آسمان دژ ۲
پردهی نخست:
عصر یک روز پاییزی که بسیار هم پر استرس بود همچنان در دفتر روی آسماندژ کار میکردیم. یک مشکل فنی باعث شده بود بازی دچار اختلال شود. از صبح پاسخگوی تعداد زیادی تلفن از طرف فرماندهان بازی بودیم. در این میان جای مشکل دسترسی اینترنت کم بود که آن هم پیش آمد. چند ساعتی به همین منوال گذشت و گروه در حال کار روی مشکل که ناگهان زنگ تلفن به صدا درآمد. آههههه از نهاد همه درآمد. وای؛ خدای من. یکی از همکاران تصمیم گرفت پاسخ بدهد. خانمی پشت خط بود.
— آقا، آسماندژه.
** بله؛ بفرمایید.
— چرا این اکانت ما رو بستید. ما که مولتی نیستیم.
** خانم محترم، حتمن خارج از چارچوب قوانین بازی عمل کردید.
— نهخیر من و شوهرم روی یه اکانت بازی میکنیم، برای همین هم ممکنه از جاهای مختلف به بازی وصل شیم. ما دوتامون هم شاغل هستیم. با هم هماهنگ میکنیم و بازی رو اداره میکنیم.
** بسیار خب، اسم اکانت رو بگین تا بررسی کنیم. {در پس زمینه صدای همسر خانم نیز به گوش میرسید. خانم بگو عقب میمونیم زودتر بازش کنن}.
— ممنون.
** خواهش میکنم.
— خداحافظ.
** خدا نگهدار.
همهی اعضا تعجب کرده بودند اما در عین حال بسیار خوشحال بودند. یک زوج به شکلی جدی آسماندژ بازی میکنند و چقدر هم بازی برایشان مهم است. این اتفاق بعدها به شکلهای دیگری هم تکرار شد. این اتفاقها ما را به ادامهی راه امیدوار تر میکرد.
پردهی دوم:
از گذشته به یاد داریم که این جملهی معروف (خوشبختانه و یا متأسفانه!!؟؟) درایران مصداق دارد: پول تو دلالی است. تولید تو ایران خیلی دردسر داره. باید پوست کلفت باشی. تا وارد گود تولید نشوید درک این جمله آسان نخواهد بود. تولید در حوزهی فنآوری اطلاعات در ایران مشکلتر از نقاط دیگر است. اگر چه رقابت در بازار موجب سود بردن خدمتگیرنده میشود اما در حوزهی نوپای بازیهای رایانهای هنوز دورهی حمایت را پشت سر نگذاشته وارد دورهی رقابت سرسختی شدهایم؟؟!!! آن هم چه رقابتی و چه رقابایی!!!!. با همهی این اوصاف نگاهمان به افق روشنی است که تلاش میکنیم به آن دست یابیم.
پردهی سوم:
آسماندژ اولین بازی ایرانی استراتژی در سبک علمی- فضایی با مخاطبان انبوه (MMO[1]) است. از صنعت بازیهای رایانهای برخط[۲] اطلاعات زیادی در دسترس نیست. طراحی، ساخت، انتشار و پشتیبانی بازیهایی به این سبک بسیار مشکل است، به خصوص در ابتدای راه. نتیجهی تلاشهای گروه ثمر بخش بود و “آسماندژ” در دسترس کاربران قرار گرفت. محصولی که اگرچه در ابتدای راه قرار داشت اما قابل اعتنا بود. این بازی تاکنون در حدود ۱۰۰.۰۰۰ ثبتنام را تجربه کرده است. بازیهای برخط یک خدمت محسوب شده و شرایطشان با محصول آماده و قابل فروش متفاوت است. فعالیت اصلی تازه بعد از انتشار آغاز میشود. نگهداری، پشتیبانی، بهبود، بازاریابی و… نیاز به منابع مالی و انسانی مناسب دارد. نکتهی دیگری که در این راه بیشتر دلگرمان میکرد جلوتر بودن این هنر- صنعت نسبت به دیگر کشورها بود. برای مثال کشور مالزی[۳].
با تمامی فرازها و فرودها، آسماندژ یک به پایان راه رسید. پایانی که تصمیم داریم با آغازی جدید همراه باشد.
پردهی چهارم:
در شرایط فعلی کشور که همه در جریان آن هستند، تصمیم گرفتیم حداقل برای خانوادهی دوست داران بازیهای رایانهای برخط خبر خوشی را نوید دهیم. گروه با جدیت بر روی ساخت نسخهی دوم آسماندژ کار میکند. نسخهای که با آسماندژ یک بسیار فاصله خواهد داشت. تکنولوژیها و امکانات به روز در حوزهی وب، طراحی، هستهی بازی و… در این نسخه خودنمایی خواهند کرد. تلاش خواهیم کرد با نگاهی جهانی خدمت شایسته را فراهم کنیم. در این راه دلمان گرم است. دلمان به حمایت شما ایرانیان گرم است.
[۱] Massively Multiplayer Online
[۲] Online
[۳] تفاهمنامهای مابین بنیاد ملی بازیهای رایانهای و بنیاد متولی در کشور مالزی جهت انتقال تکنولوژی ساخت بازیهای آنلاین (با بستر آسماندژ) بسته شده است.
______________________________________________________
تصاویر بازی
پر بحثترینها
- مایکروسافت به سازندگان خود هشدار میدهد که از طراحی شخصیتهای زن با اندام اغراق شده خودداری کنند
- تعداد بازیکنان Horizon Forbidden West روی PC حدود ۵۰ درصد کمتر از نسخه قبلی است
- تعداد بازیکنان همزمان Horizon Forbidden West در استیم از ۴۰ هزار نفر عبور کرد
- ویدیوی اختصاصی: گیمپلی و معرفی بازی Rise of the Ronin
- ویدیو: تریلر جدید بازی Hellblade 2 را مشاهده کنید
- عملکرد خوب استودیوی Nixxes در پورت PC بازی Horizon Forbidden West
- احتمال عرضه Final Fantasy 16 برای پلتفرمهای دیگر وجود دارد
- فیل اسپنسر: اخراجها در اکتیویژن برای کسب سود ضروری بود
- گزارش: Xbox در مقطعی اکثر عناوین خود را برای PS5 منتشر خواهد کرد
- تاریخ عرضه و قیمت کنترلر جدید Xbox فاش شد
نظرات