صحبت‌های کارگردان God Of War از زمان حضورش در استودیوی کریستال داینامیکس و علت ترک آن - گیمفا
صحبت‌های کارگردان God Of War از زمان حضورش در استودیوی کریستال داینامیکس و علت ترک آن - گیمفا
صحبت‌های کارگردان God Of War از زمان حضورش در استودیوی کریستال داینامیکس و علت ترک آن - گیمفا
صحبت‌های کارگردان God Of War از زمان حضورش در استودیوی کریستال داینامیکس و علت ترک آن - گیمفا

صحبت‌های کارگردان God Of War از زمان حضورش در استودیوی کریستال داینامیکس و علت ترک آن

دانیال دهقانی
۲۳:۲۹ ۱۳۹۷/۰۱/۰۴
صحبت‌های کارگردان God Of War از زمان حضورش در استودیوی کریستال داینامیکس و علت ترک آن - گیمفا

به تازگی کارگردان بازی God Of War یعنی کوری بارلاگ (Cory Barlog) در مورد دوران خود در استودیوی کریستال داینامیکس (Crystal Dynamics) و کار روی پروژه Tomb Raider 2013 صحبت‌های جالبی را به میان آورده است.

کوری بارلاگ در کارنامه خود بازی God Of War 2 را داشت و مدت‌ها در استودیوی سانتا مانیکا (Santa Monica) مشغول به کار بود، تا اینکه تصمیم گرفت این استودیو را به مقصد استودیوی کریستال داینامیکس ترک کند. آنجا، او قرار بود تا روی یک پروژه بزرگ یعنی ریبوت سری Tomb Raider کار کند ولی در نهایت، او از این پروژه کناره گیری کرد و استودیوی کریستال داینامیکس را بدرود گفت.

حتماً یادتان هست که چند روز پیش گزارش شده بود نسخه جدید God of War که تا کمتر از یک ماه دیگر عرضه خواهد شد، در قالب یک پلان روایت شد و فاقد هر گونه کات یا فِید این (Fade In) و فید اوت (Fade Out) خواهد بود. به تازگی و طی یک مصاحبه با پایگاه خبری Daily Star، کوری بارلاگ اعلام کرده که این ایده در واقع برای ریبوت سری توم ریدر و بازی Tomb Raider 2013 در ذهن او جرقه‌اش خورده است و در ابتدا این ایده از طرف او برای آن بازی به سران ارشد استودیوی کریستال داینامیکس ارائه شده بوده است، ولی در نهایت تلاش‌های او ثمری نداشته و نتوانسته مدیران کریستال داینامیکس را متقاعد کند. او در این مورد توضیح داده است:

“من می‌خواستم که آن [تکنیک روایت تک پلانی] را انجام دهم و برای وقتی که روی Tomb Raider داشتم کار می‌کردم آن را به کریستال داینامیکس پیشنهاد دادم ولی همه فکر می‌کردند که «این دیوانگی است، ما نمی‌خواهیم آن را انجام دهیم.”

این مقاومت سران استودیوی کریستال داینامیکس روی اجرای این ایده باعث شد تا او از آن استودیو جدا شود و دوباره به استودیوی سانتا مانیکا برگردد، جایی که او بازی God Of War 2 را کارگردانی کرده بود و روی برخی دیگر از نسخه‌های این سری هم کار کرده بود و اکنون هم که کارگردان جدیدترین نسخه از این سری است، که به سادگی با نام God Of War شناخته می‌شود.

بارلاگ صحبت خود را اینگونه ادامه داد:

“واکنش من اینطور بود که: آره، خب می‌دونید، نمی‌دانم که آیا اینجا بهترین جا برای من است یا خیر. من از همان وقت صحبت با بقیه را در مورد نقش‌های احتمالی در سونی شروع کرده بودم و فهمیدم که [God of War جدید] همان چیزی است که می‌توانم آن [ایده] را به اجرا بگذارم.”

بارلوگ اضافه کرده که اکنون و با شرکت سونی او از لحاظ خلاقیت حس می‌‎کند که ناشر به او ایمان بیشتری دارد و پشتیبانی بهتری از خود به عمل می‌آورد و او قصد دارد تا در آینده ایده‌های دیوانه وارتری را به اجرا در بیارد و مهم هم نیست که آن ایده‌ها چقدر بلند پروازانه است. البته او تشریح کرده که راه رسیدن به تک پلان بودن بازی God of War اصلاً ساده نبوده و تازه مردم به تازگی شروع به فهمیدن این نکته کرده‌اند که این تک پلان بودن چقدر برای بازی مهم است:

” من حسابی مشغول به دو دوتا چارتا کردن در مورد تک پلان بودن بازی با خودم بودم و خیلی هم در مقابل این ایده مقاومت کردم. در ابتدا من مجبور بودم تا با تک تک اعضای تیم توسعه دهنده [در مورد این ایده] بجنگم. و طبیعتاً شما یکی یکی باید مقابل آن‌ها پیروز شوید، بهشان چیزهایی را نشان دهید، و به آن‌ها توضیح دهید که [این ایده] چگونه خواهد بود. ولی، اگر بخواهم صادق باشم، فکر می‌کنم که حتی پس از این [پروسه] هم آن‌ها قانع نشده بودند.

در طی ماه گذشته، همه افراد وقت آزاد بیشتری داشتند. حالا وقت آن است تا روی باگ‌ها کار شود و از آن جایی که اکثر افراد روی تولید محتوا کار می‌کنند، آن‌ها بیشتر بازی را تجربه می‌کنند. و حالا من افراد بیشتری از دپارتمان‌های مختلف و انیماتورها و هنرمندان را می‌بینم که به دفتر من می‌آیند و می‌گویند: باشه، فهمیدم. دیدن بازی به صورت یکپارچه منطقی است. من متوجه شدم که چرا به دنبال آن بودی.”

بازی God Of War برای عرضه در تاریخ ۲۰ آوریل سال ۲۰۱۸ (برابر با ۳۱ فروردین ماه سال ۱۳۹۷ خورشیدی) برنامه ریزی شده است. این بازی که توسط استودیوی سانتا مانیکا توسعه پیدا کرده و قرار است توسط شرکت سونی منتشر شود، در انحصار پلتفرم پلی استیشن ۴ قرار دارد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

صحبت‌های کارگردان God Of War از زمان حضورش در استودیوی کریستال داینامیکس و علت ترک آن - گیمفا
صحبت‌های کارگردان God Of War از زمان حضورش در استودیوی کریستال داینامیکس و علت ترک آن - گیمفا
صحبت‌های کارگردان God Of War از زمان حضورش در استودیوی کریستال داینامیکس و علت ترک آن - گیمفا
صحبت‌های کارگردان God Of War از زمان حضورش در استودیوی کریستال داینامیکس و علت ترک آن - گیمفا
صحبت‌های کارگردان God Of War از زمان حضورش در استودیوی کریستال داینامیکس و علت ترک آن - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • همون بهتر که کریستال داینامیکس رو ترک کرد
    چون این ایده یک پلان بودن عالیه و قطعا از بهترین نوآوری هایی هست که ما خواهیم دید
    خداروشکر که بارلوگ برگشت به سانتا مونیکا

    • Godofwar0385 گفت:

      واقعا حیف بارلوگ که تو کریستال داینامیکس باشه اصلا اسم‌گاد که میاد یاد بارلوگ میافتم

    • this is not a game گفت:

      من خیلی کم وقت دارم برای انجام بازی..اما بخاطر خدای جنگ یک پلی استیشن ۴ خریدم اما حدود یک ماه پیش با ۴۰۰ هزار تومن ضرر فروختمش چون فهمیدم گاد اور اونی نیست که میخاستم…بازی بدی نیست اما مثل نینجا گیدن ۳ که شدیدا افت کرد نسبت به نینجا گیدن ۲ و مثل متال گیر ۵ که افت کرد به متال گیر ۴ گاد او وار هم افت کرده نسبت به سری های قبلی نه از یک نظر بلکه از همه نظر و جهات افت کرده…صداگذاری گیم پلی موسیقی شمشیر باس خلاقیت تنوع…یادش بخیر گاد اور وار ۳ و همه گاد او وارای دیگه صبح تا شب در فکرشون بودم کی میاد برم سریع تر بازی کنم اما این یکی حتی در ذهنمم نیست فقط بیاد یک بار ویدیو گیم پلی بازی رو نگاه می کنم…حتی بازی هم نمی کنم…جالبه که خدای جنگ بعدی هم باید با همین سبک باشه و همین چیزارو کمی تغییر بدن بیارن بیرون…ههه تا ۶ هفت سال دیگه خدای جنگ خوب نداریم…شرط می ندم متاش به زور ۸ بشه

    • Silent hill : homecoming گفت:

      واقعا منتظرشم این ۲۷ روز باقیمانده خدا وکیلی خیلی زجر اور قراره بگذره

    • یه حسی به من میگه اترئوس فرزند کریتوس نیست و در واقع فرزند خواندشه کریتوس با دستان خودش زن و فرزندش رو به قتل رسوند حالا چگونه وجدان کریتوس اجازه میده که وارد رابطه بشه و‌ حاصلش اترئوس باشه ؟؟؟ مطمئنم اترئوس بچه کریتوس نیست…..

    • OLDKRATOS گفت:

      جا داره عید رو به تمام طرفداران خانواده ی چند صد میلیونیه playstation تبریک بگم :heart:

      و همچنین تسلیت عرض میکنم خدمت طرفداران کنسول همیشه منتهی به شکست بخاطر افتخار آفرینیه عنوانی که ۴ سال در دست توسعه بود و دست آخر با مشتی پر از یونجه مهمان خانواده ی ایکس باکسی ها شد و این عنوانی چیزی نیست جز sea of ….. :rotfl:

      جا داره تاسف بسیار به حال اون عده خورد که مدام سعی دارن برتریه سخت افزاریه کنسول فاقد انحصار رو دلیلی برای سرکوب موفقیت های playstation بکنن :no:
      -انگار که یادشون رفته ایکس باکس وان انحصاری های خودش رو هم به سختی full hd اجرا میکرد و تقریبا اکثر عناوین کمپانیه ea رو hd اجرا میکرد :rotfl: (مثلا کنسول نسل هشتم :no: )
      -دیگه شعار ها و دروغ های اسپنسر و کنسل شدن بازیها بماند که ایکس باکس واقعا ثابت کرد یک برند گیمینگ چقدر میتونه ننگین باشه :no: :no:

    • don barzini گفت:

      اخرین نسخه gow که خریدم شماره ۲ روی ps2 بود ولی متاسفانه بدلیل ضعف در زدن مکرر یک دکمه ، نتونستم دروازه اول بازی رو باز کنم و تا مدت ها پشت در میموندم . اخرش ps3 اومد و منم ps2 رو فروختم و این بازی نصفه موند . ولی این نسخه شنیدم دکمه زدی سرعتی نداره خدا رو شکر . تا ۳۱ فروردین باید صبر کرد برای گوتی سال ۱۳۹۷

    • sam09ft گفت:

      یک پلان بودن یعنی چی کسی میتونه توضیح بده ؟

  • John Linneman گفت:

    این تفاوت هاست که یک استدیو فرست پارتی رو متمایز میکنه . میخوای این کار غیر ممکن رو انجام بدی ؟ حتما ازت حمایت میکنیم . میخوای همچین کاری کنی ؟ تو دیوانه ای همچین اجازه ای نمیدیم
    قضاوت و مقایسه با خود شما مخاطب

  • UNCHARTEDIV گفت:

    به نظرتون نشون میدن که کریتوس از اخر GOD OF WAR 3 که اون اتفاق براش افتاد چجور به نورس اومده؟ خدا کنه توضیح بدن

  • sarfaraz گفت:

    So if you cripple enemies they burst in pain, damn this game’s brutal 😎

  • Ho3ein Maddah گفت:

    god of war بازی مجبوب و بزرگیه و منم دیونشم …
    بعضیا میان مینازن به ps4…
    ماهم پول خریدشو داریم خیلیا دارن….اما وقتی پای موس و کیبورد در میونه همین موس و کیبرد رو ترجیح میدم 🙂

  • Amirhowsein گفت:

    سلام دوستان خسته نباشید
    ببخشید سوالم ربطی به پست نداره ولی یه سوال در مورد اشتراک پلی استیشن پلاس دارم
    بازی هایی ک هر ماه رایگان میشنو اگه دانلود کنی فقط میتونی تا اخر ماه بازی کنی یا تا موقعی ک پلاس داری قابل بازیع؟
    دومین سوالم اینه به نظرتون ارزش داره اشتراک یه سالشو بگیرم؟
    بازم معذرت به خاطر بی ربط بودن سوالم ب پست :-((

  • ark.ps4 گفت:

    من سه گانه اول رو تجربه نکردم
    یعنی گیم‌پلی‌ای که ازش میدیدیم خیلی منطبق با سلیقه من نبود پس نخریدمشون
    ولی این نسخه رو حتما خواهم خرید و مطمئن هستم ازش لذت می‌برم با این وجود اینو هم مطمینم که قطعا خیلی از طرفدارهای قدیمی از این نسخه راضی نخواهند بود و البته بعضی منتقدها، خلاصه اگر متاش اونی که خیلیا منتظرشن نشد نباید تعجب کرد

  • واقعا کارش حرف نداره منتظرم بیاد ببینم چیکا کردن با شاهکار ولذتشو ببرم.
    همین گیم پلی ۱۰ دقیقه ای رو ببینید دوستان و به ضربه هایه کریتوس کبیر دقت کنید چقدر عالی و متنوع کار شده .
    با تبر میزنه بعد تبرو پرت میکنه میدوه سمت دشمن با مشت میزنه نفر بعدی میاد با سپر میزنش دوباره تبرو برمیگردونه کلشو قطع میکنه تازه وسط این همه زدوخورد پسرشم اضافه کنید که جف پا میره تو حلق دشمنا با تیرکمونش اونارو رو هوا نگه میداره و کلی حرکات دیگه.بماند که این تبر کلی آپگرید داره و کلی حرکات متنوع بهش اضافه میشه و بماند که سلاح هایه دیگه ای هم تایید کردن که داره .
    خدایی این حرکات عالی و با وسواس طراحی شدن دم همشون گرم امیدوارم نمرات و فروش خوبی هم داشته باشه که از نظر من و با توجه به منتقدها و اینسایدرهایی که بازیو تجربه کردن بدجوری بازی خفن میزنه.

    این چند روزم با شادو آو کلوسوس سر خودمو گرم‌ میکنم واقعا بعد دیدن گیم پلی ۱۰ دقیقه ای صبر کردن خیلی سخته.
    اولین عیدیه که دوست دارم زودتر تموم شه تا کریتوس کبیر بیاد 😀

  • aladar guitarist گفت:

    این اقای مولتی یوزر کجاست.الانه که بیاد بگه روز اول عرضه به فلان قیمت میخرم.جالبه تو مطالب سه سال پیش هم همین جملات رو میگفته . :laugh:

  • Su35.Flanker گفت:

    همون بهتر برگشت. با وجود علاقه شدیدی که نسبت به سری پر افتخار تامب رایدر دارم اما بارلاگ اصلا زاده شده تا خدای جنگ بسازه.

  • Whatever گفت:

    من که واقعا منتظرشم و انشالله همه ی نمراتو درو میکنه :inlove: :-*
    فقط یه سوالی دارم که بازی چند فریم هستش ?:-)

  • ps4lover21 گفت:

    خدای جنگ قسمت چهار بازی خوبی هست اما به دلیل یک سری سیاست های خاص قربانی میشود ترجیح میدم بازی فریاد دوردست پنچ رو که قسمت چند نفره ی قوی هم دارد خریداری کنم .

  • DanTe 1368 گفت:

    امیدوارم که بازی گاد کبیر مثه دویل میکرای بهترین بازی عمرم نشه که سال ۲۰۱۳ گند زد تو عظمت بازی dmc یک بازی آشغال بود که هیچ وقت به عنوان دویل میکرای و شخصیت دانته ی عزیز نپذریفتم.. البته شرکت کپکام تنها نقش ساخت بازی رو نداشت ..نینجا تعوری گند زد تو داستان..

  • فکر کنم این اولین بازی تک پلان یا اگرم هس من توجه نکردم

  • Fardafarda گفت:

    من خودم هم pc با گرافیک ۱۰۷۰ و هم ps4 دارم
    ولی بازی هایی مثل the last of us – uncharted و صد البته god of war واقعا یه چیز دیگه ای هستن و چندین بار ویدیو های گیم پلی god of war 4 رو دیدم و فقط در یک کلام معرکه هست

صحبت‌های کارگردان God Of War از زمان حضورش در استودیوی کریستال داینامیکس و علت ترک آن - گیمفا
صحبت‌های کارگردان God Of War از زمان حضورش در استودیوی کریستال داینامیکس و علت ترک آن - گیمفا