اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش دوازدهم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش دوازدهم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش دوازدهم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش دوازدهم - گیمفا

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش دوازدهم

سعید آقابابایی
۱۷:۳۰ ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش دوازدهم - گیمفا

Resident Evil 7: Biohazard یک بازی شگفت انگیز بود. عنوانی که در حال بازی کردن آن، دقیقا به حال و هوای زمان بازی کردن نسخه دوم و سوم این سری رفتم و بدون وقفه پشت سر هم ۳ بار آن را به پایان رساندم تا تمام رازها و تک تک آیتم ها و تمام نوارهای ویدئو و همه ارتقاها و سلاح ها و .. را کاملا به صورت ۱۰۰ درصد جمع کنم و باید بگویم این یکی از بی نظیرترین و جذاب ترین تجربه های من در سال ۲۰۱۷ بود و کاملا اعتقاد دارم که بازی Resident Evil 7: Biohazard می توانست کاندید بازی سال هم باشد. در واقع کپکام دوباره این سری را احیا کرد و همان حسی را به ما برگرداند که از کمبود مهمات می ترسیم، از بازی و راه رفتن در محیط و راهروهای آن می ترسیم، بار ها و بارها باید بازگردیم تا فلان کلید فلان اتاق را که درب آن قفل بود پیدا کنیم و از آنجا آیتمی را برداریم که بعدا در جایی از بازی به دردمان خواهد خورد. باید معما و پازل حل کنیم و محیط مخوف بازی را بگردیم. وقتی به اتاق سیو می رسیم همان نفس راحتی را می کشیم که زمان بازی کردن عناوین نخست سری می کشیدیم و با شنیدن موسیقی آرامش بخش اتاق سیو روحمان شاد می شود! Resident Evil 7: Biohazard بازی تقریبا پیچیده ای هم هست. نه به مانند دارک سولز و .. ولی بازی در سبک خود یک عنوان پیچیده و پر از رمز و راز و آیتم مخفی و .. است که ممکن است خیلی از آن ها را در زمان بازی کردن رد کنید و متوجهشان نشوید. کاربران خارجی که در این مورد راحتند و صدها راهنمای بی نظیر به زبان مادری در اختیارشان است ولی بازیبازان کشورمان مخصوصا کسانی که زبان انگلیسی مناسبی ندارند اگر بخواهند این بازی را به صورت ۱۰۰ درصد و کاملا به اتمام برسانند به مشکل خواهند خورد.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش دوازدهم - گیمفا

در این راهنما هیچ آیتمی، هیچ رازی، هیچ نوار ویدئویی، هیچ صندوق قفلی، هیچ سکه خرید ارتقایی و هیچ سلاحی پنهان نمی ماند و حتی خیلی از تروفی ها را نیز خواهید گرفت.

به همین دلیل هم احساس کردم که با توجه به تسلط بالایی که به این بازی بی نظیر پیدا کرده ام، راهنمای آن را برای شما عزیزان بنویسم تا شما نیز در صورت تمایل، بازی را مو به مو کامل کنید و حس لذتبخش قدرت و پز دادن با کلی گلوله جلوی باس ها را حس کنید و ذره ای از بازی برایتان گنگ نماند. علاوه بر کسانی که می خواهند بار اول این بازی را تجربه کنند، افرادی هم که این بازی را شاید یکی دو بار به صورت سریع تجربه کرده اند، گاها نیاز دارند تا به راهنما مراجعه کنند تا تمام رازهای بازی را بفهمند و احساس یک گیمر هاردکور حرفه ای بودن در یک عنوان وحشت بقای خوفناک را حس کنید. به همین دلیل هم چه برای بازیبازان حرفه ای تر و چه برای مبتدی ها که می خواهند اولین بار به استقبال Resident Evil 7: Biohazard بروند و یا برخی کسانی که می ترسند بازی را شروع کنند و می خواهند قدم به قدم از خطرات جلوتر آگاه شوند، وجود یک راهنمای فارسی که به راحتی آن ها را در بازی پیش ببرد و تمامی رازهای بازی را برای آن ها باز کند می تواند خیلی مفید باشد. بعد از استقبال بسیار خوب از راهنمای جامع بازی Bloodborne و دارک سولز ۳ تصمیم گرفتم تا با توجه به شناخت و تسلط کاملی که بر عنوان Resident Evil 7: Biohazard پیدا کرده ام و ترجمه مطالب و راهنماهای خارجی، یک راهنمای قدم به قدم فارسی در مورد تمامی مراحل این عنوان و نحوه پیشروی در آن ها و مبازه با باس ها و …. به صورت جامع و به زبان فارسی برای شما عزیزان تهیه کنم.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش دوازدهم - گیمفا

یک بازی دردناک که واقعا شگفت زده تان می کند. مخصوصا در این بخشی که تصویرش را می بینید و واقعا خوفناک و غم انگیز است و قلبتان را به درد می آورد.

 لازم به ذکر است که این مطالب از آن جهت اختصاصی گبمفا هستند که مانند آن ها به زبان فارسی و به صورت یک راهنمای کامل نوشتاری وجود ندارد وگرنه قطعا بخش های زیادی از این مطالب با توجه به اطلاعات و نوشته های انگلیسی و راهنماهای این بازی نوشته و ترجمه شده اند، اما در ایران این راهنمای فارسی نوشتاری و قدم به قدم Resident Evil 7: Biohazard برای اولین بار تاکنون توسط گیمفا انجام شده است. قصد داریم تا این راهنما را با فاصله زمانی کم برای شما قرار دهیم و انشالله به پایان برسانیم که البته راهنمای این بازی قطعا به اندازه سولز و بلادبورن نخواهد بود. در این راهنما هیچ آیتمی، هیچ رازی، هیچ نوار ویدئویی، هیچ صندوق قفلی، هیچ سکه خرید ارتقایی و هیچ سلاحی پنهان نمی ماند و حتی خیلی از تروفی ها را نیز خواهید گرفت. در ابن راهنما از شروع بازی به صورت مرحله به مرحله تمامی بخش های بازی کاملا قدم به قدم شرح داده خواهند شد تا در نهایت کاملترین راهنمای نوشتاری جامع فارسی برای Resident Evil 7: Biohazard اختصاصا توسط گیمفا به شما تقدیم گردد. امیدوارم که این راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard که برای اولین بار توسط گیمفا به زبان فارسی تهیه می شود نیز به مانند راهنمای جامع Bloodborne و دارک سولز ۳ مورد رضایت و توجه شما عزیزان قرار بگیرد و این مقالات راهنما بتوانند گاهی به کمک شما بیایند. پیشنهاد می کنم با دهمین قسمت سری مقالات راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard با بنده و وبسایت تحلیلی خبری گیمفا همراه شوید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش دوازدهم - گیمفا

کپکام دوباره این سری را احیا کرد و همان حسی را به ما برگرداند که از کمبود مهمات می ترسیم، از بازی و راه رفتن در محیط و راهروهای آن می ترسیم، بار ها و بارها باید بازگردیم تا فلان کلید فلان اتاق را که درب آن قفل بود پیدا کنیم و از آنجا ایتمی را برداریم که بعدا در جایی از بازی به دردمان خواهد خورد. باید معما و پازل حل کنیم و محیط مخوف بازی را بگردیم.

این راهنما بر اساس درجه سختی نرمال بازی نگارش شده است که بالاترین درجه سختی موجود برای اولین بار بازی کردن است.

حالا زمان رفتن به Master Bedroom است. بعد از سیو کردن، از تریلر به خانه اصلی برگردید و قبل از بالا رفتن از پله ها در سالن ساعت را نگاه کنید و بببینید ساعت چند است (برای من ۱۰:۱۵ بود). حالا در سالن از پله های سمت چپ بالا بروید تا جلوی درب اتاق Master Bedroom با قفل مار که قبل تر آن را باز کرده بودیم (تا بتوانیم کلید مار را در صندوق بگذاریم) برسید. حالا وارد اتاق شوید. ای بابا… اینجا چه خبر است؟ دوباره مادربزرگ را می بینید که با صندلی اش در اتاق نشسته است و طبق معمول ذره ای حرکت ندارد و صحبت نمی کند و بسیار حالت ترسناک و روی مخی دارد. در این اتاق خبرهای زیادی است و یکی از مهم ترین اتاق های بازی محسوب می شود که راهی مخفی و زیرزمینی نیز دارد که در ادامه برای شما توضیح خواهیم داد.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش دوازدهم - گیمفا

در این اتاق از درون کابینت سمت چپ HANDGUN AMMO x5 را بردارید. سپس یادداشت روی کره زمین را بخوانید تا CLOCK MEMO باز شود. فعلا بی خیال ساعتی که اینجاست شوید تا اول آیتم برداریم. نزدیک مادربزرگ و زیر مبل گوشه اتاق، HERB و SHOTGUN SHELL x2 را بردارید. کشوی روی دیوار چیزی ندارد ولی از جعبه ای که اینجاست حتما  LOCKPICK را بردارید.

در این اتاق از درون کابینت سمت چپ HANDGUN AMMO x5 را بردارید. سپس یادداشت روی کره زمین را بخوانید تا CLOCK MEMO باز شود. فعلا بی خیال ساعتی که اینجاست شوید تا اول آیتم برداریم. نزدیک مادربزرگ و زیر مبل گوشه اتاق، HERB و SHOTGUN SHELL x2 را بردارید. کشوی روی دیوار چیزی ندارد ولی از جعبه ای که اینجاست حتما  LOCKPICK را بردارید. دربی که در این اتاق نزدیک مادربزرگ است را باز کنید و سمت راست HERB را بردارید. حالا وقت خوشحالی است! در این اتاق می توانید BACKPACK UPGRADE 2 را بردارید تا جای وسایلتان باز هم بیشتر شود. به به! درون سبد اینجا نیز یک آیتم وجود دارد که به نظر مثل نقشه ای برای یک سلاح است ولی ما خودمان الان داریم این سلاح را که grenade launcher است.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش دوازدهم - گیمفا

دربی که در این اتاق نزدیک مادربزرگ است را باز کنید و سمت راست HERB را بردارید. حالا وقت خوشحالی است! در این اتاق می توانید BACKPACK UPGRADE 2 را بردارید تا جای وسایلتان باز هم بیشتر شود. به به! یعنی فقط در رزیدنت اویل های قدیمی بود که حتی چند جای اضافی در کوله پشتیمان اینقدر ما را خوشحال می کرد. دمت گرم کپکام.. واقعا دمت گرم

کشوی سمت راست این اتاق خالی است. سمت چپ جایی که کوله پشتی را برداشتید می توانید یک TREASURE PHOTO یا عکس گنج دیگر بردارید. حالا برگردید به اتاق اصلی و با ساعت کنار تختخواب تعامل کنید و آن را بگذارید روی ساعتی که در سالن دیده بودیم (مثلا روی ساعت ۱۰:۱۵). این باعث می شود تختخواب کنار رفته و زیر آن یک راه باز شود. پایین پریده و به این مسیر باز شده بروید. این مسیر به یک “Workshop” در زیرزمین می رسد. در اینجا می توانید کمد کنار درب را چک کنید ولی خالی است. از کابینتی که اینجا وجود دارد ENHANCED HANDGUN AMMO x10 را بردارید. آیتم اصل کاری که دنبالش هستیم نیز اینجا روی میز است، یعنی (KEYCARD (RED که آن را نیز بردارید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش دوازدهم - گیمفا

با ساعت کنار تختخواب تعامل کنید و آن را بگذارید روی ساعتی که در سالن دیده بودیم (مثلا روی ساعت ۱۰:۱۵). این باعث می شود تختخواب کنار رفته و زیر آن یک راه باز شود.

حالا وقت فرار است. شات گانتان را آماده کنید. دربی که اینجاست را باز کنید و دو Molded بزرگ در جلوی شما می آیند و یکی هم از پشت سرتان خواهد آمد که باید آنها را بکشید یا از دستشان فرار کنید به سمت پله هایی که به اتاق سیو می رسد. حتما فهمیده اید که الان کجا هستیم دیگر؟ نه؟ دقیقا پشت دربی در راهروی زیر زمین هستیم که قبلا از داخل راهرو قفل بود و در راهرویی که اتاق وان ها و اتاق کوره ها وجود داشت و اکنون ما از دربی بیرون آمده ایم که قبلا قفل بود و رویش نوشته ورک شاپ. حالا باید زود به سمت پله هایی که به خانه اصلی برمی گردد و بالایش اتاق سیو است برویم حالا چه با کشتن دشمنان گفته شده و چه با فرار. بالای پله های زیرزمین می توانید در اتاق سیو کنار پله ها بازی را ذخیره کنید. سپس از راهروی بالای پله هایی که آمدیم به درون سالن اصلی خانه برگردید و نزدیک درب سگ ۳ سر می بینید که تلفن دوباره زنگ می خورد که لوکاس است و دارد چک می کند که آیا ما در راه هستیم یا خیر.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش دوازدهم - گیمفا

اگر تبر اسباب بازی یا TOY AXE را که قبلا برداشته بودیم در صندوق گذاشته اید آن را از صندوق تریلر بردارید و به حیاط برگردید. بروید دقیقا جلوی درب الکترونیکی که دو کارت قرمز و آبی می خواهد. اینجا از کنار درب، مسیر دیوار سمت چپ را دنبال کنید و از لای برخی شاخه ها و . رد شوید تا نهایتا به یک بخش پازل مانند shadow/light برسید که اینجا می توانید از تبر اسباب بازی یا TOY AXE استفاده کنید و آن را طوری در نور بچرخانید که سایه آن به شکل عدد “۷” شود و عدد کامل شود که باعث می شود یک صندوق کوچک که اینجاست باز شود.

از درب سگ ۳ سر بیرون بروید و در مسیر تریلر یک Molded چهارپای دیگر را که به سمتتان می آید نیز باید بکشید. بعد از کشتن او و وقتی که نزدیک تریلر می شوید یکی دیگر هم ناگهان ظاهر می شود که باید آن را نیز از پای در آورید. اگر با شات گان سریع از نزدیک به صورتشان شلیک کنید خیلی عالی است ولی می توانید از آتش افروز هم کمک بگیرید. در تریلر بازی را سیو کنید و آیتم هایتان را مدیریت کنید. حالا که کارت قرمز را نیز داریم می توانیم درب الکرتونیکی حیاط در کنار تریلر را نیز باز کنیم ولی بهتر است قبلش دو کار را انجام دهیم. ابتدا با lockpick که قبل تر برداشتیم بروید به ناحیه گلخانه در پشت تریلر و در اینجا از پله هایی که به طبقه دوم می رسد بالا بروید تا به اتاقی برسید که درونش حفره ای داشت و از آن پایین پریده بودیم تا به باس مارگریت برسیم. اینجا اگر یادتان باشد یک کشو بود که قفل بود و حالا می توانید آن را با لاک پیک باز کنید و FLAME ROUND x2 را بردارید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش دوازدهم - گیمفا

درون این صندوق یک STABALIZER رایگان برای شما قرار دارد. به به! یکی از همان آیتم هایی که درون تریلر می توانید یکی از آن را بخرید. از این آیتم استفاده و آن را مصرف کنید که در واقع یک آپگرید رایگان برای reload speed شما است که واقعا مجانی اش خیلی خوب است!

مسیری که آمدیم را برگردید به حیاط اصلی و کنار تریلر. حالا وقت برداشتن یک آیتم ویژه دیگر است. اگر تبر اسباب بازی یا TOY AXE را که قبلا برداشته بودیم در صندوق گذاشته اید آن را از صندوق تریلر بردارید و به حیاط برگردید. بروید دقیقا جلوی درب الکترونیکی که دو کارت قرمز و آبی می خواهد. اینجا از کنار درب، مسیر دیوار سمت چپ را دنبال کنید و از لای برخی شاخه ها و . رد شوید تا نهایتا به یک بخش پازل مانند shadow/light برسید که اینجا می توانید از تبر اسباب بازی یا TOY AXE استفاده کنید و آن را طوری در نور بچرخانید که سایه آن به شکل عدد “۷” شود و عدد کامل شود که باعث می شود یک صندوق کوچک که اینجاست باز شود.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش دوازدهم - گیمفا

PERSON, BELL W/BIRD, FETUS (جنین، پرنده/زنگ، آدم).. معمای این ویدئو به حدی بی نظیر است که حتی در رزیدنت اویل های قدیمی هم چنین معمای فوق العاده ای را کمتر داشتیم. مخصوصا این که با یک داستان و صحنه های دردناک ترکیب می شود که بدجوری روی مخ شما راه خواهد رفت و به قول معروف این قسمت بازی خیلی Extreme است و ناراحتتان می کند. خودتان بازی کنید تا بفهمید چه می گویم.

درون این صندوق یک STABALIZER رایگان برای شما قرار دارد. به به! یکی از همان آیتم هایی که درون تریلر می توانید یکی از آن را بخرید. از این آیتم استفاده و آن را مصرف کنید که در واقع یک آپگرید رایگان برای reload speed شما است که واقعا مجانی اش خیلی خوب است! خب حالا یک کار خفن دیگر باقی مانده است و آن هم نورا ویدئوی “Happy Birthday” است که به نظر من خفن ترین و دردناک ترین بخش بازی است و اعصابتان را قطعا خرد خواهد کرد ولی واقعا سازندگان با این بخش شاهکار کرده اند و تازه یک تروفی هم برای این نوار وجود دارد. می دانید که درون تریلر یک دسنگاه پخش و تلویزیون است. پس به آنجا بروید و حتما بازی را سیو کنید تا اگر خواستیم برای گرفتن تروفی دوباره لود کنیم مشکلی نباشد. سپس به سراغ تماشای نوار “Happy Birthday” در دستگاه پخش تریلر بروید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش دوازدهم - گیمفا

با آیتم STRAW MAN که برداشتیم با بشکه ای که اینجا روی میز است تعامل کنید تا GEAR را به دست آورید.

  • “HAPPY BIRTHDAY”

نکته: در این ویدئو یک تروفی می توانید بگیرید به نام “Out Before Dessert”. اگر این ویدئو را زیر ۵ دقیقه به اتمام برسانید این تروفی را دریافت خواهید کرد. ما سعی می کنیم خیلی سریع مسیر را بگوییم و شما هم زود این کارها را که می گویم انجام دهید و وقت تلف نکنید تا در همین بار اول بازی که دارید پیش می روید تروفی را هم بگیرید و نیازی به بازگشت دوباره از سیو و دوباره گرفتن تروفی نباشد. ویدئو با انداخته شدن ما در یک اتاق آغاز می شود. وقتی صحنه را دیدید شمع را از روی دلقکی که اینجاست بردارید. به اتاق سمت چپتان بروید و سریعا از اینجا به اتاق سمت راستتان بروید که کیک روی میزش است و در ورودی آن، آب شمعتان را خاموش می کند. کیک را چک کنید و در حالی که لوکاس حرف می زند به ایتم های این اتاق شامل بشکه و جعبه روی دیوار و .. دقت کنید. وقتی صحبت های او تمام شد و “Fuck You” را شنیدید وقت عمل است! هدف، روشن کردن شمع کیک تولد است. جعبه روی دیوار قفل است و ما راه حلش را داریم.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش دوازدهم - گیمفا

با آتش اجاق گاز، شمعتان را دوباره روشن کنید و با شمع، آیتم STRAW MAN را بسوزانید تا آیتم FINGER را بگیرید. سپس با دست در داشتن شمع به سمت درب اتاقی که سمت راست مانیتورهاست بروید و با شمع، طناب روی درب را بسوزانید تا باز شود و وارد شوید.

اگر می خواهید که فقط سریع تروفی را بگیرید و مهم نیست که چگونه این راه حل را به دست آورده ایم، پس پاراگراف بعدی را رد کنید و نخوانید و فقط راه حل معما را که PERSON, BELL W/BIRD, FETUS است انجام دهید و این شکل ها را بچینید (جنین، پرنده/زنگ، آدم) تا جعبه باز شود و STRAW MAN را بردارید.

  • روش به دست آوردن راه حل قبلی: باید به نزدیک دلقک بروید و سمت چپ او یک توالت است که باید آنجا سیفون را بکشید تا TELESCOPE را بگیرید. حالا با تلسکوپ به زیر ورودی اتاق کیک که آب می ریزد و بروید و زیر اب بایستید و تلسکوپ را استفاده کنید تا تمیز شود. حالا در این جا مانیتورهای مختلفی وجود دارد که با نلسکوپ تمیز شده آنها را نگاه کنید و راه حل معمای قفل جعبه را می بینید که PERSON, BELL W/BIRD, FETUS است.
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش دوازدهم - گیمفا

در گوشه این بخش نزدیک قفسه کتاب ها یک بادکنک خالی نیز هست که آن را بردارید (زیر بادکنک ها پنهان شده است که ان ها را می توانید بترکانید تا بادکنک خالی را پیدا کنید).

با آیتم STRAW MAN که برداشتیم با بشکه ای که اینجا روی میز است تعامل کنید تا GEAR را به دست آورید. حالا از این اتاق و زیر آب به اتاق قبلی بروید و اجاق گاز اینجا را روشن کنید. با آتش اجاق گاز، شمعتان را دوباره روشن کنید و با شمع، آیتم STRAW MAN را بسوزانید تا آیتم FINGER را بگیرید. حالا با دست در داشتن شمع به سمت درب اتاقی که سمت راست مانیتورهاست بروید و با شمع، طناب روی درب را بسوزانید تا باز شود و وارد شوید. درون این بخش کلی بادکنک می بیینید که روی زمین ریخته اند. در انتهای اینجا یک درب هست که پسوورد میخواهد و فعلا نداریم. در گوشه این بخش نزدیک قفسه کتاب ها یک بادکنک خالی نیز هست که آن را بردارید (زیر بادکنک ها پنهان شده است که ان ها را می توانید بترکانید تا بادکنک خالی را پیدا کنید).

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش دوازدهم - گیمفا

لعنتی.. هر چقدر هم که این را می بینم باز هم می ترسم

بادکنک خالی را بیاورید در اتاق اصلی که مانیتورها و اجاق گار و .. هستند و در سمت راست این اتاق، از لوله گازی که اینجاست استفاده کنید تا بادکنک را باد کند تا سرانجام بترکد. یک صحنه خیلی دردناک و بد می بینید ولی خب آیتمی که می خواهید را به دست می آورید یعنی QUILL. حالا برگردید کنار دلقک و آیتم FINGER را روی دست او استفاده کنید و آیتم QUILL را نیز در دستش جا دهید. حالا GEAR را درون شکمش بگذارید تا به کار بیافتد و حالا یک صحنه خفن و دردناک دیگر در انتظار تان است که قطعا به شما استرس می دهد و اعصابتان را به هم می ریزد. نهایتا بعد از صحنه، پسوورد لازم را در می یابید که کلمه LOSER است.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش دوازدهم - گیمفا

کد دربی که در اتاق بادکنک ها قرار دارد و قفل است، loser است.

حالا از درب دیگری که در اتاق است (غیر از ورودی که به اتقا کیک می رود) وارد شوید و کلی بادکنک روی زمین می بینید.  در انتهای این بخش یک درب قفل دیگر می بینید که باید کد “Loser” را در آن وارد کنید تا باز شود و از درون اتاق VALVE را بردارید. حالا بروید به اتاق کیک و دقیقا بعد از رد شدن از زیر آب، سمت چپتان را نگاه کنید تا لوله آب را ببینید که می توانید از VALVE روی آن استفاده کنید تا آب ورودی اتاق را قطع کنید. حالا بروید دم اجاق گاز و دوباره شمعتان را روشن نمایید و برگردید اتاق کیک (که دیگر آب شمع را خاموش نمی کند) و شمع را روی کیک بگذارید. دیگر پازل را حل کرده اید. اما… صحنه ای می بینید که حسابی آزارتان می دهد و بدترین و در واقع شدیدترین قسمت بازی از نظر روحی روانی است. می توانید دوباره VALVE را برای دوباره به جریان انداتن آب استفاده کنید ولی می شکند و کمکی نمی کند… هیچ چیز کمکی نمی کند… فقط تا وقتی می توانید زنده بمانید… تولدتان مبارک…

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش دوازدهم - گیمفا

حالا بروید به اتاق کیک و دقیقا بعد از رد شدن از زیر آب، سمت چپتان را نگاه کنید تا لوله آب را ببینید که می توانید از VALVE روی آن استفاده کنید تا آب ورودی اتاق را قطع کنید. حالا بروید دم اجاق گاز و دوباره شمعتان را روشن نمایید و برگردید اتاق کیک (که دیگر آب شمع را خاموش نمی کند) و شمع را روی کیک بگذارید. معما حل شد… اما…

  • ادامه بازی

نوار ویدئو به پایان رسید. اعصابتان خیلی خرد شده است نه؟ چقدر رذالت و نامردی و پستی از این پسر دیوانه خانواده یعنی لوکاس ممکن است؟ حالا باید به دنبال لوکاس برویم. اینجا آنقدر کینه در دلم از لوکاس داشتم که دلم می خواست فقط پیدایش کنم و او را به بدترین شکل بکشم. می دانم شما هم همین طور هستید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش دوازدهم - گیمفا

در ویدئویی که روندش را شرح دادیم یک تروفی می توانید بگیرید به نام “Out Before Dessert”. اگر این ویدئو را زیر ۵ دقیقه به اتمام برسانید یعنی معمای این بخش را زیر ۵ دققه حل کنید، این تروفی را دریافت خواهید کرد. من خیلی سریع مسیر را گفتم که اصلا معطل نشوید و حتی یک مرحله را که پیدا کردن کد جعبه روی دیوار است برایتان رد کردم و پاسخ کد را گفتم و شما هم زود این کارها را که در راهنما گفتم انجام دهید و وقت تلف نکنید تا در همین بار اول بازی تروفی را هم بگیرید و نیازی به بازگشت دوباره از سیو و دوباره گرفتن تروفی نباشد، چون این بخش به اندازه کافی زننده هست و اعصابتان را خرد می کند که نخواهید دوباره تکرارش کنید.

در قسمت بعدی راهنما ادامه مسیر را شرح خواهیم داد.

Alien

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش دوازدهم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش دوازدهم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش دوازدهم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش دوازدهم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش دوازدهم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • MetallicA گفت:

    عرض سلام و خسته نباشید خدمت آقا سعید گل و گلاب!
    سعید جان احساس کردم حرفمو درباره ی نظر یکی از دوستان که بهتره تکرارش نکنم درست متوجه نشدی تو مقاله قبل ولی باز خواستم پوزش بخوام و بگم خیلی گلی

  • ممنون اقا سعید عالیه این بخش
    متاسفانه خیلی سعی کردم این باز رو با ps4 بازی کنم اما قسمت نشد انشالا پی سی گرفتم نسخه گلد رو تو تخفیفات میگیرم و ازش لذت میبرم

  • mehrdadPS گفت:

    سعید جان دستت درد نکنه الان نگاه می کنم می بینم ناموسا فقط الکی رفتم آخرش با این توضیحات شما یبار دیگم واجب شد بازیش کنم

  • AKBAROF گفت:

    اقا سعید متشکرم
    جالب ترین نقد ها ۱۰ برتر ها فقط به نام شماست و هر مطابتون پر از شاخه و برگه
    من رزیدنت اویل اصلا دوست ندارم ولی به اصرار بچه ها نسخه ۴ رو با ترینر زدم فقط برا اینکه تمومش کنم واقعا حوصله سر بر و گرافیک افتضاحی داشت و اصلا حتی یه بخش ترسناک نداشت و دختره اعصاب خورد کن ترین همراه بازی ویدیویی به نظرمه نه به الیزابت نخ به این بیچاره
    متاسفانه به دلیل کیفیت پایین نسخه های دیگه هم اصلا سمتشون نرفتم و با بررسی های شما مجبور شدم بخرمش
    به شخصه اولین بازی ترسناکی بود که باهاش به حوبی ارتباط بر قرار کردم و ابتدا بازی رو تا یه بخشی می رفتم بعد میام راهنمایی شما رو می خونم الان حدود بخش هشتم هستم
    انشالله بازی های بیشتری هم به این گونه راهنمایی کنید و یه درخواست دارم اونم اینه که لطفا در راهنمایی ها به داستان هم توجه بیشتری کنید و توضیح بیشتری بدید مثلا زویی زنگ میزنه توضیحاتی هم که میده رو لحاظ کنید یا بعضی دفترچه های مهم

    • سلام و درود خدمت شما. خیلی متشکرم از لطفتون. محبت دارید به بنده. انشالله همیشه رضایت داشته باشید.
      خوشحالم که لااقل از رزیدنت اویل ۷ خوشتون اومده چون واقعا بازی سنگینیه و جو و اتمسفر مخوفی داره. انشاله که راهنمایی ها به دردتون بخوره.
      والا در مورادی که جایز هست اشاره میکنم به داستان بازی تا حدودی ولی خب راهنما معمولا داستان رو نمیگه اصلا.

      • AKBAROF گفت:

        واقعا راهنمایی هاتون عالیه من بعد راهنمایی های شما واجب شد چند تا راهنمایی خارجی رزیدنت رو نگاه کنم می تونم بگم این مطلب کاملترین و سر راسترین راهنمایی بود
        به نظر من نگارش این مطلب واقعا سختی زیادی داره چون باید کاملا پشت سر هم انجام بشه و انجام یک ماموریت قبل یک ماموریت دیگه بعضی از صحنه ها رو نمایش نمیده مثلا من ابتدا وان داخل حمام رو خالی کردم بعد رفتم سراغ بقیه کارا که با این کار یک صحنه جالب رو از دست دادم
        انشالله بتونید راهنمایی بازی ویچر هم بذارید که واقعا کار مشکلیه

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش دوازدهم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Resident Evil 7: Biohazard – بخش دوازدهم - گیمفا