بررسی بازی Far Cry 5 | جایی که قانون به پایان رسد، ظلم آغاز می شود... | گیمفا
بررسی بازی Far Cry 5 | جایی که قانون به پایان رسد، ظلم آغاز می شود... | گیمفا
بررسی بازی Far Cry 5 | جایی که قانون به پایان رسد، ظلم آغاز می شود... | گیمفا
بررسی بازی Far Cry 5 | جایی که قانون به پایان رسد، ظلم آغاز می شود... | گیمفا

نقد و بررسی بازی Far Cry 5 | جایی که قانون به پایان رسد، ظلم آغاز می شود…

سعید آقابابایی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
بررسی بازی Far Cry 5 | جایی که قانون به پایان رسد، ظلم آغاز می شود... | گیمفا

در همین ابتدای مطلب و قبل از شروع مقاله باید عرض کنم جای خوشحالی دارد که وبسایت گیمفا آن قدر بزرگ و شناخته شده گردیده است که یکی از بزرگترین کمپانی های دنیا مانند یوبیسافت ما را به رسمیت شناخته تا یکی از بزرگترین و مورد انتظارترین عناوین نسل هشتم خود با نام Far Cry 5 را همزمان با معتبرترین وبسایت های دنیا مثل آی جی ان و گیم اسپات، در اختیار گیمفا نیز قرار دهد و ما بتوانیم بازی را خیلی زود و همزمان با نقدهای جهانی برای کاربران عزیزمان بررسی کرده و کاربران ما نخستین کسانی باشند که در ایران، بررسی این عنوان بزرگ را می توانند مطالعه نمایند که از این بابت بسیار خشنودیم و افتخار می کنیم. بگذریم… متوجه شدید که این مطلب به نقد و بررسی بازی Far Cry 5 اختصاص دارد که امروز برای پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان و رایانه های شخصی منتشر خواهد شد و قصد داریم تا همزمان با نقدهای جهانی، این عنوان را از تمام زوایای ممکن در تمام بخش ها برای شما عزیزان بررسی نماییم تا بتوانید راحت تر در مورد خرید یا عدم خرید این بازی تصمیم گیری نمایید. پس اگر به هر طریقی به عنوان Far Cry 5 علاقمند هستید پیشنهاد می کنم تا در ادامه مطلب “نقد و بررسی بازی Far Cry 5” با بنده و گیمفا همراه شوید.

 

بررسی بازی Far Cry 5

بررسی بازی Far Cry 5 | جایی که قانون به پایان رسد، ظلم آغاز می شود... | گیمفا

Far Cry 5 بدون شک یکی از ۲ بازی برتر سری بزرگ فارکرای در کنار نسخه سوم محسوب می شود و باید بگویم اگر دنبال یک بازی تک نفره یا کواپ می گردید که حداکثر لذت ممکن را از آن در ادامه تعطیلات ببرید قطعا و بدون هیچ شکی Far Cry 5 انتخاب اول است که از بازی کردن آن شگفت زده خواهید شد.

آنچه گذشت…

در ابتدای این مطلب بد نیست تا مقداری در مورد تاریخچه این سری بزرگ صحبت کنیم تا شما عزیزان هر چه بیشتر با پیشینه این فرنچایز آشنا شوید. فرنچایز بسیار محبوب و بزرگ Far Cry با وجود این که یکی از بزرگترین سری عناوین شوتر اول شخص در دنیا و یکی از بزرگترین فرنچایزهای کمپانی بزرگ یوبیسافت به حساب می آید، در طول سال ها و دوره ۱۴ ساله خود، فراز و نشیب های زیادی داشته است و گاهی به حد یک بازی معمولی یا خوب رسیده است و گاهی یک شاهکار و یکی از بهترین بازی های سال را شاهد بوده ایم. نسخه اول و شروع یک فرنچایز همواره بسیار مهم است و مهم ترین نقش را در مطرح شدن آن سری و افتادن نام آن بر سر زبان ها دارد که در این زمینه سری Far Cry فوق العاده عمل کرد. در واقع این سری  شروع بسیار خوبی داشت و نسخه اول Far Cry نوید خلق یک فرنچایز زیبا و قدرتمند را داد و طرفداران زیادی را هم در سراسر دنیا برای خود دست و پا  کرد. این بازی که در سال ۲۰۰۴ برای رایانه های شخصی منتشر گردید موفق شد تا امتیاز متای فوق العاده ۸۹ را کسب نموده و تبدیل به یک نام بزرگ در صنعت بازی شود.

بررسی بازی Far Cry 5 | جایی که قانون به پایان رسد، ظلم آغاز می شود... | گیمفا

باید اعتراف کنم که اصلا قبل از تجربه Far Cry 5 فکر نمی کردم بازی تا این حد خوب و جذاب باشد و در بهترین حالت با این که همیشه عاشق این سری بوده ام، فکر می کردم با یک بازی فقط خوب و جذاب طرف باشم و انتظار نداشتم که با این دنیای فوق العاده و این حجم محتوا که مثل بازی های نقش آفرینی است روبرو شوم

 نسخه دوم این سری با انتشار خود در سال ۲۰۰۸ مقداری کار را خراب کرد و با این که بازی خوبی بود ولی نتوانست در حد و اندازه های عنوان اول ظاهر شود و بسیاری از بازیبازان را از این سری ناامید کرده و برای خیلی ها این طور به نظر می رسید که این سری تنها یک جرقه بوده است زیرا که Far Cry 2 هیچ نشانی از شادابی و طراوت بازی اول را نداشته و شدیدا در چرخه تکرار و طراحی های بی روح و مرده گیر افتاده بود. ابن طور به نظر می رسید که بعد از عنوان Far Cry 2 این سری دیگر نمی تواند به شکوه و عظمت نسخه اول بازگردد و موفقیت های آن را تکرار نماید و در واقع کمتر کسی فکرش را می کرد که این سری با یک شاهکار و یکی از برترین شوترهای اول شخص تاریخ بازی های رایانه ای بازگردد، اما یوبیسافت این اتفاق را رقم زد، آن هم به بهترین شکل ممکن و با شاهکاری به نام Far Cry 3 که چشم های صنعت بازی را خیلی بیشتر از بازی اول سری به خود خیره کرد و کلا نسخه دوم را از یاد همه برد. عنوان زیبای Far Cry 3  توسط استودیو Ubisoft Montreal  ساخته شده و در سال ۲۰۱۲ توسط یوبیسافت در نسل هفتم منتشر گردید. این عنوان پس از انتشار موفقیت های بسیار عالی را کسب کرده و بازخوردهای بی نظیری را از سوی منتقدان و طرفداران دریافت نمود تا نهایتا امتیاز متای فوق العاده عالی ۹۱ را کسب نماید و تبدیل به بهترین بازی این سری، یکی از موفق ترین عناوین یوبیسافت و یکی از برترین شوترهای اول شخص تاریخ شود.

بررسی بازی Far Cry 5 | جایی که قانون به پایان رسد، ظلم آغاز می شود... | گیمفا

سلاحاتون رو ببرید بالا، عقلهاتون رو بذارید زمین…

 پس از موفقیت رویایی نسخه سوم، یوبیسافت که خوشش آمده بود سریعا دست به کار شد و Far Cry 4 را معرفی و دو سال بعد از بازی سوم در سال ۲۰۱۴ آن را به عنوان یک بازی بین نسلی برای پلی استیشن ۳، پلی استیشن ۴، رایانه های شخصی، ایکس باکس ۳۶۰ و ایکس باکس وان منتشر کرد که خوشبختانه این بازی زیبا نیز با این که در حد بازی شاهکار سوم ظاهر نشد ولی بسیار لذتبخش بوده و یکی از برترین شوترهای اول شخص نسل هفتم و هشتم قلمداد می شود. متاسفانه بعد از Far Cry 4 یوبیسافت تصمیمی عجیب و طمع کارانه گرفت و بازی اسپین آف Far Cry Primal که در عصر حجر دنبال می شد را معرفی و منتشر کرد. باید گفت هنوز که هنوز است به شخصه اصلا نمی دانم که آیا اصلا می شود به Far Cry Primal گفت Far Cry یا خیر! یوبیسافت به صورت زیرکانه ای از همان کلیت نقشه بازی Far Cry 4 دوباره استفاده کرد تا بازی جدیدی را به فروش برساند که با این که عنوان بد و ضعیفی نبود، اما هرگز در سطح بازی های خوب سری اصلی ظاهر نشد و Far Cry  شروع خوبی در نسل هشتم با اولین عنوانی که فقط برای این نسل ساخته می شد، نداشت.

بررسی بازی Far Cry 5 | جایی که قانون به پایان رسد، ظلم آغاز می شود... | گیمفا

تک تک شخصیت هایی که در بازی با آنها برخورد داریم از آنتاگونیست اصلی بازی و شخصیت های منفی دیگر گرفته تا همراهان شما و افرادی که در جبهه شما قرار دارند، هر کدام برای خود یک شخصیت کامل و پیچیده و بسیار عالی پردازش شده هستند که شما را به فکر وا می دارند و بازیباز با هر کدام از آن ها به شکلی رابطه برقرار می کند و این توانایی را دارند که کاری کنند که تا مدت ها در یاد شما باقی بمانند.

بعد از Far Cry Primal بسیار ی از بازیبازها منتظر معرفی یک نسخه جدید و اصلی از این فرنچایز فوق العاده محبوب و زیبای یوبیسافت بودند که سرانجام نسخه پنجم آن با نام Far Cry 5 قبل از نمایشگاه E3 2017  توسط یوبیسافت به صورت رسمی معرفی شده و انتشار آن نیز برای پلتفرم های پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان و رایانه های شخصی تایید گردید. نمایش هایی که قبل از انتشار Far Cry 5 از این بازی زیبا دیدیم سبب شد طرفداران اصطلاحا بسیار هایپ شده و این بازی تبدیل به یکی از مورد انتظارترین عناوین سال ۲۰۱۸ گردد. زمان گذشت و سرانجام به روز انتشار بازی Far Cry 5 رسیده ایم تا همزمان با تمام سایت های معتبر دنیا، این بازی را برایتان بررسی نماییم.

بررسی بازی Far Cry 5 | جایی که قانون به پایان رسد، ظلم آغاز می شود... | گیمفا

ببین اگه نخوای بری بهشت غلط میکنی! یا می کشیمت یا از راه ما برو بهشت!

اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید باید بمیرید

داستان، روایت و شخصیت پردازی همواره یکی از بهترین بخش های عناوین فارکرای بوده اند و حتی در عنوانی مانند فارکرای ۲ و پریمال که جزو ضعیف ترین بازی های این سری محسوب می شوند، روند روایت داستان و شخصیت ها مناسب و جذاب بوده اند و همیشه بازی های این سری توانایی این که بازیباز را از لحاظ داستانی به خود جذب کرده و او را علاقمند به فهمیدن ادامه داستان نگاه دارند، در اختیار داشته اند و بعضا شخصیت های بسیار جذاب و فوق العاده ای را نیز مخصوصا در قالب آنتاگونیست های این سری شاهد بوده ایم که بی شک نقطه اوج داستان و شخصیت پردازی در این سری بازی فارکرای  ۳ با حضور یکی از برترین آنتاگونیست های تاریخ یعنی واس مونته نگرو بوده است.

بررسی بازی Far Cry 5 | جایی که قانون به پایان رسد، ظلم آغاز می شود... | گیمفا

خیلی کیف خواهید کرد با این شخصیت های فوق العاده…

خوشبختانه باید بگویم اکنون در بازی پنجم نیز این سنت به بهترین شکل و حتی بهتر از اکثر عناوین سری حفظ شده است و شاهد شخصیت هایی بی نظیر و عالی پردازش شده هستیم و این موضوع در بازی پنجم فقط محدود به یک نفر نیست و تقریبا تک تک شخصیت هایی که در بازی با آنها برخورد داریم و به ویژه آنتاگونیست اصلی بازی، جوزف سید (که خوشبختانه انگار قانون است همیشه در سری فارکرای خفن باشد!) و همین طور همراهان شما و افرادی که در جبهه شما قرار دارند هر کدام برای خود یک شخصیت کامل و پیچیده و بسیار عالی پردازش شده هستند که شما را به فکر وا می دارند و بازیباز با هر کدام از آن ها به شکلی رابطه برقرار می کند و این توانایی را دارند که کاری کنند که تا مدت ها در یاد شما باقی بمانند.  با توجه به این که بازی تازه امروز منتشر شده و هنوز هیچ کدام از شما عزیزان آن را تجربه نکرده اید در این مطلب ابدا داستان بازی را برای شما اسپویل نخواهیم کرد و تنها به کلیتی از آن و بررسی کیفیت و عمق داستان و شخصیت ها و کیفیت روایت آن، اکتفا خواهیم کرد.

بررسی بازی Far Cry 5 | جایی که قانون به پایان رسد، ظلم آغاز می شود... | گیمفا

داستان هایی که بر اساس و پایه مبارزه با فرقه های مذهبی تند رو و دیوانه هستند اگر با روایت و شخصیت هایی جذاب و قدرتمند ترکیب شوند می توانند یک داستان به یادماندنی را رقم بزند که خوشبختانه همین اتفاق دقیقا در بازی Far Cry 5 رخ داده است

اساس کلی داستان بازی  Far Cry 5 همان طور که قبلا نیز می دانستیم به نوعی بر اساس مقابله با یک حکومت و فرقه ظلم و جهل است که در باورها و اعتقادات مردم به زور خود را جای داده است و با استفاده از سلاح قدرتمند اعتقادات و باورها دارد بر مردم حکومت می کند. داستان Far Cry 5 در یک سرزمین خیالی به نام Hope County, Montana  رخ می دهد که شخصی به نام Joseph Seed  که یک مبلغ مذهبی است به نوعی بر آن حکومت می کند. او معتقد است که یک برگزیده و انتخاب شده از سوی خداست تا از مردم Hope County در برابر یک فروپاشی قطعی یا “inevitable collapse” محافظت نماید و جامعه ای را تحت نام “دروازه بهشت” یا Eden’s Gate  پدید آورده است.

بررسی بازی Far Cry 5 | جایی که قانون به پایان رسد، ظلم آغاز می شود... | گیمفا

یعنی مگه اصلا حرفی هم باقی می مونه دیگه؟ می شود برای توضیح کل گرافیک بازی همین یک تصویر را گذاشت.

در ظاهر، این جامعه در مسیر دستیابی به هدف الهی برای محافظت از مردم ساخته شده است ولی در واقعیت جوزف یک مبلغ مذهبی رادیکال، افراطی و تند رو است و جامعه او نیز در واقع یک فرقه قاتل نظامی آموزش دیده است. افراد او به زور و با خشونت هر چه تمام تر با مردم رفتار کرده و از هر گونه تماس آن ها با دنیای بیرون برای کمک خواهی جلوگیری به عمل می آورند. حال در این بین قطعا مخالفان و معترضانی به پا خواهند ایستاد تا با این ظلم مبارزه کنند و این در واقع وظیفه شخصیت اصلی داستان و گروه اوست تا در برابر این دیوانه تند روی قاتل قدعلم کرده و او را شکست دهند و به این ترتیب داستان بازی شکل می گیرد که در واقع اگر دقت کنید، مانند همیشه داستان مقاومت و مبارزه یک گروه در برابر حاکم ظالم در یک منظقه جدا افتاده از بقیه دنیا است و در بازی های این فرنچایز تقریبا همیشه همین موضوع را شاهد بوده ایم، حالا چه مبارزه با واس و رییس او باشد و چه مبارزه با پاگان مین در نسخه چهارم و چه حالا مبارزه با جوزف سید در بازی پنجم.

بررسی بازی Far Cry 5 | جایی که قانون به پایان رسد، ظلم آغاز می شود... | گیمفا

تو اینجا به این میگن خرس وسط!!

به طور کلی باید گفت داستان هایی که بر اساس و پایه مبارزه با فرقه های مذهبی تند رو و دیوانه هستند، اگر با روایت و شخصیت هایی جذاب و قدرتمند ترکیب شوند می توانند یک داستان به یادماندنی را رقم بزند که خوشبختانه همین اتفاق دقیقا در بازی Far Cry 5 رخ داده است. در نهایت در خصوص کلیت بخش داستانی، روایت و شخصیت پردازی در بازی Far Cry 5 می توانیم بگوییم از منظر داستان و روایت، این بازی تاکنون برترین نسخه در سری فارکرای به حساب می آید و سازندگان موفق شده اند تا داستانی جذاب و هیجان انگیز و شخصیت های مثبت و منفی عمیق و به یادماندنی و پرتعدادی را برای بازیبازان خلق نمایند.

بررسی بازی Far Cry 5 | جایی که قانون به پایان رسد، ظلم آغاز می شود... | گیمفا

گرافیک بازی خیلی سرحالتان می آورد… واقعا زیباست

به Hope County خوش آمدید… 

بازی های گوناگون سری Far Cry همواره از لحاظ گرافیک و جلوه های بصری جزو برترین های نسل خود بوده اند (اگر پریمال را در نظر نگیریم) و معمولا شاهد دنیایی بسیار خوش آب و رنگ و بی نهایت زیبا و سرسبز (در نسخه های اول و سوم و چهارم) بوده ایم و نسخه دوم هم که در محیطی بیابانی تر و غیر سرسبز دنبال می شد، باز هم گرافیک بالایی داشت و از لحاظ فنی و هنری در وضعیت خوبی قرار داشت. در واقع باید گفت عناوین Far Cry همواره یک سطح استاندارد و زیبا از لحاظ بصری را داشته و همیشه بازی هایی خوش گرافیک محسوب شده اند. اکنون و بعد از تجربه بازی Far Cry 5 باید خدمت شما عرض کنم که در نسخه پنجم سری و در عنوان Far Cry 5 نیز وضعیت به همین شکل است و این بازی یکی از خوش آب و رنگ ترین و سرزنده ترین و از همه مهم تر متنوع ترین جلوه های بصری را بین عناوین نسل هشتم تا به امروز داراست.

بررسی بازی Far Cry 5 | جایی که قانون به پایان رسد، ظلم آغاز می شود... | گیمفا

الده اسنایپرمنده!!

در واقع  Far Cry 5 نیز به مانند همیشه در این سری شاهد یک گرافیک شسته و رفته و زیبا و محیط های بسیار متنوع از لحاظ طراحی هنری و یک بازی با ثبات و بدون مشکل و باگ و .. از منظر گرافیک فنی هستیم. در زمینه گرافیک هنری سازندگان و طراحان محیط کار بسیار عالی و قابل تحسینی را انجام داده اند و در طراحی محیط‎‏های مختلف و خلق مناطقی زیبا در بازی سنگ تمام گذاشته اند. بازی به شکل هنرمندانه ای مناطق مختلف و متنوع را به تصویر می‎کشد و الحق که در زمینه طراحی و گرافیک هنری هیچ چیزی کم ندارد. طراحان بازی بی نظیر عمل کرده اند و سرزمین خیالی Hope County را به زیبایی هر چه تمام تر در بازی خلق کرده اند و هر جور محیطی که فکرش را بکنید، در Far Cry 5 شاهد خواهید بود و از مناطق جنگلی و سرسبز و زیبا تا مزارع گندم و کلیسا و خانه های محلی و ….همه و همه در بازی خلق شده اند تا تنوع فوق العاده ای را در بازی شاهد باشیم.

بررسی بازی Far Cry 5 | جایی که قانون به پایان رسد، ظلم آغاز می شود... | گیمفا

فقط کفتر میایه… هیچی دیگه نمی یایه!!

دنیای بی نهایت خوش آب و رنگ و زیبای این بازی ما را تا حدودی از لحاظ کیفیت به یاد شاهکار نسخه سوم این فرنچایز می اندازد و تماشای بخش های مختلف دنیای بازی از مزارع زیبای گندم تا کلیسا و تابش نور خورشید بر دشت ها و مناطق جنگلی و زیبای بازی با آن تنوع و رنگ بندی فوق العاده ای که دارند، بسیار لذتبخش و جذاب است. خوشبختانه Far Cry 5 از لحاظ گرافیک فنی نیز بسیار خوب عمل می کند و در بازی جز در یکی دو مورد خیلی ریز شاهد باگ های مختلف و لگ و افت فربم و … نبودم و بازی ثبات بالایی دارد.  کیفیت بازی در هنگام تجربه کو اپ نیز بسیار بالاست و شاهد موارد گرافیکی مشکل ساز مثل لگ و باگ و .. نیستیم. افکت‎های آتش و انفجارها در بازی فوق العاده است و این کیفیت را تاکنون در کمتر عنوانی شاهد بوده ایم و واقعا افکت های گرافیکی مختلف در بازی عالی کار شده اند و بهتر هم اینجاست که این افکت ها حتی در سنگین ترین و شلوغ ترین حالات، حتی ذره ای هم افت فریم نمی دهند.

بررسی بازی Far Cry 5 | جایی که قانون به پایان رسد، ظلم آغاز می شود... | گیمفا

بفرمایید خواهش میکنم… چرا پا شدید… دو دقیقه اومدیم خودتونو ببینیم!! عیدی نمیخوام من اصلا!

نورپردازی بازی فوق العاده طبیعی و واقعیست و Hope County با این نورپردازی کاملا نسل هشتمی و بی نظیر بسیار زیباتر هم به نظر می رسد. در بازی بارها و بارها در مناطق مختلف و در دوردست ها چنان مناظری را می بینید که شما را شگفت زده می کنند و یا هنگامی که با هواپیما بر روی دنیای بازی در حال پرواز هستید دلتان می خواهد که همین طور به صورت تفریحی مدتی در هوا بچرخید و از مناظر لذت ببرید و اسکرین شات بگیرید. وقتی در آسمان و در حال پرواز با انواع وسایل مختلف و یا لباس پرواز خود هستید و به پایین و مناظر بازی می‎نگرید قطعا با من هم عقیده خواهید بود که یکی از برترین و زیباترین چشم‎اندازها و گرافیک‎هایی که تاکنون در نسل هشتم دیده‎اید را مشاهده خواهید کرد و به قدری زیبا و چشم‎نواز هستند که دوست ندارید فرود بیایید و تنها می‎خواهید پرواز کنید و لذت ببرید. البته خوبی اش این است که وقتی پایین بیایید نیز چیزی از این زیبایی کم نمی‎شود و باز هم مناظر و محیط‎های بازی و کیفیت آن‎ها واقعا عالی و با کیفیت کار شده است.

بررسی بازی Far Cry 5 | جایی که قانون به پایان رسد، ظلم آغاز می شود... | گیمفا

افکت‎های آتش و انفجارها در بازی فوق العاده است و این کیفیت را تاکنون در کمتر عنوانی شاهد بوده ایم و واقعا افکت های گرافیکی مختلف در بازی عالی کار شده اند و بهتر هم اینجاست که این افکت ها حتی در سنگین ترین و شلوغ ترین حالات، حتی ذره ای هم افت فریم نمی دهند.

باید اذعان داشت که کار سازندگان در مورد گرافیک هنری Far Cry 5 واقعا قابل تحسین است و این کیفیت طراحی بالا، نشان دهنده ذوق هنری و البته توانمندی طراحان بازی است که آن را به زیباترین شکل ممکن خلق کرده اند و البته انصافا هم از همان نسخه اول فارکرای تا کنون هرگز غیر از این نبوده است. در مجموع از منظر بصری در مورد بازی Far Cry 5 باید گفت شاهد یک بازی کاملا خوش آب و رنگ و زیبا و نسل هشتمی واقعی هستیم که می تواند سخت گیر ترین طرفداران و منتقدان را راضی نگاه دارد. همچنین بازی از لحاظ ثبات اجرا و همچنین طراحی مراحل و تنوع آن ها نیز موفق عمل کرده و مانند عناوین قبلی این سری و حتی برتر از آن ها خوش می درخشد. بازی از لحاظ بصری کاملا به ریشه های این سری وفادار است و بدون شک یک طرفدار این فرنچایز با دیدن چند تصویر از محیط این بازی می تواند تا حدود زیادی حدس بزند که این تصاویر مربوط به یک عنوان Far Cry هستند.

بررسی بازی Far Cry 5 | جایی که قانون به پایان رسد، ظلم آغاز می شود... | گیمفا

همیشه اعضای فرقه ها پاک دیوانه اند..

هر چه از یک شوتر اول شخص می خواهید اینجاست… حتی فراتر از آن

در زمینه گیم پلی عنوان Far Cry 5 به مانند همیشه یک بازی در ژانر شوتر اول شخص و اکشن ماجرایی جهان آزاد است که بازیباز می تواند در دنیای بزرگ آن به صورت کاملا آزادانه به صورت پیاده یا با وسایل نقلیه گوناگون گشت و گذار کند. نکته اصلی  در گیم پلی Far Cry 5 ، نوآوری ها و المان های جدیدی است که به گیم پلی بازی افزوده شده و به نوعی می توان گفت رنگ و بویی از نقش آفرینی به بازی بخشیده است و سازندگان بازی این المان ها را برای افزودن تنوع بیشتر به Far Cry 5  و خارج کردن آن از حالتی تکراری، به کار گرفته اند و با همین تصمیم، حال و هوای جدیدی را به بازی بخشیده اند. در واقع در دوره ای که سازندگان عناوین اکثر سبک ها از اساسین گرفته تا بازی های دیگر، همگی برای عمیق تر شدن گیم پلی عناوینشان در حال افزودن المان های نقش آفرینی به بازیهایشان هستند، استفاده از این المان ها در بازی  Far Cry 5 نیز تصمیم درستی بوده است. یکی از این بخش های جدید در بازی Far Cry 5 مربوط به بخش خلق شخصیت است که تا به حال در تمامی بازی های قبلی این سری، پروتاگونیست بازی شخصیتی ثابت و از پیش تعیین شده از لحاظ ظاهری و … بود، اما در Far Cry 5 شما می توانید در ابتدای بازی شخصیت خود را از لحاظ ظاهری کاملا شخصی سازی کنید و رنگ پوست و جنسیت و … را به دلخواه خود انتخاب نمایید که یک موضوع کاملا جدید در این سری محسوب می شود و بیشتر در بازی های نقش آفرینی شاهد این قابلیت بوده و هستیم.

بررسی بازی Far Cry 5 | جایی که قانون به پایان رسد، ظلم آغاز می شود... | گیمفا

یعنی مطمئنم که اکثر بازیبازهای دنیا این سگ بی نظیر رو از کل شخصیت های هماره بازی بیشتر دوست خواهند داشت. یکی از بهترین حیوانات همراه در تاریخ بازی های رایانه ای…

در بازی گستره قابل توجهی از سلاح های دورزن و نزدیک زن و انفجاری و .. برای مبارزه با دشمنان در اختیار بازیباز قرار دارند که البته همواره در این سری تنوع سلاح های گرم یک نکته کلیدی به حساب آمده است. اما موضوع جدیدی که در Far Cry 5 لحاظ شده است، در بخش مبارزات نزدیک یا Mele  است که تا کنون و در بازی های قبلی تمرکز زیادی بر روی آن وجود نداشت اما اکنون در فارکرای ۵ تعداد زیادی سلاح های سرد نیز وجود دارند که مبارزات نزدیک سری را وارد فاز جدیدی کرده اند. بی شک یکی از نقاط قوت اصلی گیم پلی Far Cry 5 تنوع سلاح ها و مبارزات جذاب بازی است که بی شک یکی از برترین بازی های شوتر اول شخص نسل هشتم رقم زده است و هر لحظه در بازی ممکن است تا ناگهان یک سلاح و یا آیتمی ارزشمند پیدا کنید. انواع مدل ها و کلاس های مختلف سلاح ها از کلت و شاتگان و مسلسل گرفته تا اسنایپر و … در بازی وجود دارند و لحظات هیجان انگیزی را در مبارزات برای شما خلق می کنند. گان پلی و سیستم تیراندازی و نشانه گیری بازی نیز فوق العاده خوش دست و روان از کار در آمده است و شلیک با هر سلاحی حس خاص خودش را دارد و لذت بازی را برایتان چند برابر می کند.

بررسی بازی Far Cry 5 | جایی که قانون به پایان رسد، ظلم آغاز می شود... | گیمفا

یک کمک خیلی بزرگ…

با وجود این هیجان انگیز بودن مبارزات باید به این نکته نیز اشاره کرد که گاها در برخی مواقع در بازی بخش های مبارزات بسیار طولانی می شوند و همین طور پشت سر هم تکرار می شوند که ممکن است گاها برای بازیباز خسته کننده شود ولی این موضوع همیشگی نیست و تازه مربوط به همه بازیبازان هم نمی شود زیرا برخی مانند بنده اگر از اول تا آخر بازی هم مبارزه باشد کیف می کنند! همچنین در بازی به سان بازی های نقش آفرینی سیستم به کارگیری و استخدام کردن نفرات مختلف نیز وجود دارد که می توانید این کار را با افراد محلی انجام دهید تا در مبارزات به کمک شما بیایند (در نسخه چهارم هم چیزی شبیه به این قابلیت وجود داشت) که این مکانیک شبیه به سیستم “Buddy” است که در فارکرای ۲ وجود داشت.

بررسی بازی Far Cry 5 | جایی که قانون به پایان رسد، ظلم آغاز می شود... | گیمفا

گاهی وسط مبارزات یه وضعیتی میشه که اصلا سگ صاحبشو نمیشناسه!!

در Far Cry 5 این سیستم، “Guns for Hire” (مثل بازی گوست ریکان وایلدلندز) نام دارد و شما باید افراد محلی را قانع کنید تا به جبهه شما بپیوندند و جالب هم اینجاست که هر کدام از مبارزین همراه، توانایی ها و قابلیت ها و شخصیت مخصوص به خود را دارند. همچنین سیستم رام کردن حیوانات که  “Fang for Hire”  نام دارد و در بازی فارکرای پریمال معرفی شده بود در Far Cry 5 نیز وجود دارد و حیوانات وحشی رام شده که هر کدام قابلیت های خاص خود را دارند در مبارزات به کمک شما می آیند و به دستورات شما نیز گوش می کنند. یک مکانیک ماهیگیری نیز در Far Cry 5 وجود دارد که بازی را جذاب تر می کند و تنوع جالبی به حساب می آید.

بررسی بازی Far Cry 5 | جایی که قانون به پایان رسد، ظلم آغاز می شود... | گیمفا

نخورید به کوه… خواهش میکنم نخورید به کوه…

شما می توانید کمپین و بخش داستانی بازی را به تنهایی یا در کنار یک همراه در بخش cooperative multiplayer انجام دهید. در بازی انواع وسایل نقلیه را در اختیار دارید و از انواع ماشین های کوچک و بزرگ و هواپیما و .. در بازی وجود دارند که می توانید سوار آن ها شده و در جای جای بازی گشت و گذار نمایید. کنترل این وسایل نقلیه خوب کار شده است ولی راستش را بخواهید در برخی موارد مخصوصا کنترل هواپیماها مقداری زیادی ساده و سطحی است و انگار دارید بادبادک راه می برید! البته انتظار نداریم که بازی مثل یک شبیه ساز ریسینگ یا هواپیما باشد ولی خب کنترل وسایل نقلیه در این بازی نیز چیزی مثل گوست ریکان وایلدلندز به نظر می رسد که بسیار بی وزن و سبک است. بازی دارای یک ادیتور نقشه یا مپ ادیتور نیز هست که قابلیت ها و آپشن های آن نسبت به بازی های قبل بسیار گسترده تر شده است.

بررسی بازی Far Cry 5 | جایی که قانون به پایان رسد، ظلم آغاز می شود... | گیمفا

این هم دیوانه باحالی است!

از دیگر نکات منفی که در گیم پلی بازی وجود دارد و باید به آن اشاره کنم وجود سیستم نحس “خرید درون برنامه ای” آن هم برای یک بازی تک نفره است که این سیستم یک طاعون برای صنعت بازی محسوب می شود و به شخصه هر گاه در یک بازی کامل ۶۰ دلاری از این جور خریدها هم می بینم حالم به هم می خورد و قطعا از بازی نمره کم خواهم کرد. در واقع راستش را بگویم اصلی ترین نمره ای که از این بازی کسر شده است به خاطر همین موضوع است وگرنه الحق و الانصاف بازی اشکال خیلی بزرگی که بخواهیم بابت آن امتیاز خیلی زیادی از بازی کسر کنیم ندارد. این سیستم خرید درون برنامه ای زمانی فقط برای بازی های رایگان بود ولی دیگر پایش به همه بازی ها مخصوصا بازی های یوبیسافت باز شده است و در Far Cry 5 نیز شاهد آن هستیم و از این طریق کلی آیتم های مختلف مثل سلاح های جذاب و وسایل نقلیه مختلف و .. را می توانید بخرید که خیلی سیستم کثیفی است و این حس به بازیباز دست می دهد که انگار بازی را کامل ندارد و بازیش نقص دارد و چیزی کم دارد، در حالی که پول کامل را برای خرید آن پرداخته است و تازه یک بازی در اصل “تک نفره” هم هست!

بررسی بازی Far Cry 5 | جایی که قانون به پایان رسد، ظلم آغاز می شود... | گیمفا

جان.. جان… جان.. عزیزم

امیدواریم روزی این سیستم خرید درون برنامه ای در بازی های کامل آن هم تک نفره، به درک واصل شود که البته می دانم آرزوی محالی است و بهتر است بگوییم امیدواریم این سیستم از این بیشتر نشود! در مجموع باید گفت Far Cry 5 در بخش گیم پلی هم عنوانی وفادار به ریشه های سری محسوب می شود و هم به اندازه کافی المان های جدید برای متنوع تر کردن بازی و متمایز کردن آن از نسخه های قبلی را در اختیار دارد و از لحاظ میزان و تنوع محتوا نیز تاکنون برترین عنوان این فرنچایز محسوب می گردد که این توانایی را دارد تا بسته به نوع بازی کردن شما و انجام فعالیت های جانبی و بازی کردن ماموریت های مخصوصا بخش کوآپ و … چیزی در حدود ۲۵ تا ۳۵ ساعت تجربه جذاب را در اختیار شما قرار دهد که به صورت تک نفره یا با همکاری دوستان، از آن لذت ببرید.

بررسی بازی Far Cry 5 | جایی که قانون به پایان رسد، ظلم آغاز می شود... | گیمفا

به از مملکت خودمون نباشه Hope County هم پلنگ خیزه ماشالله! اما خب پلنگ ایرانی یه چیز دیگه اس. 

حرف بزن… بنواز… 

صدا گذاری Far Cry 5 لایق کلمه فوق العاده است و می توانم به راحتی بگویم درصد بسیار زیادی از لذتی که از گیم پلی این عنوان می برید مربوط به همین صداگذاری بی نقص بازی است که کاری می کند تا شما در دنیای بازی غرق شوید و لذت ناب یک شوتر اول شخص با صداگذاری معرکه را تجربه کنید. از صدای محیط گرفته تا صحبت کردن شخصیت ها و صدای تک تک سلاح ها و وسایل نقلیه و …. همه و همه به زیباترین شکل ممکن در بازی قرار داده شده اند و بسیار واقعی هستند. صداگذاران تک تک شخصیت های بازی نیز از جوزف سید گرفته تا هر یک از همراهان شما به بهترین شکل از پس صداگذاری ها بر آمده اند و بخش زیادی از شخصیت پردازی عمیق و جذاب بودن آن ها، به واسطه همین صداگذاری و نوع حرف زدن کاملا با احساس و باکیفیت آن هاست که سبب می شود حس و حال آن ها و داستان بازی را در هر لحظه به طور کامل درک نمایید.  موسیقی های پخش شده در هنگام بازی نیز کاملا در القای حس هیجان بیشتر به شما کمک می کنند و با جو و اتمسفر بازی و مراحل مختلف آن و با داستان و روایت و جو ظلم و ستمی که بر بازی حاکم است دقیقا همخوانی دارند و شاهد موسیقی های کاملا مناسب برای چنین عنوانی هستیم.

بررسی بازی Far Cry 5 | جایی که قانون به پایان رسد، ظلم آغاز می شود... | گیمفا

ای بترکی الهی!!

این بازی دوست داشتنی…

در نهایت و بعد از بررسی المان ها و بخش های مختلف بازی Far Cry 5 خوشبختانه باید بگویم این عنوان کاملا توانسته است تا به خوبی از تمامی المان های لازم برای تبدیل شدن به یک شوتر اول شخص بی نظیر و نسل هشتمی استفاده نموده و یک بازی جذاب و هیجان انگیز را در اختیار بازیبازان و طرفداران قرار دهد. باید اعتراف کنم که اصلا قبل از تجربه Far Cry 5 فکر نمی کردم بازی تا این حد خوب و جذاب باشد و در بهترین حالت با این که همیشه عاشق این سری بوده ام، فکر می کردم با یک بازی فقط خوب و جذاب طرف باشم و انتظار نداشتم که با این دنیای فوق العاده و این حجم محتوا که مثل بازی های نقش آفرینی است روبرو شوم. اصلا انتظار نداشتم که بازی چنین داستان فکر شده و زیبا و چنین شخصیت های بی نظیر و عمیقی آن هم با این تعداد بالا داشته باشد و هر یک از شخصیت ها از نظر اخلاق و رفتار و حرف زدن گرفته تا پیچیدگی های انسانی و داستان و سرگذشتشان این همه با بقیه فرق داشته باشد.

بررسی بازی Far Cry 5 | جایی که قانون به پایان رسد، ظلم آغاز می شود... | گیمفا

دور هم یه حیاط وحشی هستیم خلاصه!!

دنیایی بسیار خوش آب و رنگ، زیبا و رویایی از لحاظ طراحی هنری، داستانی فوق العاده و روایتی عالی که کاملا توانایی جذب کردن بازیباز را داراست، شخصیت های بسیار عمیق، پیچیده و پر تعداد، گرافیک فنی قدرتمند و با ثبات، گیم پلی بسیار متنوع و فعالیت های جدید نسبت به بازی های قبلی، استفاده از کمک های شخصیت های همراه بسیار جذاب و متنوعی که در بازی حاضر هستند و هرکدام با تخصص خود اعم از تک تیراندازی تا بمباران با هواپیما و … به کمک شما می آیند، گان پلی و سیستم تیراندازی بسیار خوش دست و لذتبخش و تنوع عالی سلاح ها که تاکنون در تمامی عناوین این سری دیده ایم و همین طور صداگذاری فوق العاده شخصیت ها، همه و همه سبب می شوند تا معدود ضعف های ریز و کم تعداد Far Cry 5 زیاد به چشم نیایند و قابل چشم پوشی باشند و بتوانیم از Far Cry 5  به عنوان یکی از برترین شوترهای اول شخص نسل هشتم تاکنون نام ببریم و تجربه آن را به تمامی بازیبازان علاقمند به این سری و سبک شوتر اول شخص که می خواهند عنوانی عمیق و جذاب اکشن ماجرایی را تجربه نمایند، توصیه کرده و نام Far Cry 5 را به عنوان یک بازی موفق در کارنامه کمپانی محبوب یوبیسافت ثبت نماییم.

بررسی بازی Far Cry 5 | جایی که قانون به پایان رسد، ظلم آغاز می شود... | گیمفا

هر چقدر از دوست داشتنی بودن این حیوان بگویم کم گفته ام… دلتان می خواهد از بازی بیاریدش بیرون ازش مراقبت کنید!

 Far Cry 5 یک بازی کاملا پخته و حساب شده از سوی یوبیسافت است و نشان داد که این شرکت هنوز هم از بهترین های صنعت بازی است و وقتی که بخواهد یک بازی قدرتمند بسازد حتما توانایی این کار را دارد. Far Cry 5 بدون شک یکی از ۲ بازی برتر سری بزرگ فارکرای در کنار نسخه سوم محسوب می شود و باید بگویم اگر دنبال یک بازی تک نفره یا کواپ می گردید که حداکثر لذت ممکن را از آن در ادامه تعطیلات ببرید قطعا و بدون هیچ شکی Far Cry 5 انتخاب اول است که از بازی کردن آن شگفت زده خواهید شد. همچنین اگر می خواهید آفلاین و به تنهایی نیز بازی را پیش ببرید باید گفت باز هم Far Cry 5 فوق العاده است و بخش داستانی جذاب و پر از پیچیدگی و چالش با داستانی عمیق و شخصیت هایی بی نظیر  را در اختیار شما قرار می دهد تا از یک شوتر اول شخص فوق العاده جذاب و عمیق بهره ببرید. Far Cry 5 عنوانی است که بدون هیچ شکی کاملا ارزش خرید و تجربه کردن را داراست و می توانید روی آن به عنوان یک بازی عالی در ادامه تعطیلات نوروز ۹۷ حساب باز کنید.

بررسی بازی Far Cry 5 | جایی که قانون به پایان رسد، ظلم آغاز می شود... | گیمفا

Review Copy Provided By Publisher

Spider-ManPorfosorولگرد اوسکلJoel Morganپیشنرو

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بررسی بازی Far Cry 5 | جایی که قانون به پایان رسد، ظلم آغاز می شود... | گیمفا
بررسی بازی Far Cry 5 | جایی که قانون به پایان رسد، ظلم آغاز می شود... | گیمفا
بررسی بازی Far Cry 5 | جایی که قانون به پایان رسد، ظلم آغاز می شود... | گیمفا
بررسی بازی Far Cry 5 | جایی که قانون به پایان رسد، ظلم آغاز می شود... | گیمفا
بررسی بازی Far Cry 5 | جایی که قانون به پایان رسد، ظلم آغاز می شود... | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • خدایی بازیش از هر نظر عاللیه و واقعا بی نقصه و هیچ عیبی نمیشه ازش گرفت و همچنین متای خیلی خوبی هم گرفت واقعا ارزش بازی کردنو داره.. :yes: :yes: مرسی از نقد بموقتون آقا سعید عزیز مثل همیشه عالی :heart: :heart:

    azamat bagatovولگرد اوسکل
  • به به… احسنت. آفرین ها و مرحباها تقدیم به سعید آقابابایی و گیمفا. یعنی وقتی دیدم نقد اومده کیف ها بود که کردم.
    مرسی از سعید گل. و مرسی که می خونم چنین دست آوردی برای گیمفا به ارمغان اومده. خسته نباشید به همه مجموعه دوست داشتنی گیمفا.
    این بازی بدون شک بازی کردن داره 😎

  • Aiden گفت:

    ممنون بابت نقد.فقط ای کاش از عکسایی که خودتون از بازی گرفتید استفاده می کردید.اون عکسی که بالای “حرف بزن… بنواز… ” گذاشتید مال فارکرای ۴ : D
    راستی چرا نقدای گیمفا دیگه توی OpenCritic ثبت نمیشه؟ از okami HD به بعد ثبت نشده.

    • سلام و درود خدمت شما. خیلی ممنونم ازتون. دیگه میخواستیم سریع منتشر بشه واسه همین فرصت نشد و متن نقد به هر حال خیلی مهم تر بود که زود براتون بذاریم.
      چرا منتشر میشه در اپن کریتیک. همین امروز فردا میذاریم نقد فارکرای رو در اپن کریتیک

  • amin گفت:

    سلام خسته نباشید،نقد بسیار خوبی بود،پانویس گیف ها هم عالی بودن 😀
    به نظر واقعا عالی میاد،به شخصه با فار کرای ۴ هم به طور کلی خیلی حال کردم ولی بعد یه مدت از بازی کردنش خسته شدم به خاطر اینکه مراحلش کمی تکراری بود و انگار دیگه یه جاهایی حوصله ی سازنده هاش تموم میشد میزدن مراحل رو کپی – پیست میکردن یا یه برجک میزاشتن که بازیکن تصرف کنه دلش خوش شه 😐 اما این یکی به نظر متفاوت میاد و ارزش وقت گذاشتن داره!
    در نهایت امیدوارم شر این honeybadger های خرفت هم از فارکرای کم شه تا ما راحت تو جنگلا قدم بزنیم :|:|

    • Rorshark گفت:

      :rotfl: :rotfl: :rotfl:
      آقا… honeybadger ها (رودک عسل خوار) با اینکه به طرز وحشتناکی سگ جون بودن، اما خیلی باحال بود کلنجار رفتن با ریزترین موجودات فار کرای ۴، و در عین حال سگ جونترینتوشن.
      همه میدونیم که یکی از لذت های فار کرای شکار بوده و بس.
      با این همه امیدوارم تنوع موجودات در این سری بالا باشه و بشه توی محیط های رنگ و وارنگ این سری جولان خوبی داد.

    • سلام و عرض ادب خدمت شما امین جان. خیلی ممنونم از لطف و محبتتون. سلامت باشید انشالله. خوشحالم که رضایت داشتید از مقاله و گیف ها و طنز.
      بله این بازی واقعا متفاوته با ۴٫ خیلی خیلی جذابه. من حتی داشتمبرخی نقدهای خارجی میدیدم واتقعا واقعا خدا شاهده که برخی ایرادهایی گرفته بودن که قسم میخورم انگار اصلا بازی نکردن و نوشتن!! یعنی دروغ محض

  • ashkandlv گفت:

    “”زیرا که Far Cry 2 هیچ نشانی از شادابی و طراوت بازی اول را نداشته و شدیدا در چرخه تکرار و طراحی های بی روح و مرده گیر افتاده بود.””
    من نسخه اول رو بازی کردم و بعدش نسخه دوم بود که منو عاشق این سری کرد در حقیقت به نظر من بهترین نسخه از سری فقط و فقط ۲ و بعد نسخه سوم بود far cry باید اون حس تنهایی و دیوانگی بی حدو مرز رو داشته باشه اون حس بقایی که نسخه دوم و محیط های خشک و بی قانونش به آدم میداد رو نه تنها فقط توی نسخه های دیگه از این سری نمیشه تجربه کرد بلکه تویه هیچ بازی دیگه ای نمیشه پیدا کرد ..
    امید وارم این نسخه هم بتونه اون حس تنهایی در بی قانونی رو به مخاطب برسونه 😀

    • EhsanShah گفت:

      خیلی با نظرت موافقم.
      اتفاقا من far cry 2 رو تو تعطیلات نوروزی (البته یادم نیست چه سالی بود :heh: :heh: :heh: ) بازی کردم واقعا صحراهای آفریقا و بیماری مالاریا و وسایل نقلیه مرتبط با اون شرایط آب و هوایی و کلی جزییات ریز دیگه که همگی به تم داستان میخورد بازی رو منحصر به فرد کرده بود و از شوتر های زمان خودش به شدت جلوتر بود. به نظرم هسته این سری از قسمت ۲ کلید خورد. و اگه اشتباه نکنم تکنیک کلید زنی تو صحنه های حساس بازی هم از این قسمت به بعد همه گیر شد.

    • سلام و عرض ادب خدمت شما اشکان جان. ممنون از نظرتون.
      به شخصه من از نسخه دوم اصلا بدم نمیاد و کلا طرفدار این سری هستم و غیر از پریمال بقیه رو واقعا خیلی دوست دارم. ولی خب نسخه دوم مقداری تکرار داشت دیگه

      Vaas
  • MetallicA گفت:

    سلام سعید جان
    فقط باید قیمتا رو که روز اول میگفتن میدیدی
    اصلا یه وضعی بود

  • خیلی ممنون نقد عالی بود
    این بازی طبیعتا از primal و far cry 4 خیلی بهتره
    با این حالت فکر میکنم متای بازی باید بیشتر از ۸۱ میشد. ولی خب باز هم من دیگه فکر نکنم که به خوبی far cry 3 باشه.

  • shadowwarior گفت:

    واقعا باید ۹ میدادید بنظرم هیمن یک دهم رو هم خیلی کم لطفی کردید ندادید این بازی کم کم باید ۹ میگرفت!
    راستی این کپشن (ببین اگه نخوای بری بهشت غلط میکنی! یا می کشیمت یا از راه ما برو بهشت!)
    چقدر آشناس :))

  • Alireza snake گفت:

    واو اصن رفتم تو سایت باورم نمیشد نقد فار کرای انقد سریع ممنون آقای بابایی
    این بازی اصن تا دو ماه پیش تو لیست خرید من نبود بعد با خودم گفتم بزار یه تریلر ببینم دیدم که خیلی از فارکرای ۴ بهتر شده واقعا منو جذب خودش کرد اگه کسی واقعا پولشو داره یا کرکی میزنه یا پیش خرید کرده واقعا برا بقیه تعطیلات این بازی عالیه
    فقط یه سوال داشتم از دوستان pc باز انقد این دلار وضعش خرابه تصمیم گرفتم کارت گرافیک بخرم انقد سر خرید بازی اورجینال بیچاره نشم فقط میخواستم بدونم فارکرای ۵ قفلش مثل ac origins قویه طول میکشه کرک شه یا نه ؟

  • سعید جان خسته نباشی نقد بسیار کامل بود :yes: :yes:
    در باب بازی دیشب هم گفتم سری فارکرای از فرانچایزهایی هست که من یکی چشم بسته میرم سراغشون یوبیسافت خداروشکر فارکرای بد تحویل ملت نمیده

    • آره یوبی سافت واقعا بازی هاش بی نظیره اگه نبود تعداد بازی های AAA که در سال بازی می کردیم خیلی کم می شد :yes: :yes: :yes:
      فقط فروشنده های عزیز لطف می کنن تا میبینن یه بازی طرفدار داره قیمت فضایی میزارن رو بازی :reallypissed:
      چی می شد Gamestop هم یه شعبه تو ایران میزد

      • :yes: :yes:
        یاشار جان اگر امثال یوبی نبودن و همه راه CDPR یا راکستار رو پیش گرفته بودن من و شما باید هر ۶ سال یکبار ۱ بازی میگرفتیم خدا پدر یوبیسافت رو بیامرزه درسته که از بعضی بازی هاش مثل واچ داگز۲ یا گوست ریکون خوشم نیامد ولی عنوان خوب هم در این نسل کم نداشته
        فروشنده های عزیز رو هم که همین بس که یه بازی ۳۰ دلاری رو ۱۸۰ تومن برچسب قیمت میزنن

    • سلام و عرض ادب خدمت محمدرضای عزیز. خیلی ممنونم از لطف و محبتتون. سلامت باشید انشالله.
      من هم دقیقا مثل شما. پریمال تنها نسخه ای بود که تموم نکردم

  • Ubisoft گفت:

    ای کاش ۹ می شد اون یه کوشولو یکم تو چشمه.
    ولی بسیار خوشحال شدم که عنوان محبوبم از دست منتقدی سخت گیر و مهربان ۸.۹ گرفته.
    دمت گرم. ان شالله ماهم بتونیم بازیش کنیم.
    ولی سعید جان به نظرم باز کردن ماشین و سلاح قفل شده یکی از بخش های لذت بخش بازیه که باعث میشه سعی و تلاش کنی برای آیتم ها و پول.
    مگر اینکه پیچیدگی زیادی داشته باشه که ازش نمره کم کرد.
    باز شما استادید و ما شاگرد شما.

    • Ubisoft گفت:

      شرمنده نقد رو کامل نخونده بودم تازه متوجه شدم.
      باز کردن سلاح ها فکر کردم ضامن انجام کار خاصیه.
      دیدم مربوط به پرداخت درون برنامه ای هستش.
      واقعا حالم داره بهم میخوره به خاطر دوتا سلاح و ماشین باید پول بدی.
      خدا کنه سلاح های جذاب پولی نباشن. که من عاشق گان پلی دیوانه وار این سریم.
      امیدوارم دستی بکشه رو این سیاست.
      راستی یکی از عکس ها هم مال فارکرای ۴ هستش. نقشش هم کپی اونه.

    • سلام و درود خدمت شما. خیلی ممنونم از لطف و محبتتون و القابی که به بنده دادید. از خوبی خودتون هست که اینطور میگید به بنده. باعث افتخارم هست که رضایت داشتید از مقاله. انشالله که لایق این لطف و محبت شما باشیم. یک دنیا ممنونم ازتون. اصلا اگر هم ۹ میدادم مشکلی نداشتم واقعا. چون حقش ۹ هم هست.
      البته این مورد رو که در مورد خرید درون بازی فرمودید فکر کنم بعدا متوجه منظورم شدید و در یک نظر دیگه نوشتید که متوجه شدید منظورم پول واقعی بوده. بسیار ممنونم از شما.
      اختیار دارید. ما در خدمت شما هستیم

  • javadb76 گفت:

    کد تخفیف ۲۰% خرید این بازی در استور سونی => ۹C22CHQNLQ

  • mohamad 47 گفت:

    عجب نقد و بررسی قشنگی بود سعید جان مثله همیشه عالی.
    واقعا منم فکر میکردم در حده فار کرای ۴ یا پایین تر هم باشه شاید!چون نمایش هاش اون طور که باید منو جزب نکرده بود و همش حول نمایش های معمولی و حرکات تکراری بازی های قبل و یا تعریف از شخصیت های بازی بود و فکر میکردم اینم یه بازی معمولی دیگه از یوبی سافته!
    من نسخه ۳ رو بیش تر از ۴ بار تا اخر رفتم ولی نسخه ۴ رو فقط یه بار.اینم میگفتم ای بابا یه بازی معمولی دیگه از یوبی!ولی الان دیگه مطمئا شدم ازش که با یک بازی نه مثله نسخه ۳ ولی در حد اون طرفیم.

  • javadb76 گفت:

    سپاس آقا سعید از نقد زیبا و روانتون.

  • دستتون درد نکنه آقا سعید نقد جذابی بود بلاخره یوبی بعد چند سال سری رو به اوج خود رساند.الان بهترین وقت واسه تجربه این بازی دوستانی که الان بازیش میکنن خوش به حالشون :heh:

  • Darkmax204 گفت:

    O_O_O_O_O

    اون عروسک واسه اون پایین سمت چپ؟!؟!؟!
    https://gamefa.com/wp-content/uploads/2018/03/141343-games-review-hands-on-far-cry-5-gameplay-preview-image2-e5gUp7Vdqr.jpg

    __

    آقا مبارک باشه سایت جهانی شد!! 😀

    ممنون بابت نقد

  • بهترین بازی یوبی توی این چند سال اخیر

  • Y PS گفت:

    خسته نباشی سعید جان
    اینکه میشنویم نسخه پنجم در کنار نسخه سوم بازی جزو بهترین های سری محسوب میشه واقعا خوشحال کنندست

  • سلام ممنون سعید جان دمت گرم بابت نقد زیبا و عالیت اون طور که نقد شما گیمر رو به شور میاره غیر قابل وصفه :yes: :yes: :yes: :yes:
    اق سعید این بازی رو با ps4 انجام دادین یا ps4 pro

    • سلام و عرض ادب خدمت شما میلاد جان. خیلی ممنونم از لطف و محبتتون. بسیار بسیار ممنونم که وقت ارزشمندتون رو گذاشتید و مقاله رو مطالعه فرمودید.. باعث افتخار هست که برای شما می نویسم و من باید بابت این همه توجه شما ازتون متشکر باشم.
      من با پلی استیشن ۴ معمولی میلاد جان

  • legendboy گفت:

    ممنون بابت نقد که همزمان با ریلیز بازی منتشر شد
    امیدوارم همین قدر بازی تعریفی باشه و نقطه ی اوج برای سری farcry
    اینکه farcry2 رو در کنار نسخه پوچ و سطحی primal جزو ضعیف ترین نسخه های این سری معرفی کردین به دور از انصافه!
    خیلی از المان های جذابی که برای همیشه تو سری farcry باقی موند و به نوعی بخشی از شناسنامه بازی هست، در نسخه دوم این سری معرفی شد

    • سلام و عرض ادب خدمت شما. لطف کردید که مطالعه فرمودید مقاله. خوشحالم که رضایت داشتید.
      واقعا بازی فوق العاده ای هست نسخه ۵٫
      نه والا من اصلا نسخه ۲ رو بد نمی دونم و خودم هم کاملش کردم. فقط پریمال رو تموم نکردم. نسخه دوم رو من خیلی دوست دارم ولی خب اقبال جهانی نداشت چون تکرار داشت خیلی.

  • Amirooo گفت:

    سعید جان واقعا خسته نباشی.این جمله دیگه تکراری شده ولی باید بگم بدون هیچ گونه بزرگ نمایی نقدهات با اختلاف از تمام منتقدهای کشورمون سرتر و با نقدهای جهانی برابری میکنه.
    و یک سوال؟
    نمرات گیمفا چرا تو opencritic و metacritic منشر نمیشه؟هر چی گشتم نبود

    • سلام و خدمت امیر عزیز و گل. بسیار بسیار ممنونم که وقت ارزشمندتون رو گذاشتید و مقاله رو مطالعه فرمودید. خیلی لطف و محبت دارید به بنده امیر جان. واقعا با خوندن نظرتون خیلی خیلی انگیزه و روحیه گرفتم و واقعا میگم هیچ وقت این نظرات لطفتون برای من تکراری نمیشه و هر بار میخونم انگار بار اوله و همون شادی و شوق رو برام داره. یک دنیا ممنونم از لطف و محبتتون امیر جان. بزرگوارید. انشالله لایق لطف شما باشم.
      چرا توی اپن کریتیک ثبت میشه امیر جان

  • amira گفت:

    تنها نکته منفی که ممکنه کمی اذیت کنه هوش مصنوعی داغون بازیه

  • قیمتش لعنتی قیمتش
    بازی خوبه اما چون میخوام god 4 رو بگیرم یکم بهم فشار میاد 😥 :rotfl:

  • JETRANG گفت:

    آقای آقابابایی خسته نباشید طبق معمول گل کاشتید :yes:
    سری بازی farcry همیشه برای من بهترین fps تاریخ بوده و هست (این نظر شخصی خودمه و قصد توهین به هیچ فرد و کمپانی و فرانچایزی رو ندارم :laugh: )

  • تبریک بسیار سعید جان
    موفقیت بزرگ گیمفا که یوبی سافت هم اونو به رسمیت می شناسه رو به همه مخصوصا شما تبریک میگم :yes:
    با این نقد های عالی دیگه چیزی برای گفتن باقی نمیمونه…. :inlove:
    نقد خیلی زیبایی بود به شخصه خودم فکر می کنم قوی ترین المان فار کرای ۵ داستانش باشه و فکر می کنم روایت زیبایی خواهد داشت (البته خودم بازیش نکردم فقط از تریلرها و نقد شما این طور فکر می کنم)
    خسته نباشین
    فقط یه سوال اگه جسارت نیست
    یوبی سافت به شما چجوری تماس گرفت و چجوری نسخه رو بهتون داد؟ برام سواله چون با تحریم و این حرفا سخت به نظر میاد

  • Hamed72 گفت:

    فکر میکردم بازی فقط سرگرم کننده و خوب باشه.بالاتر از انتظاراتم ظاهر شد.از داستان بازی خوشم اومده.انشالله وقت کردم میگیرم و بازیش میکنم :yes: :yes: :yes:

  • سلام و خسته نباشید خدمت آقا سعید عزیز نقد بسیار زیبایی بود.من همیشه عاشق سری فار کرای بودم حتی ضعیف ترینشم زیبا بوده به نظر من امروزم شروع کردم به شاهکار جدیدش و این سه ساعتی که فعلا بازی کردم عالی بوده از هر نظری

  • Sina Mohseni گفت:

    آقا سعید نقدتون عالی بود بخاطر اون نظرتون راجب پلی ۴ پرو هم ازتون تشکر میکنم راستش من بازی nioh هم برام خیلی مهم بود که فهمیدم فقط تو ps و pc هستش 😉

  • __sepehr گفت:

    بنده الان مراحل اولیه رو میرفتم.بسیار هیجانى و فوق العاده بود به خصوص اون جو مرحله دوم که تقریبا اوایل صبح هست و همه جارو مه گرفته کم نظیر بود.بنظرم اگر یوبى سافت نباشه بخشى از دنیاى گیم نابود خواهد شد.

  • MS GAMER گفت:

    با تشکر فراوان از آقا سعید گل،مطمئنم یوبی هم بسیار خوشحاله که نقد این بازی رو تو سایت گیمفا شما بر عهده گرفتین البته علاوه بر روبی ما هم خوشحالیم چون یهچنقد کامل و درست حسابی خوندیم.بازی که خدایی بازیه خوبیه البته ایرادهایه عجیب و غریب زیاد ازش گرفتن ولی در کل به نظرم فارکرایه بسیار خوب و لذت بخشی خواهد شد

    • درود بر محمد عزیز.. خیلی ممنونم از لطف همیشگیت محمد جان. بسیار ازتون متشکر و سپاسگزارم به خاطر این بزرگی و محبتی که دارید.
      محمد جان خدا شاهده که برخی نقهای خارجی رو خوندم و حاضرم قسم بخورم برخی رو که می خوندم حس می کردم نقد نسخه های قبلی رو نوشتن یتا اصلا این رو بازی نکردن که نوشتن!! از داستان و شخصیت ها مثلا بد گفتن!!!!!!! خیلی خیلی عجیبه. اگر نسخه ۳ یه شخصینت خفن داشت و این همه تعریف ازش کردن این بازی هر کدوم از شخصیت هاش بی نظیرن. کلا داستان فرقه ای همیشه جذابه. خلاثپصه یه ایرادهایی دیدم محمد جان که اصلا مال این بازی نبود.

  • mj گفت:

    لامصب بد موقع اومد الان همه پول جمع کردیم واسه god دیگه به این نمیرسه با این که بازیه توپیه

  • vergil2max گفت:

    درود اقای اقابابایی.غافلگیر شدم دیدم نقد بازی فارکرای ۵ را روز انتشارش منتشر کردین.امیدوارم این روند ادامه داشته باشه البته اگه بشه.کاش به جای slant magazine نمرات گیمفا داخل متا ثبت میشد.واقعا بیشتر نمراتشون مثل نمره ۵ و ۶ که به بازیهای خوب و شاهکاری مثل Ni no Kuni II Revenant Kingdom و Far Cry 5 و The Legend of Zelda دادن غیر قابل درک.
    (نظر شخصی)داستان و شرایط شخصیتهای بازی هم کم و بیش شبیه داستان ماست.یک دین اجباری با قوانین اجباری و تفاوتی شگفت انگیز به نام دو لاخ موی سر(همه اش تقصیر همین تولد).سبیلای اشنای هم دارن این انتاگونیستهای ناکسش.دی
    برام جالب که اکثر منتقدا از اینبازی تعریف کردن اما متاش کمتر از نسخه ۴ شده.به هر حال مثل همیشه نقد عالی بود اقای اقابابایی.واقعا خسته نباشید(البته شک دارم شده باشید با توجه به لذت و حرفهای که داخل نقد زدید)ادم بعد از خوندن نقدهای شما هوس میکنه اون بازی را بلافاصله بازی بکنه اما چه کنیم که قرار کمتر از یکماه دیگه خدای جنگ منتشر بشه و تجربه این بازی شاهکار برای من و خیلی ها ارجعیت داره بر هر بازی دیگه ای حتی همین بازی.در پایان امیدوارم لطف بکنید پیش نمایش و نقد خدای جنگ را خودتون بنویسید.اریگاتو
    :heart: GOD OF WAR :heart:
    (۲۴D)

    • سلام و درود خدمت شما . خیلی ممنونم از لطف و محبتتون. خوشحالم که رضایت داشتید و انشالله که این روند ادامه پیدا کنه تا ما ذره ای محبت های شما رو جبران کرده باشیم.
      نمراتمون توی اپرن کریتیک هست که خیلی خیلی معتبره.
      دقیقا و دقیقا درست میگید. اصلا نقدها با نمره نمیخونه یعنی طرف کلی مثلا خوب گفته بعد اخر داده ۷٫۵٫ خب چطوری اخه؟ من میخوام بدونم پس چه بازی حقش باید ۸٫۵ و ۹ باشه اگه این بازی نباشه. داستان و شخصیت ها فوق العاده ان. برخی هم که کلا نشستن نسخه ۴ رو نقد کردن برای این بازی مننتشر کردن. حس میکنم سیستم نقدها و منتقدهای خراجی داره به فساد و تباهی کشیده میشه و داره پول میاد داخلش کم کم. من که هیچ وقت به خودم اجازه نمیدم بیام یه چیزی بنویسم که مدیون شما بشم و دروغ بگم و الکی چیزی که نیست رو بگم. همیشه همونی که میبینم رو میگم حالا چه درست چه غلط.
      والا قطعا گاد او وار برای منم ارجحیت داره و اگر یه بازی رو می خریدم اون گاد او وار بود.
      خیلی منونم از لطفی که به مقالات بنده دارید.

  • Mohammad Reza گفت:

    فار کری ۳ از همه بهتر بود
    مخصوصا شخصیت منفی بازی واس

  • Dexter707 گفت:

    نقد فوق العاده ای بود اقای بابایی… بسیار زیبا و به طور صفر تا صدی برسیش کرده بودین یعنی هرچیزی که گفتید یا احساس کردید دقیقا بنده اوایل بازی تجربش کردم…. به طور کلی عالی بود کل منتقد های عزیز سایت یه طرف شما هم یه طرف ای کاش بعضیا از سایت های همسایه که فقط بلدن ترجمه کنن مقاله بزارن یکم از شما یاد بگیرن…موفق و پیروز باشید :inlove:

    • سلام و درود خدمت شما. یک دنیا ممنونم ازتون. واقعا نمی دونید که با یه نظر ۳ خظی چقدر میشه یه نفر رو خوشحال کرد و چقدر به خودم افتخار میکنم که برای شما می نویسم و این همه محبت و بزرگواری میبینم ازتون. یک دینا متشکرم که اینقدر با محبت هستید و این قدر بزرگوارید. انشالله لایق این الطاف و القاب شما باشم و بتونم براتون همیشه بنویسم و در خدمتتون باشم. خوشحالم که نظرتون در مورد بازی مثل من هست شما هم.
      مطمئن باشید تا من هستم اجازه نمیدم براتون مقاله ترجمه کنن و اینقدر ارزش کاربرامون رو پایین بیاریم. باید برای شما مطلب اختصاصی گیمفا نوشته بشه که بدنین ما بهتون خیلی احترام میذاریم و سعی میکنیم که مقدرای جبران محبت های شما رو بکنیم. گیمفا فقط به خاطر شما گیمفاست. افرادی ثل من میان و میرن ولی شما می مونید و گیمفا همیشه.
      انشالله که سلامت باشید. یکی از بهترین و خوشحال کننده ترین نظراتی بود که خوندم در سال جدید. انشالله که شما هم موفق و سلامت باشید

  • lordhossein گفت:

    با تشکر از آقا سعید عزیز . من فقط فارکرای ۳ و ۴ رو بازی کردم که واقعا عالی بودن و راستش یه جورایی از فارکرای ۴ بیشتر هم خوشم اومد . یه چیزی هم بگم بالاخره من بازی رزیدنت اویل ۷ رو گرفتم و میتونم از راهنمایی های شما واسه یه بازی هم استفاده کنم یک تشکر هم به خاطر مقالات راهنمایی بازی ها .

    • سلام خدمت حسین جان عزیز. خیلی متشکرم ازتون. لطف دارید. مطمئنا از این نسخه هم لذت خواهید برد.
      به به. چه بازی رو گرفتید حسین جان. رزیدنت اویل ۴ یکی از شاهکارهای چند سال اخیره. انشالله که راهنما به کارتون بیاد و بتونید بازی رو کامل کنید. خیلی ممنونم از محبتتون

  • آقا سعید ممنون بابت نقدتون ولی یکی از عکسا که گذاشتین و زیرش و پشت زدین، “به از مملکت خودمون نباشه Hope County هم پلنگ خیزه ماشالله! اما خب پلنگ ایرانی یه چیز دیگه اس” متعلق به فارکرای ۴ هستش…

  • omidpava گفت:

    بازی خوبی بوده فعلا که من بازی کردم
    یه فیلم هم ذخیره کردم ینی خوراک هایلایت گیمفا
    ینی خوراک هاااا

  • فرشاد گفت:

    درود و عرض ادب مجدد و تبریک سال نو جدید به آقا سعید گل قبل از هرچیز اول اینو بگم خدایی نکرده از دست من ناراحت نشی که من سلام و تبریک سال نو رو بهت تو مقاله های نوستالژیک ترین بازی های نسل های هشت که اول عید گذاشتی گفتم یه وقت از دست من ناراحت نشی اینو گفتم بدونی از یاد دوستان قافل نمیشم و همیشه هستم به یادت اگر هم که دیدی کامنت هامو که خداروشکر بگذریم در مورد فارکرای واقعا خوش نوشتی انصافا آدم با نقدی که کردی به وجد میاد زودتر بازی کنه این عنوان ناب رو طبق روال گذشته جا داره بگم کپشن هایی که زدی تو حلقم و دوم اینکه همونطور که گفتی محیط و گرافیک بازی واقعا خیره کننده است البته انتخاب یوبی سافت هم برای این نسخه واقعا خوبه کلا ایالت مونتانا ایالت فوق العاده زیبایی البته من نرفتم ولی چون به جغرافیا علاقه زیادی دارم و عاشق مناطق طبیعی و بکر دست نخورده طبیعت هستم از اونجا میدونم خلاصه ایشالا قسمت بشه بریم یه سر گیمپلی بازی هم که کلا به نظرم دنیای شوتر رو باید ۲ قسمت کرد یکی فارکرای یکی بقیه بازی ها البته این حرفم برای الانه قدیم ها میگفتم دوم و سام ماجراجو بعد بقیه اما متاسفانه الان بگذریم خودت میدونی چی میگم این نسخه واقعا تا به اینجا منو به وجد آورده لامصب محیطش اینقدر بزرگه و اینقدر قشنگ آدم دلش میخواد ساعت ها بره توش گشت زنی در حد عاشقش شدم که یه روزی من میرم آمریکا تو ایالت مونتانا مزرعه میخرم راستی اون کپشن بهشت اینا خیلی قشنگ گفتی انصافا کلی توش حرف بود بازم ممنونم از مقاله زیبا و دل نشینت

    • سلام از بنده هست فرشاد عزیز. یک دنیا ممنونم. این چه حرفیه فرشاد جان. لطف و بزرگواری شما همیشه ثابت شده اس به بنده و مو لای درزش نمیره از بس که محبت و لطف داشتید همیشه به من.
      سال نوی شما هم مبارزک باشه مجددا و انشالله سالی پر از برکت و سلامت و موفقیت داشته باشید.
      خیلی لطف کردید که مقاله رو مطالعه فرمودید و باعث افتخارمه که رضایت داشتید و خوشحالم که از کپشن ها رضایت داشتید.
      بله فرشاد جان محیط و دنیای بازی واقعا خفن و خوشگله و ادم کیف میکنه نور خورشید رو روی مزارع گندم بازی میبینه. انشالله یه روز برید و از نزدیک ببینید اونجا رو و کیف کنید.
      واقعا فراکرای یکی از بهترین های تاریخ گیم هست فرشاد جان و کاملا باهاتون موافق هستم.
      این نسخه من رو بهم به وجد اورد واقعا.
      در مورد اون کپشن هم که می دونید دیگه ….
      خیلی ممنونم از نظر زیبات فرشاد عزیز.

  • خسته نباشی سعیدجان مثل همیشه عالی…طنزهای بکار رفته تو نقدا واقعا باحالن…امیدوارم بازی مثل گفته هاتون و نمره ای که بهش دادین زیبا باشه…بعضی از دوستان میگن پریمال بد بود ولی نمیدونم چرا به دل من نشست گرچه قبول دارم ضعیف ترین نسخه بود ولی جذابیت داشت البته برا شخص خودم…اینم انشاالله عمری بمونه تجربه میکنیم و لذت میبریم…موفق و سربلند باشید

    • سلام خدمت معین جان. خیلی خیلی ممنونم. سلامت باشی معین عزیز. نظر لطفتونه. خوشحالم از طنزها رضایت داشتی معین عزیز. مرسی از حمایت و روحیه ای که میدن به بنده.
      مهم هم اینه که شما رضایت داشتید و خوشتون اومده از بازی. سلامت و موفق باشید معین عزیز.

  • aref44 گفت:

    خیلی هم عالی ……. وقتی نویسنده به این خوبی با دقت و حوصله هم نقد بنویسه و هم پاسخ کاربرا رو بده ، بایدم اون سایت معروف بشه و قدرتمند …….. ما که از مقالات لذت میبریم ………… با اینکه کمتر وقت میکنم سر بزنم ولی خداگواهه به عشق مقالات آقا سعیدآقابابایی میام …………. خصوصا وقتی مطالب نوستالژی میذاره …………

    • عارف جان خب شما نمیگی با خودت اینطوری منو با مغز می کوبی به زمین از شرمندگی. دیگه من چی باید بگم الان اخه؟ مقالات رو که می خونیدو نظر که میذارید. این همه لطف و محبت که دارید و چیزهایی میگید که واقعا برای یک سال انگیزه می گیرم و خوشحال میشم. دیگه اونوقت من باید چی بگم در جواب این همه لطف و محبت شما. واقعا ممنونم ازتون که این همه بزرگوار هستید. باور بفرمایید که از صمیم قلبم میگم که افتخار میکنم به خودم که دوست هایی مثل شما دارم و مقالاتم رو می خونید عارف جان. حمایت شما بهترین روحیه و انگیزه دنیاست. انشالله که فقط لایق این الطاف شما باشم. یک دنیا ممنونم

  • واو با این نقد دیگه هایپدونمون جر خورد…با اینکه با این سیستم خسته تجربه بازی لطفی نداره ولی شدیدا منتظر تجربه این بازی هستم هر چقدرم طول بکشه که قیمتا تعدیل بشه و بتونیم یه پی سی ببندیم
    نکات مثبت بازی از دید من(نسبت به نسخه های قبل )تا اونجایی که اینور اونور خوندم و تو گیف ها و ویدیو ها دیدم:
    ۱٫داستان داستان داستان (این مورد خیلی مهمه XD)
    ۲٫بومر (توله سگ :inlove: !!)
    ۳٫کاراکتر های پرداخته شده (یاد شادروان(بخوانید روانپریش) واس گرامی باد)
    ۴٫فیزیک و انیمیشن های تیر خوردن بسیار عالی کار شده تو فارکرای های قبلی یکم نچسب بودن البته فقط یکم
    ۵٫حضور ماشین های لایسنس شده(همیشه نبودشون تو این سری حس میشد)
    ۶٫گرافیک که رویایی به نظر میاد البته باید خودم تجربش کنم تا قطعی بگم
    ۷٫به نظر میاد روی هوش مصنوعی حیوانات به خوبی کار شده تو فارکرای ۳ شکار بعد از یه مدت دیگه چالش برانگیز نبود
    و در آخر تجربه این شاهکار رو به همه پیشنهاد میکنم

    • سلام و درود خدمت شما محسن عزیز. بسیار متشکرم ازتون که لطف کردید و مقاله رو مطالعه فرمودید. خوشحالم رضایت داشتید. انشالله که زود بتونید بازی رو تجربه کنید.
      تمامی مواردی که فرمودید خیلی درسته و بسیار عالی فرمودید. واقعا هم این بازی در حد و اندازه های یک شاهکار هست.

      • ممنونم سعید جان…به جرات میشه گفت یکی از بهترین نویسندگان تیم تحریریه گیمفا شخص شما هستین و به شخصه تا به اینجا هر نقدی از شما خوندم عالی بوده و حتی چند تا از نقد های شما باعث سوق دادن من به سمت سری فراشاهکار دارک سولز بوده و آرزوی پیشرفت روزافزون برات دارم و امیدوارم تا اخر با ما گیمفایی ها همینجور درخشان بمونی
        در ضمن این دستاورده مهم رو که یه کمپانی مطرح در صنعت گیم گیمفا رو به رسمیت شناخته و یه نسخه از بازی رو همزمان با دیگر سایت ها برای گیمفا هم ارسال کرده تبریک میگم و امیدوارم یه روزی برسه که همه ی کمپانی ها و همه در صنعت گیم گیمفا رو بشناسن

  • بچه ها آیدی psn تونو بزارید کو آپ بزنیم

  • Arminlonely گفت:

    ارزش خرید با قیمت الانو داره ؟

  • ممنون بابت نقد خوبتون، فقط یه مشکل اساسی وجود داره که اذیت می کنه بازیباز رو اونم اینه که شخصیت حرف نمیزنه انگار که لال هستش، تو این نسل و این همه شگفتی تو بازی این مورد دور از انتظار هستش.

  • جایی که قانون به پایان میرسد
    ظلم آغاز میشود.
    این جمله چقدر منو یاد جایی که در اون زندگی میکنم میندازه

  • Almin گفت:

    با سلام.خیلی ممنون از نقد زیباتون سعید آقا.قلم اونقدر زیبا به دستت اومده که نمیدونم الان برم آنچارتد ۴ رو بگیرم یا فارکرای ۵!!!همین الان تو راهم مخصوص آنچارتد که چشمم به نقدت خورد و توی دو راهی موندم

  • خیلی شرمندم از دوست خوبم آقا سعید که آنقدر دیر نظر میزارم واقعا لطفی که شما به ما داشتید و دارید رو تنها ذره ایی با همین نظر گذاشتن شاید بشه جبران کرد …
    در هر صورت امیدوارم این رو بر حساب کم لطفی نگذارید :rose:
    یکی از نقد و بررسی هایی بود که قطعا در خاطر من خواهد ماند چون ذره به ذره بازی رو بررسی کردید …
    از چند نفری شنیدم که هوش مصنوعی دشمنان واقعا خوب نیست و یکم شک کردم در خریدش البته با توجه به اینکه GoW هم در ۳۱ فروردین منتشر میشه یکم خرید هم این بازی و هم بازی A Why Out سخت شده و احتمالا میزارم بعد خرید GoW حتما این بازی رو تهیه میکنم …
    اینطور که بنظر میاد Ubisoft هم دوباره داره راه خودش رو پیدا میکنه البته باید بگم برمیگرده تو جاده !
    کلا این نسل چند کمپانی بالاخره موفق شدن که دوباره نزدیک موفقیت های قبلی خودشون قرار بگیرن و قطعا Ubisoft هم یکی از همین کمپانی هاست
    دست گلت درد نکنه آقا سعید بابت این نقدر و بررسی عادلانه …
    تیتیر مقاله هم که اصلا خودش دنیایی از کلمات رو توصیف میکنه ” جایی که قانون به پایان رسد ظلم آغاز میشود ” به شخصه تیتر رو که دیدم فهمیدم که احتمالا یکی از همون مقالات زیبای شما هست !
    در پناه حق یاعلی :rose:

  • اول از همه از نویسنده محترم تشگر میکنم بابت این نقد جامع
    و خواستم یه مطلبی از نویسنده بپرسم:دلیل نیاوردن اسم blood dragon در تاریخچه فارکرای چیه بلاد دراگون از بهترین نسخه هاش بوده

  • Tom clancy67 گفت:

    این حرفی ک میخوام بزنم خدایی از رو تعصب یا احساس نیست.هر وقت میخوام نقدی رو بخونم ب هیچ وجه گزینه ای بهتر از سایت گیمفا واسم نیست.همیشه نقدهایی منطبق با واقعیت ب دور از تعصب..آقا سعید عزیزم بازم ممنونم لذت بردم عزیز.همیشه تندرست و سلامت باشین دوست عزیزم.و امیدوارم همیشه موفق باشین.

  • Green souls گفت:

    سیستم داستان بازیش بی شک شبیه تاریخ کشور خودمونه یا میری بهشت یا به زور میبریمت بهشت سیستم های مذهبی شبیه هم هستند

  • Amo Hamed گفت:

    مثل همیشه یک نقد خوب دیگه از اقای بابایی ! تشکر :heart:

  • ali گفت:

    «در یکی دو مورد باگ های ریز گرافیکی مشاهده شد»
    oh really?
    من رو one s بازی اش کردم بازی از نظر گرافیکی شبیه هر چیزی هست به جز نسل هشت.
    وقتی می ری تو آب انگار می ری تو پلاستیک مایع.

    هوش مصنوعی بازی هم زیر خط فقره.

  • nfs3forever گفت:

    قطعا فار کرای ۴ ( بدون در نظر گرفتن گرافیک چون بستگی به سال عرضه دارد هرچند با این وجود نسخه نسل هشتمی اش دارای گرافیک درخور و شایسته ای است و تفاوت قابل ملاحظه ای با فار کرای ۳ دارد ) بهترین نسخه سری تا امروز است و از تمام جهات نسبت به فار کرای ۳ و فار کرای ۵ برتری انکار ناپذیری دارد از محیط عظیم با پوشش گیاهی ، اقلیم و لوکیشنهای بسیار متنوع ( از کوهستانهای برفی گرفته تا معابد و برکه ها و تالابهایی پست که فیلها و سایر حیوانات برای آشامیدن دور آنها جمع میشدند تا جنگلهای انبوه ) ، محیطهایی همگی زنده و پویا پر از npc که گویی بازیباز در کشوری واقعی در آسیا در حال گردش است ، مبارزات و گان پلی بی نقص برخلاف ۳ ، عدم تهی بودن محیط فار کرای ۳ که توی ذوق میزد و راه رفتنهای بیهوده و خسته کننده به دنبال داشت ، تشویق بازی باز به گشت و گذار برای کرفتینگ خوب و جذاب برخلاف ۵ ، ماموریتهای مخفی کاری هیجان انگیز که در ۵ تقریبا حذف شد ، استفاده از وسایل حمل و نقل متعدد با کاربردهای کاملا متفاوت با فیزیک واقع گرا ، تعدد بالای فعاایتهای قابل انجام که قابل قیاس با ۳ و ۵ نیستند که ساعتها سرگرم کنندگی اش را از دست‌ نمیداد ، بهترین موسبقی و صداگذاری در این سری که هیجان مبارزات را بیشتر هم میکرد و در نهایت طراحی مراحل فوق العاده و حساب شده که مهمترین عوامل برتری بی چون و چرای فارکرای ۴ در این سری تا به امروز هستند .

بررسی بازی Far Cry 5 | جایی که قانون به پایان رسد، ظلم آغاز می شود... | گیمفا