دریا متعلق به دزدان دریاییست | نقد و بررسی Sea of Thieves - گیمفا
دریا متعلق به دزدان دریاییست | نقد و بررسی Sea of Thieves - گیمفا
دریا متعلق به دزدان دریاییست | نقد و بررسی Sea of Thieves - گیمفا
دریا متعلق به دزدان دریاییست | نقد و بررسی Sea of Thieves - گیمفا

دریا متعلق به دزدان دریاییست | نقد و بررسی Sea of Thieves

محمد آریامقدم
۰۹:۰۰ ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
دریا متعلق به دزدان دریاییست | نقد و بررسی Sea of Thieves - گیمفا

کمتر از دو هفته از انتشار یکی از مورد انتظارترین انحصاری‌های مایکروسافت در سال ۲۰۱۸ می‌گذرد. Sea of Thieves عنوانی بود که پیش از انتشار طرفداران زیادی داشت و عده زیادی از طرفداران مایکروسافت، شاید بیش از اندازه به این بازی امیدوار بودند. البته در نگاه اول، Sea of Thieves بازی زیبا و سرگرم‌کننده‌ای به نظر می‌رسد. یک بازی با محوریت زندگی دزدان دریایی که در آن شما باید به غارت کردن گنج‌ها و غلبه بر دشمنانتان بپردازید. چنین بازی‌هایی را امروزه نمی‌توان به وفور در بازار پیدا کرد، پس ایده، ایده جالب و جدیدی به حساب می‌آید. با این وجود، محصول نهایی نتوانست مطابق انتظارات، ظاهر شود. Sea of Thieves یک بازی ضعیف نیست، صرفا عنوانی با پتانسیل بسیار بالاست که می‌توانست از این پتانسیل خیلی بهتر استفاده کند. در ادامه مطلب به نقد و بررسی Sea of Thieves خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

به طور کلی Sea of Thieves بازی جالب و دوست داشتنی‌ایست. همان‌طور که گفتیم بازی‌های با تم دزدان دریایی در بازار زیاد نیستند و به همین سبب Sea of Thieves شاید منحصر به فرد نباشد، اما دست‌کم، یک بازی با ایده‌های نوست. ایده‌هایی که می‌توانستند بهتر از این‌ها پیاده شوند. با وجود این‌که Sea of Thieves بی‌نقص و یا حتی کم‌نقص هم نیست، این توانایی را دارد که شما را ساعت‌‎ها سرگرم نگه دارد. اگر می‌خواهید واقعا از این عنوان لذت ببرید، بهتر است بدانید که از بخش تک نفره بازی چیزی عایدتان نمی‌شود. نهایتا بتوانید تجربه خود را بالا برده، کمی با محیط بازی آشنا شوید و مهارت‌های کشتی‌رانی خود را افزایش دهید. گذشته از این بحث‌ها، شاید به جرات بتوان Sea of Thieves را بهترین شبیه ساز کشتی‌رانی دانست. در حالی که هدایت کشتی خود را بر عهده دارید باید مراقب همه چیز باشید. باید آماده مقابله با طوفان‌ها و تغییرات آب و هوایی را داشته باشید، کشتی خود را به بهترین نحو ممکن کنترل کنید، شما در Sea of Thieves باید بلد باشید که بهترین زمان برای لنگر انداختن چه موقع است، باید بدانید بادبان‌ها به چه شکل کار می‌کنند. Sea of Thieves در بخش کنترل کشتی یک بازی فوق‌العاده دقیق است و برای این‌که یک پلیر موفق در این عنوان باشید باید تمام دقت خود را به کار گرفته تا کشتی‌رانی را به طور کامل یاد بگیرید. در سفرهایتان دست به کارهای متفاوتی خواهید زد. از حل معما گرفته تا پیدا کردن گنجینه و یا مبارزه با کاپیتان‌های اسکلت‌ها! حتی ممکن است از شما خواسته شود که یک حیوان مشخص را مکان‌یابی کرده و شکار کنید. در این‌گونه موارد معمولا از شما خواسته می‌شود که یک حیوان را بدون این‌که بکشید، به کمپ تعیین شده منتقل کنید. البته فراموش نکنید که شما این‌کار را باید در مدت زمان مشخصی انجام دهید. یک تاریخ و یک زمان برای شما تعیین خواهند کرد و شما هم طبق دستوراتی که دارید، باید عمل کنید. طبیعتا اگر شما را به دنبال یک جوجه بفرستند کار سختی در پیش نخواهید داشت، گرفتن خوک‌ها کمی دردسر دارد و مارها نیز شما را نیش خواهند زد، مگر این‌که بتوانید با نواختن موسیقی، آرامشان کنید. با انجام چنین ماموریت‌هایی است که شما می‌توانید طلا به دست آورید و آن را در جهت ارتقا شخصیت، کشتی و یا آیتم‌های دیگر مورد استفاده قرار دهید. فرم کلی ماموریت‌ها بدین شکل است که شما با Voyage‌ها سر و کار دارید. این Voyage‌ها یا به زبان خودمانی‌تر ماموریت‌ها، می‌توانند به صورت تک نفره یا چند نفره به انجام برسند. Sea of Thieves بازی جذابی می‌تواند باشد به شرطی که حتی فکر تک نفره بازی کردن هم به ذهنتان خطور نکند. حالت ایده‌آل بازی حضور ۴ نفر در تیم است که هر کدام وظیفه مشخصی خواهند داشت. به همین خاطر بهتر است که Sea of Thieves را واقعا با دوستانتان بازی کنید تا با معنای واقعی کار تیمی آشنا شده و نهایت لذت ممکن را از بازی ببرید.

دریا متعلق به دزدان دریاییست | نقد و بررسی Sea of Thieves - گیمفا

بخش تک نفره بازی چیز خاصی برای ارائه ندارد، بهتر است همان ابتدا سراغ بخش آنلاین بازی بروید.

بعد از به اتمام رساندن هر Voyage، پاداشی به شما تعلق می‌گیرد که می‌توانید از آن در جهت بهبود شرایط کشتی و یا کاراکتر خودتان استفاده کنید. همچنین اعتباری که به دست می‌آورید سبب می‌شود که القاب با‌مسماتر و سنگین‌تری در دسترستان قرار بگیرند. القابی مثل Gold Bucko! با پیشروی در بازی و انجام Voyage‌های مختلف، طبیعتا با ماموریت‌های سطح بالاتر و پیچیده‌تری رو به رو خواهید شد اما اساس ماموریت‌ها به مانند همان قبلی‌هاست. مثلا ممکن است با کاپیتان سرسخت‌تری رو به رو شوید و یا به دنبال یک گنج نفرین شده فرستاده شوید، این در حالی است که اصول بازی و Voyage‌ها پابرجا هستند. Sea of Thieves در واقع یک بازی آنلاین است و تمام بازیکنانی که در محیط بازی خواهید دید، بازیکنانی زنده و واقعی هستند که مثل خود شما پشت پلتفرم نشسته و می‌خواهند از دریانوردی لذت ببرند. نکته این‌جاست که مهم‌ترین عامل موفقیت شما در بازی، تیم شماست و این تا حد زیادی به شانستان بستگی دارد. طبیعتا هنگام پیدا کردن هم‌تیمی چیزی جز بخت و اقبال نمی‌تواند به شما کمک کند. در طول ملاقات‌های اعضای تیم در کشتی، هر عضو می‎‌تواند یک Voyage را پیشنهاد دهد. پاداشی که در ازای انجام Voyage به دست می‌آورید تقسیم شده و هر بازیکن سهم خود را خواهد داشت. با وجود این‌که تجربه بازی خصوصا با دوستان می‌تواند تجربه‌ای ناب و به یاد ماندنی باشد، اما با توجه به عدم تنوع کافی در ماموریت‌ها، بازی می‌تواند خیلی زود خسته‌کننده شود. گیم پلی بازی تنوع چندانی ندارد و بعد از چند ساعت بازی کردن، تقریبا همه چیز برایتان تکراری خواهد بود، فقط کمی ماموریت‌ها چالش‌برانگیزتر می‌شوند. یکی از مشکلاتی که می‌تواند به شدت روی اعصابتان باشد، مشکلات سرور بازی است. مشکل وارد شدن ( Log In ) به بازی می‌تواند شما را از بازی کردن منصرف کند. لودینگ‌های بازی بعضا غیرقابل تحمل‌اند و صبرتان را لبریز خواهند کرد.

پولی که در ازای انجام هر ماموریت به دست می‌آورید می‌تواند در جنبه‌های مختلف برایتان مفید واقع شود اما شهرت و اعتباری که به دست می‌آورید چیزی جز لقب جدیدتر برایتان به ارمغان نخواهد آورد. حتی به بالاترین درجه شهرت و اعتبار هم وقتی می‌رسید، در عملکرد شخصیتتان عملا تغییر آن‌چنانی دیده نخواهد شد. البته با القاب شیک‌تری شما را خواهند شناخت اما این تقریبا پایان کار است. لباس‌های گران قیمیتی که می‌پوشید زیبا هستند و همه را تحت تاثیر قرار خواهند داد اما در مبارزات، این لباس‌ها به هیچ عنوان پوشش مناسبی به عنوان یک لباس رزم نخواهند بود. تاثیر این لباس‌ها در مبارزات برابر با تاثیر همان لباس‌های قدیمی است و این قضیه در مورد تفنگ‌هایتان نیز صدق می‌کند. به همین خاطر است که شهرت در Sea of Thieves عملا به دردتان نخواهد خورد و همیشه سعی کنید به دنبال پول باشید تا اعتبار. در عوض، پولی که به دست می‌آورید می‌تواند تاثیر قابل توجهی روی بازی و روند موفقیت شما داشته باشد. برای ارتقای کشتی و یا دزد دریایی‌تان به پول احتیاج دارید و حقیقتا، آپشن‌های زیادی هم برای این موضوع در بازی گنجانده شده است. از لباس دزد دریایی گرفته تا اسلحه و یا قسمت‌های مختلف کشتی. در Sea of Thieves هم مثل هر بازی دیگری باید سعی کنید همیشه کیفیت آیتم‌هایتان وضعیت مطلوبی داشته باشد تا آن‌طور که انتظار دارید پیشرفت کنید. مهم‌ترین نکته بازی در بخش گیم پلی، همان‌طور که بالاتر نیز اشاره شد کار تیمی است. در نگاه اول شاید خیلی برایتان مهم نباشد که در چه تیمی حاضر هستید و یا آیا اصلا تیمتان چهار نفره است یا خیر. زمانی تیم و اعضایش اهمیت خود را نشان می‌دهند که وارد مبارزه شوید. در چنین حالتی شما باید در تیمی حاضر باشید که هر عضو کارش را به بهترین نحو ممکن انجام دهد. اگر تعداد بازیکنان یک تیم را به صورت پیش فرض ۴ نفر در نظر بگیریم، یک نفر وظیفه کنترل سرعت و حرکت دادن کشتی را دارد، یکی وظیفه‌اش بارگذاری و شلیک توپ به سمت کشتی دشمن را دارد و دیگری کارش بستن سوراخ‌های کشتی بوده تا از غرق شدن آن جلوگیری کند. شاید اول فکر کنید که مبارزه با دیگر بازیکنان امری لذت بخش خواهد بود اما طولی نمی‌کشد که نظرتان به طور کامل تغییر می‌کند. چرا که اولا معمولا اعضای تیمتان کارشان را خیلی درست انجام نمی‌دهند و خبری از مسئولیت پذیری نیست، ثانیا مبارزات بازی آنقدر اعتیادآور نیستند که نتوانید آن‌ها را ترک کنید. به هیمن خاطر به احتمال زیاد ترجیح می‌دهید کاری به کار دیگران نداشته و به انجام ماموریت‌هایتان برسید.

دریا متعلق به دزدان دریاییست | نقد و بررسی Sea of Thieves - گیمفا

Sea of Thieves به لحاظ گرافیکی در شرایط مطلوبی قرار دارد.

به لحاظ گرافیکی، Sea of Thieves این توانایی را در خود می‌بیند که شما را متحیر سازد. این عنوان در بعد نورپردازی کارش فوق‌العاده بوده و جای انتقاد باقی نمی‌گذارد. با توجه به سبک بازی، آب و طراحی آن نقش مهمی در جذابیت Sea of Thieves دارد، سازندگان این نکته را به خوبی می‌دانند و افتکت‌های آب نیز در جای خود، تحسین برانگیزند. کشتیرانی در اقیانوس‌های Sea of Thieves با توجه به اتمسفر بازی و همچنین طراحی محیط، امری منطقی است. شاید گیم پلی بازی بتواند شما را خسته یا دل‌زده کند اما به لحاظ گرافیکی، Sea of Thieves یک بازی کم‌نقص است. دیگر توانایی‌های Sea of Thieves در جلوه‌های بصری را می‌توان هنگام طوفان‌ها مشاهده کرد. وقتی که رنگ آسمان تغییر کرده و بادها شدت می‌گیرند، موج‌های خروشان دریا کار خود را آغاز کرده و به کشتی شما ضربه‌های سهمگینی را وارد می‌کنند. این‌جاست که شما کاری دشوار را در کنترل کشتی خواهید داشت و باید از قبل همه چیز را یاد گرفته باشید. کافی است برای چند لجظه دست از بازی کردن برداشته و به محیط اطراف خود نگاهی بیندازید تا با چیزی که Rare خلق کرده بیشتر آشنا شوید. یک دنیای فوق‌العاده زیبا که شما را جذب خود می‌کند.

عنوان Sea of Thieves را شاید بتوان یک بازی دوست‌داشتنی دانست اما به هیچ وجه یک عنوان موفق نیست. همان‌طور که چندین بار در مقاله ذکر کردیم، شما با یک بازی با پتانسیل بالا رو به رو خواهید بود که می‌توانست خیلی بیشتر از این پتانسیل استفاده کند. متاسفانه در Sea of Thieves خبری از ماموریت‌های عمیق نیست، بخش تک نفره بازی اصلا توصیه نمی‌شود و بخش آنلاین آن نیز بعد از مدتی می‌تواند برایتان تکراری شود مگر با دوستان خود بازی را تهیه کرده و با هم بازی کنید. بدون شک Sea of Thieves ارزش یک بار تجربه را دارد، بازی بدی نیست و در سطح یک بازی متوسط می‌تواند شما را راضی نگه دارد اما به شرطی که انتظارات خود را خیلی بالا نبرید. اگر طرفدار مایکروسافت هستید، طبیعتا عطش زیادی برای تجربه اولین انحصاری‌ مایکرو در سال ۲۰۱۸ دارید و Sea of Thieves هم انتخاب چندان بدی نیست. منتهی نکته این‌جاست که اگر با انتظارات بالا به سراغ این بازی بروید به احتمال قریب به یقین، بازی چیزی جز ناامیدی برایتان به ارمغان نخواهد آورد و از طرفی هم، قیمت بازی با توجه به کیفیت آن، شاید کمی بالا باشد. Sea of Thieves برای تبدیل شدن به یک بازی عالی راه زیادی را در پیش دارد اما به عنوان یک بازی خوب می‌تواند برای مدتی، سرگرمتان کند.

دریا متعلق به دزدان دریاییست | نقد و بررسی Sea of Thieves - گیمفا

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

دریا متعلق به دزدان دریاییست | نقد و بررسی Sea of Thieves - گیمفا
دریا متعلق به دزدان دریاییست | نقد و بررسی Sea of Thieves - گیمفا
دریا متعلق به دزدان دریاییست | نقد و بررسی Sea of Thieves - گیمفا
دریا متعلق به دزدان دریاییست | نقد و بررسی Sea of Thieves - گیمفا
دریا متعلق به دزدان دریاییست | نقد و بررسی Sea of Thieves - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • آقام کریتوس گفت:

    یه بازی کاملا معمولی رو به ضعیف که با اون هایپ هایی که مایکروسافت کرد و هزینه تبلیغات و نمیدونم سازندش ریره و غیره همه انتظار شاهکار داشتن . فقط نشون داد که تا ۴ ساعت می تونه سرگرمت کنه بعدش دیگه محتوایی نداره .

  • Hamidreza گفت:

    ارزش ۶۰ دلار رو اگه بخوایم منصفانه بگم نداره وگرنه می خریدمش تخفیف خورد شاید خریدم من که خیلی منتظر hell blade senua’s sacrifice با state of decay 2 هستم راستی فارکرای رو گرفتم دیروز خیلی عالیه بچه ها حتما بازی کنید اگه اول جوزف رو دستگیر نکنید بازی تو دقایق اول تموم می شه 😀 ولی چیزه باحالی رخ نمیده پیشنهاد می کنم دستگیرش کنید :smirk:

  • Donald Trump 2017 گفت:

    ورود اتباع ایرانی به امریکا تا روز قیامت ممنوع می باشد.

  • Fenrir گفت:

    مایکروسافت سال ۲۰۱۸ رو از همون اول ضعیف شروع کرد.
    با‌ وجود ایده و پتانسیل این بازی و تبلیغاتی که براش انجام شد اصلا نتونست به موفقیتی که ازش حرف میزدن برسه. وضعیت مایکروسافت نا امید کنندست. افرادی هستن که به خاطر تعصب نمیخوان حقیقت رو قبول کنن.
    مشکل سیاست های نابه جای مایکروسافته که جلوی برگشتنش رو میگیره. از کارهای دان متریک از آغاز نسل گرفته تا کم توجهی به ساخت عناوین انحصاری با کیفیت.
    اشتباه بزرگ دیگه ای هم که مرتکب شد ساخت اکس باکس وان اکس بود. اگه به فرض مایکروسافت چند بازی انحصاری درست و حسابی داشت و در کنارشون وان اکس رو میساخت همه چیز منطقی تر میشد. اما خلاف کار انجام شد و به جای تمرکز روی ساخت بازی ، ساخت کنسول جدید هدف قرار گرفته شد که وضعیت رو از چیزی که بود بدتر کرد. در اکثر مواقع مایکروسافت برای توجه به خواسته کاربرها یا بسیار دیر دست به کار شده یا کلا کاری متفاوت از خواسته ی اونها رو انجام داده که همین در برگیرنده نقطه ضعف اصلیه. نینتندو با وجود اینکه خیلی از زمان عرضش نمیگذره ولی با همون زمان کم از تمام سال هایی که مایکروسافت در نسل هشت حضور داشته بهتر عمل کرده و با ساخت بازی های خوب یه جایگاه محبوب تر بین مردم پیدا کرده.
    راهی که سونی و نینتندو پیش گرفتن راه موفقیت و کسب اعتماد گیمرهاست. مهم ترین ویژگی برای موفقیت یک کنسول بازی های انحصاریه.کافیه نگاهی به لیست بازی های سال ۲۰۱۸ مایکروسافت انداخت تا به عمق فاجعه پی برد!

  • بله عنوان موفق نیست
    همین کمبود محتوا کافیه برای شکست کامل بازی
    حالا مشکلات سرور بماند

  • خسته نباشید به محمد عزیز :yes: :yes:
    معمولا توی این نسل اکثر عناوین MMO به مشکلات Sea Of Thieves گرفتارن مثال هم زیاد میشه زد و همه ما باهاشون سر و کار داشتیم خب این بازی ها معمولا با پشتیبانی زنده میمونن و اگر Rare بتونه یک پشتیبانی خوب از بازی بکنه طبیعتا بازی زنده میمونه و با کمبود پلیر مواجه نمیشه در هر صورت بازی ناقصه و Rare در هنگام عرضه انتظارات رو براورده نکرده حالا ببینیم در اینده چه خواهد کرد

    • Cole Train گفت:

      اول از همه سال نوی همه مبارک.سال خوبی داشته باشین.
      ممدرضاجان نمیشه گفت انتظارات رو براورده نکرده تمام شرکت هایی که بازیه این فرمی میسازن توی شماره ی اول معمولا همین مشکلات رو دارن نمونه ی بارزش دستینی اول هست که دقیقا بازی اصلا محتوا نداشت ولی شالوده ی اصلیه بازی قوی بود و مشکل فقط کمبود محتوا بود این بازی هم دقیقا همینطور عمل کرده.پایه و اساس بازی براساس هدفش فوق العادست و تنها مشکل کمبود محتواست که به مرور با عرضه ی اکسپنشن های مختلف بازی به بلوغ میرسه.تمام کسایی که بازی رو میخرن باشرایط این سبک اشنا هستن و میدونن بازی یواش یواش کامل میشه و سرگرم کننده میمونه.این لیبل ۶۰$ هم واسه این خورده بازی که تمام محتوای ایندش رایگانه و قرار نیست پول بدی بابت dlc هاش نه مثه دستینی که اجبارا باید پول بدی وگرنه تا یه حدی بیشتر نمیتونی پیشرفت کنی.جالبه خیلی از اساتید هنوز نرفتن تو بازی بعد میان تحلیل میکنن بازی شکست خورده فلان و بهمان بدون اینکه دسته اکس باکس رو دستشون گرفته باشن یا دستینی بازی کرده باشن.بله کمبود محتوا میتونست بهتر از این باشه ولی بهرحال ریر توی این سبک بی تجربه بود و بابت ایجاد این فاندیشن قوی کارشون رو ستود چون اکثر نقدا میگن همه چیز پرفکته فقط محتوای بازی کمه.این بازی عین بنز میفروشه چون همینطوری داره فن بیس پیدا میکنهحتی توی این مسل از گیرز و هیلو هم احتمالا از نظر فروش جلو بیفته.بازی توی ۴ روز اول عرضش ۱٫۴ میلیون نسخه فروخته بدون درنظر گرفتن گیم پس و از این حرفا و بجز پلیرای گیم پس ۲ میلیون پلیر داره

      • Mikasa گفت:

        تنها مشکلش محتواس
        مبارزات اصلا هیچ مشکلی ندارن 🙂 سیستم لولینگ و پیشروی بازیم بی نقصه
        یحتمل با این توجیهات گرن توریسمو اسپورت هم ابرشاهکار قرنه چون براش محتوا میاد 🙂 و مشکلش “فقط ” کمبود محتواس
        پس دفعه بعد کسی بگه سونی انحصاری ریسینگ خوب نداره اینطور توجیه کنم حله

      • به به فرشید عزیز دلمون سال نو مبارک انشاالله سالی پر از شادی در انتظارت باشه :heart:
        در اینکه یه عده تا به حال دسته اکس باکس رو هم از نزدیک ندیدن و درباره شکست خوردن و نخوردن عناوین اکس باکس صحبت میکنن که خب کاریش نمیشه کرد همیشه هستن و همیشه هم بودن من شخصا اگر درباره عناوین سایر کنسول هاحرفی میزنم خب خودم تجربه میکنم براشون گاها ساعت ها وقت گذاشتم و مثلا میگم فلان بازی خوب بود یا اون طور که باید به من نچسبید ولی در هر حال تجربه میکنم ولی اون عده متاسفانه کاور بازی ها رو هم از نزدیک نمیبینن ولی برای فن بازی هم که شده میان و بازی رو بازی نکرده نقد میکنن که خب بی توجهی بهترین عکس العمل به این افراد هست
        درباره بازی بالا هم گفتم فرشید جان که این عناوین اکثرا در این نسل با همین کمبود محتوا عرضه میشن که شما هم یک مورد مثال زدی و خیلی مثال های دیگه و مهم زنده نگه داشتن بازی هست اما خب باید قبول کرد بازی با توجه به زمان چند ساله Rare بازی چندان کامل نیست و Rare در این زمینه خوب عمل نکرده این رو باید پذیرفت اما خب به هرجهت امیدوارم این کم کاری رو با پشتیبانی جدی جبران کنن و فقط خداکنه سرورها خالی نشن تا اون موقع و Rare سریع دست به کار بشه

        • Cole Train گفت:

          فدای شما ممدرضای گل.صددرصد حق باشماست.ولی چند روز پیش یه شایعه توی ریست ارا منتشر شد که گویا ریر بعد یکسال از معرفی بازی بخش کوچیکی از تیمشون رو روی این پروژه گذاشتن و تیم بزرگترشون داره رچی یه پروژه ی بزرگ تر و AAA کار میکنه.فک منطقی باشه این صحبتا.درکل خودمم انتظار بیشتری داشتم چون اصلا فن این سبک نیستم و بااینکه دستینی یک و دو رو هم گرفتم و دیویژن رو هم حتی ولی گفتم شاید این بازی ذهنیتمو بهتر کنه نسبت به این سبک که تاثیر کمی داشت بازم.درکل بازی خیلی میفروشه چیزی که زیاد شده فن این سبک و مایکرو هم دودستی میچسبه و ساپورت میکنه بازیاشو.اینو با گیرز و هیلو نشون داد

        • Cole Train گفت:

          ممدرضا هیلو وارز ۲ رو بازی کردی؟حاجی داستانش معرکه بود دقیقا مثه هیلو فور نشون دادن به راه درست از نظر داستان سرایی برگشتن.اخرش که پروفسور اندرس گاردین رو دید چه سکانسی بود انتظار واسه حضرت سخت شده

          • اره بابا همون زمانی هم که امد گرفتمش :inlove: :inlove:
            کاش امسال هیلو۶ عرضه میشد یه لحظه فکر کن بعد از معرفی درE3 دقیقا تاریخ عرضه رو ۵ ابان امسال اعلام کنن خدایی کنفرانس میره هوا به نظرت امیدی هست امسال حضرت رو ببینیم؟
            انتشار در ۲۰۱۹ منطقی تره اما من دلم روشنه توی کنفرانس بعد از معرفی و یک تریلر مخوف تاریخ انتشار رو اعلام کنن

            • Cole Train گفت:

              تصورش رویاییه ولی منطقی اینه که اوایل ۲۰۱۹ بیاد هم تایم بیشتری دارن هم اینکه لابلای شلوغیای بازار فروشش لطمه نمیخوره.همه چیز واسه ی بهترین هیلوی سری شدن امادست.اگه این نسخه رو نتونن بترکونن باید استودیو رو تخته کنن.هرچند با هیلو ۴ و وارز ۲ دوباره نشون دادن اگه بخوان داستان بگن بهترینو انجام میدن.هیلو پنج یه جورایی قربانی تغییر مسیر ساخت بازی و رفع ایرادات هیلو ۴ شد ولی الان فقط و فقط تمرکزشون روی کمپینه طبق گفته خودشون و تمام بیس گیمپلی و مولتی بازی رو از پنج میارن اینور با یه سری ارتقاع که معرکه بودن.دلم واسه ی صدای خسته و ته گلوییه حضرت تنگ شده

              • اره خداییش ۲۰۱۹ منطقی تره و فرصت بیشتری هم دارن در کل دقیقا درست میگی این بار دیگه فرصت اشتباه ندارن هم بودجه کافی در اختیار دارن هم افراد خبره ای رو جذب کردن و هم کمبود نیرو ندارن ۳ سال هم برای ساخت زمان داشتن پس جایی برای اشتباه نیست
                هیلو۴ که سلطان بود لامصب کات سین پایانی هیلو۴ از ماندگار ترین کات سین های سری هیلو هست و کلا ۳۴۳ از هیلو۴ خودش رو از هیلو های بانجی جدا کرد و یک ریسک پذیری عجیبی رو به هیلو تزریق کرد خلاصه ببینیم این بار بچه های ۳۴۳ چه میکنن
                در باب حضرت هم همین بس که جانم فدای حضرت تا الانم تمام هزینه هایی که بابت XBOX در طی این نسل ها کردیم فدای همون صدای خسته حضرت :inlove: :inlove:

      • Mikasa گفت:

        دوست عزیز
        پس بذار هروقت محتوی عرضه شدن بعد ستایش رو شروع کنیم
        “فعلا” بازی کم محتوی داره پس نقد جایزه
        هروقت محتواش رسید هروقت کامبتش از موس اسپمینگ تبدیل به یه کامبت خوب شد هروقت کوعست هاش بهتر شدن
        بعد تعریف و تقدیر سمت بازی میاد
        اصلا دلیل اینکه بازی ناکامل عرضه بشه رو نمیفهمم از ثمرات نسل ۸ این چیزاس لابد ک بازی ناکامل رو به زور عرضه میکنن :/

        • Cole Train گفت:

          میکاسا قطعا فشار ناشر روش بوده که عرضه بشه البته فک نکنم بازی ای که با بودجه ی ۲۰ میلیون دلار ساخته شده باشه ۳-۴ میلیون بفروشه شکست تلقی بشه بعنوان یه ای پیه جدید.درکل کمبود محتوا ازار دهندست و از ثمرات این نسله چون این بازیا هرچی ام خالی باشن بازم میفروسن.خودم بشخصه امیدوارم مایکروسافت روند انحصاریاشو تغییر بده وگرنه شما هرچی ام که فن باشی بعد یه مدت خسته میشی.هرچند یه هیلو واسه منو ممدرضا و امثال ما کافیه که اکس باکس بگیریم.درکل نظرت محترمه و بهتون احترام میزارم

  • amir_hosine گفت:

    no man’s sky 2.0 😐
    اون جوری که از نقد angry joe فهمیدم ، انگار این بازی حتی از no man’s sky هم بی محتوا تره . و مثل اون بازی با قیمت یک بتزی کامل منتشر شده ، درحالی که حتی به اندازه یک عنوان early access هم محتوا نداره.
    غیر از گرافیک و انیمیشن های فوق العاده زیبا ، این بازی محتوای دیگه ای نداره در حال حاظر.
    به شدت حیف شد. می تونست بازی خوبی باشه اگر محتوای بیشتری داشت. 🙁

  • خسته نباشید اقای اریا مقدم نقد عالی بود :yes: :yes: :yes:
    این عنوان زیبا رو نمیشه تجربه نکرد

  • sahba.sh گفت:

    من با تمام خاطراتی که با انحصاری های xbox360 داشتم این نسل ps4 خریدم و هرچی میگذره پشیمون که نمیشم هیچ میگم خدارو شکر که اینطوری شد!!! حتی خبری از بهترینهای نسل پیش هم نیست!!!! halo3,halo reach,gears of war!!! حتی عناوین AAA این نسل مایکرو هم در حد و اندازه های نسل پیش هم نیستن!!! واقعا halo reach چقدر خوب بود هنوز دلم تنگ میشه واسش!!! مایکرو باخت حتی با oneX !!!
    از کل انحصاری های مایکروسافت فقط سری forza مونده که رقیبی واسش نیست

  • Donald Trump 2017 گفت:

    الی منحرف به تنهایی ایکس باکسو می خور

  • mamad1166 گفت:

    من کاری به خود بازی ندارم خوب یا بد !!! بازی ای که اصولا بصورت آنلاین طراحی شده توی نقدش و نکات منفیش بخش تک نفره رو به عنوان ضعف بنویسی و نمره کم کنی زیاد جالب نیست
    رجوع کنید به نقد بررسی بازی Rainbow Six: Siege که اصولا یک بازی آفلاین خوب بود شد آنلاین به تمام معنا و حالا نقد و بررسی رو بخونید !!!!!!!!! به درستی در نمره و نکات ضعف بخش آنلاین بازی بررسی شده نه بخش آفلاین که فقط برای آشنایی با بازی هست !!!
    https://gamefa.com/288959/%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%AA%DA%98%DB%8C-%D8%AD%D8%B1%D9%81-%D8%A7%D9%88%D9%84-%D8%B1%D8%A7-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%B2%D9%86%D8%AF-%D9%86%D9%82%D8%AF-%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C/

  • Simix گفت:

    خیلی خسته نباشید محمد جان
    نقدتون برای این بازی که نتونست اونقدری که باید گیمرارو راضی کنه ، خیلی مناسب بود
    بازی تو شبیه سازی فوق العاده بود اما از نظره محتوا اونقدری قوی نبود و صرفن شاید جز سرگرم کردن تواناییه دیگ ای نداش
    ولی در حقیقت بنظره من بازی اون مقداری که شاید خیلیا میگن ضعیف نبوده . من نمیخوام منکره ضعف بازی در کل بشم ؛ اما شاید قیمت ۶۰ دلاری بازی و اینکه اولین انحصاری مایکروسافته توقع هارو خیلی از سطحه معمول بالاتر برده بود و یجور چشمارو کور کرده بود که وختی مایکروسافت داره اولین انحصاریشو میده حتمن باید خیلی بی نظیر و بی نقص باشه غافل ازینک همین اولین بودن میتونه معلوله خوبی برای بسیاری از مشکلات و ایرادات باشه . ببینین من نمیگم ک (اولیه پس ایراد داره) ، من میگم ک (ایراد داره چون اولیه) چونک نمیخام بگم هر اولینی ایراد داره و اینو طبیعی جلوه بدم ، در اصل میخام بگم ک ایراد داشتن گاهی وختا علته اولین بودنه و اجتناب ناپذیره و اگه این نکته پررنگ تر میشد برامون و قیمته بازی هم کمترزین بود ، نقدای منفیش بمقداره زیادی کم میشد
    و اینک امیدوارم دستت زیاد درد نگرفته باشه برا نوشتنه مقالت

    • مرسی که خوندی
      درسته. انتظارات از بازی طبیعتا بالاست ولی خب حتی یک طرفدار مایکروسافت هم شاید نتونه با بازی ارتباط برقرار کنه، اگر نتونه انتظاراتشو پایین بیاره قبل از تهیه بازی. قیمت بازی هم با محتواش اصلا مطابقت نداره و کلا خرید بازی خیلی اقتصادی نیست. اما در کل بازی هستش که میشه دوستش داشت و ازش لذت برد
      دستم درد نگرفته اصلا مرسی :))

  • داریم به کجا میریم همه بازیها انلاین میشن؟از تمامی زحمتشکان گیمفا به خصوص اقای اریا مقدم کمال تشکر رو دارم.قصد داشتم نسخه فیزیکی این بازی را همان روز اول به قیمت ۳۰۰ تومن بخرم ولی چون گیمفا برای من مرجع هست با این نمره اسم این بازی را از سبد خریدم خط زدم

  • ps4lover21 گفت:

    این بازی مثل یک ناله میمونه و ناله ای که میگه سلام یادتون نره که ایکس باکس هم انحصاری داره .
    به شخصه این بازی رو به پسر خالم که ۶ سالش هم هست
    پیشنهاد نمیکنم .

دریا متعلق به دزدان دریاییست | نقد و بررسی Sea of Thieves - گیمفا
دریا متعلق به دزدان دریاییست | نقد و بررسی Sea of Thieves - گیمفا