یک نسل زندگی، یک عمر خاطره | نقد و بررسی بازی The Sims Mobile - گیمفا
یک نسل زندگی، یک عمر خاطره | نقد و بررسی بازی The Sims Mobile - گیمفا
یک نسل زندگی، یک عمر خاطره | نقد و بررسی بازی The Sims Mobile - گیمفا
یک نسل زندگی، یک عمر خاطره | نقد و بررسی بازی The Sims Mobile - گیمفا

یک نسل زندگی، یک عمر خاطره | نقد و بررسی بازی The Sims Mobile

رضا توکلی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
یک نسل زندگی، یک عمر خاطره | نقد و بررسی بازی The Sims Mobile - گیمفا

الکترونیک آرتز پس از عرضه نسخه تقریبا آزمایشی بازی The Sims FreePlay بر روی سیستم‌عامل‌های موبایل، تجربه لازم برای ارائه یک نسخه رسمی از این مجموعه را بدست آورد. عنوان The Sims Mobile نسخه اصلی این سری بازی شبیه‌ساز زندگی، بر روی موبایل است. در ادامه با نقد و بررسی این بازی همراه ما باشید.

در کنار پیشرفت‌ صنعت بازی‌های ویدیویی، سیستم‌عامل و سخت‌افزار‌های موبایل هم به‌خوبی برای پردازش و اجرای بازی توسعه یافته‌اند و امروزه تقریبا هر سبکی از بازی‌‌ها، بر روی موبایل هم یک عنوان موفق دارند. بازی‌های ورزشی مانند فوتبال، راگبی، بسکتبال و بوکس هرساله با انتشار نسخه‌های جدید بر روی پلتفرم‌های اصلی، نسخه‌ای هم توسط سازندگان برای سیستم‌عامل‌های موبایلی درنظر گرفته می‌شود و این نشان از اهمیت نسبی موبایل است. بازی‌های رانندگی، استراتژیک، اکشن (ماجراجویی سوم شخص یا تیراندازی اول شخص)، فکری، دوبعدی و کارتی، همگی سبک‌هایی هستند که در حال حاضر در بازی‌های مختلفی اجرا و امتحان شده‌اند و می‌توان برای هریک از آنها یک بازی تقریبا کاملی را معرفی کرد. همچنین سبک جدید و پرطرفدار روز، یعنی بتل‌رویال هم توسط توسعه‌دهندگان مستقل بر روی این پلتفرم کوچک، طراحی و تست شده که نتیجه خوبی هم داشته است. این تجربه خود منجر شد که حتی نسخه رسمی بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds هم برای موبایل منتشر شود. در بین سبک‌های نام‌برده شده، جای خالی یک بازی شبیه‌ساز احساس می‌شد. طبیعتا بازی‌هایی پیش‌تر در این سبک بر روی موبایل منتشر شده‌اند اما نمی‌توان به آنها لقب یک بازی موفق را داد. شرکت الکترونیک آرتز با توسعه یک عنوان از سری SimCity با نام SimCity BuildIt، تقریبا شبیه‌سازی خوبی بر روی موبایل داشته اما بیشتر مشابه بازی‌های استراتژی بود تا شبیه‌سازی. حال با عرضه بازی The Sims Mobile یک شبیه‌ساز زندگی هم بر روی سیستم‌عامل‌های موبایلی داریم. نسخه موبایل بازی سیمز یکی از مهم‌ترین بازی‌هایی است که به‌تازگی منتشر شده است. مطابق انتظار The Sims Mobile به صورت رایگان و با پرداخت درون‌برنامه‌ای برای سیستم‌عامل‌های اندروید و آی‌او‌اس منتشر شده است.

the sims mobile

The Sims Mobile

نسخه موبایل بازی سیمز دقیقا همان تجربه بازی بر روی پلتفرم‌های اصلی را در اختیار بازی‌بازان قرار می‌دهد اما طبیعتا برخی قسمت‌های آن برای انتشار بر روی موبایل، از بازی حذف شده اند که چندان به چشم نمی‌آیند. در ابتدا باید گفت که به دنبال مقایسه این بازی با نسخه‌ جدید (The Sims 4) رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها نیستیم اما یک سری تفاوت‌ها در ابتدا لازم است عنوان شود. اولین مرحله از بازی که شما با آن روبرو می‌شوید، بخش انتخاب شخصیت و شخصی‌سازی او است. در این قسمت می‌توانید در تمامی بخش‌ها به صورت تصادفی کاراکتر خود را انتخاب کنید اما امکان تغییر تک‌تک موارد برای شخصی‌سازی بیشتر در بازی وجود دارد. پس از انتخاب جنسیت، می‌توانید نام و نام‌خانوداگی‌ را عوض کرده و سپس به سراغ ویژگی‌های ظاهری آنها بروید. در بخش شخصی‌سازی قسمت‌های مختلفی مانند فرم صورت، موها، فرم بدنی و لباس‌ها در بازی وجود دارد که طبیعتا از نسخه The Sims 4 بسیار ساده و کلی‌تر است اما با این وجود می‌توانید شخصیت‌های منحصر به فردی را هم در بازی خلق کنید. در همین ابتدا که هنوز وارد بازی نشده‌ایم، می‌توان با بسته‌های ویژه‌ای که برای آنها باید هزینه کنید، آشنا شد. آیتم‌های ویژه مانند لباس و اکسسوری‌های مدل‌دار در بازی نیازمند استفاده از سرویس پرداخت درون‌برنامه‌ای هستند که خوشبختانه نیاز ضروری به استفاده از آنها نیست.

یک نسل زندگی، یک عمر خاطره | نقد و بررسی بازی The Sims Mobile - گیمفا

با اینکه نسبت به نسخه‌های اصلی بازی، امکانات کمتری برای شخصی سازی درنظر گرفته شده است، اما باز می‌توانید شخصیت‌های منحصر به فردی را طراحی کنید

پس از انتخاب شخصیت موردنظر می‌توانید وارد محیط بازی شده و زندگی خود را شروع کنید. ابتدای بازی شما وارد یک خانه خاک‌خورده می‌شوید که باید آن را سر و سامان دهید. لوازم ضروری شما در خانه وجود دارند اما برای تعویض و یا خرید وسایل جدید، همانند زندگی عادی، نیاز به پول دارید. در The Sims Mobile هم نباید بیکار بشینید و پس از گذراندن بخش معرفی، باید وارد محیط کار خود شوید. درآمد اصلی شما از این بخش تامین خواهد شد ولی در کنار آن می‌توانید کسب و کار خود را هم گسترش داده و یا در قسمت‌های دیگر مشغول به کار شوید. به صورت پیشفرض در ابتدا شما وارد یک کافه شده و می‌بایست به مشتریان سرویس دهید. در ازای کار و پر شدن نوار Quest‌های روزانه می‌توانید درآمد داشته باشید. همچنین با تکمیل کردن اچیومنت‌های بازی می‌توانید علاوه بر افزایش سطح (لِول)، درآمد بدست آورید. وظایف شما در بازی خیلی ساده است و باید بعد از محیط کار با دیگران ارتباط برقرار کنید. به طور کلی یک نوع صدای زن و مرد برای بازی ظبط شده که بر روی شخصیت‌ها قرار داده شده است. بخش زیادی از حجم بازی را همین گفتگوها پر می‌کند که البته می‌توانید پس از اتمام زمان تعیین شده برای آن، امتیاز خود را دریافت کرده و سایر گفتگو را با زدن علامت تیک رد کنید. روابط شما در ابتدا بسیار ساده بوده و خیلی جدی نیست اما با پیشروی در بازی می‌توانید همانند Simsهای اصلی، زندگی و خانواده تشکیل دهید. در این بازی‌ چنین المان‌هایی درنظر گرفته شده است و می‌توانید به وسیله آنها تجربه خوب و نسبتا کاملی را در سبک شبیه‌ساز زندگی بدست آورید.

یک نسل زندگی، یک عمر خاطره | نقد و بررسی بازی The Sims Mobile - گیمفا

گفتگو‌های پیشنهادی به این شکل در گوشه سمت راست تصویر نمایش داده می‌شوند

یکی از ویژگی‌های مثبت بازی قابلیت اضافه کردن شخصیت‌های جدیدی به محیط بازی است. یعنی شما می‌توانید همزمان تا چهار شخصیت را در بازی کنترل کنید، البته به صورت پیشفرض تنها امکان مدیریت دو شخصیت را دارید و برای ساخت شخصیت سوم باید از پول‌هایی که در بازی بدست آورده‌اید، خرج کنید اما شخصیت چهارم نیاز به پول واقعی دارد و باید هزینه آن را پرداخت کنید. با اضافه کردن شخصیت‌های جدید می‌توانید بیشتر کار کرده و درآمد بیشتری را بدست آورید. محیط ابتدایی بازی تنها یک خانه و محل کار است اما بعد از گذراندن سطح‌های اولیه می‌توانید خانه خود را به مرکز شهر انتقال دهید. علاوه بر خانه، محیط کار در سه نقطه در نقشه طراحی شده که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. برای مثال در پارک تنها کافه وجود دارد اما در مرکز خرید می‌توانید رستوران، آرایشگاه و بنگاه معاملاتی را اداره کنید. در نقشه بازی در حال حاضر ۵ مکان اصلی وجود دارد که البته تجربه نشان داده که با ارائه بروزرسانی‌ها امکان اضافه شدن محیط‌ها با ویژگی‌های خاص در بازی وجود دارد.

یک نسل زندگی، یک عمر خاطره | نقد و بررسی بازی The Sims Mobile - گیمفا

با امکان تغییر زاویه دوربین می‌توانید به راحتی همه جزییات را مشاهده کنید

یکی دیگر از نکات قابل‌توجه در بازی، راحتی تغییر زاویه دوربین است. شما به راحتی با لمس دو انگشت می‌توانید زوایای مختلفی را انتخاب و همچنین بر روی عناصر دلخواه بزرگ‌نمایی کنید. یکی از موارد قابل‌توجه در این بخش به کیفیت خوب گرافیک فنی بازی برمی‌گردد. شما هر چقدر هم که بر روی صفحه عمل بزرگ‌نمایی را انجام دهید، کیفیت بافت‌ها و رزولوشن آنها تغییری نمی‌کند.  در بازی The Sims Mobile شما می‌توانید برای زندگی خود هدف تعیین و در راستای تحقق آن قدم بردارید. برای مثال، برای هر یک از شخصیت‌ها می‌توانید انتخاب کنید که به‌دنبال احترام، شهرت، ثروت، موقفیت، عشق و… باشد. با انتخاب این هدف‌ها، پیشنهادهایی که در بازی به شما داده می‌شود تغییر می‌کند و در کوچک‌ترین حالت، خود را در گفتگوها نشان می‌دهد. یعنی گفتگو‌های پیشنهاد شده برای شروع یک رابطه عاشقانه می‌تواند از اینجا شروع شود که کار و کاسبی شما چطور است! در کنار آشنا شدن و پیدا کردن دوست در بازی، شما می‌توانید از طریق فیس‌بوک با سایر دوستان خود ارتباط برقرار کنید. این ارتباط تنها به ساخت گروه و منوی چت خلاصه نمی‌شود و می‌توانید با دوستانتان در بازی ملاقات کرده و به خانه آنها بروید.

یک نسل زندگی، یک عمر خاطره | نقد و بررسی بازی The Sims Mobile - گیمفا

رنگ‌آمیزی محیط‌های بازی بسیار خوب است و مجموعه آنها در کنار هم تصویر جذابی را به نمایش می‌گذارد

بازی The Sims Mobile در بین بازی‌های پرجزییاتی قرار می‌گیرد که کمتر از ۵۰۰ مگابایت حجم دارند. طراحی هنری در این بازی بسیار خوب بوده و در سطح بالایی قرار دارد و علاوه بر آن، از لحاظ فنی هم بازی تا حدودی بی‌نقص است. کیفیت تصویر بالا، مانند سایر شرکت‌های بازی‌سازی بزرگ برای الکترونیک آرتز هم تبدیل به یک امضا شده و تقریبا همه بازی‌های این شرکت بر روی موبایل، کیفیت تصویر بسیار بالایی دارند. یکی از موارد مهم در طراحی هنری این بازی (همانند نسخه‌های اصلی) به رنگ‌آمیزی مربوط می‌شود. در طراحی محیط‌ها از رنگ‌های شاد استفاده شده است که مجموعه آنها در یک محیط تصویر جذابی را به نمایش می‌گذارد اما جدا این موارد به طراحی فنی بازی می‌توان ایراداتی را وارد کرد. برای مثال زمانی که می‌خواهید مستقیما از حالت گفتگو با یک نفر به سراغ یخچال بروید، کاراکتر به سرعت در یک لحظه جابه‌جا شده به نوعی پرش می‌کند و این خیلی جذاب نیست.

برعکس بسیاری از بازی‌ها که در این قسمت از عدم صداگذاری شخصیت‌ها صحبت می‌شود، در نسخه موبایل بازی سیمز، شاهد گفتگو‌هایی به غیر از متن میان کاراکترها هستیم که برای یک بازی موبایل با محدودیت‌های حجمی بسیار خوب است. موسیقی متن بازی هم درست از بازی آخر این مجموعه یعنی The Sims 4 اقتباس شده است. در مجموع این بازی در بخش‌های طراحی هنری و موسیقی موفق عمل کرده اما بخش‌هایی از طراحی فنی هنوز جای کار دارد.

یک نسل زندگی، یک عمر خاطره | نقد و بررسی بازی The Sims Mobile - گیمفا

The Sims Mobile | یک نسل زندگی، یک عمر خاطره

 The Sims Mobile یک بازی تقریبا کامل از این مجموعه بر روی موبایل است و به‌خوبی قابلیت‌های اصلی، نسخه‌های اصلی را در آن پیاده کرده‌اند. شخصیت خود را می‌سازید، وارد خانه می‌شود، باید کار کنید، پول جمع کنید و امکانات زندگی خود را ارتقا دهید. همچنین کنترل زاویه دوربین بسیار خوب بوده و به راحتی می‌توانید دوربین را در حالت‌های مختلف با مقیاس دلخواه تنظیم کنید. یکی دیگر از نکات قابل‌توجه بازی این است که گفتگوها همگی متنی نیستند و بازی صداگذاری شده و با اینکه حجم بازی را بالاتر از حدمعمول برده اما جذابیت بازی را بیشتر کرده است. در کنار این موارد مثبت، بازی چندین اشکال مهم دارد. اول اینکه ماموریت‌های بازی بعد از مدتی تکراری می‌شوند و بجای تجربه یک بازی شبیه‌ساز زندگی، بیشتر به یک بازی اشاره و کلیک شبیه می‌شود. در راستای همین اشکال، روند بازی هم تا حدودی کند است و این خیلی برای یک شبیه‌ساز زندگی ایراد بزرگی نیست اما سیستم پرداخت درون‌برنامه‌ای، اینجا هم زهر خود را می‌ریزد. شما با پرداخت هزینه و خرید آیتم‌های بازی می‌توانید سریع‌تر کسب‌و‌کار خود را گسترش داده و پول بیشتری بدست آورید. در نتیجه زودتر می‌توانید به خانه و امکانات موردنظر خود برسید. باز هم این مسئله عنوان می‌شود که بهتر است بازی با پرداخت هزینه‌ای، به صورت غیررایگان منتشر شود و درعوض پرداخت‌ درون‌برنامه‌ای به این شکل وجود نداشته باشد اما از آنجایی که انتخاب این نوع ایده تجاری برای شرکت‌ها بسیار سودآورتر از فروش بازی است که طبیعتا شرکت‌هایی مانند الکترونیک آرتز با ایده‌های غلط به دنبال آن هستند. در نهایت اگر از طرفداران بازی‌های شبیه‌ساز و بازی The Sims باشید، تجربه این بازی روی موبایل می‌تواند برای شما بسیار لذت‌بخش باشد.

یک نسل زندگی، یک عمر خاطره | نقد و بررسی بازی The Sims Mobile - گیمفا

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

یک نسل زندگی، یک عمر خاطره | نقد و بررسی بازی The Sims Mobile - گیمفا
یک نسل زندگی، یک عمر خاطره | نقد و بررسی بازی The Sims Mobile - گیمفا
یک نسل زندگی، یک عمر خاطره | نقد و بررسی بازی The Sims Mobile - گیمفا
یک نسل زندگی، یک عمر خاطره | نقد و بررسی بازی The Sims Mobile - گیمفا
یک نسل زندگی، یک عمر خاطره | نقد و بررسی بازی The Sims Mobile - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Greenfan گفت:

    ممنون از نقد . خیلی ریز و با کیفیت بود مرسی به نظرم موبایل همچین بازی هایی رو کم داره .

  • ۷٫۵ برای یک بازی موبایل خیلی خوبه … ممنون از نقدتون واقعا SIMS یه دنیا خاطرس! دوستان یه SIMS بود برای PC که در اصل خانه سازی بود یعنی از بالا یسری اشکال به پایین میومد بعد اگر درست کنار هم چیده میشد شکل خونه ، استادیوم ، برج اینا میگرفت کسی اسمشو میدونه ؟

  • Subzero گفت:

    چن جا دیده بودم دوستان نگران هستن از خرید کامپیوتر خاستم یه کمکی کنم واسه دوستان کرکی من از موقعی که نسل کنسول ها جدید اومدن یه پی سی گرفتم با قیمت دو تومن به خدا تا همین الان تمام بازیا رو یا رو مدیوم یا های تموم کردم تا دو سال دیگه هم جواب میده بعدش میتونم لا بازی کنم این سیستممه
    Gtx 750
    Core i5
    Ram 8
    پس با خیال راحت یه سیستم از این بالاتر جم کنید فوقش سه تومن نسل بعدم راحت بازی میکنید واسه ما ایرانیا فقط کامپیوتر صرفس تا الان هر بازی اومده همون روز اول با همراه اول دو روزه سه شب به بعد رایگان دانلود کردم زدم بر بدن الان داره گیرز ۴ دان میکنم والا چطور نمیدونم دیویست سیصد میدن بازی کنسول

    • داداش میتونی روی pc حداقل یکی از انحصاری های سونی رو بازی کنی ؟
      وقتی نمیشه بازی کرد من هیچوقت نمیام gow رو ول کنم برم سراغ بازی هایی که روی کنسول هم اجرا میشن…
      میتونی بازی کرکی آنلاین بزنی؟؟
      طبیعتا من هیچ وقت نمیام overwatch رو فدای یسری بازی کرکی کنم …
      همه ی بازی هایی که روی pc بازی میشن (بجز دسته کوچک انحصاری ماکرو و بازی های استراتژیک ) همشون رو میشه با هر نوع روشی توی کنسول هم بازی کرد … اما اگر یه pc و یه کنسول مثل ps4 داشته باشی اومقع همه چی حله بقیه بازی هارو کرکی میزنی اونایی که انحصاری هستن رو تو کنسول!
      خودمم الان wwe2k18 رو توی کامپیوتر کرکی میزنم 🙂

      • shadowwarior گفت:

        AmirDT2
        داداش یجوری میگی انگار نمیشه رو pc بازی اوریجینال خرید؟ من خودم الان اورواچ و رینبو رو خریدم اکانتمم هست بخوای نشونت میدم! ولی بقیه بازیا رو کرکی میزنم بعضیا هم مثله dishonored که خیلی دوسش دارم رو کرکی تموم کردم ولی تو استیم خریدمش حمایت بشه بعدا هم dying light رو تموم کردم کرکی باز توی استیم اصلشو خریدم حمایت کنم (ما pc گیمرا کلا اینجور آدمای با مرامی هستیم)
        انحصاری هاتم مبارکت باشه ما خودمون یه عالمه داریم :
        dota 1-2
        cs:go
        سری total war
        سری generals
        سری stronghold
        team forests 1-2
        سری Age of Empires
        بازی Agony که ۱۰ فروردین میاد AAA هم هست !
        MechWarrior 5 هم AAA هست ولی هنوز منتشر نشده فکر کنم….
        بازی استراتژی Anno 1800 که هنوز منتشر نشده ساخته یوبیسافت
        عنوان AAA شوتر اول شخص Quake Champions که دیگه خیییییییییییییلی معروفه پدرعلم بازی AAA هستش ساخته بتسدا !
        عنوان نقش آفرینی Underworld Ascendant فقط گفتن ۲۰۱۸ میاد تاریخ دقیق نگفتن…..
        الان من نمیخوام پز چیزی رو بدم و بگم شما ندارینو برین سماق بمکینو این حرفا !
        صحبت من اینه که این بچه بازیا و فن بازیا خیلی زشته PC و PC گیمر هی هیچی نمیگه شما فکر نکن از نداشتن انحصاریه ها!
        ما PC گیمرا کلا اهل فن بازی نیستیم و گرنه ۶۰ فریم ما کنسول محترمتو قورت میده!
        بله داداشم اینجوریاس ایشالا موفق باشی و سال نوتم پیشاپیش مبارک و انشاللاه توی سال نو دیگه فن بازی رو هیچ جا نبینیم 🙂
        تمنا میکنم تایید کنید این کامنت رو :heart:

        • سللام دوست عزیز…
          اول بگم که من خودم PC GAMER بودم در درجه اول بعد هم برای تجربه انحصاری و اینکه بعضی بازی های آنلاین رو بتونم بهتر بازی کنم کنسول خریدم …
          بعله درسته من خودم بالای ساعت ها (فکر میکنم ۱۰۰۰ ساعت )DOTA2 بازی کردم و هنوز هم بازی میکنم …
          (بجز دسته کوچک انحصاری ماکرو و بازی های استراتژیک …)
          من تو این حرفم منظورم انحصاری هایی هست که برای XBOX میاد استراتژیک که مختص PC هست و تعدادشون اصلا کم نیست …Civilization هم یکی از عناوینی هست که نام نبردید
          در مورد حمایت هم نظری ندارم بار ها سر این بحث کردیم توی مطالب مختلف شما با خریدت حمایت کن :yes:
          عزیز من دوست عزیز من اینارو به یکی بگو تو پستای مختلف بیاد هی فن بازی دراره من که تو همه ی پستا گفتم و همه ی دوستان میدونن PC رو هزار بار برتر از کنسول شمردم بجز تو انحصاری و الان شما باز هم هرچی انحصاری نام ببری من لیست بلند تری از انحصاری تو در اختیارتون میزارم که فایده نداره چون بحث به جایی نمیرسه …
          (اما اگر یه pc و یه کنسول مثل ps4 داشته باشی اومقع همه چی حله بقیه بازی هارو کرکی میزنی اونایی که انحصاری هستن رو تو کنسول!)
          مشکل اینه بعضیا حالا شمارو نمیدونم نظرو کامل نمیخونن فقط میخوان سریع جواب بدن …
          کسی که میخواد بازی هارو روی PC بخره یه کنسول مثل XBOX ONE X بخره خیلی به صرفه تره تازه شما عمرا نمیتونی همچین قدرتی رو با ۱ میلیون و خورده ایی پیدا کنی مقایسه گرافیکی هم توی سایت وجود داره …
          طبیعی هم هست کنسول کارش بازی کردنه پورت بد بعضی بازی ها روی PC مثل DS1 هم به کنار جدا اگر بخواهیم دور از فن بازی نظر بدیم کنسول از همه نظر به صرفه تره حالا یکی مثل شما PC رو دوست داره همه ی بازی هارو روی اون بازی میکنه اما من تو کنسول بازی میکنم استراتژیک های شاهکاری مثل DOTA و TOTAL و Civilization و غیره و غیره رو توی PC !
          بیشتر نظر شما فن بازی تا نظر من … خیلیا مثل من حاضر نیستند شاهکار هایی مثل TLOU و GOW رو تجربه نکنن اصلا هم مقایسه جالبی نیست که بیایم بگیم کدوم انحصاری بهتره عناوینی که شما نام میبری درصد زیادیش فقط استراتژِیک هست و کسی که از استراتژیک بدش بیاد خرید PC برای بازی بصرفس؟ حالا شما فکر نمیکنم بخواید قبول کنید احتمالا باز هم میگید اره PC فلانه و اینا اما تو هر مقایسه ایی PC برنده بشه که قطعا میشه اما تو بازی (بجز گرافیک (دوتا تایتان Z میخوره XBOX ONE X رو )) PC نمیتونه مثل کنسول باشه …
          ممنون از انتقادتون
          در پناه حق یا علی

          • shadowwarior گفت:

            والا صحبت هاتون منطقی بود و از لحاظ اقتصادی خب معلومه کنسول با صرفه تره ولی اینم در نظر بگیرین که برای کنسولها بازی کرکی نمیاد و هر بازی خدا تومنه! پس در طول دراز مدت متوجه میشید که همون pc بصرفه تره! چطور!؟
            ببینید شما یه سیستم خوب میبندی ۳ میلیون و تا حدود سه سال! میتونی بازیهای روز رو با گرافیک متوسط و خوب بازی کنی ولی فرض کنیم بجاش شما یه کنسول خریدی ۱/۴۰۰ ولی پنج تا بازی باهاش میخری در کمترین حالت میشه حدود ۲/۴۰۰ کل خریدتون! فقط برای ۵ تا بازی! ۵ تا بازی دیگه میخرین میشه ۳/۴۰۰ میشه! که در کل ما یه کنسول داریم با ۱۰ تا بازی که شد ۳/۴۰۰ !
            بعد با هزار تا دلخوشی میای یه بازی آنلاین بزننی میبینی عه!
            باید پلاس بخری خدا تومن!
            خب اینا بنظر شما اصلا منطقی هست؟
            من که حاضر نیستم به جای خرید یه pc متوسط رو به بالا با هزاران بازی برم یه کنسول با همین قیمت بخرم با ۱۰ تا بازی!
            در مورد حرف اخرتون هم بگم که این کنسوله که هیچ وقت به pc نمیرسه دوست من! 🙂
            موفق باشید

            • اره خب مشخصه که اگر خرید دیسک اینا باشه گرون در میاد و اصلا و ابدا به صرفه نیست حرفتون رو قبول دارم کسی که گرافیک آنچنان براش مهم نیست اصلا خریدن یه کنسول (بجز کسایی که برای انحصاری میخرن ) زیاد ضرورتی نداره و pc قطعا عملکرد بهتری رو ارائه میده و کلا pc به خاطر بازی های کرکی و cd key و این مسائل خیلی به صرفه تر درمیاد اما از اون طرف (xbox ندارم نمیدونم) توی ps4 میشه اکانت اشتراکی ظرفیتی خرید که کمتر در میاد و شما میتونی بفروشیش اما معمولا ۲۰ تومن در هرمورد (خرید دیسک و اکانت ) ضرر میدید …
              حرف آخر هم که کنسول تحت هیچ شرایطی به pc نمیرسه اینو منم قبول دارم چون pc مدل های مختلفی داره و قطعا ۲۰ میلیون تومن ناقابل بدید یه pc بخرید تا اخر عمرتون بی نیازید از هر لحاظی که بگید اما در وضع اقتصادی خودم در بازی کردن به نظرم کنسول میتونه جایگزین مناسبی باشه …
              عیدتون پیشاپیش مبارک داداش امیدوارم سال خوبی هم برای شما هم برای دیگر دوستان باشد … :laugh: :rose:

              • shadowwarior گفت:

                همه حرفاتون رو موافقم و در نهایت هم این علاقس که تایین میکنه همه چیو ممکنه یه نفر pc دوست داشته باشه و ینفر دیگه کنسول……
                قربون شما همچنین ایشالا سایه پدر مادرتون بالای سرتون باشه
                گفت و گوی خوبی بود

        • big_cypher گفت:

          Shadowwarior داداش همچین میگی ۶۰ فریم قورت میده و از این حرفا من خودم سیستم قوی دارم نسبتا کارتمم ۱۰۶۰ ولی الان حدود ۷ ماهه که رفتم سمت کنسولpspro چرا؟ بخاطر اینکه pc نه انحصاری درست حسابی داره قیمتشم بالاتره من خودم نزدیک ۸۰۰ تومن فقط واسع ارتقا رم دادم ولی وقتی بازی درست حسابی نیست واسه چی ادم باید بره سمتش؟ درضمن نگران نباش کنسول های pro و one x هیچ کاستی تو اجرای بازیا نسبت به pc ندارن تازه خیلی هم لذت بازی کردن باهاشون بیشتر از pc هست تو واسه یه سیستمی تو این رده باید حدود ۶ تومن یا ۷ تومن کفش هزینه کنی ولی وقتی با نهایت ۲٫۲۰۰ میشه کل قضیه اوکی کرد تازه با ۱۰۰۰۰ تا انحصاری ناب مگه ادم بیکاره بره سمت pc! به قول خودتم که میگه دانش کافی داشته باشیو فلان با قیمت مناسب بهترین سیستمو میخری کجای دنیا کارت gtx 1080ti یا ۱۰۷۰ یا حتی ۱۰۶۰ بهت ۱ خورده میدن یا ۲ تومن؟ سعی کنیم جواب الکی ندیم.
          خیلی ممنون از سایت گیمفا

    • shadowwarior گفت:

      داداش به دیس لایک ها اهمیت نده شما کارت درسته این فن های کنسولی الکی میخوان pc رو گرون جلوه بدن ولی شما اگه دانش کافی در مورد قطعات داشته باشی با قیمت مناسب بهترین سیستم رو میخری

  • Witcher گفت:

    یه مشکلی که داره اینه که همش مجبورت میکنه از پول واقعی استفاده کنی

  • big_cypher گفت:

    درضمن بازی کرکی چیه؟! متاسفانه این یه فرهنگ شده تو ما ایرانیا که هرچیو مفت و مجانی بدست بیاریم انگار زرنگی کردیم و سود کردیم! تازه پزم میدیم حالا از این بگذریم شما کرکی بازا چطور دلتون میاد که یه گیمیو که سازنده واقعا روش وقت گذاشته زحمت کشیده واسش واسش فکر کرده زمان گذاشته یا…ادم بیاد مفتو مجانی بازی کنه گند بزنه به سازنده و از این حرفا من خودم هم سنم کم بود اینجوری فکر میکردم که کرکی میزنم پول نمیدمو فلان ولی بعد پشیمون شدم حتی الان که با کنسول بازی میکنم حاظرم ماهی ۱ گیم بخرم جای اینکه برم اکانت هکی بزنم چون واقعا به حقوق سازنده اهمیت میدم و البته میگم دمتم گرم که با اینکه او بازیارو کرکی زدی ولی رفتی واسه حمایت از استیم خریدیشون امیدوارم به این فرهنگ بیشتر تو جامعه ما توجه بشه. :disdain:

یک نسل زندگی، یک عمر خاطره | نقد و بررسی بازی The Sims Mobile - گیمفا
یک نسل زندگی، یک عمر خاطره | نقد و بررسی بازی The Sims Mobile - گیمفا