تاثیر صداگذاری و موسیقی در بازی‌های روز دنیا انکار ناپذیر است. یک بازی هر چقدر هم به لحاظ داستانی و گرافیکی کامل باشد و بتواند یک گیم پلی غنی را ارائه دهد باز هم به عملکردی قابل قبول در بحث صداگذاری و موسیقی احتیاج دارد تا در نهایت به عنوان یک بازی موفق قلمداد شود. البته حقیقت را باید پذیرفت; این بخش نسبت به دیگر بخش‌ها اهمیت کمتری داشته و کمتر هم مورد بررسی قرار می‌گیرد. برای بازی‌های مستقل، شما همواره باید در بخش موسیقی عملکرد مثبتی داشته باشید و Minit نیز همین کار را انجام داده است. موسیقی‌هایی که در حین بازی کردن می‌شنوید و افکت‌های صوتی بازی که البته خیلی محسوس نیستند را باید جزو نکات مثبت بازی دانست. علاوه بر موسیقی بازی، هر محیط می‌تواند افکت‌های صوتی دیگری به بازی اضافه کند که در همه موارد، این افکت‌ها شنیدنی هستند. البته به محیط‌های ساکت و بی سر و صدا هم برخواهید خورد. محیط‌هایی که می‌توانند در بازی‌های دیگر دپرس کننده باشند! هیچ دیالوگی را از هیچ کدام از شخصیت‌های بازی نخواهید شنید، دیالوگ‌های هر شخصیت بالای سرش نوشته می‌شوند و باید از این طریق درخواست طرف مقابل را متوجه شوید. به علاوه، در محیط‌های مختلف بازی صداهای ریز زیادی را می‌شنوید که بازی را دلنشین‌تر جلوه می‌دهند.

برمی‌گردیم به صحبت‌های ابتدایی مقاله و این‌که چرا باید یک بازی مثل Minit را تجربه کنیم؟! اولا که همین‌جا بهتر است بدانید که Minit را بهتر است به عنوان یک تنوع نگاه کنید تا یک بازی کامل و جذاب و سرگرم‌کننده. برای طرفداران بازی‌های مستقل، برای افرادی که از این سبک بازی‌ها خوششان می‌آید و علاقه دارند Minit ابدا گزینه بدی نیست. شاید حتی تجربه‌ای واجب برای بعضی از سلیقه‌ها قلمداد شود اما برای بقیه این چنین نخواهد بود. اما صرف نظر از سلیقه‌ای که دارید، با توجه به قیمت پایین و حجم کم بازی به هر حال تجربه آن ضرری ندارد. اگر کاربر PC باشید که اصلا می‌توانید بازی را با تنها ۱۳۰ مگ دانلود کرده و بدون هیچ پرداختی تا پایان پیش بروید. لحظات ابتدایی بازی شاید خیلی برایتان جذاب نباشند اما به مرور خواهید دید که Minit بازی خیلی بدی نیست. شاید حتی بازی را تا پایان پیش ببرید و علاقه هم پیدا کنید. اتفاقا بازی پایان شاد و جالبی هم دارد. به هر حال در نهایت بازی کردن یا نکردن Minit دست خودتان است و هرچه لازم بود را ذکر کردیم. شما تنها ۶۰ ثانیه زمان دارید و پس از آن باید دوباره همه چیز را از خانه شروع کنید. با این تفاسیر اگر Minit با سلیقه شما همخوانی دارد خب آن‌را تهیه کنید! اگر هم ندارد که هیچ! در نهایت اگر نظر شخصی من را بخوهید، این است که Minit ارزش حداقل یکبار تجربه را دارد، خصوصا که با PC می‌توانید بدون پرداخت پول آن‌را تهیه کنید و البته در عین حالی که ارزش امتحان کردن را دارد، با تجربه نکردن آن هم چیز زیادی را از دست نخواهید داد.

۶۰ به توان هزار | نقد و بررسی بازی Minit - گیمفا

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

۶۰ به توان هزار | نقد و بررسی بازی Minit - گیمفا
۶۰ به توان هزار | نقد و بررسی بازی Minit - گیمفا
۶۰ به توان هزار | نقد و بررسی بازی Minit - گیمفا
۶۰ به توان هزار | نقد و بررسی بازی Minit - گیمفا
۶۰ به توان هزار | نقد و بررسی بازی Minit - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

۶۰ به توان هزار | نقد و بررسی بازی Minit - گیمفا
۶۰ به توان هزار | نقد و بررسی بازی Minit - گیمفا