ارواحی که خیلی هم ترسناک نیستند | بررسی بازی Paranorma Activity: Lost Soul
سری فیلمهای Paranormal Acrivity از ترسناکترین و رعبآورترین سری فیلمهای تاریخ سینما شناخته میشوند که بعید است با دیدن ۲ شماره اول این سری ترس و وحشت به وجودتان رخنه نکرده باشد. از نسخه سوم به بعد و مخصوصا نسخه پنجم این فیلم عنصر ترس در این سری کمرنگ شد و جای خود را به چند Jump Scare پیش پاافتاده داد. در دنیای بازی های رایانه ای سال قبل یک بازی با نام این مجموعه برای دستگاه های واقعیت مجازی منتشر شد و حال شرکت VRWrex در ۲۰ مارس امسال نسخه معمولی بازی که تطابق کامل با کیبرد و کنترلرها دارد را برای PC و PS4 منتشر کرده. در بررسی کوتاهی از این بازی ترسناک با گیمفا همراه باشید.
داستان بازی وفادار به سری فیلم های PA است و اسامی و مکان های نام آشنایی را در طول بارزی خواهید دید. طبق معمول یک خانواده آرام در یک مکان نسبتا دورافتاده و جنگلی خانه ای را خریداری کرده که با اتفاقات عجیب و غریبی رو به رو میشوند و شما باید از اسرار آن آگاه شوید. روایت بازی به صورت خطی نیست و باید به سبک بازی هایی مانند Gone Home در گوشه کنار خانه مدارکی را جمع آوری کنید تا به مرور داستان برایتان به طور کامل آشکار شود. این روایت پراکنده با وجود کوتاه بودن گیم پلی چندان شما را ترغیب نمی کند و با اینکه پایان بندی خوبی دارد در روایت خود مشکل داشته و از عمق کافی برخوردارر نیست.
تمام گیم پلی ۲ ساعته بازی در خانه ای می گذرد که با اشباح خبیث احاطه شده است. خانه، بسیار بزرگ بوده و حس تکراری بودن به شما دست نمی دهد. تقریبا تمام درها قفل است و اکثر وقت شما در پیدا کردن کلید برای درها صرف می شود. یافتن کلید و مدارک برای فهمیدن داستان تمام کار شما در گیم پلی بازی است. نکته جالبی که در گیم پلی بازی وجود دارد تفاوت آن در هر بار اجرا است. به لطف سیستمی به نام Adaptive Scare با jump scare های از پیش برنامه ریزی شده ای مواجه نیستیم و در هر بار بازی شما در جاهای محتلفی با ارواح مواجه خواهید شد. اما این سیستم به مرور خسته کننده شده و بازی روند یکنواختی به خود میگیرد و دیگر بعد از مدتی ترس اوایل را نخواهد داشت.
از لحاظ بصری Paranormal Activity یک عنوان معمولی است. کیفیت بافت ها در سطح قابل قبولی قرار دارد ولی از آن فراتر نمی رود. افکت های Anti Aliasing و Fxaa در نسخه PC خوب کار شده و لبه های تیزی را نمیبینیم. از لحاظ فنی هم به دلیل آن که چندان صحنه شلوغی در بازی وجود ندارد عموما فریم ریت پایداری را شاهد هستیم و خوشیختانه باگ های عجیب و غریب هم در بازی دیده نمی شود.
صداگذاری ارواح و پروتاگونیست بازی بسیار خوب است و حس ترس را به شما القا خواهد کرد. در بسیاری مواقع خانه آرام است که ناگهان صداهایی ترسناک، مو را به تنتان سیخ خواهد کرد. ترس و دلهره هم به خوبی از صدای شخصیت اصلی حس می شود. ترک های موسیقی هم بسیار کم تعداد هستند ولی به خوبی کار شده اند و در مواقع لازم تغییر ریتم خوبی دارند.
Paranormal Activity: Lost Soul یک عنوان انقلابی در سبک ترس و بقا محسوب نمی شود. گیم پلی بازی بسیار کوتاه است و داستان هم از عمق کافی برخوردار نیست. اما احتمالا در همین تجربه ۲ ساعته به اندازه کافی از آن خواهید ترسید. اگر دنبال یک عنوان ترسناک نسبتا خوب هستید، این بازی را از دست ندهید.
پر بحثترینها
- مایکروسافت هماکنون روی پلی استیشن بازیهای پرفروش بیشتری نسبت به سونی دارد
- شایعه: احتمال عرضه Helldivers 2 روی Xbox Series X|S وجود دارد
- خالق Nier: استودیوهای ژاپنی نمیتوانند با تکنولوژی غربیها رقابت کنند
- بازی هایی که مورد بیمهری مخاطبین قرار گرفتند (قسمت دوم)
- سیستم مورد نیاز Ghost of Tsushima مشخص شد؛ اولین بازی که روی PC از تروفیها پشتیبانی میکند
- دنیاهای آخرالزمانی که اگر در واقعیت رخ بدهند بقاء در آنها دشوار خواهد بود (قسمت اول)
- سونی ممکن است اجرای بازیها با نرخ فریم ۳۰ روی PS5 Pro را قبول کند
- رتبهبندی شخصیتهای اصلی سری GTA
- نسخه PS5 بازی Starfield به مدت ۴ سال در دست توسعه بود
- Fallout 4 پرفروشترین بازی هفته گذشته در اروپا
نظرات
نقد خوبی بود خسته نباشید اقای رضایی من خودم تو بازی های وحشت یا وحشت بقا از the evil within خیلی خوشم میاد ولی هیچ بازی وحشت بقایی از دید من به پای رزیدنت اویل ۳ نمیرسه به خاطر نمسیس
حیف این گیمه