#۱۷: آشوب جهانی | نقد و بررسی بازی Planet side 2 - گیمفا
#۱۷: آشوب جهانی | نقد و بررسی بازی Planet side 2 - گیمفا
#۱۷: آشوب جهانی | نقد و بررسی بازی Planet side 2 - گیمفا
#۱۷: آشوب جهانی | نقد و بررسی بازی Planet side 2 - گیمفا

#۱۷: آشوب جهانی | نقد و بررسی بازی Planet side 2

...
۲۳:۱۰ ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
#۱۷: آشوب جهانی | نقد و بررسی بازی Planet side 2 - گیمفا

PlanetSide 2 یک عنوان رایگان MMO (Massively multiplayer Online ساخته شده توسط بخش سرگرمی های سونی است.

نسخه ی اول این عنوان در سال ۲۰۰۳ منتشر شده بود.در July 7, 2011 بود که سونی خبر امیدوار کنندهای را اعلام کرد و ان چیزی نبود جز این که عنوان PlanetSide 2 با انجین جدید و قدرتمندی در حال ساخت است و این موتور امکان بازی کردن بازیکنان بیشماری را در یک نقشه بزرگ و پرجزییات می دهد.این بازی دارای سه جناح مختلف است که هر کدام برای تصرف این سیاره دست به جنگ های بزرگی می زنند.

 

داستان این بازی به ۳۰۰ سال بعد از کشف سیاره Auraxis بر می گردد زمانی که زمین بر اثر جنگ های بین ابر قدرت ها از بین رفته و نابود شده است.جایی که تمام قدرت ها و سرزمین ها وایالت های جهان به زیر یک پرچم به نام Terran Republic امده اند.

سال ها قبل از این بود یک کرم چاله ای عجیبی به وجود می امد که دانشمندان قادر به توضیح ان نیستند.در این زمان شخصی به نام Tom Connery که رییس جمهور سابق Terran Republic است بر این باور است که این پدیده نشانی از وجود موجودات فرازمینی است و تعدادیکاوشگر را برای تحقیق های بیشتر اعزام می کند.اولین کاوشگر در اطراف ماه نشانه هایی از  پیکر های موجودات بیگانه را میابد و این دلیلی برای ارسال کاوشگر های بیشتری می شود و کاوشگر دوم نیز برای تحقیقات به فضا فرستاده می شود.سفینه های فراوانی از جمهوری های مختلف از طریق این کرم چاله عبور کردند و متوجه شدند که این راه طولانی و گیج کننده ای است که در هر لحظه از زمان در حال رشد و بزرگتر شدن است.پس از این اتفاقات و ارسال سفینه های زیادی به کرم چاله منع رفت وامد سختی اعمال شد. در همین زمان رای گیری برای لزوم اقداماتی برای این کرم چاله برگزارشد. رای مثبت پیروز شد اما به سختی و با وجود رای های منفی بسیاری.پس از رای گیری یک بمب تروریستی باعث نابودی یک سفینه می شود و هر کس که در داخل ان بود از جمله Tom Connery کشته می شوند.از ان پس حکومت نظامی اعلام می شود و منع رفت و امد افراد عادی.

پس از ان که گروهی سیاره Auraxis را کشف کردند و دقیقا ۱۷۵ سال بعد جنگ میان Terran Republicو New Conglomerate خاتمه یافت به دنبال این گروهی جنگجو که خود را Vanu Sovereignty می نامیدند وارد این درگیری شدند.

معرفی جناح های مختلف در این بازی :

Terran Republic

یک حکومت استبدادی است است که از خشونت و قدرت نظامی برای کنترل مردم و شهروندان خود استفاده می کند.این دولت یک حکومت منظم و با وسواس در اجرای قوانین است و با سرکوبگری ها و دیکتاتوری های خود بیشتر به نظر میرسد.اما این حکومت به عنوان تنها امید برای برقراری نظم در Auraxis است.

New Conglomerate

این حکومت به عنوان گروهی ازادنه و سازماندهی شده است که از سربازان خود به عنوان مبارزان راه ازادی یاد می کند.این گروه به شدت محالف جمهوری Terran ها در Auraxis هستند .رهبری این گروه توسط تعدادی از رانه شده گان و دزدان فضایی هستند که اماده رسیدن به ازادی به هر وسیله و قیمتی هستند.

Vanu Sovereignty

Vanu بر این باور است که بشر تنها به وسیله قدرت مرموز و توانایی های باستانی است که می تواند به پیشرفت و تکامل واقعی برسد.انها جناح حیله گر و دارای فناوری های بیگانه و قدرتمند در میدان نبرد هستند.هدف انها کشف اثار مخفی باستانی در سطح Auraxis است و انها هر کسی را که در این راه مزاهم انها شود را نابود خواند کرد.

PlanetSide 2 دو نیز در حدود همان دوره های زمانی قسمت اول این بازی رخ می دهد.همانطور که در بازی قبلی این سری شاهد بودیم این بازی در جنگ هایی برای کنترل قلمرو در محیطی Open world بود و دارای جنگ های برجسته و بزرگ تا سقف ۲۰۰۰ بازیکن با پای پیاده و یا در وسایل نقلیه ی هوایی و زمینی.اما قسمت دوم این بازی شامل سرزمین های بزرگتر و سیستمی به مراتب پیچیده تر از قسمت اول این بازیست.Matthew Higby مدیر خلاقیت های این شرکت اعلام کرده است که در این نسخه از بازی .بازیکنان می توانند  در سرور های کم جمعیت و شخصی به بازی کردن با دوستان خود بپردازند ولی سرور های اصلی این بازی سرور هایی پر جمعیت و دارای هزاران نفر از بازیکنان خوهد بود.

این بازی دارای المان های یک بازی شوتر اول شخص مانند :راه رفتن با دو سرعت و زره قابل تجدید خواهد بود.از نکات مهم قابل توجه در این بازی این است که از بین بردن دشمنان در این بازی به مهارت خود بازیکن بستگی دارد و اپگرید ها و مهارت های باز شدنی در این بازی فقط باعث تفاوت قدرت اندکی در حد ۱۵ تا ۲۰ در صد خواهد بود.این بازی همچنین دارای چرخه ی شب و روز می باشد و این قابلیت به این معنی است که جنگ هادزمان های مختلف شبانه روز رخ می دهند که این ویژگی نیز تاثیر هایی در روش های عمومی جنگ خواهد داشت.

نوع سربازان و سلاح ها

چیز دیگری که در این بازی به چشم می خورد نوع کلاس سربازان و سلاح ها در این بازی است که این قابلیت ها نیز قابل پیشرفت هستند.این بازی دارای ۶ کلاس مختلف میباشد:

Light Assault

این گروه سپاهی متشکل از افرادی است که همگی مجهز به JetPack هستند و با انواع مواد منفجره و نارنجک و اسلحه های سبک و کوچک به مبارزه با دشمنان می پردازند.

Heavy Assault

این گروه پیاده نظام هایی که  مجهز به سلاح های سنگین هستند که بیشتر برای نابودی خودرو ها و وسایل جنگی دیگر استفاده می شوند.

Medic

این گروه برای تجدید سلامت بازیکنان و احیای انها هستند این گروه مسلح به سلاح های سبک هستند.

Engineer

این گروه برای تعمیر ماشین های جنگی مورد استفاده قرار می گیرند و همچنین قادر به گذاشتن سلاح هایی به نام turret  نیز هستند این گروه نیز مجهز به یک سلاح های سبک هستند.

Infiltrator

این گروه خرابکار ها و یا تک تیر اندازانی هستند که قادر به پنهان شدن از چشم دشمنان هستند و به خرابکاری و هک کردن تجهیزات دشمنان می پردازند.

Mechanized Assault Exo-Suit

این گروه مجهز به زره های رباتیک قدرتمندی هستند و قادر به وارد کردن خسارت های سنگین به دشمن هستند انها فقط توسط گروه Engineer قابل ترمیم هستند. این گروه قابلیت تجهیز به انواع سلاح های ضد پیاده نظام و ضد هوا (وسایل جنگی هوایی) و شعله افکن هستند.

کلاس ها در این بازی همیشه قابل تغییر است و شما می توانید در هر زمانی نوع کارکتر خود را تغییر دهید.

معرفی وسایل نقلیه و جنگی :

در این بازی ۱۱ وسیله نقلیه وجود دارد.NS (Nanite Systems یک وسیله نقلیه است که توسط همه ی کلاس های سربازان در این بازی استفاده می شود.وسیله نقلیه دیگری که قابل ذکر است ES (Empire Specific که وسلیه نقلیه هوایی و زرهی است و Scythe (Vanu Sovereignty و Reaver (New Conglomerate و Mosquito (Terran Republic و (Vanu Sovereignty) وVanguard (New Conglomerate و Prowler (Terran Republic تعدادی دیگر از وسایل نقلیه و جنگی در این بازی هستند.

این عنوان بدون شک یکی از بهترین عناوین MMO و Free To Play امسال خواهد بود.شما می توانید این بازی را از سایت رسمی این عنوان دریافت کنید و از ان لذت ببرید.

 

داستان: ۷

گرافیک: ۸

موسیقی:۸

گیم پلی:۹

نمره کل:۸

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

#۱۷: آشوب جهانی | نقد و بررسی بازی Planet side 2 - گیمفا
#۱۷: آشوب جهانی | نقد و بررسی بازی Planet side 2 - گیمفا
#۱۷: آشوب جهانی | نقد و بررسی بازی Planet side 2 - گیمفا
#۱۷: آشوب جهانی | نقد و بررسی بازی Planet side 2 - گیمفا
#۱۷: آشوب جهانی | نقد و بررسی بازی Planet side 2 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

#۱۷: آشوب جهانی | نقد و بررسی بازی Planet side 2 - گیمفا
#۱۷: آشوب جهانی | نقد و بررسی بازی Planet side 2 - گیمفا