مدیر اجرایی نینتندو اظهار کرد که بازیهای مستقل، به موفقیت سوییچ کمک زیادی کردهاند
این که موفقیت کنسول ترکیبی نینتندو سوییچ را فقط در بازیهای انحصاری آن بدانیم، کمی به دور از انصاف است چراکه با انتشار تعداد بالایی از بازیهای مستقل این کنسول توانست طیف وسیعتری از جامعه توسعه دهندگان بازیهای ویدئویی را پوشش دهد و به نوعی از موفقیت آنها، خودش هم به موفقیت برسد.
شرکت نینتندو با عرضه کنسول ترکیبی نینتندو سوییچ توانست خیلی خوب به بازار بازیهای ویدئویی بازگردد و شروع تازهای را آغاز کند. این شرکت پس از شکستهای پیاپی Wii U تصمیم به ساخت یک کنسول ترکیبی گرفت تا بازار را زیر و رو کند. از قضا همین اتفاق هم رخ داد و نینتندو سوییچ با جابجایی و ثبت رکوردهای بیشمار توانست خیلی سریع تبدیل به یکی از پرفروشترین و بهترین کنسولهای ویدئویی تاریخ شود. موفقیت نینتندو سوییچ تا حد زیادی وابسته به بازیهای جذاب و مهیجی بود که برای آن به انتشار رسید که از این بین، سهم بازی های تردپارتی و خصوصا بازیهای مستقل هم کم نبوده است. عرضه این بازیها در کنار لیست بلند بالایی از بازیهای انحصاری و فرست پارتی موفقیت نینتندو سوییچ را رقم زدند.
کمک بازیهای مستقل به بالا رفتن فروش کنسول نینتندو سوییچ، موضوعی است که خود نینتندو هم متوجه آن شده. این شرکت همین اواخر اعلام کرده بود که برای اولین بار در تاریخ این شرکت میزان فروش دیجیتالی بازیهای تردپارتی از میزان فروش فیزیکی آنها بالاتر رفت و این مهم فقط به لطف کنسول ترکیبی نینتندو سوییچ به دست آمد. به همین دلیل هم مسئولان این شرکت تصمیم گرفتند تا توسعه دهندگان بازیهای مستقل را بیشتر از قبل به خود جذب کنند و بازیهای مستقل بیشتری به لیست بازیهای این کنسول اضافه کنند.
در این زمینه دیمون بیکر، (Damon Baker) مدیر ارشد ارتباطات میان ناشران و توسعه دهندگان شعبه آمریکای شرکت نینتندو در مصاحبهای با Glixel در رویداد GDC در هفته گذشته اظهار کرد:
دلیل اصلی پشت این که ما توانستیم کسب و کار دیجتالی خود را به حد قابل ملاحظهای رونق دهیم و نسبت به سایر پلتفرمهای قبلی و گذشته خود بهتر عمل کنیم، بازیهای مستقلی بود که برای این کنسول به انتشار رسید. با تشکیلات نینتندو، این موضوع در حال سر و سامان گرفتن است. زمان صحبت کردن با مدیران، این موضوع باعث بالا رفتن انگیزه و شوق ما میشود.
یکی از موضوعاتی که نینتندو همیشه در آن فعال بوده این است که آنها همواره در تلاش هستند تا با رفع نقایص خود و همینطور سازمان دهی کارهای خود به منظور حمایت بیشتر از کنسول خود، کارها را پیش ببرند. در این خصوص یکی از چیزهایی که نیاز به بازنگری کلی دارد، فروشگاه مجازی نینتندو یعنی eShop است که برروی نینتندو سوییچ واقعا نقصهای زیادی دارد. بیکر در این خصوص گفت:
در حالی که از دریافت پذیرشها و بازخوردها واقعا احساس خوشبختی میکنیم، با این حال میدانیم که این وظیفه ما است که محتویاتی که در راه هستند را به خوبی سازمان دهی کنیم و به دنبال راههایی باشیم تا چیزهای جدیدی کشف کنیم.
به هر حال میدانیم که کنسول ترکیبی نینتندو سوییچ سالگرد یک سالگی خود را گذرانده و با این اوصاف این کنسول هر چه بیشتر در بازار بماند، کارش برای بقا سختتر خواهد شد. این کنسول توانست خیلی خوب در اولین سال عرضه خود، خودش را به سراسر دنیا معرفی کند و فروش بالایی به دست بیاورد. همچنین با شروع دومین سال عرضه هم توانست همچنان پرقدرت در بازار باقی بماند و به فروش بالای خود ادامه دهد. اما باید ببینیم که در آینده چه سرنوشتی سراغ این کنسول خواهد آمد و آیا این که موفق خواهد شد مانند اولین سال عرضه خود، همچنان در صدر جدولهای فروش سراسر دنیا قرار بگیرد یا خیر.
این چیزی است که فقط باید منتظر باشیم و ببینیم به کجا میرسد. در ادامه از شما دعوت میکنم که به برخی از مهمترین خبرهایی که از این کنسول اخیرا منتشر شده، توجه کنید. شما میتوانید با مراجعه به هر کدام از این خبرها، اطلاعات بیشتری از آن به دست بیاورید.
آپدیت ورژن ۵٫۰٫۱ برای نینتندو سوییچ منتشر شد
تحلیل فنی | آیا ارتقای سخت افزار نینتندو سوییچ باعث افزایش طول عمر آن میشود؟
صحبتهای کارگردان Shenmue III در خصوص عرضه این بازی برای کنسول نینتندو سوییچ
احتمال عرضه بازی Diablo III بر روی کنسول نینتندو سوییچ
نینتندو سوییچ رکورد پرفروشترین کنسول تاریخ در آمریکا در دوازده ماه اول عرضه را شکست
نینتندو لیستی از پرفروشترین بازیهای مستقل نینتندو سوییچ منتشر کرد
برای اولین بار در آمریکا، فروش نسخه دیجیتالی بازیهای تردپارتی نینتندو سوییچ از تعداد نسخههای فیزیکی آنها جلو زد
پر بحثترینها
- رسمی: Death Stranding Director’s Cut برای ایکس باکس عرضه شد
- گپفا ۲۴؛ امتیاز شما به نیمۀ اول نسل نهم پلی استیشن
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- دیجیتال فاندری: پلی استیشن ۵ پرو نمیتواند برخی بازیها را با نرخ فریم ۶۰ اجرا کند
- آیپی Death Stranding دیگر متعلق به سونی نیست
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- دیجیتال فاندری: کیفیت Horizon Forbidden West روی PS5 Pro معادل با قویترین رایانههای شخصی است
- پلی استیشن ۵ پرو با قیمت نجومی وارد ایران شد
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
نظرات