دوباره گرالت… دوباره گرگ سپید… / ۱۰ راهکار برای تجربه دوباره The Witcher 3: Wild Hunt - گیمفا
دوباره گرالت… دوباره گرگ سپید… / ۱۰ راهکار برای تجربه دوباره The Witcher 3: Wild Hunt - گیمفا
دوباره گرالت… دوباره گرگ سپید… / ۱۰ راهکار برای تجربه دوباره The Witcher 3: Wild Hunt - گیمفا
دوباره گرالت… دوباره گرگ سپید… / ۱۰ راهکار برای تجربه دوباره The Witcher 3: Wild Hunt - گیمفا

دوباره گرالت… دوباره گرگ سپید… / ۱۰ راهکار برای تجربه دوباره The Witcher 3: Wild Hunt

هامون معتقدی
۰۸:۲۱ ۱۳۹۶/۱۲/۲۸
دوباره گرالت… دوباره گرگ سپید… / ۱۰ راهکار برای تجربه دوباره The Witcher 3: Wild Hunt - گیمفا

نوشتن از The Witcher 3: Wild Hunt و دنیای آن، حتی به عنوان مقدمه‌ای برای این مقاله، هم بسیار آسان است و هم بسیار سخت. از طرفی کافی است، درپوش قلب خود را برداشته و آن چه از دل بر می‌آید، به زبان بیاوری. از گرالت و ماجراجویی‌هایش در هیولاکش بگویی و یا از روابط عاطفی‌اش. از معادلات سیاسی و نزاع قدرت‌ها حرف بزنی و یا از خرده‌داستان‌های کوچک و بزرگ مردمان یا موجوداتی، که در این دنیا قرار دارند. خلاصه آن که می‌توان در مورد آن ساعت‌ها حرف زد و بحث کرد و لذت برد، بدون آن که خسته شد. از طرف دیگر، گاهی اوقات زبان قاصر خواهد بود، از بیان و توصیف این حجم از شاهکار بودن. توصیف کیفیت ویچر ۳، برای کسی که آن را تجربه نکرده، باعث خواهد شد که فکر کند، در مورد بازی بزرگنمایی می‌کنیم. حال آن که او خبر ندارد که اتفاقاً هر چقدر از خوبی این عنوان بگوییم کم گفته‌ایم. بازی کردن ویچر ۳، باعث خواهد شد از بازی‌های دیگر کم‌تر لذت ببریم. در واقع ویچر ۳ با چشاندن طعم یک ابرشاهکار، توقع ما را از یک عنوان به حدی بالا می‌برد، که اکثر بازی‌های دیگر در برابر آن بسیار ضعیف به نظر خواهند رسید. البته این همه زیبایی و خوبی، ارزان و بی‌قیمت هم به دست نمی‌آید. غیر از مبلغی که برای آن می‌پردازیم و یا نمی‌پردازیم! (که البته در مقایسه با کیفیت ارائه شده قطعاً می‌ارزد)، تمام کردن بازی با تمام DLCهایش، در کامل‌ترین حالت خود، حدود ۲۰۰ ساعت زمان خواهد برد. دنیای ویچر، دنیایی‌است بزرگ، که نیازمند کاوش و مطالعه فراوان است. ساختمانی است شکوهمند که اساس و پایه‌ی آن رمان‌ها و داستان‌های فانتزی آندره ساپکوسکی لهستانی است. کسی که تنها چند داستان و رمان ننوشته، بلکه جهانی خلق کرده که به واقع عظیم است. خود من که برای چهارمین بار است که این عنوان را تجربه می‌کنم،  باز هم چیزهای تازه‌ای می‌بینم و رازهای جدیدی کشف می‌کنم. به جرئت می‌توان گفت ارزش تکرار این عنوان با توجه به عظمت آن و همچنین پایان‌های پرتعداد و متنوعش، بسیار بالاست.

این مقاله می‌تواند برای افرادی که تا به حال این عنوان را تجربه نکرده‌ و قصد دارند آن را شروع کنند، مفید باشد، تا بتوانند تجربه‌ای بهتر داشته باشند. اما در اصل برای افرادی نوشته شده، که بازی را حداقل یک بار به اتمام رسانده‌اند و حال می‌خواهند بار دیگر، بهتر و کامل‌تر آن را تجربه کنند. در این مقاله ۱۰ راهکار ارائه خواهد شد، تا بتوانیم از حداکثر ظرفیت ویچر ۳ استفاده کنیم و از آن بیشترین لذت موجود را ببریم. در واقع چیزهایی را تجربه کنیم که در تجربه اول و یا دوم و … از دست داده‌ایم. شاید این امکانات به ما فرصتی دوباره بدهند تا مجدداً برای مدتی هم که شده در این دنیای محشر غرق شده و ساعت‌ها با آن زندگی کنیم. پس با من و وب‌سایت گیمفا همراه باشید، تا با یکدیگر به مرور این ۱۰ راهکار بپردازیم.

دوباره گرالت… دوباره گرگ سپید… / ۱۰ راهکار برای تجربه دوباره The Witcher 3: Wild Hunt - گیمفا

نیازی به تعریف و تمجید نیست. تصویر خود گویای همه چیز است!

۱- تجربه بازی در دشوارترین درجه سختی

Witcher 3 چهار درجه سختی متفاوت دارد. این درجات به ترتیب از آسان به سخت شامل : Just the Story ، Sword and Story ، Blood and Brocken Bones  و Death March خواهند بود. یکی از تفاوت‌های این درجات سختی، میزان تجربه و یا Experienceای است، که از کشتن موجودات دیگر و تمام کردن مراحل به دست می‌آورید. برای مثال در دو حالت سختی اول ۱۰۰ درصد EXP را به دست آورده و سریع‌تر Level Up خواهید کرد. در صورتی که این میزان برای حالت‌های سخت‌تر به ترتیب ۹۰ و ۸۰ درصد خواهد بود. همچنین دشمنان هم در حالت‌های Death March بسیار قوی‌تر خواهند بود. در این حالت دشمنان ۸۰ درصد خون بیشتر و ۲۳۰ درصد Damage بیشتری از حالت اصلی خود خواهند داشت. با تمام این تفاسیر به هیچ وجه اسمDeath March نمایانگر میزان سختی این درجه نیست. در واقع بازی در این حالت آن قدر هم سخت نخواهد بود. افزایش مهارت ، استفاده از معجون‌های مناسب و Level Up صحیح باعث خواهد شد، که بعد از گذشت مدتی به سختی بمیرید و شکست بخورید. برای مثال اگر در اولین Level Up خود قابلیت Gourmet را آزاد کنید، غذاها و نوشیدنی‌هایی که باعث پر شدن Healthتان می‌شدند، به جای ۵ یا ۶ ثانیه، ۲۰ دقیق فعال خواهند بود! و خب بازی پر است از این آپگریدها که کار را برایتان آسان‌تر خواهند کرد. در حقیقت اگر بازی را در حالت‌های ساده و یا نرمال انجام دهید، نیازی نخواهید دید که از این قابلیت‌ها استفاده کنید و به نوعی بسیاری از مکانیسم‌های بازی را از دست خواهید داد. از طرفی دیگر سختی بازی به هیچ عنوان آزاردهنده نیست، بلکه مبارزات در این بازی چالشی لذت‌بخش خواهند بود. برای کسانی که بازی را یک مرتبه به پایان رسانده‌اند شدیداً توصیه می‌شود که در تجربیات بعدی سخت‌ترین درجه سختی را انتخاب نمایند.

۲- تا می‌توانید گوئنت بازی کنید

Gwent بازی کارتی رایج در دنیای ویچر است. بازی‌ دونفره نوبتی، که ۳ راند دارد و هر بازیکنی که ۲ راند از این ۳ راند را برنده شود، پیروز بازی خواهد بود. هر بازیکن Deck و یا دسته کارت مربوط به خودش را دارد و ما هم از این قاعده مستثنی نیستیم. در ابتدای بازی طبیعتاً Deck بسیار ضعیفی خواهیم داشت. اما در ادامه با شکست رقبای مختلف و گرفتن و خریدن کارت‌هایشان، خواهیم توانست قوی و قوی‌تر شده و رقبای سرسخت‌تری را شکست دهیم. به شخصه بسیاری از بازی‌بازان ویچر ۳ را دیده‌ام که هیچ‌گاه سمت Gwent نرفته‌اند و خود را از تجربه این بازی زیبا محروم کرده‌اند. برگزاری تورنمنت‌های مختلف ، بازی کردن گوئنت با شخصیت‌های اصلی وسط جنگ و جدل و دعوا، پیدا کردن کارت‌های گمشده دوستانمان، همه و همه در بازی موجوداند و بسیار جذاب کار شده‌اند. خود بازی Gwent هم طراحی عالی‌ای دارد. انواع کارت‌ها و اسم‌ها و عملکردشان به علاوه موسیقی بسیار زیبا و شادی که در حین آن پخش می‌شود، قطعاً ارزش آن را خواهد داشت که تا می‌توانیم Gwent بازی کنیم و در پایان کلکسیون کارت‌های خود را کامل نماییم. همچنین باز هم شدیداً پیشنهاد می‌شود که در تنظیمات بازی درجه سختی گوئنت را نیز تا حد ممکن بالا برده، تا لذت بیشتری از بازی با یک هوش مصنوعی قوی‌تر ببریم.

دوباره گرالت… دوباره گرگ سپید… / ۱۰ راهکار برای تجربه دوباره The Witcher 3: Wild Hunt - گیمفا

طراحی عالی کارت‌های Gwent

۳- تمام‌ کردن تمام مراحل با استفاده از چک‌ لیست

شخصی با نام مستعار TIVA85 زحمت فراوانی کشیده و چک لیستی در فرمت Excel تهیه کرده و به طور مجانی در اختیار عموم قرار داده است. این چک لیست که می‌توانید آن را از اینجا دانلود کنید، بهترین و کامل‌ترین فهرستی است که می‌توان از تمام مراحل فرعی و اصلی و کوچک و بزرگ بازی داشت. این فایل دارای ۵ قسمت اصلی است: تمام Questها ، مکان تمام Place of Powerها ، تمام کارت‌های گوئنت موجود در بازی، توضیح تمام Trophieها و در نهایت تمام چیزهایی که امکان دارد آن‌ها را با اشتباه از دست بدهیم. بازی به همراه DLCهایش در مجموع ۴۴۴ Quest کوچک و بزرگ دارد. هر کسی هر اندازه هم که در دنیای ویچر گشت و گذار کند، قطعاً نمی‌تواند تمام این ۴۴۴ مرحله را پیدا کرده و به سرانجام برساند، زیرا برای انجام بعضی از آن‌ها باید در بازه زمانی خاصی، در مکانی خاص حضور داشت و در صورت عدم انجام این کار، ممکن است آن کوئست را برای همیشه از دست بدهیم. کسی که ویچر بازی کرده، خوب می‌داند که گاهی در گوشه‌ای از نقشه یک Quest بسیار ساده می‌تواند تا چه اندازه جذاب و عمیق باشد. همین امر می‌تواند عطش تمام کردن همه‌ این مراحل را به حداکثر میزان ممکن برساند و اینجاست که ارزش این چک لیست، دوچندان خواهد بود. در این چک لیست تمام مراحل به همراه ترتیب صحیح انجامشان وجود دارند(ممکن است انجام زودتر از موعد یک مرحله منجر به از دست رفتن مراحل دیگری شود). مکان دقیق هر کوئست هم در این فایل مشخص شده است که می‌تواند در پیدا کردنشان بسیار مفید باشد. همچنین فرمت Excel کار را برای استفاده از آن بسیار راحت کرده است. با عرض تشکر فراوان از آقا یا خانم TIVA85 توصیه می‌شود که حتماً از این فایل نیز استفاده کنید.

۴- آزمودن تمام سبک‌های مبارزه

بازی Witcher 3 علاوه بر شاهکار بودن در زمینه‌های داستانی، شخصیت‌پردازی، طراحی شهرها و موجودات، درزمینه گیم‌پلی نیز یک بازی عالی به شمار می‌رود. اکثر افراد، استفاده از شمشیر به همراه جادوها را راه اصلی کشتن دشمنان می‌دانند و خب خود بازی هم بازی‌بازان را به این جهت سوق می‌دهد، اما مبارزات می‌توانند بسیار عمیق‌تر باشند. در بازی علاوه بر شمشیرها و جادوهای مختلف، امکان استفاده از تیر و کمان، بمب‌ها،  معجون‌های سمی گوناگون، محلول‌های شیمیایی متنوع، روغن‌های شمشیر و بسیاری از آیتم‌ها و موارد دیگر وجود دارند. با توجه به گستردگی بسیار این موارد و همچنین عدم امکان قدرتمند شدن در تمامی آن‌ها، سازندگان بازی آیتمی به نام Potion of Clearance را در بازی قرار داده‌اند که توسط برخی از فروشندگان با قیمت نسبتاً بالا به فروش می‌رسد. با استفاده از این آیتم می‌توان کل Ability Pointها را Reset کرد و گرالت را از اول Level Up نمود. خرید و استفاده از ۵ یا ۶ عدد از این معجون‌ها در بازی کار سختی نیست، در نتیجه بازی‌باز می‌تواند تمام سبک‌های مبارزه را امتحان کند. برای مثال میزان سمی که گرالت می‌تواند در ابتدای بازی تحمل کند ۱۰۰ واحد است. اما می‌توان با آپگریدهایی، این عدد را به بالای ۲۵۰ واحد رساند و معجون‌های بسیار بیشتری مصرف کرد و با قوی‌تر کردن معجون‌ها و Portionهای بازی، در این زمینه قوی‌تر شد. یا می‌توان بمب‌ها را تقویت کرد تا در کنار شمشیر از آن‌ها برای از بین بردن دشمنان کمک گرفت. قوی کردن تیر و کمان به همراه استفاده از تیرهای سمی و آتشی و یخی و … هم گزینه‌ای دیگر به شمار می‌رود.

۵- کلکسیون سلاح‌ها و زره‌های جنگی

دنیای ویچر پر است از شمشیرها، زره‌ها و لباس‌های رزم جذاب و متنوع. هر کدام از این ادوات، طرح و نقش مخصوص به خود را داشته و به واقع بر روی آن‌ها کار شده است. همان‌گونه که احتمالاً اطلاع دارید، شمشیرهای بازی به دو دسته فولادی و نقره‌ای تقسیم‌بندی می‌شوند. شمشیرهای فولادی مخصوص کشتن انسان‌ها و الف‌ها و حیوانات هستند و شمشیرهای نقره‌ای مناسب کشتن هیولاها و اشباح. درWitcher 3، به غیر از شمشیرها و تبرها و سلاح‌های عادی دشمنان، ۲۸ شمشیر مخصوص نقره‌ای و ۳۷ شمشیر مخصوص فولادی وجود دارند، که همه آن‌ها نام و طراحی و خواستگاه مخصوص خود را دارند و بسته به Level یا سطحی که در آن قرار دارید، می‌توانید از بین آن‌ها بهترین سلاح را انتخاب کرده و استفاده کنید. پیدا کردن برخی سلاح‌ها که از دیگران خاص‌تر می‌باشند، نیازمند انجام مأموریت‌هایی است، که بعضاً دشوار هستند. همچنین برای ساخت بعضی شمشیرها، باید دستورعمل ساخت و مواد اولیه آن‌ها را پیدا کرده و نزد آهنگران ببریم، تا آن‌ها را بسازند. پیدا کردن تمام شمشیرها و سلاح‌ها که معمولاً، در گنج‌های درون بازی قرار دارند، می‌تواند برای کسانی که مجدداً خواهان تجربه ویچر ۳ هستند، هدفی جذاب به حساب بیاید.

دوباره گرالت… دوباره گرگ سپید… / ۱۰ راهکار برای تجربه دوباره The Witcher 3: Wild Hunt - گیمفا

زیبایی شمشیری از شمشیرهای بازی

۶- استفاده از مادهای گرافیکی

تاکنون صدها Mod گوناگون برای بازی ویچر ۳ ساخته شده، که برخی از آن‌ها بسیار کارا و تأثیرگذار و مفید بوده‌اند. از بهترین این مادها، می‌توان به آن‌هایی اشاره کرد که سطح گرافیک و Textureهای بازی را افزایش می‌دهند. زیرا از طرفی مناظر زیبا و چهره شخصیت‌های بازی را چشم‌نوازتر و طبیعی‌تر می‌کنند، و از طرف دیگر به تجربه بازی آسیبی وارد نمی‌سازند. از جمله معروف‌ترین و بهترین این مادها می‌توان به ماد The Witcher 3 Hd Reworked Project اشاره کرد که حدود نیم گیگابایت هم حجم دارد و بافت‌های بسیار باکیفیتی را به بازی اضافه خواهد کرد. همچنین ماد Super Turbo lighting Mod که کیفیت نورپردازی بازی را تا حد بسیار زیادی افزایش خواهد داد. در کنار مادهای گرافیکی، مادهای دیگری هم وجود دارند که بعضاً می‌توانند جالب باشند، اما خب در نهایت ممکن است به تجربه نهایی بازی ضربه بزنند. مثلاً مادی که باعث خواهد شد از هر کجایی که هستید، به هر کجای دیگر نقشه عمل Fast Travel را انجام دهید و یا مادی که به طور خودکار روغن مربوط به دشمن مورد نظر را بر شمشیر اعمال می‌کند. برای دیدن لیست کاملی از برترین مادهای ویچر ۳ و همچنین نحوه استفاده از آن‌ها می‌توانید به اینجا مراجعه کرده و مادهای مربوطه را دانلود و نصب کنید تا بازی رنگ و روی تازه‌ای به خود گرفته، و تجربه دوباره آن لذت‌بخش‌تر شود.

دوباره گرالت… دوباره گرگ سپید… / ۱۰ راهکار برای تجربه دوباره The Witcher 3: Wild Hunt - گیمفا

اعمال ماد گرافیکی Witcher 3 HD Reworked Project

دوباره گرالت… دوباره گرگ سپید… / ۱۰ راهکار برای تجربه دوباره The Witcher 3: Wild Hunt - گیمفا

اعمال ماد گرافیکی Super Turbo lighting Mod

۷- فهم کامل همه متن‌ها و دیالوگ‌ها در بازی

داستان ویچر ۳ بر پایه یک سری رمان و داستان عالی نوشته شده است. بازی نیز همانند کتاب‌ها، مملو است از دیالوگ‌های عمیق، زیبا و ماندگار. در واقع هیچ کجای بازی نخواهید توانست دیالوگی آبکی و یا غیرواقعی پیدا کنید و این هنرمند بودن نویسندگان بازی را می‌رساند. به غیر از خط اصلی داستان بازی، که بسیار منسجم و جذاب کار شده و بازی‌باز را تا انتها به دنبال خود می‌کشاند، ده‌ها و حتی صدها داستان کوچک‌تر در بازی وجود دارند که گاهی در حین انجام یک Quest فرعی روایت خواهند شد و گاهی نیز در یک نامه مدفون در کف دریا. بزرگ‌ترین معجزه ویچر به عنوان یک بازی آن است که گاهی اوقات کوچک‌ترین داستان‌های آن از داستان‌های اصلی عناوین بزرگ دیگر، استخوان‌دارتر، جذاب‌تر و عمیق‌ترند. کسانی که به زبان انگلیسی و یا زبان‌های دیگر موجود در بازی مسلط‌اند مشکلی برای فهمیدن داستان‌ها، نوشته‌ها و دیالوگ‌های بازی نخواهند داشت، اما دیگران با دو مشکل عمده دست و پنجه نرم خواهند کرد. نخست زبان بازی که نسبتاً ثقیل بوده و فهمیدن کامل آن دشوار است و دیگری هم عدم توانایی نگه داشتن و Pause کردن صفحه در بازی. با استفاده از ماد modFriendlyHUD که می‌توانید آن را از اینجا دانلود کنید، چندین امکان خوب و مختلف به بازی و مخصوصاً HUD آن اضافه خواهد شد. یکی از این امکانات شما را قادر خواهد ساخت؛ تا بازی را هر زمان که دوست داشتید متوقف کنید. حال کافی است در حالتی که زیرنویس بازی را فعال کرده‌اید، هر جا که دوست داشتید کلید مربوطه (به طور پیش‌فرض F11) را فشار داده و با استفاده از لغت‌نامه‌های آنلاین(که بعضاً تصاویر را نیز پردازش می‌کنند) متون بازی را ترجمه کنید. در این حالت هم خواهید توانست داستان بازی را به طور کامل متوجه شوید و از زیبایی‌های آن لذت ببرید، و هم می‌توانید پس از پایان بازی پیشرفت قابل توجهی در سطح زبان خود مشاهده کنید.

۸- مشاهده تمام پایان‌های بازی

تصمیم‌ها و انتخاب‌هایی که در طول بازی خواهید گرفت، به طور مستقیم سرنوشت بسیاری از اتفاقات را رقم خواهند زد. انتخاب‌ها در ویچر ۳، بر خلاف بسیاری از بازی‌های نقش‌آفرینی دیگر به گونه‌ای هستند، که واقعاً شما را دو دل خواهند کرد. در واقع در بسیاری از مواقع خوب و بد و سیاه و سفید وجود نخواهد داشت. نویسنده‌های بازی دست گذاشته‌اند روی اختلاف گیمرها در نوع جهان‌بینی و شخصیت‌شان. بارها شده که سر انتخاب‌هایم با دیگر بازی‌بازان ویچر ۳ صحبت کرده‌ام و هر کدام اعتقاد داشتیم که خودمان کار درست را انجام داده‌ایم. با یک بار به اتمام رساندن ویچر ۳ قطعاً نخواهیم توانست تمام پایان‌ها و حتی مراحل بازی را به طور کامل مشاهده نماییم. (خطر لو رفتن داستان!) به طور مثال ینفر و تریس دو شخصیت بسیار شیرین و دوست‌داشتنی‌ای هستند که در نهایت برای آن که پایان خوبی داشته باشیم، مجبوریم دور یکی را به طور کلی خط کشیده و لوکیشن‌ها و مراحلی را نیز از دست بدهیم. و یا مراحل و موارد دیگری که نیازمند اتمام چندین و چندباره بازی هستند. لذا اگر خواهان تجربه این مراحل و پایان‌ها هستیم، لازم است تا بار دیگر بازی را آغاز کرده و انتخاب‌های دیگری داشته باشیم.

۹- تجربه نسخه Goty بازی

The Witcher 3: Wild Hunt – Game of the Year Edition  که در آگوست ۲۰۱۶ به بازار عرضه شد، شامل بازی اصلی، دو DLC داستانی Hearts of Stone و Blood & Wine و تمام آپدیت‌ها و سلاح‌ها و ذره‌های افزوده شده به بازی است. بسیاری از مشکلات ریز و درشت و باگ‌های بازی که کم هم نبودند، در این عنوان به طور کامل رفع شده‌اند. لذا اگر مجدداً خواهان تجربه این عنوان هستید، حتماً این نسخه را تهیه نمایید.

دوباره گرالت… دوباره گرگ سپید… / ۱۰ راهکار برای تجربه دوباره The Witcher 3: Wild Hunt - گیمفا

بیش از ۸۰۰ جایزه مختلف!

۱۰- توجه به تمام جزییات :

با وجود آن که این عنوان یکی از عظیم‎‌ترین نقشه‌های تاریخ بازی‌های رایانه‌ای را دارد، اما این امر به هیچ وجه باعث نشده تا سازندگان از توجه به جزییات غافل شوند. هیچ‌گاه در بازی احساس نخواهید کرد که این مکان چقدر به مکانی دیگر شبیه بوده و یا فلان لوکیشن از لوکیشن دیگری کپی شده است. Witcher 3 مملو است از جزییات. جزییاتی از قبیل نامه‌ها و نوشته‌های بازی. شکوائیه‌ها و نگرانی‌های مردمی جنگ‌زده که بر روی تابلوهای اعلانات بازی وجود دارند. دفتر خاطرات افرادی که اکنون کشته شده‌اند و دود کشنده‌ جنگ به چشمشان رفته است. مکاتب گوناگون ویچری و ویچرهایی که در راه مبارزه کشته شده‌اند. حرف‌های پناه‌جویانی که از سرزمین‌های پست و نابودشده و ویران ولن به شهرهای بزرگ پناه برده‌اند. افسانه‌هایی که در طول بازی اشارات بسیاری به آن‌ها خواهد شد، طراحی روستاها و مکان‌های مختلف، غارها و دره‌های خطرناک، الف‌هایی که برای زنده ماندن به جنگل‌های تاریک و ترسناک پناه برده‌اند و به طور کلی دنیایی که برای شما با جزییات بسیار زیاد خلق شده، تا هر چه بیشتر غرق در لذت شوید. اگر می‌خواهید بار دیگر این عنوان را شروع کنید، بهتر است بیش از پیش به جزییات توجه نمایید. در پایان اگر باز هم اطلاعات بیشتری را از این بازی بی نظیر می خواهید می توان به این مطلب مراجعه نمایید.

Kieblack

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

دوباره گرالت… دوباره گرگ سپید… / ۱۰ راهکار برای تجربه دوباره The Witcher 3: Wild Hunt - گیمفا
دوباره گرالت… دوباره گرگ سپید… / ۱۰ راهکار برای تجربه دوباره The Witcher 3: Wild Hunt - گیمفا
دوباره گرالت… دوباره گرگ سپید… / ۱۰ راهکار برای تجربه دوباره The Witcher 3: Wild Hunt - گیمفا
دوباره گرالت… دوباره گرگ سپید… / ۱۰ راهکار برای تجربه دوباره The Witcher 3: Wild Hunt - گیمفا
دوباره گرالت… دوباره گرگ سپید… / ۱۰ راهکار برای تجربه دوباره The Witcher 3: Wild Hunt - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • big_cypher گفت:

    با قاطعیت میشه گفت که این بازی یکی از بهترین های تاریخه و دوستانی که تا الان تجربش نکردن که بعید میدونم زیاد باشن حتما تجربش کنن بازی زبان سختی نیاز نداره گیمپلی عالی و منحصر داستان عالی کلا یک شاهکار کامل خودم ۲ بار تا اخرش رفتم پارسال تو pc امسال تو ps دفعه اول کل بازیو رو درجه متوسط حدود ۴۸ ساعت زمان برد با تمام dlc ها (بدون همه مراحل فرعی) و دفعه بعد رسوندمش به ۳۷ ساعت (با تمام مراحل فرعی) در کل بازی شاهکاریه ولی بنظر من ارزش بیش از ۲ بار تموم کردنو نداره 😎

    • mohamad 47 گفت:

      من تو ps4 بازی میکنم. دفعه اول که رفتم فکر کنم ۱۵۰ ساعت طول کشید.چون هم مراحل فرعی زیاد میرفتم و دیالوگ هارو نگاه میکردم.و بعد هم مگه میشد اصلا بازی موقع بازی به مناظر بازی هی واینستم و خیره نشم و فیلم و عکس نگیرم ازشون!به جرئت بهترین و زیبا ترین جهانی که تاحالا توش بازی کردم بوده.هنوزم که بازی میکنم محو جهان بازی و زیباییش و جزئیاتش میشم و بعضی وقت ها اسکرین میگیرم.حدود ۲ گیگ و خورده میشن!

    • hadi gamer 77 گفت:

      با سلام و خسته نباشید خدمت تمام گیمفایی های عزیز من خودم طرفدار این نوع بازی های جهان باز هستم ولی بعضی چیزا هست که توی ذوق اکثر ما ایرانیا! میزنه یکی که نوع و گیمپلی مبارزات بازی هستش که اون لذت ناب و خالص هیجانی که با بازی هایی مثل بلادبورن و دارک سولز و از جمله بازی های اون سبک به ادم میده توش نیست و درواقع اصلا مبارزات چندان جالب نیست چه برسه به اینکه بخواد هیجانی باشه!! و دومی اینکه باگ های بازی خیلی زیادن و بعضی از باگ ها هستن که ادم رو از ادامه دادن روند بازی متوقف میکنن از جمله خودم که این اتفاق برام با یک لودینگ بینهایت رخ داد!! و هرچند که اگر نسخه سال رو بگیرین احتمالا با این مشکل روبرو نمیشید و سومی که از همه برای خودم مهمتره با اینکه زبان خارجیم هم خوبه و اکثر حرفاشون رو میفهمم ولی چون توی بازی خیلی خیلی خیلی حرف میزنن و بازی بیشتر حرف زدنه من خودم حوصلم سر رفت چون بنظرم بازی از اسمش معلومه و بیشتر باید تحت کنترل خود بازی باز باشه و بنظرم اگر روند توضیح داستان در ادامه ی روند بازی باشه و حرف های توی بازی کمتر بشه جالب تره تقریبا مثل بلاد و دارک سولز البته اونا دیگه مکالمه هاشون خیلی کم بود نه به اونا نه به ویچر که اکثرش باید از این ور بری اونور و با اینیکی و اونیکی حرف بزنی این برای من اصلا جذاب نیست و خیلی هم کسل کنندست هرچند که بهترین داستان هم توش نهفته باشه چون اگر من بخوام داستان بشنوم میرم و رمان میخونم که همینکارم میکنم ولی بازی چیز دیگه ایه و واقعا این حجم از حرف زدن توی بازی برای من اصلا جالب نیست ولی نمیشه از مناظر زیبا و دیدنی و پیچیده و مکان های مخفی و جذاب بازی گذشت همونطور که گفتم من خودم طرفدار این سبکم ولی این چیزاییه که باعث شده تو ایران این بازی طرفدارای کمی داشته باشه.

      • mohamad 47 گفت:

        باگ رو که اگه نسخه سال رو تهیه کنی اصلا نمیبینی.من خودم نسخه سال رو دارم اصلا باگی ندیدم تو این حدود ۲۰۰ -۳۰۰ ساعتی که بازی کردم.شاید یکی دو تا جزئی بوده.و نه هیچ افت فریمی.
        با باقی حرفات موافقم.دیالوگ هاش بیش از حد زیاده من خودم اصلا حوصله این همه حجم از دیالوگ رو ندارم.نقطه قوت ویچر بیشتر برام جهان فوق العادش بوده

      • sahba.sh گفت:

        سلام به دوست عزیزم
        اینکه لذت بخش نیست برات شاید بخاطر اینه که درجه سختی بازی برات چالش انگیز نیست که خب قابل تغییره و میتونه به سختیه سری سولز هم باشه
        اما اینکه دیالوگها برات خسته کننده است خب مشکل از بازی نیست،مشکل از زبان ماست!!! اگه به زبان فارسی بود و عین یه فیلم فقط گوش میکردی خسته میشدی!؟ ابدا!!!
        به عنوان یه میازاکی پرست! و کسی که دیمون و دارک یک و بلابورن رو تموم کرده میگم!!! ویچر دنیایی غنی تر داره و جزئیات بیشتر و داستانی گیراتر و پر پیچ و خم تر و گرافیک بهتر و گیم پلی وسیعتر
        اگه بخوایم این دو سری رو مقایسه کنیم از لحاظ گیمپلی به سری سولز و بلابورن ١٠٠ میدم ولی به ویچر هم ٩٠ میدم سری سولز به چیدمان نقشه و طراحی مراحل بی نظیر معروفه و البته تمامی بازی های این سری از یک گیم پلی شبیه به هم استفاده میکنن فقط بلادبورن کمی سریعتر طراحی شده
        در کل کلیت ویچر برتره از نظر من نسبت به سری سولز و بلادبورن(فقط ساخته های میازاکی)
        ولی این دلیل نمیشه که سوی سولز و بلاد رو چندین بار تمومش نکنم

        • sahba.sh داداش نمیدونم منظورت از داستان پرپیچ و خم پیچیدگی داستان هست یا اینکه منظورت روابط طولانی و فوق العاده شخصیت ها که داستانشون به هم مرتبطه !
          اگر منظورت صرفا پیچیدگی داستان هست که soulsborne خیلی بیشتر از ویچر پیچیدس یعنی اینکه داستان خیلی راحت قابل فهم نیست!!
          اما اگر منظورت همون روابط و داستان متصل شخصیت هاس آره قبول دارم ویچر واقعا از این لحاظ نسبت به ساخته های میزاکی بهتر عمل کرده …
          گیم پلی حرف اول رو توی سری souls و bloodborne میزنه اما در یک نگاه سطحی ! یعنی اگر کسی زبان خوبی داشته باشه و سر هر دیالوگ npc ها صبر کنه و ترجمه کنه (اونایی که زبان خوبی ندارند هم میتونن با دیکشنری که خیلی سخت میشه کار یا با گوگل انجام بدن )و کل داستان رو درک کنه واقعا داستان سری souls و borne خیلی خیلی زیبا بود و میتونم بگم اگر داستانش نبود من حتما وسط بازی بیخیالش میشدم چون نمیدونستم چرا باید این سختی رو اصلا تحمل کنم ولی بعد از فهمیدن صحبت npc ها متوجه این میشدم که دارم تو روند کدوم npc دخالت میکنم …
          اما در اصل ویچر توی داستان یه سر و گردن از عناوین rpg به اصطلاح بلند تره …

          • sahba.sh گفت:

            نظرت رو دوست دارم
            مشخصه که درک کردی هر دو عنوان رو
            منظورم گنگ بودن نبود صد در صد چون ساخته های میازاکی واقعا از گنگ ترین بازیهای تاریخن با اینکه مشکلی تو زبان ندارم و یجورایی بدون زیرنویس بازی میکنم ولی بازهم برام گنگ بودن و با گوگل کردن داستانهاشون بطور کامل متوجه شدم قضیه از چه قراره!!! منظورم کلیت داستان بوده از شخصیت پردازی بگیر(چیزی که در ساخته های میازاکی واقعا وجود نداره و حتی شخصیت اصلی هم ساخته دست خودمونه) تا مرتبط بودن همه ی شخصیت ها بهم!!!
            قبول دارم که داستانشون زیبا بوده ولی فاصله ی زیادی با سری ویچر و گستردگیش داره!!!
            در کل سری ویچر کامل تره هرچند برای لذت بردن سری های souls و bloodborne فوق العاده لذت بخشن و حرفی تو گیم پلی باقی نمیذارن

          • sahba.sh گفت:

            اینی که الان میگم در جواب شما نیست ولی اینجا میگم دوستانی که میگن بازی زیاد دیالوگ داره بخونن!!!!!!!
            داستان و دیالوگهای زیاد از اصلی ترین المانهای ژانر نقش آفرینی هستن و فقط ویچر نیست که اینطور ساخته شده باشه فقط یه نگاه به بازیهایی که میگم بکنید:oblivion,skyrim,mass effect trilogy,final fantasy series,persona series,tales of visperia series و خیلی های دیگه!!! واقعا این که دیالوگ زیاد داره ضعف که نیست از نقاط قوت بازیه و اینکه کمتر دیالوگ بی ربطی توی بازی شنیدم که بی دلیل و صرفا بدلیل کش دادن به داستان گفته شده باشه!!! این بازی واقعا دینش رو به گیمر ادا کرده و حتی بیش از حد به ما محتوی ارائه کرده!!! CDPR ممنونتم

      • JETRANG گفت:

        با نظرت موافقم الخصوص کم هیجان بودن مبارزات . یکی از مشکلات من با بازی های نقش آفرینی مثل ویچر و فالوت همین کم هیجان بودن مبارزات بوده و هست ! البته این مشکل این سبک نیستش و در واقع گیمپلی هیجان انگیز برای بازی های اکشن مثل بلادبورن طراحی شده و پایه های گیمپلی بازی های نقش آفرینی روی تصمیمات و … بنا شده . اما برای مثال تو بازی ویچر میشد با انجام چندتا تغییر ساده گیمپلی رو هیجان انگیز تر کرد مثل راه دیگه‌ای برای استفاده sign های بازی و یا اضافه کردن اون سه تا sign حذف شده (هلیوتروپ ، سوپیر ، سُمنه) و یا حتی اضافه کردن مخفی کاری . اما در کل ویچر ۳ از بهترین بازی هایی هستش که در کل عمرم انجام دادم و حالا حالا هم بازی‌ای به کیفیت اون نمیاد .

    • shadowwarior گفت:

      من هنوز بازی نکردم ولی ناموسا این دوستان کنسولی عزیز هم گناه دارن چرا نمبتونن ماد بریزن مثله ما pc گیمرها؟ 🙁

      • اره قبول دارم متاسفانه راهی برای اضافه کردن ماد در نسخه کنسول وجود نداره البته فکر کنم اسکایریم این قابلیت رو داشت نمیدونم باز اما در کل توی pc در بازی های gta و بازی مثل ویچر واقعا اضافه کردن ماد نعمت بزرگیه !
        منم توی نسخه goty که برای pc دانلود کرده بودم ماد های مختلفی ریخته بودم و بازی خیلی باحال تر شده بود ۱ ماه پیش برای کنسول خریدم که برای بار چهارم تمومش کردم و هرلحظه برای بار پنجم آمادم !

        • shadowwarior گفت:

          آره داش امیر کلا با ماد بازیارو میشه به یه بازی جدید تغییر داد خییییییییییییلی حال میده واقعا-
          اون هم اسکایریم نبود fallout 4 بود فکر کنم که محدودیت ۲۰۰ مگابایتی داشت که شاید باورت نشه ولی برای یه ماد کوچیک برای فال اوت مثله اضافه شدن یه اسلحه حدود ۱۵۰ مگ فضا نیازه که میشه گفت با اون ۲۰۰ مگ کلا میشه حدود دوتا ماد نصب کرد 😐

    • all pacino گفت:

      سه سال از عرضه بازی گذشت وهنوزم که هنوزه تو سبک خودش بازی رو دستش نیومده آخه مگه میشه یه بازی انقد کامل باشه واقعا دم سازنده ها گرم که با یه سه گانه شاهکار میلیون ها گیمر رو سرگرم کرد ولی به شدت منتظرم ببینم سریالش که قراره از روش ساخته بشه چه شکلی میشه خداکنه موفقیت بازی رو تکرار کنه

    • UNESISM گفت:

      لذتش بیشتره من خودم بازی رو ۲۰۱۵ گرفتم و هفته قبل با تمام DLC ها و اتمام تمامی مراحل فرعی و اصلی اونم جزء به جزء و با انجام پایان ها و انتخاب های مختلفشون هفته قبل تموم کردم .

    • خیلی وقت ها بازی ویدیویی فقط برای این نیست که زارتی تمومش کنی ، باید توی دنیای وسیعش گشت و گذار کنی و همه چیز رو پیدا کنی ، بعضی بازی ها از این نوع هستند ، اسکایرم و فال اوت هم به نظرم باید تقریبا به همین شکل که توی مقاله گفته شده بازی کرد تا متوجه عظمتشون شد

  • PCMR گفت:

    چند روزی دودل بودم دوباره بازیش کنم یا نه!!!!!!!!!
    ولی بدون شک میرم برای بازی کردنش
    مقالتون منو به وجد اورد… :yes: :yes: :heart: :heart:

  • hamed 66 گفت:

    بازی کردن ویچر ۳، باعث خواهد شد از بازی‌های دیگر کم‌تر لذت ببریم..
    واقعا همینطوره.. ابر شاهکاره

    • Mrm7799 گفت:

      باهات موافقم اینقدر این بازی شاهکاره که بعد از تجربه این بازی همه ی بازیها مخصوصا بازیهای هم سبکش به نظرم سطح پایین میان .سه سال از عرضه این بازی میگذره و هنوز هیچ بازی نتوانسته موفقیت های ویچر رو تکرار کند

  • erfan9 گفت:

    شما ده راهکار برای دوباره بازی کردن ویچر دارین
    ولی برای دوباره بازی کردن اسکایریم بیش از صد راهکار وجود داره :disdain:

  • sahba.sh گفت:

    بدون شک بهترین بازی عمر من بوده،وسعت این بازی و جزئیاتش گویای همه چیزه!!! بازیهای کم نظیر کم نبودن تو تمام ٢٨ سال زندگیم ولی هیچ کدوم حتی نزدیک Witcher 3 هم نمیشن چون المان های RPG و دنیای گیم رو تغییر داد!!! این رو فقط دوستانی که به زبان تسلط اندکی دارن متوجه میشن!!! بار سومه که دارم میرم برای تموم کردنش،از DLC هاش و پشتیبانی CDPR هم نمیشه قدردانی نکرد که تو این دوره که همه چیز پولی شده مجانی محتوا در اختیار بازیباز قرار میده واقعا کامل بی نظیر بود!! اگر محدودیت توی دیسک بلوری نبود اون باگ های روز اول رو هم نداشتیم و مجبور نبودن بخاطر باگها روز اول آپدیت دانلود کنیم،و صد در صد متا بالاتر از این حرفها بود

  • Asphalt گفت:

    سلام . من با خوندن این مقاله راغب شدم برم بازی رو دانلود کنم چون تا حالا هیچ نسخه ای از Witcher رو بازی نکردم . میخواستم بگم واسه تجربه این نسخه باید نسخه های قبل رو هم بازی کنم یا نه؟ واسه ارتباط داستانی این چیزا میگم .

    • sahba.sh گفت:

      اگه نسخه های قبل رو بازی کرده باشی که چه بهتر اگر هم نکردی خب در قسمتی از menu توضیحاتی تمام و کمال از شخصیتها و گذشتشون و اتفاقاتی که افتاده براشون وجود داره و میتونی اونجا کامل بخونی و متوجه بشی!!! تو این بازی سوالی بی جواب نمیمونه

    • با عرض سلام و تشکر بابت سوال خیلی خوبتون . من هم پیشنهاد می کنم حالا که قراره یکی از بهترین تجربیات زندگیتون رو داشته باشین ، قبلش در حد یکی دو ساعت تو اینترنت گشت و گذار کنید و در مورد دنیای ویچر و شخصیت های اصلیش اطلاعات کسب کنید. اما اگر این کار رو هم نکنید بازی هیچ جا اذیت نمی شیم و خود بازی بهتون اطلاعات کافی رو میده

  • سلام به همه دوستان گیمفاییم و تیم زحمت کش گیمفا…
    ممنونم از این مقاله !
    یه موردی که اول بگم اون چک لیست لینکش ارور میده حالا نمیدونم برا من اینطوریه یا برا همه …
    در مورد دوستمون که گفت تو ایران بازی طرفدار کمی داره باید بگم کسی که بازی رو فقط برای اینکه بره جلو بزنه بکشه میخره که گیمر نیست … گیمر کسی هست که به داستان بازی خیلی خیلی بیشتر از مبارزاتش اهمیت میده …
    اینطوریه که tlou میشه یکی از برترین بازی های تاریخ … اینطوریه که witcher تو ذهن همه میمونه و همیشه ازش تقدیر میشه…
    البته سلیقس اما کسی که بازی رو فقط برای اینکه چهارتا دشمن بکشه میخره اصلا و ابدا گیمر نیست …
    واقعا ویچر همیشه ارزش تجربه رو داره و خواهد داشت باید ببینیم بازی جدیدشون از این بهتر خواهد بود یا ؟
    در پناه حق یا علی

    • mohamad 47 گفت:

      داداش کسی که با یه بازی از بازی های دیگه ای که بازی کرده بیشتر حال کنه اون بازی میشه براش بهترین بازی عمرش.دیگه ربطی به داستان و گیم پلی و اینا نداره براش.یکی میبنی محو داستانش میشه یکی محو جهان بازی یکی محو دشمنا.اون جوری نیست که کسی که به داستان کمتر اهمیت بده گیمر نوبیه!از کجا میارین این فکت هارو!؟
      بودن بازی هایی که بازی کردم ولی داستانشون خیلی خیلی رسطحی بودن ولی جزو بهترین بازی های عمرم بودن.به نظر من گیم پلی خیلی خیلی بیشتر از داستان مورد اهمیته تو یه بازی.

    • hadi gamer 77 گفت:

      در اینکه ویچر بازی عالی و خوبیه شکی نیست ولی شما گفتین بکش بکش ههههه شاید شما ندونید ولی عناوینی که شما بهشون میگید بکش بکش مثل دارک سولز و بلادبورن یکی از قشنگ ترین و پیچیده ترین داستان ها رو بین تمام بازیا دارن فقط تفاوتشون توی نوع روایت داستانه که هنرمندانه و توی طول بازی روایت میشه به جای اینکه حجم زیادی از مکالمات برای گیمر بزاره و اونو خسته کنه . ممنون از انتقاد شما ولی من خودم هم از بازیایی که فقط بکش بکشن خوشم نمیاد صرفا جهت اطلاع گفتم.

      • هادی جان دوست خوبم ابدا و اصلا منظور من شما نبودید منظور من دوستانی بودند که بعضی بازیارو فقط به خاطر اینکه بزنن دوتا دشمن بکشن دوست دارن … درموردSoulsBorne باید بگم چیزی که منو عاشق این عناوین کرد در ابتدا داستان پیچیدش بود نه گیم پلی و الان که دارم مینویسم بدون شک soulsborne برترین عناوینی هستند که در طول زندگیم بازی کردم و خداروشکر میکنم ! شاید برای بعضی ها هم سختی بازی بوده اما من برای داستان فوق العاده زیبا و پیچیدش رفتم سمتش و با اینکه میگید دیالوگ زیاد نداره مخالفم اتفاقا دارک سولز و بلادبورن کاملا داستان بر پایه دیالوگ npc ها هست در ویچر هم بعید میدونم کسی که بخواد داستان رو بفهمه از دیالوگ هاش خسته بشه من اولین باره که دارم از زبان شما میشنوم اما به هرحال سلیقس و این که شما چطوری یه بازی رو انجام میدید نه به من نه به کس دیگه ایی مربوط نیست :laugh:
        دوست عزیزم محمد … آقا مگه میشه گیم پلی مهم نباشه ؟؟؟ اما به شخصه داستان اصلی بازی خیلی خیلی بیشتر برام مهم بوده چون اگر بخواهیم گیم پلی رو ملاک قرار بدیم خیلی از بازی ها که واقعا شاهکار بودن اصلا گیم پلی خیره کننده ایی نداشتن …منم فقط گفتم کسی که داستان بازی رو اصلا مهم نمیدونه گیمر نیست و الانم میگم و خواهم گفت چون یکی از ارکان اصلی بازی داستانه ! مثل این میمونه من tlou بگیرم فقط برای زامبی کشی 😐
        و آقا هامون عزیز از نویسنده های خوب و زحمت کش سایت… ممنون از پیگیری و جوابتون برای من این ارور رو میده (Service unavailable ) اما رواله تو نت زدم گیر آوردمش :yes:
        قطعا بازی جدیدشون سخت میتونه به موفقیت ویچر برسه چون ویچر ۱و ۲ داشته و دنیاش در ۳ به ساخته ی کامل رسیده و اون حجم از داستان رو ارائه داده البته من همچنان امیدوارم …

    • قربان شما امیرجان ، لینکش که درسته الان هم که چک کردم اما می تونین سرچ کنید و راحت پیداش کنید. با پیامتون هم موافقم. دنیای گیم می تونه در سال های بعد جای فیلم ها رو هم بگیره و داستان توش خیلی می تونه مفید باشه. امیدوارم بازی جدیدشون هم مثل ویچر موفق شه (به نظرم چون یک دنیای غنی مثل دنیای ویچر در اختیارشون نیست شاید یه کم سخت تر باشه کارشون)

    • ShahinSky گفت:

      این فکتو از کجا دراوردی؟
      گیمر کسیه که به داستان بیشتر از مبارزاتش اهمیت بده؟ اصل کار توی بازی گیم پلی اونه بعد گرافیک بعدش تازه داستان قرار میگیره یعنی اخرین مرحله ی ارتباط گیمر و بازیه
      جالبه چهار تا نوبچه که حتی جوجه گیمر هم نیستن تعیین میکنن کی گیمره کی نیست اونم با چه نوع سطح سلیقه ای در باب گیییم!!! داستان از گیم پلی مهمتره اگرم کسی غیر از اینو تجربه کنه گیمر نیست 😐 باشه تو خوبی حرفه ای ام هستی

      • شما عکستو عوض کن بعد بیا بگو بازی داستان از گیم پلی مهم تر نیست …
        عزیزم هنوز نمیدونی گیم پلی چیه بعد نوب نوب میکنی ؟ این واژه زیادی برات بزرگه ها اومقع که تو بدنیا نیومده بودی من داشتم WOW میزدم … برو پیکت رو حل کن گلم ۱۴ فروردین معلمت بهت گیر نده!
        اما درمورد نظر گهربارت 😀
        الان TLOU کجاش گیم پلی فوق العاده خیره کننده ایی داشت ؟؟ داستان TLOU نبود بازی هیچ چیزی برای ارئه نداشت گیم پلی همون گیم پلی RE4 بود … از این دست مثالا زیاده دلیل بر این نمیشه که گیم پلی بی نقص باشه یعنی کامله … هنوز نمیدونی اولین ارتباط گیمر با بازی داستانشه چون اگر نباشه امکان نداره بتونی یه بازی رو ادامه بدی (آنلاین ها با بازی های داستان محور کاملا فرق دارن اما همونا هم داستان دارن مثل Overwatch)
        “در مورد دوستمون که گفت تو ایران بازی طرفدار کمی داره باید بگم کسی که بازی رو فقط برای اینکه بره جلو بزنه بکشه میخره که گیمر نیست … گیمر کسی هست که به داستان بازی خیلی خیلی بیشتر از مبارزاتش اهمیت میده” این حرف منو نتونستی بفهمی که مقصرش من نیستم گلم …
        یبار بخون قنشگ برای خودت معنی کن ببین من چی نوشتم تو چیزی از اینکه من گفته باشم گیم پلی مهم نیست میبینی ؟
        در مورد اینکه گفتم داستان مهم تره کلی و هزار مطلب دارم که میتونم برات بنویسم اما بعید میدونم چیزی از روند بازی سازی اینا بدونی یه بازی بدون داستان صفره اون بازی هرچقدرم گیم پلی خوبی داشته باشه باز هم نمیتونه موفق بشه (بحث بازی های آنلاین هم کلا فرق داره )
        و برعکسش هم همینه یعنی گیم پلی بدی داشته باشه باز هم موفق نمیشه اما در مقایشه همیشه این داستان هست که کشش ادامه دادن به بازی رو فراهم میکنه نه گیم پلی بازی ! منم هیچ وقت نگفتم بازی نباید گیم پلی داشته باشه داستان کافیه گفتم داستان بازی خیلی خیلی مهم تر از گیم پلیش هست و ویچر ۳ هم یک نوع بارز از اونه …
        بعد کسی که ادعاش میشه منم الان ؟ :rotfl: من نمیدونم قبلا سایت اینجوری نبود یسری بچه بیان حرفای گنده گنده بزنن طرف نمیدونه هنوز بازی هایی که روی میکرو هم منتشر میشدن داستان داشتن !

    • JETRANG گفت:

      دوست عزیز این که میگید داستان از گیمپلی مهمتره غلطه . یعنی با حساب شما کسی که کانتر یا دوتا ۲ بازی میکنه گیمر نیست ؟ یه همچین چیزایی کاملا سلیقه ای هستش . برای مثال من اگه بخوام الویت بندی کنم اول گیمپلی دوم داستان سوم گرافیک و چهارم هم صدا گذاری رو قرار میدم . یه همچین چیزایی به طرف مقابل بستگی داره . اینکه در نظر شخصی شما داستان بهتره قرار نیست که برای بقیه هم داستان ارجحیت داشته باشه .

      • سلام دوست عزیز ممنون که انتقادتون رو محترمانه بیان کردید…
        اول یه مسئله ایی هست بگم که حرف من این بوده کسی که به داستان اصلا اهمیت نمیده گیمر نیست(در بازی های داستان محور و شاید چون این جمله رو ننوشتم آنقدر سو تفاهم پیش اومد) کلی دلیل هم براش میارم چون همونطور که گفتید داستان یکی از ارکان اصلیه بازی هست …من اصلا منظورم این نبوده که گیم پلی بهتره یا داستان من فکر کنم در نظر دومم گفتم این نظر شخصی منه که میگم داستان مهم تر ازگیم پلی هست اما کسی که به داستان اهمیت نمیده (حتی ذره ایی ) گیمر نیست!
        حتی MH هم در نگاه اول داستان آنقدر جذابی نداره اما گیم پلی خوبی داره نمیشه بگیم داستانش ضعیفه چون داستان MH هم در دیالوگ npc ها نهفته هست!
        کانتر و دوتا ۲ بازی آنلاین هستند و کی گفته دوتا۲ داستان نداره ؟ من بعد از ساعت ها (فکر میکنم ۱۰۰۰ ساعت) بازی کردم هنوز هم داستان کامل و جامعی از شخصیت ها در اختیار ندارم و دوتا ۲ هم داستان فوق العاده ایی داره اگر واردش بشید متوجه منظورم میشید بعضی بازی های آنلاین اینگونه هستند یعنی داستان جدا از بازی هست و با یه سرچ ساده میتونید یکم از داستان بازی رو بفهمید! کانتر هم یه بازی آنلاین هست منظور منم صرفا بازی های داستان محور بودن و حرف اصلی من : اینکه کسی که این بازی هارو میخره برای دوتا دشمن کشتن میخره و میاد اینجا میگه بازی خسته کننده بوده گیمر نیست چون این بازی ها داستان دارند و مهم ترین چیزی که منتقل میکنن داستان هست نه گیم پلی ! هرچقدرم که گیمپلی خوبی داشته باشن!
        باز هم میگم اینکه میگم داستان بهتر از گیم پلی هست نظر منه و قطعا خیلیا حتی گرافیک براشون ارجحیت داره اما اینکه به داستان اهمیت ندهیم بحث دیگه ایی هست!
        در رابطه با اینکه میگم داستان مهم تره هم برای خودم دلایلی دارم که دیگه واقعا زیاد میشه بحث !
        سال خوبی داشته باشید …
        در پناه حق یا علی

  • White noiz گفت:

    اسمشو باید میزاشتن دیالوگ
    ۹۰% بازی فقط حرف میزدی
    ۱۰% شم میجنگیدی

    • Mrm7799 گفت:

      شرمنده ولی این که شما همچین کامنتی میذارین نشان دهنده زبان ضعیف شما است چون کسی که زبانش خوب باشه از تک تک دیالوگهای بازی لذت میبره و درسته که دیالوگهای این بازی از همه بازیهای دیگر بیشتره ولی مطمئن باش که گیم پلی و جهانش هم از ۹۹درصد بازیا بهتر و بیشتره

  • ممنون اقای معتقدی عالی بود :yes: :yes: :yes: :yes: :rose: :rose:
    سال جدید پیشا پیش مبارک
    من سال پیش نسخه کامپلته ویچر ۳ رو واسه ps4 گرفتم بر خلاف خیلی ها که میگفتن رو ps4 گرافیک بدی داره و…….خیلی هم گرافیکش خوب بود اما بخاطر دیالوگ های متعدد بازی و گاها افت فریماش البته کم تصمیم گرفتم بفروشم و اگه زمانی شد رو pc بازیش کنم چون اینطوری متوجه شدن دیالوگ ها برام راحت تره
    و این که توصیه ای که دارم به دوستان اینه که یه کاغذ و قلم بردارین و هر وقت حوصله داشتین دیالوگ ها رو یاداشت کنین و از طریق گوگل ترجمش کنین اگه یه مدت این کارو انجام بدین نتیجه ی بهتری میگیرین چون تو بازی بیشتره دیالوگ ها کلمات تکراری زیاد دارن

  • black.flag گفت:

    این بازی بدون شک بهترین بازی عمرمه، تا حالا دوبار تمومش کردم و الان هم نسخه گوتی بازی رو تا وسطاش رفتم اما یه نکته منفی که تو بار سوم به چشمم اومده اینه که مراحل اصلی بازی گیمپلی خیلی کمی دارن، ینی اگه دیالوگ های بازی رو رد کنی میبینی که یه ماموریتی که خیلی خفن به نظر میرسید کل کاری که باید انجام بدی اینه که مثلا بری تا یه جایی و چند نفر رو بکشی و تمام، به خاطر همینه که میگم اگر کسی انگلیسی بلد نیست نباید سمت این بازی بره

  • Hamed72 گفت:

    بازیهای RPG اگه هم از نظر داستانی و گیم پلی خوب کار بشن و همچنین گرافیک قابل قبولی داشته باشن جاودانه میشن.اسکایریم،ویچر،فالوت، دراگون ایج و مس ایفکت نمونه های موفقی هستند.اکثرا هم بازیهایی هستند که باید وقت زیادی روشون بزاری تا %۱۰۰ کامل تمومشون کنی.خوب حالا این ب کنار.ی سری دوستان میگن نقش آفرینی بازها گیمرن و ی سری هم کلا حوصله نقش آفرینی و دیالوگ و اینجور بازیها رو ندارن.بنظرم بجای انتقاد کردن و نفرت داشتن از همدیگه ب سلایق هم احترام بزارید.من هم میتونم بگم ب بازیهای استراتژی و JRPG علاقه ای ندارم اما ب خودم اجازه نمیدم توهین و بی احترامی کنم ب این دسته از عزیزان ک شیفته اینجور بازیهان.در مورد ویچر باید بگم اگه بهترین نباشه جزو برترین های RPG هست.خودم اسکایریم رو برترین میدونم.و اگه خدا بخواد نسخه کاملش رو سر فرصت میگیرم و بازی میکنم :yes: :yes: :yes:

  • Y PS گفت:

    مقاله خیلی خوبی بود…خسته نباشید آقای معتقدی :yes:
    ویچر ۳ یک شاهکار به تمام معنا بود…از هر لحاظ کیفیت فوق العاده ای داشت.
    امیدوارم CDPR تو ساخت بازی جدیدش یعنی سایبرپانک ۲۰۷۷ مثل ویچر ۳ موفق بشه و یه شاهکار دیگه تحویل بوده

  • jackie گفت:

    از سلاطین است و بس…
    سلام و درودی ب گیمفای های عزیز
    دمت گرم دم عیدی جیگرمون حال اوردی یادش بخیر

  • jackie گفت:

    با سلام…نظرتون محترم و بازی سلیقه ای هستش اما خدایش انصاف نی لقب بدترین رو ب ویچر نسبت بدی یه جورای ظلمه در حقش

  • GERALT گفت:

    سلام دوستان من ۹ بار تموم کردم و الان لول ۱۰۰ هستش اونم رو آخرین درجه سختی فقط بار اول رو متوسط گذاشتم و مطمئنم همه ۴۴۴ کوست رو رفتم و تمام شمشیر ها رو هم به دست آوردم و همه پایان های بازی رو هم تجربه کردم من بهترین بازی عمرم هست

  • ShahinSky گفت:

    بازیش عالیه اگه با اپدیتاش روی کنسول بدون افت فریم اجرا بشه، اما زیادی ار پی جیه و خیلی پیچیده
    اسسین کرید جدید تقریبا مثل ویچره اما وجودعقاب و کاراییش خیلی جالبتر کرده بازیرو

  • Dark Calling گفت:

    شاهکار و دیگر هیچ، تنها مشکلش این بود که فقط یکبار تونستم نیوگیم پلاس برم، برای دومین بار قبول نمیکرد
    راهی هست که بشه نیوگیم پلاس دو رو برم دوستان؟

  • اگر میشه بازیهای یه بازیساز روسی به نام AURIL رو هم نقد و بررسی کنید :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :heart: :heart: :heart:
    بازیهای متفاوتی رو میسازه:inlove:

  • omidpava گفت:

    دوستان درجه سختی رو روی اخرین حد بزارید
    یه جایی بود میرفتی یه چیزی یه جا میگذاشتی تو منو بازی و هر غذایی که استفاده میکردی حدود ۲۰ دقیقه خونتو پر میکرد یعنی تو این مدت خونتون همش در حال پر شدن بود و دگ نگرانی از بابت کم شدن خون ندارین

  • Silas_34 گفت:

    واقعا عالی بود جناب معتقدی. خوبه که یک تنوع به نوشته های خودتان دادید و از دنیای نقد و بررسی ها یکم فاصله گرفتید. اگه امکانش باشه دیگه از این نوع مقالات بیشتر بنویسید. :yes:

  • zireael گفت:

    بهترین بازی ساخته شده در دنیای گیم . واقعا کلمات در وصف این بازی کم میاره . در وصف این بازی ساعت ها میشه نوشت و حرف زد و خسته نشد . برای خیلی از شما دوباره گرالت دوباره گرگ سفیده برای من همیشه گرالت و همیشه گرگ سفید :inlove: یا به قول معروف gwynbleidd :inlove: ممنون از هامون معتقدی . مقاله زیبایی بود .

  • یعنی دنیای گیم یه طرف ویچر یه طرف بازی نیست که تو بگو عشق تو بگو طلا تو بگو زندگی اصلا موقع تموم کردنش بغض کردیم که خدا اخه چرا چرا داره تموم میشه شب خواب ویچر میدیدیم صبح با چشمای نشسته میرفتیم پاش

  • .Murder Inc گفت:

    واقعا مقاله خیلی زیبا و مفیدی بود آقای معتقدی خسته نباشید.

  • mojtaba33 گفت:

    دست نویسنده درد نکنه اما بنظرم نیازی به این مقاله نبود بازی های خوب مخصوصا تو سبک RPG تا مدت ها ادم رو سرگرم میکنه نمونه بارزش اسکایریم هست که حتی واسه این نسل هم ریمستر شد .
    .
    دوستان سایت همسایه چرا فیلتر شده

  • moeenpnc گفت:

    دوستان عزیز عیدتون پیشاپیش مبارک ایشالله سال خوبی داشته باشید :snicker: :snicker: :snicker:

  • MS GAMER گفت:

    لامصب هیچ بازیی حتی به گرد پاش هم نمیرسه البته در سبک خودش لامصب هر لحظه بازی پر بود از زیبایی و هیجان اصلا حرف زدن در موردش سخته واقعا

  • shahab_punk گفت:

    این بازی باعث شد تا دید من به یک بازی تمام و کمال عوض بشه وبعد این بازی فقط به فکر سایبرپانک باشم که شاهکاریه که انتظار کشیدنش سخته. :inlove:

  • ATAR گفت:

    یه سایت هست که بازی رو با زیرنویس پارسی قرار داده بصورت ویدئویی که البته باید حق اشتراک بدید برای دانلود ویدئو و زیرنویس من نسخه ی عربیه بازی رو دارم میرم سانسور شدست البته فقط جلوی مونث ها

  • ATAR گفت:

    راستی بازی تراتئون هم منتشر شد اون هم نقش آفرینی ایرانی با داستان شاهنامه است

  • HamiDecaY گفت:

    این مودهارو چه جور میشه از سایت نکسوس دانلود کرد؟

  • Mr.six1six گفت:

    مادارو دانلود و نصب کردم بازیم باطل شد اجرا نمیشه 😐 :teeth:

  • سلام میشه دوباره لینک فایل چک‌ لیست شخص TIVA85 رو بفرستید آخه لینک بالا مشکل داره

  • Rezash گفت:

    سلام اون بخشی که گفتین یه دوستی یه فایل اکسل حاوی تمام کوئست هارو در اختیار عموم گذاشته رو نمیشه استفاده کرد
    میشه رسیدگی کنید؟
    ممنون

دوباره گرالت… دوباره گرگ سپید… / ۱۰ راهکار برای تجربه دوباره The Witcher 3: Wild Hunt - گیمفا
دوباره گرالت… دوباره گرگ سپید… / ۱۰ راهکار برای تجربه دوباره The Witcher 3: Wild Hunt - گیمفا