تحلیل فنی | بررسی عملکرد The Witcher 2 روی پلتفرم‌های ایکس‌باکس و رایانه‌های شخصی - گیمفا
تحلیل فنی | بررسی عملکرد The Witcher 2 روی پلتفرم‌های ایکس‌باکس و رایانه‌های شخصی - گیمفا
تحلیل فنی | بررسی عملکرد The Witcher 2 روی پلتفرم‌های ایکس‌باکس و رایانه‌های شخصی - گیمفا
تحلیل فنی | بررسی عملکرد The Witcher 2 روی پلتفرم‌های ایکس‌باکس و رایانه‌های شخصی - گیمفا

تحلیل فنی | بررسی عملکرد The Witcher 2 روی پلتفرم‌های ایکس‌باکس و رایانه‌های شخصی

اشکان عالی خانی
۱۵:۰۰ ۱۳۹۶/۱۲/۲۹
تحلیل فنی | بررسی عملکرد The Witcher 2 روی پلتفرم‌های ایکس‌باکس و رایانه‌های شخصی - گیمفا

مقایسه فنی و گرافیکی و بررسی فنی بازی‌های مختلف برروی پلتفرم های گوناگون، همیشه جذابیت خاصی برای بازی‌بازان دارد. بررسی عملکرد بازی ها و چگونگی اجرای آن ها برروی پلتفرم های مختلف، نه تنها باعث می‌شود تا جزئیات منحصر به فردی را کشف کنیم، بلکه می‌توانیم با آگاهی فنی بیشتری به تجربه بازی مورد نظر بپردازیم. با قسمتی جدید از سری تحلیل فنی با گیمفا همراه باشید.

در سال ۲۰۱۱، بازی The Witcher 2: Assassins of Kings منتشر شد و خدا می‌داند که دمار از روزگار سخت افزارهای آن زمان درآورد. استودیوی سی دی پراجکت رد با خلق قسمت دوم The Withcer نه تنها نشان داد که تا چه حد به بلوغ رسیده، بلکه به همگان ثابت کرد که چقدر جاه طلب است. جدای از تمام مسائل مختلف دیگر مانند داستان و گیم‌پلی و…، The Witcher 2: Assassins of Kings از نظر فنی و گرافیکی در آن زمان به مانند یک بمب عمل کرد. بازی آن قدر پر تقاضا و سنگین بود که کمر کنسول های نسل هفتی را خیلی کامل و راحت شکست و همچنین بازی‌بازان رایانه های شخصی نیز نتوانستند با سیستم های قدرتمند و گران قیمت خود بازی را با تمام جزئیات و بالاترین کیفیت اجرا کنند. اما هم‌اکنون، ما سخت افزارها و کنسول های قدرتمند تری را در اختیار داریم که می‌توانیم روی آن ها حساب باز کنیم. 

همان طور که می‌دانید، بازی The Witcher 2: Assassins of Kings به لطف ویژگی پشتیبانی از بازی های نسل قبل مایکروسافت، برروی کنسول قدرتمند این شرکت، یعنی ایکس‌باکس وان ایکس قابل بازی است. این تجربه تنها به مانند یک پورت معمولی نیست و سی دی پراجکت به نوعی زمان گذاشته و بازی را برای کنسول جدید بازسازی کرده است. همین موضوع سبب شده تا نگاهی به جلوه های بصری بازی The Witcher 2: Assassins of Kings روی ایکس‌باکس وان ایکس داشته باشیم و همچنین آن را با نسخه رایانه های شخصی و البته نسخه قدیمی ایکس‌باکس ۳۶۰ مقایسه نماییم. به قول تحلیلگر دیجیتال فاندری، در این قسمت از تحلیل فنی می‌خواهیم «یک معجزه فناوری را روی یک معجره فناوری دیگر» بررسی نماییم.

تحلیل فنی | بررسی عملکرد The Witcher 2 روی پلتفرم‌های ایکس‌باکس و رایانه‌های شخصی - گیمفا

۹ تصویر نسخه ایکس‌باکس ۳۶۰ بازی را کنار هم قرار دهید تا به رزولوشن اجرایی نسخه ایکس‌باکس وان ایکس برسید!

اول از همه بگذارید اعلام کنیم که The Witcher 2: Assassins of Kings روی ایکس‌باکس وان ایکس با افزایش «۹ برابری» رزولوشن نسبت به نسخه ایکس‌باکس ۳۶۰ همراه است؛ به این معنی که رزولوشن بازی از طول و عرض، هر کدام ۳ برابر بیشتر شده و تصاویر فوق‌العاده واضح و عالی به نظر می‌رسند (از ۷۲۰p به ۲۱۶۰p). فراموش نکنید که در ابتدای مطلب به پرتقاضا بودن دیوانه وار این بازی اشاره کردیم پس می‌توانید حدس بزنید که این افزایش رزولوشن به چه معنی است. برای مقایسه این نسخه ارتقا یافته از بازی با نسخه رایانه های شخصی، تحلیلگر دیجیتال فاندری در سیستم مورد نظر از یک کارت گرافیک TITAN X Pascal استفاده کرده تا بتواند رزولوشن را روی ۴K و عناصر گرافیکی را روی انتها تنظیم کند. شاید باور نکنید اما بازی روی چنین کارت گرافیک قدرتمندی (که یکی از بهترین ها در دنیا شناخته می‌شود)، نرخ فریم ۳۰ بر ثانیه خروجی می‌دهد و این نرخ فریم گاهی اوقات با افت هم رو به رو می‌شود. با همین موضوع می‌توان به راحتی فهمید بازی تا چه اندازه پر تقاضا است. جالب است بدانید که اگر نسخه بعدی بازی، یعنی The Witcher 3: Wild Hunt را روی همین سیستم و با همین کارت گرافیک اجرا کنیم، با رزولوشن ۴K و تنظیمات گرافیکی نهایی، نرخ فریم ثابت ۶۰ بر ثانیه را به راحتی خروجی می‌گیریم (بدون سیستم Hairwork انویدیا). اما شاید برایتان سوال پیش بیاید که چگونه چنین عنوان پرتقاضا و سنگینی روی کنسول های نسل هفتی، حتی اجرا می‌شد و رم و GPU و حتی CPU نا توان این کنسول ها چگونه می‌توانستند تجربه مناسبی را برای بازی‌بازان فراهم کنند؟ پاسخ به این سوال کمی پیچیده است. نسخه‌های کنسولی The Witcher 2: Assassins of Kings به گونه ای کاملا متفاوت از نسخه رایانه های شخصی ساخته شده‌اند و همین موضوع باعث شده تا نسخه ارتقا یافته ایکس‌باکس وان ایکس نیز تفاوت های عمده ای با نسخه رایانه های شخصی داشته باشد. به عنوان مثال، صحنه افتتاحیه‌ی بازی که گرالت در جنگلی تاریک می‌دود، در نسخه رایانه های شخصی به صورت کاملا Real Time پردازش می‌شود اما در نسخه ایکس‌باکس ۳۶۰ (یا پلی‌استیشن ۳) همه چیز به صورت فیلم و سینمایی و از پیش رندر شده است. این تفاوت ها در نورپردازی یا نوع بافت ها نیز صادق است.

تحلیل فنی | بررسی عملکرد The Witcher 2 روی پلتفرم‌های ایکس‌باکس و رایانه‌های شخصی - گیمفا

افتتاحیه بازی در نسخه‌های کنسول های نسل هفتمی به صورت فیلم و سینمایی پردازش می‌شد و خبری از رندر Real Time نبود.

از آن جایی که نسخه ارتقا یافته ایکس‌باکس وان ایکس بازی نیز از ریشه و پایه عوض نشده و با بیلد نسخه ۳۶۰ ساخته شده است، این تفاوت ها در آن نسخه نیز باقی مانده‌اند؛ مثلا همان صحنه افتتاحیه بازی روی وان ایکس نیز به صورت از پیش رندر شده نمایش داده می‌شود و حال فرض کنید همان ویدیوی ۷۲۰p آپ اسکیل شده و به رزولوشن ۲۱۶۰p رسیده است؛ این قطعا تصویر خوب و قابل قبولی به ما نمی‌دهد. اما این عناصر سنگین و فنی فوق‌العاده در The Witcher 2: Assassins of Kings چه هستند که بازی را تا این حد خاص کرده اند و البته آن ها را به طور کامل در نسخه وان ایکس مشاهده نمی‌کنیم؟ با مقایسه صحنه به صحنه‌ی نسخه های وان ایکس و رایانه های شخصی، می‌توان به چند نکته مهم اشاره کرد. اول از همه، کیفیت بافت های فوق‌العاده بازی روی PC به شدت جلب توجه می‌کند. بافت های بازی، آن هم برای عنوانی که در سال ۲۰۱۱ منتشر شده، به نوعی «زیاد از حد» هستند و به شدت ضخیم و عالی به نظر می‌رسند که البته این ویژگی در نسخه وان ایکس وجود ندارد. این نسخه از بازی با این که ارتقای بسیار خوبی نسبت به نسخه قدیمی ۳۶۰ دارد، اما هر چه باشد، از پایه و اساس با استفاده از آن ساخته شده و نمی‌توان آن بافت های ضخیم را در نسخه وان ایکس مشاهده کرد. علاوه بر این، عناصر نورپردازی مانند God Rays در نسخه کنسولی به طور کلی و از ریشه حذف شده‌اند. قضیه به همین جا ختم نمی‌شود؛ یکی از عناصر گرافیکی سنگین و قابل توجه در The Witcher 2: Assassins of Kings، افکت Depth of Field آن بود. نسخه رایانه های شخصی بازی می‌تواند این افکت را به زیباترین حالت ممکن نمایش دهد که در این مورد و تفاوت در Shading در ادامه توضیح خواهیم داد. در آخر این بند بد نیست اشاره کنیم که تقریبا تمام افکت های پسا پردازش یا post processing بازی بین دو نسخه متفاوت است و از ریشه با هم فرق دارند.

تحلیل فنی | بررسی عملکرد The Witcher 2 روی پلتفرم‌های ایکس‌باکس و رایانه‌های شخصی - گیمفا

دو موردی که در این صحنه جالب جلب توجه می‌کند، کیفیت بافت های خارق العاده نسخه رایانه های شخصی و همچنین تفاوت در سیستم نورپردازی و حذف شدن افکت God Rays هستند (تصاویر دیگر را نیز مشاهده کنید). فکر نمی‌کنم حذف شدن سیبیل این بنده‌ی خدا ارتباطی با مسائل فنی و گرافیکی داشته باشد!

تحلیل فنی | بررسی عملکرد The Witcher 2 روی پلتفرم‌های ایکس‌باکس و رایانه‌های شخصی - گیمفا تحلیل فنی | بررسی عملکرد The Witcher 2 روی پلتفرم‌های ایکس‌باکس و رایانه‌های شخصی - گیمفا

در بحث نورپردازی یا Shading، تیم کوچکی از استودیوی سی دی پراجکت رد بخشی از زمان خود در سال را صرف طراحی دوباره آن برای نسخه وان ایکس اختصاص دادند. نورها در نسخه رایانه های شخصی به صورت ۱۶bit پردازش می‌شد اما در نسخه وان ایکس به صورت ۱۰bit طراحی شده‌اند. با این حال، زمانی که بازی را در صحنه های مشابه و به صورت دقیق بررسی می‌کنیم، متوجه تفاوت های اساسی در نورپردازی می‌شویم. Shading در نسخه رایانه های شخصی خیلی روشن تر انجام شده اما در نسخه وان ایکس با توجه به ۱۰bit بودن، بسیار واقع گرایانه تر به نظر می‌رسند و حتی با بررسی دقیق تر، متوجه می‌شویم که رنگ ها در نسخه وان ایکس حالت عریض تری دارند که دو نسخه را از پایه و اساس از هم متمایز می‌کند. با این حال، نمی‌توان انکار کرد که نسخه ایکس‌باکس وان ایکس از دو ویژگی Volumetric lighting و Dust Clouds بی بهره است. این تفاوت های پایه‌ای، افراد فنی و حرفه ای را به یاد عناوین قدیمی می‌اندازد؛ اگر یادتان باشد، در گذشته نسخه های کنسولی از نظر فنی کاملا متفاوت از نسخه PC ساخته می‌‌شدند و حتی توسعه دهندگانی متفاوت داشتند.

تحلیل فنی | بررسی عملکرد The Witcher 2 روی پلتفرم‌های ایکس‌باکس و رایانه‌های شخصی - گیمفا

کار عالی سی دی پراجکت در خلق یک سیستم Shading کاملا جدید، ستودنی است. نورپردازی نسخه وان ایکس حالا از نسخه رایانه های شخصی نیز پا را فراتر گذاشته است.

بد نیست اشاره کوچکی هم به افکت Depth of Field شگفت انگیز بازی داشته باشیم. این عنصر گرافیکی بازی نیز در زمان خود، بسیار خارق العاده و نو بود همین الآن، در سال ۲۰۱۸ نیز با نگاه کردن به آن حیرت زده می‌شویم. بسیار واضح است که نسخه ایکس‌باکس ۳۶۰ بازی به هیچ عنوان بویی از این افکت نبرده باشد اما قضیه در مورد نسخه ایکس‌باکس وان ایکس چطور است؟ سازندگان در یک اقدام هوشمندانه و با استفاده از یک نوع بلور خاص، سعی کرده‌اند تا آن افکت سنگین Depth of Field را بازسازی یا بازنمایی کنند اما با مقایسه رو در روی دو نسخه به این نتیجه می‌رسیم که این افکت به راحتی بازنمایی نمی‌شود و به صورت اریجینال بسیار زیبا تر است. با این حال تلاش سی دی پراجکت، تحسین برانگیز است.

تحلیل فنی | بررسی عملکرد The Witcher 2 روی پلتفرم‌های ایکس‌باکس و رایانه‌های شخصی - گیمفا

افکت Depth of Field فوق‌العاده ی بازی در نسخه رایانه های شخصی در مقابل تکنیک بلوری کردن پس زمینه ها در نسخه وان ایکس…

از بحث مقایسه The Witcher 2: Assassins of Kings بین دو نسخه وان ایکس و رایانه های شخصی که خارج شویم، به موضوع مقایسه فنی این بازی بین دو نسخه ایکس‌باکس ۳۶۰ و ایکس‌باکس وان ایکس می‌رسیم تا ببینیم چه مزیت هایی از نسخه جدید تر دریافت می‌کنیم. تفاوت ها و موارد ارتقا یافته در نسخه وان ایکس بی شمار است و می‌توانیم تا مدت ها در مورد آن ها صحبت کنیم و کار خوب سی دی پراجکت رد را تحسین نماییم اما بد نیست به چند مورد مهم نیز اشاره شود. اول از همه بحث رزولوشن اجرایی به میان می‌آید که از ۷۲۰p به ۲۱۶۰p یا ۴K رسیده‌ایم. علاوه بر این، مولتی سمپلینگ، کیفیت بافت ها، کیفیت سایه ها و عناصر بسیار دیگری ارتقا یافته‌اند و ظاهری عالی به بازی داده‌اند. اما در طرف دیگر، بسیاری از موارد گرافیکی ثابت باقی مانده‌اند که از بین آن ها می‌توان به نوع نورپردازی یا نوع بافت ها اشاره کرد. مورد مهم دیگری که در نسخه ارتقا یافته به چشم می‌خورد، جزئیات هندسی اجزای مختلف محیط است؛ به عنوان مثال، اگر در نسخه قدیمی برای طراحی یک سطح شیبدار روی دیوار خراب شده، از یک سطح کاملا صاف استفاده شده بود، در نسخه ارتقا یافته همان سطح بسیار با جزئیات تر و با گوشه‌های تیز و صیقلی بیشتری دیده می‌شود.

تحلیل فنی | بررسی عملکرد The Witcher 2 روی پلتفرم‌های ایکس‌باکس و رایانه‌های شخصی - گیمفا

صحبت کامل در مورد تفاوت های بصری و فنی بازی روی ایکس‌باکس ۳۶۰ و ایکس‌باکس وان ایکس به تنهایی یک «تحلیل فنی» می‌طلبد.

همه ما می‌دانیم که اجرای The Witcher 2: Assassins of Kings برای کنسول های نسل هفتمی ایکس‌باکس ۳۶۰ و پلی‌استیشن ۳ کار بسیار سختی به حساب می‌آمد و همان طور که پیش از این توضیح داده شد، سازندگان در آن زمان با استفاده از بیلد متفاوتی نسخه های کنسولی را به اجرا درآوردند. با این حال، این کنسول ها هنوز بازی را با افت فریم های مقطعی و زودگذر اجرا می‌کنند. سی دی پراجکت رد برای جلوگیری از افت فریم در صحنه های پرتقاضا، بازی را طوری تظیم کرده بود که عنصر V-sync را به صورت کامل حذف کند. نسخه های کنسولی از یک نوع V-sync سازگار استفاده می‌کردند اما در زمان هایی، همان هم باید حذف می‌شد تا نرخ فریم تا حد زیادی پایین نیاید. با این که تکنیک سی دی پراجکت به نوعی جواب داد و در نسخه ۳۶۰ افت فریم سنگینی را مشاهده نمی‌کنیم، اما حذف V-sync مساوی است با Screen Tearing یا پارگی تصویر. خوشبختانه این مشکل در نسخه وان ایکس به طور کامل حل شده (البته در همه بازی های پشتیبانی از نسل قبل، این مشکل برطرف می‌شود) و حتی دیگر شاهد افت فریم در آن نیستیم و می‌توانیم بازی را با نرخ فریم ثابت ۳۰ بر ثانیه اجرا کنیم. البته همه چیز به همین جا ختم نمی‌شود. نسخه ایکس‌باکس وان ایکس در بضی از صحنه های نادر، در Frame Pacing مشکل دارد و حدود ۵۰ میلی ثانیه بالا و پایین می‌رود. البته این مشکل خیلی زود گذر است و خیلی حس نمی‌شود.

تحلیل فنی | بررسی عملکرد The Witcher 2 روی پلتفرم‌های ایکس‌باکس و رایانه‌های شخصی - گیمفا

با این که نرخ فریم نسخه ۳۶۰ خیلی بد نبود اما در نسخه وان ایکس، با وجود یک V-sync کاملا فعال، افت فریمی مشاهده نمی‌شود.

در آخر قطعا می‌توان گفت که نسخه ارتقا یافته The Witcher 2: Assassins of Kings شما را مجبور می‌کند تا باری دیگر به سراغ این عنوان قدیمی روی کنسول ایکس‌باکس وان ایکس خود بروید. سی دی پراجکت رد بسیار خوب بازی را با ظاهری تازه و به مانند یک عنوان بازسازی شده تحویل بازی‌بازان داده است. شاید نسخه رایانه های شخصی هنوز بهتر از نسخه وان ایکس به نظر برسد اما این را فراموش نکنید که آن کیفیت تصویر، با یکی از سریع ترین و قدرتمند ترین (و البته گران قیمت ترین) کارت های گرافیک کهکشان به دست آمده است. The Witcher 2: Assassins of Kings یک معجزه فنی و گرافیکی است که توانستیم آن را با کنسولی قدرتمند در اوج زیبایی‌اش ببینیم و این اتفاق بسیار خوشحال کننده‌ای است. 

امیدوارم از این قسمت از سری تحلیل فنی لذت و نهایت استفاده را از آن برده باشید. شما می‌توانید برای بررسی دقیق و موشکافانه عملکرد بازی The Witcher 2: Assassins of Kings برروی کنسول های ایکس‌باس ۳۶۰، ایکس‌باکس وان ایکس و رایانه های شخصی، ویدیوی تحلیلی زیر را که به وسیله دیجیتال فاندری تهیه شده است، تماشا و دانلود نمایید (واضح است که تنها مشاهده ویدیو با بالاترین کیفیت ممکن باعث فهم دقیق موضوعات فنی این سری می‌شود):

دانلود ویدیو با رزولوشن ۲۱۶۰p (نرخ فریم ۶۰ بر ثانیه)
دانلود ویدیو با رزولوشن ۱۰۸۰p (نرخ فریم ۶۰ بر ثانیه)

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

تحلیل فنی | بررسی عملکرد The Witcher 2 روی پلتفرم‌های ایکس‌باکس و رایانه‌های شخصی - گیمفا
تحلیل فنی | بررسی عملکرد The Witcher 2 روی پلتفرم‌های ایکس‌باکس و رایانه‌های شخصی - گیمفا
تحلیل فنی | بررسی عملکرد The Witcher 2 روی پلتفرم‌های ایکس‌باکس و رایانه‌های شخصی - گیمفا
تحلیل فنی | بررسی عملکرد The Witcher 2 روی پلتفرم‌های ایکس‌باکس و رایانه‌های شخصی - گیمفا
تحلیل فنی | بررسی عملکرد The Witcher 2 روی پلتفرم‌های ایکس‌باکس و رایانه‌های شخصی - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • all pacino گفت:

    نسخه ۲ خدایی شاهکار بود و نسخه سوم فوق شاهکار این سه گانه شاهکار تا سالها در ذهن گیمرها باقی خواهد ماند

    • انچارتد ۴ : عاقبت یک دزد گفت:

      نور پردازی وان ایکس حتی از نسخه رایانه های شخصی نیز پا را فراتر گذاشته است
      این جمله بالایی به تنهایی خرید وان ایکس رو واجب می کنه واقعا برازنده هست نام قویترین کنسول تاریخ برای این هیولای ۶ ترافلاپسی

  • shadowwarior گفت:

    و همچنان pc بهترین و قدرتمند ترین پلتفرم برای اجرای انواع بازیها 🙂

    • allfreegamer گفت:

      اگه تو بگی (مقایسه ی وان ایکس با قیمت دو و پانصد در برابر سیستم ۵ میلیونی دلم میخواست یه کنسول ۱۰۰۰ دلاری تولید میشد همون قیمت ۵ میلیون اونوقت بهت میگفتم) گرافیک و سخت افزار یعنی چی

      • چی داری میگی؟

        حتی اگه مایکروسافت میخواست یه کنسول بدون محدودیت بودجه تولید کنه نهایتا با سخت افزاری که AMD در حال حاضر داره قدرتی معادل Vega 64 که قوی ترین کارت تاریخ AMD هست میتونست ارائه بده که باز هم ۳۵-۴۰ درصد از ۱۰۸۰Ti انویدیا ضعیف تره!!

        مایکروسافت این قطعات رو از آسمون نمیاره این قطعات رو از کمپانی های عظیمی میخره که خودشون بازار اصلیشون پی سیه!

        اون دوستانی هم که خیلی از عملکرد OneX غافلگیر شدن این ویدیو رو ببینن :

        https://youtu.be/uLxI3Vrodyw

        طرف با GTX 1080 بازی رو تو رزولوشن ۴K و ۶۰-۷۰ فریم در ثانیه اجرا میکنه یعنی اگه دیجیتال فوندری میخواست بازی رو با تنظیمات OneX اجرا کنه با همین Titan X میتونست ۹۰-۱۰۰ فریم بگیره!

      • aladar guitarist گفت:

        این پروفایل انچارتد ۴ عاقبت یک دزد هم مال خودته ؟

  • خسته نباشی اشکان جان عالی بود :yes: :yes:
    TITAN X PASCAL VS XBOX ONE X
    بازی ای داریم که روی وان اکس با ۹ برابر رزولوشن ۳۶۰ داره اجرا میشه و در مواردی در VS با PC چنین نتیجه ای داریم “کار عالی سی دی پراجکت در خلق یک سیستم Shading کاملا جدید، ستودنی است. نورپردازی نسخه وان ایکس حالا از نسخه رایانه های شخصی نیز پا را فراتر گذاشته است”
    به طور کلی افتخار بزرگی هست برای اژدهای ۶ ترافلاپسی مایکروسافت که میتونه حداقل نزدیک با این کارت های گرافیک هیولا خروجی بده
    The Most Powerful Console Ever Made

    • اگه دیجینال فوندری میخواست تنظیمات گرافیکی رو برابر با ورژن OneX قرار بده براحتی بیش از دو برابر میتونست فریم بگیره، همونطور که اشاره شده Titan XP ویچر ۳ رو با تنظیمات الترا و ۶۰FPS تو رزولوشن ۴K میتونه اجرا کنه، در حالی که OneX بازی رو تقریبا با تنظیمات مدیوم و رزولوشن داینامیک و ۳۰FPS اجرا میکنه، خروجی نزدیکی وجود نداره.

      • میثم جان ببین مشخص هست متن رو نخوندی ببین به این جمله دقت کن
        “بازی روی چنین کارت گرافیک قدرتمندی (که یکی از بهترین ها در دنیا شناخته می‌شود)، نرخ فریم ۳۰ بر ثانیه خروجی می‌دهد و این نرخ فریم گاهی اوقات با افت هم رو به رو می‌شود. با همین موضوع می‌توان به راحتی فهمید بازی تا چه اندازه پر تقاضا است” این دقیقا جمله خودشون هست من که از خودم در نیاوردم یه نگاه به متن بنداز
        درباره نورپردازی هم جمله ای گفتم که دقیقا باز توی متن هست
        بازم اشاره شده که هنوز هم این خروجی بهتر از وان اکس هست اما این کارت گرافیک گران قیمت ترین کارت گرافیک جهان هست و این خروجی هم در ویچر۲ نزدیک هست بحث اینجا درباره ویچر۲ بود نه ویچر۳

    • نورپردازی از رایانه های شخصی پارا فراتر گذاشته؟؟؟؟ اره خب به رو به عقب پا را فراتر گذاشته! برادر گرامی باز خوبه اینجا عکس مقایسشونو گذاشتن و شما باز نمیخواین ببینین! من کلا قصد ناراحتیتونو ندارم حوصلشو ندارم در اصل فقط خواستم بگم کلاه بزرگی رو سرتون هست خدا کنه تا قبل اینکه دیر بشه بهش پی ببرین

  • ممنون اقای عالی خانی
    یکی از بخش های مورد علاقه من تو گیمفا همین تحیلی فنی بازیاست
    بنظر من کسی که کنسول میخره واسه یه مدت کوتاه و محدود بازی ها رو با بهترین کیفیت البته در سطح متوسط نسبت به pc بازی می کنه رفته رفته برای ثابت نگه داشتن فریم کاهش و غیرفعال کردن تنظیمات و اپشن های گرافیکی رو بازی ها اعمال میشه گرچه فریم بازی ها باز ثابت نیست اما حد اقل بازی رو کنسول اجرا میشه
    همین xbox one x فکر کنم سطح گرافیکش در مقابل رایانه های شخصی چیزی در حد تنظیمات medium باشه یه مثال در مورد بازی دیگه که اگه مقایسشو ببینین متوجه میشین PLAYERUNKNOWN’S BATTLEGROUNDS
    پس بهتره کنسول با کنسول مقایسه بشه

  • بفرما اینم کنسول خیلی نزدیک به یه پی سی high end حتی نمیتونه نورپردازی و جزئیات رو به اندازه پی سی بیاره قصدم به خدا تخریب نیست ولی چیزی که میبینم معلومه

    • شما با آپ اسکیل سه طبقه ات حال کن ما هم با کنسولی که تنه به تنه تایتان اکس میزنه :laugh: سرت رو مثل کبک کردی زیر برف حتی نقد رو هم نخوندی داری می سرایی :laugh:
      Feel True Power

      • تنه به تنه ی تایتان اکس؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: داریم راجع به گیم های باکیفیت صحبت میکنیم یا کارت گرافیک و قدرت سخت افزار؟ انگار ملتفت نیستین یه بخش بزرگ ایک باکس وان مال سیستم عاملشه یعنی مقدار قابل توجهی از کنسول رو سیستم عامل تشکیل داده درضمن سازنده ای هم وجود نداره که بتونه از تمام سخت افزار کنسول استفاده کنه من سرمو عین کبک کردم زیر برف؟ بدبخت نسل قبل من بودم که ۳۶۰ داشتم و وقتی رفتم پلی استیشن رو دیدم فهمیدم که مایکروسافت سرمونو کرده زیر برف دیگه اندازه ی من به مایکرو نمیخواستی که اعتماد داشته باشی لومیا ۹۵۰ رو گرفتم ولی دیدم لیاقت نداره محصولاتشو بخری عزیز من نقد هایی مثل دیجیتال فاندری رو قبول ندارم عکس هایی که گذاشته بودن ضعف اکس وان رو نشون میداد برین نگاه کنین کسی که آپدیت ۴k واقعی رو به کنسولش تو shadow of war داده سونی بود که فقط به خاطر این رزولوشن ۴۰ گیگ آپدیت داده حالا برو ببین آپسکیل چیه گاد اف وار با رزولوشن ۴k واقعی رو کنسول پرو اجرا میشه یه بازی بتونین تو اون کیفیت داشته باشین بعد بیاین بشینین مناظره میکنیم اون ۳ طبقه روهم برای ظاهرش زدن کم عقل در حالی که معماری کنسول از داخل ۳ طبقه نیست انقدر یه تعداد فن مایکرو کم شعورن که اصلا ادم میمونه چی بگه کاری با منطقیاش ندارم ارادتمند هم هستیم اما اینا دیگه واقعا یا کورن یا بچن یا اصلا گیمر نیستن!

    • واضحه چون نسخه xbox 360 برای xbox one x ارتقا پیدا کرده و نسخه pc کاملا پورت متفاوتی داره. درضمن نسخه pc از کارت گرافیک تایتان اکس استفاده کرده با این حال ۴k و ۳۰ فریم اجرا میشه و همچنان افت فریم هم داره. اگه مقاله رو بخونی و فقط به عکسها توجه نکنی این دردسرها برات پیش نمیاد

    • Cuphead گفت:

      ناراحت نباش پولاتو جمع کن یه وان اکس بگیر برات مشکل پیش نیاد :laugh:

  • این تحلیل رو یک ماه پیش دیدم تو پیج یوتیوب خود دیجیتال فاندری. ممنون بابت ترجمه برای استفاده بقیه
    واقعا معجزه روی معجزه است. چون بک وارد خودش یک معجزست و اجرای ۹ برابر رزولوشن و اون همه ارتقا خودش یه معجزه دیگه
    راستی یادتون نره قیمت تایتان اکس الان بالای ۷ میلیون تومنه :laugh:
    باز هم میگم:
    به خاطر چهار تا انحصاری یک بار مصرف که ۲۰۱۵ معرفی شدن و تو ۲۰۱۹ هم معلوم نیست بیان یا نه خودتون رو از قدرتمندترین و حماسی ترین کنسول تاریخ بشریت محروم نکنید
    Feel True Power

تحلیل فنی | بررسی عملکرد The Witcher 2 روی پلتفرم‌های ایکس‌باکس و رایانه‌های شخصی - گیمفا
تحلیل فنی | بررسی عملکرد The Witcher 2 روی پلتفرم‌های ایکس‌باکس و رایانه‌های شخصی - گیمفا