انتشار عکس یک نوزاد عروسکی در بازی Death Stranding توسط کوجیما

عرفان رحیمی صادق
۱۸:۴۴ ۱۳۹۶/۱۲/۱۴

هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) که در حال تدارک و توسعه جدیدترین عنوان خود یعنی Death Stranding است، اخیرا باز هم یک تصویر مرموز دیگر منتشر کرده که این بار این تصویر مرموز به یک نوزاد عروسکی اختصاص پیدا کرده و مثل همیشه ذهن کاربران را به هم ریخته تا فلسفه پشت آن را متوجه شوند.

کوجیما یکی از افرادی است که ایجاد حس کنجکاوی در کاربران را بسیار خوب بلد است و می‌داند چطور با عقل و ذهن آن‌ها بازی کند تا به بدترین شکل ممکن آن‌ها را کنجکاو کند. وی خیلی خوب می‌داند چطور سوالات زیادی در ذهن کاربران به وجود آورد که امکان پیدا کردن پاسخ آن‌ها بسیار سخت و یا به طور کلی امکان ناپذیر باشد. وی در هفته‌ها و ماه‌های اخیر بارها تصاویر و ویدئویی‌هایی در حساب‌های مختلف خود در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده که به هر چیزی ارتباط پیدا می‌کنند به جز بازی‌های ویدئویی و به خصوص Death Stranding. چیز‌هایی که او منتشر می‌کند اغلب در مرموزترین حالت ممکن به سر می‌برند که اندک اطلاعاتی را به سختی می‌توان در خصوص منبع آن‌ها پیدا کرد و به سختی می‌توان ارتباط آن‌ها با بازی‌ را متوجه شد. حتی تریلرهایی که او از بازی‌های خود منتشر می‌کند نیز هیچ اطلاعاتی به بازی‌باز و کاربران نمی‌دهند و بیشتر او را دچار سردرگمی و گمراهی می‌کنند. نمونه بارز آن هم تریلری است که در رویداد بهترین بازی سال (The Game Awards) به نمایش درآمد.

اما چیزی که اینجا مشخص است این است که کارگردان و خالق سری Metal Gear دست از این کار برنداشته و قصد تغییر در روش کاری خود را نیز ندارد. کوجیما اخیرا در حساب رسمی خود در اینستاگرام عکس یک نوزاد عروسکی را به اشتراک گذاشته که به احتمال زیاد نشان دهنده نوزادی است که در تریلر‌های این بازی نیز مشاهده کرده‌ایم. در زیر این عکس می‌توان هشتگ‌هایی را مشاهده کرد که نشان از حضور این نوزاد در بازی دارد. این هشتگ‌ها #deathstranding #normanreedus #hideokojima #hideokojimagame #kojimaproductions هستند که جز اطلاعات قبلی که از این بازی داشتیم، چیز بیشتری نمی‌توان از آن‌ها متوجه شد. ما در این تصویر یک کودک دوست داشتنی را می‌بینیم که شمایل یک عروسک دارد و پس زمینه آن نیز کاملا مشکی به نمایش در آمده است.

به احتمال زیاد وی با انتشار این عکس قصد معرفی و نشان دادن چیز خاصی را داشته است. اما چرا؟ اول از همه به این دلیل که او کوجیما است و شیوه بسیار عجیبی برای معرفی و نشان دادن موارد مختلف بازی‌های خود را دارد. به نوعی موارد عجیب و غریب امضای کاری او هستند. علاوه بر این، نوزادان و عروسک‌ها را قبلا هم در تصاویر و تریلر‌های Death Stranding دیده‌ایم و برایمان آشنا هستند. اما موردی که اینجا جای تعمل دارد، این است که ما نوزاد عروسکی مانند این تصویر را دقیقا در دومین تریلر این بازی دیده‌ایم. بنابراین می‌توان یقین داشت که این نوزاد عروسکی دقیقا همان است که در تریلر این بازی نیز دیده‌ام. البته همه عروسک‌ها شبیه به هم هستند اما باز هم نباید از آن چشم‌پوشی کرد.

چیزی که واضح است این است که کوجیما با این کارها دوست دارد ما را کنجکاو کند و حتی اگر پای اطلاعات جدید هم در میان نباشد، او بازی دادن ما را دوست دارد. این عکس هر معنی می‌تواند داشته باشد و شاید نشان‌گر چیز جدیدی نباشد اما نباید فراموش کنیم که این جا در مورد کوجیما صحبت می‌کنیم. وی کسی است که ممکن است از دل پوچ‌ترین مسائل هم بزرگ‌ترین چالش‌ها را بیرون بکشد، بنابراین نباید چنین مواردی را نادیده گرفت. در ادامه از شما دعوت می‌کنم که تصویر این نوزاد عروسکی دوست داشتنی و در عین حال مرموز را مشاهده کنید. همچنین شما می‌توانید برای کسب آخرین اخبار از این بازی و همینطور سایر بازی‌های رایانه‌ای، با گیمفا همراه باشید.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید