کوییز آو کینگز، پدیدهی ۴۰۰ میلیاردی سال! + کد هدیهی اختصاصی
گزارش «کوییز آو کینگز: پدیده اجتماعی» دومین گزارش از مجموعه گزارشهای «پدیده سال» به شمار میاید که قرار است در هر سال یک بازی محبوب و پرمخاطب در ایران را تحت بررسی آماری قرار دهد. نکته حائز اهمیت این گزارش اما قدرتنمایی یک بازی ایرانی در بازار گیم است؛ آن هم فقط یک سال پس از آنکه نتایج همین پیمایش میدانی، نشان داد یک بازی بزرگ و محبوب خارجی توانسته در سال ۹۵ بازار داخلی بازیها را به تسخیر خود درآورد.
پس از آنکه در سال گذشته، بازی Clash of Clans به عنوان پدیده سال انتخاب شد و تحت پژوهش قرار گرفت، این بار مرکز تحقیقات بازیهای دیجیتال (دایرِک) سراغ بازی ایرانی Quiz of Kings رفته است.
بازی موبایلی کوییز که مبتنی بر آموزش مطالب عمومی به بازیکنان و ایجاد فضای رقابت بر این اساس است، توانست در سال ۹۵ با رشد ۱۶۸۳ درصدی در تعداد دستگاههای فعال خود، به یکی از پرکاربرترین بازیهای ایرانی تبدیل شود و در لیگ بازیهای رایانهای ایران در سال ۲۰۱۷، در حضور بازیهای پرطرفداری مانند PES 2018، FIFA 18 و Clash Royale، عنوان پرمخاطبترین بازی مسابقات را به دست آورد. به همین جهت دایرِک این بازی موفق ایرانی را به عنوان پدیده سال۹۶ انتخاب و گزارش مشروحی را درباره دامنه نفوذ این بازی تدوین کرده است.
۱۱ میلیون کاربر، ۸ میلیون دستگاه، ۴۰۰ میلیارد ثانیه بازی
براساس دادههای ثبت شده در این گزارش از ابتدای پاییز ۹۴ تا انتهای پاییز ۹۶ آمار دستگاههای فعال استفادهکننده از بازی «کوئیز آو کینگز» به مرز ۸ میلیون و ۸۵۰ هزار و ۲۶۹ دستگاه رسیده است.
به صورت میانگین ۱ میلیون و ۴ هزار و ۴۱۱ دستگاه فعال ماهیانه برای بازی وجود داشته است. این معیار به معنای تعداد دستگاههای منحصربهفردی است که در یک بازه یک ماهه وارد بازی میشوند.
به صورت میانگین ۲۲۹ هزار و ۴۸۴ دستگاه فعال روزانه برای بازی وجود داشته است. این معیار به معنای تعداد دستگاههای منحصربهفردی است که در یک بازه یک روزه وارد بازی میشوند. براساس همین آمار هم زمان صرف شده برای بازی کوییز، در مجموع ۷ میلیارد و ۷۱۶ میلیون و ۹۲۲ هزار و ۴۳۴ دقیقه محاسبه شده است.
در مجموع ۲ میلیارد و ۳۶۶ میلیون و ۱۴۱ هزار و ۱۲۷ دست کوییز در این بازه زمانی یکساله بازی شده که در اینجا منظور از دست، تعداد دفعات ورود به بازی است و نباید با هر دست مسابقه که داخل بازی انجام میشود اشتباه گرفته شود.
رونمایی از تریلر جدید بازی
سالی که گذشت اما برای بازی کوییز از جوانب مختلفی درخشان و حائز اهمیت بود. بعد از یک کمپین موفق در نوروز ۹۶، تیم سازنده با یک جهش بیسابقه در تعداد کاربران مواجه شد؛ به طوری که تعداد کاربران فعال روزانه بازی از ۳۰۰ هزار به ۵۰۰ هزار نفر رسید. همین موضوع باعث بهوجود آوردن مشکلاتی در زیرساخت بازی در ماههای اول سال شد. اما این موضوع هم مانع تلاش بیشتر تیم سازنده موفقترین بازی ایرانی این سالها نشد.
در ادامه سال، با اضافهشدن قابلیت بازی بهصورت گروهی، روح تازهای در کوییز آو کنیگز دمیده شد. اضافهشدن این قابلیت، باعث افزایش فعالیت کاربران شد و کمک زیادی کرد تا از یکنواختی بازی جلوگیری کند.
پس از آن، قابلیت جدید دیگری به بازی اضافه شد به نام «چالش»؛ به این صورت که هر چند روز یکبار یک چالش و ماموریت برای مدت زمان محدود به بازی اضافه شده و در صورت اتمام آن، گیمر جوایزی دریافت خواهد کرد. این ویژگی یکی از جذابترین ویژگیهای بازی تا به امروز بوده است.
تیم سازنده همچنین تمرکز خود را بر روی محتوا و کیفیت سوالات افزایش داد و یک تیم متخصص ۲۰ نفره در حال کار روی این موضوع و خارجکردن سوالات اشتباه از بازی هستند. همین موضوع باعث شد کیفیت سوالات بازی نسبت به گذشته پیشرفت قابل ملاحظهای داشته باشد.
علاوهبر این، تیم فنی کوییز آو کینگز با کار روی زیرساخت بازی و استفاده از بهروزترین تکنولوژیهای دنیا، موجب بهبود سرعت بازی نسبت به گذشته شدهاند.
بنابر اعلام تیم سازنده، برای نوروز ۹۷، علاوه مسابقات، چالشها و جوایز فراوانی که برای این بازی در نظر گرفته شده، قابلیت جدیدی قرار است قبل از پایان سال منتشر شود که با استفاده از آن، میتوانید با دوستانتان یک تورنمنت تشکیل دهید و به رقابت با هم بپردازید تا در پایان مشخص شود چه کسی اطلاعاتش از همه بیشتر است!
هماکنون و با کلیک روی لینک زیر، میتوانید کوئیز آو کینگز را با توجه به سیستم عامل تلفن همراه هوشمند خود دریافت کنید:
https://ie10.app.link/8FxIKv9cmL
همچنین با وارد کردن کد اختصاصی زیر، ۲۰۰ سکه به حساب کاربری شما واریز خواهد شد:
GameFa
پر بحثترینها
- مایکروسافت به سازندگان خود هشدار میدهد که از طراحی شخصیتهای زن با اندام اغراق شده خودداری کنند
- تعداد بازیکنان Horizon Forbidden West روی PC حدود ۵۰ درصد کمتر از نسخه قبلی است
- تعداد بازیکنان همزمان Horizon Forbidden West در استیم از ۴۰ هزار نفر عبور کرد
- ویدیوی اختصاصی: گیمپلی و معرفی بازی Rise of the Ronin
- ویدیو: تریلر جدید بازی Hellblade 2 را مشاهده کنید
- عملکرد خوب استودیوی Nixxes در پورت PC بازی Horizon Forbidden West
- احتمال عرضه Final Fantasy 16 برای پلتفرمهای دیگر وجود دارد
- گزارش: Xbox در مقطعی اکثر عناوین خود را برای PS5 منتشر خواهد کرد
- تاریخ عرضه و قیمت کنترلر جدید Xbox فاش شد
- فیل اسپنسر: اخراجها در اکتیویژن برای کسب سود ضروری بود
نظرات
یادش بخیر اونوقتا که تازه اومده بود و معروف نشده بود بازی میکردیم خیلی حال میداد ولی وقتی فهمیدم معروف شده و همه دارنش (به اصتلاح خز شده) دیگه بازیش نکردم ولی خوشحالم که موفقیت های خوبیو به دست آورده و آفرین به سازنده هاش که ایده ی خودشونو پرورش دادن و از بقیه تقلید نکردن به امید اینکه بازی سازای دیگه ی ایرانی هم ایده های جدیدو پرورش بدن و بتونن موفق بشن….
اره واقعا پدیده س
سوالات چرت و پرت و سریع اکسپت میکنن
بعد من اون دفه ی سوال عالی طرح کردم رد کرده بودن
فقط یکی از سوالات ک یادم مونده رو مثال میزنم
ک زده بودن نام خر زورو چیست
بعد جواب های چند گزینه ایی
امیر تتلو
رخش
خر شرک
هیچ کدام
الحق ک پدیده س 😐 😐
نصف جواب سوالاتش هم چرت و پرته
با چه بازی هایی خودمونو خوش کردیم . اگه ما نخوایم سازنده های ایرانی واسه موبایل بازی ندن ، باید کیو ببینیم ؟ باید واسه بازی ساختن وقت بزارن و به پلتفرم های مختلف منتشر کنن . ما نمیخوایم بازی اولترا فورکا بسازید . اصلاً گرافیکش در حد همین ماینکرفت باشه ولی خلاقیت باشه . و نتیجه این میشه پیشرفت . Cd project خدا از لهستان هستن . شما چی از اونا کم دارین . با عرضه ی ویچر ١ نشون دادن یه چیزایی بلدن . بعد ویچر ٢ رو دادن که خیلی عنوان خوبی بود ولی در حد فوق العاده نبود . بعد با دادن ویچر ٣ پیشرفت فوق العاده شون رو نشون دادن
امیدوارم یه روز از خواب بیدار شید
——————-
تأیید لطفاً
اونا به اجازه شما نیاز ندارن که بازی بسازند بعد اونا چیزهایی گفتی اکثرا بهتر. از شما می دونند خیلی بازی هایی شما چرت می دونی تونستن ازشون سود بدست بیارند چند سالی هست از خواب بیدار شدند
یکی از بازیای آنلاین مفید که حداقل ۴ تا چیز جدید آدم یاد میکیره