خدای جنگ، محافظ پادشاهی پلی استیشن ۴؟ | پیش نمایش بازی God of War - گیمفا
خدای جنگ، محافظ پادشاهی پلی استیشن ۴؟ | پیش نمایش بازی God of War - گیمفا
خدای جنگ، محافظ پادشاهی پلی استیشن ۴؟ | پیش نمایش بازی God of War - گیمفا
خدای جنگ، محافظ پادشاهی پلی استیشن ۴؟ | پیش نمایش بازی God of War - گیمفا

خدای جنگ، محافظ پادشاهی پلی استیشن ۴؟ | پیش نمایش بازی God of War

سعید آقابابایی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۷/۰۱/۲۳
خدای جنگ، محافظ پادشاهی پلی استیشن ۴؟ | پیش نمایش بازی God of War - گیمفا

تمامی افراد حاضر در صنعت و هنر بازی های رایانه ای از بازیساز و منتقد گرفته تا بازیبازان، خوب می دانند که God of War فرنچایزی است که یکی از ستون های اصلی موفقیت و پادشاهی پلی استیشن در دنیای بازی ها از نسل ششم تاکنون بوده است و نام God of War در کنار پلی استیشن به نوعی عجین شده است. گمان نمی کنم که بازیبازی وجود داشته باشد که از نسل ششم تا امروز همراه پلی استیشن بوده ولی با فرنچایز شاهکار و افسانه ای God of War که در کنار سری آنچارتد یکی از دلایل برتری همیشگی پلی استیشن در دنیای بازی ها بوده است، آشنایی نداشته و با داستان و ماجراهای کریتوس افسانه ای کلی خاطره زیبا نداشته باشد. البته شاید همین حرف نیز صحیح نباشد. زیرا تقریبا تمام بازیبازهایی که پلی استیشن نداشته و ندارند نیز یا کاملا با این الماس ارزشمند سونی آشنایی دارند و یا حتی برای تجربه آن چند روزی کنسول پلی استیشن را تهیه کرده و نسخه های مختلف آن را بازی کرده اند.

خدای جنگ، محافظ پادشاهی پلی استیشن ۴؟ | پیش نمایش بازی God of War - گیمفا

کریتوس، محافظ پادشاهی پلی استیشن ۴؟

تازه از این نیز می شود فراتر رفت و عنوان کرد که خیلی از کسانی که حتی کلا بازیباز نیستند نیز نام خدای جنگ یا God of War را شنیده اند، مثلا مادر بنده از کل دنیای بازی های رایانه ای فقط و فقط نام God of War را می شناسد و کریتوس و ماجراهای آن را دنبال می کرد! حتی جالب است بدانید زمانی که نسخه جدید God of War معرفی شد, عکس کریتوس جدید مزین به ریش را در تلگرام برایش فرستادم و مادرم نیز گفت “چقدر پیر شده است طفلکی!!” خلاصه که خوب می دانید سری God of War چنین فرنچایزی است و خیلی از یک سری بازی معمولی فراتر بوده و برای سونی و صنعت بازی و بازیبازان بسیار مهم تر و جدی تر از فقط یک “بازی” محسوب می شود و خیلی ها با آن زندگی کرده و اصلا خیلی ها به خاطر آن کنسول خریده ایم و خیلی ها به خاطر آن تغییر جهت داده و به سمت پلی استیشن آمده اند تا اکنون شاهد حکومت ۷۵ میلیونی پلی استیشن ۴ بر دنیای بازی باشیم که مجموع رقبایش هم با هم به این کنسول نمی رسند.

خدای جنگ، محافظ پادشاهی پلی استیشن ۴؟ | پیش نمایش بازی God of War - گیمفا

قبلا هم گفتم “خشم فقط مال توئه، کل خشم های صنعت بازی پیش تو مثل برف شادین.”

بله.. یکی از دلایل اصلی این پادشاهی همین فرنچایز قدرتمند و کریتوس کبیر و مخصوصا معرفی نسخه جدید آن هستند. به طور خاص برای بنده سری God of War یکی از نوستالژیک ترین و محبوب ترین سری بازی های تاریخ به شمار می آید و البته خوب می دانم که برای بسیاری از شما نیز وضعیت به همین شکل است. بارها قبلا خدمت شما عرض کرده ام که به شخصه “دلیل اصلی خریدن کنسول پلی استیشن ۲ برای من تجربه کردن عنوان بی نظیر و پر از خشونت God of War بود و سپس اصلی ترین دلیلم برای خرید کنسول پلی استیشن ۳ نیز تجربه کردن شاهکاری به نام ۳ God of War بود که به عقیده من یکی از دو ۳ بازی برتر نسل هفتم به حساب می آید. همین طور کنسول دستی پی اس پی را نیز برای تجربه دو نسخه مخصوص این کنسول که هر دو نیز بازی های بی نظیری بودند و توسط Ready at Dawn ساخته شده بودند (سازنده The Order 1886 ) خریداری کردم.”  

خدای جنگ، محافظ پادشاهی پلی استیشن ۴؟ | پیش نمایش بازی God of War - گیمفا

عبدتیم، عبیدتیم!!

حتما می دانید که بازی جدید God of War قرار است تا به زودی در تاریخ ۲۰ آپریل ۲۰۱۸ برابر با ۳۱ فروردین ۱۳۹۷ انحصارا برای کنسول پلی استیشن ۴ منتشر گردد و تعداد عظیمی از گیمرهای دنیا را خوشحال کند. در مطلب امروز قصد داریم تا به بررسی اطلاعاتی که از بازی God of War داریم بپردازیم و با توجه به نمایش ها و تریلرهای پرتعداد آن و صحبت هایی که سازندگان در مورد این بازی انجام داده اند، شما را هر چه بیشتر با این عنوان مورد انتظار و پرطرفدار آشنا نماییم تا در زمان انتشار که چیز زیادی به آن باقی نمانده است اطلاعات بیشتری از این عنوان داشته باشید وگرنه برای خرید یا عدم خرید آن که نیازی به مقاله و حرف کسی نیست و نام God of War برای تضمین خرید یک بازی کافیست. در هر صورت اگر به هر شکلی به عنوان God of War علاقمند بوده و خواهان کسب اطلاعات بیشتری در مورد آن هستید در ادامه مطلب پیش نمایش این بازی با بنده و بسایت تحلیلی خبری گیمفا همراه شوید.

خدای جنگ، محافظ پادشاهی پلی استیشن ۴؟ | پیش نمایش بازی God of War - گیمفا

با این زاویه جدید دوربین بازی، قطعا باید سلاح های کریتوس کبیر هم عوض می شد.

بد نیست تا برای گیمرهای جدیدتر و کسانی که شاید زیاد با پیشینه این فرنچایز شاهکار آشنایی خاصی ندارند، مطلب را از ابتدا شروع کنیم و مقدار به گذشته سری و آن چه که تا به امروز بر این فرنچایز گذشته است بپردازیم. فرنچایز بزرگ God of War در سال ۲۰۰۵ و با عرضه بازی God of War برای کنسول افسانه ای پلی استیشن ۲ نام خود را در دنیای بازی ها مطرح نموده و این عنوان زیبا، پایه گذار فرنچایزی حماسی و جاودانه گردید. از سال ۲۰۰۵ تا به امروز و طی ۱۳ سال، شاهد انتشار شش بازی مختلف از این فرنچایز در دنیای بازی های رایانه ای و از نسل ششم تاکنون بوده ایم که یکی از دیگری زیباتر بوده و جانی تازه را به سبک هک اند اسلش در زمان خود بخشیده اند. در اینجا خالی از لطف نیست که مروری بر عناوین این سری داشته باشیم و به این ترتیب هم طرفداران God of War کلی خاطرات شیرین برایشان زنده شود و بازیبازانی هم که اطلاعات زیادی در مورد این سری ندارند، بیشتر با تاریخچه این فرنچایز بزرگ و قدرتمند آشنا شوند تا هر چه بهتر بتوانند بازی جدید God of War که در این مطلب به آن خواهیم پرداخت را درک نمایند.  بعد از موفقیت بسیار زیاد عنوان اول، در سال ۲۰۰۷ بود که عنوان God of War II باز هم برای پلی استیشن ۲ منتشر شده و بعد از آن عنوان God of War: Betrayal که تنها بازی دو بعدی سایداسکرولر در فرنچایز محسوب می گردد برای گوشی های جاوا عرضه شد.

خدای جنگ، محافظ پادشاهی پلی استیشن ۴؟ | پیش نمایش بازی God of War - گیمفا

پیوند بین طرفداران پلی استیشن و گاد او وار چیزیه که اصلا کسی تا نباشه توش نمی فهمه یعنی چی و چطوریه و چقدر عمیقه.

در سال ۲۰۰۸ عنوان God of War: Chains of Olympus برای کنسول دستی پلی استیشن پورتابل عرضه شده و بعد از آن در سال ۲۰۱۰، این سری با شاهکار God of War III که برترین بازی فرنچایز تا به امروز به حساب می آید، ورودی قدرتمندانه به نسل هفتم و کنسول پلی استیشن ۳ داشت. در همان سال نیز بازی God of War: Ghost of Sparta به عنوان دومین بازی این فرنچایز که برای کنسول دستی پلی استیشن پورتابل عرضه گردیده، منتشر شد تا دارندگان این کنسول دستی نیز طعم شیرین تجربه این سری را بعد از بازی Chains of Olympus مجددا بچشند. دیگر بازی نسل هفتمی این سری God of War: Ascension بود که برای پلی استیشن ۳ در سال ۲۰۱۳ منتشر شد تا کنسول پلی استیشن ۳ نیز مانند پلی استیشن ۲ و پلی استیشن پرتابل، ۲ بازی از این سری را در اختیار داشته باشد. با ورد به نسل هشتم نیز همان طور که انتظار می رفت، سونی نسخه ریمسترد شده شاهکار God of War III را برای کنسول پلی استیشن ۴ عرضه نمود تا بازیبازانی که در نسل هفتم کنسول پلی استیشت ۳ نداشته و یا تازه در نسل هشتم بازیباز شده اند نیز از تجربه برترین بازی هک اند اسلش تاریخ محروم نباشند. با ورود به نسل هشتم بازی های رایانه ای و بعد از گذشت ۲-۳ سال از این نسل، طاقت طرفداران برای معرفی یک بازی جدید و نسل هشتمی از سری God of War کم کم داشت تمام می شد و با توجه به زمان زیادی که از نسخه قبلی این سری گذشته و یک نسل هم در این بین تغییر کرده بود، سونی به نوعی محکوم به معرفی عنوانی جدید از این فرنچایز بود.

خدای جنگ، محافظ پادشاهی پلی استیشن ۴؟ | پیش نمایش بازی God of War - گیمفا

وقتی برای اولین بار از سایه اومدی بیرون تمام موهای تنم سیخ شده بود و اشک توی چشام جمع شد. چقدر صبر کردم تا بالاخره داره رسیدنت نزدیک میشه.

خوشبختانه سرانجام سونی فریاد طرفداران را شنید و در زمانی که همه چیز برای اعلام آمادگی مجدد کریتوس افسانه‎ای برای حضور در صحنه آماده بود، سونی با معرفی عنوان جدید God of War آن هم با یک نمایش خیره کننده در E3 2016 شور و هیجان فوق العاده‌ای را در در دنیای بازی های رایانه ای و بین طرفداران ایجاد کرد. یکی از به یادماندنی ترین لحظات تاریخ گیم برای من و بسیاری از دیگر بازیبازان، لحظه معرفی عنوان جدید God of War در E3 2016 بود که کل حاضران در سالن و هر کسی که داشت مراسم را زنده تماشا می کرد، از خود بیخود کرده بود و به قدری این نمایش شگفت انگیز بود که قطعا تا همیشه در یاد و خاطر ما باقی خواد ماند. آن طوری که کریتوس کبیر با ظاهر جدید و با ریش های بلند و کمی پا به سن گذاشته تر وارد صحنه شد نفش همه مان را بند آورد و آن قدر ذوق داشتیم که از خوشحالی نمی دانستیم چکار کنیم. هنگام معرفی God of War شور و شوق سالن مراسم بیشتر از هر بازی دیگری بود و جوی بی نظیر را ایجاد کرده بود که همگی در آن سر از پا نمی شناختند.

خدای جنگ، محافظ پادشاهی پلی استیشن ۴؟ | پیش نمایش بازی God of War - گیمفا

در این بازی برای اولین بار در این سری نگاه های پر از نگرانی و ناراحتی هم در کریتوس می بینیم.

“God of War” به نوعی نشان از یک شروع مجدد و یک ریبوت برای این سری دارد که البته با توجه به اطلاعاتی که از بازی داریم و تغییرات زیادی که در آن رخ داده اند، همین طور هم به نظر می رسد. در واقع به نظر می رسد که به دلیل همین تغییرات بزرگ و متعدد است که سازندگان بازی نام آن را بدون هیچ پیشوند و شماره و پسوندی قرار داده اند تا شاید این گونه خبر از شروع دوباره این سری از ابتدا دهند و اعلام کنند که این سری از یونان و اسطوره های یونان و خدایان آن، به سرزمین های اسکاندیناوی آمده است و کریتوس بعد از آباد کردن یونان و خدایانش به سراغ اسکاندیناوی و اساطیرش آمده است و تازه قصد دارد تربیت فرزند را نیز امتحان کند. سازندگان بازی خوب می دانسته اند که باید چکار کنند و طرفداران چه می خواهند. زیرا که ما دیگر نمی خواستیم شاهد سلاخی شدن دوباره خدایان یونان باستان و تایتان ها باشیم که تا به حال در ۶ بازی با آن ها سروکار داشته ایم. ما یک موضوع جدید و ناب می خواستیم که سازندگان نیز به آن واقف بوده اند و این بار حتی داستان بازی را از یونان باستان و کوه های المپ، به سمت اساطیر و افسانه های اسکاندیناوی برده اند تا علاوه بر فضای داستان و شخصیت کریتوس، فضا و اتمسفر دنیای بازی نیز به کل تغییر کرده باشد و همه چیز جدید و نو به نطر برسد.

خدای جنگ، محافظ پادشاهی پلی استیشن ۴؟ | پیش نمایش بازی God of War - گیمفا

قطعا با حضور پسر کریتوس بسیاری از مکان هایی که قبلا کریتوس جان در اونها رفت و آمد می کرد حذف شدن!! زشته جلوی بچه بالاخره!!

همه چیز برای کریتوس تغییر کرده است و از همه مهم تر خودش است که تغییر کرده و در عنوان جدید این سری قرار است جنبه ای دیگر از شخصیت او را ببینیم و مشاهده کنیم که وی در قالب یک پدر چگونه عمل خواهد کرد و شاید حتی بفهمیم اگر همان ابتدا وی زن و دخترش را نکشته بود، آیا تبدیل به کریتوسی که می شناسیم می شد یا خیر. کریتوسی که که از یک موجود فانی تبدیل به یک خدا شد و تک تک خدایان و حتی تایتان های عظیم الجثه و افسانه ای را سلاخی کرد. مردی که تا ابد کابوس کشتن زن و دخترش را با خود حمل می کند. مردی که برادر خود هرکول افسانه ای و مادر خود را می کشد. پدر خود یعنی خدای خدایان زئوس را سلاخی می کند، خدای جنگ را جنگاوری می آموزد، چشمهای پوسایدون را با انگشت کور می کند و سر هلیوس را با دست از جا می کند. مردی که کرونوس غول پیکر و عظیم را به زانو در می آورد و وی را نابود می کند. مردی که خیانت مادر زمین یعنی گایا را نیز تاب نمی آورد و دست او را قطع می کند و وی را از بلندای کوه های المپ به سقوط نابودی روانه می کند. مردی که به دل جهنم می رود و دنیای زیر زمین و جهنم را  برای صاحب آن یعنی هیدیس که خودش خدای جهنم و دنیای زیرزمینی است و روح های مردگان را می گیرد، تبدیل به جهنم می کند و خدای مرگ را به کام مرگ می فرستد.

خدای جنگ، محافظ پادشاهی پلی استیشن ۴؟ | پیش نمایش بازی God of War - گیمفا

امیدوارم بزرگ شدی لااقل نصف پدرت بتونی بشی. چن اگه نصف پدرت بشی یعنی جزو برترین شخصیت های تاریخی. ببین دیگه بابات چیه!!

 اما با همین پیشینه، در نسخه جدید می بینیم که کریتوس وقتی پدر باشد چگونه است و چطور می تواند پسرش را تربیت کند. فرزندی که Atreus نام دارد و فرزیند کریتوس و زنی که نمی شناسیم است. در نمایش هایی که تاکنون از بازی دیده ایم شاهد شخصیت هایی بودیم که کم تعداد هم نیستند و به نظر می رسد که در بازی با بسیاری شخصیت های مختلف که ممکن است خیلی از آنها شخصیت های آشنای افسانه های اسکاندیناوی باشند، تعامل داشته باشیم و داستان عمیق تری را نسبت به قبل مشاهده کنیم. شخصیت هایی که قطعا برخی از آنها دوست و برخی دشمن ما خواهند بود و باید دید کریتوس چگونه تعادل رفتاری خود را بین فرزندش و دوستان و دشمنان خود برقرار می کند. در بازی جدید چند باری دیده ایم که گاها کریتوس خشم خود را در مقابل فرزندش کنترل می کند و بیش از آن که به فکر خود باشد به فکر پسرش است. دیدن این جنبه پدرانه از شخصیت کریتوس که به نظر می رسد حالا پیرتر و جاافتاده تر شده است و تجربه بیشتری دارد و مشاهده رفتار وی با فرزندش برای ما طرفداران بسیار جذاب و جالب است.

خدای جنگ، محافظ پادشاهی پلی استیشن ۴؟ | پیش نمایش بازی God of War - گیمفا

یعنی وقتی میگن طراحی زبون آدم رو بند میاره یعنی این…

تا به امروز و با نمایش هایی که از عنوان God of War شاهد بوده ایم، در مورد بخش بصری و طراحی های هنری آن به راحتی و به جرات می توان واژه  “خارق العاده” را به کار برد که می تواند کیفیت عنوان God of War از لحاظ گرافیکی را بیان نماید و واقعا با نمایش هایی که از بازی دیده ایم بی شک شاهد یکی از قدرتمندترین جلوه های بصری و طراحی هنری در نسل هشتم خواهیم بود و قدرت کنسول پلی استیشن را به رخ خواهد کشید. درک کیفیت گرافیکی بازی و طراحی هنری آن زمان زیادی لازم نداشت تا به وضوح توسط همه مشاهده گردد بلکه از همان دقیقه نخست اولین تریلری که از God of War پخش شد همه را شگفت زده کرد و به معنای واقعی کلمه “زیبا” بود. در زمینه گرافیک و طراحی هنری بازی باید بگویم با توجه به محیط ها و مناطقی که تا کنون در نمابش های God of War مشاهده کرده ایم و کاملا بر اساس افسانه های شمالی و مناطق اسکاندیناوی خلق شده اند، سازندگان و طراحان بازی شاهکار کرده اند و شاهد محیط هایی خارق العاده از لحاظ طراحی هنری در بازی خواهیم بود که چشم هر بیننده ای را به خود خیره خواهند کرد و واقعا در برخی صحنه های تریلرهای بازی که تا به امروز دیده ایم  محیط ها به قدری زیبا و عالی طراحی شده اند که نفس را در سینه حبس می کنند و  البته باید گفت که از عنوانی با نام God of War نباید هم انتظار دیگری داشت.

خدای جنگ، محافظ پادشاهی پلی استیشن ۴؟ | پیش نمایش بازی God of War - گیمفا

یه وقت فکر نکنی که قوی و بزرگی ها… کریتوس ما ۷-۸ تا مثل تو رو با هم می خوره…

 طراحی مناطق بازی و سرزمین های شمالی و گاها یخ زده و کوهستانی اسکاندیناوی، تا به امروز که در نمایش ها شاهد بوده ایم، بسیار عالی و منطبق با فضا و تم داستانی و جدید بازی انجام شده است و خبری از نوع گرافیک کارتونی گونه عناوین قبلی و مناطق مختلف یونان باستان و کوه المپ و خدایان و اساطیر یونان نیست. اکنون به سرزمین های شمالی و اسکاندیناوی که مقر و قلمرو وایکینگ ها بوده است آمده ایم و خیلی بیشتر از قبل شاهد مناطقی سرد و یخ زده و برفی هستیم. به نظر می رسد که در God of War یک دنیای بزرگ و وسیع برای ماجراجویی و هیولاکشی و تربیت و آموزش فرزند و… در اختیار کریتوس قرار دارد که در نهایت زیبایی طراحی شده است. این دنیای زیبا با انواع و اقسام مناطق مختلف و متنوع و همچنین تعداد زیاد و خیلی متنوعی از هیولاهای فوق العاده مخوف که به زیبایی و ابهت هر چه بیشتر و با بالاترین کیفیت خلق شده اند، پوشیده شده است و واقعا باید گفت تنوع در طراحی هیولاهای مختلف و همینطور دقت در خلق تک تک جزییات آن ها بیداد می کند و در همین چند تریلر تاکنون کلی هیولای مختلف و عالی دیده ایم که فقط کافیست به گیف هایی که از آنها برایتان گذاشته ام نگاه کنید تا اوج طراحی مخوف یک هیولا را دریابید.

خدای جنگ، محافظ پادشاهی پلی استیشن ۴؟ | پیش نمایش بازی God of War - گیمفا

یا ابالفرض!! یعنی این صحنه رو دیدی باید فقط فرار کنی!!

 البته در بخش فنی، مقداری بحث در مقالات پیش نمایش متفاوت است زیرا که قبل از انتشار بازی نمی توان به قطعیت در مورد گرافیک فنی بازی نظری داد و در واقع باید گفت هنوز زود است تا خیلی زیاد بتوانیم در مورد گرافیک فنی و موارد مربوط به اجرای بازی با توجه این که آن را تجربه نکرده ایم صحبت کنیم، زیرا که از وجود یا عدم وجود مواردی مثل باگ و مشکلات گرافیک فنی مثل افت فریم و … هنوز اطلاع دقیقی نداریم اما در زمینه هایی مثل کیفیت تکسچرها در بازی و سایه زنی و نورپردازی بازی تا آن جا که تاکنون در ویدئوهای گیم پلی بازی دیده ایم، God of War مشکلی را از خود بروز نداده است و شاهد هیچ کدام از این دست مشکلات در گرافیک فنی نبوده ایم. البته با توجه به نام بازی و تجربه و سابقه سازنده و ارزش فرنچایز هم، انتظار می رود در God of War شاهد یک بازی کاملا با ثبات و روان از لحاظ گرافیکی باشیم. در نمایش های بازی تاکنون شاهد نورپردازی خیره کننده و کاملا واقعی بوده ایم و رد شدن اشعه نور از لابه لای شاخ و برگ درختان ذره ای با واقعیت مو نمی زند و بی شک نقش بسیار مهمی در هر چه زیباتر کردن بازی و محیط های و مناطق مختلف آن خواهد داشت.

خدای جنگ، محافظ پادشاهی پلی استیشن ۴؟ | پیش نمایش بازی God of War - گیمفا

فکر کردی کریتوس چیزیش میشه باقالی؟!

در واقع باید گفت با این که در مقالات پیش نمابش هرگز نمی توان به قطعیت در مورد موضوعی صحبت کرد ولی به نظر می رسد بخش گرافیکی عنوان God of War به ویژه از لحاظ هنری جزو قسمت هایی است که می توان بدون شک از کیفیت معرکه آن اطمینان داشت. بدون شک گرافیک عنوان God of War مخصوصا در زمینه طراحی های هنری، می تواند یکی از برگ های برنده این بازی در زمان انتشار و عرضه باشد که طرفداران نیز امید زیادی به آن دارند و مشخص است که سازندگان، وقت و تمرکز زیادی را بر روی کیفیت ظاهری بازی گذاشته اند. فارغ از موفقیت یا عدم موفقیت کلی این عنوان، با ویدئوها و تصاویری که تاکنون از بازی دیده ایم می توان بسیار امیدوار بود که بازی از لحاظ طراحی ظاهری و کارگردانی هنری عنوانی بسیار تحسین شده خواهد بود. نهایتا نیز در خصوص بخش بصری بازی باید گفت God of War در بحث گرافیکی و خلق یک دنیای زیبا و در حقیقت طراحی و کارگردانی هنری در سطحی بسیار بالا قرار دارد و SIE Santa Monica Studio با این عنوان یکی از زیباترین و تماشایی ترین جلوه های بصری که تاکنون در نسل هشتم دیده ایم را برای مخاطبان و طرفدراران پرتعداد God of War نمایش داده است.

خدای جنگ، محافظ پادشاهی پلی استیشن ۴؟ | پیش نمایش بازی God of War - گیمفا

این گیف رو با این که حجمش زیاد بود براتون گذاشتم تا فقط ببینید مبارزه در یه بازی هک اند اسلش یعنی چی…

در خصوص گیم پلی و مکانیک های بازی نیز آن چه که به مانند دو بخش قبلی یعنی گرافیک و داستان، به وضوح و به عنوان اولین مورد قابل اشاره در بازی جدید God of War مشاهده می شود، تغییرات بسیار زیاد و همه جهته نسبت به بازی های قبلی است. زاویه دید و دوربین بازی تغییر کرده است، فضای بازی کاملا متفاوت شده و حتی منطقه و سرزمین بازی از یونان به اسکاندیناوی رفته، دیگر شاهد سلاح های Blade of Chaos محبوب و قدرتمند کریتوس نیستیم و سلاح اصلی وی نیز یک تبر افسانه ای است، ظاهر کریتوس بسیار متفاوت تر از قبل شده است و حتی وی را در قامت یک پدر و یک معلم می بینیم، داستان احساسی تر شده است، برای اولین بار در بازی همراه داریم و بسیاری موارد دیگر در عنوان جدید این سری که برای اولین بار است که به نسل هشتم پای می گذارد لحاظ شده اند و برای نخستین بار است که یک بازی با نام God of War تا این حد تغییر را نسبت به عناوین قبلی خود می بیند. ماجراجویی و هیولاکشی به همراه کریتوس، این بار سبک و سیاقی متفاوت دارد و المان هایی کاملا جدید (که به نظر من این تغییرات کاملا برای این عنوان لازم بوده است) را در بازی شاهد خواهیم بود.

خدای جنگ، محافظ پادشاهی پلی استیشن ۴؟ | پیش نمایش بازی God of War - گیمفا

بیا.. بیا… بیا… خدا رحمتت کنه!

از نکات جدیدی که در مورد گیم پلی بازی به چشم می آید این است که به نظر می رسد تعدادی المان های نقش آفرینی هم به نسخه جدید اضافه شده اند زیرا در تریلرهای بازی و مخصوصا در تریلر اول، زمانی که کریتوس و پسرش به دنیال گوزن هستند مشاهده می شود که در پایین تصویر سمت راست، +۲۵ امتیاز به قابلیت ردیابی اضافه می شود که به نظر می رسد با انجام بیشتر هر یک از کارهای مختلف در بازی، در آن زمینه و شاخه پیشرفت خواهیم کرد. قطعا وجود این المان های نقش آفرینی باعث جذاب تر شدن بازی خواهند شد و اگر دقت کنید می بینید که این روزها سازندگان بازی های مختلف در تمام سبک ها، حتی ریسینگ هم دارند المان های نقش آفرینی به بازی های خود اضافه می کنند تا به آن عمق دهند و قطعا انجام این کار از سوی سازندگان God of War نیز می تواند نقش بزرگی در بخشیدن عمق بیشتر به گیم پلی این نسخه ایفا کند. مبارزات بازی که اکنون بر سلاح جدید و جادویی کریتوس که یک تبر فوق العاده است، تمرکز دارند مانند همیشه خونین و خشن و خلاصه “گاد او وار گونه” به نظر می رسند.

خدای جنگ، محافظ پادشاهی پلی استیشن ۴؟ | پیش نمایش بازی God of War - گیمفا

وقتی میگم بقیه خشم ها برف شادیه یعنی این!!

در مبارزات بازی همان خشم و بی اعصابی همیشگی کریتوس را در مبارزات می بینیم که تازه این بار با تغییر دوربین، نزدیک تر هم آمده و با گرافیک بالاتر و نسل هشتمی شاهد کندن و مثله کردن اعضای بدن هیولاها توسط کریتوس کبیر هستیم. البته این بار همراهی نیز در بازی داریم که پسر کریتوس است و باید حواسمان به او نیز باشد و البته وی نیز به پدرش کمک خواهد کرد تا تعلیم ببیند و زمانی مثل کریتوس یک جنگاور بی نظیر شود و شاید روزی در نسخه ای از این سری شاهد حضور Atreus به عنوان نقش اصلی باشیم. سلاح جدید کریتوس که یک تبر است حالتی مثل گرز خدای رعد یا “ثور” دارد زیرا هر وقت که کریتوس آن را پرت می کند مجددا به دست خودش باز می گردد و با همین روش سازندگان کمبوها و حملات بی نظیری را خلق کرده اند که دیدن آن ها در تریلرهای بازی تاکنون فوق العاده لذتبخش و هیجان انگیز بوده است. بحثی که از همان معرفی بازی تا کنون بارها و بارها مطرح شده است و در مورد آن صحبت های زیادی صورت گرفته مربوط به این موضوع بوده است که  آیا این سطح از تغییر برای عنوانی که ترازو و میزان ژانر هک اند اسلش بوده لازم بوده است یا خیر و یا اصلا این تغییرات نهایتا باعث موفقیت بازی خواهند شد یا نتیجه عکس خواهند داد.

خدای جنگ، محافظ پادشاهی پلی استیشن ۴؟ | پیش نمایش بازی God of War - گیمفا

یه ضربه کریتوسیه محض… هیچ بعید نیست که این بازی بشه بهترین بازی نسل هشت تا امروز و شاید تا بعدا!!

نظرات و دیدگاه های زیادی در این مورد وجود داشتند اما به شخصه همان طور که عرض کردم، اعتقاد دارم که این تغییرات نه تنها برای این عنوان لازم بوده اند، بلکه “حیاتی” هم هستند و با توجه به شناخت و تجربه ای که از بازیبازان و مخصوصا منتقدان در مورد برخورد با بازی های مختلف دیده ایم نتیجه گیری خیلی راحت است که عنوان جدید God of War بایستی بدون شک کلی تغییر نسبت به عناوین نسل های قبلی می کرد. بگذارید تا در مورد چرایی این نظر مقداری صحبت کنیم.  قبلا و در نسل هفتم دیدیم که عنوان بسیار زیبا و فوق العاده ای به نام God of War Ascension از این سری منتشر گردید که ضعیف ترین بازخوردها را بین تمامی ۵ عنوان دیگر سری دریافت نمود در حالی که به واقع از لحاظ کیفیت گیم پلی و … تفاوت خیلی خیلی زیادی با عنوان چند سال قبلش یعنی ۳ God of War که به عنوان برترین برترین بازی هک اند اسلش تاریخ شناخته می شود، نداشت ولی بازخوردهای خیلی مثبتی را دریافت ننمود و اتفاقا وقتی دلیل این موضوع را بین نقدها و امتیازات بازی جویا می شویم مشاهده می کنیم که ببشترین ایرادی که از بازی گرفته شده بود، عدم داشتن پیشرفت خاصی نسبت به عنوان قبلی خود یعنی نسخه سوم بود که باعث شده بود بسیاری از منتقدان از آن ایراد بگیرند.

خدای جنگ، محافظ پادشاهی پلی استیشن ۴؟ | پیش نمایش بازی God of War - گیمفا

بچه ها این چشای هلیوس رو در آورده، کله اش رو کنده با دست، خدای جهنم رو فرستاده جهنم!! خدای آبو ترکونده… پاهای خدای سرعت رو کنده، دیگه شما چی میگین آخه!!

حالا سونی وسازندگان بازی که از این موضوع کاملا آگاه بودند و این برخورد را با عنوان قبلی دیده بودند، کاملا می دانستند که اگر دوباره این اتفاق بیافتد قطعا بازخوردهای خیلی ضعیف تری هم نسبت به God of War Ascension خواهند گرفت و تازه از همه مهم تر این که در این بین یک نسل هم عوض شده است و از نسل هفتم به نسل هشتم آمده ایم و اصلا نمی توان عنوانی را مانند شماره های قبلی این فرنچایز، با یک نسل جلو آمدن، منتشر کرد، حتی اگر کیفیت بازی سوم را هم داشته باشد. در واقع آن ها خوب می دانستند که بایستی که در بازی تغییراتی بنیادی رخ دهد اما به ریشه های سری هم پایبند بمانند. دیگر دلیل اطمینان از این تصمیم برای سونی و سازندگان بازی هم مشاهده وضعیت سری آنچارتد و تصمیم صحیحی بود که نوابغ ناتی داگ در مورد نسخه چهارم گرفتند و آن ها هم با یک نسل جلو آمدن، تغییرات خیلی زیادی را در نسخه چهارم ایجاد کردند ولی باز هم به ریشه های سری وفادار بودند و در حال بازی کردن یک آنچارتد محض بودیم.

خدای جنگ، محافظ پادشاهی پلی استیشن ۴؟ | پیش نمایش بازی God of War - گیمفا

داد می زنی؟ این خداش امام فریاده!!

به این ترتیب بود که سازندگان عنوان جدید God of War  نیز تصمیم به ایجاد تغییراتی اساسی در در نسخه جدید بازی خود کردند که بایستی نهایتا دید به نفع آن و یا به ضررش خواهد شد اما یک چیز مسلم است و آن هم این که اگر سازندگان بازی با یک نسل جلو آمدن، باز هم تغییرات بنیادی را در این نسخه ایجاد نمی کردند قطعا منتقدان و خیلی از بازیبازان این موضوع را بر نمی تابیدند و برای صنعت بازی قابل هضم نبود که چطور یک بازی که دارد بعد از چندین سال از گذشت نسخه قبلی خود عرضه می شود و یک نسل بالاتر آمده است، هیچ تغییری نسبت به قبل نکرده باشد و به عقیده بنده تغییرات عمده ایجاد نکردن در بازی، ریسکش بیشتر بود از این که سازندگان تغییرات بنیادی در نسخه جدید اعمال کرده اند. اما به هر حال ذکر یک نکته نیز در این میان ضروری است که هر چه باشد طرفداران منتظر تجربه عنوانی با نام God of War هستند و بایستی روح این سری در بازی جریان داشته باشد و ریشه های آن حفظ شود که خوشبختانه با نمایش هایی که از بازی دیده ایم جالب است که با تمام تغییرات بنیادی، هنوز روح و عظمت کریتوس و سری God of War کاملا در بازی وجود داشت و به چشم می آمد و امیدواریم که در نسخه نهایی نیز شاهد هر چه بیشتر به چشم آمدن این موضوع در زمینه گیم پلی بازی باشیم.

خدای جنگ، محافظ پادشاهی پلی استیشن ۴؟ | پیش نمایش بازی God of War - گیمفا

حالت دارک سولز و لردز او فالن داره این قسمت..

در زمینه موسیقی و صداگذاری God of War باید گفت با این که در مقالات پیش نمایش معمولا نمی توان زیاد در این موارد صحبت کرد ولی بازی God of War مقداری فرق می کند و از هم اکنون می توانیم مطمئن باشیم که مثل همیشه شاهد شاهکار موسیقی در این بازی خواهیم بود و صداگذاری ها نیز قطعا بدون عیب و ایراد خواهند بود. دلیل اطمینان از شاهکار بودن موسیقی بازی به این خاطر است که اصلا قبل از این که خود بازی جدید God of War معرفی شود در E3 2016 و کنفرانس سونی، شاهد آغاز مراسم با یک قطعا موسیقی بی نظیر با ارکستر زنده و فوق العاده بودیم که همه حاضران و بینندگان را میخکوب کرده بود و به حدی زیبا و حماسی بود که حتی تا حدودی می شد حدس زد که قرار است یک نسخه از God of War معرفی گردد که همین اتفاق نیز افتاد و اعلام شد که آقای Bear McCreary که رهبری همان ارکستر را بر عهده داشت، سازنده ساندترک بازی جدید God of War خواهد بود و قطعه ای که شنیده بودیم نیز قطعه اصلی ساندترک بازی یا همان main theme بوده است که بی نهایت زیبا و حماسی بود و می توان مطمئن بود که شاهد یکی از بهترین موسیقی های نسل هشتم در عنوان جدید سری خواهیم بود، مخصوصا با شناختی که از این سازنده بزرگ برای حضور در کارهای بزرگ تلویزیونی مثل The Walking Dead داریم.

خدای جنگ، محافظ پادشاهی پلی استیشن ۴؟ | پیش نمایش بازی God of War - گیمفا

فقط کله ای که می زنه!!! یعنی قاطیه ها!!

در خصوص صداگاری شخصیت های بازی نیز با توجه به تریلرهای پرتعدادی که تاکنون از بازی دیده ایم و صحبت کردن تعداد زیادی از شخصیت های بازی در آن ها و همینطور با توجه به نام و سابقه سری God of War و سازنده آن در این زمینه، می توانیم اطمینان داشته باشیم که شاهد بازی بی نقصی در زمینه صداگذاری و کیفیت آن خواهیم بود. این بار صداگذاری کریتوس برای اولین بار از زمان شروع سری دیگر توسط Terrence C. Carson که طرفداران خاطرات بی نظیری از وی و صدایش دارند انجام نشده است و با توجه به تغییرات همه جانبه بازی از خود شخصیت کریتوس گرفته تا حال و هوا و دنیای بازی، این بار صداگذار جدیدی به نام Christopher Judge در قامت کریتوس ایفای نقش کرده و صداگذاری و موشن کپچر کریتوس را برعهده داشته است که با توجه به نمایش های بازی خوشبختانه شاهد بودیم که صدای وی کاملا بر روی کریتوس نشسته است و شاهد همان ابهت همیشگی وی در بازی جدید نیز خواهیم بود و همین طور صداگذاری پسر وی نیز تاکنون در نمایش های بازی عالی بوده است. باید تا زمان انتشار بازی صبر کرده و ببینیم که آیا در نسخه نهایی بازی و در کل روند آن نیز شاهد همین کیفیت عالی صداگذاری و موسیقی بازی نیز هستیم یا خیر؟

خدای جنگ، محافظ پادشاهی پلی استیشن ۴؟ | پیش نمایش بازی God of War - گیمفا

حتی با دلار غیرجهانگیری هم میخریمت سریع!!

عنوان God of War قرار است تا به زودی در تاریخ ۲۰ آپریل ۲۰۱۸ برابر با ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ به طور انحصاری توسط سونی برای کنسول پلی استیشن ۴ منتشر گردد و با توجه به بررسی هایی که در مورد بخش های مختلف این بازی با شما داشتبم و مجموع اطلاعاتی که از نمایش های عنوان God of War و صحبت های سازندگان آن کسب کرده ایم، باید گفت امید خیلی زیادی به موفقیت بسیار زیاد این نسخه جدید وجود دارد. نسخه جدید از فرنچایزی که نه نظیر دارد و نه رقیب و نه مشابه و در واقع خیلی فراتر از کلمات است و یک نام همیشه جاودان در دنیای گیم و در قلب بازیبازان محسوب می شود. کریتوس با ظاهری جدید و داستانی جدید و متفاوت، سلاحی جدید، خانواده ای جدید و حتی سبک بازی جدید، به نسل هشتم می آید تا بار دیگر کنترل قهرمان محبوب و پر ابهتمان را به دست بگیریم و با کریتوس و فرزندش، به سلاخی دیوها و هیولاها بپردازیم و فرزندی شایسته را برای چنین پدر قدرتمندی تربیت نماییم.

خدای جنگ، محافظ پادشاهی پلی استیشن ۴؟ | پیش نمایش بازی God of War - گیمفا

آقا خلاصه کلام بگم که”اسکاندیناوی بدبخت شدی رفت…کریتوس کبیر اومده که بمونه و تازه پسرش هم هست. خدا رحمتت کنه اسکاندیناوی!!”

God of War نیاز به تغییرات اساسی نسبت به بازی های قبلی داشت. همان طور که پیش تر نیز خدمت شما عرض کردم، در نسل هفتم دیده بودیم که عنوان زیبای God of War Ascension  ضعیف ترین بازخوردها را بین عناوین دیگر سری دریافت نمود در حالی که به واقع از لحاظ کیفیت گیم پلی و … تفاوت خیلی چشمگیری با عنوان چند سال قبلش یعنی ۳ God of War که به عنوان برترین برترین بازی هک اند اسلش تاریخ شناخته می شود، نداشت ولی بازخوردهای خیلی مثبتی را دریافت ننمود زیرا که پیشرفت خاصی نسبت به عنوان قبلی خود نداشت. سونی وسازندگان بازی که از این موضوع کاملا آگاه بودند می دانستند که اگر دوباره این اتفاق بیافتد قطعا بازخوردهای خیلی ضعیف تری هم نسبت به God of War Ascension خواهند گرفت مخصوصا که در این بین یک نسل هم عوض شده است. در واقع آن ها خوب می دانستند که بایستی که در بازی تغییراتی بنیادی رخ دهد اما با وفاداری به ریشه ها. چند روزی بیشتر تا انتشار God of War باقی نمانده است و باید گفت تقریبا هر چه از این عنوان می دانیم و دیده ایم، مثبت و امیدوار کننده بوده است، ولی به هر حال این موضوع بارها به ما ثابت شده است که هرگز نمی توان با قاطعیت در مورد موفقیت “هیچ” عنوانی قبل از انتشار آن اطمینان داشت. باید منتظر باشیم تا در چند روز آینده پاسخ این سوال که “آیا ریسک بزرگ سازندگان برای ایجاد تغییرات عظیم در این نسخه نهایتا برآیند مثبت و موفقی خواهد داشت یا خیر”، را بگیریم.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

خدای جنگ، محافظ پادشاهی پلی استیشن ۴؟ | پیش نمایش بازی God of War - گیمفا
خدای جنگ، محافظ پادشاهی پلی استیشن ۴؟ | پیش نمایش بازی God of War - گیمفا
خدای جنگ، محافظ پادشاهی پلی استیشن ۴؟ | پیش نمایش بازی God of War - گیمفا
خدای جنگ، محافظ پادشاهی پلی استیشن ۴؟ | پیش نمایش بازی God of War - گیمفا
خدای جنگ، محافظ پادشاهی پلی استیشن ۴؟ | پیش نمایش بازی God of War - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Godofwar0385 گفت:

    احسنت بسیار زیبا این نوشته ی شما واقعا امروز میچسبید چون قراره امروز نمرات منتشر بشه و امیدوارم چیزی بشه که میخایم واقعا گیم بدون خدای جنگ معنی نداره حداقل برای من ، من کلا بخاطر گادکنسول میخریدم و میخرم همین چند روز پیش دو ساعت گاد یک و تو پلی تورفتم خدا شاهده از روز اول بیشتر بهم حال میداد
    اقا سعید بازم ممنون

  • ali 110 gamer گفت:

    دمتون گرم آقا سعید
    همینجوری هایپیم .. شما دیگه تیر خلاص رو زدی (تریلر های یوبیسافتم اینقد تاثیر گذار نیس – ادای شما رو در میاره DD)
    _____________________________________________________________
    قطعا با حضور پسر کریتوس بسیاری از مکان هایی که قبلا کریتوس جان در اونها رفت و آمد می کرد حذف شدن!! زشته جلوی بچه بالاخره!!
    اینجوری خیلی بده ک 😥 😥 :-((
    ایشالا بچه رو میفرسته خونه همسایه دنبال نخود سیا و … :devil:
    تازه دوربین هم نزدیک شده نورعلی نوره :rotfl: :rotfl:

  • ahkratos3 گفت:

    بسیار عالی بود مقاله ….چند برابر هایپ شدم 😀 …………ساعت ۱۲ نمرات بازی میاد …مطمعنم سر بلندمون می کنه :yes:

  • M.mohamadr7 گفت:

    ممنون از سعید جان بابت این پیش نمایش زیبا .
    دیگه صبری باقی نمونده برای بزرگترین بازی نسل هشتم ۱ هفته قبل پیش خریدش کردم و الان فقط به ثانیه شمار بازی هر روز سر میزنم تا ببینم چقدر مونده .
    حتی اگر متا بازی ۱ از ۱۰۰ هم بشه باز هم gow و دیگر هیچ !

  • mehrdadPS گفت:

    سعید جان دستت درست . ایشالله بررسی کامل بازی با قلم شما بعد اومدنش

  • Kooroshmda گفت:

    امشب نمرات بازی میاد ،متا بازی احتمالا بالای ۹۰ خواهد بود

  • Amirooo گفت:

    داش سعید عاشق کپشنای زیر عکسا و گیفاتم :rotfl: 😎

  • malid گفت:

    سلام. من اولین گیم پلی بازی دیدم عاشقش شدم و بعد چند ماه یک کنسول خریدم و فقط بخاطر این بازی که خدا را شکر تا چند روز دیگه میاد.و دیشب یک گیم پلی دیدم که مبارزه با یکی از باس هاش بود که همچین مبارزه ای تا باحال در هیچ بازی یا حتی فیلم و سریال ندیدم خیلی خوب بود خیلی خیلی خوب بود.
    واز شما ممنونم بخاطر این مقاله زیبا.

  • دم آقا سعید عزیزمون مثل همیشه گرم فدایی داری داداش ….. واقعا و بی صبرانه منتظرشم یک بازیه کامل و بدون هیچ نقصی و باگیم پلی زیبا و داستان فوق العاده و هزار ویژگی خوبه دیگه واقعا بازیههه :yes: :yes: :heart: :heart:

  • moj45taba گفت:

    من که نمیدونم چجوری تا هفته دیگه صبر کنم خواب دیدم بازی نمره اش شده ۹۴ 😀

  • مقاله ی فوق العاده ای بود خسته نباشید جناب آقابابایی.
    اونطور که سونی از الان برای تبلیغات بازی سرمایه گذاری عظیمی کرده و حتی قسمت بعدی بازی هم تایید شده کاملا مشخصه که نسبت به موفقیت بازی اطمینان داره.
    وقتی آمار پیش خرید بازی رکورد شکستن و سونی هنوز وعده ی پیش خرید بیشتر بعد از انتشار نقد ها رو میده همه و همه بیانگر یک بازی شاهکار هستن.
    دیگه چیزی تا لحظه دیدار دوباره نمونده…
    آماده باشید دوستان

  • Last Of Us گفت:

    مرسی از آقای بابایی عزیز

    یکی از چیزایی که به نظرم این ورژن رو قشنگتر از قبلی ها کرده همین مبارزاتش هستش که مثل دارک سولزو بلاد بورن شده
    مثل قبلی ها همینجوری الکی دکمه نمیزنی تند تند همه رو رنده کنه
    همین که باید جاخالی بدی و سخت شده قشنگ ترش میکنه

    فقط اون حالت دکمه زنی که مثلا تند تند دایره میزدی و چشم میکشید بیرون هم اگر بود عالی میشد

    و اینکه انگار نمراتش امروز میاد ؟ من میگم در بدترین حالت ۸۸ میگیره. بهترین حالت هم ۹۴
    بیاد ببینیم چه کردن
    دیگه ورژن بعدیش میره برای پلی ۵

  • teimor گفت:

    خسته نباشید جناب آقابابایی. آدم مقاله های شما رو میخونه خیلی لذت میبره و یکی از دلایلش استفاده از گیف و کپشن های بامزه ابی هست که شما زیرش می‌نویسید.هشت روز دیگه این یورمونگاند رو می‌بینیم :inlove: چه قدر خوب بود اون e3 2017 و اون تریلر بازی. دوستان مثل اینکه اولین نقد بازی اومده به طور رسمی و سایت نمره ۸داده.تا ساعت ۱۲ نقدهای بیشتری میاد.

  • Last Of Us گفت:

    ساعت ۱۱:۳۰ امروز صبح نمرات ابرشاهکار ( بعد از لست ۲ ) میاد بزارید 😀
    نارگیل چین ها قایم شدن دارن خدا خدا میکنند نمرش پایین بشه :reallyangry:

  • حسی بهم میگه همه گرافیک و داستان بازی رو ستایش میکنن ولی بخاطر فاصله گرفتن از ریشه
    ازش انتقاد میکنن
    من پیش‌بینی میکنم متا بین ۸۴ تا ۸۹ بشه
    ۶ تا نسخه قبل به غیر از گاد ۳ که عالی بود مخصوصا یک و اسنشن امیدوارم اینم خوب باشه
    تشکر بابت پیش نمایش

  • Farzad07 گفت:

    سلام وخسته نباشید به سعید اقابابایی عزیز
    توی این ۳ ۴ سالی که گیمفا دنبال میکنم باید بگم که بیشترین لذت از مقاله هایی بردم که به قلم شما بوده واقعا مقاله عالی بود و یه هایپ عجیبی به من داد
    دست مریزاد

    • سلام و درود خدمت فرزاد عزیز و گل. سلامت باشید انشالله. یک دنیا ممنونم.
      واقعا یک دنیا انگیزه به من میدین با این نظراتتون فرزاد عزیز و به خودم افتخار میکنم که شما مقالاتم رو می خونید و رضایت دارید. انشالله که همیشه بتونم در خدمتتون باشم و از لطفتون بهره مند بشم و سعی کنم براتون مطالب خوب بنویسم. باز هم ممنون از این همه بزرگواری شما

  • Nahoo گفت:

    سلام و خسته نباشید معرفی پرشوری بود واقعا. ولی اون گیف که ترول کریتوس رو میزنه و بعدش کریتوس توی صحنه بعد به چوب میخوره پرت میشه این دوتا صحنه یکی نیستن اون قسمت پرت شدن کریتوس اگه اشنباه نکنم درحال روبه رو شدن با یکی از خدایان سانتا خیلی قشنگ پوشنده اون رو

  • shadowwarior گفت:

    آقای بابایی عزیز چندین باره من برای مقاله های شما کامنت میذارم یا تایید نمیکنید یا اگرم چاپ بشه اکثرا بی محل میکنید و جواب نمیدید!
    من ۳ بار امتحان کردم و الان مطمعن شدم که اینجوری هستش
    قبلا یه سو تفاهمی اتفاق افتاد و من از شما عذرخواهی هم کردم! اما مثله اینکه شما هنوزم بخاطر اون مسعله ناراحتید….
    خواستم بگم دیگه زیر پستها و مقالات شما کامنت نمیذارم و موجب ناراحتیتون نمیشم در پناه حق باشید با آرزوی بهترین ها برای شما :rose:

    • سلام و درود خدمت شما. اقا فکر میکنم مقداری بدبین هستید زیادی. واقعا چنین چیزهایی که می فرمایید نیست ها. من همیشه هر وقت نظر شما رو میبینم در نهایت ادب و احترام پاسخ میدم و ازتون تشکر میکنم. بی انصافیه اینطوری می فرمایید. باور بفرمایید که اصلا و ابدا هیچ گونه مشکلی وجود نداره و شما یکی از کابران بسیار عالی و فهمیده گیمفا هستید.

  • Last Of Us گفت:

    نمرات ابر شاهکار سونی گاد کبیر اومد
    بزارید
    نارگیل چین ها فرار کنند
    :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

  • Sony2040 گفت:

    نمرات امده همه نمره کامل دادن . شاهکاره شاهکار ها در نسل ۸

  • X vs p گفت:

    خشم کریتوس برانگیخته شد : متای بازی با ۴۸ تا نقد ۹۴ شده . 😎
    اینم یه انحصاری شاهکار دیگه از سانتا مونیکا 😎
    خیلی سخته بعد از ۶ نسخه بتونی بین این همه شاهکار متای یک بازی رو از سایر نسخه ها بالا تر برد که کوری بارلوگ اینو بهمون ثابت کرد

  • hosseinbee گفت:

    نمرات god of war با برداشته شدن مهدودیتها منتشر شد!!!
    لیست نمرات بازی:

    IGN: 10/10
    JeuxActu: 10/10
    Wccftech: 10/10
    Destructoid: 10/10
    God is a Geek: 10/10
    Polygon: 10/10
    ZTGD: 10/10
    We Got This Covered: 10/10
    Just Push Start: 9.7/10
    Sirus Gaming: 9.6/10
    GameSpot: 9/10

    میانگین نمرات بازی تاکنون از ۴۸ نقد منتشر شده ۹۳ میباشد

    • Last Of Us گفت:

      نمرش ۹۴ شد
      تازه اگر چند تا سایت در پیتی نمره پایین نمیدادن ۹۸ میشد

        • vergil2max گفت:

          وقتی نقد گیم اسپات را یک نیم نگاهی کردم فهمیدم همین پیش نمایش اقای اقابابایی خیلی بهتر از نقد منتقد اوناست.کلی تلاش کرده از بازی ایراد بگیره اما اخرشم نتونست یک ایراد درست درمون بگیره و بزاره توی نکات منفی بازی.اما اخرشم یک نمره را کم کرده.مثلا گیر داد به دوربین بازی و گفته در مواقع شلوغی اذیت میکنه.یعنی واقعا نمره کم کردن داره این ایراد.این مشکل که توی این مدل دوربین ها عادی :no:.نمره کم کردن نداره در پیت.دی

          • خیلی عجیب غریبه که ادم بده ۹ بعد هیچ ایراد درستی رو نتونه بگه. خب مرد حسابی مگه مرض داری؟ مگه ای جی ان نداده ۱۰؟ کگه مثلا بدی ۱۰ ازت کم میشه یا کوچیک میشی؟ همیناست که واقعا باعث میشه نمرات گاها مسخره باشه. اقا بازی که حقش ده هست رو بدین ۱۰ دیگه. چرا بی انصافی میکنید. خدا شاهده که هرگز حتی یک بار در نقدهام همچین کاری رو انجام نمیدم که الکی بیام یه چیزی کم کنم به این دلیل که نمره خوب ندم!! انشاله براتون یه مقاله خوب بنویسم در مورد این شاهکار

  • خسته نباشی سعیدجان الان که دارم پیش نمایش رو شروع میکنم به خوندن خبرای بسیار خوبی شنیدم که سایت های مختلف و منابع مختلف نمره های بسیار عالی به گاد کبیر دادن واقعا باعث سربلندی طرفدارای گاد شده…دیگه سونیه نمیشه کاریش کرد…چپ و راست چپ و راست داره انحصاریای شاخ میده…آخ که چ حالی بکنیم ما گیمرا…بریم ببینیم آقا سعید عزیز چه پیش نمایشی پخته برامون!!!!موفق باشی سعیدجان

  • John Linneman گفت:

    اقا متا با ۵۲ نقد ۹۴ . بر طبل شادانه بکوب

  • GOW4 گفت:

    ۹۴ایولللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللل فقط گاد

  • moj45taba گفت:

    مثل اینکه خوابم درست از آب درآمده خخخخخ
    ترکونده :inlove: :inlove:

  • اَی خِدا
    ۹۵ بشه که بهترین گاد تاریخ میشه حتی بهتر شماره ۲ با متا ۹۴

  • Mikasa گفت:

    Feel the true power 🙂
    متا ۹۴
    ابرشاهکار نسل

  • نمره ها رو دیدم پشمام ریخت، اصلا نمیتونمم برای بازی کردنش صبر کنم :inlove:

  • Pazikon گفت:

    ۶Easy Allies god of war review: “God of War doesn’t just feel like the next step for the franchise, but for the entire video game industry.”
    نقد Easy Allies : خدای جنگ فقط یک قدم رو به جلو برای خود بازی نیست؛بلکه برای کل صنعت گیم یه پیشرفت محسوب میشه

    ترجمه ی خودم بود شرمنده اگه اشتباهی داشت

  • Pejman hasani گفت:

    حالا میخوام باز بیاین بگین انحصاری یه بار مصرف یا feel true power یا این دیگه گاد نیست تا از وسط جرش بدم

  • Last Of Us گفت:

    من ۲ساعت آماده حملم
    ولی نمیدونم چرا سایت نمره گاد کبیر رو نمیزاره
    بابا بالاخره که باید بزارید :rotfl:

  • Farzin moradi گفت:

    گفتین پیوند بین پلی استیشن و گاد او وار منم پلی استیشن بازم ولی از گاد او وار خوشم نمیاد شوخی کردم من کلا پلی استیشن رو برا گاد او وار گرفتم 😀

  • Hasan.n گفت:

    گاد متاش شد ۹۴ فعلا دوستان دیدین گفتم کوری لارلوگ نابغه ایه که تازه کشف شد . نمرات زیادتره میشه

  • Reason گفت:

    متا ۹۴
    نبینم دیگه یسریا چرت بگن:)

  • Amirooo گفت:

    آقا چرا متاکریتیک شیلتر شد. :rotfl: فکر کنم بچه های شیلتر.ینگ مایکرو فنن :rotfl: 😛

  • MetallicA گفت:

    سعید جان چه کردی با ما؟! من منتظر این پیشنمایش بودم دیشب سر زدم خبری نبود الان اومدم میبینم بالغ بر شصت تا نظر ثبت شده!
    واقعا خیلی خوب میشد اگه به شما هم میدادن نقد کنید هم زمان با سایتای بزرگ

  • PC Gamer 007 گفت:

    در وصف گاد آف وار کبیر چیزی نمیشه گفت جز این که بگی بی نظیر

  • ممنون آقای آقابابایی انصافا پیش نمایش گاد آف وار به قلم شما خوندن داره.گیف ها و کپشناشم مث همیشه عالی :yes: :yes: :yes: :rose: :rose:

  • سلام به دوست خوبم آقا سعید اول تبریک میگم بابت متای به این خوبی و گوتی زود هنگام یعنی GOD OF GAMES !
    خسته نباشید هم میگم بابت این مقاله و بهتره اون علامت سوال هم برداشته بشه دیگه 😀 …
    یعی از معدود دفعاتی هست که واقعا میخوام یه کامنتی بزارم که همه ی حرفامو گفته باشم و شرمنده اگر طومار میشه !(با اینکه حرف در رابطه با این بازی زیاده و قیطعا همه حرفارو نمیشه زد )
    نشسته بودم و منتظر E3 وبعد از نمایش خسته کننده بقیه واقعا امیدی برام نمونده بود که سونی میخواد دقیقا چه چیزی رو معرفی کنه و به شایعه ها هم توجه نکردم و میخواستم کاملا سوپرایز بشم …!
    بعد از نواختن موسیقی زیبا و حماسی در آغاز مراسم یهو ذهنم رفت سمت سه نسخه اصلی GoW و دو نسخه فرعی اون روی کنسول دستی و تمام خاطرات کریتوس رو مرور کردم و همه در ذهنم تداعی شد یک لحظه به داخل یه محیط برفی رفتیم و من انتظار یه بازی دیگر یا یک ip جدید رو میکشیدم !
    پسربچه ایی که داشت با اسباب بازی هاش بازی میکرد توجه منو جلب کرد و یکم از قیافش تعجب کردم اما بعد از مدتی کاملا از تعجب در اومدم و فقط به صفحه نمایش خیره شدم وقتی بود که صورت کریتوس با اون ریش و صدای خسته تر از همیشه رو دیدم و صحنه ی کشتن خودش در ذهنم تداعی شد و پیش خودم گفتم بعله و باز هم از مرگ فرار کرد …تو نمیخوای بمیری مرد ؟ توروخدا خطر نکن تحمل از دست دادنت این دفعه سخت تر از همیشه میشه!
    جلو رفتیم و باز جلو رفتیم و تریلر پشت تریلر !
    یسری از تغییرات نگران و یسری هم از تغییرات راضی بودند من خودم به شخصه اصلا شک نداشتم بازی شاهکار نسل هشتم خواهد بود و لحظه ایی تردید نمیکردم …
    اولین مورد که به دلم واقعا نشست تغییر دوربین بازی بود و بعدش جایگیری کلید های ضربه زنی که اصلا داشتیم یک GOD OF WAR با محوریت DARK SOULS رو میدیدیم و همه میدونیم که DS چقدر در ضمینه ی گیم پلی در مبارزات فوق العادس اما چیزی که خیلی مهمه اینه که GoW اون سیستم خفن DS رو فقط کپی نکرده و ارتقاش داده و یک سیستم نسبتا جدید رو شاهدش هستیم !
    من واقعا تحمل خودمو از دست دادم و god of war 3 رو خریدم برا ps4 گفتم اگر پلاتش نکنم اصلا بی احترامی هست به کریتوس ! سعی کردم و واقعا لذت بردم از چلنجا و … بازی و یکی از شیرین ترین platinum trophy که گرفتم همین بازی بود (یکی هم bloodborne هست ) و در اون موقع دیگه میشد بازی رو پیش خرید کرد و با پیش خرید بازی منتظر بودم و هستم که یکی از بهترین بازی های تاریخ اگر نگیم قطعا بهترین بازی نسل هشتم رو تجربه کنم!
    (دوستانی که با این وضع دلار نمیتونن بازی رو تهیه کنند ظرفیت ۲ پیش خرید کنند که هم گارانتی داره هم قانونیه و هم میشه بفروشیش )
    در همین گیمفا یه عده میگفتن بازی موفق نمیشه و دیگه گاد نیست و این حرفا ولی داریم میبینیم که ریسک اگر جواب بده نتیجش میشه گوتی زود هنگام و قطعا با این نمرات ما GoW رو به عنوان گوتی سال خواهیم دید !
    یک دیالوگ هم از حضرت Poseidon وجود داره که من هر وقت یادم میاد تمام سلاخی شدن خدایان تو ذهنم تداعی میشه …اگر یادتون باشه Poseidon در مواجهه با کریتوس بهش میگه :
    You challenge me mortal? A god of Olympus?
    و کریتوس اریس -آتنا(به اشتباه) – پوسایدون – هادس – هلیوس – هرمس – هرکول -کرونوس- هفائستوس- هرا – گایا و درنهایت زئوس رو میکشه و یونان تبدیل به آخر و زمانی میشه که گویا وجود خارجی نداشته و ندارد !
    ——
    Atreus میتونه مثل باباش بشه اما کریتوس قطعا نمی خواد Atreus یه کپی از خودش باشه کریتوس گناهانی که کرده رو فراموش نکرده اصلا میتونم بگم کریتوس معلوم نیست قهرمانه داستانه یا ضد قهرمان داستان چون ما دیدیم که خشم اون نسبت به خدایان همرو نابود کرد و خشک و تر باهم سوختند! کریتوس الان پیرتر شده و با اینکه هر لحظه داره این آتش درونی از داخل بدنش زبانه میکشه اما سعی در آروم کردن خودش داره کلا یجورایی شبیه هالک در دنیای مارول شده که هی سعی میکنه خودشو آروم کنه یهو با نشستن یه مگس رو بدنش عصبانی میشه 😀
    ما که از بعضی مکان ها به علت وجود این پسر (Atreus ) بی نصیب میمونیم 😀 البته از بعضی هاش!
    البته با این زاویه دوربین به احتمال خیلی زیاد هم نمیشد این محتوا رو بزارن و کارشون منطقی هست هم اینکه نیازی به اینجور چیزا هم در GoW وجود نداره!
    Atreus احتملا در آینده یه اتفاقی براش میفته و ما کریتوس رو آشفته خواهیم دید و اونجاست که دوباره کریتوس غیر قابل کنترل میشه !
    واقعا هیچ پیش بینی در شخصیت پردازی Atreus در آینده نمیشه کرد که آیا به پدرش خیانت میکنه ؟
    آیا همیشه همراه پدرش میمونه ؟
    آیا یک کریتوس دیگر را خواهیم دید ؟ یک کابوس دیگر برای دنیای اسکاندیناوی ؟
    و آیا Atreus اصلا میتونه ذره ایی مثل پدرش باشه و هزاران هزار آیای دیگر در این بازی وجود دارد !
    تنها چند روز تا فهمیدن بعضی از این آیا ها باقی مونده …
    —————
    پوزش اگر طومار شد آقا سعید … دست گلت دردنکنه که همچنان مقاله مینویسی و لطف داری به ما !
    امیدوارم همه ی دوستان سونی فن و نینتندو فن یا ماکرو فن بتونن این بازی رو تجربه کنند و لذت ببرن !
    GOD OF GAMES ? YES HE IS GOD OF WAR

    • MetallicA گفت:

      اکثر حرفات حرف دلم من بود بجز مکان هایی که کریتوس دیگه نمیره، بهتره که یهو یکی ببینه خوبه ما که قبلا چندین بار هنر نمایی های لرد رو دیدیم(!) دیگه ازون بیش تر میخوای باید به جای دیگه ای مراجعه کنی
      بعد درباره زاویه دوربین من فک میکنم کوتاه شدن برد ضربات کریتوس بخاطر پسرشه، فک کن ال یک مربع بزنی بعد پسرت که پشتته سلاخی شه!!! ولی فک کنم این مورد و رفتن به اسکاتلند با هم باعث بانی این تغییرات شدن

      • ممنون از کامنتت دوست عزیز …
        قطعا GoW نیازی به این مکان ها نداره همونطور که در کامنتم ذکر کردم:
        ” کارشون منطقی هست هم اینکه نیازی به اینجور چیزا هم در GoW وجود نداره! ”

        در باره زاویه دوربین هم میشه اینطور هم برداشت کرد ! ولی خودم به شخصه اسلحه ی اصلی کریتوس رو دلیل این تغییر میدونم چون وقتی تبر داریم دیگه اون زاویه دوربین قبلی اصلا جالب نبود تازه اینجوری بازی فوق العاده جذاب تر و کاملا جدید شده …
        درپناه حق یا علی
        :heart: :heart:

        • سلام مجدد و شرمنده بابت کامنت سوم واقعا …
          آقا یکی از دوستان در پست نمرات بازی لیست تروفی های احتمالی رو منتشر کرد که با یه سرچ تو نت فهمیدم همچین بی ربط هم نیست و انگار همینه من وقتی لیست رو دیدم که یچیز خیلی واضح دیدم که نمیدونم بقیه میدونن فقط من نمیدونستم یا واقعا خیلیا نمیدونن :
          Why Fight It? – Fully upgrade the Blade of Chaos
          همونطور که میبینید میگه اسلحه Blade of Chaos رو تا اخر آپگرید کنید که Blade of Chaos همون اسلحه های کریتوس در نسخه اول و دوم هستند …
          اگر کسی اطلاعات بیشتری داره در این مورد داره لطف کنه در اختیار قرار بده … 😀

    • سلام و درود خدمت امیر و عزیز و دوست داشتنی. مطابق معمول یک دنیا ممنون از بزرگواری و محبت شما و لطفی که دارید به بنده. من هم تبریک میگم خرمت شما و انشاله لذتشو ببرید این شاهکار رو. واقعا از نظر زیباتون ممنونم. من هستم که باید از شما تشکر کنم که می خونید مقالاتم رو امیر جان.

  • vergil2max گفت:

    اقای اقابابایی خسته نباشید.واقعا مقاله خواندنی و عالی بودش.فقط چند مورد هست که دوست دارم بگم.
    اولیش اینکه اونجا به اشتباه نوشتید سلاح ثور گرز.پتک
    دوم اینکه بنظرم بعضی جاها یک جمله مشابه را چندبار تکرار کردید البته بیشتر حالت تاکیدی داشت(حق با شما هست و لازم).و سوم اینکه اقای اقابابایی سوالی برام پیش امد.چطوری بگم اصلا گیف و مطلبی ندیدم که مربوط به اون گیم پلی ۱۵ دقیقه اخری و یا حتی به اون ۵ تریلر کوتاه داستانی که سونی منتشر کرد مربوط بشه.بنظرم یا شما اونا را به خاطر اینکه بیشتر براتون اسپویل نشه نگاه نکردید یا برای ما نشه چیزی دربارش نگفتید.و مهم ترین مورد چرا هنوز علامت سوال را برنداشتید :reallyangry:.دی(شوخی کردم اقای اقابابایی).حتی با وجود این ایرادات ناچیز که لازم به گفتن نبود بنظرم در کل مقاله عالی بود.
    به هر حال اقای اقابابایی بابت این گیر دادنای الکی پوزش.حقیقتش من وقتی پای کریتوس کبیر و خدای جنگ وسط باشه خیلی حساس میشم.سپاس

    • سلام و عرض ادب و احترام خدمت شما. سلامت باشید انشالله. یک دنیا ممنون که وقت ارزشمندتون رو گذاشتید و مطالعه فرمودید مقاله رو. خوشحالم که رضایت داشتید از مقاله و ممنون از این که انگیزه میدین به بنده. در مورد مورادی که فرمودید اون پتک رو اصلاح میکنم حتما.
      در مورد یکی دو مورد تکرار ممکنه برای اهمیتش بوده باشه و شاید هم حواسم نبوده که قبلا گفتمش چون مقاله رو در چند مقطع نوشتم. اما مطمنم که زیاد نیست اصلا این مورد. مرسی از اشاره تون.
      من چند تریرل حیاتبی بازی رو نگاه نکردم و اصلا نمیخواستم که ببینم چطوریه. بلکه بیشتر به نوشته ها اتکا کردم و اطلاعات متنی. نکته بعد هم این که اصلا نمیخواستم حتی نیم درصد اسپویل برای شما و خودم باشه. بالاخره شوخی که نیست یکی از بهترین بازی های تاریخه.
      علامت سوال رو هم که رسما باید بردارم دیگه ولی خب اونجوری باید برای نقد باشه. مقاله چند ساعت قبل نمرات منتشر شد.
      یک دنیا ممنون از نکاتی که فرمودید که نشانه دقت شما به مقاله بنده هست و واقعا ارزشمنده برام که مطالعه می فرمایید دقیق. بسیار بسیار ممنونم

  • DanTe 1368 گفت:

    واقعا بدون شک خیلی ها مثه خودم که سال ها پی سی فن هستن دلیل خرید کنسول پی اس فقط به عشق گاد آو وار بوده ” و لی متاسفانه دیگه پی اس رو ندارم ” در کل واقعا پل استیشن فقط به عشق گاد آوار ” و گرنه ما بیچاره فقیرا و چه به خرید دی وی دی ها پلی ” خدا رو شاکرم که حداقل نسخه های ۱ تا ۳ رو بازی کردم و لذت بردم ” فقط جای یه گاد هم تو پلی ۱ خالی بود ” …. ولی به نظر من غول ترین کنسول تاریخ پلی ۲ بوده ” زمانی که دو انحصاری شاخ همچون گادآوار و دویل می کرای اومدن واسش ” واقعا خیلی دوست دارم این گاد هم در حدی باشه که موهای تن آدمو سیخ کنه و سینه سوخته های بازی واقعا عشق کنن باهاش” چون هیچی اکشن و داستان زندگی باخته نمیشه ” …

  • فرشاد گفت:

    درود درود درود درود سعید جان عرض ادب خسته نباشی ای بزرگ مرد دنیای نویسندگی گیم قبلا هم گفتم همه مقاله نویس های دنیای گیم قبل و بعد تو سو تفاهم هستن امیدوارم که حالت خوب باشه و ایام گیمیت به کام باشه آقا دلمون رو بردی با این تعریف و تمجید ها یعنی عطشم برای کریتوس رو چندین برابر کردی دقیقا تمام خشم و بی اعصابی های قبل و بعد کریتوس سو تفاهم هستن کلمه ای در وصف کریتوس وجود نداره و سعید یه گله کوچیک لطفا یه رسیدگی کن به نظرات الان من تو خبر انتشار نمرات همین عنوان کریتوس نظر ثبت کردم نظرم حتا ثبت و به حالت در حال بررسی نرفت کلا وجود نداشت وقتی دوباره ارسالش کردم گفت نظر تکراری ممنونم ازت

    • عرض ادب و احترام خدمت فرشاد عزیز و گل.
      فرشاد جان من این نظرات شما رو می خونم واقعا از صمیم قلب میگم شرمنده میشم و دروغه اگر بگم که واقعا خوشحال نمیشم و مثل یچه ها ذوق نمی کنم. یک دنیا ممنونم ازتون که اینقدر لطف دارید به من و باعث افتخارم هست که مطالعه می فرمایید مقالاتم رو این قدر هم بزرگوار هستید. انشاالله همیشه بتونم براتون مطالب خوب بنویسم و رضایتتون رو جلب کنم. از صمیم قلب ممنون و سپاسگزارم از شما فرشاد عزیز و دوست داشتنی.
      در مورد بازی که میدونم دقیقا نظرمون مثل هم هست و البته به طور کلی من و شما خیلی با هم اتفاق نظر داریم در دنیای بازی ها و سلبقه مون شبیه به هم هست که باعث افتخاره برای من.
      والا اون پست وحشتناک داره نظر میشه واسه همین ممنه این چیزا پیش بیاد. من عذر میخوام ازتون فرشاد جان. انشالله بازی کنیم و لذتشو ببریم این شاهکارو

  • قطعا برترین بازی ۲۰۱۸ هستش این بازی…….

  • واقعا ممنون آقای اقا بابایی
    مرسی بارلوگ
    مرسی سانتا مونیکا
    مرسی سونی
    نمرات فوق شاهکار ۹۴ که کمتر بازی میتونه اینو بگیره
    الان همه یاوه گویان مریض محو میشن

  • Ps4gamer18 گفت:

    اونای که گفتن گاد خزه الان چرا صداشون در نمیاد ?:-)

  • hossian گفت:

    خسته نباشید اقای اقا بابایی / ی
    یک نکته ایی که در یازی گاد هست و در هیچ بازی به سبک این نیست اینه که یونیت ها و بوس هایی که میکشه حالت مختلف میکشه فرم ضربه زدن و کشتنشون تکراری نیست / فک کنم منظورومه میگیرید چی میگم فیلی میکشه زنده میکشه
    بازی هایی از این قبیل بی شمار داریم اساسی / شادو موردور ویچر و و و
    و یک سوالی که داشتم شما نشده از یک بازی بد بگید هر بازی که میاد و به نام باشه همیشه گفتید بهترین بازیتون بود مثل هورایزن و و و .. این قضیش چیه یعنی نشده از بازی انتقادی کنین همیشه انگاری با مخاطبان ارتباط برقرار میکنین نه نمیگین همه بازی ها عالی هستند و ما نفهمیدیم چه بازی هایی رو دوست دارید /
    البته گاد تمام دنیا دوستش دارند و احترام ویژا ه ایی براش دارند

    • درود بر شما. سلامت باشید انشاله. خیلی ممنون از نظرتون.
      فکر میکنم که یا مقالات من رو نخوندید غیر از چند تا یا این که اصلا دقت نکردید بهشون. دوست من چرا حرف توی دهن من میذارید شما که من گفتم بهترین بازی عمرمه فلان بازی؟ هر سال یه سری بازیایی داره که برخی مورد انتظارترین هستن و برخی بهترین های سال و برخی هم برای بازیبازها بهترین بازی های عمرشون هستن. هر کس من رو میشناسه میدونه بهترین بازی برای من ویچر ۳ هست و گویا شما نمیدونید فقط. لطفا همینجوری یه چیزی رو نسبت ندین به کسی وقتی اطلاعات صحیح ندارید. بفرمایید مقاله ۳ -۴ روز قبل نقد اکستینکشن رو بخونید تا متوجه بشید بازی بد و ضعیف همه چیزش گفته میشه. لابدا میخواید هورایزن رو نقد کنم یا دارک سولز رو یا نی اوه رو یا گاد او وارو و بدم ۵ بهشون؟ در ضمن دوست عزیز هر مقاله و هر نقدی بوده در کنار نکات مثبت نکات منفی هم گفته شده و اگر شما ندیدی مقصر خودتون هستید . چون دقیقا گفته شده که چرا نمره کم شده و چه نکات منفی داشته بازی. شرمنده اگر شما دوست دارید من هر چی می نویسم مثل برخی منتقدهایی که میخوان خودشونو گنده نشون بدن فقط بکوبمش. بنده این شخص نیستم چون نه میخوام خودمو بزرگ نشون بدم نه هیچی. فقط حقیقت رو میگم در مورد هر بازی که می نویسم و نه کلمه ای غیر از حقیقت. لطفا بدون دلیل و بدون اطلاعات هر حرفی رو جاری نکنید بر زبانتون. فقط شما هستید که نمیدونید من چه بازیایی رو دوست دارم چون بقیه میدونن.

  • JETRANG گفت:

    ایول‌الله دستتون درد نکنه استاد آقابابایی طبق معمول گل کاشتید :rose:
    الان فقط باید قیافه جعبه فنای متعصب رو دید و خندید :laugh: کریتوس افسانه‌ای برای ما و کراکن های بی بدن و نارگیل برای شما 😎

  • awmin گفت:

    آقای آقا بابایی من همیشه نقدای شمارو میخونم ولی هیچوقت فرصت نشد بگم چقد فوق العاده هستین چون من کاربر خاموش گیمفام . و اینو بگم که واقعا خوشحالم که یه نویسنده گیم انقد حرفه ای داریم . به قول معروف مرسی که هستید 😀

    • سلام و عرض ادب خدمت شما. بسیار متشکرم ازتون. همین که مقالانم رو مطالعه می فرمایید باعث افتخار منه و این من هستم که باید از شما تشکر کنم که وقت ارزشمندتون رو میذارید برای خوندن مقالاتم و این واقعا لطفتون رو میرسونه. ممنون که با نظرتون هم این بار لطفتون رو به بنده نشون دادید و باعث خوشحالی و انگیزی دادن به من شدید.
      از صمیم قلب من باید به شما بگم مرسی که هستید.

  • jack a human in skin of an evil گفت:

    سلام چرا نظرات من ثبت نمیشه

  • jack a human in skin of an evil گفت:

    درست شد آقا سعید شرمنده بابت اسپم مقاله عالی بود

  • Tyler Durden گفت:

    کپشن های زیر هر عکسو برای مخاطبین زیر ۶ سال نوشتی؟
    بچه ها این چشای هلیوسو درآورده چیه دیگه؟:))))))))))))))))))))

  • خیلیم عالی
    واقعا برای گاد آو وار لحظه شماری می کنم و مطمئنم شما هم همین طورین :yes: :yes:
    ولی واقعا قیمتایی که روزای اول میدن نامعقوله :reallypissed:
    واقعا این بازی یکی از شاهکارهای دنیای گیم هست که تجربه اش بر همگان واجبه
    شرحه شرحه کردن دشمنا چقدر بچسبه! 😀 😀

  • آب زنید راه را هین که نگار می‌رسد مژده دهید باغ را بوی بهار می‌رسد
    راه دهید یار را آن مه ده چهار را کز رخ نوربخش او نور نثار می‌رسد

  • vergil2max گفت:

    خب بالاخره نمرات خدای جنگ هم منتشر شد و تا الان بالاترین متای نسل ۸ را داره اقای اقابابایی که واقعا ادم فکش می افته با دیدن چنین متای.البته اگه انحصاریا نینتندو را هم حساب کنیم میشه سومی در کل نسل ۸
    بیصبرانه منتظر نقد و بررسی این بازی شاهکار به قلم زیبای شما هستم و دوست دارم ببینم که ایا اینبازی میتونه بهترین بازی عمرم شما که یکی که چی بگم بهترین منتقد گیم حال حاضر ایران هستید بشه.واقعا رسیدن به متای ۹۲ بازی شاهکار ویچر ۳ برای خیلی از بازیها رویاست ولی خدای جنگ تونست.
    منکه خیلی دوست دارم هر چه زودتر این قسمت خدای جنگ را بازی کنم گرچه شک دارم بشه ولی حداقل دوست دارم قبلش با خوندن نقد شما کمی از عطشش را کم کنم(برعکس بنظرم بیشترم میشه.دی).با تشکر
    یعنی کجای لیست من قرار میگیره این بازی
    خدای جنگ۲ یا ۳-وارکرفت ۳ -زلدا-دارک سولز ۳ و بایوشاک.تابلو.دی

    • درود مجدد. واقعا باید بگم از خوندن نظرتون “کیف” کردم به معنای واقعی کلمه. خیلی خیلی ممنونم که این قدر بزرگوار هستید و این القاب خوب و دوست داشتنی و محبت امیز رو به بنده و مقالاتم نسبت میدین و هم شرمنده ام میکنید هم بهم کلی روحیه میدین و خوشحالم می کنید و هم کلی مسئولیتم رو سنگین تر می کنید. انشاله که لایق فقط ذره ای از این همه بزرگواری شما باشم و بتونم جبران کنم با مطالب خوب این محبت های شما رو. بی نهیات سپاسگزار و ممنونم ازتون.
      بله نمرات اومد و چه اومدنی… خیلی خوشحال هستم که اینطور ترکوند بازی و اینجوری بی نظیر عمل کرد. واقعا از ویچر ۳ رد شدن کار بزرگیه خیلی.
      انشاله که بتونم زود بازی رو انجام بدم و براتون یه نقد به موقع و عالی و کامل بذارم که رضایت داشته باشید و همه اطلاعات رو ازش بدون اسپویل بگیرید. باعث افتخارم هست که منتظر نقد این بازی به قلم من هستید و انشالله براتون مطلب خوبی بنویسم. لااقل سغیم رو میکنم.
      در نهایت هم یک دنیا ممنونم ازتون

  • 79Mehrshad گفت:

    مقاله واقعا عالی بود ولی یه نکته اونی که پاهاشو کند خدای سرعت نبود خدای تجارت بود 🙂

  • peen گفت:

    عالی مثل همیشه و لعنت به دلار کلا

  • Leon_st1991 گفت:

    نقد عالی بود خسته نباشید
    بازی همه چیزش عالیه فقط کاشکی موقع کشتن دشمنان مثله نسخه های قبل خون بیشتری میریخت

خدای جنگ، محافظ پادشاهی پلی استیشن ۴؟ | پیش نمایش بازی God of War - گیمفا
خدای جنگ، محافظ پادشاهی پلی استیشن ۴؟ | پیش نمایش بازی God of War - گیمفا